Οικονομία

Θερινές εκπτώσεις: Την Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις

Θερινές εκπτώσεις: Την Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις

Οι φετινές θερινές εκπτώσεις χαρακτηρίζονται από τους εμπόρους ως «περισσότερο αναγκαίες από ποτέ».

Με τους εμπόρους να υπόσχονται ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές στα προϊόντα τους ξεκινούν σήμερα οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου.

Η εμπορική κίνηση το προηγούμενο διάστημα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα καθώς εν μέσω ακρίβειας οι καταναλωτές έβαλαν στην «άκρη» τις αγορές καταναλωτικών αγαθών.

Έτσι οι φετινές θερινές εκπτώσεις χαρακτηρίζονται από τους εμπόρους ως «περισσότερο αναγκαίες από ποτέ» τόσο για τους ίδιους που ελπίζουν σε τόνωση του τζίρου όσο και για τους καταναλωτές που θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίσουν - έστω και περιορισμένα - σε χαμηλότερες τιμές.

Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως στα καταστήματα υπάρχει πολύ αδιάθετο εμπόρευμα το οποίο οι επαγγελματίες προτίθενται να διαθέσουν σε χαμηλές τιμές από τις πρώτες κιόλας ημέρες της εκπτωτικής περιόδου ώστε να «ζεσταθεί» η αγορά.

Από την αρχή του Ιούλιου άλλωστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα που ξεκίνησαν ανεπίσημα τις εκπτώσεις είχαν προϊόντα σε προφορές που ξεπερνούσαν ακόμη και το 50%.

Οι ελπίδες των εμπόρων για τις 50 ημέρες των εκπτώσεων είναι ο τζίρος να κινηθεί κοντά στα επίπεδα του 2019, προ πανδημίας δηλαδή ενώ στόχος, όπως έχει προσδιοριστεί είναι να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 17 Ιουλίου 2022.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Στις αγορές που θα κάνουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλής τιμής, σε όλα τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση. Δηλαδή τόσο της παλαιάς όσο και της νέας, μειωμένης.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν σε προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη σχετική πινακίδα. Τα προϊόντα πρέπει να αναγράφουν και την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των προϊόντων, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Σε περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος τους. Δηλαδή «από …. % έως …. %».
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup