Οικονομία

Κατάκολο: Σε άνοδο η κρουαζιέρα το 2023 - Αυξητική τάση για το 2024, αλλά χρειάζονται έργα

Κατάκολο: Σε άνοδο η κρουαζιέρα το 2023 - Αυξητική τάση για το 2024, αλλά χρειάζονται έργα

Καλύτερη χρονιά θα είναι το 2023 για την κρουαζιέρα στο Κατάκολο. Για αυτούς που κοιτούν μόνο τους αριθμούς, αναμένεται να υπάρξουν περίπου 25 αφίξεις παραπάνω από το 2022, ενώ η τάση για το 2024 είναι ακόμα περισσότερο θετική. Όμως αν θέλουμε να μιλήσουμε για τις πραγματικές προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ηλεία, θα πρέπει να δούμε και το κεφάλαιο έργα. Έργα στις υποδομές, στην χερσαία ζώνη, στο οδικό δίκτυο. Έργα που σε μεγάλο βαθμό έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στη διετία της πανδημίας, όμως χάθηκε πολύτιμος χρόνος και θα πρέπει να βιαστούμε για να μην χάσουμε πολλά περισσότερα και οδηγήσουμε την προοπτική της κρουαζιέρας για το Κατάκολο στα βράχια…

Καλό το 2023, καλύτερο το 2024

Μιλώντας με το ναυτιλιακό πράκτορα των μεγαλύτερων εταιριών κρουαζιέρας στο Κατάκολο, Παναγιώτη Φάκλαρη, μας ανέφερε τον αριθμό των αφίξεων για το 2023, όπως έχει διαμορφωθεί έως τώρα. Αναμένεται να φτάσουν τις 217, αλλά πάντα υπάρχουν μικρές προσθαφαιρέσεις στο πρόγραμμα έως τα μέσα της άνοιξης ή και έκτακτες αφίξεις στη διάρκεια της σεζόν. Να σημειώσουμε πως το 2022, κλείνει με 192 αφίξεις στο Κατάκολο.

Αναγκαία η άμεση ολοκλήρωση των έργων

Το πιο σημαντικό είναι όμως η τάση που υπάρχει για το άμεσο μέλλον. “Με τα σημερινά δεδομένα στην αγορά, το 2024 διαφαίνεται μια αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στο Κατάκολο. Όμως στην περίπτωση του δικού μας λιμένα, σημαντικό ρόλο παίζουν τα έργα, τα οποία έχουν “παγώσει”. Θα πρέπει να επανεκκινήσουν άμεσα και να ολοκληρωθούν τόσο στη χερσαία ζώνη, όσο και στο οδικό δίκτυο, για να υποδεχθούμε τους τουρίστες με καλύτερες συνθήκες, δημιουργώντας ακόμα καλύτερες προοπτικές για το μέλλον” σημείωσε ο κ. Φάκλαρης.

Σχολίασε πως σημαντικό ρόλο παίζει το θέμα του κτιρίου Σένγκεν. “Ο υπουργός κ. Πλακιωτάκης, πρόσφατα στο Πάρκο Ξυστρή, είχε αναφέρει πως υπάρχουν κάποια ζητήματα με λιμάνια που θα πρέπει να διαθέτουν υποδομές για την ζώνη Σένγκεν. Μια επιτροπή του υπουργείου, όπως ανέφερε, εργάζεται σε αυτό το θέμα σε κάποια λιμάνια που ανήκουν στους δήμους, όπως το Κατάκολο, προκειμένου να εφαρμοστούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές, καθώς με βάση την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα, όποιο λιμάνι κρουαζιέρας δεν έχει εφαρμόσει όσα απαιτεί η συνθήκη Σένγκεν δεν θα μπορεί να αποτελεί, πύλη εισόδου και εξόδου” είπε ο κ. Φάκλαρης και συμπλήρωσε πως στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υποδομών, θα χρειαστεί να τοποθετηθεί ένα ναύδετο στον κυματοθραύστη στον προβλήτα Νο1, για να την καλύτερη πρόσδεση της πρύμνης των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

Κατέληξε λέγοντας πως “… για το Κατάκολο υπάρχει μια δυναμική στον τομέα της κρουαζιέρας, όπου όλοι, ο καθένας από την πλευρά του, θα πρέπει να συμβάλουμε στο να βοηθηθεί αυτή τη τάση, για το καλό της περιοχής συνολικά.

Η μερίδα του λέοντος

Οι αμερικανικών συμφερόντων εταιρίες κρουαζιέρας είναι αυτές που θα έχουν τις περισσότερες αφίξεις για το 2023. Οι Celebrity Cruises, Royal Caribbean, Princess Cruises, Holland America, Norwegian, Seaborn είναι μόνο μερικές από τις πολλές αμερικάνες εταιρίες που θα έχουν περίπου 100 αφίξεις τη νέα χρονιά. Η Costa Cruises με την Aida αναμένεται να έχουν 45 προσεγγίσεις και περίπου 30 η MSC Cruises… Τέλος για πρώτη φορά θα προσεγγίσουν φέτος στο Κατάκολο δύο πλοία της Norwegian, το νεότευκτο Viva και το Breakaway.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα