Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2022 21:06

Αιχμές Σταϊκούρα κατά funds και τραπεζών για τον εξωδικαστικό μηχανισμό: Τι είπε ο υπουργός Οικονομικών

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στην πορεία υλοποίησης του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών αναφέρθηκαν, με δηλώσεις τους, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και η ειδική γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Μαριαλένα Αθανασοπούλου.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι δάνεια άνω των 20 δισ. ευρώ βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια του μηχανισμού, εκ των οποίων πάνω από 3 δισ. ευρώ έχουν οριστικά υποβληθεί, που αντιστοιχούν σε περίπου 6.500 οριστικές αιτήσεις των οφειλετών. Τις τελευταίες εβδομάδες ο ρυθμός ολοκλήρωσης των αιτήσεων και οριστικής υποβολής τους βαίνει αυξανόμενος.

«Μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, που ενεργοποιήθηκε πριν από ένα έτος, καθιερώνονται νέοι κανόνες στη ρύθμιση των χρεών προς τράπεζες και Δημόσιο. Οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να ρυθμίζουν το σύνολο των οφειλών τους προς τράπεζες και Δημόσιο και να εξασφαλίζουν μια συνολική, αυτοματοποιημένη, βιώσιμη και ρεαλιστική λύση. Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα για διμερείς ρυθμίσεις με το Δημόσιο, σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν διατηρεί χρέη σε χρηματοδοτικούς φορείς. Η ύπαρξη αυτού του θεσμικού πλαισίου δίνει μια σταθερή βάση, αλλά η λύση του προβλήματος απαιτεί την άμεση και αποτελεσματική εφαρμογή του. Η αλήθεια είναι ότι ο μηχανισμός, πρωτοποριακός σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, εμφάνισε αρκετές δυσκολίες στην υλοποίησή του. Ενδεικτικά, στη συλλογή των στοιχείων, στην ίδια τη λειτουργία της πλατφόρμας, στη διαδικασία οριστικής υποβολής της αίτησης, στην ταχύτητα αξιολόγησης αυτών από τους πιστωτές. Σήμερα, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, το ενδιαφέρον των οφειλετών βαίνει αυξανόμενο, και οι οριστικές υποβολές δείχνουν αυξημένη δυναμική», είπε ο υπουργός.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμα ότι «χτίζοντας επάνω στις εντατικές προσπάθειες όλων των συμμετεχόντων τις τελευταίες εβδομάδες, ολοκληρώνονται πάνω από 200 αιτήσεις την εβδομάδα, με μέσο σύνολο οφειλών πάνω από 200 εκατ. ευρώ την εβδομάδα. Μέχρι σήμερα, 425 αιτήσεις είναι επιτυχείς, εκ των οποίων 288 από τράπεζες και διαχειριστές δανείων και 137 από το Δημόσιο. Σε αυτές τις ρυθμίσεις έχει πραγματοποιηθεί διαγραφή οφειλής ποσοστού μέχρι και 33%, ενώ η μέση διάρκεια των ρυθμίσεων ανέρχεται μέχρι και τους 253 μήνες», ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός.

«Όμως, παρά τις προσπάθειες, εκκρεμούν στους χρηματοδοτικούς φορείς 1.200 ολοκληρωμένες αιτήσεις ρύθμισης οφειλών, που αντιστοιχούν σε πάνω από 1 δισ. ευρώ οφειλές, και οι οποίες προσδοκούμε να ολοκληρωθούν σύντομα. Επίσης, οι χρηματοδοτικοί φορείς εγκρίνουν έναν σχετικά μικρό όγκο αιτημάτων ρύθμισης, με σημαντικά ανομοιόμορφο τρόπο μεταξύ τους. Παρατηρούμε ένα μέσο ποσοστό εγκρισιμότητας της τάξεως του 46%, που μας ανησυχεί, με δεδομένο ότι ο αλγόριθμος - και επομένως οι ρυθμίσεις που αυτόματα βγάζει - ήταν αποτέλεσμα συνεννόησης της πολιτείας με τους πιστωτές, χτίζοντας στα βέλτιστα διεθνή πρότυπα», είπε ο κ.Σταϊκούρας επισημαίνοντας επίσης ότι: «Παράλληλα, και οι οφειλέτες απορρίπτουν μεγάλο ποσοστό προτάσεων ρύθμισης οφειλών, ενώ παρουσιάζουν και καθυστέρηση στις διαδικασίες ολοκλήρωσης των αιτήσεών τους. Συνεπώς, παρά την πραγματική πρόοδο που έχει συντελεστεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, κυρίως από την πλευρά των χρηματοδοτικών φορέων», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Πρωτοβουλίες της Πολιτείας

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η Πολιτεία αναλαμβάνει συνεχείς δράσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο εξωδικαστικός μηχανισμός. «Οφείλουν τράπεζες και διαχειριστές δανείων να συμπλεύσουν με την Πολιτεία, έχοντας πλήρη συναίσθηση των νέων προκλήσεων που αναδύονται για όλους μας. Εκτιμούμε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα επιδείξουν τη δέουσα υπευθυνότητα. Πιστεύουμε ότι η πλήρης εφαρμογή του νόμου θα μπορούσε να αποφέρει βιώσιμη λύση σε πάνω από 3.000 δανειολήπτες τους επόμενους 2 με 3 μήνες, δηλαδή να ρυθμιστούν οφειλές πάνω από 1,5 δισ. ευρώ. Αυτό θα κριθεί - αποκλειστικά - από τους πιστωτές. Οι οποίοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η επιτυχής υλοποίηση του μηχανισμού θα λειτουργήσει προς όφελος όλων, πολιτών και πολιτείας, κοινωνίας και οικονομίας», είπε ο υπουργός.

Στο ξεκίνημα της παρουσίασης ο υπουργός εκ μέρους της κυβέρνησης και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας ευχαρίστησε τους πυροσβέστες, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας, τους εθελοντές, τα στελέχη της ΕΛΑΣ και όλου του κρατικού μηχανισμού που βρίσκονται από χθες στην πρώτη γραμμή της μάχης με τις φλόγες, υπό ιδιαιτέρως αντίξοες καιρικές συνθήκες, και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να περιοριστούν τα πύρινα μέτωπα στην Αττική και άλλες περιοχές της χώρας. Εξέφρασε, επίσης, τη θλίψη του για την τραγική απώλεια ενός συνανθρώπου μας.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2022 18:40

Σχετικά Άρθρα

  • Τράπεζες: Τέλος οι κάρτες - Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές μας
    Τράπεζες: Τέλος οι κάρτες - Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές μας

    Η τεχνολογία και η πρόοδός της φέρνουν αλλαγές ακόμη στις καθημερινές μας συνήθειες και συναλλαγές, ανάμεσα σε αυτές και η χρήση των πλαστικών καρτών.

    Σύντομα οι πιστωτικές κάρτες θα αποτελέσουν παρελθόν και οι συναλλαγές με βιομετρικά στοιχεία θα έχουν έρθει στην καθημερινότητά μας έως το 2030, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ευκολία στις συναλλαγές.

    Αξίζει να σημειωθεί πως κολοσσοί όπως η Amazon και η Apple έχουν εισάγει βιομετρικά με το Face ID.

    Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, πέρα από το πρόσωπο θα χρησιμοποιείται ακόμη και όλη η παλάμη για την επαλήθευση των συναλλαγών, κάτι το οποίο προφανώς θα προσφέρει μεγαλύτερο περιβάλλον ασφάλειας στους χρήστες.

    Να σημειωθεί πως οι φυσικές κάρτες δεν θα καταργηθούν άμεσα, ωστόσο ο στόχος είναι μέσα στην επόμενη εξαετία να έχουν αντικατασταθεί πλήρως.

    Παράλληλα, αυτό προϋποθέτει πως οι χρήστες θα έχουν και τον κατάλληλο εξοπλισμό που θα υποστηρίζει τέτοιες λειτουργίες, όπως τερματικά POS σε καταστήματα ή smartphones και tablets με αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος ή προσώπου.

    Οι τομείς που πιθανότατα θα υιοθετήσουν πρώτοι αυτή την τεχνολογία περιλαμβάνουν το λιανικό εμπόριο, τον τραπεζικό τομέα και τις βιομηχανίες υγείας και φιλοξενίας.

    Η ακρίβεια της βιομετρικής τεχνολογίας είναι γενικά πολύ υψηλή, με ποσοστά επιτυχίας που κυμαίνονται από 95% έως 99%, ανάλογα με τη συσκευή και τη μέθοδο που χρησιμοποιείται (αναγνώριση προσώπου, δακτυλικού αποτυπώματος, σάρωση παλάμης).

    Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν την ακρίβεια, όπως οι συνθήκες φωτισμού στην αναγνώριση προσώπου ή η φθορά δακτυλικών αποτυπωμάτων.

    Οι πρωτοπόροι

    Οι πρώτες χώρες που θα εφαρμόσουν τη βιομετρική τεχνολογία πληρωμών είναι εκείνες με ανεπτυγμένη τεχνολογική υποδομή, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιαπωνία.

    Οι τομείς του λιανικού εμπορίου, των τραπεζών και της φιλοξενίας θα είναι οι πρώτοι που θα ενσωματώσουν αυτήν την τεχνολογία.

    Πηγή: newsbomb.gr
  • Τράπεζες: Κλειστές για τρεις μέρες – Τι θα συμβεί με μισθοδοσίες και συντάξεις
    Τράπεζες: Κλειστές για τρεις μέρες – Τι θα συμβεί με μισθοδοσίες και συντάξεις

    Κλειστές για τρεις ημέρες θα είναι οι τράπεζες λόγω της αργίας της 28ης Οκτωβρίου.

    Φέτος η αργία «πέφτει» Δευτέρα, κάτι που σημαίνει πως είναι τριήμερο για τους εργαζόμενους και φυσικά για το τραπεζικό σύστημα. Έτσι οι τράπεζες θα ανοίξουν ρολά στις 29 Οκτωβρίου, ημέρα Τρίτη.

    Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Νοεμβρίου

    Λόγω της αργίας οι κύριες συντάξεις των ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ θα κατατεθούν το απόγευμα της Πέμπτης 24 Οκτωβρίου, ενώ των ΙΚΑ, Δημοσίου, τραπεζών, ΟΤΕ, ΝΑΤ, ΔΕΗ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ–ΜΜΕ, το απόγευμα της Τρίτης 29 Οκτωβρίου.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Τεχνητή νοημοσύνη: Γιατί απειλεί τους εργαζόμενους στις τράπεζες
    Τεχνητή νοημοσύνη: Γιατί απειλεί τους εργαζόμενους στις τράπεζες

    Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας στον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλες δυνατότητες αυτοματοποίησης

    Η Citigroup ανέφερε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να εκτοπίσει περισσότερες θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο από ό, τι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα, καθώς η τεχνολογία είναι έτοιμη να ανατρέψει τη χρηματοδότηση των καταναλωτών και να κάνει τους εργαζόμενους πιο παραγωγικούς, σύμφωνα με το Bloomberg.

    H Τεχνητή νοημοσύνη «απειλεί» τους τραπεζικούς

    Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας στον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλες δυνατότητες αυτοματοποίησης, ανέφερε η τράπεζα την Τετάρτη σε νέα έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα επιπλέον 12% των ρόλων σε ολόκληρο τον κλάδο θα μπορούσε να ενισχυθεί με την τεχνολογία, διαπίστωσε η Citigroup.

    Οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου άρχισαν σιγά-σιγά να πειραματίζονται περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη τον τελευταίο χρόνο, ωθούμενες από την υπόσχεση ότι θα τις βοηθήσει να αυξήσουν την παραγωγικότητα του προσωπικού και να μειώσουν το κόστος. Στην τελευταία έκθεσή της, η Citigroup διαπίστωσε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να προσθέσει 170 δισεκατομμύρια δολάρια στα ταμεία του τραπεζικού κλάδου μέχρι το 2028.

    Η Citigroup έχει δηλώσει ότι θα εξοπλίσει τους 40.000 προγραμματιστές της με τη δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνολογίες AI και η εταιρεία έχει πει ότι χρησιμοποιεί γενετική AI, η οποία μπορεί να παράγει προτάσεις, δοκίμια ή ποίηση με βάση τις απλές ερωτήσεις ή εντολές ενός χρήστη, για να χτενίσει γρήγορα εκατοντάδες σελίδες ρυθμιστικών προτάσεων.

    «Η εστίασή μας τώρα είναι να το μεταφέρουμε από το εργαστήριο στο εργοστάσιο», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Citigroup, Jane Fraser, την Πέμπτη στο συμπόσιο ψηφιακού χρήματος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι ο τραπεζικός γίγαντας διερευνά επίσης τη χρήση AI για να προσφέρει προσαρμοσμένες επενδυτικές συστάσεις για πελάτες πλούτου και να βελτιώσει τις προσφορές κυβερνοασφάλειας.

    Η JPMorgan Chase & Co. συγκεντρώνει ταλέντα και ο διευθύνων σύμβουλος Jamie Dimon δήλωσε ότι πιστεύει ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους εργοδότες να συρρικνώσουν την εβδομάδα εργασίας σε μόλις 3,5 ημέρες. Η Deutsche Bank AG χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να σαρώσει χαρτοφυλάκια πλούσιων πελατών. Και η ING Groep NV ελέγχει για πιθανούς κακοπληρωτές.

    Η επανάσταση της GenAI

    Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τραπεζικό κλάδο και να βελτιώσει την κερδοφορία», δήλωσε ο David Griffiths, επικεφαλής τεχνολογίας της Citigroup, σε δήλωση που συνοδεύει τη νέα έκθεση. «Στη Citi, εστιάζουμε στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο για να ενισχύσουμε τη δύναμη της Citi και των ανθρώπων μας».

    Ακόμη και αν η τεχνητή νοημοσύνη αντικαταστήσει ορισμένους ρόλους σε ολόκληρο τον κλάδο, δήλωσε η Citigroup, η τεχνολογία μπορεί να μην οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Οι χρηματοπιστωτικές εταιρείες πιθανότατα θα χρειαστεί να προσλάβουν μια σειρά από διευθυντές AI και υπεύθυνους συμμόρφωσης που εστιάζουν στην AI για να τους βοηθήσουν να διασφαλίσουν ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς.

    Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες δεν οδηγούσαν πάντα σε περικοπές θέσεων εργασίας. Σε ένα παράδειγμα που προσέφερε η Citigroup, ο αριθμός των ταμειολόγων αυξήθηκε μεταξύ της δεκαετίας του 1970 και των μέσων της δεκαετίας του 2000, ακόμη και μετά την εισαγωγή των αυτόματων ταμειολογιστικών μηχανών.

    O ουρανός είναι το όριο

    Μία από τις κύριες περιπτώσεις χρήσης για τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη μεταξύ των νεοσύστατων χρηματοπιστωτικών τεχνολογικών εταιρειών και των τραπεζικών γιγάντων ήταν η εξυπηρέτηση και η υποστήριξη πελατών. Πάρτε για παράδειγμα τη Revolut Ltd.: η fintech χρησιμοποιεί ήδη AI για να συλλάβει περισσότερο από το 30% όλων των συνομιλιών πελατών.

    «Αυτός είναι ένας τομέας όπου ο ουρανός είναι το όριο», δήλωσε η Francesca Carlesi, η οποία ηγείται της επιχείρησης της Revolut σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι σε μερικά χρόνια από τώρα μπορεί να έχουμε το 80% της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Η διαχείρισή τους γίνεται πολύ αποτελεσματικά μέσω της genAI».

    Ανταγωνιστές όπως η Bunq με έδρα το Άμστερνταμ ή η Klarna της Στοκχόλμης έχουν επίσης αγκαλιάσει την τεχνολογία τα τελευταία χρόνια. Η Klarna χαιρέτισε την τεχνολογία που βοήθησε την εταιρεία να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η Bunq ξεκίνησε πρόσφατα ένα chatbot που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν τις δικές τους πληροφορίες δαπανών με ερωτήσεις όπως “Πόσο καιρό θα μου πάρει να συνταξιοδοτηθώ;” και “Πόσα χρήματα ξόδεψα στο ταξίδι μου στη Νέα Υόρκη;”

    Oι περιορισμοί των chatbots

    Η Citigroup προειδοποίησε στην τελευταία της έκθεση ότι τα chatbots που λειτουργούν με AI έχουν ορισμένους περιορισμούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα chatbots δυσκολεύονται να κατανοήσουν την αργκό και συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν διφορούμενες ερωτήσεις, διαπίστωσε η τράπεζα.

    «Δεδομένου ότι τα μοντέλα AI είναι γνωστό ότι έχουν παραισθήσεις και δημιουργούν πληροφορίες που δεν υπάρχουν, οι οργανισμοί διατρέχουν τον κίνδυνο τα AI chatbots να γίνουν πλήρως αυτόνομα και να επηρεάσουν αρνητικά την επιχείρηση οικονομικά ή τη φήμη της», ανέφερε η έκθεση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Τράπεζες: Πώς θα λειτουργήσουν τις γιορτινές μέρες του Πάσχα
    Τράπεζες: Πώς θα λειτουργήσουν τις γιορτινές μέρες του Πάσχα

    Κλειστές για έξι ημέρες θα είναι οι τράπεζες τις ημέρες του Πάσχα

    Λόγω της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς και της εορτής του Πάσχα οι τράπεζες θα παραμείνουν κλειστές για έξι ημέρες.

    Αναλυτικότερα οι πληρωμές οφειλών και τα εμβάσματα που θα καταχωρούνται από τη Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου, θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου που θεωρείται ως η επόμενη εργάσιμη, οπότε σε αυτή την περίπτωση, εάν ένας εργοδότης δεν καταβάλλει νωρίτερα τη μισθοδοσία, αυτή μπορεί να καθυστερήσει.

    Τονίζεται πως οι μεταχρονολογημένες και μελλοντικές εντολές με ημερομηνία εκτέλεσης την Τρίτη 7 Μαΐου θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου.

    Τέλος, το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών θα παραμείνει κλειστό την Παρασκευή 3 Μαΐου, τη Δευτέρα 6 Μαΐου και την Τρίτη 7 Μαΐου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τράπεζες: Πώς θα λειτουργήσουν το Πάσχα
    Τράπεζες: Πώς θα λειτουργήσουν το Πάσχα

    Κλειστές για έξι ημέρες θα είναι οι τράπεζες τις ημέρες του Πάσχα.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ),κατά την ημέρα ειδικής αργίας, όλες οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις που απορρέουν από υφιστάμενες συμβάσεις μεταξύ των ανωτέρω αναφερομένων φορέων και της πελατείας τους, καθώς και οι λοιπές εν γένει ληξιπρόθεσμες, τις ίδιες ημέρες, υποχρεώσεις της πελατείας αυτών προς οποιονδήποτε τρίτο, εκπληρώνονται την επόμενη εργάσιμη ημέρα, δηλαδή τη Μεγάλη Πέμπτη, 2 Μαΐου 2024, οπότε και αρχίζουν οι συνέπειες της τυχόν μη εκπλήρωσης.

    Οι συναλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στις τράπεζες την ημέρα της ειδικής αργίας θα καταχωρηθούν στα συστήματα τους με ημερομηνία της επόμενης εργάσιμης ημέρας, δηλαδή τη Μεγάλη Πέμπτη, 2 Μαΐου 2024.

    Σύμφωνα με όσα προβλέπει η παράγραφος 5 του άρθρου 11 του Ν. 3336/2005, οι υποχρεώσεις που απορρέουν από την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Χρέους, δανείων και τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου θα εκπληρώνονται σύμφωνα με τους ειδικούς όρους αυτών την προηγούμενη ή την επόμενη εργάσιμη ημέρα, δηλαδή την Τρίτη, 30 Απριλίου ή τη Μεγάλη Πέμπτη, 2 Μαΐου.

    Κατόπιν σχετικής οδηγίας της ΑΑΔΕ, κατά την 1η Μαΐου 2024, θα γίνονται αποδεκτές από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και τις Τελωνειακές Αρχές της χώρας μας και τραπεζικές επιταγές που θα προσκομίζονται με ημερομηνία έκδοσης την 2α Μαΐου 2024.

    Τέλος, συστήνεται στους οργανισμούς και στις επιχειρήσεις που συνεργάζονται απευθείας με τράπεζες για την αποστολή αρχείων χρεώσεων μέσω πάγιων εντολών και αρχείων πιστώσεων (π.χ. μισθοδοσίας), να επικοινωνήσουν με την τράπεζα συνεργασίας τους για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.

    Ποιες μέρες δεν θα λειτουργήσουν οι τράπεζες λόγω Πάσχα

    Λόγω της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς και της εορτής του Πάσχα οι τράπεζες θα παραμείνουν κλειστές για έξι ημέρες.

    Αναλυτικότερα οι πληρωμές οφειλών και τα εμβάσματα που θα καταχωρούνται από τη Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου, θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου που θεωρείται ως η επόμενη εργάσιμη, οπότε σε αυτή την περίπτωση, εάν ένας εργοδότης δεν καταβάλλει νωρίτερα τη μισθοδοσία, αυτή μπορεί να καθυστερήσει.

    Τονίζεται πως οι μεταχρονολογημένες και μελλοντικές εντολές με ημερομηνία εκτέλεσης την Τρίτη 7 Μαΐου θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου.

    Τέλος, το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών θα παραμείνει κλειστό την Παρασκευή 3 Μαΐου, τη Δευτέρα 6 Μαΐου και την Τρίτη 7 Μαΐου.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς