Τετάρτη, 08 Δεκεμβρίου 2021 22:44

ofeiles.gov.gr: Άνοιξε η πλατφόρμα προειδοποίησης οφειλετών

Γράφτηκε από

Βήμα βήμα η διαδικασία. Άνοιξε η πλατφόρμα ofeiles.gov.gr του «Μηχανισμού Έγκαιρης Προειδοποίησης».

Την ενεργοποίηση της νέας ψηφιακής πλατφόρμας ofeiles.gov.gr του «Μηχανισμού Έγκαιρης Προειδοποίησης», στο πλαίσιο του Νόμου για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.

Ο Μηχανισμός υλοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας και εφαρμόζεται σε εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019.

Η έγκαιρη προειδοποίηση, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, «αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η οποία αποσκοπεί στον εντοπισμό περιστάσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε αφερεγγυότητα. Και τούτο με σκοπό την πρόληψη της υπερχρέωσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων».

Η διαδικασία της έγκαιρης προειδοποίησης, όπως την καταγράφει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, περιλαμβάνει τρία βασικά βήματα:

1ον. Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης υποβάλλει αίτηση στον Μηχανισμό Έγκαιρης Προειδοποίησης, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), του Υπουργείου Οικονομικών (http://www.keyd.gov.gr/ ή http://ofeiles.gov.gr). Μέσω αυτής, παρέχει τη συναίνεσή του για την άρση απορρήτου, με σκοπό την αναζήτηση, πρόσβαση, συλλογή, επεξεργασία και διασταύρωση δεδομένων που τον αφορούν.

2ον. Η πλατφόρμα επεξεργάζεται τα οικονομικά στοιχεία, βάσει ειδικών αριθμοδεικτών, όπως για παράδειγμα η κάλυψη βραχυπρόθεσμων οφειλών. Ακολούθως, ο οφειλέτης κατατάσσεται σε ένα από τα τρία επίπεδα κινδύνου αφερεγγυότητας (χαμηλό – μέτριο – υψηλό).

3ον. Στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει καταταχθεί σε μέτριο ή υψηλό επίπεδο κινδύνου και εφόσον επιθυμεί, τότε αιτείται, μέσω της πλατφόρμας, τον προγραμματισμό της πρώτης συνάντηση για να λάβει δωρεάν υπηρεσίες ενημέρωσης. Στο πλαίσιο αυτό, συμπληρώνει ειδικό ερωτηματολόγιο και επισυνάπτει τυχόν στοιχεία που δεν είναι ψηφιακά διαθέσιμα. Τα εν λόγω στοιχεία μελετώνται από ειδικούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι ακολούθως παρέχουν ενημέρωση και συμβουλές στον οφειλέτη.

Ειδικότερα τα νοικοκυριά μπορούν να απευθύνονται στα 52 Κέντρα - Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (Κ.Ε.Υ.Δ. - Γ.Ε.Υ.Δ., τηλ. για ραντεβού 213.212.5730), όπου ο υπάλληλος επικοινωνεί μαζί τους εντός 10 ημερών, για να προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση (δια ζώσης ή διαδικτυακά), με σκοπό:

α) Να ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο και τους γενικούς όρους των δανειακών συμβάσεων και των συμφωνιών ρύθμισης οφειλών.

β) Να κατανοήσουν προταθέντες όρους δανειακών συμφωνιών ρύθμισης οφειλών.

γ) Να ενημερωθούν για την κατάρτιση οικογενειακού προϋπολογισμού, με σκοπό ιδίως την τήρηση ρυθμίσεων αποπληρωμής οφειλών.

δ) Να ενημερωθούν για την οικονομική διαχείριση του νοικοκυριού τους.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να απευθύνονται στους Επαγγελματικούς Φορείς, δηλαδή τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια, τους Επαγγελματικούς Συλλόγους και τα Ινστιτούτα Θεσμικών Φορέων, όπου ο αρμόδιος εκπρόσωπος, ο οποίος έχει οριστεί από τον φορέα, επικοινωνεί μαζί τους εντός 10 ημερών, για να προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση (δια ζώσης ή διαδικτυακά), με σκοπό:

α) Να ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο και τους γενικούς όρους των δανειακών συμβάσεων και των συμφωνιών ρύθμισης οφειλών.

β) Να λάβουν συμβουλευτική επιχειρηματική υποστήριξη (ενδεικτικά, συμβουλές ηγεσίας, προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών, δυνατότητα για εύρεση νέων αγορών και πελατών ή προμηθευτών, διερεύνηση της δυνατότητας για συνέργεια/συνεργασία/συγχώνευση με άλλες επιχειρήσεις, υπόδειξη για δυνατότητα χρηματοδότησης από εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα επιδότησης/στήριξης κ.ά.).

γ) Να λάβουν συμβουλευτική επιχειρηματική καθοδήγηση (ενδεικτικά, παρουσίαση εναλλακτικών παραγωγικών μοντέλων, σύμφωνα με τις τάσεις της αγοράς και τις τεχνολογικές εξελίξεις, επισήμανση της μη τήρησης των λογιστικών αρχών με συνέπεια και ορθότητα κ.ά.).

δ) Να υποστηριχθούν στην ενδυνάμωση της επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας (ενδεικτικά, αλλαγή νοοτροπίας μέσω της αποφυγής της υπερχρέωσης, μέσω ρεαλιστικού σχεδιασμού και υιοθέτησης πραγματικών στόχων, καθώς και επιμόρφωσης του επιχειρηματία ή/και των εργαζομένων της επιχείρησης κ.ά.).

ε) Να λάβουν εμψύχωση (ενδεικτικά, παραπομπή σε ψυχολογική βοήθεια προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα για προβληματισμό και διάλογο).

Επισημαίνεται ότι οι Επαγγελματικοί Φορείς δύναται να συστήνουν Μητρώο Εθελοντών Παρόχων Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, όπου μπορούν να εγγράφονται επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, όπως ενδεικτικά οικονομολόγοι, λογιστές, νομικοί, ορκωτοί ελεγκτές, οι οποίοι παρέχουν εθελοντικά τις υπηρεσίες ενημέρωσης και υποστήριξης προς τους οφειλέτες.

Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε από την ΕΓΔΙΧ, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την οποία αναπτύχθηκε, υποστηρίζεται διαρκώς και φιλοξενείται στις υποδομές της.

Το Υπουργείο Οικονομικών, όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του, «λαμβάνει συνεχώς μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων και θα εξακολουθήσει, με μεθοδικότητα, υπευθυνότητα και κοινωνική δικαιοσύνη, να σχεδιάζει και να υλοποιεί δράσεις προς την κατεύθυνση της ολιστικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του μείζονος ζητήματος του ιδιωτικού χρέους».

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 08 Δεκεμβρίου 2021 20:25

Σχετικά Άρθρα

  • Έρχεται ρύθμιση έως 60 δόσεις σε ευάλωτους για χρέη στους δήμους
    Έρχεται ρύθμιση έως 60 δόσεις σε ευάλωτους για χρέη στους δήμους

    Πρόθεση της κυβέρνησης να ρυθμίσουν τις οφειλές τους άτομα που χρωστούν και ποσά άνω των 10.000 ευρώ

    Σε ρύθμιση χρεών πολιτών προς τους δήμους προχωρά η κυβέρνηση και το επόμενο διάστημα θα δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να ρυθμίσει τα χρέη του με δόσεις και ν' απευθύνεται στον εξωδικαστικό συμβιβασμό. Τη δυνατότητα αυτή ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος μιλώντας στο Action24.

    Το πρόβλημα με τις οφειλές προς τους δήμους φάνηκε έντονο, ειδικά μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όταν ακόμη και δημοτικοί σύμβουλοι από διαφορετικές παρατάξεις δεν είχαν πληρώσει εγκαίρως τις οφειλές, με αποτέλεσμα να εκπίπτουν του αξιώματος.

    Ο κ. Λιβάνιος σημείωσε ότι «πρέπει να κάνουμε μια ρύθμιση προκειμένου να δώσουμε στους δήμους και τη δυνατότητα να εισπράξουν και να βελτιώσουν την οικονομική τους κατάσταση αλλά και στους οφειλέτες να μπορέσουν να είναι συνεπείς και να ρυθμίσουν ό,τι είναι».

    Ο υπουργός Εσωτερικών εξήγησε πως «έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με το υπουργείο Οικονομικών. Στο νομοσχέδιο της Αυτοδιοίκησης υπάρχει διάταξη για τη ρύθμιση των οφειλών, ιδίως για τους ευαίσθητους οφειλέτες, δηλαδή εκείνους που δεν έχουν μεγάλα περιουσιακά στοιχεία και δεν έχουν και ακίνητη περιουσία, σημαντική στο όνομά τους, υπάρχει μια ρύθμιση που σχεδόν εκμηδενίζει τις προσαυξήσεις να μπορούν να πληρώσουν την οφειλή τους έως 60 δόσεις» πρόσθεσε.

    Στα σενάρια που επεξεργάζεται η κυβέρνηση είναι η ρύθμιση να προβλέπει μείωση προσαυξήσεων από 75% έως 95%. Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως τόνισε ο Θεόδωρος Λιβάνιος, είναι σε οφειλές άνω των 10.000 ευρώ να δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη, είτε φυσικό είτε νομικό πρόσωπο, να μπορεί παγίως να απευθυνθεί στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

    «Είναι μια λύση που θα βοηθήσει αυτούς, που οφείλουν πολλά λεφτά στους δήμους προκειμένου να ενταχθούν στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και να ρυθμίσουν μία και καλή την οφειλή τους με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους».
    Πηγή: newsbomb.gr
  • Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν
    Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν

    Αποκαλυπτικά τα στοιχεία και για τον ΕΝΦΙΑ 2024. Αυξάνονται οι οφειλές. 107 δισ. ευρώ απλήρωτοι φόροι στο τέλος Απριλίου.

    «Ύπουλα» λειτουργεί η ακρίβεια με τα νοικοκυριά να πιέζονται και τα στοιχεία να δείχνουν ότι σιγά-σιγά δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, στο τέλος Απριλίου του 2024, αυξήθηκε κατά σχεδόν 1 εκατομμύριο (958.313 πρόσωπα -φυσικά και νομικά) ο συνολικός αριθμός των οφειλετών. Μάλιστα, βασικός παράγοντας για αυτή την αύξηση, είναι η μη πληρωμή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ 2024 στα τέλη Απριλίου. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ 2023 έληξε στο τέλος Μαΐου.

    Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η αύξηση στον αριθμό των οφειλετών προέρχεται κυρίως από την κατηγορία οφειλής μέχρι 50 ευρώ. Αντιθέτως, μείωση του αριθμού των οφειλετών, κατά 129.482 πρόσωπα συνολικά, καταγράφεται σε οφειλές μεταξύ 50 και 10.000 ευρώ. Η μείωση του αριθμού των οφειλετών στο εν λόγω εύρος οφειλής, συνοδεύεται μάλιστα και από μικρή μείωση του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε ετήσια βάση κατά 39 εκατ. ευρώ συνολικά.

    Ωστόσο, αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου παρατηρείται τόσο σε οφειλές μικρότερες των 50 ευρώ, όσο και σε οφειλές μεταξύ 10.000 και 1 εκατ. ευρώ (κατά 1,3 δισ. ευρώ συνολικά). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία οφειλής άνω του 1 εκατ. ευρώ. Στο εύρος μεταξύ 1 και 100 εκατ. ευρώ καταγράφεται αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ οι οφειλές άνω των 100 εκατ. ευρώ παρουσιάζουν μείωση κατά 3,5 δισ. ευρώ (λόγω διαγραφής οφειλών της ΟΣΕ ΑΕ ύψους 3,03 δισ. ευρώ η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2023).

    Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν ακόμα τα εξής:

    • Το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο στο τέλος του Απριλίου του 2024, διαμορφώθηκε στα 107 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 667,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023. Από το ποσό του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, τα 26,3 δισ. ευρώ (ποσοστό 24,6%), έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτα είσπραξης. Το 0,2% των οφειλετών αποτελούν 9.023 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Οφείλουν στην Εφορία 82,310 δισ. ευρώ (από τα 107 δισ. ευρώ) ενώ μόλις το 5,7% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου ή 4,6 δισ. ευρώ βρίσκεται σε ρύθμιση.
    • Από τα 80,7 δισ. ευρώ που μπορούν να εισπραχθούν, μόλις 26,8 δισ. ευρώ (το 33% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου) αποτελούν τη «δεξαμενή» απ’ την οποία προέρχεται το 90% των εισπράξεων που κάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από παλαιά και νέα χρέη. Εξετάζοντας την ποιοτική διάρθρωση του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου διαπιστώνουμε ότι το 59,6% αυτού, που αντιστοιχεί σε 48,1 δισ. ευρώ, πηγάζει από φορολογικές οφειλές (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, φόροι στην περιουσία, ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης κτλ.).
    • Το υψηλότερο ποσοστό των συνολικών ρυθμισμένων οφειλών (23,9%) εντοπίζεται στο εύρος 500 με 10.000 ευρώ, ενώ εντός αυτού του εύρους το ποσοστό των ρυθμισμένων οφειλών αγγίζει το 26,2% για ποσά από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Ωστόσο, τα ποσοστά διαφέρουν μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων. Συγκεκριμένα το υψηλότερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών φυσικών προσώπων εντοπίζεται μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ (24,1%) και αγγίζει το 26,5% για ποσά από 2.000 έως 3.000 ευρώ. Αντίθετα, τα νομικά πρόσωπα ρυθμίζουν σε υψηλότερο ποσοστό (30,3%) οφειλές που ανήκουν στο εύρος από 10.000 έως 100.000 ευρώ, ενώ το ποσοστό αυτό φτάνει στο 34,3% στην κατηγορία 10.000 με 20.000 ευρώ.

    Χαμηλά ποσοστά ρύθμισης οφειλών διαπιστώνονται τόσο σε χαμηλά ποσά οφειλής (ιδιαίτερα κάτω των 500 ευρώ), όσο και σε υψηλά ποσά οφειλής (άνω των 20.000 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και άνω των 150.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα).

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους
    ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως

    Μια ακόμη παθογένεια φορολογικού συστήματος παύει να υπάρχει. Μέχρι σήμερα αν κάποιος είχε οφειλή στην Εφορία δεν μπορούσε να πουλήσει ένα ακίνητο και με το έσοδο να εξοφλήσει το χρέος του.

    Στο εξής οι φορολογούμενοι που δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα λόγω «κόκκινων» και αρρύθμιστων χρεών στην εφορία θα μπορούν πλέον πιο εύκολα να προχωρήσουν στην πώληση ακινήτου ή να εισπράξουν χρήματα από το δημόσιο.
    Η ΑΑΔΕ έχει ενεργοποιήσει την ψηφιακή έκδοση της Βεβαίωσης Οφειλής, η οποία είναι απαραίτητη για όσους έχουν αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές και θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα ώστε να εξοφλήσουν τα χρέη τους από το τίμημα της πώλησης του ακινήτου.

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι πλέον απαλλάσσονται από τις επισκέψεις στις εφορίες για να λάβουν τη βεβαίωση για το ύψος των φορολογικών οφειλών τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως.

    Σύμφωνα με εγκύκλιο του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή παρέχονται διευκρινήσεις για τον τρόπο και τις προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής την οποία θα έχουν στα χέρια τους οι οφειλέτες με λίγα κλικ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

    1. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται ψηφιακά για είσπραξη χρημάτων ή για μεταβίβαση ακινήτου κατόπιν υποβολής της αίτησης για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα από τον οφειλέτη δικαιούχο της πληρωμής ή τον μεταβιβάζοντα το ακίνητο ή το εμπράγματο δικαίωμα.
    2. Ο οφειλέτης κατά τη διαδικασία υποβολής της ανωτέρω αίτησης ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (όπως ύπαρξη συνολικών ληξιπρόθεσμων βασικών οφειλών άνω των ευρώ μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο) και συναινεί στη διερεύνηση της δυνατότητας έκδοσης της βεβαίωσης οφειλής. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής ψηφιακά, ενημερώνεται ο αιτών για τον λόγο απόρριψης μέσω της εφαρμογής «Αποδεικτικό ενημερότητας - Οι Αιτήσεις μου» της ψηφιακής πύλης «myAADE».
    3. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται εφόσον υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, για τις οποίες ο οφειλέτης έχει ευθύνη καταβολής και οι οποίες αναγράφονται επί αυτής η δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας ειδικότερα:

    α) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, όταν δεν πληρούται τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας

    β) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας αποκλειστικά και μόνο λόγω των βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση, ήτοι όταν ο οφειλέτης για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές άνω των 30 ευρώ βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο (με ρύθμιση τμηματικής καταβολής, ή με αναστολή είσπραξης) ή όταν, κατά την εξέταση των όρων χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας, το ποσό της παρακράτησης, όπως προκύπτει υπολογιζόμενο επί της αντικειμενικής αξίας, υπερβαίνει το τίμημα.

    Μεταβίβαση ακινήτου

    4. Εάν η βεβαίωση εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου αναγράφεται το σύνολο των βεβαιωμένων (ατομικών, συνυποχρέωσης και συνυπευθυνότητας) ληξιπρόθεσμων και μη, ρυθμισμένων και μη στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών, για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ο οφειλέτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα/ομάδα περιουσίας) για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής. Εάν η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων, στο ανωτέρω σύνολο οφειλών συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης, ανεξαρτήτως ύψους αυτών, εάν είναι ληξιπρόθεσμες ή μη ή εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής

    5. Εάν από το ποσό του τιμήματος που αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση δεν εξοφλούνται πλήρως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης, ανεξαρτήτως εάν αυτές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία, απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας. Στην περίπτωση που το τίμημα υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού, χωρίς να εξοφλείται το σύνολο των οφειλών που περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στη βεβαίωση οφειλής, απαιτείται ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της βεβαίωσης οφειλής διασφάλιση της είσπραξης των εναπομενουσών οφειλών που αντιστοιχούν στη διαφορά μεταξύ της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού και του τιμήματος.

    Ας δούμε με παραδείγματα πως θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα:

    Παράδειγμα 1

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων από ΟΤΑ.
    • Ο φορολογούμενος έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ, μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.
    • Το ποσό της είσπραξης ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Με την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού.
    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τον λόγο απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής.
    • Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για είσπραξη χρημάτων.
    • Εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για είσπραξη χρημάτων με το σύνολο των οφειλών του αιτούντος (40.000 ευρώ), με την ένδειξη επί της βεβαίωσης οφειλής ότι για την απόδοση τυχόν εναπομένοντος ποσού στον δικαιούχο από την υπηρεσία ή τον οργανισμό πληρωμής, δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας καθώς δεν συντρέχει άλλος λόγος μη έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας πέραν των ανωτέρω οφειλών.
    Παράδειγμα 2

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου από επαχθή αιτία με τίμημα (πώληση ακινήτου).
    • Ο φορολογούμενος έχει βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, ως εξής:

    α) βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.

    β) βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 5.000 ευρώ

    γ) βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης ύψους 160.000 ευρώ εκ των οποίων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης είναι 60.000 ευρώ.

    • Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης είναι άνω των 50.000 ευρώ.
    • Οι λοιπές προϋποθέσεις αποδεικτικού ενημερότητας πληρούνται.
    • Η αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται είναι 80.000 ευρώ.
    • Το δηλούμενο τίμημα ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών, δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου. - Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου.
    • Επειδή το τίμημα καλύπτει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης δεν απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας.
    • Συνεπώς, εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου με αναγραφόμενο ποσό οφειλής (40.000 + 60.000 + 5.000 =) 105.000 ευρώ, προκειμένου να αποδοθεί το συνολικό προϊόν του τιμήματος, ήτοι το ποσό των 80.000 ευρώ.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Ακαθάριστα οικόπεδα: Αυτή είναι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα - Τα πρόστιμα και οι έλεγχοι
    Ακαθάριστα οικόπεδα: Αυτή είναι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα - Τα πρόστιμα και οι έλεγχοι

    Τη δυνατότητα να γλιτώσουν από την επιβολή «τσουχτερών» προστίμων για τα ακαθάριστα οικόπεδα έχουν οι ιδιοκτήτες, την ώρα που τα ψηφιακά μέσα επιστρατεύονται ως ένα επιπλέον μέτρο πρόληψης και αποτροπής πρόκλησης πυρκαγιών.

    Ειδικότερα, η νέα ψηφιακή υπηρεσία που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα, θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο Δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.

    Με επιτόπιους ελέγχους οι Δήμοι θα εντοπίζουν ακαθάριστα οικόπεδα και στη συνέχεια μέσω ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν εάν οι πολίτες έχουν υποβάλλει δήλωση καθαρισμού και να τους ενημερώσουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες.

    Το νέο εργαλείο που δημιούργησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αλλά και το Εσωτερικών, θα απλοποιεί τις διαδικασίες, ενώ θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.

    Πώς θα γίνεται ο έλεγχος από τους Δήμους

    «Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να καθαρίσει όλους τους κοινόχρηστους χώρους, έτσι και ο πολίτης πρέπει να καθαρίσει το οικόπεδό του. Να υποβάλλει δήλωση για ολοκλήρωση καθαρισμού. Σε περίπτωση που κάποιος δεν συμμορφωθεί και δεν καθαρίσει το οικόπεδο, ο δήμος θα επανέλθει με επιστολή και αν τελικά δεν συμμορφωθεί θα επιβάλλει πρόστιμο», ανέφερε ενδεικτικά στην ΕΡΤ ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Ραφήνας – Πικερμίου, Χαράλαμπος Ζαφειρόπουλος.

    Επί της διαδικασίας, κάθε δήμος θα μπορεί να καταχωρεί στοιχεία και φωτογραφικό υλικό από τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους που διενεργεί, ώστε να διαπιστώνει εάν έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη δήλωση που έχει υποβάλει ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου.

    Τα πρόστιμα

    Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Jobmatch: Η νέα πλατφόρμα εύρεσης εργασίας και εργατικού δυναμικού στον τουρισμό
    Jobmatch: Η νέα πλατφόρμα εύρεσης εργασίας και εργατικού δυναμικού στον τουρισμό

    Θέμα ημερών είναι να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα της ΔΥΠΑ που σκοπό έχει να συνδέσει τις επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού με το εργατικό δυναμικό.

    Η πλατφόρμα που θα λέγεται «Jobmatch», θα λειτουργήσει σαν χώρος συνάντησης εργαζομένων και επιχειρήσεων προκειμένου να καλυφθούν περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι «κενές» αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

    Σύμφωνα με την σχετική προαναγγελία του Διοικητή της ΔΥΠΑ, κ. Σπύρου Πρωτοψάλτη, η πλατφόρμα jobmatch αφορά τον κλάδο του τουρισμού, αλλά και της εστίασης. Δύο τομείς που παρουσιάζουν πολλά κενά.

    Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα

    Οι υποψήφιοι εργαζόμενοι και εργοδότες θα πρέπει να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν στο κινητό ή τον υπολογιστή τους την εφαρμογή «Jobmatch», σε λογισμικό της επιλογής τους (iOS ή Android).

    Στην συνέχεια, και οι δύο πλευρές θα πρέπει να φτιάξουν τα «προφίλ» τους, επιλέγοντας κατηγορίες και φίλτρα της επιλογής τους, όπως επάγγελμα, περιοχές, αποδοχές κτλ.

    Σε αυτό το σημείο, η εφαρμογή φροντίζει να αντιστοιχίσει τον εκάστοτε εργαζόμενο με τον εργοδότη, εφόσον υπάρχει και αμέσως μετά οι δύο ενδιαφερόμενοι κλείνουν ραντεβού για συνέντευξη, μέσω βιντεοκλήσης ή τηλεφωνικά.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ειδική σύσκεψη στην Αμαλιάδα για τις οφειλές των επτά δήμων στο ΦοΔΣΑ Ηλείας
    Ειδική σύσκεψη στην Αμαλιάδα για τις οφειλές των επτά δήμων στο ΦοΔΣΑ Ηλείας

    Συμμετείχαν δήμαρχοι, στελέχη της κοινοπραξίας και υπηρεσιακοί παράγοντες των δήμων

    Την πρώτη τους συνάντηση με την κοινοπραξία που διαχειρίζεται τη Μονάδα Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων της Τριανταφυλλιάς είχαν οι δήμαρχοι της Ηλείας και το νέο προεδρείο του ΦοΔΣΑ.

    Αιχμή του δόρατος αποτέλεσε η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται όλα αυτά τα χρόνια και τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί με τα συσσωρευμένα χρέη των δήμων της Ηλείας, απέναντι στο Φορέα Διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων.

    Η συνάντηση στην οποία συμμετείχαν και οι διευθυντές υπηρεσιών όλων των δήμων, πέρασε και σε τεχνικά πεδία, προκειμένου να διευκολυνθούν όσο το δυνατό περισσότερο οι δήμοι στην αποπληρωμή των οφειλών τους.

    Ειδικότερα, το βασικότερο θέμα συζήτησης είχε να κάνει με τις προσαυξήσεις που καλούνται να πληρώσουν και το πως αυτές -αλλά και σε τί ποσοστό- μπορούν να μειωθούν.

    Η συνάντηση έγινε την περασμένη Πέμπτη στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ήλιδας, παρουσία του προέδρου του ΦοΔΣΑ και Δημάρχου Ήλιδας κ. Χρήστου Χριστοδουλόπουλου, του αντιπροέδρου και Δημάρχου Πηνειού κ. Αλέξη Καστρινού, των δημάρχων: Πύργου κ. Στάθη Καννή και Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Γιάννη Λέντζα και εκπροσώπων των δημοτικών αρχών των υπολοίπων τριών δήμων.

    Μαζί με την συζήτηση για τις οφειλές των δήμων και τα προβλήματα που δημιουργούνται, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτηση και τη λήψη πολιτικής απόφασης σε επόμενη συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ, σχετικά με θέματα που αφορούν στην στη διαχείριση του φορέα από τον Δήμο Ήλιδας.

    Η συνάντηση, αυτή τη φορά με μοναδικό θέμα το τεχνικό ζήτημα που αφορά στις προσαυξήσεις, επαναλήφθηκε το πρωί της Δευτέρας και πάλι στην Αμαλιάδα, με τη συμμετοχή μόνο των Προϊσταμένων των Οικονομικών Υπηρεσιών των επτά δήμων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων.

    amaliada susk fodsa 6

    amaliada susk fodsa 3

    amaliada susk fodsa 2

    amaliada susk fodsa 4

    amaliada susk fodsa 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Οφειλές: Επιπλέον «κούρεμα» έως 28% με εξωδικαστικό - Σταθερό επιτόκιο 3% για 3 χρόνια
    Οφειλές: Επιπλέον «κούρεμα» έως 28% με εξωδικαστικό - Σταθερό επιτόκιο 3% για 3 χρόνια

    «Καλύτερος» γίνεται ο αλγόριθμος του εξωδικαστικού μηχανισμού, και φέρνει επιπλέον «κούρεμα» οφειλών έως και 28% σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση το ύψος του περιορισμού της οφειλής («κούρεμα») σε δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση.

    Παράλληλα, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, σταθεροποιείται το επιτόκιο για όλες τις ρυθμίσεις οφειλών.

    Συγκεκριμένα, το επιτόκιο για όλες τις ρυθμίσεις οφειλών προς Δημόσιο, Τράπεζες και εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων ορίζεται σε 3% σταθερό για 3 έτη.

    Σημειώνεται ότι το επιτόκιο για τα χρέη προς τους χρηματοπιστωτικούς φορείς ήταν έως τώρα euribor συν 2,5 μονάδες για εξασφαλισμένες οφειλές και συν 3 μονάδες για μη εξασφαλισμένες οφειλές. Για τις ρυθμίσεις χρεών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης είχε ήδη καθοριστεί σε 3% σταθερό.

    Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε πρόσωπα που «κληρονόμησαν» οφειλές προς το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, από επιχειρήσεις που έχουν κλείσει.

    Σε σχέση με τον εξωδικαστικό, υπενθυμίζεται, ο νόμος 5072/2023 «Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων» προβλέπει ακόμη ότι:

    • Η πρόταση αναδιάρθρωσης του χρέους των ευάλωτων οφειλετών, όπως προκύπτει από την εφαρμογή του αλγόριθμου του εξωδικαστικού, θα γίνεται αυτόματα και υποχρεωτικά αποδεκτή από το σύνολο των πιστωτών (τράπεζες και Δημόσιο).
    • Ο οφειλέτης διατηρεί το δικαίωμα να απορρίψει την πρόταση αυτή.
    • Οι πιστωτές μπορούν να την προσβάλουν στα δικαστήρια μόνο εφόσον διαθέτουν στοιχεία ότι παράμετροι της αίτησης δεν είναι αληθινές.

    Σημειώνεται ότι μέσω του εξωδικαστικού έως τον Δεκέμβριο του 2023 πραγματοποιήθηκαν 12.025 επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών, συνολικού ύψους 4,36 δισ. ευρώ με μέση διάρκεια αποπληρωμής 17 χρόνια για τις οφειλές προς το Δημόσιο και 18 χρόνια προς τις τράπεζες – χρηματοδοτικούς φορείς. Το μέσο κούρεμα οφειλών είναι 17,13% για το Δημόσιο και 27% για τις τράπεζες - χρηματοδοτικούς φορείς.

    Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ίδιου νόμου (5072/2023), ακολουθεί έως τις 31 Μαρτίου 2024 η ενεργοποίηση της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας ενημέρωσης των δανειοληπτών από τους servicers.

    Συγκεκριμένα, οι servicers υποχρεώνονται να παρέχουν, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες, για το ύψος της οφειλής, το ιστορικό των πληρωμών, τις δόσεις, το επιτόκιο της ρύθμισης κ.λπ. Ο οφειλέτης θα μπορεί να βλέπει τα στοιχεία αυτά εισερχόμενος με χρήση του κωδικού του σε ειδική εφαρμογή στις ιστοσελίδες των servicers (κατ’ αναλογία με το web banking των τραπεζών). Οι ποινές για τους παραβάτες περιλαμβάνουν πρόστιμα έως 500.000 ευρώ, υποχρέωση διόρθωσης της παράβασης, μέχρι και ανάκληση της άδειας λειτουργίας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ενδεχόμενη παράταση εξόφλησης χρεών για εξασφάλιση περίθαλψης
    Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ενδεχόμενη παράταση εξόφλησης χρεών για εξασφάλιση περίθαλψης

    Το ενδεχόμενο να δοθεί «περίοδος χάριτος» ενός έτους στους επαγγελματίες που έχουν χρέη, εξετάζει το υπουργείο Εργασίας προκειμένου να μην χάσουν την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.

    Συγκεκριμένα, όπως δήμλωσε πρόσφατα ο Ηλίας Τσούνης - εκπρόσωπος Τύπου του e-ΕΦΚΑ - υπάρχουν περί τους 1,5 εκατ. ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δωρεάν ιατρική κάλυψη, καθώς δεν έχουν καταβάλει τις υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές.

    Σύμφωνα με τον κ. Τσούνη, οι ανακοινώσεις αναμένονται «ίσως έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας».

    Όπως είπε:

    «Για να πάρει κάποιος ασφαλιστική ικανότητα και να έχει ιατρική περίθαλψη πρέπει να έχει πληρώσει ή ρυθμίσει τις ασφαλιστικές του εισφορές. Τα τελευταία τρία χρόνια έγινε ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο, όπου το 2021-22, μπορούσε κάποιος να λάβει ασφαλιστική ικανότητα χωρίς να καταβάλει όλο το ποσό και το 2023, βρέθηκε μια μέση λύση, όπου μπορούσαν να καταβάλλουν μόνο το κομμάτι υπέρ υγείας. Η έκκληση του ΕΦΚΑ είναι να προστρέξουν οι μη μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες να καταβάλουν τις ασφαλιστικές εισφορές ή να τις ρυθμίσουν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, για να έχουν ασφαλιστική ικανότητα».

    Και πρόσθεσε πως «εάν κάποιος εξοφλήσει το ποσό, θα πάρει ετήσια ασφαλιστική ικανότητα, εάν ρυθμίσει την παίρνει μηνιαίως».

    «Το πρόβλημα δεν είναι για πόσους ελεύθερους επαγγελματίες μιλάμε, αλλά πόσους αφορά, διότι είναι τα έμμεσα μέλη, τα παιδιά» τόνισε και συνέχισε:

    «Το υπουργείο εξετάζει κι εναλλακτικές, όπως το να βρεθεί μια μέση λύση, ημι - ευνοϊκή περίοδος, για μια χρονιά, ώστε να μπορέσουν τακτοποιήσουν τις οφειλές τους. Όπως έγινε και πέρυσι».
    Πηγή: cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ