Σάββατο, 26 Μαρτίου 2022 11:36

Σταϊκούρας: Πρόθεσή μας είναι να παραταθεί για 6 μήνες ο μειωμένος ΦΠΑ σε εστίαση και μεταφορές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ο μειωμένος ΦΠΑ στην εστίαση και στις μεταφορές κανονικά λήγει τον Ιούνιο του 2022

Για την ακρίβεια και τα μέτρα στήριξης των πολιτών μίλησε στο Mega ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Αναφορικά με μέτρα ελάφρυνσης σε ό,τι αφορά στην ακρίβεια, ο υπουργός δήλωσε πως θα συνεχιστεί η επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου και θα εξαρτάται από την τιμή που θα διαμορφώνεται κάθε μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και συγκεκριμένα στη χώρα μας.

Η δεύτερη παρέμβαση είναι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, αλλά δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.

Σχετικά με τις επιστρεπτέες προκαταβολές, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε πως οι οφειλές στην πλατφόρμα θα είναι πλέον σε 96 δόσεις και ενδέχεται να δοθεί παράταση έως τέλος Μαΐου, για όσους πολίτες θέλουν να πληρώσουν και να έχουν μία περαιτέρω έκπτωση 15% και έκτοτε από τον Ιούνιο οι οφειλές του καθενός θα είναι σε 96 δόσεις, αντί για 60.
Στην ερώτηση εάν προβλέπεται «κούρεμα» ο υπουργός απάντησε όχι, καθώς αυτό συνεπάγεται δημοσιονομικό κόστος. Έπειτα ανακοίνωσε πως πρόθεση του υπουργείου είναι να επεκταθεί ο μειωμένος ΦΠΑ στην εστίαση και στις μεταφορές για άλλους 6 μήνες. Υπενθυμίζεται πως κανονικά λήγει τον Ιούνιο του 2022.

«Αυτό σημαίνει πως φέτος πρέπει να βρούμε φέτος άλλα 250 εκατομμύρια ευρώ» είπε ο υπουργός.

Σχετικά με τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε πως ανακοινώθηκαν στοχευμένα μέτρα για πολίτες που έχουν πραγματικά ανάγκη.

«Με τα εισοδηματικά κριτήρια που βάλαμε ουσιαστικά καλύπτουμε 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, δηλαδή το 86% του συνόλου» επισήμανε ο υπουργός και εξήγησε πως σε μία οικογένεια, εάν είναι στην ιδιοκτησία τους δύο αμάξια αλλά σε διαφορετικά ονόματα και το οικογενειακό εισόδημα είναι έως 30.000, τότε δικαιούνται του επιδόματος «κίνησης», ενώ επιπλέον 5 ευρώ επιδότηση θα υπάρξει εφόσον η πληρωμή γίνει με κάρτα.

Ολοκληρώνοντας, ο υπουργός ανακοίνωσε πως οι φορολογικές δηλώσεις θα ανοίξουν λογικά την εβδομάδα που μας έρχεται.
Πηγή: protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 26 Μαρτίου 2022 10:39

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024
    Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024

    Τα υψηλότερα ποσοστά στη Δυτική Ελλάδα

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) αναφορικά με τους κλάδους της εστίασης και των καταλυμάτων στο νομό Ηλείας την καλοκαιρινή περίοδο που βάζουν την περιοχή. Για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο υπήρξε ανοδική πορεία της τάξεως του 13,5% και 5,5% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα της προηγούμενη χρονιάς με την Ηλεία να σημειώνει τους πιο ανοδικούς δείκτες σε σύγκριση με τις άλλες Περειφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το πλήθος των επιχειρήσεων στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης ανέρχεται στην Ηλεία στις 1.407. Ο κύκλος εργασιών για το 2023 συνολικά άγγιξε τα 96.106.533 ευρώ με τη συμμετοχή του νομού στο συνολικό κύκλο εργασιών της χώρας να ανέρχεται στο 0.5%. Την ίδια στιγμή, στην Αχαΐα ο αριθμός των επιχειρήσεων στους παραπάνω κλάδους είναι 2.190 με κύκλο εργασιών 212.858.747 ευρώ που μεταφράζεται σε συμμετοχή 1,1% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ στην Αιτωλοακαρνανία οι 1.936 επιχειρήσεις έκαναν κύκλο εργασιών 122.288.739 ευρώ με 0,6% συμμετοχή.

    Ανοδική η πορεία το 2024

    Τα πρώτα δείγματα για το 2024 μιλούν για μια ανοδική πορεία, που δημιουργεί ελπίδες για το τουριστικό μέλλον της Ηλείας. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στο νομό σημειώθηκαν τα πιο υψηλά ποσοστά σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες (Αχαΐα-Αιτωλοακαρνανία).

    Όπως δείχνουν οι αριθμοί, τον περασμένο Ιούλιο ο κύκλος εργασιών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων ανήλθε στα 6.765.743 ευρώ ενώ τον Ιούλιο 2023 στα 5.963.521 ευρώ σημειώνοντας μια αυξητική μεταβολή της τάξεως του 13,5% για το συγκεκριμένο διάστημα. Τον Αύγουστο του 2024 οι οικονομικοί δείκτες ανήλθαν στα 8.660.415 έναντι 8.208.598 ευρώ για τον Αύγουστο του 2023 με θετικό πρόσημο 5,5%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο διάστημα, η Ηλεία σημείωσε την υψηλότερη ανοδική μεταβολή των δεικτών σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας. Έτσι, στην Αχαΐα τον Ιούλιο του 23 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 6.925.385 ευρώ ενώ τον ίδιο μήνα του 24 υπήρξε μια μικρή άνοδο με 6.975.905 ευρώ που μεταφράζεται σε μόλις 0,7% άνοδο ενώ για το μήνα Αύγουστο της ίδιας περιόδου το ποσοστό ανέρχεται στο 9,6% με κύκλο εργασιών για το 2023, 7.662.405 ευρώ και το 2024 8.394.455 ευρώ.

    Αντίστοιχα στην Αιτωλοακαρνανία τον Ιούλιο του 2023 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 3.973.307 ευρώ με τον Ιούλιο του 2024 να ανεβαίνει μόλις στα 4.052.211 ευρώ με ποσοστό 2 %, ενώ ο Αύγουστος του 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 4.610.080 και ο αντίστοιχος του 2024 με μια μικρή άνοδο στα 4.773.429 που μεταφράζεται σε 3,5%.

  • ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση
    ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση

    Στα 22 δισ. ευρώ εκτιμάται η ετήσια δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου, ενώ το 10% των ετήσιων αγορών των νοικοκυριών πάει στην εστίαση, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

    Με αφορμή και την ημέρα διατροφής 2024, το ΙΕΛΚΑ κάνει λόγο για σημαντικές αλλαγές στη διατροφή τη τελευταία δεκαπενταετία όσον αφορά τις δαπάνες και τη κατανάλωση σε ποσότητες, με αξιοσημείωτες μειώσεις στην κατανάλωση πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών, ελαιόλαδου, φρέσκων φρούτων.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2023 στα 2,144 ευρώ αυξημένη κατά 3,37% σε σχέση με το 2022 κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών, και κατά 10,69% σε σχέση με το 2009 τη χρονιά πριν την έναρξη της πρώτης δημοσιονομικής κρίσης.

    Με βάση τα στοιχεία αυτά εκτιμάται ότι η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου το 2023 ανέρχεται σε 21,6 δισ. ευρώ (έναντι 22,1 δισ. ευρώ το 2009).

    Το ποσό αυτό περιλαμβάνει μόνο τη δαπάνη των Ελλήνων (π.χ. όχι τη δαπάνη μέσω Ho.Re.Ca., τουρισμού, εστίασης κλπ) και αφορά μόνο τα είδη παντοπωλείου (π.χ. δεν περιλαμβάνονται λοιπά είδη που βρίσκονται σε καταστήματα σουπερμάρκετ όπως γραφική ύλη, είδη για κατοικίδια, βρεφικό γάλα, είδη bazaar, καπνός κλπ).

    Συγκεκριμένα η δαπάνη για τρόφιμα διαμορφώθηκε σε 1,670 ευρώ ανά έτος κατά κεφαλήν και ποσοστό 19,58% των συνολικών δαπανών, η δαπάνη για άλλα είδη παντοπωλείου σε 474 ευρώ και 5,56% και η εστίαση σε 866 ευρώ και 10,15%.

    1728557151663-921370316-1.jpg

    Συνολικά οι βασικές δαπάνες της διατροφής, του παντοπωλείου, της εστίασης, του ηλεκτρισμού και των υγρών καυσίμων αντιπροσωπεύουν το 44,61% των συνολικών δαπανών το 2023, έναντι 37,90% το 2009.

    Όπως φαίνεται από μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση, η δαπάνη ανά κατηγορία αγαθών έχει διαφοροποιηθεί αρκετά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων κάτι το οποίο αποδίδεται στις αλλαγές σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες.

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης δείχνουν πως η αύξηση στη δαπάνη των αγορών σε βασικές πηγές υδατανθράκων, ενδεικτικά αύξηση της δαπάνης για ψωμί κατά 10% το 2023 σε σχέση με το 2022 και κατά 23% σε σχέση με το 2009. Ανάλογη αύξηση και για τα ζυμαρικά κατά 10% και 23% αντίστοιχα.

    Αλλαγές καταγράφηκαν και στην αναλογία της δαπάνης για πηγές πρωτεϊνης

    Ενδεικτικά το μοσχαρίσιο κρέας και το κρέας από αιγοπρόβατα αν και διαχρονικά παρουσιάζει μείωση κατά 13% και 2% αντίστοιχα, το 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 6% και 64%. Αντίθετα το χοιρινό και το κοτόπουλο παρουσιάζουν διαχρονικά αύξηση.

    Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα γαλακτοκομικά, με το πλήρες γάλα να παρουσιάζει μείωση σε αντίθεση με το γάλα με χαμηλά λιπαρά, τα αυγά και τα τυροκομικά.

    Παράλληλα σημειώνεται:

    • Αύξηση της δαπάνης για ελαιόλαδο κατά 28% το 2023 έναντι του 2022, αλλά μόλις κατά 7% σε σχέση με το 2009.

    • Αύξηση της δαπάνης για φρούτα 14%, για λαχανικά 15% σε σχέση με το 2009, αλλά με σταθεροποίηση για τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς.

    • Αύξηση της δαπάνης για καφέ κατά 6% και για τα αλκοολούχα ποτά από 9% έως 21%.

    • Αύξηση της δαπάνης για τα προϊόντα μη τροφίμων, την οικιακή και προσωπική φροντίδα κατά 16%, αλλά παραμένει μειωμένη σε σχέση με το 2009.

    Ισχυρή αύξηση σε εστίαση και ενοίκια

    Η αγορά της εστίασης παρουσιάζει αύξηση κατά σχεδόν 40% το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζει το φαγητό σε πακέτα.

    Η σημαντική αύξηση της δαπάνης για φαγητό εκτός σπιτιού στην Ελλάδα συνάδει με παγκόσμιες τάσεις, όπου παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση έτοιμων γευμάτων και φαγητού σε πακέτο.

    4.jpg

    Τέλος, όσον αφορά τις υπόλοιπες αγορές, τα ενοίκια κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2023 κατά 16%, αλλά ο ηλεκτρισμός έχει την μεγαλύτερη αύξηση διαχρονικά κατά 74% σε σχέση με το 2009.

    Σημειώνεται όμως ότι αυτές οι αυξήσεις δεν ακολούθησαν την πορεία της κατανάλωσης και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αξία των αγορών αυτών.

    2.jpg
    3.jpg

    Καταναλώθηκαν μικρότερες ποσότητες

    Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της κατανάλωσης σε ποσότητες τα οποία καταγράφουν μεγάλες μεταβολές πλέον σε επίπεδο διατροφής.

    Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν πως η μηνιαία κατανάλωση κατά κεφαλήν σε ψωμί και είδη αρτοποιίας παρουσιάζει μείωση κατά 6% σε περίπου 4 κιλά μηνιαίως.

    Παράλληλα, μείωση καταγράφεται και στην κατανάλωση των βασικών ζωικών πρωτεϊνών κατά περίπου 16%, με περίπου 6 κιλά λιγότερο κρέας ανά έτος με εξαίρεση τα πουλερικά τα οποία παρουσιάζουν αύξηση (είναι άλλωστε πιο οικονομική λύση).

    • Μείωση στα γαλακτοκομικά και ιδιαίτερα στο φρέσκο γάλα κατά 42% με εξαίρεση το γάλα με χαμηλά λιπαρά και τα αυγά.

    • Μείωση στην κατανάλωση ελαιόλαδου κατά περίπου 35% και κατά 7% μόνο το 2023. Περίπου 5 λίτρα λιγότερο ελαιόλαδο ανά έτος κατά κεφαλήν.

    • Μείωση στα φρέσκα φρούτα κατά 11% περίπου, με μείωση κατά 10 κιλό λιγότερα ανά έτος φρούτα.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σουβλάκι μόνο για λίγους: Θα «φλερτάρει» με τα 5 ευρώ μετά τις αυξήσεις «φωτιά» και την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας
    Σουβλάκι μόνο για λίγους: Θα «φλερτάρει» με τα 5 ευρώ μετά τις αυξήσεις «φωτιά» και την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας

    Είδος... πολυτελείας τείνει να γίνει το σουβλάκι με τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους της αγοράς να εκτιμούν πως πολύ σύντομα θα φλερτάρει με τα 4,5 Ευρώ στην Αθήνα και με τα 6 ευρώ στη Θεσσαλονίκη.

    Η αύξηση των πρώτων υλών (στο κρέας, στις πατάτες και στα ζαρζαβατικά), το μεγάλο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, την άνοδο των ημερομισθίων και την είσοδο της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας θα εκτοξεύσουν την τιμή τόσο στο τυλιχτό σουβλάκι όσο και στο τεμαχιακό, δηλαδή, τα σκέτα καλαμάκια.

    Αύξηση 20%

    Σήμερα στην Αθήνα και στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας τα τυλιχτά πωλούνται από 3,20 έως 3,60 ανάλογα την επιχείρηση, την περιοχή, την ποιότητα, την ποσότητα και τον ανταγωνισμό και το τεμαχιακό κυμαίνεται από 2 έως 2,30 ευρώ έκαστο. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μέχρι τα Χριστούγεννα και κυρίως από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας τα τυλιχτά θα φτάσουν 4,20 με 4,50 ευρώ και τα τεμαχιακά από 2,5 έως 2,7 Ευρώ.

    Στα 6 Ευρώ στη Θεσσαλονίκη

    Ξεχωριστή περίπτωση είναι η Θεσσαλονίκη όπου η ποσότητα των προϊόντων στο κάθε τυλιχτό σουβλάκι είναι διπλάσια και τριπλάσια σε σχέση με την Αθήνα και σήμερα κοστίζει από 4,5 έως 5 ευρώ. Μετά τις αυξήσεις θα αγγίζει ίσως και ξεπεράσει τα 6 ευρώ και ήδη πολλοί επιχειρηματίες βάζουν νερό στο κρασί τους μειώνοντας τις μερίδες ώστε να απορροφήσουν τις αυξήσεις.

    Αυξήσεις 15% στο κρέας

    «Μόνο τα κρέατα έχουν αυξηθεί 15% το τελευταίο δίμηνο. Τεράστια είναι η αύξηση στις τιμές της πατάτας που είναι βασικό συστατικό αλλά και των λαχανικών όπως ντομάτα, κρεμμύδι και ότι άλλο περιέχει ένα σουβλάκι. Ειδικά μετά το άνυδρο καλοκαίρι τα λαχανικά έχουν αυξηθεί δραματικά. Δεν αναφέρομαι στις διάφορες σάλτσες. Υπολογίστε επίσης τις τιμές του ρεύματος που παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σημειώστε ακόμα την έλλειψη προσωπικού που ανεβάζουν τα μεροκάματα. Τους τελευταίους μήνες όλες αυτές τις αυξήσεις τις έχουν απορροφήσει οι επιχειρήσεις καθώς όπως αντιλαμβάνεστε δε μπορούμε να αλλάζουμε κάθε μέρα τους τιμοκαταλόγους όπως ενδεχομένως κάνουν στα σούπερ μάρκετ. Ενόψει της χειμερινής σεζόν όλοι οι επιχειρηματίες θα κάνουν τους λογαριασμούς τους και θα διαπιστώσουν πως δεν θα βγαίνουν και θα πρέπει να προβούν στις αυξήσεις. Ναι, πιστεύω πως σύντομα το τυλιχτό σουβλάκι που γνωρίζουμε όλοι θα φτάσει μέχρι και 4,5 ευρώ», λέει στο ethnos.gr ο Αναστάσιος Μοναστηριώτης ιδιοκτήτης δύο επιχειρήσεων με συνολικό προσωπικό 68 εργαζομένους.

    Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας

    «Ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα ανεβάσει το κόστος μιας επιχείρησης είναι η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας. Ο λόγος είναι απλός. Σήμερα οι επιχειρηματίες για να αποσβέσουν τις ζημιές δεν είναι καθ΄ όλα νόμιμοι. Με την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας που όλα θα είναι ξεκάθαρα και θα ελέγχεται ανά πάσα στιγμή το προσωπικό και θα πέφτουν πρόστιμα οι επιχειρηματίες θα πρέπει να συμμορφωθούν ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας σε ασφαλιστικές εισφορές, μεροκάματα, υπερωρίες κλπ. Επίσης οι επιχειρήσεις με πολυάριθμο προσωπικό θα αντιμετωπίσουν και λειτουργικά προβλήματα εφαρμογής του μέτρου. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να αφήνει το σερβίρισμα και να ασχολείται με τον έλεγχο του ωραρίου του. Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο επιχειρηματίας», λέει ο λογιστής Γεράσιμος Παπαδάτος.

    Πιο ευάλωτες οι μεγαλές επιχειρήσεις

    «Εάν η επιχείρηση είναι οικογενειακή αυτό ας υποθέσουμε πως μπορεί να ελεγχθεί. Εάν η επιχείρηση έχει πολυάριθμο προσωπικό αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να συντονίζεται εν ώρα φόρτου εργασίας. Επομένως χρειάζεται ένας ειδικευμένος υπάλληλος που θα επωμιστεί με αυτή την ευθύνη. Η επί πλέον θέση εργασίας και οι υποδομές είναι ένα επι πλέον κόστος και όσο πιο πολλοί εργαζόμενοι υπάρχουν τόσο πιο μεγάλη είναι η διαδικασία», προσθέτει ο Γεράσιμος Παπαδάτος.

    «Δεν μπορεί να είναι φτηνό το σουβλάκι»

    Όπως τονίζει ο Αναστάσιος Μοναστηριώτης: «Με τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά το σουβλάκι δε μπορεί να είναι πλέον φτηνό. Μέσα στην τιμή που πρέπει να έχει το σουβλάκι περιλαμβάνεται το 25% κόστος μισθοδοσίας, το 35% του κόστους των πρώτων υλών, το 15% των παγίων και περίπου ένα 10% οι επισφάλειες, συντηρήσεις, διαφήμιση. Από 8% έως 10% είναι το κέρδος. Εάν τα υπολογίσετε με τις τιμές που υπάρχουν σήμερα το 3,40 και το 3,60 είναι πλέον ασύμφορο».

    «Ξεκαθάρισμα το 2025»

    «Εκτιμώ δε πως πολύ σύντομα πολλές επιχειρήσεις εστίασης θα αναγκαστούν να κλείσουν. Πολλές από αυτές έχουν τζίρο αλλά έχουν τεράστια κόστη και εν τέλει ζημιές που μετακυλίονται ή καλύπτονται. Αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί, επομένως θεωρώ το 2025 θα είναι μία χρονιά που θα γίνει ξεκαθάρισμα στον κλάδο μας».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σενάρια για μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο - Η κατανάλωση έχει πέσει 40% διεθνώς
    Σενάρια για μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο - Η κατανάλωση έχει πέσει 40% διεθνώς

    Σχέδιο για μείωση του ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά φαίνεται πως επεξεργάζεται η κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, ενδέχεται να είναι ένα από τα μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, ανάμεσα στα προϊόντα που εξετάζεται η μείωση ΦΠΑ είναι το ελαιόλαδο, καθώς η κατανάλωση έχει μειωθεί γύρω στο 40%, με αποτέλεσμα να έχουν κατ’ επέκταση μειωθεί και τα έσοδα.

    Υπενθυμίζεται οι εκτιμήσεις για την επόμενη ελαιοκομική περίοδο το Νοέμβριο είναι καλές, με τους ανθρώπους του χώρου να τονίζουν πως παρότι δεν είναι μια υπερπαραγωγή, αλλά είναι μια καλή παραγωγή.

    Μετά τις ιστορικά υψηλές τιμές που έφθασαν έως και 9,5 ευρώ το κιλό το προηγούμενο διάστημα, παρατηρείται εδώ και περίπου τρεις μήνες υποχώρηση στα 7 ευρώ το κιλό, καθώς μειώθηκε παγκοσμίως η κατανάλωση, όπως έχει δηλώσει ο Μανώλης Γιαννούλης Πρόεδρος Εθνικής Διαπραγματευτικής Οργάνωσης Ελαιόλαδου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Εστίαση - Ταμειακές μηχανές: Νέα δεδομένα για χιλιάδες επαγγελματίες - Πώς αντιδρά η αγορά
    Εστίαση - Ταμειακές μηχανές: Νέα δεδομένα για χιλιάδες επαγγελματίες - Πώς αντιδρά η αγορά

    Πληροφορίες για σιωπηρή παράταση έως το τέλος Αυγούστου για την τοποθέτηση των νέων ταμειακών στην εστίαση - 15.000 επιχειρήσεις θα έχουν έως το τέλος Αυγούστου για να συμμορφωθούν - Στις 31 Αυγούστου λήγει και μια ακόμη προθεσμία που αφορά περίπου 800.000 ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους

    Τα «παράθυρα» φοροδιαφυγής στον κλάδο της εστίασης επιχειρεί να κλείσει η ΑΑΔΕ με την υποχρεωτική εγκατάσταση νέων ταμειακών μηχανών.
    Οι νέες ταμειακές μηχανές έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν και να ενημερώνουν αυτόματα την ΑΑΔΕ για όλες τις εκκρεμείς παραγγελίες, καθώς κανείς δεν μπορεί πλέον να ακυρώνει με ευκολία τα δελτία παραγγελίας και τελικά να μην εκδίδει αποδείξεις. Με τις νέες ταμειακές τα πάντα καταγράφονται στην φορολογική μνήμη της μηχανής. Έτσι οι διαγραφές του τζίρου από τους επιτήδειους προκειμένου να γλιτώσουν φόρους, θα αποτελούν πλέον παρελθόν.
    Από την 1η Αυγούστου 2024 όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης θα πρέπει να έχουν εγκαταστήσει νέου τύπου ταμειακές μηχανές (ΦΗΜΑΣ ή ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου) ή, εναλλακτικά, να συνάψουν σύμβαση με Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
    Με τις νέας γενιάς ταμειακές μηχανές, τους νέους φορολογικούς μηχανισμούς, όπως λέγονται, μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα η ΑΑΔΕ για όλες τις εκκρεμείς παραγγελίες (ανοιχτά τραπέζια). Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στα φαινόμενα με τις διαγραφές τζίρου καθώς κάθε επιμέρους παραγγελία από τον πελάτη θα καταχωρείται στη φορολογική μνήμη της ταμειακής Επίσης, η απόδειξη εκτυπώνεται μόνο από ενσωματωμένο εκτυπωτή, ενώ εκδίδεται «Z» εφόσον έχουν κλείσει όλα τα ανοιχτά τραπέζια.

    Η ΑΑΔΕ επιχειρεί να μπλοκάρει τη φοροδιαφυγή και τα κόλπα με τις αποδείξεις και POS σε εστιατόρια, ταβέρνες, ψησταριές μεζεδοπωλεία και ουζερί με την αντικατάσταση των παλαιών ταμειακών μηχανών που δεν καταγράφουν τραπέζια και παραγγελίες με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης δελτίων παραγγελίας, μη έκδοσης αποδείξεων και εκ των υστέρων διαγραφή τζίρου.

    Εν τω μεταξύ, έξτρα χρόνο, με σιωπηρή παράταση, έως το τέλος Αυγούστου δίνει - κατά πληροφορίες - το οικονομικό επιτελείο στις επιχειρήσεις της εστίασης για να εγκαταστήσουν τις «έξυπνες» ταμειακές μηχανές που βάζουν τέλος στα κόλπα με τις αποδείξεις και τους σβησμένους τζίρους.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχουν αντικατασταθεί 50.000 παλαιού τύπου ταμειακές στην εστίαση από νέες ενώ απομένουν περίπου 15.000 επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις, με τους επιχειρηματίες του κλάδου να αναφέρουν προβλήματα ελλείψεων στην αγορά αλλά και έλλειψη τεχνικών που θα κάνουν τις αλλαγές.
    Με βάση την απόφαση της ΑΑΔΕ στη λίστα με τους υπόχρεους χρήσης των νέων μηχανισμών, περιλαμβάνονται:

    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων με πλήρη εξυπηρέτηση εστιατορίου
    -Υπηρεσίες εστιατορίου μέσα σε ξενοδοχείο ύπνου
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, με ζωντανή μουσική από ορχήστρα τριών τουλάχιστον οργάνων με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, χωρίς ζωντανή μουσική ή με ορχήστρα λιγότερη των τριών οργάνων με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ – φουντ), με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από κέντρο διασκέδασης – κοσμική ταβέρνα
    Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από οινεστιατόριο ή οινομαγειρείο (οικογενειακή επιχείρηση, χωρίς προσωπικό)
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από πιτσαρία, με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλεία – σουβλατζίδικα, με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από ουζερί, μεζεδοπωλείο, τσιπουράδικο, ζυθοπωλείο με παροχή σερβιρίσματος
    -Υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από σνακ μπαρ, με παροχή σερβιρίσματος Εξαιρέσεις

    Από τη συγκεκριμένη υποχρέωση εξαιρούνται επιχειρήσεις εστίασης, που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, πλην των τόπων που θεωρούνται ως τουριστικοί.

    Στο μεταξύ, στις 31 Αυγούστου 2024 λήγει η προθεσμία για την σύνδεση των επαγγελματικών λογαριασμών 800.000 ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών με το σύστημα IRIS με τα στοιχεία να δείχνουν ότι μόλις 15.000 ελεύθεροι επαγγελματίες προστέθηκαν τον Ιούλιο στο σύστημα IRIS φτάνοντας τους 357.000 σε σύνολο 800.000 υπόχρεων.

    Αυτό σημαίνει πως περίπου 460.000 ελεύθεροι επαγγελματίες ή περισσότεροι από 1 στους 2 υπόχρεους θα πρέπει να συνδεθούν με το σύστημα μέσα στον Αύγουστο για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 1.500 ευρώ ενώ με «καμπάνα» 1.000 ευρώ κινδυνεύουν και όσοι δεν δηλώσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό.
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο