Τρίτη, 24 Μαϊος 2022 17:24

Fuel Pass: Πώς η αίτηση για επίδομα βενζίνης - Δικαιούχοι και διαδικασία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η καταβολή του Fuel Pass, δηλαδή της ενίσχυσης για τα καύσιμα, του επιδόματος βενζίνης, που έχει στόχο να απορροφήσει μέρος από το αυξημένο κόστος των καυσίμων.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν την είσπραξη της επιδότησης καυσίμου σε τραπεζικό λογαριασμό ή την δημιουργία άυλης ψηφιακής κάρτας (στην οποία θα τους πιστωθούν επιπλέον 5 ευρώ) η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε πρατήρια καυσίμων.

Πώς γίνεται η αίτηση για το Fuel Pass

Για πρόσβαση και αίτηση στην πλατφόρμα για το Fuel Pass πατήστε εδώ: https://vouchers.gov.gr/

Υπενθυμίζεται, ότι το ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου.

Τα βήματα της αίτησης:

Η ΚΥΑ περιγράφει τα βήματα για την πίστωση του επιδόματος βενζίνης:

  • Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι δικαιούχοι αιτούνται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης. Η ψηφιακή κάρτα εκδίδεται από τράπεζα
  • Η είσοδος του δικαιούχου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω gov.gr πραγματοποιείται με τους κωδικούς taxisnet
  • Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.
  • Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα και εμβάζει αμελλητί το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.
  • Ακολούθως, η τράπεζα ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας: α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.
  • Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.
  • Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.
  • Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά πέντε (5) ευρώ

Τα ποσά

Προβλέπεται ποσό ενίσχυσης 50 ευρώ για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και 35 ευρώ για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες:

  • Βορείου Αιγαίου,
  • Νοτίου Αιγαίου,
  • Ιονίων Νήσων,
  • Κρήτης,
  • Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής,
  • Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
  • Περιφερειακή Ενότητα Θάσου Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  • Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,
  • Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής

40 ευρώ για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και 30 ευρώ για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα

Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης

Το επίδομα βενζίνης πιστώνεται στον δικαιούχο είτε:

  • σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από τράπεζα ή
  • σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

Διαδικασία πίστωσης σε τραπεζικό λογαριασμό

  • Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των αιτήσεων, οι δικαιούχοι μπορούν να ζητούν την πίστωση του επιδόματος σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
  • Ο δικαιούχος μπαίνει στην πλατφόρμα με τους κωδικούς taxisnet, συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του (email, κινητό τηλέφωνο) ενώ συμπληρώνει και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτόν.

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εν συνεχεία εμβάζει, στο πιστωτικό ίδρυμα το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 24 Μαϊος 2022 09:59

Σχετικά Άρθρα

  • Επιδόματα: Ποιοι κερδίζουν από τις προπληρωμένες κάρτες - Οι εξαιρέσεις
    Επιδόματα: Ποιοι κερδίζουν από τις προπληρωμένες κάρτες - Οι εξαιρέσεις

    Μετά το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα πληρωμής επιδομάτων με προπληρωμένη κάρτα, σε μια προσπάθεια μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές των δικαιούχων σε συνδυασμό με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

    Η συγκεκριμένη παρέμβαση αποτελεί προαπαιτούμενο για την αποδέσμευση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και προβλέπει πως οι δικαιούχοι των επιδομάτων θα λαμβάνουν το 50% του ποσού με κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό, από όπου και θα μπορούν να κάνουν ανάληψη.

    Ενώ το υπόλοιπο 50% θα μπορούν να το αξιοποιήσουν κάνοντας αγορές και πληρωμές με μια συγκεκριμένη προπληρωμένη κάρτα.

    Μάλιστα, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην τράπεζα που διατηρούν το τραπεζικό τους λογαριασμό για να λάβουν δωρεάν την προπληρωμένη κάρτα.

    Συγκεκριμένα, με προπληρωμένη κάρτα θα καταβάλλονται τα επιδόματα γέννησης, παιδιού (Α21), αναδοχής, ανεργίας, επίσχεσης και το εποχικό επίδομα.

    Επιπλέον με τον ίδιο τρόπο θα πληρώνονται τα επιδόματα της αγροτικής εστίας και τα εξής:

    • Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της τακτικής ανεργίας
    • Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στο μητρώο ανέργων
    • Ειδικό βοήθημα σε αποφυλακισθέντες

    Ο κάτοχος της κάρτας θα συναλλάσσεται άυλα, ηλεκτρονικά, μέσω e-shopping, e-banking και άλλες online υπηρεσίες.

    Ποιοι θα βγουν κερδισμένοι

    Ένα σύστημα επιβράβευσης φαίνεται πως εξετάζουν τα αρμόδια υπουργείο σε συνεργασία με τα τραπεζικά ιδρύματα για να δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο στους δικαιούχους να χρησιμοποιούν την προπληρωμένη κάρτα.

    Σύμφωνα με τα σενάρια, οι πάροχοι θα συμπεριλάβουν τις προπληρωμένες κάρτες σε προγράμματα επιβράβευσης.

    Ποια επιδόματα εξαιρούνται

    Σε προπληρωμένη κάρτα δεν θα ενταχθούν τα αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα στέγασης και οι έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις της ΔΥΠΑ.

    Επιπλέον εξαιρούνται τα παρακάτω:

    • το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων
    • το επίδομα ομογενών προσφύγων
    • η εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών
    • τα έξοδα κηδείας σε περίπτωση θανάτου ανασφάλιστου υπερήλικα
    • το επίδομα λόγω αφερεγγυότητας εργοδότη
    • το επίδομα διαθεσιμότητας

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη
    Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη

    Μια απίστευτη Οδύσσεια ζει ο Στέργιος Μιναέμης ενάμιση χρόνο από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που στοίχε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

    Ο 30χρονος γλίτωσε από θαύμα από το μοιραίο τρένο και προσπαθεί να μαζέψει τα «κομμάτια» του και να συνεχίσει τη ζωή του αφήνοντας πίσω τα όσα έζησε. Ωστόσο, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία που του στερεί το δικαίωμα να πάρει τη σύνταξη που δικαιούται μιας και έχει κριθεί ανάπηρος από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου.

    Το χρονικό

    Ο Στέργιος Μιναέμης νοσηλεύτηκε για μια εβδομάδα σε νοσοκομείο, μετά το τραγικό δυστύχημα και αφού ανάρρωσε πέρασε από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου όπου τον έκριναν ανάπηρο και αποφάσισαν να του χορηγήσουν σύνταξη, με έγγραφο που εκδόθηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 2023.

    Συγκεκριμένα, η Επιτροπή διαπίστωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην υγεία του και απεφάνθη ότι έχει 50% αναπηρία. Μια απόφαση ωστόσο με τριετή ισχύ. Στη συνέχεια πήγε την απόφαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να ξεκινήσει η καταβολή της σύνταξης, ωστόσο προς έκπληξή του, ενημερώθηκε πως δεν μπορεί να του καταβληθεί καθώς η Υγειονομική Επιτροπή έγραψε πως ισχύει για 3 χρόνια!

    «Δεν υπάρχουν λόγια για αυτό που ζήσαμε»

    Την ίδια στιγμή, ο Στέργιος Μιναέμης παλεύει με δυσκολία να αφήσει στο παρελθόν τα όσα έζησε και εξιστορεί στο OPEN τις τραγικές στιγμές που βίωσε εκείνες τις φρικτές στιγμές. «Έγινε η σύγκρουση και καιγόμασταν μέσα στο βαγόνι. Δεν υπήρχε οξυγόνο και φως. Βλέπαμε με το φως που έφεγγαν όσοι είχαν τα κινητά τους. Προσπαθήσαμε να φύγουμε με τα παράθυρα στη θέση 5 που καθόμουν στο βαγόνι. Παντού είχε αίματα. Δεν είχαμε την πολυτέλεια να δούμε πως είμαστε. Προσπαθήσαμε να βγούμε έξω για να μην καούμε» ανέφερε σχετικά.

    Και συνεχίζει: «Είναι δύσκολη η καθημερινότητα. Ειδικά τα βράδια. Αυτό το «τέρας» έρχεται και σου φέρνει στο νου τις εικόνες. Προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε».

    «Είμαι περήφανη για τον γιο μου»

    Για την «οδύσσεια» που περνά ο γιος της μίλησε και η μητέρα του περιγράφοντας τις πρώτες στιγμές από το σιδηροδρομικό δυστύχημα. «Μας πήρε ο ίδιος στο τηλέφωνο του αδερφού μου. Μέχρι να επικοινωνήσουμε μαζί περνούσαν πολλά από το μυαλό μου. Ηρεμήσαμε όταν μιλήσαμε μαζί του. Αλλά στενοχωρηθήκαμε για τους υπόλοιπους ανθρώπους».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Αυξήσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων - Τι κερδίζουν συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι και γιατροί
    Αυξήσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων - Τι κερδίζουν συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι και γιατροί

    Περίπου 550 εκατ. ευρώ θα δοθούν, το 2025, για τις εισοδηματικές ενισχύσεις που περιλαμβάνει το «πακέτο» που παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της 88ης ΔΕΘ.

    Πρόκειται για μια σειρά παρεμβάσεων που στόχο έχουν την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος για το 2025 και περιλαμβάνουν αυξήσεις σε συντάξεις και επιδόματα, αλλά και μια οριζόντια αύξηση μισθών στο Δημόσιο.

    Τι κερδίζουν οι συνταξιούχοι

    Αύξηση από 2,2% έως 2,5% θα δουν οι συντάξεις το 2025, με βάση τον πληθωρισμό και το ΑΕΠ. Η αύξηση εκτιμάται πως θα έχει εκτιμώμενο κόστος περί τα 400 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα, οι συνταξιούχους με προσωπική διαφορά θα λάβουν εκ νέου την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, που θα καταβληθεί τον Δεκέμβριο σε 670.000 περίπου συνταξιούχους με συντάξεις έως 1.600 ευρώ.

    Προϋπόθεση είναι η προσωπική διαφορά να ξεπερνά τα 10 ευρώ.

    Πιο συγκεκριμένα:

    • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων έως 700 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 200 ευρώ,
    • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 700,1 έως 1100 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 150 ευρώ,
    • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 1100,1 έως 1600 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 100 ευρώ.
    Τι κερδίζουν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο

    Oριζόντια αύξηση των μισθών θα δουν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, ώστε ο εισαγωγικός να μην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού. Το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, θα προσδιορίσει την αύξηση των μισθών στο Δημόσιο που θα εφαρμοστεί από 1ης Απριλίου 2025.

    Υπενθυμίζεται πως ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ανέρχεται σήμερα σε 830 ευρώ και στόχος είναι να ανέλθει σε 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027, που σημαίνει ότι η μέση ετήσια αύξηση με βάση το στόχο για 950 ευρώ το 2027, ανέρχεται σε περίπου 40 ευρώ.

    Ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο, σήμερα ανέρχεται στα 850 ευρώ.

    Προκειμένου να μην υπολείπεται του νέου κατώτατου μισθού, θα ακολουθήσουν αναλογικές οριζόντιες αυξήσεις στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων (όπως έγινε και με τα 70 ευρώ το 2024).

    Έτσι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν σταδιακά έως το 2027 οριζόντια αύξηση ύψους 100 ευρώ μικτά συνολικά, ώστε ο εισαγωγικός να ανέλθει στα 950 ευρώ.

    Μάλιστα, στο σενάριο αύξησης του κατώτατου μισθού 40 ευρώ ετησίως έως το 2027 και σε περίπτωση που ο κατώτατος το 2025 προσδιοριστεί σε 870 ευρώ, οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων θα αυξηθούν οριζόντια κατά 20 ευρώ (μικτά) μηνιαίως από 1η Απριλίου 2025.

    Αντίστοιχα, αναμένεται αύξηση της τάξης των 40 ευρώ μηνιαίως για το 2026 και ακόμα μία ισόποση αύξηση το 2027.

    Τέλος, προβλέπεται και διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.

    Ποια επιδόματα αυξάνονται

    1. Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια από τα 1.500 στα 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον σχολικό έτος.
    2. Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (αστυνομία, πυροσβεστικό σώμα, λιμενικό, ένοπλες δυνάμεις) από 1/1/2025. Η ωριαία αποζημίωση θα ανέλθει από τα 2,77 στα 3,33 ευρώ ανά ώρα. Σημειώνεται ότι οι ώρες νυχτερινής απασχόλησης διαφέρουν ανά υπηρεσία (εν γένει κυμαίνονται από 10 έως 64 ώρες). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για αστυνομικό με 64 ώρες νυχτερινής απασχόλησης η εν λόγω αύξηση αντιστοιχεί σε 36 ευρώ μικτά ή 22 ευρώ καθαρά μηνιαίως. Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε 25 εκατ. ευρώ ετησίως.
    3. Οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ θα λάβουν επιπλέον μία δόση επιδόματος παιδιού. Αφορά περίπου 767.000 δικαιούχους και το κόστος ανέρχεται σε70 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το ποσό του επιδόματος ανέρχεται σε 70 ή 42 ή 28 ευρώ για κάθε παιδί για το πρώτο και δεύτερο παιδί ανά μήνα, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και σε 140 ή 84 ή 56 από το τρίτο και για κάθε επόμενο παιδί, ανά μήνα.
    4. Ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ.Πρόκειται για περίπου 37.000 δικαιούχους του εξω-ιδρυματικού επιδόματος και λοιπών επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ. Το κόστος είναι 7 εκατ. ευρώ.
    5. Ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑΜΕΑ ΟΠΕΚΑ.Αφορά περίπου 185.000 άτομα και το κόστος εκτιμάται σε 37 εκατ.
    6. Ενίσχυση 200 ευρώ για τους ανασφάλιστους υπερήλικες. Συγκεκριμένα, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ. Το κόστος εκτιμάται σε 7 εκατ. ευρώ.
    7. Επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος στους δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος

    Οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000) θα λάβουν επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος κατά τον μήνα Δεκέμβριο. Το κόστος εκτιμάται σε 22 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το ύψος του επιδόματος ανέρχεται για μονοπρόσωπα νοικοκυριά σε 216 ευρώ το μήνα, για κάθε επιπλέον ενήλικα του νοικοκυριού προσαυξάνεται κατά 108 ευρώ το μήνα και για κάθε επιπλέον ανήλικο μέλος του νοικοκυριού κατά 54 ευρώ το μήνα. Συνεπώς ένα ζευγάρι με 2 τέκνα που λάμβανε επίδομα 432 ευρώ, θα λάβει επιπλέον 216 ευρώ έκτακτο επίδομα, δηλαδή συνολικά 648 ευρώ.

    Έως 600 ευρώ τον μήνα σε γιατρούς του ΕΣΥ

    Τέλος, την μορφή της «αυξήσεις» αποδοχών έχει το κίνητρο προσέλκυσης ιατρών σε προβληματικές και άγονες περιοχές.

    Συγκεκριμένα, θεσπίζεται από τον Σεπτέμβριο του 2024 αυξημένο κίνητρο προσέλκυσης και παραμονής των ιατρών του ΕΣΥ σε προβληματικές και άγονες περιοχές ύψους 200 έως και 600 ευρώ μηνιαίως ανάλογα με την ειδικότητα και την περιοχή.

    Σήμερα αφορά περίπου 3.300 ιατρούς του ΕΣΥ, με στόχο αυτός ο αριθμός να αυξηθεί, και το ετήσιο δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε περίπου 16 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη
    Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη

    Ολόκληρη καταδίωξη έγινε το βράδυ της Κυριακής για τη σύλληψη ενός 33χρονου Ρομά που έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και μετά, οδηγώντας επικίνδυνα, προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο των αστυνομικών.

    Περίπου στις 11.00 το βράδυ της Κυριακής ο 33χρονος πήγε με το αυτοκίνητό του σε πρατήριο υγρών καυσίμων στα Ακοβίτικα και έβαλε βενζίνη αξίας 14 ευρώ. Όταν όμως του έβαλαν τη βενζίνη, έφυγε χωρίς να πληρώσει.

    Ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου ειδοποίησε την Αστυνομία και αστυνομικοί της Α΄ Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος εντόπισαν τον 33χρονο Ρομά να κινείται με το αυτοκίνητο στην περιφερειακή οδό Καλαμάτας – Τρίπολης, στο ύψος του Ασπροχώματος. Στη θέα των αστυνομικών ανέπτυξε ταχύτητα και με επικίνδυνους ελιγμούς προσπάθησε να διαφύγει, ενώ κάποια στιγμή μπήκε ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

    Οι αστυνομικοί τον ακολούθησαν, ενώ αυτός συνέχιζε να οδηγεί επικίνδυνα προσπαθώντας να διαφύγει. Ακολούθως, μπήκε στο δρόμο Ασπροχώματος – Πύλου, παραβίασε πινακίδα στοπ, ενώ στην περιοχή της Μικρομάνης εγκατέλειψε το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου και τράπηκε σε φυγή με τα πόδια, προσπαθώντας να χαθεί στα παρακείμενα χωράφια.

    Ο 33χρονος κρύφτηκε σε αγρόκτημα, όμως οι αστυνομικοί τον εντόπισαν και τον συνέλαβαν.

    Όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια δεν είχε δίπλωμα οδήγησης, ενώ το αυτοκίνητο κατασχέθηκε.

    Προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας.

    Πηγή: TharrosNews.gr

  • Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου
    Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Μικρή ανακούφιση για οδηγούς και επαγγελματίες αποτελεί η πρόσφατη μείωση της τιμής της βενζίνης στην ελληνική αγορά, ύστερα από την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

    Παρά τις θετικές εξελίξεις όμως, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων φαίνεται να παραμένουν επιφυλακτικοί και να μην αυξάνουν τις δαπάνες τους για καύσιμα, αφού η οικονομική ανασφάλεια που επικρατεί και η αβεβαιότητα εξακολουθεί να τους κρατά “μουδιασμένους”.

    Σημαντική εξήγηση για την στάση των καταναλωτών απέναντι στην πτώση της τιμής της βενζίνης αποτελούν οι πρόσφατες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες οι οποίες όπως είναι αναμενόμενο έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη κατά πολύ.

    Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Πύργο Σάκης Κωτσάκης μιλώντας στο ilialive.gr δεν είναι λίγοι οι οδηγοί αυτοί που βάζουν μόλις 10€ βενζίνη ακόμα και 5€ ποσότητα ικανή να φτάσουν στον προορισμό τους.

    kotsakis

    «Η μικρή μείωση της βενζίνης δεν φαίνεται τόσο πολύ στην αγορά. Ο κόσμος είναι σφιγμένος γενικά σε όλες τους τις κινήσεις αφού τα καύσιμα ακόμα για τα οικονομικά δεδομένα των πολιτών είναι ακριβά.

    Θα έπρεπε να είναι πολύ πιο φθηνά και ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το καύσιμο αφού οι διεθνείς τιμές έπεσαν λίγο είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος και το ΦΠΑ αφού τα 2/3 από αυτά που πληρώνει ο καταναλωτής πάνε στο κράτος. Οπότε το κράτος πρέπει να μειώσει τον ειδικό φόρο για να φανεί η διαφορά στον καταναλωτή. Το καύσιμο στα 1,80 € είναι ακριβό. Ο κόσμος βάζει και έβαζε περιορισμένες ποσότητες για να καλύψει τις ανάγκες του. Υπάρχουν οδηγοί που βάζουν 10€ βενζίνη ακόμα και 5€. Κάνουν ταξίδι και βάζουν ακριβώς όσο χρειάζεται για να φτάσουν στον προορισμό τους. Σε γενικές γραμμές είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και η βενζίνη αλλά και ειδικά το πετρέλαιο κίνησης που αφορά τους επαγγελματίες πρέπει αν πέσει κι άλλο» επεσήμανε ο κ. Κωτσάκης.

    Από την πλευρά του ο Πάνος Σπυρογιάννης από το πρατήριο υγρών καυσίμων silk oil στον Πύργο, τόνισε ότι έως τώρα οι περισσότεροι οδηγοί είχαν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις εντελώς αναγκαίες ενώ τώρα ίσως με μεγαλύτερη ευκολία αποφασίσουν να κάνουν λίγα χιλιόμετρα παραπάνω.

    Spirogiannis

    «Παρατηρούμε ότι το τελευταίο διάστημα οι τιμές των καυσίμων είναι πτωτικές. Αυτό είναι κάτι που στην καρδιά του καλοκαιριού βοήθησε και τους καταναλωτές κι εμάς σαν επαγγελματίες. Ευελπιστούμε σε περεταίρω πτώση για να μπορεί ακόμα ο κόσμος να βάζει καύσιμα πιο άνετα, γιατί μέχρι τώρα ας μην ξεχνάμε ότι έκανε μόνο τις απαραίτητες μετακινήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι διεθνώς έπεσε η τιμή του βαρελιού αλλά εμείς είμαστε οι τελευταίοι αποδέκτες και αργεί να φτάσει στην Ελλάδα γιατί αναλογικά σύμφωνα με τις τιμές του βαρελιού οι τιμές μας θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο χαμηλές.

    Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει το ίδιο ποσό βενζίνη που έβαζε και πριν αλλά τώρα παρατηρούμε ότι δεν το σκέφτεται τόσο πολύ να μετακινηθεί και να πάει να κάνει και ένα μπάνιο στην θάλασσα» ανέφερε κλείνοντας ο κ. Σπυρογιάννης εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα του να συνεχίσει η πτώση των τιμών.

    Ανάλογη εικόνα σε ότι αφορά την κατανάλωση από τους οδηγούς έχει και ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Ηρακλής Διονυσόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι αναλογικά με τις πτώσεις που σημειώνονται στην διεθνή αγορά η τιμή της βενζίνης θα έπρεπε να πολύ πιο χαμηλή αλλά οι αυξημένοι φόροι την κρατούν σε αυτά τα επίπεδα.

    Dionusopoulos

    «Έχει πέσει το βαρέλι περίπου στα 75 δολάρια που σημαίνει ότι η βενζίνη θα έπρεπε να είναι στα 1,50€ τώρα. Αλλά αφού το 75% είναι φόροι πως θα γίνει αυτό; Δεν ξέρουμε αν συνεχίσουν οι καθοδικές τάσεις, όμως αφού οι φόροι είναι υψηλοί, οι βενζίνη δεν πρόκειται να πέσει πολύ χαμηλά. Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει όση βενζίνη έβαζε και πριν αφού δεν έχει χρήματα».

  • Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα
    Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα

    Η ακρίβεια ενισχύεται εκ νέου, με τα σενάρια ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή και την αστάθεια στην εσωτερική αγορά. Λειψυδρία, πανώλη και πυρκαγιές, πλήττουν την ντόπια πάραγωγή.

    Η ακρίβεια που δεν έφυγε ποτέ, ενισχύεται από τον κίνδυνο περαιτέρω ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τους εγχώριους παράγοντες αποσταθεροποίησης: Λειψυδρία, πανώλη, τώρα και η πίεση στον προϋπολογισμό από τις πυρκαγιές, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που ενισχύει εκ νέου τις πληθωριστικές πιέσεις. Ενώ ακόμα δεν έχει κατακαθίσει ο καπνός από τις καταστροφικές φωτιές στην Αττική, μια νέα φωτιά φουντώνει, με ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά.

    Οι σταθερά υψηλές τιμές των ναύλων για τα κοντέινερ μεταφοράς εμπορευμάτων, οι καθυστερήσεις στην τροφοδοσία από τις αγορές της Ασίας, η άνοδος στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου (σχεδόν 9% σε μία μόλις εβδομάδα για το Βrent) και οι προβλέψεις για άνοδο στο φυσικό αέριο – με βάση τα μακροοικονομικά μοντέλα των αναλυτών, δημιουργούν νευρικότητα και στην εγχώρια αγορά.

    Η ακρίβεια… στα τσιγκέλια

    Παράλληλα όμως με τα δυσοίωνα σενάρια, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να βλέπουν ανατιμήσεις, πριν η επαπειλούμενη γεωπολιτική κρίση κορυφωθεί.

    Το κόστος για το σημερινό τραπέζι του Δεκαπενταύγουστου, για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, αλλά και για τα εκατοντάδες πανηγύρια στην επικράτεια τις επόμενες ημέρες, , θα είναι αυξημένο ως και 80%, σε σύγκριση με το Πάσχα. Η απαγόρευση μετακίνησης και σφαγής ντόπιων αιγοπροβάτων, που διαρκεί ήδη τρεις εβδομάδες, ως τις 19 Αυγούστου, με την πιθανότητα παράτασης, έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα αρνιά.

    Για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, το κόστος θα είναι αυξημένο ως και 80%

    Πετάει το ρουμάνικο αρνί

    Με βάση έρευνες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, το εισαγόμενο αρνί, Ρουμανίας και Ισπανίας, πουλιέται σήμερα στην λιανική από 14 ως 16 ευρώ το κιλό. Το Πάσχα το ελληνικό αρνί πωλούνταν στο «καλάθι του νοικοκυριού» 10 ευρώ το κιλό. Στην Κρήτη, όπου το αρνί είναι περιζήτητο και λόγω των γάμων, η ΕΕΚΕ το εντόπισε να πωλείτει ως και 18,90 το κιλό.

    «Θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά»

    Για τον πρόεδρο της ΕΕΚΕ Απόστολο Ραυτόπουλο, μέρος της ακρίβειας οφείλεται στην αισχροκέρδεια και όχι στην πανώλη. «Τα αγοράζουν από τη Ρουμανία 6 ως 7 ευρώ το κιλό στη χονδρική, και στη λιανική φτάνουν σε υπερδιπλάσια τιμή», δηλώνει στο in.

    Ο ίδιος μας λέει ότι εφόσον ο Δεκαπενταύγουστος είναι η μεγαλύτερη γιορτή μετά το Πάσχα, η κυβέρνηση όφειλε να είχε βάλει το αρνί στο καλάθι του νοικοκυριού, επιτρέποντας τις μετακινήσεις και τις σφαγές ντόπιων αρνιών από τις «καθαρές» περιοχές.

    Πάντως στα στοιχεία του ΟΚΑΑ για τις τιμές χονδρικής, τα εισαγόμενα αρνιά πωλούνται ως και 11,20 ευρώ το κιλό, από 8 ως 8.80 πέρυσι τέτοια εποχή, ενώ ντόπιο αρνί «δεν διατίθεται».

    Αυξήσεις και στα άλλα είδη

    Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά. Επικαλείται μάλιστα σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει να κλείνουν τα σύνορα αν υπάρχουν κρούσματα «εισαγόμενων» ζωονόσων, πρόταση την οποία υποστηρίζουν και οι κτηνοτρόφοι.

    Μαζί με το αρνί, έχουν αρχίσει να ακριβαίνουν εκ νέου και τα υπόλοιπα είδη κρέατος, αφού αυξάνεται η ζήτηση. Αυτό καταγράφηκε και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιουλίου. Το μοσχάρι ακρίβυνε 2% σε σχέση με τον Ιούνιο και το χοιρινό 1.5%, πριν αποτυπωθούν στην αγορά οι συνέπειες της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών.

    Η κρίση ανοίγει την όρεξη για ανατιμήσεις

    Η ανησυχία των καταναλωτών είναι ότι οι υπαρκτή κρίση και οι αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω Μέσης Ανατολής, θα «ανοίξουν την όρεξη» στους κερδοσκόπους, που θα βρουν αφορμή για νέες ανατιμήσεις. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο, όταν το 2022, το έτος με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών στη λιανική, οι μεγάλες επιχειρήσεις σημείωσαν παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους, με 15,8%, έναντι 10,8% του διεθνούς μέσου όρου.

    «Δεν είναι μόνο η κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι η ξηρασία, η ανομβρία, η έλλειψη προϊόντων. Πολλές περιφέρειες έχουν δώσει οδηγίες στους αγρότες να μην ποτίζουν γιατί δεν υπάρχει νερό. Στην Ηλεία τα καρπούζια είναι αμάζευτα και λιώνουν στα χωράφια. Δεν συμφέρει τους παραγωγούς να τα μαζέψουν, γιατί οι χονδρέμποροι τα αγοράζουν 8-15 λεπτά το κιλό, όταν μόνο το κόστος για καλλιέργεια και συγκομιδή είναι 25 ευρώ το κιλό», λέει ο κ. Ραυτόπουλος.

    Καρπούζια Αλβανίας και πεπόνια Ιράν

    Εξαιτίας των ελλείψεων ντόπιων προϊόντων, που σε ένα βαθμό τροφοδοτούνται και από τις στρεβλώσεις σε κρίκους της αλυσίδας των τροφίμων, αυξάνονται οι εισαγωγές φρέσκων προϊόντων από το εξωτερικό.

    Η ΕΚΕΕ μιλάει για «καρπούζια από την Αλβανία και το Κόσοβο, πατάτες από την Αίγυπτο, πεπόνια από το Ιράν, τομάτες Πολωνίας και Τουρκίας», ενώ τον τελευταίο χρόνο υπήρξε άυξηση πάνω από 62% στις εισαγόμενες πιπεριές.

    Ο λαχανόκηπος της Αττικής «τσουρουφλίστηκε»

    Οι φωτιές στη Βορειανατολική Αττική, που κατέκαψαν και καλλιέργειες στον Μαραθώνα τον «λαχανόκηπο» του λεκανοπεδίου, είναι η χαριστική βολή, σχολιάζει ο κ. Ραυτόπουλος. «Καταστράφηκαν θερμοκήπια, φυτώρια, μονάδες καλλιέργειας οπωροκηπευτικών. Για τους παραγωγούς που επλήγησαν δεν υπάρχει τίποτα πλέον, όχι για να πουλήσουν, αλλά για να μαζέψουν. Από τον επόμενο μήνα και το χειμώνα, από πού θα τρώμε προϊόντα στην Αττική; Μελιτζάνες, τομάτες, άνηθο, μαϊντανό; Θα αυξηθούν κι άλλο οι παραγωγές από τρίτες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ, και μαζί τους και οι τιμές», προβλέπει ο ίδιος.

    Κι ενώ αναμένονται νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά, οι υψηλές τιμές στην ενέργεια, τα καύσιμα και φυσικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξακολουθούν να είναι βραχνάς και τον Αύγουστο. Η ΕΕΚΕ επιμένει ότι φέτος οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά σε βασικές γραμμές αγγίζουν το 15%, επικαλούμενη συγκριτικές έρευνες.

    Για τα τιμολόγια του ρεύματος η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών υπογραμμίζει, ότι η επιδότηση του Αυγούστου, των 1,6 λεπτών την κιλοβατώρα, δεν αντισταθμίζει τις ανατιμήσεις που φτάνουν σε ένα μήνα τα 2,8 λεπτά, αναιρώντας το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πληρώσουμε φθηνότερα το ρεύμα από ό,τι τον Ιούλιο.

    Όσο για τα καύσιμα, το γεγονός ότι η βενζίνη πωλείται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο σε νησιωτικές περιοχές, ενώ έχουν καταγραφεί τιμές ως και 2,35 ευρώ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το τι θα συμβεί όταν τα «σκάγια» από την πυριτιδαποθήκη της Μέσης Ανατολής, χτυπήσουν την Ευρώπη.

    Πηγή: in.gr

  • Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)
    Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)

    Ένα βυτιοφόρο με καύσιμα ανετράπη στην Ε.Ο. Πύργου - Κυπαρισσίας

    Δεν έχει υπάρξει για την ώρα διαρροή. Σπεύδουν στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχει εγκλωβισμένο άτομο.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το βυτιοφόρο ευτυχώς ήταν άδειο οπότε αποφεύχθηκε το ενδεχόμενο διαρροής και ανάφλεξης.

    vytioforo anatropi giannitsoxori 1

    vytioforo anatropi giannitsoxori 2

    vytioforo anatropi giannitsoxori 3

    Περισσότερα σε λίγο…

  • ΔΥΠΑ: Τι επίδομα θα λάβουν 25.000 άνεργοι στον νέο κύκλο κατάρτισης
    ΔΥΠΑ: Τι επίδομα θα λάβουν 25.000 άνεργοι στον νέο κύκλο κατάρτισης

    Ξεκίνησε ήδη η υποβολή αιτήσεων ανέργων για συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης πράσινων δεξιοτήτων της ΔΥΠΑ.

    Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ενεργή έως τη συμπλήρωση των διαθέσιμων 25.000 θέσεων.

    Ο κάθε καταρτιζόμενος θα παρακολουθήσει πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης, συνολικής διάρκειας 80 ωρών.

    Μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, οι ωφελούμενοι θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από ανεξάρτητους φορείς και όσοι επιτύχουν θα λάβουν το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος που ανέρχεται σε έως 400 ευρώ (5 ευρώ ανά ώρα κατάρτισης).

    • Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση με ένα κλικ εδώ.

    Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU και έχει ως στόχο τη διασύνδεση της κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων για την ταχύτερη εργασιακή επανένταξή τους, στο πλαίσιο της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης της οικονομίας.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch