Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2024 12:48

Σούπερ μάρκετ: Αυξάνουν μισθούς για να βρουν εργαζομένους

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι αμοιβές, οι παροχές και τα μπόνους που δίνουν οι μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να καλύψουν τα κενά που έχουν σε ανθρώπινο δυναμικό

Mε αυξήσεις μισθών, παροχές και μπόνους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσπαθούν να κρατήσουν τους εργαζομένους αλλά και να βρουν νέους, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν κυρίως στα καταστήματα, που σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του κλάδου φτάνουν τους 8.000 υπαλλήλους. Η προσέλκυση νέων εργαζομένων αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες για τις διοικήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ την φετινή χρονιά.

To μεγάλο πρόβλημα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν εκείνες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, όπου οι εργαζόμενοι είναι κυριολεκτικά… δυσεύρετοι, καθώς πολλοί προτιμούν να εργασθούν σε άλλους κλάδους όπως είναι ο τουρισμός και η εστίαση όπου οι αποδοχές είναι μεγαλύτερες.

Προκειμένου λοιπόν να προσελκύσουν νέους εργαζόμενους προχωρούν το τελευταίο διάστημα η μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ μετά την άλλη σε αυξήσεις μισθών, σε παροχές και μπόνους στους εργαζόμενους.

Σκλαβενίτης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης προχώρησε, πριν από περίπου ένα μήνα, σε νέες αυξήσεις στις αποδοχές των εργαζομένων και παροχές με συνολικό ετήσιο κόστος 30,7 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, αυξήθηκαν οι αποδοχές κατά μέσο όρο 5,17% για 31.400 εργαζόμενους και ο βασικός μισθός σε 900 ευρώ για εργαζόμενους με έως δύο έτη προϋπηρεσίας και 960 ευρώ μετά τη συμπλήρωση των δύο ετών. Για έγγαμο εργαζόμενο, ο βασικός μισθός διαμορφώθηκε σε 960 ευρώ και 1.020 ευρώ, αντίστοιχα.

Επίσης αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί στην επιχείρηση από τις 14-2-2012 έως τις 31-12-2023, δηλαδή διάστημα το οποίο δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία με βάση την πρόσφατη νομοθεσία για την άρση της αναστολής των ωριμάνσεων.

Επιπρόσθετα, διευρύνθηκε και το πρόγραμμα παροχών με χορήγηση ποσού 500 ευρώ για κάθε γέννηση ή υιοθεσία τέκνου, αύξηση του ποσού των μηνιαίων διατακτικών σε τρίτεκνους και πολύτεκνους εργαζόμενους από 50 σε 70 ευρώ και χορήγηση μηνιαίων διατακτικών αξίας 50 ευρώ σε κάθε ανήλικο τέκνο εργαζομένου σε χηρεία.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Πρόσθετη οικονομική ενίσχυση 12 εκατ. ευρώ για το 2023 προσέφερε στους εργαζομένους της η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ειδικότερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει προχωρήσει στην αύξηση αποδοχών σε ποσοστό 7,5% στο βασικό μισθό, και συγκεκριμένα από 750 ευρώ στα 806 ευρώ. Επίσης, κάθε εργαζόμενος έχει πρόσθετη οικονομική υποστήριξη, λαμβάνοντας με τη μορφή έξτρα επιδόματος 50 ευρώ κάθε μήνα. Παράλληλα, η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω τις παροχές με τη μορφή έκπτωσης προσωπικού για αγορές από τα καταστήματα της αλυσίδας. Συγκεκριμένα, με την εν λόγω επένδυση που αντιστοιχεί σε ετήσιο κόστος 2,5 εκατ. ευρώ, η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση της έκπτωσης προσωπικού από 5,5% στο 7% για όλους τους εργαζομένους της.

METRO

Η METRO αναγνωρίζοντας τη συμβολή των ανθρώπων της στα καταστήματα My market και METRO Cash & Carry, αλλά και στα Κέντρα Διανομής, προχώρησε από την 1η Ιανουαρίου σε αυξήσεις μισθών διαμορφώνοντας τις κατώτατες, μεικτές, συνολικές αποδοχές στα 900 ευρώ, για εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.

Έτσι, οι μηνιαίες αποδοχές διαμορφώνονται κατά 15,4% υψηλότερες από τον κατώτατο θεσμοθετημένο μισθό. Παράλληλα αυξάνονται επιδόματα που αφορούν σε συγκεκριμένες θέσεις ευθύνης και ειδικότητες στο Δίκτυο Καταστημάτων και στα Κέντρα Διανομής, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο ακόμη περισσότερο το εισόδημα των εργαζομένων.

Επιπλέον, ανανεώνεται για άλλον ένα χρόνο η έκτακτη παροχή που δόθηκε πέρυσι και αφορά σε «Ασφαλιστήρια Συμβόλαια Περιεχομένου Κατοικιών σε κίνδυνο», ετήσιας διάρκειας, με κάλυψη έως 3.000 ευρώ, με στόχο την προστασία της περιουσίας σε περίπτωση κλοπής ή φυσικών καταστροφών, για το σύνολο των εργαζομένων της εταιρείας. Το ποσό των συνολικών αυξήσεων και πρόσθετων παροχών της εταιρείας προς τους ανθρώπους της στα καταστήματα και στα κέντρα διανομής θα ξεπεράσει για το 2024 τα 14 εκατ. ευρώ.

LIDL

Η Lidl Ελλάς προχώρησε από τον περασμένο μήνα σε νέες μισθολογικές αυξήσεις, ορίζοντας κατώτατο μικτό μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ για όλους τους εργαζομένους. Παράλληλα τίθεται σε εφαρμογή η νέα μισθολογική πολιτική που αφορά την ομάδα της στα logistics centers σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Πάτρα και Θήβα, η οποία προβλέπει αυξήσεις έως και 18%, συνολικού ύψους 650.000 ευρώ σε ετήσια βάση.

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2024 11:16

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές
    Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις για πολλές ημέρες και συγκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24.

    Οι καθηγητές υπογραμμίζουν, ότι η διαχρονική μισθολογική υποβάθμιση των μελών ΔΕΠ δεν μπορεί να συνεχιστεί, τονίζοντας, ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου.

    Δηλώνουν επίσης ότι οι σημερινές αποδοχές των μελών ΔΕΠ είναι σε ονομαστικές τιμές χαμηλότερες από το 2003, κατά 9%. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη κατηγορία υπαλλήλων ή λειτουργών του δημοσίου. Συγκριτικά, το 2024 ως προς το 2003, σε ονομαστικές τιμές ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έχει αυξηθεί 45%, το ΑΕΠ έχει αυξηθεί 25% και ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί 60%.

    Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών

    Οι απώλειες μόνο από την παράλειψη της πολιτείας να συμμορφωθεί ήδη από το 2014 με την απόφαση του ΣτΕ για το ελάχιστο επίπεδο των αποδοχών μας, αντιστοιχούν σε έναν ετήσιο μισθό, ενώ οι συσσωρευμένες απώλειες εξαιτίας της παράλειψης των μελών ΔΕΠ από αυξήσεις που δόθηκαν στα ειδικά μισθολόγια την περίοδο 2008-2009, ανέρχονται σε 3,5 ετήσιους μισθούς τουλάχιστον. Οι απώλειες της περιόδου αυτής έχουν αντίστοιχη σημαντική επίπτωση και στις συντάξιμες αποδοχές.

    Η ΠΟΣΔΕΠ

    • τονίζοντας ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου,
    • και επισημαίνοντας ότι οι ρυθμίσεις του Ν.5045/2023 για το νέο μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ δεν επέφεραν την πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση 1911/2022 του ΣτΕ που ορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο αποδοχών, και προφανώς δεν καλύπτουν τις πολυετείς μισθολογικές απώλειες των μελών ΔΕΠ,

    διεκδικεί

    • νέο μισθολόγιο για την αποκατάσταση των αποδοχών των μελών ΔΕΠ, που πρακτικά αμείβονται με το μισθολόγιο του 2003, σε επίπεδα αντάξια του λειτουργήματος τους και ανταγωνιστικά συγκριτικά με τις αποδοχές στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αλλά και τις αποδοχές άλλων κατηγοριών δημοσίων λειτουργών που αμείβονται με ειδικό μισθολόγιο,
    • σημαντική αύξηση του προσωπικού, όλων των κατηγοριών, στα Πανεπιστήμια με στόχο τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των Ιδρυμάτων
    • γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, τακτικής και έκτακτης, των Πανεπιστημίων ώστε να αντιμετωπισθούν επαρκώς τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, να εκσυγχρονισθούν και να επεκταθούν οι υλικοτεχνολογικές υποδομές και να ενισχυθεί ουσιαστικά, ειδικά στα περιφερειακά ιδρύματα, το πλέγμα παρεμβάσεων φοιτητικής μέριμνας.

    Για την προώθηση των αιτημάτων των πανεπιστημιακών καθηγητών η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ

    • αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη διάδοση και προβολή των οικονομικών αιτημάτων, και θα παρουσιάσει τεκμηριωμένα τα αιτήματα αυτά στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, τα κοινοβουλευτικά κόμματα και τα μέσα ενημέρωσης
    • καλεί τους Συλλόγους μελών ΔΕΠ στη λήψη αποφάσεων για δράσεις και απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24, με στόχο την προβολή και διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων
    • καλεί σε πανελλαδικό συντονισμό των δράσεων των Συλλόγων ΔΕΠ και των λοιπών κατηγοριών προσωπικού ειδικότερα για την Τρίτη 12 Νοεμβρίου, ενώ για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, ημέρα πανυπαλληλικής - πανεργατικής απεργίας που έχουν εξαγγείλει ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, καλεί σε συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις
    • συμπαραστέκεται και στηρίζει τις δίκαιες οικονομικές διεκδικήσεις άλλων κατηγοριών εργαζομένων

    Βασικά αιτήματα των καθηγητών

    • επικαιροποίηση των δύο επιδομάτων (ειδικού επιδόματος έρευνας και διδασκαλίας και επιδόματος βιβλιοθήκης), καθότι σχετίζονται με το κόστος ζωής και τις ειδικές συνθήκες άσκησης του λειτουργήματος των καθηγητών Πανεπιστημίου
    • χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίου στα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν σε απομακρυσμένες και παραμεθόριες περιοχές με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και την παροχή οικονομικών κινήτρων (π.χ. επιδοτούμενο στεγαστικό δάνειο) για την προσέλκυση και παραμονή νέων συναδέλφων στα περιφερειακά Ιδρύματα
    • αποφορολόγηση του ειδικού επιδόματος βιβλιοθήκης, σύμφωνα με την 2306/2014 απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, προς αποφυγή κατάθεσης χιλιάδων ατομικών φορολογικών προσφυγών
    • ριζική αναπροσαρμογή της ειδικής αμοιβής για την παροχή κλινικού και εργαστηριακού έργου σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του ΕΣΥ ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, κατ’ αναλογία των αμοιβών των υπηρετούντων στο ΕΣΥ συναδέλφων
    • επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
    • καταβολή της πλήρους μισθολογικής διαφοράς που αναγνωρίζεται από τις αποφάσεις 4741/2014 και 1911/2022 του ΣΤΕ για το χρονικό διάστημα από τον Γενάρη του 2017 έως τον Οκτώβρη του 2022 σε όλα τα μέλη ΔΕΠ ανεξαιρέτως
    • θέσπιση της σύνταξης των αφυπηρετησάντων μελών ΔΕΠ τουλάχιστον στο 80% του τελευταίου μισθού τους, προς αναγνώριση των σημαντικών υπηρεσιών που παρείχαν στον εργάσιμο βίο τους, ο οποίος, συγκριτικά με άλλες κατηγορίες εργαζομένων, είναι περιορισμένος λόγω των πολλών ετών που απαιτούνται για απόκτηση των αυξημένων προσόντων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Έρχονται αλλαγές σε μισθούς και συντάξεις – Τι θα γίνει με εισφορά αλληλεγγύης και προσωπική διαφορά
    Έρχονται αλλαγές σε μισθούς και συντάξεις – Τι θα γίνει με εισφορά αλληλεγγύης και προσωπική διαφορά

    Μόνιμες αυξήσεις αποδοχών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στοχευμένες ενισχύσεις στα επιδόματα και παροχές σε συνταξιούχους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στα μέτρα της κυβέρνησης.

    Tα οφέλη είναι πολλαπλά για τους εργαζόμενους, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Αθροιζόμενα, «μεταφράζονται» σε μισό ή έναν ή και περισσότερους μισθούς επιπλέον για πολλούς, μέσα στο 2025.

    Η οριζόντια αύξηση των αποδοχών τους θα ισχύσει από την 1/4/2025 φτάνοντας στα 100 ευρώ έως το 2027 με τον εισαγωγικό μισθό στο Δημόσιο να διαμορφώνεται στα 950 ευρώ όπως είναι ο στόχος για τον βασικό μισθό στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

    Συντάξεις

    – Αυξήσεις: Περίπου 2,5%

    – Θα δοθούν: Δεκέμβριο 2024

    – Προϋπόθεση: Χωρίς προσωπική διαφορά

    – Επίδομα Προσ. Διαφοράς: 100 έως 200 €

    – Εισφορά αλληλεγγύης: Διορθώσεις όχι μειώσεις

    – Αναδρομικά 11μηνου: Αναμένεται απόφαση

    Παράδειγμα αύξησης σύνταξης 1.100 €:

    – Καθαρά σήμερα: 980 €

    – Καθαρά 1/1/2025: 998 €

    – Αύξηση: + 1,83% ή 18 €

    Μισθοί ιδιωτικού τομέα

    – Κατώτατος μισθός: Αύξηση στα 870 €

    – Εφαρμογή: Απρίλιος 2025

    – Εισφορές: Μείωση 1% από 1/1/2025

    Σε μισθό 1.000 €: Αύξηση 5 €

    Μισθοί 700.000 δημ. υπαλλήλων

    – Από Απρίλιο: Σύνδεση με κατώτατο μισθό

    – Ετήσια αύξηση: 4% (συνολικά έως 100 €)

    – Εισαγωγικός μισθός: 950 € έως το 2027

    Επίδομα προσωπικής διαφοράς

    -Επίδομα Προσ. Διαφοράς: 100 έως 200 €

    – Επίδομα Προσ. Διαφοράς: 100 έως 200 €

    * 200 €: Συντάξεις έως 700 €

    * 150 €: Συντάξεις 701 – 1.100 €

    * 100 €: Συντάξεις 1.101 € – 1.600 €

    – Εισφορά αλληλεγγύης: Ετοιμάζονται διορθώσεις

    * Στόχος: Να μην ψαλιδίζουν τις αυξήσεις

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο
    Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο

    Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης μιλά στον ΟΤ για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί

    Η αγορά εργασίας είναι «τεμαχισμένη». Έχει δύο, τρεις ακόμη και ίσως και τέσσερις ταχύτητες. Οι επιχειρησιακές συμβάσεις ιδιαίτερα στον χώρο της βιομηχανίας είναι ελάχιστες όσες προβλέπουν ότι οι μισθοί θα αυξηθούν, που κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα του καθοριζόμενου κατώτατου μισθού.

    Είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στο λιανεμπόριο, όπου κατά τεκμήριο, οι επιχειρησιακές συμβάσεις προβλέπουν υψηλότερο εισαγωγικό μισθό.

    Η ακρίβεια και οι χαμηλές αμοιβές

    Όμως οι χαμηλές αμοιβές του ιδιωτικού τομέα πυροδοτούν την κοινωνική δυσαρέσκεια, η οποία συμπυκνώνεται στην έννοια της «ακρίβειας».

    Μιλώντας προς τον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης επισημαίνει ότι «το πρόβλημα της ακρίβειας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την αύξηση των αμοιβών του ιδιωτικού τομέα, εφόσον το επιτρέπει η παραγωγικότητα της βιομηχανίας, που είναι το αποτέλεσμα της επενδυτικής δραστηριότητας των ίδιων των επιχειρήσεων».

    Οι συμβάσεις

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν όμως το 2023, στο δωδεκάμηνο του προηγούμενου έτους υπογράφηκαν 209 νέες επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες αφορούν 137.179 μισθωτούς. Όμως από αυτές μόνο οι 59 συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις μισθών!

    Και αναφερόμενη στο 2024 η Τράπεζα της Ελλάδος σημειώνει πως οι μέσες αποδοχές και το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος αναμένεται ότι θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους του 2023, ενώ η άνοδος της παραγωγικότητας θα παραμείνει περιορισμένη.

    Οι αντιδράσεις από τις ΜμΕ

    Κι όπως έλεγε πηγή της αγοράς είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όταν τον περασμένο Μάρτιο συζητούνταν το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προήλθαν από τις οργανώσεις των μικρομεσαίων, αλλά κι από ένα τμήμα της βιομηχανίας, που βασίζει την ανταγωνιστικότητα του στις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων.

    Ίσως παρόμοιας έντασης θα είναι και οι αντιδράσεις το 2025 – περί τον Μάρτιο – όταν θα αρχίσει να συζητείται το ύψος της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού.

    Ο αντίθετος δρόμος του λιανεμπορίου

    Ωστόσο στον αντίποδα της βιομηχανίας κινείται το λιανεμπόριο – πρωτίστως οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και ακολούθως οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Οπως έλεγε πηγή του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ οι επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν το 95% του ετήσιου τζίρου, απασχολούν 118.000 εργαζομένους.

    Όλοι αυτοί αμείβονται υψηλότερα – κατά πολύ ή λιγότερο εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε επιχείρησης – από την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων. Εκτός όμως από τον υψηλότερο εισαγωγικό μισθό – έναντι του καθοριζόμενου κατώτατου, δηλαδή των 830 ευρώ το μήνα – οι εργαζόμενοι των αλυσίδων έχουν και διάφορες άλλες παροχές.

    Οπως επί παραδείγματι οι εργαζόμενοι στα καταστήματα των τουριστικών περιοχών, για το διάστημα που διαρκεί η τουριστική περίοδος απολαμβάνουν μία έξτρα αμοιβή.

    Η έλλειψη προσωπικού

    Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν, σύμφωνα με την ίδια πηγή, λόγω του γεγονότος ότι οι «οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό και για να μην χάσουν υπαλλήλους δίνουν υψηλότερο μισθό και διάφορες επιμέρους παροχές».

    Μάλιστα παρατηρείται ένας ιδιότυπος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων στο θέμα του «πακέτου» προσφέρει η κάθε επιχείρηση για να κρατήσει τους εργαζομένους της και να μην μεταπηδήσουν στην ανταγωνίστρια της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετά χρόνια προ της κρίσης η εργασία σε ένα σούπερ μάρκετ θεωρούνταν «υποδεέστερη» και ως εκ τούτου ευκαιριακή, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο.

    Πηγή: ΟΤ

  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πώς διαμορφώνονται συντάξεις και μισθοί το 2025
    Πώς διαμορφώνονται συντάξεις και μισθοί το 2025

    Αυξήσεις από 2,2% έως 2,5% θα λάβουν περίπου 2 εκατ. συνταξιούχοι - Από την ερχόμενη άνοιξη θα δοθούν οριζόντιες αυξήσεις έως και 100 ευρώ τον μήνα σε 700.000 δημοσίους υπαλλήλους

    Σε τέσσερα επίπεδα θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις το 2025 με τους συνταξιούχους, ωστόσο, να είναι οι χαμένοι των κυβερνητικών μέτρων. Διότι πέραν της μικρής αύξησης που θα λάβουν το νέο έτος (περίπου 2,5%) δεν θα έχουν καμία αύξηση όσοι έχουν προσωπική διαφορά (πριν από το 2016).

    Οι συνταξιούχοι με σύνταξη άνω των 1.400 ευρώ, οι οποίοι επιβαρύνονται με το χαράτσι της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) που τελικά δεν θα αναμορφωθεί αλλά θα παγώσει ώστε να μην υπάρχουν απώλειες.

    Ειδικότερα:

    1. Συντάξεις

    Αυξήσεις μεταξύ 2,2% έως 2,5% για το 2025 θα λάβουν περίπου 2 εκατ. συνταξιούχοι. Η αύξηση θα δοθεί με τη σύνταξη μηνός Ιανουαρίου που θα αναμένεται να πληρωθεί πριν από τα Χριστούγεννα. Το τελικό ποσοστό βρίσκεται ήδη υπό επεξεργασία, καθώς εξαρτάται από την τελική πρόβλεψη για τον ρυθμό ανάπτυξης και τον πληθωρισμό του τρέχοντος έτους. Αυτά είναι τα δύο μεγέθη βάσει των οποίων καθορίζονται οι αυξήσεις συντάξεων από το 2023 και μετά. Οι αυξήσεις θα αφορούν και τους υφιστάμενους συνταξιούχους και όσους υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης ως τον Δεκέμβριο του 2024. Οσοι αποχωρήσουν το 2025 θα λάβουν την ανταποδοτική σύνταξη, βάσει των νέων κριτηρίων που είναι το επίπεδο μισθών και τα έτη ασφάλισης, αλλά και την αυξημένη εθνική σύνταξη.

    2. Προσωπική διαφορά

    Οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά και άθροισμα κύριων συντάξεων έως 1.600 ευρώ θα λάβουν τον Δεκέμβριο έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ ανάλογα με το ύψος της σύνταξης.

    3. Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)

    Παγώνουν οι μειώσεις συντάξεων που συνοδεύονται από την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, όπως έγραψαν «ΤΑ ΝΕΑ». Η νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί μέχρι τις γιορτές θα παγώνει την ΕΑΣ όμως θα παγώσουν και οι αυξήσεις στις συντάξεις των συνταξιούχων μέχρι το ποσό του ανώτατου κλιμακίου όπου ανήκει ο συνταξιούχος για να μην αλλάξει κλίμακα. Με το νέο σύστημα η σύνταξη του ασφαλισμένου θα παγώνει στα 1.700 ευρώ και δεν θα αυξάνεται για να μη μεταβεί στο επόμενο κλιμάκιο και να καταβάλει υψηλότερη κλίμακα ΕΑΣ.

    4. Μισθοί.

    Από την ερχόμενη άνοιξη θα δοθούν οριζόντιες αυξήσεις έως και 100 ευρώ τον μήνα σε περίπου 700.000 δημοσίους υπαλλήλους.

    Η αύξηση των μισθών στο Δημόσιο αποσκοπεί στο να ισοσκελίσει τον εισαγωγικό μισθό των νέων υπαλλήλων, προκειμένου να μην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού. Το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, θα προσδιορίσει και την αύξηση των μισθών στο Δημόσιο, που θα εφαρμοστεί από 1ης Απριλίου 2025.

    Πηγή: Premium Έκδοση Τα Νέα - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο