Κυριακή, 07 Αυγούστου 2022 12:19

«Κόκκινο» 1 στα 3 δάνεια από αυτά που ρυθμίστηκαν τους τελευταίους 18 μήνες - Πως θα σώσουν το σπίτι τους οι δανειολήπτες

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Περίπου 140.000 πλειστηριασμοί έως το τέλος του έτους - Τι θα πρέπει να προσέξουν οι δανειολήπτες, που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια

Τσουνάμι» πλειστηριασμών έρχεται από το Σεπτέμβριο, καθώς την τελευταία περίοδο έχουν «κοκκινίσει» ένα στα τρία δάνεια, τα οποία είχαν ρυθμιστεί το τελευταίο 18μηνο.

Η δικηγόρος, Νανά Παπαδογεωργάκη μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open TV, επέστησε την προσοχή των δανειοληπτών.

«140.000 πλειστηριασμοί θα γίνουν έως το τέλος του έτους. Είναι μια κατάσταση που εξελίσσεται δυσάρεστα για κάποιο κόσμο. Δεν θα πω ότι οι τράπεζες είναι αμετακίνητες και δεν διαπραγματεύονται. Οι πολίτες πιστεύουν ότι έστω τελευταία στιγμή θα καταφέρει να τη σώσει. Οι δανειολήπτες θα πρέπει να προσέξουν, η πρώτη κατοικία δεν προστατεύεται από μόνη της, δεν υπάρχει νομοθεσία στην Ελλάδα που να την προστατεύει, χωρίς εμείς να έχουμε επιμεληθεί: είτε να έχουμε κάνει μια διαπραγμάτευση με την τράπεζα, είτε να μπούμε στη γνωστή πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό» είπε χαρακτηριστικά.

Τρία βήματα που μπορεί να κάνει ο δανειολήπτης

  1. Να μεταβεί στην τράπεζα και να διαπραγματευτεί απευθείας. Αν λάβει κάποια ειδοποίηση, είναι λάθος ντη βάλει στο.. συρτάρι. Πρέπει να απευθυνθεί σε ειδικό.
  2. Να κάνειαίτηση στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού
  3. Να κάνει παύση πληρωμών με σκοπό να πτωχεύσει

Πως θα σώσει ο δανειολήπτης το σπίτι του;

«Στο κομμάτι των πλειστηριασμών, υπάρχει μια άλλη διαδικασία η έκδοση βεβαίωσης ευάλωτου δανειολήπτη, από την πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας με το που θα κάνεις την αίτηση, και τελικά εκδοθεί μέσα σε 20 ημέρες, την κοινοποιείς αυτή τη βεβαίωση στην τράπεζα ή στο συμβολαιογράφο και αναστέλλεται ο πλειστηριασμός ακόμα και την τελευταία στιγμή, ακόμα και την ίδια ημέρα» όπως υποστήριξε η κ. Νανά Παπαδογεωργάκη

Δείτε όσα ειπώθηκαν στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος»:

Πηγή: imerisia.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 07 Αυγούστου 2022 11:57

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΥΡΙΖΑ: Ας εξηγήσει η κυβέρνηση ποια μέτρα έλαβε η ΝΔ υπέρ των αδυνάτων
    ΣΥΡΙΖΑ: Ας εξηγήσει η κυβέρνηση ποια μέτρα έλαβε η ΝΔ υπέρ των αδυνάτων

    Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τα κόκκινα δάνεια και η κριτική στην κυβέρνηση.

    «Η χώρα μας παραμένει, ακόμα στις χώρες με υψηλό ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων, ωστόσο είναι θετικό ότι κάθε μήνα διαπιστώνεται μείωση του αριθμού αυτού, εξ’ αιτίας των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επικαλούμενος τις διαπιστώσεις του οίκου αξιολόγησης Scope Ratings για τα κόκκινα δάνεια. Η τοποθέτηση του κυβερνητικού αξιωματούχου προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ που ζητά εξηγήσεις για το τι συμβαίνει με τους δανειολήπτες «οι οποίοι έχοντας απέναντι τους πλέον κερδοσκοπικές ιδιωτικές επιχειρήσεις με έδρα εκτός Ελλάδας βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού της περιουσίας τους και κυρίως της κατοικίας τους που δείχνει να είναι η βασική προτεραιότητα των funds για την απόκτηση κερδών».

    Δανειολήπτες αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού της περιουσίας τους και κυρίως της κατοικίας τους

    Το ερώτημα, λένε στο κόμμα της Κουμουνδούρου, ετέθει από 11 βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας και δεν απαντήθηκε ποτέ. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πριν λίγες ημέρες κατέθεσε τροπολογία για τους δανειολήπτες, την πρώτη κατοικία, τα επιτόκια.

    Η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ

    Η τροπολογία προέβλεπε: Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή, τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης και ένα πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση. Η κυβέρνηση δια μέσου του κ. Χατζηδάκη αποφάσισε πως κάτι τέτοιο δε χρειάζεται. Και σήμερα έρχεται επικοινωνιακά να ανακοινώσει ποσοστά που προσβάλλουν την νοημοσύνη και τον πόνο χιλιάδων δανειοληπτών.

    «Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τα κόκκινα δάνεια διαχρονικά ήταν πολυδιάστατη και εκτείνονταν από την αναθεώρηση Ν. Κατσέλη και τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών έως και τον εκσυγχρονισμό του πτωχευτικού κώδικα και την δευτερογενή αγορά δανείων. Κρίσιμη παράμετρος πάντα οι νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προστασία της πρώτης κατοικίας και όχι μόνο το ΑPS (Asset Protection Scheme) που ουσιαστικά εφαρμόστηκε από την ΝΔ. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε κάθε βήμα στήριζε τους αδύναμους και λάμβανε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής» αναφέρει το κόμμα της Κουμουνδούρου.

    Καταλήγει ζητώντας από τον κ. Μαρινάκη να ενημερώσει «ποια μέτρα έλαβε η ΝΔ υπέρ των αδυνάτων».​

    Πηγή: In.gr

  • Ηλεία: Έρχονται πλειστηριασμοί «φωτιά» για εκατοντάδες ιδιοκτήτες
    Ηλεία: Έρχονται πλειστηριασμοί «φωτιά» για εκατοντάδες ιδιοκτήτες

    Στο «σφυρί» κατοικίες, επαγγελματικοί χώροι και αγροτεμάχια

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Δύσκολος προβλέπεται ο Σεπτέμβριος για εκατοντάδες ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας καθώς την πρώτη βδομάδα του μήνα ξεκινούν και πάλι οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί για κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους και αγροτεμάχια. Στην Ηλεία βγαίνουν στο «σφυρί» το επόμενο διάστημα 182 ακίνητα και πολλά από αυτά αφορούν την πρώτη κατοικία.

    Την δυσάρεστη «πρωτιά» κρατά, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Landea ο δήμος Πύργου με 65 ακίνητα να βγαίνουν σύντομα σε πλειστηριασμό και ακολουθούν ο δήμος Ανδραβίδας Κυλλήνης με 30, ο δήμος Ήλιδας με 30, ο δήμος Πηνειού με 22 και ο δήμος Αρχαίας Ολυμπίας με 23 ακίνητα. Στον δήμο Ανδρίτσαινας Κρεστένων βγαίνουν 4 ακίνητα σε πλειστηριασμό και στο δήμο Ζαχάρως 3. Η αυξητική πορεία των πλειστηριασμών του τρέχοντος έτους ξεκίνησε από το πρώτο δίμηνο του 2024 κατά το οποίο οι μεταβιβάσεις διαμερισμάτων παρουσίασαν αύξηση κατά 47,7% σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023 ενώ η μέση τιμή αγοράς ανά τετραγωνικό μέτρο αυξήθηκε κατά 9,9%.

    «Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Πολλά ακίνητα, όχι μόνο κατοικίες αλλά και επαγγελματικά ακίνητα εκτίθενται σε πλειστηριασμό. Τον Σεπτέμβριο, από την εικόνα που έχουμε που πρόκειται να διενεργηθούν πολλοί πλειστηριασμοί» δηλώνει στο ilialive.gr η δικηγόρος Μαριάννα Σταθοπούλου και υπογραμμίζει την ελλιπή προστασία των οφειλετών.

    «Δυστυχώς το πλαίσιο προστασίας για τους οφειλέτες είναι εξαιρετικά δυσχερές. Υπάρχει ο εξωδικαστικός μηχανισμός που προσφέρει μια ευκαιρία αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πολλές από τις αιτήσεις που γίνονται στο πλαίσιο αυτό, δυστυχώς απορρίπτονται. Υπάρχει και η δυνατότητα για έκδοση βεβαίωσης ευαλώτου αλλά πάλι και εκεί είναι τέτοια τα κριτήρια που μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας δεν γίνονται δεκτοί. Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε για την απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με τις εταιρείες διαχείρισης οι οποίες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ανεπιτυχείς, διότι αιτούνται προκαταβολές δυσθεώρητες, και όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, οι πολίτες δεν μπορούν να καταβάλουν».

    Όπως σημειώνει η κ. Σταθοπούλου, η προστασία της κύριας κατοικίας εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δεν υφίσταται, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση των οφειλετών. Τονίζει ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός είναι ένα σημαντικό εργαλείο, ωστόσο θα πρέπει να γίνουν κάποιες βελτιώσεις κυρίως ως προς τη δέσμευση των πιστωτών να αποδέχονται τις αιτήσεις για ρύθμιση οφειλών.

    «Να επισημάνουμε ότι υπάρχουν ένδικα βοηθήματα, αποφάσεις οι οποίες δικαιώνουν οφειλέτες που τα ακίνητά τους βγαίνουν στον πλειστηριασμό, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν ο οφειλέτης παραλαμβάνει μια κατασχετήρια έκθεση να μην επαναπαύεται, να απευθύνεται στον δικηγόρο του προκειμένου να τύχει και της ανάλογης καθοδήγησης» καταλήγει.

    Πολλά τα προβλήματα της πλατφόρμας εξωδικαστικού μηχανισμού

    «Ο μόνος τρόπος να αποφύγει ο κόσμος τους πλειστηριασμούς είναι οι ρυθμίσεις» τονίζει η δικηγόρος Δώρα Καλάκου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, τόσο οι Τράπεζες όσο και οι Διαχειριστικές εταιρείες των απαιτήσεων δεν είναι τόσο ευέλικτες στις ρυθμίσεις που κάνουν. «Απαιτούν μεγάλο ποσοστό προκαταβολής για να ματαιώσει πλειστηριασμούς και ένα δοσολόγιο που ναι μεν μπορεί να ανακουφίζει προσωρινά τον οφειλέτη, δεν τον απαλλάσσει όμως από τόκους και προσαυξήσεις και ουσιαστικά παρατείνει το πρόβλημά του».

    Ως το κυριότερο εργαλείο που δίνει λύσεις και μια ανάσα στους οφειλέτες, χαρακτηρίζει τον εξωδικαστικό μηχανισμό η κ. Καλάκου, που όμως ενσωματώνει πολλά προβλήματα.

    « Ο μόνος τρόπος που κάπως μπορούμε να πούμε ότι κάποιους έχει βοηθήσει και έχουν ρυθμίσει πιο ανθρώπινα τις οφειλές τους, είναι η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Όμως έχει πάρα πολλά προβλήματα και κάνουν όλους εμάς που ασχολούμαστε με αυτές, να καθυστερούμε την οριστικοποίηση των αιτήσεων και να κερδίζουν οι αντίδικοί μας χρόνο και όχι εμείς. Έχει πολλά λειτουργικά προβλήματα τεχνικής φύσεως και βέβαια κατά τη γνώμη μου υπάρχει περιθώριο πολλών και σημαντικών βελτιώσεων. Για παράδειγμα, όταν αποτύχει μία προσπάθεια ρύθμισης μέσω του εξωδικαστικού, ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να επανέλθει μετά από ένα ημερολογιακό έτος. Δηλαδή για έναν χρόνο είναι εντελώς απροστάτευτος από το κράτος και ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι απορρίπτει αιτήσεις για πολύ ευφάνταστους λόγους, όπως για παράδειγμα αν μια οφειλή ρυθμίστηκε μέσα σε προηγούμενο χρονικό διάστημα. Δηλαδή αντί να επιβραβεύσουμε έναν άνθρωπο που προσπαθεί να ρυθμίσει την οφειλή του, τον τιμωρούμε» καταλήγει η κ. Καλάκου, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα ενός νέου νόμου που θα κινείται στο πλαίσιο του καταργηθέντος νόμου Κατσέλη.

  • Κόκκινα δάνεια: Σε νέα φάση μπαίνει ο Φορέας Απόκτησης Ακινήτων - Το χρονοδιάγραμμα και οι ευάλωτοι
    Κόκκινα δάνεια: Σε νέα φάση μπαίνει ο Φορέας Απόκτησης Ακινήτων - Το χρονοδιάγραμμα και οι ευάλωτοι

    Οι servicers από την πλευρά τους έχουν ζητήσει από το κράτος να εξετάσει αν μπορεί να αυξηθεί η επιδότηση των 70-210 ευρώ αλλά και η συμμετοχή του δημοσίου στον Φορέα - κάτι που έχει αποκλειστεί ωστόσο από την κυβέρνηση, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.

    Tα σχόλια τους επί της σύμβασης παραχώρησης κατέθεσαν χθες, Παρασκευή 29 Μαρτίου, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων που έχουν «περάσει» στην Β΄φάση του διαγωνισμού (2ος κύκλος διαλόγου). Πρόκειται τις Βain Capital, Christofferson, Fortress και KAICAN Hellas – Beaumont.

    Θα ακολουθήσει η διαδικασία αξιολόγησης των σχολίων από τη Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ώστε να γίνουν βελτιώσεις εφόσον κριθεί απαραίτητο ώστε να προχωρήσει η διαδικασία και να εισέλθουμε στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το δύσκολο έργο ίδρυσης και λειτουργίας του Φορέα που αποτελεί το τελευταίο και ιδιαίτερα κρίσιμο κεφάλαιο του Πτωχευτικού Κώδικα που ψηφίστηκε το 2020.

    Το χρονοδιάγραμμα

    Το ακριβές χρονοδιάγραμμα μέχρι την είσοδο στην επόμενη φάση δεν είναι σαφές καθώς θα εξαρτηθεί από τον όγκο και την ποιότητα των σχολίων που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι, δηλαδή από το πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι δύο πλευρές, το υπουργείο και υποψήφιοι επενδυτές.

    Οι αλλαγές – βελτιώσεις που έχουν επέλθει στο θεσμικό πλαίσιο (νόμος 5072/2023) εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά ώστε να συνεχιστεί ομαλά η διαδικασία και τελικά να υπάρξει τουλάχιστον μια δεσμευτική προσφορά και δεν θα χρειαστεί να αναζητηθούν άλλες λύσεις για την προστασία των ευάλωτων οφειλετών.

    Με έκπτωση 30%

    Ειδικότερα, προβλέπεται ότι ο Φορέας θα αγοράζει τις κατοικίες με έκπτωση 30% έναντι της τιμής εκκίνησης του πλειστηριασμού. Όπως έχει πει η γενική γραμματέας χρηματοπιστωτικού τομέα και διαχείρισης ιδιωτικού χρέους Θεώνη Αλαμπάση, η αλλαγή αυτή δεν συνιστά «δώρο» αλλά αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.

    Κι αυτό γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι το 75% των πλειστηριασμών καταλήγουν άγονοι στο «πρώτο σφυρί» και συνήθως κατακυρώνονται στο 3ο άρα με αυτόματη αναπροσαρμογή στο 65% της αρχικής τιμής.

    Από την έκπτωση αυτή θα μπορεί να επωφεληθεί στο μέλλον και ο οφειλέτης κατά την άσκηση του δικαιώματος επαναγοράς.

    Οι ευάλωτοι οφειλέτες

    Επίσης, εξομοιώνεται η φορολόγηση του φορέα με το καθεστώς των εταιριών που επενδύουν και διαχειρίζονται ακίνητα που παράγουν εισόδημα (REICs) ενώ ο οφειλέτης υποχρεώνεται να δίνει πρόσβαση εμπειρογνώμονα στην κατοικία του ώστε να εκτιμηθεί η αξία της βάσει της τρέχουσας, πραγματικής κατάστασης του ακινήτου.

    Τέλος σε ότι αφορά τους ευάλωτους οφειλέτες το δικαίωμα επαναγοράς του ακινήτου θα μπορεί να γίνει και πριν την παρέλευση 12 ετών χωρίς την υποχρέωση να καταβάλει τα μισθώματα που απομένουν. (πχ. αν επαναγορά γίνει στα 10 χρόνια ο οφειλέτης δεν υποχρεώνεται να καταβάλει τα μισθώματα δύο ετών).

    Σημειώνεται ότι οι servicers από την πλευρά τους έχουν ζητήσει μεταξύ άλλων να εξετάσει αν μπορεί να αυξηθεί από το κράτος η επιδότηση των 70-210 ευρώ αλλά και η συμμετοχή του δημοσίου στον Φορέα - κάτι που έχει αποκλειστεί ωστόσο από την κυβέρνηση, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Πώς θα βάλετε «φρένο» στους πλειστηριασμούς για χρέη – Πώς κερδίζετε κούρεμα και αποπληρωμή σε 240 δόσεις
    Πώς θα βάλετε «φρένο» στους πλειστηριασμούς για χρέη – Πώς κερδίζετε κούρεμα και αποπληρωμή σε 240 δόσεις

    «Φρένο» στους πλειστηριασμούς των υποθηκευμένων τους ακινήτων μπορούν να βάλουν χιλιάδες οφειλέτες μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού: Και αυτό δεν αφορά μόνο στην κατηγορία των ευάλωτων δανειοληπτών, αλλά και εκείνους που δεν συμπεριλαμβάνονται στην εν λόγω κατηγορία. Μόνο που οι τελευταίοι θα βρουν μπροστά τους μια «παγίδα» στην προσπάθειά τους να μην βγουν τα περιουσιακά τους στοιχεία στο «σφυρί», αφού πιθανόν θα τους ζητηθεί προκαταβολή 10% επί του χρέους. «Κέρδος» όμως ίσως αποδειχτεί και ενδεχόμενο «κούρεμα» και αποπληρωμή της οφειλής σε 240 δόσεις.

    Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

    Ο εξωδικαστικός μηχανισμός συνιστά σύμφωνα με το enikonomia.gr μια διέξοδο για χρεωμένους ιδιώτες, επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, που επιθυμούν να ρυθμίσουν συνολικά τα χρέη τους προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους, τράπεζες και servicers. Μέσω αυτού μπορούν να εξασφαλίσουν «κούρεμα» της οφειλής, αποπληρωμή της σε 240 δόσεις και διάσωση της μοναδικής τους κατοικίας. Όσον αφορά πάντως το «φρένο» στις διαδικασίες πλειστηριασμού για οφειλέτες που δεν ανήκουν στα ευάλωτα νοικοκυριά υπάρχει ο «βραχνάς» της προκαταβολής ως 10%.

    Ποιες οι διέξοδοι και ποιες οι «παγίδες» του εξωδικαστικού

    Μέσω του μηχανισμού ρυθμίζεται το σύνολο των χρεών μέσω αυτοματοποιημένης λύσης, ενώ μετά και τις τελευταίες αλλαγές που έγιναν, οι οφειλέτες που εντάσσονται στον μηχανισμό μπορούν να εξασφαλίσουν:

    • Επιπλέον έως 28% κούρεμα της οφειλής σε δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση.
    • 3% σταθερό επιτόκιο για 3 έτη για όλες τις ρυθμίσεις.
    • Αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή από τράπεζες και Δημόσιο της πρότασης αναδιάρθρωσης του χρέους εφόσον έχει εκδοθεί η Βεβαίωση Ευάλωτου Οφειλέτη μέσω του gov.gr. O δανειολήπτης διατηρεί το δικαίωμα να απορρίψει την πρόταση ενώ οι τράπεζες και οι servicers, σε περίπτωση διαφωνίας, θα πρέπει να προσφεύγουν δικαστικά (αναλαμβάνοντας και το κόστος της διαδικασίας) εάν πιστεύουν ότι ο οφειλέτης δεν είναι πραγματικά ευάλωτος.
    • Δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε πρόσωπα που «κληρονόμησαν» οφειλές προς το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, από επιχειρήσεις που έχουν τεθεί σε λύση ή εκκαθάριση.
    • Αναστολή των μέτρων ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη (π.χ. πλειστηριασμοί και κατασχέσεις) εφόσον τηρείται η ρύθμιση.
    • Έκδοση αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
    • Ρύθμιση των δανείων που έχουν εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
    • Έως 240 δόσεις για αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και έως 420 δόσεις προς χρηματοπιστωτικούς φορείς.
    • Δυνατότητα διαγραφής βασικής οφειλής, τόκων, προστίμων και προσαυξήσεων.
    • Μερική διαγραφή χρέους, ενώ αποφεύγεται η προσφυγή σε δικαστικές λύσεις. Προϋπόθεση είναι η απόδειξη πραγματικής οικονομικής αδυναμίας από την πλευρά του οφειλέτη, των συνοφειλετών, καθώς και των εγγυητών.

    Υπάρχει πάντως και μία (τουλάχιστον) «παγίδα» για τους μη ευάλωτους για τους οποίους έχει εκδοθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού: Οι πιστωτές προκειμένου να συναινέσουν σε ρύθμιση και να ανασταλεί έτσι ο πλειστηριασμός, μπορούν να ζητήσουν προκαταβολή προκειμένου να συναινέσουν, η οποία διαμορφώνεται μέχρι και στο 10% επί της οφειλής… Αν μη τι άλλο έχει τεθεί όριο στην εν λόγω απαίτηση.

    Σε τι ύψος διαμορφώνεται πιθανό «κούρεμα»

    Όλοι οι οφειλέτες με ποσό οφειλών που υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ, μπορούν να υποβάλουν αίτηση ένταξης στο εξωδικαστικό. Ενήμερες ή εξυπηρετούμενες οφειλές μπορούν να υπαχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό εάν αποδεικνύεται επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής τους κατά ποσοστό τουλάχιστον 20%.

    Η πρόταση ρύθμισης των οφειλών προκύπτει αυτοματοποιημένα βάσει του ειδικού αλγορίθμου της πλατφόρμας και λαμβάνει υπόψη την αξία της περιουσίας και του διαθέσιμου εισοδήματος, μετά την κάλυψη των εύλογων και ανελαστικών δαπανών, τόσο του οφειλέτη όσο και των συνοφειλετών – εγγυητών του, εφόσον έχουν κάνει άρση απορρήτου.

    Στο πλαίσιο του μηχανισμού προβλέπεται η μερική διαγραφή έως:

    • 75% επί της βασικής οφειλής προς το Δημόσιο,
    • 85% επί των προσαυξήσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς ΑΑΔΕ και e-ΕΦΚΑ,
    • 95% επί των προστίμων της ΑΑΔΕ,
    • έως 80% επί της βασικής οφειλής, καθώς και έως 100% επί των τόκων προς τις τράπεζες και τους διαχειριστές δανείων.

    Πηγή: enikos.gr

  • Έβγαλαν στο «σφυρί» το σπίτι χήρας για οφειλή 11.700 ευρώ - Πώς τη δικαίωσε το δικαστήριο
    Έβγαλαν στο «σφυρί» το σπίτι χήρας για οφειλή 11.700 ευρώ - Πώς τη δικαίωσε το δικαστήριο

    Ενώπιον πλειστηριασμού του ακινήτου της βρέθηκε χήρα γυναίκα όταν έβγαλαν την περιουσία της, αξίας 73.000 ευρώ, στο σφυρί, για ένα χρέος που η ίδια κληρονόμησε από τον θανόντα σύζυγό της, ύψους 11.700 ευρώ.

    Η γυναίκα δικαιώθηκε τελικά από το Ειρηνοδικείο Αθηνών που έκρινε τον πλειστηριασμό καταχρηστικό. Όπως καταγγέλθηκε κατά τη δικαστική διαδικασία, μάλιστα, είχε η ίδια ζητήσει να αποπληρώσει εφάπαξ το χρέος ενώ, εκ μέρους της τράπεζας, οι εταιρείες διαχείρισης της άφηναν διαβεβαιώσεις ότι το αίτημά της είχε δρομολογηθεί.

    Όπως αναφέρει το dikastiko.gr, η γυναίκα προσέφυγε στο Δικαστήριο ζητώντας ακύρωση της διαδικασίας του πλειστηριασμού και επισημαίνοντας πως «το πρώτον πληροφορήθηκε την ύπαρξη του επικείμενου δια της προσβαλλόμενης πράξεως εκτελέσεως πλειστηριασμού κατά τον χρόνο ασκήσεως αυτής (κρινόμενης ανακοπής), καθόσον στην προκειμένη περίπτωση η προσβαλλόμενη από 4-1-2023 έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης επιβλήθηκε κατά προσώπου – οφειλέτη μη υπαρκτού, ήτοι του αποβιώσαντος την 2-5-2022 συζύγου της ανακόπτουσας…, και όχι κατά της τελευταίας, με την ιδιότητά της ως κληρονόμου αυτού, με αποτέλεσμα να μην έχει εκκινήσει καμία προθεσμία ως προς αυτήν για την προσβολή της προσβαλλόμενης αναγκαστικής κατάσχεσης και του επισπευδόμενου πλειστηριασμού του επίδικου ακινήτου».

    «Ουδεμία απάντηση για την εφάπαξ καταβολή της οφειλής»

    Όπως αναφέρει η απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών, «η ανακόπτουσα ισχυρίζεται ότι η καθ’ ης επισπεύδει παράνομα και καταχρηστικά πλειστηριασμό του ακινήτου της, προσδιορισθείσας εμπορικής αξίας 73.000 ευρώ, για οφειλή ποσού 11.710,33 ευρώ, παρά το γεγονός ότι της γνωστοποίησε από τον Μάρτιο 2023 τον θάνατο του συζύγου της και ακολούθησε ανταλλαγή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τα οποία αποδεικνύεται ότι αυτή (καθ’ ης) είχε πλήρη γνώση του θανάτου του συζύγου της, δοθέντος ότι της ζητήθηκε να προσκομίσει τα απαιτούμενά δικαιολογητικά για τη νομιμοποίηση των κληρονόμων, τα οποία και της απέστειλε ήδη από 7-4-2023, ζητώντας της να της κάνει γνωστό το ύψος των οφειλών του αποβιώσαντος συζύγου της με σκοπό την ρύθμιση τους».

    Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της καθ’ ης «στις 24-4-2023 της απάντησε ότι το αίτημα της έχει δρομολογηθεί και θα ενημερωθεί από το αρμόδιο τμήμα σε εύλογο χρόνο και μη έχοντας (η ανακόπτουσα) ουδεμία ενημέρωση μέχρι την κατάθεση της κρινόμενης ανακοπής της δημιουργήθηκε ευλόγως η πεποίθηση ότι η καθ’ ης θα πράξει τούτο (γνωστοποίηση των οφειλών του αποβιώσαντος συζύγου της με σκοπό τη διευθέτηση τους)».

    Παράλληλα, το Δικαστήριο δέχθηκε τα όσα εξέθεσε η ανακόπτουσα, δηλαδή πως «στις 23-8-2023 η πληρεξούσια δικηγόρος της απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα στον υπογράφοντα την προσβαλλόμενη κατασχετήρια έκθεση… δικαστικό επιμελητή, στην ορισθείσα για τον πλειστηριασμό συμβολαιογράφο, καθώς και στην καθ’ ης, προτείνοντας την καταβολή ολόκληρου του ποσού των 11.710,33 ευρώ της επιβληθείσας κατάσχεσης».

    «Προφανώς καταχρηστική» η συμπεριφορά της Τράπεζας

    Ωστόσο, όπως σημειώνεται δεν έλαβε ουδεμία απάντηση με «η συμπεριφορά αυτή δε, της καθ’ ης είναι προφανώς καταχρηστική και παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, αφού επισπεύδει πλειστηριασμό ακινήτου αξίας τουλάχιστον 100.000 ευρώ έναντι απαιτήσεως 11.710,33 ευρώ, το οποίο της προτάθηκε να καταβληθεί εφάπαξ».

    Συγκεκριμένα, στην απόφασή του το Ειρηνοδικείο Αθηνών αναφέρει ότι «το Δικαστήριο άγεται στην κρίση ότι η καθ’ ης η ανακοπή όχι μόνο επέσπευσε καταχρηστικώς αναγκαστική εκτέλεση κατά μη υπαρκτού προσώπου μάλιστα, ενώ η ανακόπτουσα – οφειλέτρια είχε την εύλογη πεποίθηση ότι αυτή δεν θα την συνέχιζε, αλλά και της πρότεινε την καταβολή ολόκληρου του ποσού των 11.710,33 ευρώ της επιβληθείσας αναγκαστικής κατάσχεσης σε βάρος του αποβιώσαντος συζύγου της, του οποίου και κατέστη μοναδική του κληρονόμος εκ διαθήκης, επέλεξε και μέτρο ιδιαίτερα επαχθές, ευρισκόμενο σε λογική ανακολουθία συγκριτικά με την ωφέλεια από την είσπραξη της απαίτησής της, ύψους 11.710,33 ευρώ, δεδομένου ότι επέλεξε να κατασχέσει για το ποσό αυτό το ένδικο ακίνητο, συνολικής εμπορικής αξίας ασυγκρίτως μεγαλύτερης, υπερβαίνουσας το ποσό των 73.000 ευρώ, προκαλώντας υπέρμετρη βλάβη σε αυτήν (ανακόπτουσα)».

    Και καταλήγει: «Συνεπώς, η εν λόγω κατάσχεση εμφανίζεται ως μέτρο εξαιρετικής σκληρότητας για την ανακόπτουσα, το οποίο υπερβαίνει τα ανεκτά όρια θυσίας της, αφού υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ του μέσου αναγκαστικής εκτελέσεως και του σκοπού, για τον οποίο επιβάλλεται, κατά παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας. Κατόπιν όλων των ανωτέρω, η άσκηση από την καθ’ ης η ανακοπή του δικαιώματος να επισπεύσει την ανωτέρω αναγκαστική εκτέλεση και μάλιστα κατά μη υπαρκτού προσώπου, ήτοι του αποβιώσαντος πριν τη σύνταξη της προσβαλλόμενης έκθεσης αναγκαστικής κατάσχεσης συζύγου της ανακόπτουσας, αντίκειται στην καλή πίστη και τα χρηστά ήθη αλλά και στον κοινωνικό και οικονομικό σκοπό του δικαιώματος της προς επίσπευση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης, αλλά και στην αρχή της αναλογικότητας και είναι καταχρηστική»

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κόκκινα δάνεια: Εντός Γενάρη θα τρέξει ο νέος εξωδικαστικός με γενναιότερο «κούρεμα» και μικρότερο επιτόκιο
    Κόκκινα δάνεια: Εντός Γενάρη θα τρέξει ο νέος εξωδικαστικός με γενναιότερο «κούρεμα» και μικρότερο επιτόκιο

    Οι τρεις υπουργικές αποφάσεις που αναμένονται - Εκστρατεία ενημέρωσης των οφειλετών τη νέα χρονιά

    Eντός του πρώτου τριμήνου του 2024 εκτιμάται ότι θα υπάρχει μια πρώτη σαφής εικόνα του αποτυπώματος από τις βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό με το νέο νόμο, θα δρομολογηθεί η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και οι σχετικές προσαρμογές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε από τις αρχές του χρόνου να προχωρήσει και η φάση της υλοποίησης. των νέων ρυθμίσεων.

    Ταυτόχρονα, η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους σχεδιάζει και θα υλοποιήσει εντός του Ιανουαρίου ενημερωτική εκστρατεία για όλους τους οφειλέτες καθώς αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης των πολιτών για τα εργαλεία ρύθμισης των χρεών που έχουν πολίτες και επιχειρήσεις προς τους χρηματοπιστωτικού φορείς αλλά και το Δημόσιο.

    Καρκινοβατεί το ενδιάμεσο πρόγραμμα

    Μάλιστα, στο έλλειμμα ενημέρωσης – άλλα όχι μόνο – οφείλεται εν πολλοίς και στο πολύ χαμηλό ενδιαφέρον σε ότι αφορά το ενδιάμεσο πρόγραμμα προστασίας για τους ευάλωτους που «τρέχει» μέχρι να δημιουργηθεί ο Φορέας Ακινήτων και στο οποίο έχουν ενταχθεί λιγότεροι από 150 ευάλωτοι παρά το γεγονός μέσω του προγράμματος μπορούν να λάβουν επιδότηση 70-210 ευρώ ενώ «παγώνουν» και διαδικασίες πλειστηριασμού.

    Ειδικότερα, η γενική γραμματέας Θεώνη Αλαμπάση ετοιμάζει τις δύο υπουργικές αποφάσεις του εξωδικαστικού που αφορούν τη μείωση του επιτοκίου για τις ρυθμίσεις δανείων στο 3%, τις αλλαγές στον αλγόριθμο, και μια τρίτη που αφορά τη ρύθμιση οφειλών συνυπεύθυνων προσώπων που αφορά στις οφειλές του Δημοσίου.

    Με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα διαφανεί πόσοι είναι οι ευάλωτοι δανειολήπτες, που είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε άρση του τραπεζικού απορρήτου και να λάβουν βεβαίωση ευάλωτου ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Ρύθμιση που πλέον χρηματοδοτικοί φορείς (οι servicers κατά κύριο λόγο) είναι υποχρεωμένοι να αποδέχονται αυτόματα.

    Το ζητούμενο βέβαια – ειδικά σε ότι αφορά τους ευάλωτους που το εισόδημα τους είναι πολύ χαμηλό βάσει των κριτηρίων του νόμου θέμα που θα παραμείνει κεντρικό στην αντιπαράθεση της αντιπολίτευσης αλλά και των φορέων με την κυβέρνηση – είναι η βιωσιμότητα αυτών ρυθμίσεων, ώστε να εξυπηρετούνται μακροπρόθεσμα.

    Σε αυτή την κατεύθυνση εκτιμάται θα είναι καθοριστική η συμμετοχή του μειωμένου στο 3% επιτοκίου των ρυθμίσεων το οποίο θα είναι σταθερό για 3 χρόνια και κυρίως η βελτίωση του αλγόριθμου που δίνει μεγαλύτερα κουρέματα ως και επιπλέον 28% στις ενυπόθηκες οφειλές. Αυτές οι δύο αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που ισχύουν οριζόντια για όλους τους οφειλέτες που θα ρυθμίζουν μέσω του εξωδικαστικού εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν ως «γκάζι» ώστε να αυξηθούν οι ρυθμίσεις.

    Προκαταβολή ως 10%

    Μια ακόμα αλλαγή που εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις ρυθμίσεις και θα αποτρέψει τους πλειστηριασμούς είναι αυτό της προκαταβολής ως 10% σε όσους έχει κοινοποιηθεί πλειστηριασμού, δηλαδή 7-8 μήνες πριν «χτυπήσει» το e-σφυρί, αλλά θέλουν να ρυθμίσουν την οφειλή τους. Κι αυτό γιατί οι servicers απορρίπτουν τις ρυθμίσεις της… τελευταίας στιγμής που βγάζει ο αλγόριθμος και στη συνέχεια, η προκαταβολή που ζητούν στη διμερή διαπραγμάτευση (εκτός Εξωδικαστικού) είναι πολύ μεγαλύτερη και μπορεί να φτάσει το 30%.

    Όπως εξηγούν στελέχη της αγοράς, οι πιστωτές μέχρι να φτάσουν στον πλειστηριασμό έχουν κάνει σειρά νομικών ενεργειών τα οποία κοστίζουν και ο οφειλέτης σε όλο αυτό το διάστημα δεν έχει ρυθμίσει την οφειλή του, δεν έχει καταβάλει κάποιο ποσό. Σημειώνεται ότι τα έξοδα του πλειστηριασμού για ένα δάνειο 100.000 ευρώ, είναι περίπου 15.000 ευρώ.

    Η προκαταβολή – η οποία αφαιρείται από την οφειλή που ρυθμίζεται – λειτουργεί και ως μια δέσμευση για την τήρηση της ρύθμισης και ο εξωδικαστικός δεν θα χρησιμοποιείται παρελκυστικά. Aπό την άλλη πλευρά, μόνο εύκολο δεν είναι για οφειλέτη που βρίσκεται σε δεινή θέση να συγκεντρώσει το ποσό της προκαταβολής που μπορεί να ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ (πχ. 10.000 ευρώ για οφειλή 100.000 ευρώ).

    Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, λαμβάνεται περαιτέρω μέριμνα για την περίπτωση οφειλετών για τους οποίους συντρέχουν ιδιαίτεροι κοινωνικοί ή οικονομικοί λόγοι και ο πιστωτής να μην ζητήσει προκαταβολή.

    Αποτέλεσμα αυτής ρύθμισης, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση της σχετικής τροπολογίας που ψηφίστηκε, αναμένεται να είναι η σύναψη περισσότερων ρυθμίσεων, η αύξηση ρευστότητας σε σχέση με οφειλές για τις οποίες υπάρχει εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ηρακλής» και η αποτροπή πλειστηριασμών.

    Εκτιμάται ότι το μέτρο της προκαταβολής θα συμβάλει στη γενικότερη προσπάθεια μείωσης κάτω από το 35%-40% του ποσοστό των ρυθμίσεων που «χαλάνε» από τους πρώτους κιόλας μήνες.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Τροπολογία για εξωδικαστικό: Φρένο στους πλειστηριασμούς με προκαταβολή 10% στους servicers
    Τροπολογία για εξωδικαστικό: Φρένο στους πλειστηριασμούς με προκαταβολή 10% στους servicers

    Προβλέπεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ρητά το δικαίωμα των διαχειριστών πιστώσεων να παρίστανται ως μη δικαιούχοι διάδικοι στα πολιτικά δικαστήρια σε σχέση με τις πιστώσεις που διαχειρίζονται

    Κίνητρο προκειμένου να συναινέσουν σε ρύθμιση στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού θα έχουν οι servicers προβλέπει η τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167», που ψηφίζεται τη Δευτέρα (4/12).

    Ειδικότερα, παρέχεται η δυνατότητα στους πιστωτές να ζητήσουν προκαταβολή μέχρι 10% της αξίας της οφειλής, όπως προκύπτει από το υπολογιστικό εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί πρόγραμμα πλειστηριασμούγια τα ακίνητα οφειλετών – εκτός αν ανήκουν στη κατηγορία των ευάλωτων για τους οποίους έχει εκδοθεί βεβαίωση ευάλωτου δανειολήπτη.

    Λαμβάνεται περαιτέρω μέριμνα για την περίπτωση οφειλετών για τους οποίους συντρέχουν ιδιαίτεροι κοινωνικοί ή οικονομικοί λόγοι.

    Αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης αναμένεται να είναι η σύναψη περισσότερων ρυθμίσεων, η αύξηση ρευστότητας σε σχέση με οφειλές για τις οποίες υπάρχει εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ηρακλής» και η αποτροπή πλειστηριασμών.

    Οι πιστωτές, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, κατά βάση απορρίπτουν προτάσεις για συμβιβαστική επίλυση του εξωδικαστικού ή ζητούσαν υψηλές προκαταβολές προκειμένου να συναινέσουν.

    Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 της τροπολογίας:

    «(…) Για περιπτώσεις οφειλετών στους οποίους έχει κοινοποιηθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού, εξαιρουμένων των ευάλωτων οφειλετών για τους οποίους έχει εκδοθεί βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, η αντιπρόταση των χρηματοδοτικών Φορέων δύναται να περιέχει προκαταβολή έως δέκα τοις εκατό (10%), επί του κεφαλαίου, όπως διαμορφώνεται από την πρόταση του υπολογιστικού εργαλείου, οποία καταβάλλεται στον πιστωτή με το μεγαλύτερο άθροισμα ποσών ανάκτησης ανά οφειλή. Ο πιστωτής αυτός δύναται να εξαιρέσει από τη χορηγηθείσα αντιπρόταση τη λήψη της προκαταβολής του προηγούμενου εδαφίου ή να τη μειώσει εφόσον συνεκτιμήσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τεκμηριώνουν την ιδιαίτερη οικονομική δυσχέρεια ή τυχόν κοινωνικά κριτήρια ή ειδικά προβλήματα υγείας.».

    O servicers υποστηρίζουν ότι με την προκαταβολή – που στις διμερείς ρυθμίσεις μπορεί να φτάσει και το 30% - οι οφειλέτες δεσμεύονται για την τήρηση της ρύθμισης και ζητούσαν εισαχθούν και στον εξωδικαστικό, ώστε να μειωθεί κάτω από το 35%-40% το ποσοστό των ρυθμίσεων που «χαλάνε» από τους πρώτους κιόλας μήνες. Με την τροπολογία η προκαταβολή θα μπορεί να ζητηθεί μόνο σε εκείνους τους οποίους έχει κοινοποιηθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού.

    Με την ίδια τροπολογία επιτρέπεται εντός δύο μηνών από έναρξη ισχύος του νόμου, η υποβολής νέας αίτησης για την υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίες βεβαιώθηκαν μετά την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αρχικής αίτησης, εφόσον το χρονικό διάστημα από την αρχική αίτηση και την επίτευξη σύμβασης αναδιάρθρωσης δεν έχει μεγαλύτερη διάρκεια των 12 μηνών.

    Νέες οφειλές

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, αντιμετωπίζεται με τον τρόπο αυτό, σε εναρμόνιση με τη νέα πρόβλεψη του άρθρου 67 του νομοσχεδίου περί επικαιροποίησης των στοιχείων οφειλών πριν την χορήγηση ρυθμίσεων, η περίπτωση αιτήσεων που καθυστέρησε η αξιολόγησή τους από τους πιστωτές για διαφόρους λόγους πέραν του διμήνου που ορίζει ο νόμος και στο μεταξύ γεννήθηκαν, μετά την οριστικοποίηση της αίτησης, νέες οφειλές προς το Δημόσιο ή τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

    Δικονομικά δικαιώματα

    Τέλος προβλέπεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ρητά το δικαίωμα των διαχειριστών πιστώσεων να παρίστανται ως μη δικαιούχοι διάδικοι στα πολιτικά δικαστήρια σε σχέση με τις πιστώσεις που διαχειρίζονται, σε εναρμόνιση με την απόφαση 1/2023 του Αρείου Πάγου και ο ορίζεται ο τρόπος απόδειξης της νομιμοποίησης τους. Ειδικότερα, δεν απαιτείται να προσκομίσουν τον σύνολο της σύμβασης διαχείρισης που περιλαμβάνει πιστώσεις με πολλούς άλλους οφειλέτες, των οποίων τα προσωπικά δεδομένα μπορεί να τίθενται στον κίνδυνο να εκτεθούν προς τρίτους, άλλα μόνο τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη μεταβίβαση και τη διαχείριση της σύμβασης τους που αφορά τη δίκη.

    «Η ασάφεια ως τα δικονομικά δικαιώματα των πιστώσεων οδήγησε σε πολλές δίκες και κατασπατάληση πόρων, προκειμένου να κριθεί αν οι διαχειριστές πιστώσεων έχουν το δικαίωμα να παρίστανται σε δίκες που αφορούν πιστώσεις που διαχειρίζονται» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Βουλή: Τη Δευτέρα η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα «κόκκινα δάνεια»
    Βουλή: Τη Δευτέρα η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα «κόκκινα δάνεια»

    Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου θα διεξαχθεί η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα «κόκκινα δάνεια», μετά τη μαραθώνια συνεδρίαση στη Βουλή που ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής.

    Θα προηγηθούν ονομαστικές ψηφοφορίες επί 4 άρθρων και μίας τροπολογίας που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

    Η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, έχει τίτλο «Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία ευάλωτων-Ενσωμάτωση Ευρωπαϊκής Οδηγίας , επανεισαγωγή του Προγράμματος Ηρακλής και άλλες επείγουσες διατάξεις».

    Τα άρθρα αφορούν, μεταξύ άλλων, τον ακατάσχετο λογαριασμό των Servicers, την λειτουργία οργανισμών μη εποπτευόμενων από την Τράπεζα της Ελλάδος και η τροπολογία τη διάταξη που προβλέπει την εξαίρεση, από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των συναλλαγών του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.

    Σημειώνεται ότι επί της αρχής του νομοσχεδίου, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο