Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 12:46

Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα με αυξημένα έσοδα στο 9μηνο 2022

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Πρωτογενές πλεόνασμα 37 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 5,943 δισ. ευρώ κατέγραψε ο κρατικός προϋπολογισμός στο 9μηνο 2022 με τα φορολογικά έσοδα να εμφανίζουν υπέρβαση κατά 13,7% φτάνοντας τα 40,64 δισ. ευρώ.

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 44 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,203 δισ. ευρώ ή 13,4% έναντι της εκτίμησης για το αντίστοιχο διάστημα που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022, παρά τα μειωμένα έσοδα του ΠΔΕ. Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 48,348 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 6,120 δισ. ευρώ ή 14,5% έναντι του στόχου.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 40,644 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,902 δισ. ευρώ ή 13,7% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 4,340 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 917 εκατ. ευρώ από τον στόχο (3,423 δισ. ευρώ).

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2,394 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 466 εκατ. ευρώ από τον στόχο (2,860 δισ. ευρώ).

Για τον Σεπτέμβριο 2022 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4,776 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 492 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 5,541 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 279 εκατ. ευρώ έναντι της εκτίμησης για το αντίστοιχο διάστημα που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022. Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4.909 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 609 εκατ. ευρώ ή 11% έναντι του στόχου, κυρίως λόγω:

  1. Tης πρόβλεψης για την είσπραξη τον Σεπτέμβριο της πρώτης ενισχυμένης δόσης του ΕΝΦΙΑ 2022, ύψους 902 εκατ. ευρώ, από τις έξι συνολικά δόσεις, συνολικού προβλεπόμενου ποσού 2.015 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την ισχύουσα κατά την κατάθεση της εισηγητικής έκθεσης του Προϋπολογισμού 2022 νομοθεσία. Αντί αυτού, με τη νέα νομοθεσία προβλέπονται 10 μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης τον Μάιο του 2022, και μετά τις μειώσεις το εκτιμώμενο ποσό είσπραξης που αφορά τον ΕΝΦΙΑ 2022 ανέρχεται σε 1.839 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το ποσό που έχει ήδη εισπραχθεί κατά τους προηγούμενους μήνες Μάιο έως και Αύγουστο και αφορά τον ΕΝΦΙΑ 2022 ανέρχεται σε 1,341 δισ. ευρώ, και
  2. Tης πρόβλεψης, ότι το ποσό που αφορά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, θα εισπραχθεί σε 3 διμηνιαίες δόσεις, κατά τους μήνες Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο, σύμφωνα με την ισχύουσα κατά την κατάθεση της εισηγητικής έκθεσης του Προϋπολογισμού 2022 νομοθεσία. Αντί αυτού με τη νέα νομοθεσία ορίστηκε η πληρωμή του φόρου σε 8 μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης τον Ιούλιο 2022.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 765 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 213 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο (551 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 473 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 383 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο (90 εκατ. ευρώ). Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ανήλθαν στα 48.245 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 641 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (48.886 εκατ. ευρώ), που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022.

Για την περίοδο του Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, κατά 1,355 δισ. ευρώ.

Οι πληρωμές στο σκέλος των επενδυτικών δαπανών ανήλθαν στα 7.037 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 331 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο των 6.706 εκατ. ευρώ.

Η προσωρινή εικόνα των κυριότερων πληρωμών των δαπανών για δημοσιονομικά μέτρα που ελήφθησαν λόγω της πανδημίας για την περίοδο του Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, έχει ως εξής:

  • H ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον COVID-19 στις Περιφέρειες ύψους 160 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • H συνεισφορά του δημοσίου για την αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων πληγέντων δανειοληπτών ύψους 86 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • H επιδότηση κεφαλαίου κίνησης σε τουριστικές επιχειρήσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • H ενίσχυση των φορέων υγείας με επικουρικό προσωπικό στις Περιφέρειες ύψους 71 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ,
  • H έκτακτη επιχορήγηση των πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, γυμναστηρίων, σχολών χορού κ.λπ. ύψους 44 εκατ. ευρώ, από το ΠΔΕ,
  • H δαπάνη αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους 150 εκατ. ευρώ, η οποία πληρώθηκε από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (κατηγορία μεταβιβάσεων),
  • Oι πρόσθετες επιχορηγήσεις προς τον ΕΟΠΥΥ, ύψους 100 εκατ. ευρώ και προς τα νοσοκομεία και τις ΔΥΠΕ, ύψους 91 εκατ. ευρώ καθώς και η αγορά εμβολίων ύψους 269 εκατ. ευρώ,
  • H πρόσθετη επιχορήγηση προς την ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) ύψους 400 εκατ. ευρώ για την κάλυψη της απώλειας εσόδων λόγω μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων και η επιχορήγηση προς τον e-ΕΦΚΑ ύψους 150 εκατ. ευρώ για την κάλυψη απώλειας εσόδων από τη μείωση των υπέρ της ΔΥΠΑ συνεισπραττόμενων εισφορών και
  • H κρατική αποζημίωση εκμισθωτών ύψους 54 εκατ. ευρώ, λόγω μειωμένων μισθωμάτων που λαμβάνουν.

Η προσωρινή εικόνα των κυριότερων πληρωμών των δαπανών για τα μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης, που αφορούν στην Κεντρική Διοίκηση, για την περίοδο του Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, έχει ως εξής:

  • Eπιχορήγηση προς τον ΟΠΕΚΑ ύψους 207 εκατ. ευρώ η οποία αναλύεται στα εξής επιμέρους: 120 εκατ. ευρώ για την έκτακτη δόση του επιδόματος τέκνου, 46 εκατ. ευρώ για την καταβολή της προσαύξησης της εισοδηματικής ενίσχυσης των δικαιούχων του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, 33 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των ΑμεΑ και 7 εκατ. ευρώ για την προσαύξηση της σύνταξης των ανασφάλιστων υπερηλίκων,
  • Eπιχορήγηση προς τον e-ΕΦΚΑ ύψους 135 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των ευάλωτων συνταξιούχων,
  • Eπιχορήγηση προς την Κοινωνία της Πληροφορίας για την ενίσχυση φυσικών προσώπων και ελεύθερων επαγγελματιών με σκοπό την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους των καυσίμων κίνησης (fuel pass) ύψους 301 εκατ. ευρώ και για την ενίσχυση λόγω αυξημένων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος (power pass) ύψους 297 εκατ. ευρώ,
  • Eπιχορήγηση προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ ύψους 50 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των συνεπειών στην ελληνική κτηνοτροφία λόγω των διεθνών εξελίξεων,
  • Aποζημίωση ειδικού σκοπού για τη στήριξη εκμεταλλευτών και οδηγών ΤΑΞΙ ύψους 5 εκατ. ευρώ και
  • Eπιδότηση του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) κίνησης ύψους 140 εκατ. ευρώ.
Δήλωση Σκυλακάκη

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης σχολιάζοντας τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού τόνισε: «Αφού ληφθούν υπόψη οι προεισπράξεις ΕΝΦΙΑ και εσόδων από το φόρο εισοδήματος, που έγιναν τους προηγούμενους μήνες, λόγω της αλλαγής του τρόπου καταβολής των δυο αυτών φόρων, τα φορολογικά έσοδα του μηνός Σεπτεμβρίου είναι συμβατά με τους στόχους του προσχεδίου του προϋπολογισμού και των ενδείξεων για ισχυρή ανάπτυξη και το τρίτο τρίμηνο του 2022».

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 12:07

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλος στα μπλε τιμολόγια ρεύματος - Οι συμβουλές Σκυλακάκη για τα πράσινα
    Τέλος στα μπλε τιμολόγια ρεύματος - Οι συμβουλές Σκυλακάκη για τα πράσινα

    Από τις αρχές του νέου έτους οι αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος

    Για το τέλος στα μπλε τιμολόγια ρεύματος μίλησε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης. Πρόκειται για τα σταθερά τιμολόγια τα οποία αναμένεται να παύσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2025.

    Ο Θόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» είπε ότι τα πράσινα τιμολόγια που επιβλήθηκαν µε νομοθετική ρύθμιση τον Ιανουάριο φέτος ως υποχρεωτικά για διάστημα 1 έτους, θα παραμείνουν στην αγορά για πολλά χρόνια ακόμη. Η υποχρεωτικότητα διάθεσης των πράσινων τιμολογίων από τους παρόχους παύει να ισχύει την 1η Ιανουαρίου του 2025 µόνο για νέους πελάτες και όχι για υφιστάμενους, σημείωσε.

    «Έστω και έναν πελάτη να έχει κάποιος πάροχος σε πράσινο τιμολόγιο, θα πρέπει να το διαθέτει» τόνισε, κάτι που για τον ίδιο είναι αυτονόητο µε βάση την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, αλλά εάν χρειαστεί θα γίνει σαφές µε νέα ρύθμιση. Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή περί τα 4-4,5 εκατ. καταναλωτές εξακολουθούν να βρίσκονται στα πράσινα τιμολόγια, η οπτική αυτή σημαίνει ότι θα παραμείνουν στην αγορά για αρκετά χρόνια ακόμη. Το πράσινο τιμολόγιο κατά τον υπουργό θα παραμείνει ένα εργαλείο – μέτρο σύγκρισης άλλων τιμολογίων, που συνοδεύονται από πολιτικές μάρκετινγκ που δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει όχι ο ίδιος, αλλά ούτε και ειδικοί της αγοράς.

    Οι προτάσεις Σκυλακάκη για τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος

    Την ίδια ώρα ο κ. Σκυλακάκης συνιστά στους καταναλωτές «να συγκρίνουν τις τιμές µε τα πράσινα τιμολόγια και να γνωρίζουν ότι όσο οι τιμές απομακρύνονται πολύ από το μέτρο σύγκρισης, δεν είναι για το καλό τους».

    Με νομοθετική ρύθμιση, επίσης, το ΥΠΕΝ θα βάλει απαγορευτικό από τις αρχές του νέους έτους στη διάθεση στην αγορά σταθερών –μπλε– τιμολογίων εξάμηνης διάρκειας. Η άποψη που επικρατεί στο υπουργείο είναι ότι οι προμηθευτές µε τα εξάμηνα σταθερά τιμολόγια εκμεταλλεύονται την εποχικότητα των τιμών και παγιδεύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν στη νέα πραγματικότητα των εποχικών διακυμάνσεων που φέρνουν οι ΑΠΕ, πολύ υψηλές τιμές το καλοκαίρι, χαμηλότερες τον χειμώνα και πολύ χαμηλές την άνοιξη και το φθινόπωρο που πέφτει η ζήτηση.

    Οι προμηθευτές, σε αντίθεση µε τους καταναλωτές, έχουν κατανοήσει αυτή την εποχικότητα. «Αυξήθηκαν οι τιμές το καλοκαίρι και µε τα εξάμηνα σταθερά τιμολόγια πουλάνε στους καταναλωτές καλοκαιρινές τιμές τον χειμώνα», τόνισε εξηγώντας ότι τα σταθερά τιμολόγια παρέχουν πραγματική προστασία στον καταναλωτή µόνο εάν είναι 12µηνης διάρκειας, διάστημα που περικλείει όλες τις εποχικές διακυμάνσεις.

    Το μέτρο που δρομολογεί το ΥΠΕΝ αποτελεί και το πρώτο βήμα εναρμόνισης της ελληνικής αγοράς µε την ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει ελάχιστη διάρκεια σταθερών τιμολογίων ενός έτους, η οποία θα πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 17 Ιανουαρίου 2025. Θα υπάρξει ένα µμεταβατικό διάστημα για τα εξάμηνης διάρκειας σταθερά τιμολόγια που διατίθενται ήδη στην αγορά μέχρι τη λήξη τους.

    Η εμπορική πολιτική των παρόχων κινείται πράγματι στην κατεύθυνση στροφής των πελατών τους προς τα σταθερά τιμολόγια εξάμηνης διάρκειας ή και τα υβριδικά τιμολόγια µε μια σταθερή τιμή για κάποιους μήνες και κυμαινόμενη στη συνέχεια, το ύψος της οποίας συναρτούν µε εκπτώσεις σε πολλές περιπτώσεις παραπλανητικές και μια σειρά από άλλες προωθητικές ενέργειες που δύσκολα μπορεί να αξιολογήσει ο καταναλωτής.

    Είναι ενδεικτική αυτή της πρακτικής η περίπτωση παρόχου που διαθέτει στην αγορά σταθερό εξάμηνης διάρκειας τιμολόγιο που στη συνέχεια γίνεται κυμαινόμενο µε έκπτωση συνέπειας 30% σε περίπτωση εκπρόθεσμής πληρωμής. Με μια πιο προσεκτική ματιά, η έκπτωση συνέπειας 30% αφορά το περιθώριο κέρδους του προμηθευτή και όχι την τιμή χρέωσης της κιλοβατώρας.

    Πρόσφατα, εξάλλου, η ΡΑΑΕΥ µε επιστολή της κάλεσε εταιρεία του κλάδου να διορθώσει διαφημιστική καμπάνια ενός υβριδικού τιμολογίου (ένα μέρος κατανάλωσης µε σταθερή χρέωση και ένα άλλο µε κυμαινόμενη) που το παρουσίαζε ως μπλε, στέλνοντας το μήνυμα στον καταναλωτή ότι πρόκειται για σταθερό, ενώ ήταν κίτρινο κυμαινόμενο.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Επίδομα θέρμανσης: Έως 25% υψηλότερο σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα
    Επίδομα θέρμανσης: Έως 25% υψηλότερο σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα

    Για έως 25% υψηλότερο επίδομα σε όσους χρησιμοποιούν ρεύμα για την θέρμανση, έκανε λόγο ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης σε συνέντευξη του το πρωί της Πέμπτης 17/10.

    Το τελικό ποσό, όπως εξήγησε ο Θόδωρος Σκυλακάκης θα προκύψει από τον υπολογισμό όλων των δεδομένων, βάσει και του ισχύοντος από πέρσι συστήματος χωρισμού της Ελλάδας σε 12.000 σημεία και τον ορισμό του πόσο κρύο ή ζέστη έκανε σε κάθε περιοχή.

    «Θα υπάρχει περίπου 25% διαφορά μεταξύ του επιδόματος για ηλεκτρισμό και πετρελαίο», διευκρίνισε ο ΥΠΕΝ, ενώ σε ότι αφορά την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης τόνισε ότι θα γίνει σε δύο δόσεις.

    Όπως αποσαφήνισε ο κ. Σκυλακάκης, «τις επόμενες ημέρες θα υπογραφή η ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης. Θα περιλαμβάνει επιδοτηση για όλες τις μορφές θέρμανσης: πετρέλαιο, φυσικο αέριο, ηλεκτρικό. Θα υπάρχει μεγαλύτερη επιδότηση σε όσους χρησιμοποιιούν ηλεκτρικό ρεύμα για την θέρμανση».

    Ο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας είπε πως οι δικαιούχοι θα κάνουν αίτηση μέσω της ίδιας πλατφόρμας.

    Τον Δεκέμβριο θα πληρωθεί το 60%

    Το ποσό της επιδότησης θα κυμαίνεται από 100 έως 1.000 ευρώ και θα ισχύσουν τα ίδια με πέρσι εισοδηματικά και άλλα κριτήρια για να καθοριστούν οι δικαιούχοι, σημειώνοντας ότι «ειδικά στο επίδομα θέρμανσης έχουμε πολύ μεγαλύτερα εισοδηματικά κριτήρια από οποιοδήποτε άλλο επίδομα και αυτά διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια».

    Σύμφωνα με τον κ. Σκυλακάκη, «θα υπάρξει μια μεγάλη δόση στην αρχή, εντός του Δεκεμβρίου και όχι νωρίτερα, διότι ειδικά στο πετρέλαιο πρέπει να έχουμε και κάποιους λογαριασμούς.

    Τον Δεκέμβριο θα δοθεί περίπου το 60% του ποσού όλης της περιόδου. Η άλλη δόση, το άλλο 40% θα δοθεί στο τέλος και για πρώτη φορά θα λάβουμε υπόψη πόσο κρύο έκανε στην διάρκεια του χειμώνα σε κάθε περιοχή».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Το χρέος της ΕΕ το 2023 διπλασιάστηκε από το 2021 - Αυξήθηκαν οι παράτυπες δαπάνες
    Το χρέος της ΕΕ το 2023 διπλασιάστηκε από το 2021 - Αυξήθηκαν οι παράτυπες δαπάνες

    Για τους αυξανόμενους χρηματοοικονομικούς κινδύνους, που απειλούν τον προϋπολογισμό της ΕΕ εξαιτίας του πρωτοφανούς ύψους του χρέους, του επιθετικού πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και του υψηλού πληθωρισμού, προειδοποιεί το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), σε έκθεσή του που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.

    Παράλληλα, το ΕΕΣ εκτιμά το ποσοστό σφάλματος στις δαπάνες του προϋπολογισμού της ΕΕ στο 5,6% το 2023 (από 4,2% το 2022 και 3,0% το 2021).

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το εκτιμώμενο επίπεδο σφάλματος συγκρίνεται με το όριο του 2%, που έχει οριστεί ως το ποσοστό σφάλματος πάνω από το οποίο παράτυπες δαπάνες θεωρούνται σημαντικές.

    Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, και το 2023 το εκτιμώμενο επίπεδο σφάλματος στις δαπάνες από τον προϋπολογισμό της ΕΕ έχει αυξηθεί, όμως το ΕΕΣ εκφράζει ανησυχία για την αύξηση του επιπέδου του σφάλματος σε 5,6% που περιέχουν οι ύψους 191,2 δισ. ευρώ δαπάνες της ΕΕ από τον προϋπολογισμό της.

    Επιπλέον, παρατυπίες εντοπίζονται και σε τμήμα του ποσού των 48 δισ. ευρώ που δαπανήθηκε στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (ΜΑΑ), του κύριου πυλώνα του Ταμείου της ΕΕ για την ανάκαμψη μετά την πανδημία (NextGenerationEU).

    Το ΕΕΣ εντόπισε πληρωμές για τις οποίες δεν πληρούνταν όλες οι προϋποθέσεις, καθώς και αδυναμίες στα συστήματα δικλείδων των κρατών μελών.

    Το ΕΕΣ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το εκτιμώμενο σφάλμα ήταν σημαντικό και διάχυτο και, για τον λόγο αυτό, διατυπώνει αρνητική γνώμη σχετικά με τις δαπάνες της ΕΕ το 2023. Το ΕΕΣ επισημαίνει ότι η σημαντική αύξηση του εκτιμώμενου ποσοστού σφάλματος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα σφάλματα που εντοπίστηκαν στις δαπάνες συνοχής, τα οποία ανέρχονται σε 9,3% (έναντι 6,4% το 2022). Μια πιθανή αιτία που αναφέρει για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εθνικές διοικήσεις να εξασφαλίσουν την κατάλληλη χρηματοδότηση των έργων συνοχής είναι η πίεση που τους ασκείται να προβούν σε δαπάνες από ανταγωνιστικά ταμεία της ΕΕ.

    Ο ΜΑΑ πάσχει από αδυναμίες του συστήματος

    Σχετικά με τις δαπάνες του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΜΑΑ), το Ελεγκτικό Συνέδριο διατύπωσε γνώμη με επιφύλαξη. Επισημαίνει ότι μετά την πανδημία ο ΜΑΑ πάσχει από αδυναμίες του συστήματος και παράτυπες πληρωμές.

    Συγκεκριμένα, το 2023 ήταν το τρίτο έτος υλοποίησης του ΜΑΑ, στο πλαίσιο του οποίου οι χώρες της ΕΕ λαμβάνουν χρηματοδότηση, εφόσον επιτύχουν προκαθορισμένα ορόσημα και τιμές-στόχους.

    Το 2023 πραγματοποιήθηκαν 23 πληρωμές επιχορηγήσεων σε 17 κράτη μέλη.

    Το ΕΕΣ διαπίστωσε ότι περίπου το ένα τρίτο των εν λόγω πληρωμών του ΜΑΑ δεν πληρούσε τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις. Το αποτέλεσμα ήταν έξι πληρωμές να περιέχουν σημαντικό σφάλμα. Το ΕΕΣ εντόπισε επίσης αδυναμίες στον σχεδιασμό των ορόσημων ή των τιμών-στόχου, καθώς και επίμονα προβλήματα με την αξιοπιστία των πληροφοριών που περιλαμβάνονταν στις διαχειριστικές δηλώσεις των κρατών μελών.

    Το χρέος της ΕΕ το 2023 διπλασιάστηκε από το 2021

    Σύμφωνα με το ΕΕΣ, το χρέος της ΕΕ αυξάνεται και επιβαρύνει όλο και περισσότερο τα οικονομικά της ΕΕ. Το συνολικό ύψος των εκκρεμών αναλήψεων υποχρεώσεων, που εάν δεν αποδεσμευθούν αντιπροσωπεύουν μελλοντικά χρέη, στα τέλη του 2023 έφθασε στο πρωτοφανές ποσό των 543 δισ. ευρώ (από 452,8 δισ. ευρώ το 2022).

    Εν τω μεταξύ, το χρέος της ΕΕ εκτινάχθηκε το 2023, φθάνοντας στα 458,5 δισ. ευρώ (από 348 δισ. ευρώ το 2022, αύξηση κατά 32%), κυρίως λόγω του δανεισμού 268,4 δισ. ευρώ για το Ταμείο Ανάκαμψης. Το χρέος της ΕΕ είναι πλέον διπλάσιο απ' ό,τι το 2021 (όταν ανερχόταν σε 236,7 δισ. ευρώ).

    Αυτό σημαίνει ότι η ΕΕ είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους εκδότες χρεωστικών τίτλων στην Ευρώπη, ενώ δεν είναι σαφές αν η πρόταση της Επιτροπής για τους ιδίους πόρους θα εξασφαλίσει επαρκή έσοδα για την αποπληρωμή του χρέους του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα δε πρόσθετα έξοδα, που συνεπάγονται τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, εκτιμάται ότι κυμαίνονται μεταξύ 17 και 27 δισ. ευρώ.

    Πληθωρισμός και πόλεμος στην Ουκρανία

    Το ΕΕΣ επισημαίνει επίσης ότι ο υψηλός πληθωρισμός εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τον προϋπολογισμό της ΕΕ. Εκτίμησή του είναι ότι, μέχρι το τέλος του 2025, ο προϋπολογισμός της ΕΕ θα μπορούσε να χάσει σχεδόν το 13% της αγοραστικής του δύναμης. Στο τέλος του 2023, το συνολικό άνοιγμα του προϋπολογισμού της ΕΕ, με το οποίο μετράται ο κίνδυνος που συνδέεται με τις εγγυήσεις από τον προϋπολογισμό της ΕΕ και τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις, ανερχόταν σε 298 δισ. ευρώ (έναντι 248,3 δισ. ευρώ το 2022).

    Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδοτική βοήθεια της ΕΕ στην Ουκρανία, το ΕΕΣ σημειώνει ότι υπερδιπλασιάστηκε το 2023 (από 16 δισ. ευρώ σε 33,7 δισ. ευρώ) και προειδοποιεί ότι η μετάθεση στο μέλλον των κινδύνων πιθανής αθέτησης υποχρεώσεων εξόφλησης δανείων θα μπορούσε να θέσει υπό πίεση τον ενωσιακό προϋπολογισμό.

    Επιπλέον, υπογραμμίζονται οι σοβαροί κίνδυνοι που εγκυμονεί η διευκόλυνση για την Ουκρανία που δημιουργήθηκε το 2024, με στόχο την παροχή πρόσθετης χρηματοδοτικής στήριξης ύψους μέχρι και 33 δισ. ευρώ με τη μορφή δανείων, για την περίοδο 2024-2027, η οποία δεν απαιτεί οποιαδήποτε πρόβλεψη.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Stephanie Lecocq
  • Ηλεκτρικό ρεύμα: Τέλος τα πράσινα τιμολόγια και το νυχτερινό ρεύμα! Όσα αλλάζουν
    Ηλεκτρικό ρεύμα: Τέλος τα πράσινα τιμολόγια και το νυχτερινό ρεύμα! Όσα αλλάζουν

    «Ταφόπλακα» μπαίνει σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη στο πράσινο τιμολόγιο ρεύματος μέχρι το τέλος του χρόνου. Έτσι οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέξουν κάποιο άλλο χρωματιστό τιμολόγιο.

    Ο κ. Σκυλακάκης είναι ότι «τα πράσινα τιμολόγια τελειώνουν σαν θεσμική ρύθμιση» και θα πάμε σε ένα δυναμικό τιμολόγιο, το πορτοκαλί τιμολόγιο για αρχή, που θα αφορά τις επιχειρήσεις. Επειδή όμως απαιτεί έξυπνους μετρητές, οι καταναλωτές θα μπορούν να επωφεληθούν μετέπειτα.

    Τέλος και στο νυχτερινό ρεύμα

    Και η δεύτερη μεγάλη αλλαγή όπως είπε είναι «ότι θα περάσουμε από το νυχτερινό τιμολόγιο σε ένα διζωνικό ρεύμα. Όπως είπε, αυτή τη στιγμή έχει μείνει ένα «απομεινάρι» φθηνού ρεύματος. «Το νυχτερινό ρεύμα χορηγούνταν από τη τότε ΔΕΗ τις νυχτερινές ώρες που δεν υπήρχε ζήτηση. Πλέον με τις ΑΠΕ, το φθηνό ρεύμα το έχουμε το μεσημέρι όταν λειτουργούν τα φωτοβολταϊκά και τα Σαββατοκύριακα, προπαντός Κυριακές. Έχει νόημα να μετακινήσουμε την ζήτηση εκεί που υπάρχει φθηνή τιμή» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

    Και συνέχισε αποκαλύπτοντας ότι «Θα πάμε σε δύο ζώνες, η μία ζώνη θα είναι τις μεσημεριανές ώρες (10 το πρωί με 3 μμ) και όλο το Σαββατοκύριακο. Αυτή η ζώνη μέχρι το τέλος του χρόνου είναι πιθανό να την εισάγουμε» τόνισε ο κ. Σκυλακάκης.Κλείνοντας ο κ. Σκυλακάκης τόνισε πως ο νέος αυτός τρόπος θα δώσει σημαντικά φθηνότερο ρεύμα για τους καταναλωτές.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Μητσοτάκης: «Ο νέος προϋπολογισμός κάνει καλό στην τσέπη μας» - Οι 5 λόγοι
    Μητσοτάκης: «Ο νέος προϋπολογισμός κάνει καλό στην τσέπη μας» - Οι 5 λόγοι

    «Ο νέος προϋπολογισμός για το 2024-2025 κάνει καλό στην τσέπη μας», υποστηρίζει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο, που ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εξηγεί, πως «περιλαμβάνει 12 αυξήσεις αποδοχών και 12 μειώσεις φόρων. Έτσι κλείνουμε σταθερά την ψαλίδα που μας χωρίζει από τα ευρωπαϊκά εισοδήματα».

    «Όλα σε ένα πλαίσιο δημοσιονομικής σταθερότητας και υπευθυνότητας»

    «Νοικοκυρεύει κι άλλο δημόσιο χρέος διότι το μειώνει κατά σχεδόν 5 μονάδες του ΑΕΠ αυξάνοντας επιπλέον τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας και ελαφρύνοντας τις επόμενες γενιές. Κάνει πιο ισχυρή και πιο ανθεκτική την οικονομία μας διότι στοχεύει στην αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών προϊόντων και μείωση των εισαγωγών», συμπληρώνει.

    «Κλείνει το επενδυτικό κενό που άφησε στην οικονομία μας η κρίση. Διότι συγκριτικά με το 2019 υπερδιπλασιάζει τις δημόσιες επενδύσεις που κάνουμε σε υγεία, παιδεία, ασφάλεια, πολιτική προστασία», συνεχίζει.

    Κλείνοντας το βίντεο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνει πως «όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο δημοσιονομικής σταθερότητας και υπευθυνότητας. Σε μια στιγμή που άλλες ισχυρές ευρωπαϊκές χώρες είτε βρίσκονται σε ύφεση είτε έχουν υπερβολικά ελλείμματα»

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
    Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης

    Ο προϋπολογισμός θα είναι συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως σήμερα (7/10), είναι η μέρα κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή. Ο φετινός θα είναι απολύτως συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο - με αιχμή το όριο (3%) στις πρωτογενείς δαπάνες - που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Οι βασικές παραδοχές του κειμένου θα είναι οι εξής:

    • Δημόσιο Χρέος: 149,1% από 153,7% που θα διαμορφωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς
    • ΑΕΠ: +2,3% (μικρή επιτάχυνση από το φετινό 2,2%). Και το 2025 η Ελληνική οικονομία θα μεγεθύνεται πολύ πιο γρήγορα από τον κοινοτικό μέσο όρο
    • Πρωτογενές πλεόνασμα: 2,5%
    • Πληθωρισμός: 2,1% από 2,8% που θα κλείσει φέτος
    • Ανεργία: 9,7% επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα (9,6% το 2009)
    • Επενδύσεις: +8,4%
    • Εξαγωγές: +4%
    • Εισαγωγές: +3,6%
    Τα μέτρα

    Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και όλα τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί, ύψους 1,45 δισ. ευρώ:

    • Αύξηση συντάξεων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης. Η αύξηση εκτιμάται κοντά στο 2,5%.
    • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ το Δεκέμβριο σε συνταξιούχους που δεν θα δουν αύξηση στη σύνταξη τους λόγω προσωπικής διαφοράς. Αφορά περίπου 670.000 συνταξιούχους µε συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.
    • Επιπλέον εντός του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν: μία επιπλέον δόση στους δικαιούχους επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑµεΑ του ΟΠΕΚΑ (αφορά περίπου 185.000 άτομα).
    • Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ, επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος θα λάβουν και οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000).
    • Οριζόντια αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου από την 1η Απριλίου ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού.
    • Από 1η Απριλίου του 2025 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 830 ευρώ με ορίζοντα να αυξηθεί στα 950 ευρώ το 2027. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.
    • Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
    • Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ένοπλες Δυνάμεις) από 1/1/2025.
    • Νέα μείωση 1% στις ασφαλιστικές εισφορές από την αρχή του 2025. Κατά 0,5% από τις εισφορές εργαζομένων και κατά 0,5% από τις εργοδοτικές εισφορές κλάδου Υγείας
    • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο µε την εφαρμογή µμηδενικού συντελεστή από το 2025.
    • Τριετής απαλλαγή φόρου εισοδήματος για κενά ακίνητα που θα ενοικιαστούν.
    • Απαλλαγή από ΦΠΑ και το 2025 στα νέα κτίρια.
    • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
    • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
    • Αυτοτελής φορολόγηση εφημεριών ιατρών ΕΣΥ µε συντελεστή 22%.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Οι κρυφοί άσσοι στα έσοδα του ΥΠΟΙΚ – Τι σημαίνουν για τα πλεονάσματα
    Οι κρυφοί άσσοι στα έσοδα του ΥΠΟΙΚ – Τι σημαίνουν για τα πλεονάσματα

    Τα μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής γεμίζουν τα κρατικά ταμεία και δημιουργούν νέα δεδομένα για τη δημοσιονομική πολιτική και τους στόχους που έχουν τεθεί για τα πρωτογενή πλεονάσματα και το χρέος τα επόμενα χρόνια. Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του εφετινού προϋπολογισμού, στο οκτάμηνο η υπέρβαση των εσόδων ανήλθε στο 1,9 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου, τα επόμενα χρόνια αναμένεται το πλεόνασμα των εσόδων να ανέλθει σε 2-2,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.

    Το νέο δημοσιονομικό τοπίο θα αποτυπώνεται στις προβλέψεις του προϋπολογισμού του 2025 που θα κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου καθώς και στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2024-2027 που συζητείται με τις Βρυξέλλες και αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του επόμενου μήνα.

    Το στίγμα αυτών των θετικών εξελίξεων έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης με δηλώσεις του στο Bloomberg την περασμένη εβδομάδα, όπου προανήγγειλε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα εφέτος θα είναι υψηλότερο, στο 2,4% του ΑΕΠ, έναντι της αρχικής πρόβλεψης 2,1% του ΑΕΠ.

    Σε ανάλογα επίπεδα αναμένεται να κινηθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι στόχοι του υπουργείου Οικονομικών για το πρωτογενές πλεόνασμα και τα επόμενα χρόνια ανεβάζοντας τον πήχη συγκριτικά με τις έως τώρα προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος (2,1% του ΑΕΠ)

    Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Ελλάδα αναπτύσσεται με ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τις άλλες χώρες της ΕΕ, δίνουν περιθώρια μεγαλύτερης ευελιξίας στο οικονομικό επιτελείο σχετικά με την πολιτική δαπανών χωρίς να διακυβεύεται η πολιτική δημοσιονομικής πειθαρχίας και ευνοούν την προσπάθεια μείωσης του χρέους. Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της υπέρβασης των εσόδων, οι φετινές πρωθυπουργικές εξαγγελίες στη ΔΕΘ περιλάμβαναν ένα πρόσθετο πακέτο ελαφρύνσεων και ενισχύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ σε πλήρη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    “Λόγω της καλύτερης από το αναμενόμενο απόδοσης του προϋπολογισμού, μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών σε σύγκριση με τις αρχικές εκτιμήσεις", ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης στη συνέντευξή του στο Bloomberg .

    Η Ελλάδα θα είναι σε θέση να αυξήσει τις καθαρές της δαπάνες κατά "λίγο υψηλότερα από 3%" το 2025 — έναντι της αρχικής πρόβλεψης για 3% — και να συνεχίσει να τις αυξάνει με ανάλογο ρυθμό μέχρι το τέλος του 2028 , διευκρίνισε ο υπουργός.

    Σε ό,τι αφορά το δημόσιο χρέος, στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν τώρα μείωσή του κατά 20 μονάδες έως το τέλος του 2028. Από τα επίπεδα του 152,7% του ΑΕΠ που αναμένεται να διαμορφωθεί εφέτος εκτιμάται ότι θα περιοριστεί στο 130% του ΑΕΠ, γεγονός που αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες η Ελλάδα να κατέβει από το υψηλότερο σκαλί των χωρών της ΕΕ με το μεγαλύτερο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ.

    Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση προγραμματίζει νέα πρόωρη αποπληρωμή δανείων από το πρόγραμμα διάσωσης συνολικής αξίας 8 δισ. ευρώ (8,9 δισ. δολ.). Θα πρόκειται για την τρίτη πρόωρη αποπληρωμή του δανείου που έλαβε η Ελλάδα στο πρώτο πρόγραμμα διάσωσης το 2010, γνωστό ως Greek Loan Facility.

    Στο μέτωπο της φοροδιαφυγής, δύο σημαντικές παρεμβάσεις που έδωσαν τη μεγάλη ανάσα στα κρατικά έσοδα είναι αφενός ο νέος τρόπος τεκμαρτού προσδιορισμού του εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών, αφετέρου το πλέγμα μέτρων που εφαρμόζεται για την ψηφιοποίηση και τη χρήση νέων τεχνολογιών από την ΑΑΔΕ για τη σύλληψη της φορολογητέας ύλης. Μεταξύ των μέτρων αυτών είναι η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, η επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως η αξιοποίηση των φορολογικών στοιχείων από την πλατφόρμα My DATA που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση των φορολογικών ελέγχων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ηλεία: Ακυρώθηκε η συνάντηση των δημάρχων με τον Θ. Σκυλακάκη
    Ηλεία: Ακυρώθηκε η συνάντηση των δημάρχων με τον Θ. Σκυλακάκη

    Παρέμβαση στην ΚΕΔΕ

    Ακυρώθηκε η σημερινή συνάντηση των Δημάρχων της Ηλείας με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρο Σκυλακάκη, με θέμα την επικείμενη συγχώνευση των ΦΟΔΣΑ Ηλείας, Αχαίας και Αιτωτοακαρνανίας.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας Αθ. Παπαδόπουλος και ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Ηλείας Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ενημερώθηκαν από το γραφείο του υπουργού ότι δεν υπάρχει δυνατότητα συνάντησης καθώς δεν είχε προγραμματιστεί κανένα ραντεβού στην ημερήσια ατζέντα του κ. Σκυλακάκη.

    Αυτή τη στιγμή οι Δήμαρχοι μεταβαίνουν στα γραφεία της ΚΕΔΕ γα προγραμματισμένη παρέμβαση στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο