Πέμπτη, 21 Απριλίου 2022 11:27

Κατώτατος μισθός: Επιδόματα ΟΑΕΔ και τριετίες – Όσα πρέπει να ξέρετε

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ερωτήσεις, απαντήσεις και αναλυτικοί πίνακες

Aνακοίνωση με μια σειρά από χρήσιμες ερωτήσεις - απαντήσεις για το πώς θα διαμορφωθούν τα πράγματα μετά την νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας, σε συνέχεια του διαγγέλματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σημειώνεται πως ο κατώτατος μισθός από την 1η Μαΐου με τη νέα αύξηση θα φτάσει στα 713 ευρώ.

Τα ερωτήματα στα οποία απαντά το υπουργείο Εργασίας:

Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 7,5 %;

Η νέα σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού επιτυγχάνει μια χρυσή τομή ανάμεσα σε διαφορετικές ανάγκες. Από την μια πλευρά τον μετριασμό των απωλειών στην αγοραστική δύναμη των μισθών και την ικανοποίηση της εύλογης προσδοκίας των εργαζομένων να έχουν και εκείνοι μέρισμα από την ανάπτυξη που επετεύχθη το 2021. Από την άλλη πλευρά την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων στην απασχόληση και την ανεργία.

Πώς διαμορφώνεται ο νέος κατώτατος μισθός και τι σημαίνει αυτό για την τσέπη των εργαζομένων ;

Ο νέος κατώτατος μισθός αυξάνεται από 1ης Μαΐου κατά 7,5 %, ή 50 ευρώ το μήνα και διαμορφώνεται σε 713 ευρώ το μήνα, από 663 ευρώ προηγουμένως. Δεδομένου ότι καταβάλλονται 14 μισθοί το χρόνο, το ετήσιο όφελος για τους εργαζόμενους από την αύξηση ισούται με έναν επιπλέον μισθό (50 ευρώ η μηνιαία αύξηση επί 14 μισθούς=700 ευρώ). Οι μηνιαίες αποδοχές αν συνυπολογισθεί η καταβολή 14 μισθών το χρόνο διαμορφώνονται σε 831,8 ευρώ από 773,5 ευρώ σήμερα. Οι σχεδόν 650.000 εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα κερδίσουν από έναν επιπλέον μισθό ετησίως. Με άλλα λόγια, ένας 15ος μισθός προστίθεται στο εξής, στο εισόδημά τους.

Δεδομένου ότι είχε δοθεί και μια αύξηση 2 % από 1.1.2022, πώς διαμορφώνεται η κατάσταση για τον εργαζόμενο συνολικά;

Αν συνυπολογισθεί και η προηγούμενη αύξηση του κατώτατου μισθού που έγινε την 1η Ιανουαρίου 2022, προκύπτει αύξηση κατά 9,7 %, ή 63 ευρώ το μήνα (από 650 ευρώ στα 713 ευρώ). Δεδομένου ότι καταβάλλονται 14 μισθοί, το όφελος από την διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού το 2022 διαμορφώνεται στα 882 ευρώ ετησίως (63 ευρώ επί 14 μισθούς).

Στην πραγματικότητα ωστόσο η αύξηση του καθαρού μισθού είναι ακόμα μεγαλύτερη και διαμορφώνεται στο 11,81 % αν συνυπολογισθεί η μείωση κατά 1,63 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι που έχει ήδη υλοποιηθεί. Το σωρευτικό ετήσιο όφελος για έναν εργαζόμενο από τις δύο αυξήσεις του κατώτατου μισθού το 2022 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται σε 906 ευρώ.

Τι θα συμβεί με τις λεγόμενες «τριετίες», δηλαδή την προϋπηρεσία των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό;

Συνεχίζεται το σημερινό καθεστώς, δηλαδή με άλλα λόγια οι «τριετίες» συνεχίζουν να καταβάλλονται. Πιο συγκεκριμένα, ο κατώτατος μισθός και το κατώτατο ημερομίσθιο προσαυξάνονται μέχρι και 30% ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας που έχει συμπληρώσει ο/η εργαζόμενος/η πριν τις 14 Φεβρουαρίου του 2012. Συνεπώς ο μηνιαίος μικτός κατώτατος μισθός για τους εργαζόμενους με τρεις τριετίες μπορεί να είναι έως και 213 ευρώ υψηλότερος (713 ευρώ + 30 %). Με άλλα λόγια ο κατώτατος μισθός σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ανέρχεται στα 926 ευρώ συν δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα αδείας.

Πώς επηρεάζει η αύξηση του κατώτατου μισθού τα επιδόματα του ΟΑΕΔ;

Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει προς τα πάνω το επίδομα ανεργίας. Σήμερα το ημερήσιο επίδομα είναι 16,29 ευρώ και το μηνιαίο 407,25 ευρώ. Από 1ης Μαΐου διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 17,51 ευρώ το ημερήσιο και 438 ευρώ το μηνιαίο.

Επίσης αναπροσαρμόζεται σειρά βοηθημάτων και επιδομάτων που έχουν ως βάση υπολογισμού τον κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το βοήθημα ανεργίας για τους αυτοτελώς απασχολούμενους, τα προγράμματα νέων θέσεων εργασίας, το ειδικό βοήθημα λήξης ανεργίας, το βοήθημα λόγω επίσχεσης εργασίας, ειδικά εποχικά βοηθήματα για μισθωτούς τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, οικοδόμους, δασεργάτες κ.α., η ειδική παροχή μητρότητας, το επίδομα γονικής άδειας, οι ανεξόφλητες αποδοχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, η παροχή διαθεσιμότητας, η αποζημίωση των μαθητών στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, η αποζημίωση για τα προγράμματα εργασιακής εμπειρίας, κ.α.

Η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού θα ήταν διπλάσια από το ποσοστό ανάπτυξης, το οποίο το 2021 ήταν 8,3%. Συνεπώς θα έπρεπε να εγκριθεί αύξηση πάνω από 16% για να υλοποιηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις;

Πράγματι το 2021 η οικονομία αναπτύχθηκε με ρυθμό 8,3 %, προηγήθηκε όμως, λόγω κορονοϊού, ύφεση 9 % το 2020! Παρά τη συρρίκνωση του ΑΕΠ το 2020, η κυβέρνηση αποφάσισε το καλοκαίρι του 2021 μια μικρή αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2 %, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2022. Συνεπώς η κυβέρνηση είναι συνεπής και με το παραπάνω προς τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τις επιχειρήσεις και την πορεία της οικονομίας. Σημειώνεται πως ούτε η ΓΣΕΕ εισηγείται σε αυτή τη φάση τόσο μεγάλη (16 %) αύξηση του κατώτατου μισθού.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού αρκεί για να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας;

Η αύξηση του κατώτατου μισθού για το 2022 (2 % από 1ης Ιανουαρίου + 7,5 % από 1ης Μαΐου) είναι σωρευτικά 9,7 %. Το ποσοστό αυτό υπερκαλύπτει την αύξηση του πληθωρισμού, ο οποίος το Μάρτιο ήταν 8,9 %. Επιπλέον, η αύξηση του κατώτατου μισθού είναι ένα μόνο από τα όπλα για τη στήριξη των εργαζομένων. Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια ευρεία γκάμα μέτρων που αντισταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την άνοδο του κόστους ζωής, ιδίως για τις πιο ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και του φόρου εισοδήματος, η μείωση του ΕΝΦΙΑ, οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου, που είναι μεγαλύτερες για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, η επιδότηση καυσίμων, η έκτακτη ενίσχυση 200 ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με ειδικές ανάγκες, η καταβολή διπλής δόσης του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, κ.α. Πάνω απ΄ όλα η συνολική οικονομική, αδειοδοτική, φορολογική πολιτική που οδήγησε στην σημαντική ανάπτυξη της οικονομίας το 2021 η οποία αναμένεται να συνεχιστεί εφέτος. Πολιτική που είχε ως άμεση θετική συνέπεια η ανεργία να υποχωρήσει από το 17,2 % το καλοκαίρι του 2019 στο 12,8 % τον Φεβρουάριο του 2022.

Οι επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες αυτήν την περίοδο με μεγάλη αύξηση του κόστους λειτουργίας λόγω της διεθνούς κρίσης. Θεωρείτε ότι θα μπορέσουν, ιδίως οι μικρομεσαίες, να καλύψουν το πρόσθετο μισθολογικό κόστος;

Στην απόφαση για την αύξηση του κατώτατου μισθού ελήφθησαν υπόψη από τη μια πλευρά η ανάγκη προστασίας των εργαζομένων και από την άλλη η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Προφανώς οι δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί διεθνώς, επηρεάζουν και τις επιχειρήσεις. Γι αυτό και δεν υιοθετήθηκαν αιτήματα για αρκετά μεγαλύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού, δεδομένου ότι μια αλόγιστη απόφαση θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις τόσο στις επιχειρήσεις – με αποσταθεροποίησή τους - όσο συνακόλουθα και στους εργαζομένους που εργάζονται σε αυτές. Από την άλλη πλευρά υπενθυμίζουμε ότι τους τελευταίους 33 μήνες έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από μέτρα προς όφελος των επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητάς τους όπως μείωση φόρων, μείωση ασφαλιστικών εισφορών και μια σειρά μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοιού (επιστρεπτέα προκαταβολή, ειδικά προγράμματα στήριξης, κλπ.) Σημειώνεται επίσης ότι όλοι οι φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση (εκπρόσωποι μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, επιστημονικοί φορείς και φυσικά η ΓΣΕΕ) εισηγήθηκαν την αύξηση του κατώτατου μισθού, σε διαφορετικό επίπεδο ο καθένας. Δεν υπάρχει κανείς που να προτείνει σήμερα το “πάγωμα” του κατώτατου μισθού.

Πώς διαμορφώνεται ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ;

Με την αύξηση που θα ισχύσει από 1ης Μαΐου, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 9η θέση ανάμεσα σε 21 χώρες της ΕΕ που έχουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό, από την 11η που βρισκόταν ως τώρα. Συγκεκριμένα με την αύξηση κατά 7,5 % στα 831,8 ευρώ σε 12μηνη βάση, οι κατώτατες αποδοχές στη χώρα μας ανεβαίνουν στην κατάταξη κατά 2 θέσεις ξεπερνώντας την Πορτογαλία (822,5 ευρώ) και την Μάλτα (792,26 ευρώ).

Η σημαντική αυτή αύξηση δεν θα οδηγήσει σε άνοδο της ανεργίας;

Η αγορά εργασίας από το καλοκαίρι του 2019 έχει μπει σε ένα σταθερό ενάρετο κύκλο στον οποίο έχουμε ταυτόχρονα μείωση της ανεργίας, αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας και άνοδο των μισθών. Συνεπώς θα μπορέσει να απορροφήσει την αύξηση. Και αυτό λόγω της γενικότερης φιλοεπενδυτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από το καλοκαίρι του 2019 η ανεργία έχει μειωθεί κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες: από 17,2% σε 12,8% τον Φεβρουάριο του 2022, ποσοστό που είναι το χαμηλότερο από τον Ιούλιο του 2010. Παράλληλα κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό απασχόλησης ανήλθε σε 65% (το υψηλότερο από το τρίτο τρίμηνο του 2009) ενώ ο αριθμός των απασχολούμενων ξεπέρασε τον Ιούνιο του 2021 το ψυχολογικό φράγμα των 4 εκατ. για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2011. Επιπλέον το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα είναι θετικό καθώς το 2021 δημιουργήθηκαν 133.082 νέες θέσεις εργασίας, περισσότερες από ότι το 2020 (93 χιλ.) αλλά και το 2019 και (127,6 χιλ.). Και όλα αυτά παρά την κρίση της πανδημίας και παρά το γεγονός ότι ο μέσος μηνιαίος μισθός έχει αυξηθεί κατά 4,3% (από 1.072 σε 1.118 ευρώ) σε σχέση με το 2018.

Ωστόσο η κυβέρνηση μελετώντας όλες τις παραμέτρους (αύξηση του ΑΕΠ, παραγωγικότητα, πληθωρισμός κλπ.) θεώρησε σκόπιμο να καταλήξει στην αύξηση η οποία ανακοινώθηκε, την οποία θεωρεί χρυσή τομή μεταξύ ανταγωνιστικότητας και κοινωνικής προστασίας.

Υπάρχει κίνδυνος η αύξηση του κατώτατου μισθού να ενισχύσει περαιτέρω τις πληθωριστικές πιέσεις, εξανεμίζοντας τα όποια οφέλη;

Η αποφυγή ενός πληθωριστικού σπιράλ αποτελεί βασικό μέλημα της κυβέρνησης. Είναι και ένας βασικός λόγος που δεν υιοθετήθηκαν μαξιμαλιστικές προτάσεις οι οποίες ενώ φαίνεται να είναι υπέρ των εργαζομένων θα έφερναν τελικά το αντίστροφο αποτέλεσμα. Η αύξηση που αποφασίστηκε είναι ισορροπημένη και δεν αναμένεται να αποτελέσει γενεσιουργό αιτία πληθωρισμού.

Γιατί δεν αφήνετε τους κοινωνικούς εταίρους να αποφασίσουν το ύψος του κατώτατου μισθού, όπως ζητούν η ΓΣΕΕ, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ;

Οι κοινωνικοί εταίροι διατηρούν την δυνατότητα να συμφωνήσουν υψηλότερες αποδοχές με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση επ’ αυτού. Το σύστημα του διοικητικού καθορισμού του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους εφαρμόζεται από τις περισσότερες χώρες – μέλη της ΕΕ και επιπλέον είναι το σύστημα που προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το σχέδιο Οδηγίας για τους ευρωπαϊκούς κατώτατους μισθούς. Η διαδικασία αυτή αφενός εξασφαλίζει τη διαφάνεια καθώς οι απόψεις όλων των φορέων που συμμετέχουν στη διαβούλευση, δημοσιοποιούνται επισήμως από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφετέρου λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα τόσο των εργαζόμενων όσο και των ανέργων.

Κατώτατος μισθός 2022 – Πίνακες και Διαγράμματα

Μεταβολή κατώτατου μισθού/ημερομισθίου και επιδόματος ανεργίας (σε ευρώ)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022

ΜΑΪΟΣ 2022

ΣΩΡΕΥΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ

Κατώτατος μισθός

650

663

713

63

Κατώτατο ημερομίσθιο

29,04

29,62

31,85

2,81

Μισθός σε 12μηνη βάση

758,3

773,5

831,8

73,5

Επίδομα ανεργίας

399

407

438

39

Μεικτός κατώτατος μισθός: Σύγκριση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ

Μεικτός κατώτατος μισθός

Επί ΣΥΡΙΖΑ

Από 1/5/2022

% αύξηση

Ετήσιο όφελος

(σε ευρώ)

650

713

9,7%

882

Προσαύξηση κατώτατου μισθού και ημερομισθίου λόγω προϋπηρεσίας (τριετίες)*

Έτη προϋπηρεσίας

Προσαύξηση

(%)

Ύψος μηνιαίων αποδοχών

Πρόσθετες αποδοχές

Υπάλληλοι

0-3

0%

713

-

3-6

10%

784,3

71,3

6-9

20%

855,6

142,6

>9

30%

926,9

213,9

Εργατοτεχνίτες

0-3

0%

31,85

-

3-6

5%

33,45

1,59

6-9

10%

35,04

3,19

9-12

15%

36,63

4,78

12-15

20%

38,22

6,37

15-18

25%

39,82

7,96

18 και άνω

30%

41,41

9,56

* συμπληρωθείσα υπηρεσία την 14.2.2012

Για τους εργαζόμενους που έχουν προϋπηρεσία οι αποδοχές είναι αυξημένες κατά έως και 213 ευρώ το μήνα.

Αποτελέσματα της διαβούλευσης: οι προτάσεις των επιστημονικών φορέων και των κοινωνικών εταίρων για τον κατώτατο μισθό

Φορέας

Πρόταση

ΤτΕ

+ 2,7%-3,4%

ΣΕΒ

+ 4%

ΣΕΤΕ/ΙΝΣΕΤΕ

+3%-4%

ΣΒΕ

+ 3% - 5%

ΙΟΒΕ

Ήπια αύξηση

ΚΕΠΕ

3%-6%

Επιτροπή εμπ/νων

2,6% - 4,2%.

ΕΙΕΑΔ

7%

ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ

Στα επίπεδα του πληθωρισμού

ΙΝΕΜΥ -ΕΣΕΕ

Στα επίπεδα του πληθωρισμού

ΙΝΕ-ΓΣΕΕ

+ 13,3%

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 21 Απριλίου 2022 10:05

Σχετικά Άρθρα

  • Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων
    Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων

    Τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Πρέπει «να ξέρουμε ποιος παίρνει τι, γιατί το παίρνει» τόνισε και εξήγησε πως αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει ένα κεντρικό μητρώο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια συνολική εποπτεία».

    Παράλληλα, ανακοίνωσε πως τον Νοέμβριο θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση που θα ανοίξει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα.

    Συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε τα επιδόματα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που πράγματι τα έχουν ανάγκη και «γι' αυτό και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής αναθεώρησε τα επιδόματα».

    «Ο προϋπολογισμός είναι περίπου ο ίδιος κατά τι μεγαλύτερος, αλλά τα επιδόματα πηγαίνουν πια σε αυτούς που είναι περισσότερο φτωχοί, σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι σε εκείνους που έχουν δικά τους αυξημένα περιουσιακά στοιχεία» είπε.

    Παράλληλα, πρόσθεσε πως το υπουργείο Εργασίας επίσης είναι σε φάση αναθεώρησης του επιδόματος ανεργίας, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό και «θα έρθουμε και εμείς να κάνουμε ένα κεντρικό μητρώο επιδομάτων, όπως είναι στη Μεγάλη Βρετανία», προκειμένου να υπάρχει μια εποπτεία συνολική και για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και για τα επιδόματα του υπουργείου Εργασίας.

    Οι αυξήσεις εσόδων είναι συνδεδεμένες με την ανάπτυξη

    Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Οι αυξήσεις των εσόδων είναι απολύτως συνδεδεμένες με την ανάπτυξη από τη μια πλευρά και από την άλλη τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, χάρη στις συστηματικές προσπάθειες που κάνουμε.

    Αν εξαιρέσετε το τέλος της κλιματικής αλλαγής και το τέλος κρουαζιέρας που βασικά αφορούν στους τουρίστες τα οποία επιβλήθηκαν, κατά τα άλλα η κυβέρνηση έχει κάνει μόνο μειώσεις φόρων, έχει κάνει πάνω από 60 μειώσεις φόρων.

    Βεβαίως υπάρχουν περισσότερα έσοδα στον προϋπολογισμό, διότι αυξάνεται ο τζίρος στην αγορά. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε παραπάνω τουρισμό. Φαντάζομαι κανένας δεν το αμφισβητεί. Και ταυτόχρονα με διάφορες κινήσεις της κυβέρνησης, όπως είναι η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές, έχουμε παραπάνω έσοδα.

    Αυτοί που τα λένε αυτά και προσπαθούν να κάνουν μια σύγχυση ανάμεσα στα παραπάνω έσοδα και στους παραπάνω φόρους. Να μας πουν ποιοι είναι οι φόροι που αυξήθηκαν, επαναλαμβάνω, με την εξαίρεση αυτών των δύο».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κοινωνικά επιδόματα: Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους
    Κοινωνικά επιδόματα: Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους

    Τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Πρέπει «να ξέρουμε ποιος παίρνει τι, γιατί το παίρνει» τόνισε και εξήγησε πως αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει ένα κεντρικό μητρώο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια συνολική εποπτεία».

    Παράλληλα, ανακοίνωσε πως τον Νοέμβριο θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση που θα ανοίξει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα.

    Συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε τα επιδόματα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που πράγματι τα έχουν ανάγκη και «γι' αυτό και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής αναθεώρησε τα επιδόματα».

    «Ο προϋπολογισμός είναι περίπου ο ίδιος κατά τι μεγαλύτερος, αλλά τα επιδόματα πηγαίνουν πια σε αυτούς που είναι περισσότερο φτωχοί, σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι σε εκείνους που έχουν δικά τους αυξημένα περιουσιακά στοιχεία» είπε.

    Παράλληλα, πρόσθεσε πως το υπουργείο Εργασίας επίσης είναι σε φάση αναθεώρησης του επιδόματος ανεργίας, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό και «θα έρθουμε και εμείς να κάνουμε ένα κεντρικό μητρώο επιδομάτων, όπως είναι στη Μεγάλη Βρετανία», προκειμένου να υπάρχει μια εποπτεία συνολική και για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και για τα επιδόματα του υπουργείου Εργασίας.

    Οι αυξήσεις εσόδων είναι συνδεδεμένες με την ανάπτυξη

    Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Οι αυξήσεις των εσόδων είναι απολύτως συνδεδεμένες με την ανάπτυξη από τη μια πλευρά και από την άλλη τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, χάρη στις συστηματικές προσπάθειες που κάνουμε.

    Αν εξαιρέσετε το τέλος της κλιματικής αλλαγής και το τέλος κρουαζιέρας που βασικά αφορούν στους τουρίστες τα οποία επιβλήθηκαν, κατά τα άλλα η κυβέρνηση έχει κάνει μόνο μειώσεις φόρων, έχει κάνει πάνω από 60 μειώσεις φόρων.

    Βεβαίως υπάρχουν περισσότερα έσοδα στον προϋπολογισμό, διότι αυξάνεται ο τζίρος στην αγορά. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε παραπάνω τουρισμό. Φαντάζομαι κανένας δεν το αμφισβητεί. Και ταυτόχρονα με διάφορες κινήσεις της κυβέρνησης, όπως είναι η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές, έχουμε παραπάνω έσοδα.

    Αυτοί που τα λένε αυτά και προσπαθούν να κάνουν μια σύγχυση ανάμεσα στα παραπάνω έσοδα και στους παραπάνω φόρους. Να μας πουν ποιοι είναι οι φόροι που αυξήθηκαν, επαναλαμβάνω, με την εξαίρεση αυτών των δύο».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019
    Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019

    Αύξηση της τάξεως του 46% αναμένεται να έχει σημειωθεί στον κατώτατο μισθό μέχρι το 2027 από το 2019 που ανήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, καθώς όπως σημειώνει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, έως το τέλος της τετραετίας ο κατώτατος μισθός θα φτάνει στα 950 ευρώ.

    «Έχει να κάνει και με το θέμα της ακρίβειας. Ακούμε, ευλόγως, πάρα πολλές ανησυχίες, ακούμε σκέψεις σχετικά με το πού πάνε οι τιμές. Γίνονται προσπάθειες σχετικά με το ζήτημα αυτό, σημαντικές προσπάθειες» ανέφερε η υπουργός αναφορικά για το κατά πόσο οι αυξήσεις στους μισθούς γίνονται αισθητές στην καθημερινότητα των πολιτών και πρόσθεσε πως «ο μαθηματικός τύπος θα λαμβάνει υπ' όψιν το πόσο ανεβαίνουν οι τιμές. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές, θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Επίσης, θα λαμβάνει υπ' όψιν γενικότερα την οικονομία της χώρας μας».

    Παράλληλα, στη συνέντευξή της στο MEGA η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «τα τελευταία χρόνια, είχαμε μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία και μια μεγαλύτερη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας», τόνισε.

    Από 2,2% έως 2,5% οι αυξήσεις στις συντάξεις

    Ως προς τις επικείμενες αυξήσεις στις συντάξεις, που θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2025, δήλωσε ότι σωρευτικά την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί μια αύξηση που θα ξεπεράσει το 13%. Μάλιστα, επεσήμανε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2025, θα υπάρξει αύξηση από 2,2% έως 2,5% οριζοντίως στους συνταξιούχους, διευκρινίζοντας ότι το ακριβές ύψος της αύξησης εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία θα γνωστοποιηθούν εντός Νοεμβρίου «τα οποία επί του παρόντος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά».

    Τι αλλάζει στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

    Αναφερόμενη για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, η κα Κεραμέως δήλωσε ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, η οποία αφορά συνταξιούχους που λαμβάνουν πάνω από 1.400 ευρώ και είναι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς.

    Η στρέβλωση, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, η οποία βαίνει προς διόρθωση, εντοπίζεται στο γεγονός ότι, εξαιτίας της οριζόντιας αύξησης, που δίνεται στις συντάξεις, ορισμένοι συνταξιούχοι αλλάζουν κλίμακα, που συνεπάγεται μεγαλύτερο συντελεστή Εισφοράς Αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα, αντί να βλέπουν αύξηση στη σύνταξή τους, να παρατηρείται μείωση.

    Προανήγγειλε δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα τεθεί σε εφαρμογή, πριν από τα Χριστούγεννα, με την καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου, οι οποίες προκαταβάλλονται τον Δεκέμβριο.

    Ανέφερε επίσης ότι, το ίδιο διάστημα, θα καταβληθεί και το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και αφορά στους συνταξιούχους που έχουν προσωπική διαφορά και λαμβάνουν άθροισμα συντάξεων έως 1.600 ευρώ.

    Αναφορικά με την ανεργία, η υπουργός τόνισε ότι, για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο αριθμό και, συγκεκριμένα, στο 9% και προανήγγειλε στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα εστιάσουν στους νέους, τις γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους, όπου εντοπίζεται σημαντικός αριθμός πολύτιμου αναξιοποίητου ανθρώπινου δυναμικού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Επίδομα θέρμανσης: Έως 25% υψηλότερο σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα
    Επίδομα θέρμανσης: Έως 25% υψηλότερο σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα

    Για έως 25% υψηλότερο επίδομα σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα για την θέρμανση, έκανε λόγο ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης σε συνέντευξη του το πρωί της Πέμπτης 17/10.

    Το τελικό ποσό, όπως εξήγησε ο Θόδωρος Σκυλακάκης θα προκύψει από τον υπολογισμό όλων των δεδομένων, βάσει και του ισχύοντος από πέρσι συστήματος χωρισμού της Ελλάδας σε 12.000 σημεία και τον ορισμό του πόσο κρύο ή ζέστη έκανε σε κάθε περιοχή.

    «Θα υπάρχει περίπου 25% διαφορά μεταξύ του επιδόματος για ηλεκτρισμό και πετρελαίο», διευκρίνισε ο ΥΠΕΝ, ενώ σε ότι αφορά την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης τόνισε ότι θα γίνει σε δύο δόσεις.

    Όπως αποσαφήνισε ο κ. Σκυλακάκης, «τις επόμενες ημέρες θα υπογραφή η ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης. Θα περιλαμβάνει επιδοτηση για όλες τις μορφές θέρμανσης: πετρέλαιο, φυσικο αέριο, ηλεκτρικό. Θα υπάρχει μεγαλύτερη επιδότηση σε όσους χρησιμοποιιούν ηλεκτρικό ρεύμα για την θέρμανση».

    Ο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας είπε πως οι δικαιούχοι θα κάνουν αίτηση μέσω της ίδιας πλατφόρμας.

    Τον Δεκέμβριο θα πληρωθεί το 60%

    Το ποσό της επιδότησης θα κυμαίνεται από 100 έως 1.000 ευρώ και θα ισχύσουν τα ίδια με πέρσι εισοδηματικά και άλλα κριτήρια για να καθοριστούν οι δικαιούχοι, σημειώνοντας ότι «ειδικά στο επίδομα θέρμανσης έχουμε πολύ μεγαλύτερα εισοδηματικά κριτήρια από οποιοδήποτε άλλο επίδομα και αυτά διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια».

    Σύμφωνα με τον κ. Σκυλακάκη, «θα υπάρξει μια μεγάλη δόση στην αρχή, εντός του Δεκεμβρίου και όχι νωρίτερα, διότι ειδικά στο πετρέλαιο πρέπει να έχουμε και κάποιους λογαριασμούς.

    Τον Δεκέμβριο θα δοθεί περίπου το 60% του ποσού όλης της περιόδου. Η άλλη δόση, το άλλο 40% θα δοθεί στο τέλος και για πρώτη φορά θα λάβουμε υπόψη πόσο κρύο έκανε στην διάρκεια του χειμώνα σε κάθε περιοχή».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%
    Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%

    Η κυβέρνηση έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη στήριξη των εργαζομένων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης 17/10, η υπουργός επισήμανε πως «Παραλάβαμε το 2019 τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ και, σήμερα, είναι ήδη στα 830 ευρώ».

    Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 28% και η δέσμευση είναι να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027, στο τέλος της τετραετίας, εξήγησε.

    «Συνολικά, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα σημειώσει αύξηση 46%» κατέληξε.
    Τι προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία

    Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία, επισημαίνοντας ότι στόχος της είναι η διασφάλιση επαρκών κατώτατων μισθών και η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η οδηγία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα για θέσπιση μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    «Αναπροσαρμογή σημαίνει μόνο αύξηση. Ρητά η οδηγία προβλέπει ότι δεν μπορεί να υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού. Τα 950 ευρώ θα είναι η βάση το 2027. Αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας είναι το πώς θα αυξάνεται, μετά το 2027, ο κατώτατος μισθός», διευκρίνισε η κα Κεραμέως.

    Όπως τόνισε η ίδια, στο πόρισμά της, η Επιστημονική Επιτροπή προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως συμβαίνει και σε άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. για τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού. Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, όσο αυξάνονται οι τιμές στην αγορά, θα αυξάνεται και ο κατώτατος μισθός. «Ναι, έχουμε ζήτημα ακρίβειας και εκεί μπαίνει ο μαθηματικός τύπος και τι λέει; Αν τα ευάλωτα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα με υψηλές τιμές, να ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Λέει να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις πληθωριστικές τάσεις, αλλά και την παραγωγικότητα της οικονομίας μας», υπογράμμισε η υπουργός και προσέθεσε ότι, αν ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή. Η συζήτηση που κάνουμε είναι για το πώς και πόσο θα ανεβαίνει ο κατώτατος μισθός πάνω από τα 950 ευρώ, μετά το 2027» συμπλήρωσε η υπουργός Εργασίας.

    Ο διάλογος έχει ξεκινήσει

    Αναφερόμενη στον διάλογο που έχει ανοίξει επ’ αυτού με τους κοινωνικούς εταίρους, η κα Κεραμέως σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται τη θέση αρχής τους, σύμφωνα με την οποία ο κατώτατος μισθός θα πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο ελεύθερης συλλογικής διαπραγμάτευσης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στη χώρα μας υπάρχει δυσκολία στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν εργαζόμενοι και εργοδότες.

    «Θέλουμε ως κυβέρνηση να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και, γι’ αυτό, το επόμενο διάστημα, θα ανοίξω έναν ευρύτατο διάλογο, για να βρούμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε και εμείς ως Πολιτεία να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις» διαβεβαίωσε η υπουργός.

    Στη συνέχεια, η κα Κεραμέως ανέφερε περαιτέρω λόγους για τους οποίους ενδείκνυται ένας αντικειμενικός μηχανισμός αύξησης κατώτατου μισθού και όχι ελεύθερη συλλογική διαπραγμάτευση.

    «Πρώτον, γιατί ο αυτόματος μηχανισμός στη βάση αντικειμενικών δεικτών της οικονομίας προσφέρει προβλεψιμότητα και για τους εργαζόμενους και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, δεύτερον λαμβάνει υπ' όψιν αντικειμενικά στοιχεία της οικονομίας, όπως η αύξηση τιμών και η παραγωγικότητα της οικονομίας, τρίτον ο νομοθετικά προσδιοριζόμενος κατώτατος μισθός είναι η πολιτική που ακολουθούν 22 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, τέταρτον, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν όλα τα στρώματα της κοινωνίας, π.χ. τους ανέργους, που επηρεάζονται από τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950
    Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό

    «Μέχρι το 2027 θα έχουμε το 950, δηλαδή το 950 είναι ο κατώτατος μισθός που θα οριστεί μέχρι το 2027 και τώρα αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας είναι πώς θα αυξάνεται μετά το 2027 ο κατώτατος μισθός. Εκεί λοιπόν έρχεται μια επιστημονική επιτροπή η οποία προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως κάνουν και άλλες οκτώ χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να προσδιορίζεται με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός» τόνισε η υπουργός Εργασίας αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον υπολογισμό του κατώτατου μισθού.
    Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως - μιλώντας στην ΕΡΤ - οι αλλαγές θα ισχύσουν για τις βασικές αποδοχές του 2028, ενώ την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
    Με κατώτατο μισθό, όπως είναι η κυβερνητική δέσμευση για το 2027 στα 950 ευρώ, oι βασικές αποδοχές, όπως σημείωσε η υπουργός Εργασίας, θα έχουν συνολικά αυξηθεί κατά 46% συγκριτικά με το 2019.

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκτυο της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
    Ερωτηθείσα για το αν οι επιχειρήσεις αντέχουν την αύξηση του μισθολογικού κόστους, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και υπενθύμισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5.5% από το 2019.

    Αναφερόμενη τέλος, στην πάγια θέση των κοινωνικών εταίρων για ελεύθερη, μεταξύ τους διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η κ.Κεραμέως εκτίμησε ότι υπάρχουν δυσκολίες στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργοδότες και εργαζόμενοι, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Επιδόματα: Ποιοι κερδίζουν από τις προπληρωμένες κάρτες - Οι εξαιρέσεις
    Επιδόματα: Ποιοι κερδίζουν από τις προπληρωμένες κάρτες - Οι εξαιρέσεις

    Μετά το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα πληρωμής επιδομάτων με προπληρωμένη κάρτα, σε μια προσπάθεια μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές των δικαιούχων σε συνδυασμό με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

    Η συγκεκριμένη παρέμβαση αποτελεί προαπαιτούμενο για την αποδέσμευση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και προβλέπει πως οι δικαιούχοι των επιδομάτων θα λαμβάνουν το 50% του ποσού με κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό, από όπου και θα μπορούν να κάνουν ανάληψη.

    Ενώ το υπόλοιπο 50% θα μπορούν να το αξιοποιήσουν κάνοντας αγορές και πληρωμές με μια συγκεκριμένη προπληρωμένη κάρτα.

    Μάλιστα, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην τράπεζα που διατηρούν το τραπεζικό τους λογαριασμό για να λάβουν δωρεάν την προπληρωμένη κάρτα.

    Συγκεκριμένα, με προπληρωμένη κάρτα θα καταβάλλονται τα επιδόματα γέννησης, παιδιού (Α21), αναδοχής, ανεργίας, επίσχεσης και το εποχικό επίδομα.

    Επιπλέον με τον ίδιο τρόπο θα πληρώνονται τα επιδόματα της αγροτικής εστίας και τα εξής:

    • Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της τακτικής ανεργίας
    • Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στο μητρώο ανέργων
    • Ειδικό βοήθημα σε αποφυλακισθέντες

    Ο κάτοχος της κάρτας θα συναλλάσσεται άυλα, ηλεκτρονικά, μέσω e-shopping, e-banking και άλλες online υπηρεσίες.

    Ποιοι θα βγουν κερδισμένοι

    Ένα σύστημα επιβράβευσης φαίνεται πως εξετάζουν τα αρμόδια υπουργείο σε συνεργασία με τα τραπεζικά ιδρύματα για να δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο στους δικαιούχους να χρησιμοποιούν την προπληρωμένη κάρτα.

    Σύμφωνα με τα σενάρια, οι πάροχοι θα συμπεριλάβουν τις προπληρωμένες κάρτες σε προγράμματα επιβράβευσης.

    Ποια επιδόματα εξαιρούνται

    Σε προπληρωμένη κάρτα δεν θα ενταχθούν τα αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα στέγασης και οι έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις της ΔΥΠΑ.

    Επιπλέον εξαιρούνται τα παρακάτω:

    • το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων
    • το επίδομα ομογενών προσφύγων
    • η εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών
    • τα έξοδα κηδείας σε περίπτωση θανάτου ανασφάλιστου υπερήλικα
    • το επίδομα λόγω αφερεγγυότητας εργοδότη
    • το επίδομα διαθεσιμότητας
    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch