Κυριακή, 31 Μαρτίου 2024 13:21

ΦΠΑ: Παράθυρο απαλλαγής ανοίγει η Κομισιόν για τις μικρές επιχειρήσεις

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Κοινοτική οδηγία προβλέπει εξαίρεση για εκείνες που έχουν ετήσιο τζίρο έως και 85.000 ευρώ

Παράθυρο για αύξηση του ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ για τις μικρές επιχειρήσεις ανοίγει κοινοτική οδηγία που προβλέπει εξαίρεση για εκείνες που έχουν ετήσιο τζίρο έως και 85.000 ευρώ.

Σήμερα στην Ελλάδα το όριο του τζίρου για την απαλλαγή από τον ΦΠΑ ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ, ενώ με τη νέα οδηγία η οποία πρέπει να ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες των Κρατών - Μελών μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και να ισχύσει από την 1η/1/2025, προβλέπεται η απαλλαγή από τον ΦΠΑ των μικρών επιτηδευματιών με ετήσιο τζίρο έως και 85.000 ευρώ. Πρόκειται για το ανώτατο ποσό και εναπόκειται στα κράτη μέλη, να ορίσουν χαμηλότερα το απαλλασσόμενο όριο από τον ΦΠΑ .Σύμφωνα με την Οδηγία, κάθε κράτος μέλος θα μπορεί να καθορίσει το εθνικό του όριο απαλλαγής στο ύψος που ανταποκρίνεται καλύτερα στις οικονομικές και πολιτικές τους συνθήκες.

Τι αλλάζει με την οδηγία

Οι βασικές αλλαγές που επιφέρει η οδηγία και τις οποίες θα πρέπει να ενσωματώσουν τα κράτη μέλη στις εθνικές τους νομοθεσίες:

✔ O ορισμός των «μικρών» επιχειρήσεων θα καλύπτει όλες τις επιχειρήσεις των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών της Ένωσης στην ενιαία αγορά δεν υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

✔ Επιτρέπει στα κράτη-μέλη να καθορίζουν το όριο του ετήσιου κύκλου εργασιών που απαιτείται για την απαλλαγή από τον ΦΠΑ σε επίπεδο που δεν υπερβαίνει το ποσό των 85000 EUR (ή το αντίστοιχο ποσό σε εθνικό νόμισμα). Η δυνατότητα για τα κράτη μέλη που αποφασίζουν να εφαρμόσουν την εξαίρεση των ΜΜΕ να ορίσουν το όριο τους στο επίπεδο που αντικατοπτρίζει καλύτερα το ιδιαίτερο οικονομικό και νομικό τους πλαίσιο. Η απαλλαγή θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις επιλέξιμες επιχειρήσεις της ΕΕ , είτε είναι εγκατεστημένες είτε όχι στο κράτος μέλος όπου πραγματοποιούν παραδόσεις που υπόκεινται σε ΦΠΑ.

✔ Για κάθε μικρή επιχείρηση που μπορεί να επωφεληθεί της εξαίρεσης σε κράτος μέλος όπου δεν είναι εγκατεστημένη, πρέπει να πληρούνται δύο προϋποθέσεις:

(i) ο ετήσιος κύκλος εργασιών της επιχείρησης σε αυτό το κράτος μέλος πρέπει να είναι χαμηλότερος από το όριο εξαίρεσης που ισχύει εκεί· και

(ii) ο συνολικός κύκλος εργασιών του στην ενιαία αγορά (ετήσιος κύκλος εργασιών της Ένωσης) δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 100.000 ευρώ.

✔ Καθιερώνεται μεταβατική περίοδος για τις μικρές επιχειρήσεις που κάνουν χρήση της εξαίρεσης των ΜΜΕ των οποίων ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει το όριο απαλλαγής σε ένα δεδομένο έτος.

Το υφιστάμενο καθεστώς για τις μικρές επιχειρήσεις είναι ήδη ξεπερασμένο, καθώς λειτουργεί με βάση τις αποκλίσεις. Στις διατάξεις της, η ίδια η οδηγία ΦΠΑ παρέχει τη δυνατότητα απόκλισης από το βασικό όριο απαλλαγής για τις ΜΜΕ των 5.000 ευρώ, θέτοντας ρητά κατώτατα όρια για 19 κράτη μέλη.

Ωστόσο ήδη 14 κράτη μέλη βασίζονται επί του παρόντος σε παρεκκλίσεις από το ισχύον όριο και έχουν ήδη υποβληθεί αρκετά νέα αιτήματα για παρέκκλιση (Κάτω Χώρες και Βέλγιο όριο 25.000 EUR, Λουξεμβούργο 35.000 EUR, Πολωνία, Λετονία και Εσθονία όριο 40.000 EUR, Ουγγαρία όριο 48.000 EUR, Λιθουανία όριο 55 000 EUR, Κροατία όριο 45.000 EUR, Μάλτα όριο 30 000 EUR, Σλοβενία όριο 50.000 EUR, Τσεχία όριο 85.000 EUR, Ρουμανία όριο 85.000 EUR και Ιταλία όριο 85.000 EUR).

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 31 Μαρτίου 2024 10:58

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατ. ευρώ στέλνει η Κομισιόν στον Λίβανο - «Ζητάμε κατάπαυση πυρός»
    Ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατ. ευρώ στέλνει η Κομισιόν στον Λίβανο - «Ζητάμε κατάπαυση πυρός»

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε περαιτέρω ανθρωπιστική βοήθεια 30 εκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στον Λίβανο. Το ποσό αυτό προστίθεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ που είχαν ήδη ανακοινωθεί στις 29 Σεπτεμβρίου και ανεβάζουν τη συνολική ανθρωπιστική βοήθεια της ΕΕ στη χώρα σε πάνω από 104 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

    «Ζητάμε κατάπαυση του πυρός»

    «Με ανησυχεί εξαιρετικά η συνεχής κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή. Όλες οι πλευρές πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να προστατεύσουν τις ζωές αθώων πολιτών. Σήμερα, εντείνουμε την ανθρωπιστική μας βοήθεια προς τον λαό του Λιβάνου. Η νέα μας χρηματοδότηση θα διασφαλίσει ότι οι πολίτες θα λάβουν την πολύ αναγκαία βοήθεια κατά τη διάρκεια αυτής της πολύ δύσκολης περιόδου. Συνεχίζουμε να ζητάμε κατάπαυση του πυρός πέρα από τα σύνορα με τον Λίβανο και στη Γάζα, καθώς και για την απελευθέρωση όλων των ομήρων», επισήμανε η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

    Αυτό το νέο πακέτο βοήθειας έκτακτης ανάγκης θα παρέχει επείγουσα επισιτιστική βοήθεια, στέγη και υγειονομική περίθαλψη, μεταξύ άλλων αρωγών βασικής υποστήριξης. Η Επιτροπή διευκολύνει επίσης την παράδοση βοήθειας στη Βηρυτό μέσω του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας της ΕΕ.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ STR

  • Αρναούτογλου προς Κομισιόν: «Κατεπείγουσα ανάγκη οικονομικής στήριξης των κτηνοτρόφων από τις επιθέσεις λύκων»
    Αρναούτογλου προς Κομισιόν: «Κατεπείγουσα ανάγκη οικονομικής στήριξης των κτηνοτρόφων από τις επιθέσεις λύκων»

    Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, συμμετείχε σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες με επίκεντρο τη συνύπαρξη λύκων και τοπικών κοινωνιών και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το European Environmental Bureau (EEB) Ο κ. Αρναούτογλου αναφέρθηκε στην ανάγκη εξεύρεσης λύσεων που να διασφαλίζουν τόσο την επιβίωση των κτηνοτρόφων όσο και την προστασία των λύκων, χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών περιοχών.

    Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι οι κτηνοτρόφοι τα τελευταία χρόνια, εκτός της αύξησης των ζωοτροφών, του ενεργειακού κόστους και των απωλειών ζωικού κεφαλαίου, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων αλλά και της πανώλης, αντιμετωπίζουν πρόσθετα προβλήματα λόγω των αυξανόμενων επιθέσεων από λύκους, που καταστρέφουν τα κοπάδια τους, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η κτηνοτροφία είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική οικονομία. Η κατάσταση αυτή τους οδηγεί σε αδιέξοδο. Η αποκατάσταση και αποζημίωση του ζωικού κεφαλαίου από την πολιτεία έχει μεγάλη γραφειοκρατία τόνισε και πολλές φορές τα εγκαταλείπουν, διότι δεν έχουν τις δυνατότητες να αποδείξουν τις απώλειες αυτές.

    Οι κτηνοτρόφοι επεσήμανε ο ευρωβουλευτής δεν είναι απλώς παραγωγοί – είναι οι θεματοφύλακες της υπαίθρου και του φυσικού περιβάλλοντος. Η εγκατάλειψη της υπαίθρου από αυτούς δεν θα οδηγήσει μόνο στην οικονομική καταστροφή, αλλά θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρη την κοινωνική και περιβαλλοντική ισορροπία των αγροτικών περιοχών.

    arnaoutoglou kom lukoi 2

    Η προστασία των λύκων τόνισε ο κ. Αρναούτογλου είναι πράγματι μια επιτυχία για τη βιοποικιλότητα, αλλά η επιβίωση των κτηνοτρόφων μας είναι εξίσου κρίσιμη. Πρέπει να βρούμε πρόσθεσε έναν βιώσιμο τρόπο να συνυπάρξουν οι κτηνοτρόφοι με τους λύκους, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η οικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών μας περιοχών.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη πρέπει να κινηθούν άμεσα σε δύο βασικούς άξονες εισηγήθηκε ο ευρωβουλευτής:

    - Στήριξη των κτηνοτρόφων με αποζημιώσεις και μέτρα πρόληψης: Είναι απαραίτητο να προστατευθεί το ζωικό κεφάλαιο, παρέχοντας άμεση αποζημίωση για τις ζημιές, αλλά και χρηματοδότηση για την εγκατάσταση ηλεκτρικών φρακτών, τη χρήση σκύλων φύλαξης και την ενίσχυση της παρουσίας βοσκών. Αυτά τα μέτρα έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά και πρέπει να χρηματοδοτηθούν περισσότερο μέσω Ευρωπαϊκών Κονδυλίων.

    - Προστασία των λύκων με παράλληλη διαχείριση: Η παρουσία των λύκων είναι ζωτικής σημασίας για την οικολογική ισορροπία, αλλά απαιτείται καλύτερη διαχείριση του πληθυσμού τους. Πρέπει να εφαρμοστούν συστήματα παρακολούθησης και διαχείρισης των λύκων, όπως προβλέπει η Οδηγία για τους Οικοτόπους και η Σύμβαση της Βέρνης.

    Τέλος, κατέληξε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να σταθεί δίπλα στους κτηνοτρόφους, που κρατούν ζωντανή την ύπαιθρο και παράγουν ποιοτικά προϊόντα. Αν αυτοί οι άνθρωποι εγκαταλείψουν τις περιοχές τους υποστήριξε, η κοινωνική και οικονομική υποδομή της υπαίθρου θα καταρρεύσει, με ανυπολόγιστες συνέπειες. Πρέπει να στηριχθούν όχι μόνο με οικονομικά μέσα, αλλά και με την πολιτική βούληση να διατηρηθούν οι αγροτικές περιοχές ζωντανές και βιώσιμες για τις επόμενες γενιές.

    Για επικοινωνία: [email protected] Tel. +306971926994

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αρναούτογλου προς Κομισιόν: Επείγουσα δράση για την καταπολέμηση του Λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο
    Αρναούτογλου προς Κομισιόν: Επείγουσα δράση για την καταπολέμηση του Λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο

    Μείζονα απειλή για την αλιεία και τη θαλάσσια βιοποικιλότητα

    Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, εκ μέρους της Ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, υπέβαλε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κρίσιμο ζήτημα της εξάπλωσης του Λαγοκέφαλου (Lagocephalus sceleratus) στη Μεσόγειο Θάλασσα. Το συγκεκριμένο είδος, που εισήλθε στη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, αποτελεί σοβαρή απειλή για την αλιεία, το θαλάσσιο οικοσύστημα και την οικονομική επιβίωση των παράκτιων περιοχών. Η τοξική τετροδοτοξίνη που περιέχει το ψάρι καθιστά επικίνδυνη την κατανάλωσή του, ενώ η παρουσία του πλήττει και άλλα θαλάσσια είδη και προκαλεί εκτεταμένες ζημιές στον εξοπλισμό των αλιέων.

    Ο κ. Αρναούτογλου, μαζί με τους Σοσιαλιστές συναδέλφους του, καλεί την Κομισιόν να δράσει άμεσα, υποβάλλοντας συγκεκριμένα ερωτήματα:

    Ποιες πρωτοβουλίες σχεδιάζει να αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτελεσματική καταπολέμηση της εξάπλωσης του Λαγοκέφαλου και την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος, καθώς και της αλιευτικής οικονομίας στις παράκτιες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

    Θα υπάρξει χρηματοδότηση για προγράμματα αποζημίωσης των αλιέων που έχουν πληγεί από τον Λαγοκέφαλο, αλλά και προώθηση εναλλακτικών μεθόδων αλιείας;

    Ποια μέτρα θα ληφθούν σε συνεργασία με τις γειτονικές χώρες της Μεσογείου για την ανάπτυξη μιας κοινής διακρατικής στρατηγικής καταπολέμησης του είδους;

    Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι η σημερινή κατάσταση απαιτεί άμεση και συντονισμένη δράση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία της αλιευτικής οικονομίας και της βιοποικιλότητας στις παράκτιες περιοχές.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δικαστήριο της ΕΕ: Ακύρωσε πρόστιμο 1,49 δισεκατομμυρίου ευρώ της Κομισιόν στην Google
    Δικαστήριο της ΕΕ: Ακύρωσε πρόστιμο 1,49 δισεκατομμυρίου ευρώ της Κομισιόν στην Google

    Το πρόστιμο είχε επιβληθεί το 2019 για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην online διαφήμιση – Η Κομισιόν έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση

    Στην ακύρωση του προστίμου ύψους 1,49 δισεκατομμυρίου ευρώ, που είχε επιβάλλει η Κομισιόν στην Google το 2019 για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην online διαφήμιση αποφάσισε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Το ευρωπαϊκό δικαστήριο, που έκρινε την υπόθεση σε πρώτο βαθμό, ανακοίνωσε ότι ακύρωσε την απόφαση της Κομισιόν στο σύνολό της, με την αιτιολογία ότι το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ «διέπραξε σφάλματα» στην αξιολόγησή του.
    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δικαίωμα να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
    Γιατί είχε επιβληθεί το πρόστιμο

    Η Κομισιόν είχε υποβάλλει το πρόστιμο για υπόθεση που αφορούσε το διαφημιστικό τμήμα της Google, AdSense.

    Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Google είχε επιβάλλει σειρά περιοριστικών όρων στα συμβόλαιά της με τρίτους διαδικτυακούς ιστοτόπους, (όπως οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής ή οι εφημερίδες), εμποδίζοντας τους ανταγωνιστές της από το να τοποθετούν συναφείς διαφημίσεις στους ιστοτόπους αυτούς.

    Η τότε Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ είχε κάνει λόγο για «παράνομες πρακτικές» που παραβιάζουν τους κανόνες της Κομισιόν στον ανταγωνισμό.

    «Λόγω της συμπεριφοράς αυτής, που διήρκεσε δέκα και πλέον χρόνια, οι άλλες εταιρίες έχασαν τη δυνατότητα αντιμετώπισης του ανταγωνισμού στη βάση της αξίας τους (...) και οι καταναλωτές στερήθηκαν τα οφέλη του ανταγωνισμού», είχε πει η Ευρωπαία Επίτροπος.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μητσοτάκης για το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας στην Κομισιόν: Το χαρτοφυλάκιο αναδεικνύει τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας
    Μητσοτάκης για το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας στην Κομισιόν: Το χαρτοφυλάκιο αναδεικνύει τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας

    «Θέλω να εκφράσω σήμερα τη μεγάλη ικανοποίησή μου για το χαρτοφυλάκιο των Bιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, για το οποίο έχει επιλεγεί ο Απόστολος Τζιτζικώστας στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ανέφερε σε ανάρτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το χαρτοφυλάκιο για το οποίο επελέγη ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

    Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε τα εξής:

    «Να σας πω μερικά πράγματα που δεν γνωρίζετε:

    Πρώτον, ο τίτλος και μόνο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Τουρισμός, είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας μας. Καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ο Τουρισμός αξίζει τον δικό του χώρο στις ευρωπαϊκές πολιτικές. Και ο χώρος του είναι ελληνικός, καθώς η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και μπορεί να συμβάλει με προτάσεις και πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του βιώσιμου τουρισμού και της βελτίωσης των υποδομών.

    Το χαρτοφυλάκιο αναδεικνύει επίσης τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας και της στρατηγικής της θέσης, ως χώρα-πύλη, για το εμπόριο, την ενέργεια και τη δικτύωση, τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου.

    Αντανακλά την αναβάθμιση της θέσης της πατρίδας μας και τον σημαντικό ρόλο της στη διασυνδεσιμότητα και τις μεταφορές, ειδικά προς την ευρύτερη Βαλκανική, περιοχή που ακόμη απαιτεί ενίσχυση των υποδομών της, από τις οποίες θα επωφεληθεί η χώρα μας, αποκτώντας απρόσκοπτη σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη, τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα.

    Ενισχύεται έτσι η κομβική θέση της Ελλάδας στις διαδρομές -μεταφορών και ενέργειας- από και προς την Ευρώπη, αλλά και ο ρόλος - γέφυρα με τη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική.

    Το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας χειρίζεται σημαντικά έργα και κοινοτικούς πόρους, όπως το Connecting Europe Facility (CEF), το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ε.Ε. για στρατηγικές επενδύσεις στα δίκτυα μεταφορών, την ενέργεια και τα ψηφιακά. Πρόκειται για το «ΕΣΠΑ των δικτύων». Ενδεικτικό της σημασίας το γεγονός ότι κατά την περίοδο 2021-2027 χειρίζεται πόρους της τάξης των 26 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών αποκλειστικά και μόνο.

    Κινητικότητα και συνδεσιμότητα δεν νοούνται χωρίς θαλάσσιες μεταφορές. Στις αρμοδιότητες του χαρτοφυλακίου συμπεριλαμβάνεται και ο ναυτιλιακός κλάδος, κομβικής σημασίας για την Ελλάδα που αποτελεί παγκόσμια δύναμη στη Ναυτιλία».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο