Δευτέρα, 02 Μαϊος 2022 08:22

Κατώτατος μισθός: Διαμορφώνεται στα 713 ευρώ - Αυξάνονται και τα επιδόματα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Εκτός από τους μισθούς, αυξάνονται και τα επιδόματα

Στα 713 από 663 ευρώ αυξήθηκε από την 1η Μαΐου ο κατώτατος μισθός. Στα 31,85 ευρώ φτάνει το βασικό ημερομίσθιο. Το επίδομα ανεργίας ανέρχεται στα 438 ευρώ από 407 ευρώ.

Οι κατώτατες αποδοχές αυξάνονται συνολικά για φέτος 9,7%, με τη δεύτερη αύξηση να ανέρχεται στο 7,7%, δηλαδή στα 50 ευρώ καθαρά.

Το βασικό ημερομίσθιο αυξάνεται στα 31,85 ευρώ από 29,62 ευρώ.

Για τους έγγαμους (με επίδομα γάμου 10%) ο μισθός αυξάνεται στα 784 ευρώ (από τα 729 ευρώ σήμερα).

Για τους παλαιότερους με προϋπηρεσία ως 9 έτη ως το 2012, ο νέος μισθός θα διαμορφωθεί για τους μεν άγαμους στα 927 ευρώ και για τους έγγαμους στα 1.019 ευρώ, με προσαύξηση ως και 235 ευρώ λόγω της προϋπηρεσίας τους.

Το επίδομα ανεργίας, από τα 407 ευρώ ανέρχεται στα 438 ευρώ και μαζί με αυτό αυξάνονται συνολικά 18 επιδόματα πρακτικής άσκησης, μακροχρόνια ανέργων, μητέρων κ.ά.

Για πρώτη φορά, ο βασικός μισθός στον ιδιωτικό τομέα σε 12μηνη βάση περνάει το Δημόσιο, καθώς διαμορφώνεται στα 831,8 ευρώ, έναντι 785 ευρώ που είναι ο εισαγωγικός μισθός για πρωτοδιοριζόμενο Υ.Ε. κατηγορίας.

Το ετήσιο όφελος για τους εργαζομένους από την αύξηση των 50 ευρώ ισούται με έναν επιπλέον μισθό (50 ευρώ η μηνιαία αύξηση επί 14 μισθούς=700 ευρώ), ενώ με την αύξηση που προηγήθηκε από τα 650 στα 663 ευρώ προκύπτει ετήσιο όφελος 882 ευρώ (63 ευρώ επί 14 μισθούς).

Αν συνυπολογισθεί και η μείωση κατά 1,63 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι, τότε το ετήσιο όφελος που προκύπτει από τις δύο αυξήσεις του κατώτατου μισθού το 2022 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται σε 906 ευρώ.

Τα οφέλη μεγιστοποιούνται για όσους έχουν προϋπηρεσία (τις λεγόμενες «τριετίες») ως το 2012. Για κάθε συμπληρωμένη τριετία και μέχρι τις 3 τριετίες ως τις 14/2/2012, δηλαδή για 3, 6 και 9 έτη προϋπηρεσίας που είχαν ως τότε οι αμειβόμενοι με τον κατώτατο μισθό, δίδεται προσαύξηση 10%, 20% και 30% στον νέο βασικό μισθό. Αντίστοιχα, στους αμειβόμενους με το βασικό ημερομίσθιο, για κάθε τριετία και μέχρι τις 6 τριετίες ως το 2012 θα καταβάλλεται προσαύξηση 5% ως 30% στο νέο ημερομίσθιο.

Ο μηνιαίος μικτός κατώτατος μισθός για τους εργαζομένους με τρεις τριετίες μπορεί να είναι έως και 213 ευρώ υψηλότερος (713 ευρώ + 30%) και σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ανέρχεται στα 926 ευρώ συν Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα αδείας. Για τους έγγαμους που παίρνουν επίδομα γάμου 10%, ο νέος κατώτατος μισθός από την Πρωτομαγιά διαμορφώνεται στα 784 ευρώ (713+10%=784) και με 3 τριετίες ως το 2012 θα έχουν προσαύξηση 30%, με το μισθό στα 1.019 ευρώ το μήνα.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει προς τα πάνω το επίδομα ανεργίας. Το ημερήσιο επίδομα είναι 16,29 ευρώ και το μηνιαίο 407,25 ευρώ. Από 1ης Μαΐου διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 17,51 ευρώ το ημερήσιο και 438 ευρώ το μηνιαίο.

Αυξάνονται και τα επιδόματα

Η αύξηση του κατώτατου μισθού δεν συμπαρασύρει προς τα πάνω μόνον το επίδομα ανεργίας, αλλά και δεκάδες άλλα επιδόματα.

Έτσι, οι αυξήσεις «βλέπουν» και όσοι λαμβάνουν τα εξής:

α) Βοηθήματα που εξαρτώνται από την τακτική επιδότηση ανεργίας και από το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη:

  • Ειδικό βοήθημα λήξης ανεργίας: ισούται με 13 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.
  • Ειδικό βοήθημα έπειτα από τρίμηνη παραμονή στα μητρώα των ανέργων: ισούται με 15 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.
  • Ειδικό βοήθημα σε όσους εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας: ισούται με 15 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.
  • Ειδικό βοήθημα λόγω Επίσχεσης Εργασίας ή Διακοπής Εργασιών: ισούται με 20 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.

β) Ειδικό εποχικό βοήθημα:

  • Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος, προκειμένου για οικοδόμους, ορίζεται στο 70% του 37πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη.
  • Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος σμυριδεργάτη ορίζεται στο 70% του 50πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη.
  • Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος για τα επαγγέλματα των δασεργατών - ρητινοσυλλεκτών, καπνεργατών, αγγειοπλαστών - κεραμοποιών - πλινθοποιών και μισθωτών ναυπηγ/κής ζώνης ορίζεται στο 70% του 35πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη.
  • Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος για τα επαγγέλματα των μουσικών - τραγουδιστών, ηθοποιών, υποδηματεργατών, χειριστών - βοηθών χειριστών κιν/φου, ελεγκτών θεάτρου - κιν/φου, ταμιών κιν/φου - θεάτρου, τεχνικών κιν/φου και τηλεόρασης, ταξιθετών θεάτρου - κιν/φου, χειριστών εκσκαπτικών ανυψωτικών οδοποιητικών κ.λπ. μηχανημάτων και μισθωτών τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου ορίζεται στο 70% του 25πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη.

γ) Βοηθήματα μη μισθωτών:

- Βοήθημα Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων - Ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ, τ. ΟΑΕΕ, τ. ΕΤΑΠ ΜΜΕ: το μηνιαίο ποσό της παροχής ισούται με το μηνιαίο επίδομα ανεργίας, το οποίο εξαρτάται από το κατώτατο νομοθετημένο ημερομίσθιο.

- Βοήθημα Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων - Ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ, τ. ΕΤΑΑ (τ. Τομέας ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ, Ασφάλισης Νομικών): το μηνιαίο ποσό της παροχής ισούται με το μηνιαίο επίδομα ανεργίας, το οποίο εξαρτάται από το κατώτατο νομοθετημένο ημερομίσθιο.

δ) Λοιπές παροχές που εξαρτώνται από το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη:

  • Ειδική παροχή μητρότητας: το καταβαλλόμενο μηνιαίο ποσό της ειδικής παροχής μητρότητας ισούται με τον κατώτατο μισθό, όπως καθορίζεται κάθε φορά με βάση την ΕΓΣΣΕ.
  • Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας: η παροχή συνδέεται έμμεσα με τον κατώτατο μισθό, αφού αποτελεί τη διαφορά μεταξύ τακτικών αποδοχών και του επιδόματος μητρότητας του e-ΕΦΚΑ.
  • Επίδομα γονικής αδείας: το μηνιαίο καταβαλλόμενο επίδομα γονικής αδείας ισούται με τον ελάχιστο νομοθετημένο μισθό, όπως κάθε φορά ορίζεται.
  • Ανεξόφλητες αποδοχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη: καταβάλλονται έως 3 μισθοί, όπως προσδιορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις.
  • Παροχή Διαθεσιμότητας: καταβάλλεται το 10%-30% του μέσου όρου τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

Υπουργείο Εργασίας: Οι ερωτήσεις-απαντήσεις για την αύξηση του κατώτατου μισθού

1. Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 7,5%;

Η νέα σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού επιτυγχάνει μια χρυσή τομή ανάμεσα σε διαφορετικές ανάγκες. Από την μια πλευρά τον μετριασμό των απωλειών στην αγοραστική δύναμη των μισθών και την ικανοποίηση της εύλογης προσδοκίας των εργαζομένων να έχουν και εκείνοι μέρισμα από την ανάπτυξη που επετεύχθη το 2021. Από την άλλη πλευρά την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων στην απασχόληση και την ανεργία.

2. Πώς διαμορφώνεται ο νέος κατώτατος μισθός και τι σημαίνει αυτό για την τσέπη των εργαζομένων;

Ο νέος κατώτατος μισθός αυξάνεται από 1ης Μαΐου κατά 7,5 %, ή 50 ευρώ το μήνα και διαμορφώνεται σε 713 ευρώ το μήνα, από 663 ευρώ προηγουμένως. Δεδομένου ότι καταβάλλονται 14 μισθοί το χρόνο, το ετήσιο όφελος για τους εργαζόμενους από την αύξηση ισούται με έναν επιπλέον μισθό (50 ευρώ η μηνιαία αύξηση επί 14 μισθούς=700 ευρώ). Οι μηνιαίες αποδοχές αν συνυπολογισθεί η καταβολή 14 μισθών το χρόνο διαμορφώνονται σε 831,8 ευρώ από 773,5 ευρώ σήμερα. Οι σχεδόν 650.000 εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα κερδίσουν από έναν επιπλέον μισθό ετησίως. Με άλλα λόγια, ένας 15ος μισθός προστίθεται στο εξής, στο εισόδημά τους.

3. Δεδομένου ότι είχε δοθεί και μια αύξηση 2% από 1.1.2022, πώς διαμορφώνεται η κατάσταση για τον εργαζόμενο συνολικά;

Αν συνυπολογισθεί και η προηγούμενη αύξηση του κατώτατου μισθού που έγινε την 1η Ιανουαρίου 2022, προκύπτει αύξηση κατά 9,7 %, ή 63 ευρώ το μήνα (από 650 ευρώ στα 713 ευρώ). Δεδομένου ότι καταβάλλονται 14 μισθοί, το όφελος από την διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού το 2022 διαμορφώνεται στα 882 ευρώ ετησίως (63 ευρώ επί 14 μισθούς). Στην πραγματικότητα ωστόσο η αύξηση του καθαρού μισθού είναι ακόμα μεγαλύτερη και διαμορφώνεται στο 11,81 % αν συνυπολογισθεί η μείωση κατά 1,63 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι που έχει ήδη υλοποιηθεί. Το σωρευτικό ετήσιο όφελος για έναν εργαζόμενο από τις δύο αυξήσεις του κατώτατου μισθού το 2022 και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται σε 906 ευρώ.

4. Τι θα συμβεί με τις λεγόμενες «τριετίες», δηλαδή την προϋπηρεσία των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό;

Συνεχίζεται το σημερινό καθεστώς, δηλαδή με άλλα λόγια οι «τριετίες» συνεχίζουν να καταβάλλονται. Πιο συγκεκριμένα, ο κατώτατος μισθός και το κατώτατο ημερομίσθιο προσαυξάνονται μέχρι και 30% ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας που έχει συμπληρώσει ο/η εργαζόμενος/η πριν τις 14 Φεβρουαρίου του 2012. Συνεπώς ο μηνιαίος μικτός κατώτατος μισθός για τους εργαζόμενους με τρεις τριετίες μπορεί να είναι έως και 213 ευρώ υψηλότερος (713 ευρώ + 30 %). Με άλλα λόγια ο κατώτατος μισθός σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ανέρχεται στα 926 ευρώ συν δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα αδείας.

5. Πώς επηρεάζει η αύξηση του κατώτατου μισθού τα επιδόματα του ΟΑΕΔ;

Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει προς τα πάνω το επίδομα ανεργίας. Σήμερα το ημερήσιο επίδομα είναι 16,29 ευρώ και το μηνιαίο 407,25 ευρώ. Από 1ης Μαΐου διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 17,51 ευρώ το ημερήσιο και 438 ευρώ το μηνιαίο. Επίσης, αναπροσαρμόζεται σειρά βοηθημάτων και επιδομάτων που έχουν ως βάση υπολογισμού τον κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το βοήθημα ανεργίας για τους αυτοτελώς απασχολούμενους, τα προγράμματα νέων θέσεων εργασίας, το ειδικό βοήθημα λήξης ανεργίας, το βοήθημα λόγω επίσχεσης εργασίας, ειδικά εποχικά βοηθήματα για μισθωτούς τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, οικοδόμους, δασεργάτες κ.α., η ειδική παροχή μητρότητας, το επίδομα γονικής άδειας, οι ανεξόφλητες αποδοχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, η παροχή διαθεσιμότητας, η αποζημίωση των μαθητών στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, η αποζημίωση για τα προγράμματα εργασιακής εμπειρίας, κ.α.

6. Η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού θα ήταν διπλάσια από το ποσοστό ανάπτυξης, το οποίο το 2021 ήταν 8,3%. Συνεπώς θα έπρεπε να εγκριθεί αύξηση πάνω από 16% για να υλοποιηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις;

Πράγματι το 2021 η οικονομία αναπτύχθηκε με ρυθμό 8,3 %, προηγήθηκε όμως, λόγω κορονοϊού, ύφεση 9 % το 2020! Παρά τη συρρίκνωση του ΑΕΠ το 2020, η κυβέρνηση αποφάσισε το καλοκαίρι του 2021 μια μικρή αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2 %, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2022. Συνεπώς η κυβέρνηση είναι συνεπής και με το παραπάνω προς τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τις επιχειρήσεις και την πορεία της οικονομίας. Σημειώνεται πως ούτε η ΓΣΕΕ εισηγείται σε αυτή τη φάση τόσο μεγάλη (16 %) αύξηση του κατώτατου μισθού.

7. Η αύξηση του κατώτατου μισθού αρκεί για να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας;

Η αύξηση του κατώτατου μισθού για το 2022 (2 % από 1ης Ιανουαρίου + 7,5 % από 1ης Μαΐου) είναι σωρευτικά 9,7 %. Το ποσοστό αυτό υπερκαλύπτει την αύξηση του πληθωρισμού, ο οποίος το Μάρτιο ήταν 8,9 %. Επιπλέον, η αύξηση του κατώτατου μισθού είναι ένα μόνο από τα όπλα για τη στήριξη των εργαζομένων. Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια ευρεία γκάμα μέτρων που αντισταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την άνοδο του κόστους ζωής, ιδίως για τις πιο ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και του φόρου εισοδήματος, η μείωση του ΕΝΦΙΑ, οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου, που είναι μεγαλύτερες για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, η επιδότηση καυσίμων, η έκτακτη ενίσχυση 200 ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με ειδικές ανάγκες, η καταβολή διπλής δόσης του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, κ.α. Πάνω απ' όλα η συνολική οικονομική, αδειοδοτική, φορολογική πολιτική που οδήγησε στην σημαντική ανάπτυξη της οικονομίας το 2021 η οποία αναμένεται να συνεχιστεί εφέτος. Πολιτική που είχε ως άμεση θετική συνέπεια η ανεργία να υποχωρήσει από το 17,2 % το καλοκαίρι του 2019 στο 12,8 % τον Φεβρουάριο του 2022.

8. Οι επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες αυτήν την περίοδο με μεγάλη αύξηση του κόστους λειτουργίας λόγω της διεθνούς κρίσης. Θεωρείτε ότι θα μπορέσουν, ιδίως οι μικρομεσαίες, να καλύψουν το πρόσθετο μισθολογικό κόστος;

Στην απόφαση για την αύξηση του κατώτατου μισθού ελήφθησαν υπόψη από τη μια πλευρά η ανάγκη προστασίας των εργαζομένων και από την άλλη η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Προφανώς οι δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί διεθνώς, επηρεάζουν και τις επιχειρήσεις. Γι' αυτό και δεν υιοθετήθηκαν αιτήματα για αρκετά μεγαλύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού, δεδομένου ότι μια αλόγιστη απόφαση θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις τόσο στις επιχειρήσεις -με αποσταθεροποίησή τους- όσο συνακόλουθα και στους εργαζομένους που εργάζονται σε αυτές. Από την άλλη πλευρά υπενθυμίζουμε ότι τους τελευταίους 33 μήνες έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από μέτρα προς όφελος των επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητάς τους όπως μείωση φόρων, μείωση ασφαλιστικών εισφορών και μια σειρά μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοιού (επιστρεπτέα προκαταβολή, ειδικά προγράμματα στήριξης, κλπ.) Σημειώνεται επίσης ότι όλοι οι φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση (εκπρόσωποι μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, επιστημονικοί φορείς και φυσικά η ΓΣΕΕ) εισηγήθηκαν την αύξηση του κατώτατου μισθού, σε διαφορετικό επίπεδο ο καθένας. Δεν υπάρχει κανείς που να προτείνει σήμερα το “πάγωμα” του κατώτατου μισθού.

9. Πώς διαμορφώνεται ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ;

Με την αύξηση που θα ισχύσει από 1ης Μαΐου, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 9η θέση ανάμεσα σε 21 χώρες της ΕΕ που έχουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό, από την 11η που βρισκόταν ως τώρα. Συγκεκριμένα με την αύξηση κατά 7,5 % στα 831,8 ευρώ σε 12μηνη βάση, οι κατώτατες αποδοχές στη χώρα μας ανεβαίνουν στην κατάταξη κατά 2 θέσεις ξεπερνώντας την Πορτογαλία (822,5 ευρώ) και την Μάλτα (792,26 ευρώ).

10. Η σημαντική αυτή αύξηση δεν θα οδηγήσει σε άνοδο της ανεργίας;

Η αγορά εργασίας από το καλοκαίρι του 2019 έχει μπει σε ένα σταθερό ενάρετο κύκλο στον οποίο έχουμε ταυτόχρονα μείωση της ανεργίας, αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας και άνοδο των μισθών. Συνεπώς θα μπορέσει να απορροφήσει την αύξηση. Και αυτό λόγω της γενικότερης φιλοεπενδυτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από το καλοκαίρι του 2019 η ανεργία έχει μειωθεί κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες: από 17,2% σε 12,8% τον Φεβρουάριο του 2022, ποσοστό που είναι το χαμηλότερο από τον Ιούλιο του 2010. Παράλληλα κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό απασχόλησης ανήλθε σε 65% (το υψηλότερο από το τρίτο τρίμηνο του 2009) ενώ ο αριθμός των απασχολούμενων ξεπέρασε τον Ιούνιο του 2021 το ψυχολογικό φράγμα των 4 εκατ. για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2011. Επιπλέον το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα είναι θετικό καθώς το 2021 δημιουργήθηκαν 133.082 νέες θέσεις εργασίας, περισσότερες από ότι το 2020 (93 χιλ.) αλλά και το 2019 και (127,6 χιλ.). Και όλα αυτά παρά την κρίση της πανδημίας και παρά το γεγονός ότι ο μέσος μηνιαίος μισθός έχει αυξηθεί κατά 4,3% (από 1.072 σε 1.118 ευρώ) σε σχέση με το 2018. Ωστόσο, η κυβέρνηση μελετώντας όλες τις παραμέτρους (αύξηση του ΑΕΠ, παραγωγικότητα, πληθωρισμός κλπ.) θεώρησε σκόπιμο να καταλήξει στην αύξηση η οποία ανακοινώθηκε, την οποία θεωρεί χρυσή τομή μεταξύ ανταγωνιστικότητας και κοινωνικής προστασίας.

11. Υπάρχει κίνδυνος η αύξηση του κατώτατου μισθού να ενισχύσει περαιτέρω τις πληθωριστικές πιέσεις, εξανεμίζοντας τα όποια οφέλη;

Η αποφυγή ενός πληθωριστικού σπιράλ αποτελεί βασικό μέλημα της κυβέρνησης. Είναι και ένας βασικός λόγος που δεν υιοθετήθηκαν μαξιμαλιστικές προτάσεις οι οποίες ενώ φαίνεται να είναι υπέρ των εργαζομένων θα έφερναν τελικά το αντίστροφο αποτέλεσμα. Η αύξηση που αποφασίστηκε είναι ισορροπημένη και δεν αναμένεται να αποτελέσει γενεσιουργό αιτία πληθωρισμού.

12. Γιατί δεν αφήνετε τους κοινωνικούς εταίρους να αποφασίσουν το ύψος του κατώτατου μισθού, όπως ζητούν η ΓΣΕΕ, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ;

Οι κοινωνικοί εταίροι διατηρούν την δυνατότητα να συμφωνήσουν υψηλότερες αποδοχές με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση επ’ αυτού. Το σύστημα του διοικητικού καθορισμού του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους εφαρμόζεται από τις περισσότερες χώρες-μέλη της ΕΕ και επιπλέον είναι το σύστημα που προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το σχέδιο Οδηγίας για τους ευρωπαϊκούς κατώτατους μισθούς. Η διαδικασία αυτή αφενός εξασφαλίζει τη διαφάνεια καθώς οι απόψεις όλων των φορέων που συμμετέχουν στη διαβούλευση, δημοσιοποιούνται επισήμως από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφετέρου λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα τόσο των εργαζόμενων όσο και των ανέργων.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 02 Μαϊος 2022 08:47

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ
    ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ

    Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως ο κ. Μητσοτάκης και το υπουργείο Εργασίας δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό

    «Κατώτατο μισθό ‘αλά γαλλικά’ υποσχέθηκε σήμερα, κατά την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Μητσοτάκης, αναλύοντας το νέο τρόπο με τον οποίο θα υπολογίζεται από δω και στο εξής, βάση του γαλλικού μοντέλου, όπως τόνισε», σημειώνει ο τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Γαβρήλος.

    Και υπογραμμίζει πως «η Γαλλία, σύμφωνα με την Eurostat, είχε για το 2024, 1.709€ κατώτατο μισθό και με τις πραγματικές ώρες εργασίας, για όσους εργάζονται με πλήρη απασχόληση, να είναι χαμηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υπόσχεται ο ελληνικός κατώτατος να φτάσει τα 950€, το 2027, όταν μάλιστα οι Έλληνες δουλεύουν τις περισσότερες ώρες σε όλη την ΕΕ και ήδη η αγοραστική τους δύναμη είναι πιο χαμηλά και από τα επίπεδα της Βουλγαρίας», αναφέρει χαακτηριστικά ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

    Επικαλούμενος τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκης, ο κ. Γαβρήλος αναφέρει πως «από ‘δω και στο εξής οι μισθοί δεν θα μπορούν να πέφτουν, μόνο να ανεβαίνουν, τόνισε ο πρωθυπουργός», για να τονίσει πως «τα τελευταία χρόνια της κρίσης, οι εργαζόμενοι στο δημόσιο έχουν απολέσει πάνω από το 25% της δύναμης του μισθού τους – η μεγαλύτερη απώλεια σε όλες τις χώρες της ΕΕ – και οι Έλληνες αμείβονται 15,7€ την ώρα, όταν μέσος όρος της Ευρωζώνης για το 2023 ήταν στα 35,6 ευρώ».

    «Πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο εργαζόμενος;»

    «Ο νέος τρόπος υπολογισμού του κατώτατου μισθού εμπλέκει τον θολό παράγοντα της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ενώ διατηρεί την κυβέρνηση σε ρόλο ρυθμιστή της όποιας αύξησης», επισημαίνει, ενώ σημειώνει πως «ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του Υπουργείου Εργασίας φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2041/2022, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό εδώ και δύο χρόνια».

    Ο κ. Γαβρήλος τονίζει πως «η ΕΕ ζητά ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Διαμόρφωση του επιπέδου των μισθών μέσα από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων και απαιτεί να ανέβει το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων που εντάσσονται σε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στο 80%», σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα «των πολιτικών του Κυριάκου Μητσοτάκη», όπου «περίπου το 25% των εργαζομένων καλύπτονται από Συλλογικές Συμβάσεις».

    Παράλληλα, σημειώνει πως «το 50% των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται είναι θέσεις επισφάλειας και κακοπληρωμένες: 1 στους 4 εργοδότες, σύμφωνα με τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, δεν ενσωμάτωσε τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού και τις τριετίες».

    «Ο κόσμος της εργασίας έχει δει τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να του αφαιρούνται βασικά δικαιώματα αλλά και το σύνολο της ζωής του να υποβαθμίζεται», αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας το Μαξίμου να αναρωτηθεί «πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο Έλληνας εργαζόμενος και πόσο ακόμη εμπαιγμό;».​

    Πηγή: In.gr
  • Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ
    Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ

    Την δέσμευση για αύξηση του κατώτατου μισθού το 2027 στα 950 ευρώ, επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εισήγησής του στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    «Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, τόσο θα αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και όσο ανεβαίνουν οι τιμές, τόσο θα αντισταθμίζουν αυτήν την αύξηση των τιμών αμοιβές. Ο κατώτατος μισθός είναι στα 830 και θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950€. Το νέο σύστημα έρχεται ένα ευνοήσει και τους δημοσίους υπαλλήλους με τον εισαγωγικό μισθό να συμβαδίζει με την βασική αμοιβή στη χώρα. Θα συμπαρασύρει τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση που αφορά στο σύνολο των εργαζομένων, οι αποδοχές δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και συνέκρινε τη χώρα μας με το Ηνωμένο Βασίλειο.

    «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο νέος προϋπολογισμός με πρόσθετα φορολογικά βάρη 40 δισ. λιρών. Στην Ελλάδα είναι αντίστροφη η πορεία: δημοσιονομικά ισορροπημένες πολιτικές και φορολογική δικαιοσύνη που από ευχή γίνεται πραγματικότητα. Όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τη φοροδιαφυγή ανοίγουν τον δρόμο για μείωση φόρων. Η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων σημαίνει μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης

    Σε ό,τι αφορά τα εθνικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο της Κύπρου στο φόντο των σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο. «Είναι μια σημαντική αναβάθμιση των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις ΗΠΑ. Ταυτόχρονα είναι μια εξέλιξη στην οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία που είναι βασισμένη σε μια συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου. Η επίλυση του Κυπριακού είναι μέρος της λύσης μιας εξίσωσης σε μια ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη», προσέθεσε.

    Η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

    «Καλή σας ημέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Θα ξεκινήσω με τη συμπαράστασή μου στη δοκιμαζόμενη Ισπανία, που ήδη θρηνεί σχεδόν 100 θύματα και ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

    Γεγονός που έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά ότι κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά προφανώς και να αναδείξει τον ρόλο της πολιτικής προστασίας, της σωστής λειτουργίας του «112» και των προληπτικών εκκενώσεων και βεβαίως της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης όσο και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο, η οποία αποτελεί, εξάλλου, όπως μας λένε οι επιστήμονες, επίκεντρο της κλιματικής κρίσης.

    Είναι ένα πεδίο στο οποίο, όπως ξέρετε, η Ελλάδα πρωτοστατεί, το οποίο θα αποτελέσει και αντικείμενο -πιστεύω- πολύ εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

    Στη συνεδρίασή μας, τώρα, πρωταγωνιστής είναι η νέα αύξηση του βασικού μισθού, στην προοπτική να φτάσει στα 950 ευρώ, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2027. Αλλά σήμερα θα συζητήσουμε το νέο, μόνιμο σύστημα προσδιορισμού του μετά το 2027.

    Θα έλεγα ότι είναι μια κομβική πρωτοβουλία, καθώς στο εξής θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ το ύψος της αύξησής του θα καθορίζεται από δύο κριτήρια: από τη μία πλευρά, τον ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωσης της παραγωγικότητας της οικονομίας και από την άλλη τον πληθωρισμό, αλλά τον πληθωρισμό ο οποίος πλήττει ειδικά τα χαμηλότερα εισοδήματα.

    Αυτό σημαίνει ότι όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, όσο βελτιώνεται η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνεται ο πρώτος μισθός, αλλά και όσο ανεβαίνουν οι τιμές τόσο θα αντισταθμίζουν οι αμοιβές αυτή την αύξηση των τιμών. Εξάλλου, αυτή είναι η πορεία την οποία ακολουθούμε και όλα τα τελευταία χρόνια.

    Να θυμίσω για ακόμα μία φορά ότι ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ το 2019, είναι ήδη στα 830 ευρώ, θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950 ευρώ ως το 2027. Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%.

    Ενώ και οι μέσες απολαβές, από 1.036 ευρώ ο στόχος μας είναι -και πιστεύω ότι θα τον πετύχουμε, ενδεχομένως να τον ξεπεράσουμε κιόλας- να φτάσουν τα 1.500 ευρώ το 2027, βελτιωμένες δηλαδή κατά 45%.

    Και βέβαια, να συμπληρώσω ότι το νέο σύστημα έρχεται να ευνοήσει και τους δημόσιους υπαλλήλους, με τον εισαγωγικό τους μισθό να συμβαδίζει πια με τη βασική αμοιβή στη χώρα.

    Θα συμπαρασύρει προφανώς προς τα πάνω και τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα τα οποία συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

    Με άλλα λόγια, είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία αφορά το σύνολο των εργαζόμενων, με επίκεντρο, όπως είπα, την καθοριστική ρήτρα ότι οι αποδοχές πια δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται. Είναι μια διασφάλιση η οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θωρακίζοντας το εισόδημα απέναντι σε κάθε απειλή περιορισμού του. Και καθίσταται, πιστεύω, δυνατή χάριν ακριβώς των αποτελεσμάτων της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής.

    Είναι μία συνετή πολιτική η οποία, αφότου έκλεισε το τόξο της κρίσης, δημιουργεί τώρα μια σιγουριά, μια ασφάλεια για την επόμενη μέρα, φροντίζοντας όμως παράλληλα και τον έτερο αναγκαίο χώρο της παραγωγής, την επιχειρηματικότητα, την οποία ελαφρύνει από βάρη.

    Σημαίνει ότι πέραν της μείωσης 50 και φόρων που έχουν καταργηθεί, μειωθεί, ως το 2025 οι ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Θα φτάσουμε το 6% ως το 2027, θα έχουμε πλησιάσει ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής»

    Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε: «Και όλα αυτά, αυτή η συνετή πολιτική της μείωσης των φόρων σε συνδυασμό με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, επιτυγχάνεται σε μία εποχή όπου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ελλείμματα αυξάνονται. Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία, η οποία επιχειρεί να περάσει μέσα από ένα διασπασμένο κοινοβούλιο έναν νέο προϋπολογισμό, με σημαντικές αυξήσεις φόρων αλλά και περιορισμούς δαπανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο καινούργιος προϋπολογισμός, με πρόσθετα φορολογικά βάρη ύψους 40 δισεκατομμυρίων λιρών.

    Στην πατρίδα μας η πορεία είναι η αντίστροφη, δικαιώνοντας έτσι τους δύο πυλώνες της προόδου της: δημοσιονομικά ισορροπημένες επιλογές, αλλά και φορολογική δικαιοσύνη.

    Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής ήταν πάντα ένα σύνθημα, ένα πολυφορεμένο σλόγκαν στα χείλη όλων των πολιτικών. Νομίζω από ευχή, πια, γίνεται πραγματικότητα, με τα πρώτα έσοδα να ενισχύουν, προφανώς, τους πιο αδύναμους, αλλά όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, να ανοίγουν τελικά τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων. Έχουμε, ήδη, προσδιορίσει το τι θα κάνουμε στον προϋπολογισμό του 2025, ώστε η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων να σημαίνει τελικά τη μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών.

    Ο Υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσει επίσης τις αλλαγές στον τρόπο και στον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτές θα γίνονται πλέον σταθερά, και χωρίς να υπάρχει καμία απόκλιση, μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Θα βάλουμε, επιτέλους, ένα οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων, αυξάνοντας όμως και τις εκπτώσεις γι’ αυτούς οι οποίοι τηρούν τις προθεσμίες, αλλά και το Δημόσιο να είναι συνεπές με την πρόβλεψη προστίμων σε όσους κρατικούς λειτουργούς δεν αποστέλλουν εγκαίρως στην ΑΑΔΕ όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

    Aνακοίνωσε την ίδρυση ΑΕΙ Παραστατικώ Τεχνών

    Παράλληλα ο πρωθυπουργός η αποκάλυψε την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Όπως επεσήμανε σχετικά: «Από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ένα, το οποίο προ κάποιων μηνών, όπως θυμάστε, είχε μετατραπεί σε μία αιτία μεγάλης αναταραχής, αλλά και σε μία παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης. Μιλώ για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ένα πεδίο το οποίο όλοι θα θυμούνται, κυρίως αυτοί οι οποίοι εμπλέκονται περισσότερο, ότι ήταν αρρύθμιστο εδώ και δεκαετίες, και τα κενά του οποίου επέτρεπαν σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους, κρύβοντας τις δίκες τους ευθύνες και κατηγορώντας «τυφλά» την κυβέρνηση». Λοιπόν, σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που, όπως είχαμε δεσμευτεί, κ. Υπουργέ Παιδείας, κα Υπουργέ Πολιτισμού, έρχεται να απαντήσει και στους στημένους ακτιβισμούς και σε κάποιες «παράφωνες» συναυλίες, με μία γενναία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού: για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πατρίδα μας θα αποκτήσει Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών. Σε αυτήν θα ενταχθούν οι σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Λυρικής Σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Ωδείου Θεσσαλονίκης και μαζί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

    Ταυτόχρονα, όλες οι -πολλές- ιδιωτικές σχολές θεάτρου, μουσικής και χορού που λειτουργούν σήμερα ως επιχειρήσεις τίθενται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Θα μιλήσουν αναλυτικά για το νομοσχέδιο οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί.

    Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου. Καθορίζουμε επαγγελματικές διαδρομές, σαφή προσόντα, επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι πιστεύω ότι αναβαθμίζουμε συνολικά το επίπεδο των καλλιτεχνικών σπουδών, δίνοντας και έναν ξεκάθαρο δρόμο για τη σύνδεσή τους με τις υφιστάμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

    Σε πείσμα, λοιπόν, της πολιτικής μιζέριας, η χώρα αλλάζει σε όλους τους τομείς με μικρά και μεγάλα βήματα, όλα, πάντως, με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Ένα μέγεθος το οποίο, όπως βλέπετε, αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ ένα αυτονόητο δεδομένο.

    Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή σε όλα αυτά τα νομοσχέδια τα οποία θα συζητήσουμε σήμερα. Εκεί νομίζω ότι θα φανούν πολλά».

    Η επίλυση του Κυπριακού

    Τέλος, αναφερόμενος στη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη τόνισε: «Να κλείσω, τέλος, με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής -δεν συνηθίζουμε να τα συζητάμε όσο θα έπρεπε στο Υπουργικό Συμβούλιο ίσως. Αμέσως μετά θα έχω μία συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, στο φως των χθεσινών σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο, στην πρώτη επίσκεψη ηγέτη της Κύπρου εδώ και 28 χρόνια.

    Είναι μία σημαντική απόδειξη της αναβάθμισης των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και της σημασίας της ως ενός πόλου σταθερότητας σε ένα ασταθές περιβάλλον συγκρούσεων, που δυστυχώς συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή.

    Ταυτόχρονα, όμως, νομίζω ότι είναι μία εξέλιξη η οποία καταδεικνύει και τα οφέλη στα οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία, η οποία είναι στηριγμένη στον διαρκή συντονισμό Αθήνας και Λευκωσίας.

    Αυτή την ώρα, δεν θέλω να φανώ ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, μένω ωστόσο σε μία διαπίστωση: ότι από ένα σημείο διεθνούς ακινησίας, η Κύπρος και η επίλυση του Κυπριακού ζητήματος αντιμετωπίζεται τώρα ως μέρος λύσης στην εξίσωση της πιο ευαίσθητης περιοχής στον παγκόσμιο χάρτη κι ότι αυτή η αλλαγή οπτικής μπορεί να μετουσιωθεί, ελπίζω, και σε μία αλλαγή σελίδας.

    Σταματώ, λοιπόν, εδώ την εισαγωγή μου και νομίζω ότι μπορούμε να περάσουμε στην ημερήσια διάταξη, ξεκινώντας με την νομοθετική πρωτοβουλία για τον κατώτατο μισθό».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται σήμερα (31/10) τα κοινωνικά επιδόματα - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
    ΟΠΕΚΑ: Καταβάλλονται σήμερα (31/10) τα κοινωνικά επιδόματα - Τα ποσά και οι δικαιούχοι

    Καταβάλλονται σήμερα (31/10) από τον ΟΠΕΚΑ, τα κοινωνικά επιδόματα συνολικού ύψους 190.542.552 ευρώ, για τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

    Αναλυτικότερα, θα καταβληθούν τα επιδόματα:

    - Επίδομα Στέγασης: δικαιούχοι 216.897 – 26.280.976 ευρώ

    - Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: δικαιούχοι 181.890 – 42.244.027 ευρώ

    - Αναπηρικά: δικαιούχοι 191.454 – 89.027.341 ευρώ

    - Επίδομα Στεγαστικής Συνδρομής: δικαιούχοι 580 – 194.573 ευρώ

    - Επίδομα Ομογενών: δικαιούχοι 5.404 – 190.284 ευρώ

    - Επίδομα Ανασφαλίστων Υπερηλίκων, ν. 1296/1982: δικαιούχοι 14.036 – 5.282.902 ευρώ

    - Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Υπερηλίκων: δικαιούχοι 19.690 – 7.961.608 ευρώ

    - Έξοδα Κηδείας: δικαιούχοι 96 – 76.305 ευρώ

    - Επίδομα Γέννησης: δικαιούχοι 9.765– 12.793.400 ευρώ

    - Επίδομα oρεινών και μειονεκτικών περιοχών: δικαιούχοι 3.826 – 1.911.600 ευρώ

    - Κόκκινα Δάνεια: δικαιούχοι 2.344- 208.204 ευρώ

    - Προστατευόμενα τέκνα θανόντων σε φυσικές καταστροφές: δικαιούχοι 23 - 23.000 ευρώ

    - Πρόγραμμα Γέφυρα: δικαιούχοι 23 – 6.971 ευρώ

    - Ευάλωτοι οφειλέτες: δικαιούχοι 184 – 19.236 ευρώ

    - Επίδομα Αναδοχής: δικαιούχοι 588 – 290.494 ευρώ

    - Πρόγραμμα Προσωπικού βοηθού: δικαιούχοι 1.431– 1.094.155 ευρώ

    - Επίδομα Αλληλεγγύης για την eλληνική μειονότητα Αλβανίας: δικαιούχοι 12.185– 2.937.476 ευρώ

    Σύνολο δικαιούχων: 660.416

    Σύνολο καταβολών: 190.542.552

    Στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα επιδόματα.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Επίδομα παιδιού: Ανοικτή η πλατφόρμα Α21 για νέες αιτήσεις - Πότε θα πληρωθεί η πέμπτη δόση
    Επίδομα παιδιού: Ανοικτή η πλατφόρμα Α21 για νέες αιτήσεις - Πότε θα πληρωθεί η πέμπτη δόση

    Όλες οι πληροφορίες για τους δικαιούχους και τα ποσά του επιδόματος παιδιού.

    Ανοικτή για την υποβολή αιτήσεων είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 - Επίδομα Παιδιού, όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και ο εποπτευόμενος Οργανισμός Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

    Οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, www.idika.gr ή μέσω του διαδικτυακού τόπου, www.opeka.gr με την χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet.

    Το δικαιούμενο ποσό θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στην αίτηση Α21 έτους 2024 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2022.

    Μετά την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος τρέχοντος έτους, θα λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του δικαιούμενου ποσού τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2023.

    Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των προϋποθέσεων που θα ελέγχονται για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού είναι: η φοίτηση των εξαρτώμενων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση -από το προ νήπιο έως και το Γυμνάσιο- καθώς και η επάρκεια φοίτησης.

    Στην αίτηση Α21 πρέπει να καταχωρηθούν απαραιτήτως στα σχετικά πεδία:

    • τα στοιχεία της Σχολικής Μονάδας,
    • η τάξη και ο Αριθμός Μητρώου του τέκνου που φοιτά στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

    Εάν διασταυρωθούν όλα τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας, η αίτηση μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Εάν δεν διασταυρωθούν εμφανίζεται σχετική επισήμανση και ο αιτών καλείται να επισυνάψει στην ηλεκτρονική αίτηση Α21 το απαραίτητο δικαιολογητικό.

    Για να ολοκληρωθεί η αίτηση πρέπει να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.

    Δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού είναι:

    • Έλληνες πολίτες,
    • ομογενείς αλλοδαποί οι οποίοι διαθέτουν δελτίο ομογενούς,
    • πολίτες κρατών-μελών της ΕΕ,
    • πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και ελβετοί πολίτες,
    • αναγνωρισμένοι πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς Προσφύγων, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης το 1967 για το Καθεστώς Προσφύγων,
    • ανιθαγενείς των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών,
    • δικαιούχοι του ανθρωπιστικού καθεστώτος,
    • πολίτες άλλων κρατών.
    Οι ημερομηνίες πληρωμής
    • Η πληρωμή της πρώτης δόσης στους δικαιούχους πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαρτίου.
    • Η πληρωμή της δεύτερης δόσης στους δικαιούχους πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαΐου 2024, τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα, μαζί με τα άλλα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ.
    • Η τρίτη δόση πληρώθηκε την Τετάρτη 31 Ιουλίου.
    • Η τέταρτη δόση του Επιδόματος Παιδιού Α21 καταβλήθηκε τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου.
    • Η πέμπτη δόση θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024.
    • Η έκτη δόση θα εξοφληθεί παραδοσιακά πριν τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα μεταξύ 20 και 23 Δεκεμβρίου

    Πηγή: NewsBomb.gr

  • ΟΠΕΚΑ: Πότε πληρώνονται τα επιδόματα
    ΟΠΕΚΑ: Πότε πληρώνονται τα επιδόματα

    Αύριο (31/10) πρόκειται να καταβληθούν τα επιδόματα από τον ΟΠΕΚΑ για τον Οκτώβριο, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται σε 190.542.552 ευρώ, σύμφωνα και με την ενημέρωση του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

    Αναλυτικά τα ποσά

    Ειδικότερα, θα καταβληθούν τα επιδόματα:

    • Επίδομα Στέγασης: δικαιούχοι 216.897 – 26.280.976 ευρώ
    • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: δικαιούχοι 181.890 – 42.244.027 ευρώ
    • Αναπηρικά: δικαιούχοι 191.454 – 89.027.341 ευρώ
    • Επίδομα Στεγαστικής Συνδρομής: δικαιούχοι 580 – 194.573 ευρώ
    • Επίδομα Ομογενών: δικαιούχοι 5.404 – 190.284 ευρώ
    • Επίδομα Ανασφαλίστων Υπερηλίκων, ν. 1296/1982: δικαιούχοι 14.036 – 5.282.902 ευρώ
    • Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Υπερηλίκων: δικαιούχοι 19.690 – 7.961.608 ευρώ
    • Έξοδα Κηδείας: δικαιούχοι 96 – 76.305 ευρώ
    • Επίδομα Γέννησης: δικαιούχοι 9.765– 12.793.400 ευρώ
    • Επίδομα oρεινών και μειονεκτικών περιοχών: δικαιούχοι 3.826 – 1.911.600 ευρώ
    • Κόκκινα Δάνεια: δικαιούχοι 2.344- 208.204 ευρώ
    • Προστατευόμενα τέκνα θανόντων σε φυσικές καταστροφές: δικαιούχοι 23 - 23.000 ευρώ
    • Πρόγραμμα Γέφυρα: δικαιούχοι 23 – 6.971 ευρώ
    • Ευάλωτοι οφειλέτες: δικαιούχοι 184 – 19.236 ευρώ
    • Επίδομα Αναδοχής: δικαιούχοι 588 – 290.494 ευρώ
    • Πρόγραμμα Προσωπικού βοηθού: δικαιούχοι 1.431– 1.094.155 ευρώ
    • Επίδομα Αλληλεγγύης για την eλληνική μειονότητα Αλβανίας: δικαιούχοι 12.185– 2.937.476 ευρώ
    • Σύνολο δικαιούχων: 660.416

    Σύνολο καταβολών: 190.542.552

    Στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα επιδόματα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων
    Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων

    Τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Πρέπει «να ξέρουμε ποιος παίρνει τι, γιατί το παίρνει» τόνισε και εξήγησε πως αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει ένα κεντρικό μητρώο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια συνολική εποπτεία».

    Παράλληλα, ανακοίνωσε πως τον Νοέμβριο θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση που θα ανοίξει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα.

    Συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε τα επιδόματα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που πράγματι τα έχουν ανάγκη και «γι' αυτό και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής αναθεώρησε τα επιδόματα».

    «Ο προϋπολογισμός είναι περίπου ο ίδιος κατά τι μεγαλύτερος, αλλά τα επιδόματα πηγαίνουν πια σε αυτούς που είναι περισσότερο φτωχοί, σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι σε εκείνους που έχουν δικά τους αυξημένα περιουσιακά στοιχεία» είπε.

    Παράλληλα, πρόσθεσε πως το υπουργείο Εργασίας επίσης είναι σε φάση αναθεώρησης του επιδόματος ανεργίας, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό και «θα έρθουμε και εμείς να κάνουμε ένα κεντρικό μητρώο επιδομάτων, όπως είναι στη Μεγάλη Βρετανία», προκειμένου να υπάρχει μια εποπτεία συνολική και για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και για τα επιδόματα του υπουργείου Εργασίας.

    Οι αυξήσεις εσόδων είναι συνδεδεμένες με την ανάπτυξη

    Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Οι αυξήσεις των εσόδων είναι απολύτως συνδεδεμένες με την ανάπτυξη από τη μια πλευρά και από την άλλη τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, χάρη στις συστηματικές προσπάθειες που κάνουμε.

    Αν εξαιρέσετε το τέλος της κλιματικής αλλαγής και το τέλος κρουαζιέρας που βασικά αφορούν στους τουρίστες τα οποία επιβλήθηκαν, κατά τα άλλα η κυβέρνηση έχει κάνει μόνο μειώσεις φόρων, έχει κάνει πάνω από 60 μειώσεις φόρων.

    Βεβαίως υπάρχουν περισσότερα έσοδα στον προϋπολογισμό, διότι αυξάνεται ο τζίρος στην αγορά. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε παραπάνω τουρισμό. Φαντάζομαι κανένας δεν το αμφισβητεί. Και ταυτόχρονα με διάφορες κινήσεις της κυβέρνησης, όπως είναι η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές, έχουμε παραπάνω έσοδα.

    Αυτοί που τα λένε αυτά και προσπαθούν να κάνουν μια σύγχυση ανάμεσα στα παραπάνω έσοδα και στους παραπάνω φόρους. Να μας πουν ποιοι είναι οι φόροι που αυξήθηκαν, επαναλαμβάνω, με την εξαίρεση αυτών των δύο».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κοινωνικά επιδόματα: Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους
    Κοινωνικά επιδόματα: Δημιουργείται κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους

    Τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Πρέπει «να ξέρουμε ποιος παίρνει τι, γιατί το παίρνει» τόνισε και εξήγησε πως αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει ένα κεντρικό μητρώο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια συνολική εποπτεία».

    Παράλληλα, ανακοίνωσε πως τον Νοέμβριο θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση που θα ανοίξει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα.

    Συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε τα επιδόματα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτούς που πράγματι τα έχουν ανάγκη και «γι' αυτό και το υπουργείο Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής αναθεώρησε τα επιδόματα».

    «Ο προϋπολογισμός είναι περίπου ο ίδιος κατά τι μεγαλύτερος, αλλά τα επιδόματα πηγαίνουν πια σε αυτούς που είναι περισσότερο φτωχοί, σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι σε εκείνους που έχουν δικά τους αυξημένα περιουσιακά στοιχεία» είπε.

    Παράλληλα, πρόσθεσε πως το υπουργείο Εργασίας επίσης είναι σε φάση αναθεώρησης του επιδόματος ανεργίας, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό και «θα έρθουμε και εμείς να κάνουμε ένα κεντρικό μητρώο επιδομάτων, όπως είναι στη Μεγάλη Βρετανία», προκειμένου να υπάρχει μια εποπτεία συνολική και για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και για τα επιδόματα του υπουργείου Εργασίας.

    Οι αυξήσεις εσόδων είναι συνδεδεμένες με την ανάπτυξη

    Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Οι αυξήσεις των εσόδων είναι απολύτως συνδεδεμένες με την ανάπτυξη από τη μια πλευρά και από την άλλη τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, χάρη στις συστηματικές προσπάθειες που κάνουμε.

    Αν εξαιρέσετε το τέλος της κλιματικής αλλαγής και το τέλος κρουαζιέρας που βασικά αφορούν στους τουρίστες τα οποία επιβλήθηκαν, κατά τα άλλα η κυβέρνηση έχει κάνει μόνο μειώσεις φόρων, έχει κάνει πάνω από 60 μειώσεις φόρων.

    Βεβαίως υπάρχουν περισσότερα έσοδα στον προϋπολογισμό, διότι αυξάνεται ο τζίρος στην αγορά. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε παραπάνω τουρισμό. Φαντάζομαι κανένας δεν το αμφισβητεί. Και ταυτόχρονα με διάφορες κινήσεις της κυβέρνησης, όπως είναι η σύνδεση με τις ταμειακές μηχανές, έχουμε παραπάνω έσοδα.

    Αυτοί που τα λένε αυτά και προσπαθούν να κάνουν μια σύγχυση ανάμεσα στα παραπάνω έσοδα και στους παραπάνω φόρους. Να μας πουν ποιοι είναι οι φόροι που αυξήθηκαν, επαναλαμβάνω, με την εξαίρεση αυτών των δύο».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς