Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2022 08:13

Από τον ΟΣΕ, Διευθύνων Σύμβουλος στην ΣΤΑΣΥ ο Ηλείος o Θανάσης Κοτταράς

Γράφτηκε από τον

O Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. («ΟΑΣΑ») προχώρησε στον διορισμό από τις 31 Μαΐου, του Αθανάσιου Κοτταρά, στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. («ΣΤΑΣΥ»), κατόπιν συνεννόησης με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. («ΕΕΣΥΠ»).

Η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ είναι η ακόλουθη:

Χαράλαμπος Δαμάσκος, Πρόεδρος, Μη Εκτελεστικό Μέλος
Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
Ελένη Βλαχογιάννη, Αναπληρώτρια Πρόεδρος, Μη Εκτελεστικό Μέλος
Μαρία Κολυβά, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου
Παναγιώτης Πέγκας, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
Σπύρος Ρεβύθης, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
Η ΣΤΑΣΥ, θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ, είναι αρμόδια για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, που υλοποιείται με τα μέσα σταθερής τροχιάς (Γραμμές 2 & 3 του Μετρό, Γραμμή 1 του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και ΤΡΑΜ).
Ακολουθεί σύντομo Βιογραφικό Σημείωμα του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ

Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου

Είναι Οικονομολόγος, αποφοίτησε από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιά και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με αντικείμενο την Παγκόσμια Πολιτική Οικονομία.

Από τον Ιούνιο του 2020 διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος – ΟΣΕ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της EUROFIMA(European Company for the Financing of Railroad Rolling Stock). Στέλεχος του ΕΒΕΑ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών) στο οποίο εργάσθηκε από το 2005 έως το 2019. Από το 2014 έως το 2017 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών του Δήμου Αθηναίων. Στο παρελθόν έχει εργαστεί στο Τμήμα Λογιστηρίου της Εμπορικής Τράπεζας, στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στην ΕΤΒΑ. Υπήρξε συνιδρυτής σε εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων καθώς και μέλος ΔΣ σε ανώνυμες εταιρείες τροφίμων και παροχής υπηρεσιών ενέργειας.

Πηγή: Ypodomes.com

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2022 10:12

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΤΑΣΥ: Με ενέργεια από το «φρενάρισμα» των συρμών θα επιχειρήσει να μειώσει τα τριπλάσια ενεργειακά κόστη
    ΣΤΑΣΥ: Με ενέργεια από το «φρενάρισμα» των συρμών θα επιχειρήσει να μειώσει τα τριπλάσια ενεργειακά κόστη

    Μέρος του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που αναγκάζεται να δαπανά προκειμένου να λειτουργήσουν οι σταθερές συγκοινωνίες θα προσπαθήσει να καλύψει μέσω της αξιοποίησης της ενέργειας από την πέδηση των συρμών η ΣΤΑΣΥ, η οποία έχει δει το τελευταίο εξάμηνο τις δαπάνες της για το σκοπό αυτό να εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη.

    Το ενεργειακό κόστος από τη λειτουργία του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ έχει ήδη αναρριχηθεί στα 36 εκατομμύρια ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2022, όταν έως τώρα σε ετήσια βάση δεν ξεπερνούσε τα 22 εκατομμύρια ευρώ. Δεδομένης μάλιστα της συνεχιζόμενης αύξησης των τιμολογίων, οι προβλέψεις δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας και για το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.

    Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, όπως είπαν σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Θανάσης Κοτταράς και ο πρόεδρος, Χάρης Δαμάσκος θα επισπεύσει το πρόγραμμα αξιοποίησης ηλεκτρικής ενέργειας από το φρενάρισμα των συρμών.

    Η ΣΤΑΣΥ ήδη συζητά με τον ΔΕΔΔΗΕ την εφαρμογή του μέτρου στις γραμμές που λειτουργεί προκειμένου να αποσαφηνιστεί ο τρόπος εγκατάστασης και αποθήκευσης της ενέργειας από την πέδηση. Αν και σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα μπορούσε να καλυφθεί περί το 10% του ενεργειακού κόστους και όχι περισσότερο, κάθε μείωση του φρενήρους ρυθμού αυξήσεων θεωρείται σημαντική.

    Άλλωστε, όπως εξηγεί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για τον σκοπό αυτό δε θα χρειαστεί κάποια ειδική μετασκευή στους συρμούς, γεγονός που θα αύξανε περαιτέρω το κόστος της παρέμβασης από τα περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ που εκτιμάται ότι θα ανέλθει, αλλά αρκούν παρεμβάσεις στις γραμμές όπου και θα παράγεται η ενέργεια.

    Ωστόσο για να γίνει ακόμα και αυτό θα πρέπει να υποστηριχθεί από το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο τη στιγμή αυτή δεν καλύπτει αυτήν τη διαδικασία αυτοπαραγωγής, αποθήκευσης και εκμετάλλευσης της ενεργειας.

    Ανοιχτή πληγή οι βανδαλισμοί σταθμών και συρμών

    Το ενεργειακό κόστος δεν είναι ο μοναδικός λόγος της οικονομικής αιμορραγίας της εταιρίας, η οποία κάθε χρόνο έρχεται στην ανάγκη να δαπανά τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αποκαταστησει τις βλάβες σε σταθμούς και συρμούς, οι οποίες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους συμβαίνουν πριν την έναρξη ή μετά τη λήξη αθλητικών διοργανώσεων συνήθως σε συγκεκριμένους σταθμούς, συνυπολογιζομένων και του κόστους αποκατάστασης από τα γκράφιτι.

    Το κόστος αποκατάστασης μάλιστα εκτοξεύεται με τις προσαυξήσεις του ...Σαββατοκύριακου οπότε και σημειώνονται οι περισσότεροι βανδαλισμοί, ωστόσο δεν υπάρχει περιθώριο αναμονής καθώς συρμοί δεν περισσεύουν και το πρωί της Δευτέρας το συγκοινωνιακό έργο θα πρέπει να εκτελείται κανονικά.

    Εκτός των επεισοδίων που προκαλούνται από οπαδούς ομάδων, τον τελευταίο καιρό έχει προστεθεί και ένας νέος πονοκέφαλος στην εταιρία από τις επιθέσεις από ομάδες Ρομά και αλλοδαπών.

    Ολα αυτά δε δημιουργούν μόνο σημαντική διαρροή εσόδων στην εταιρία, αλλά και ένα διαρκή κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των εργαζομένων.

    Οσο για τη σύμβαση με το υπουργείο Δημοσίας Τάξης για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων και των συρμών της εταιρίας ως αντιστάθμισμα για τη δωρεάν μετακίνηση των ανδρών και γυναικών των Σωμάτων Ασφαλείας, αυτή φαίνεται ότι καταστρατηγειται μονομερώς αφού συχνά η υπηρεσία ανακαλεί τους παρασχεθέντες αστυνομικούς. Πρακτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή από τους 140 αστυνομικούς που προβλέπεται να επιτηρούν το Μετρό, σήμερα διατίθενται λιγότεροι από τους μισούς για ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο.

    Επισπεύδεται το ίντερνετ στο μετρό

    Παρά τα προβλήματα, η ΣΤΑΣΥ προχωρεί ήδη κατά προτεραιότητας και το έργο της τηλεπικοινωνιακής κάλυψης στο δίκτυό της. Ηδη έχει προχωρήσει σε συμβάσεις με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας ώστε να εγκατασταθούν οι αναγκαίες υποδομές και οι επιβάτες να μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο τόσο στις υπόγειες όσο και στις υπέργειες διαδρομές των γραμμών του δικτύου.

    Το 2024 αναμένεται να έχουν πλήρη κάλυψη όλες οι γραμμές μετρό της Αθήνας και όλοι οι μετακινούμενοι επιβάτες πρόσβαση στο Ιντερνετ, αλλά και σήμα στο κινητό τους τηλέφωνο.

    Να σημειωθεί ότι από το έργο της κάλυψης των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, η ΣΤΑΣΥ θα βγει διπλά κερδισμένη καθώς και οι επιβάτες της θα είναι ευχαριστημένοι, ενώ και τα έσοδά της θα αυξηθούν ως αντιστάθμισμα των εσόδων από την αύξηση του όγκου χρεώσεων, που θα δημιουργούν οι επιβάτες της υπέρ των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.

    Έρχεται transport pass;

    Στο μεταξύ στην κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι εξετάζουν σοβαρά την υιοθέτηση του μοντέλου που δοκίμασε η Γερμανία χορηγώντας σε όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες ανεξαρτήτως κριτηρίων κάρτα απεριορίστων διαδρομών με κόστος μόλις 10 ευρώ το μήνα και στόχο την ανακούφισή τους μέσω εναλλακτικής λύσης στην καλπάζουσα αύξηση της τιμής των καυσίμων.

    Αν και ουδείς γνωρίζει εάν τελικά θα υπάρξει ο δημοσιονομικός χώρος για να προχωρήσει κάτι τέτοιο και να διατίθεται η κάρτα για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έναντι 9 ή 10 ευρώ αντί για 27 που κοστίζει σήμερα καθώς εξακολουθεί να ισχύει και το μειωμένο εισιτήριο στο 1,20 από 1,40 ευρώ που ήταν πριν την πανδημία, κανείς δεν αποκλείει και το να ενταχθεί τελικά το μέτρο στο μπουκέτο ελαφρύνσεων, το οποίο θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ.

    Πάντως, εάν το μέτρο προκριθεί, θα αφορά το σύνολο των πολιτών και θα εφαρμοστεί οριζόντια χωρίς κριτήρια και προαπαιτούμενα που θα περιόριζαν τους δικαιούχους. Κάτι τέτοιο σε συνδυασμό και με την άνοδο της τιμής των καυσίμων εκτιμάται ότι θα επιτύγχανε συντομότερα την επιστροφή των επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αρκετοί εκ των οποίων εξακολουθούν να τα αποφεύγουν φοβούμενοι τη μετάδοση του κορονοιού.

    Σύμφωνα, πάντως, με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στα Μέσα Μαζικής μεταφοράς έχει ήδη ξεκινήσει καθώς παρατηρήθηκε άνοδος των εισπράξεων κατά 83% και των επικυρώσεων κατά 58% στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι της περυσινής περιόδου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

    Η διοίκηση του Οργανισμού αποδίδει την άνοδο στις επικυρώσεις και την επιστροφή του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στο γεγονός της διατήρησης της τιμής του εισιτηρίου στα ίδια επίπεδα, παρά τις ανατιμήσεις στα καύσιμα, λόγω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, αλλά και στις βελτιωτικές παρεμβάσεις στο συγκοινωνιακό δίκτυο.

    Είναι ενδεικτικό ότι, τόσο οι εισπράξεις, όσο και οι επικυρώσεις του πρώτου τριμήνου του έτους ανήλθαν στο 63% του πρώτου τριμήνου του 2019.

    Θετικά συνέβαλε η άνοδος του τουρισμού, καθώς στην έναρξη του καλοκαιριού, τον Ιούνιο οι επικυρώσεις ανήλθαν στο 71% και οι εισπράξεις στο 75% του Ιουνίου του 2019.

    Μεγάλη άνοδος διαπιστώνεται στις μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς τον Ιούνιο σημειώθηκε αύξηση 131% στις επικυρώσεις και 137% στις εισπράξεις έναντι του Ιουνίου του 2021.

    Αντίστοιχα, τον Ιούλιο του 2022, παρουσιάζεται αύξηση 52% στις επικυρώσεις και άνοδος 54% στις εισπράξεις από τα προϊόντα μετακίνησης που χρησιμοποιήθηκαν έναντι του Ιουλίου 2021. Οπως διευκρινίζει ο Οργανισμός, τα ποσοστά αύξησης του Ιουλίου είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα του Ιουνίου, εξαιτίας του γεγονότος ότι τον Ιούλιο του 2021 είχε αυξηθεί σημαντικά η τουριστική κίνηση.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νικολακόπουλος: Οι θετικές εξελίξεις για το τρένο…και το αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης!
    Νικολακόπουλος: Οι θετικές εξελίξεις για το τρένο…και το αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης!

    Ικανοποίηση από Ανδρέα Νικολακόπουλο για το έτοιμο τεχνικό δελτίο του ΟΣΕ και τον επερχόμενο διαγωνισμό - Οι καθοριστικές επαφές και η ουσιαστική συνεργασία για ένα έργο με ιδιαίτερη σημασία για την Ηλεία

    Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τις θετικές όσο και αναμενόμενες εξελίξεις που αφορούν στο τρένο και στο έργο ειδικότερα ενεργοποίησης της γραμμής Κάτω Αχαΐας – Πύργου, εξέφρασε με δήλωσή του ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος.

    Πρόκειται – όπως είπε – για ένα από τα πλέον σημαντικά, και από πλευράς μεταφορών και από πλευράς τουριστικής ανάπτυξης έργα, και εξαιρετικώς χρήσιμο για την εξυπηρέτηση πολιτών, για το οποίο ο ίδιος ο κ. Νικολακόπουλος είχε εξαντλήσει κάθε προσπάθεια ασκώντας την μεγαλύτερη δυνατή πίεση για να προχωρήσουν οι μελέτες του, κάτι που τελικώς γίνεται με αρχή την ολοκλήρωση εκείνης που αφορά στην Α΄ Φάση Αναβάθμισης του σιδηρόδρομου που φθάνει μέχρι και τον Πύργο…

    ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΚΟΤΤΑΡΑ

    Να σημειωθεί ότι ο κ. Νικολακόπουλος είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Αθανάσιο Κοτταρά, με τον οποίο υπήρξε αναλυτικού επιπέδου συνεργασία για όσα εκκρεμούσαν και έπρεπε να γίνουν. Μεταξύ αυτών των συναντήσεων καθοριστικές ήταν αυτές που πραγματοποιήθηκαν, η πρώτη ένα χρόνο σχεδόν νωρίτερα στις 7 Ιουνίου του 2021 και η δεύτερη στις 13 Μαρτίου του τρέχοντος έτους. Επίσης ο κ. Νικολακόπουλος που παρακολουθούσε από κοντά όλα τα θέματα του σιδηροδρόμου σε συνδυασμό και με άλλες αναπτυξιακής προοπτικής παρεμβάσεις, επισκέφθηκε και ενημερώθηκε επιτόπου για τα έργα ανακαίνισης του ΟΣΕ Πύργου συνεργαζόμενος και με την Σταθμάρχη Νεκταρία Ψυχομάνη.

    Στις ανωτέρω επαφές του Ηλείου κοινοβουλευτικού συζητήθηκε η μελέτη του έργου ύψους 48 εκατ. ευρώ με την ανάλογη εξασφάλιση της χρηματοδότησης από πόρους του ΕΣΠΑ με στόχο την επισκευή, ανακαίνιση και αναβάθμιση της γραμμής μέχρι τον Πύργο και βεβαίως των Σταθμών που περιλαμβάνονται στην συγκεκριμένη διαδρομή.

    ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΛΛΗΝΗ

    Μάλιστα στις συναντήσεις ο βουλευτής της ΝΔ έθετε πάντα και το ζήτημα της σύνδεσης της Κυλλήνης, με το υπό ενεργοποίηση σιδηροδρομικό δίκτυο λόγω της μεγάλης κίνησης του λιμανιού για τα νησιά του Ιονίου αλλά και της έντονης τουριστικής εξέλιξης της περιοχής ώστε να προχωρήσει η διαδικασία για την σχετική μελέτη.

    Ο κ. Νικολακόπουλος αντιλαμβανόμενος την σημασία αυτών των παρεμβάσεων έκανε ότι είναι δυνατόν για επίσπευση όλων των απαιτούμενων ενεργειών πιστεύοντας ότι η γραμμή θα πρέπει να προσεγγίσει όσο πιο σύντομα γίνεται την κανονικοποίησή της.

    nikolakopoulos ose

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνάντηση Δημάρχου Πύργου με τον αναπληρωτή δ/ντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Θ. Κοτταρά
    Συνάντηση Δημάρχου Πύργου με τον αναπληρωτή δ/ντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Θ. Κοτταρά

    Στόχος η ανάδειξη της ιστορικότητας του σταθμού - Πρόταση για ήπια αστική ανάπλαση στον περιβάλλοντα χώρο

    Στα γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα συναντήθηκε πρόσφατα ο δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος με τον Ηλείο αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θανάση Κοτταρά, με βασικό θέμα συζήτησης την αξιοποίηση του ιστορικού κτιρίου του σταθμού στον Πύργο, την ανάδειξη της συλλεκτικής αξίας εξοπλισμού αλλά και την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου.

    Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα, παρευρέθηκε κι ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του δημάρχου και αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Γιώργος Καραστέργιος. Η συζήτηση στράφηκε γύρω από την ανάδειξη της ιστορικότητας του κτιρίου και την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου, με τον δήμαρχο Πύργου να προτείνει δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

    Όπως επισημαίνει ο κ. Αντωνακόπουλος: «Στη συνάντησή μας με τον κ. Κοτταρά, πρότασή μας που κατατέθηκε είναι, μέσα μέσα από τυπική συνεργασία και διαδικασία να καθαρίσουμε όλο το χώρο στο σταθμό του ΟΣΕ και παράλληλα να αναδείξουμε κάποια στοιχεία που έχουν ιστορική αξία. Όπως, η ατμομηχανή Breda που βρίσκεται εκεί, και έχει μεγάλη ιστορική και συλλεκτική αξία. Επίσης συζητήσαμε την πρότασή μας, να φτιάξουμε έναν μικρό παιδότοπο, ώστε να γίνει ο χώρος ένας «πνεύμονας» ψυχαγωγίας και ζωής. Κι επίσης, το ιστορικό κτίριο του σταθμού να χρησιμοποιηθεί και ως ένα θεματικό μουσείο για το τρένο».

    Ο κ. Κοτταράς εκφράστηκε πολύ θετικά για τις παραπάνω προτάσεις, και συμφώνησε με τον δήμαρχο Πύργου σε περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες, απαραίτητες για την επιπλέον αξιοποίηση του ιστορικού κτιρίου και την ήπια ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου. Μάλιστα όπως συζητήθηκε, υπάρχει ανάλογο κονδύλι στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΟΧΕ, γεγονός σαφώς σημαντικό για την υλοποίηση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Στις «ράγες» ο σχεδιασμός που προωθεί ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού & Τουρισμού με τον Δ/νοντα σύμβουλο του ΟΣΕ 
    Στις «ράγες» ο σχεδιασμός που προωθεί ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού & Τουρισμού με τον Δ/νοντα σύμβουλο του ΟΣΕ 

    Θερινό σινεμά στα κτίρια ΟΣΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας

    Την αξιοποίηση των δύο ιστορικών σιδηροδρομικών κτιρίων του ΟΣΕ, Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, με «όχημα» τον Πολιτισμό και στην προκειμένη περίπτωση τον κινηματογράφο, προωθεί για το φετινό καλοκαίρι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.

    Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πολιτιστικής δράσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Νίκος Κοροβέσης που έχει και την πρωτοβουλία για την λειτουργία θερινού σινεμά στους δυο σιδηροδρομικούς σταθμούς, συναντήθηκε προχθές στην Αθήνα με τον Ηλείο Δ/νοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Θανάση Κοτταρά, όπου συζήτησαν όλες τις λεπτομέρειες.

    korovesis kotaras 2

    Στόχος- όπως επισημαίνει ο κ. Κοροβέσης- είναι να αποκτήσουν “ζωή” το αρχοντικό νεοκλασικό κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού Πύργου, έργο του Τσίλερ που βρίσκεται στο στάδιο της ανακαίνισής του και το καλοκαίρι θα είναι έτοιμο, όπως και το όμορφο κτίριο του ΟΣΕ στην Αρχαία Ολυμπία που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και να μην περιορίζονται μόνο στην διεκπεραίωση της μικρής προς το παρόν επιβατικής κίνησης που εξυπηρετεί την γραμμή Κατάκολο- Πύργος- Αρχαία Ολυμπία. Το σχέδιο λοιπόν που δρομολογείται, είναι να αποκτήσουν τα δύο αυτά κτίρια του ΟΣΕ, έναν διαφορετικό ρόλο και οι υπαίθριοι χώροι τους, τους καλοκαιρινούς μήνες να φιλοξενήσουν έναν θερινό σινεμά με openair κινηματογραφικές προβολές. Έτσι οι Ηλείοι αλλά και οι επισκέπτες του Πύργου και της Αρχαίας Ολυμπίας θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να απολαύσουν στα θερινά σινεμά που θα δημιουργηθούν σε μια περίοδο που οι κλειστές αίθουσες δεν θα λειτουργούν, επιλεγμένες ποιοτικές ταινίες για μικρούς και μεγάλους σε δύο εξαιρετικούς χώρους που ξυπνούν νοσταλγικές μνήμες.

    «Με τον τρόπο αυτό - καταλήγει ο κ. Κοροβέσης - θα δημιουργηθεί μια ευρεία πρόσβαση στο πολιτιστικό προϊόν που μπορούν να παράξουν δύο χώροι με μεγάλη ιστορία, όπως οι σιδηροδρομικοί σταθμοί. Άλλωστε ο κινηματογράφος αποτελεί ίσως το πιο διαδεδομένο είδος τέχνης, είναι ένα μέσον διασκέδασης και ψυχαγωγίας που κερδίζει διαρκώς έδαφος και έχει αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο, ενώ διακρίνεται από το πλεονέκτημα ότι απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Ας μην ξεχνάμε, ότι τα θερινά σινεμά όλοι τα έχουμε αγαπήσει…»

    korovesis kotaras 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νικολακόπουλος: Η απάντηση της Ε.Ε. «σταθμός» εκκίνησης για το τρένο στην Ηλεία!
    Νικολακόπουλος: Η απάντηση της Ε.Ε. «σταθμός» εκκίνησης για το τρένο στην Ηλεία!

    Η νέα συνάντηση Ανδρέα Νικολακόπουλου με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θ.Κοτταρά - Σύντομα εξελίξεις για το μεγάλο έργο και την χρηματοδότηση του

    Ιδιαίτερα θετικές εξελίξεις αναμένονται το επόμενο χρονικό διάστημα για το σιδηρόδρομο και την επαναφορά του στην Ηλεία, που θα ικανοποιήσει τους κατοίκους του τόπου και θα διευκολύνει σημαντικά την οικονομία-ανάπτυξη της περιοχής, παράλληλα με την ανάγκη μεγαλύτερης εξυπηρέτησης και ανάδειξης στον τουριστικό τομέα.

    Αυτό συμπεραίνεται μετά τη νέα συνάντηση που είχε ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Θανάση Κοτταρά, με αντικείμενο ακριβώς τη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής Πατρών-Πύργου.

    Ειδικότερα, στην ανωτέρω συνάντηση στην οποία συζητήθηκε αναλυτικά το θέμα, με το βουλευτή να τονίζει την αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών, εκφράστηκε εκ μέρους του κ. Κοτταρά η αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα θα έχουμε απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την ένταξη της κατασκευής του έργου Πύργου-Πατρών στο ΕΣΠΑ με το απαιτούμενο ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που θα συνδέσει και τη γραμμή με την Κυλλήνη, με σκοπό τηn διευκόλυνση της επιβατικής κίνησης για το Λιμάνι, όπως και για τα τουριστικά σημεία της ευρύτερης περιοχής. Άλλωστε λειτουργεί και η γραμμή Που συνδέει το Κατάκολο με τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία.

    Μελέτη σκοπού και επισκευή

    Με βάση τα προαναφερόμενα, επισημάνθηκε ότι εκπονείται και μελέτη σκοπιμότητας για το έργο, ενώ μέχρι τον Ιούνιο υπολογίζεται να προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το έργο της επισκευής της σιδηροδρομικής γραμμής, που θα περιλαμβάνει και την προετοιμασία της υποδομής ώστε να εκτελεσθεί με άμεσο τρόπο αργότερα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα η κανονική γραμμή.

    Έτσι, όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο κ. Νικολακόπουλος, η γραμμή θα περάσει πιο εύκολα από την μετρική της μορφή στη φάση της κανονικοποίησης σε συνέχεια του δικτύου που κατασκευάζεται και στην Πάτρα. Σκοπός είναι να επισκευαστεί το συντομότερο δυνατόν η μετρική γραμμή για να συνεχίσει η λειτουργία του το τρένο μέχρι το Πύργο και να υπάρχει και η υποδομή για την κανονικοποίηση της γραμμής στη συνέχεια.

    Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας τέλος, δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι η λειτουργία της γραμμής είχε διακοπεί από το 2011, όταν κάποιοι τότε αποφάσισαν ότι δεν χρειάζεται για την Ηλεία! Και από τότε όλο το δίκτυο, οι εγκαταστάσεις και λοιπά, όχι μόνο έχουν εγκαταλειφθεί αλλά διαρκώς καταστρέφονται.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Πως θα ζωντανέψει ο σιδηρόδρομος με την επέκταση του προαστιακού... αλλά σε μετρική γραμμή
    Ηλεία: Πως θα ζωντανέψει ο σιδηρόδρομος με την επέκταση του προαστιακού... αλλά σε μετρική γραμμή

    Ως ο επόμενος μεγάλος στόχος του σιδηρόδρομου μπορεί να χαρακτηριστεί η επαναλειτουργία των γραμμών μέχρι τον Πύργο, το Ναύπλιο, την Πάτρα. Το τρένο θα μπορέσει να ξαναζωντανέψει εκεί που πρωτοξεκίνησε καθώς οι γραμμές της Πελοποννήσου είναι οι αρχαιότερες σε όλη τη χώρα.

    Πρώτο έργο είναι η ενεργοποίηση της γραμμής από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο ως επέκταση του Προαστιακού Πάτρας. Στον ΟΣΕ έχει τεθεί το θέμα επί τάπητος και το πλάνο θα ξεδιπλωθεί το επόμενο διάστημα.

    Το πλάνο περιλαμβάνει την ανακαίνιση και επαναλειτουργία της υφιστάμενης μετρικής γραμμής μήκους 78 χιλιομέτρων. Όπως αναφέρει στο ypodomes.com o Θανάσης Κοτταράς, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ το κόστος εκτιμάται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Μάλιστα όπως επισημαίνει, στα προς εκτέλεση έργα περιλαμβάνεται και η πρώτη φάση κανονικοποίησης της γραμμής. Δηλαδή πέρα από τα έργα ανακαίνισης της μετρικής γραμμής θα γίνουν και έργα διαπλάτυνσης της υποδομής και όποια άλλα τεχνικά έργα χρειαστούν.

    Αυτό σημαίνει πως μόλις το δίκτυο “κουμπώσει” στο νέο λιμάνι της Πάτρας (προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας), θα μπορέσουν να εκτελεστούν τα έργα Β`φάσης και να κανονικοποιηθεί η γραμμή μέχρι τον Πύργο. Αν σκεφτούμε μάλιστα ότι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζει και την αγορά τρένων υδρογόνου, τότε θα μπορούσαμε μελλοντικά να δούμε τα υπερσύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον τρένα να σφυρίζουν στην Ηλεία.

    Στόχος ο διαγωνισμός μέσα στην Άνοιξη

    Στα πιο άμεσα πλάνα όμως, στόχος του ΟΣΕ όπως υπογραμμίζει ο κ. Κοτταράς, είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες κόστους-οφέλους και να εξευρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου. Η χρηματοδότηση προβλέπεται να βρεθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ο διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει την Άνοιξη και να συμβασιοποιηθεί εντός του 2022. Τα έργα εκτιμάται ότι θα έχουν διάρκεια περίπου δύο έτη.

    Η επαναλειτουργία της γραμμής Κάτω Αχαγιά-Πύργος θα σημάνει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας αλλά και της Αρχαίας Ολυμπίας με την Πάτρα και το υπόλοιπο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Οι σταθμοί που προβλέπεται να επαναλειτουργήσουν μετά την Κάτω Αχαγιά είναι οι: Σαγέικα, Λάππα, Βάρδα, Κουρτέσι, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και τερματικός ο σταθμός του Πύργου.

    Όπως σημειώνει ο κ.Κοτταράς “ο ΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση έργων που έχουν ως στόχο να ζωντανέψει και πάλι το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Μέσα στο 2022 θα τρέξουμε τρεις διαγωνισμούς που είναι σημαντικοί για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και την βελτίωση της συνδεσιμότητας τους. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετάσουμε τι θα κάνουμε με τις υπόλοιπες ανενεργές γραμμές στην Πελοπόννησο”.

    Πηγή: Ypodomes.com

  • Κοτταράς: Από την Αρχ. Ολυμπία προανήγγειλε σιδηροδρομικά έργα στην Ηλεία
    Κοτταράς: Από την Αρχ. Ολυμπία προανήγγειλε σιδηροδρομικά έργα στην Ηλεία

    Olympia Forum ΙΙ: Τα σιδηροδρομικά έργα που πρόκειται να γίνουν στην Ηλεία θα συνδέσουν την Αρχαία Ολυμπία με την Αθήνα, με αεροδρόμια και λιμάνια ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς

    Στα σιδηροδρομικά έργα που πρόκειται να γίνουν στην Ηλεία και να συνδέσουν την Αρχαία Ολυμπία με την Αθήνα, με αεροδρόμια και με λιμάνια, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, μιλώντας στο συνέδριο Olympia Forum II που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, στην Αρχαία Ολυμπία.

    Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «στόχος και της κυβέρνησης και του ΟΣΕ είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να αναπτύξουμε το σιδηρόδρομο».

    Μάλιστα, όπως επεσήμανε σχετικά με τον προγραμματισμό των έργων, «σε τρία χρόνια υπολογίζουμε ότι θα έχουμε ολοκληρώσει την σιδηροδρομική σύνδεση του Πύργου και της Αρχαίας Ολυμπίας με την Πάτρα και κατά συνέπεια με την Αθήνα και το αεροδρόμιο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος'».

    Μιλώντας αναλυτικότερα για τα σιδηροδρομικά έργα στην Ηλεία, είπε ότι «ήδη εκτελείται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής, Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως τουριστική γραμμή».

    «Το συγκεκριμένο έργο» συνέχισε, «αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022 και θα κοστίσει 2,3 εκατομμύρια ευρώ».

    Επίσης, ο Θανάσης Κοτταράς ανέφερε ότι «θα αναβαθμιστεί ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πύργου και η σύμβαση για το έργο, αξίας 400.000 ευρώ, θα υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα».

    Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, «το κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού του Πύργου είναι ένα αρχιτεκτονικό μνημείο, έργο του αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ».

    Παράλληλα, σημείωσε ότι «έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες για την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα προς τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία», προσθέτοντας ότι «έχει υποβληθεί αίτημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να ενταχθεί το έργο στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021- 2027».

    Ακόμη, ανέφερε ότι «σχεδιάζουμε να μελετήσουμε τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με το λιμάνι της Κυλλήνης και το αεροδρόμιο του Αράξου».

    Όσον αφορά στον ρόλο του σιδηρόδρομου στην ανάπτυξη, ο Θανάσης Κοτταράς είπε ότι «για να μπορεί να βοηθήσει ο σιδηρόδρομος, θα πρέπει να συνδέει να τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα αστικά κέντρα με τους τουριστικούς προορισμούς, αλλά και με τις βιομηχανικές περιοχές για τις εμπορευματικές μεταφορές».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ