Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ξεκινά στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ
Από την 1η Ιουλίου μπαίνει σε εφαρμογή η ψηφιακή κάρτα εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν συνολικά περισσότερους από 250 εργαζόμενους ενώ για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις η διαδικασία απογραφής θα διαρκέσει από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου του 2022, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την πλήρη και γενικευμένη εφαρμογή του μέτρου έως το επόμενο καλοκαίρι.
Με το νέο καθεστώς το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.
Ειδικότερα:
- Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
- Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό, καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου
- Θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες.
- Θα καταγράφεται ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας δεδομένου ότι η έναρξη και η λήξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Με το τρόπο αυτό ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί και έτσι ο έλεγχος θα γίνεται με αυτόματος και αντικειμενικές διαδικασίες που θα αποτρέπουν φαινόμενα υποδηλωμένης - αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών όπως περιπτώσεις που ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην «χτυπήσει» την κάρτα κατά την προσέλευση, ή να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά.
Όπως ορίζει η σχετική υπουργική απόφαση:
- Όλες οι επιχειρήσεις και οι εργοδότες της χώρας υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας.
- Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία άρχεται την 1η Ιουλίου 2022, εντάσσονται υποχρεωτικά στο εν λόγω σύστημα, μόνον οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ και απασχολούν συνολικά περισσότερους από 250 εργαζόμενους κατά τη δημοσίευση της παρούσας, καθώς και το σύνολο των Τραπεζών της Χώρας. Οι εν λόγω επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται από 1.7.2022 να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις επιχειρήσεις μέσω δανεισμού.
- Οι επιχειρήσεις-εργοδότες οφείλουν να προβούν στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού. Η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας για τις εν λόγω επιχειρήσεις – εργοδότες ξεκινά την 1η Ιουνίου 2022 και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως και την 30η Ιουνίου 2022.
Πηγή: Cnn.gr