Οικονομία

Καλάθι νοικοκυριού: Εντονες πιέσεις σε βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για συγκράτηση τιμών

Καλάθι νοικοκυριού: Εντονες πιέσεις σε βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για συγκράτηση τιμών

Σε ένα ιδιότυπο μπα ντε φερ ανάμεσα στον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ εξελίσσεται η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για την συγκράτηση των τιμών

Eτοιμος να σηκώσει τους τόνους εμφανίζεται ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης απέναντι στην βιομηχανία τροφίμων, αλλά και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην περίπτωση που δεν σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και δεν συμβάλουν, όπως ο ίδιος θεωρεί στην εθνική προσπάθεια για την συγκράτηση των τιμών.

Την επόμενη εβδομάδα σχεδιάζεται να υπάρξει συνάντηση με τους εκπροσώπους των πολυεθνικών εταιριών στον κλάδο των τροφίμων, που δρουν στην Ελλάδα, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν υψηλές προσδοκίες.

Πηγές της αγοράς θεωρούν ότι από την στιγμή που δεν έλαβε μία ισχυρή δέσμευση από τις ελληνικές επιχειρήσεις, πράγμα που οι αναλυτές το θεωρούν απολύτως φυσιολογικό, τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο κάτι τέτοιο να συμβεί με τις πολυεθνικές που εκ των πραγμάτων είναι λιγότερο ευέλικτες.

Την ίδια στιγμή οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ ναι μεν προχώρησαν σε μειώσεις τιμών σε αρκετά προϊόντα από αυτό που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού, ωστόσο η επιδίωξη του υπουργείο, στο καλάθι να συμμετέχουν περισσότερα επώνυμα προϊόντα, εις βάρος αυτών της ιδιωτικής ετικέτας δεν φαίνεται να εκπληρώνεται.

Η στάση της βιομηχανίας τροφίμων

Από την άλλη πλευρά οι επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν πως ναι μεν κάνουν ότι είναι δυνατόν για να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο και αυτό διότι τα κόστη αυξάνονται σημαντικά και μία τέτοια κίνηση πιθανό να λειτουργήσει εις βάρος της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας που συναντήθηκαν πριν λίγες ημέρες με τον Άδωνι Γεωργιάδη τόνισαν ότι δεν μπορούν να δεσμευθούν για συγκράτηση τιμών και αυτό διότι οι πρώτες ύλες αυξάνονται σημαντικά και αν δεν ακολουθήσουν τους κανόνες της αγοράς είναι πιθανόν αυτό να σημάνει υπονόμευση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Η απάντηση που έλαβαν από τον υπουργό είναι ότι είναι από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που γνώρισαν μεγάλη μάλιστα άνθηση στα χρόνια της πανδημίας και ως εκ τούτου ίσως είναι κατάλληλη στιγμή να επιστρέψουν ένα μέρος των κερδών – ως μέρισμα – στην κοινωνία που τόσο δοκιμάζεται αυτή την περίοδο.

Επιστροφή μερίσματος στην κοινωνία

Με λίγα λόγια του ζήτησε αν δεν επαρκεί η μείωση των κερδών τους, ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές, τότε να δουλεύουν ακόμη και με ζημιά, κάτι που βέβαια δεν άρεσε τους εκπροσώπους της βιομηχανίας.

Σε ότι αφορά τα σούπερ μάρκετ και την μουρμούρα που υπήρξε διότι ο υπουργός επέλεξε να επισκεφτεί συγκεκριμένη αλυσίδα λέγοντας ότι αυτή είναι που έχει το φθηνότερο καλάθι, ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε λέγοντας ότι θα πηγαίνει κάθε εβδομάδα στην αλυσίδα εκείνη που έχει το φθηνότερο καλάθι, καλώντας ουσιαστικά να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης θεωρούν ότι η ένταση του ανταγωνισμού, καθώς και η στάση του υπουργού μπορούν να φέρουν αποτελέσματα υπέρ του καταναλωτή.

Δεν είναι τυχαία άλλωστε η απάντηση του Άδωνι Γεωργιάδη στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ για επικοινωνιακά show.

«Τα αποτελέσματα από το καλάθι του νοικοκυριού είναι μετρήσιμα. Όσο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα με κατηγορείτε για τηλεοπτικό σόου, το τελικό αποτέλεσμα του καλαθιού μετριέται μόνο σε ένα μέρος, στην τιμή στο ράφι. Αν η τιμή στο ράφι πέφτει, το αν εγώ κάνω σόου ή αν πάω να τραγουδήσω στο σούπερ μάρκετ ή αν πάω να κάνω push ups στο σούπερ μάρκετ, αν πάω να βάψω έναν τοίχο στο σούπερ μάρκετ, είναι αδιάφορο στον καταναλωτή. Τον καταναλωτή τον ενδιαφέρει αν θα μπορέσει να πάρει τα προϊόντα που θέλει σε φθηνότερη τιμή».

Πηγή: imerisia.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup