Κυριακή, 02 Ιουνίου 2024 12:05

Τουρισμός και εστίαση κάνουν «match» - 5+1 ερωτήσεις για εργαζόμενους και επιχειρήσεις

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μόλις λίγα κλικ απαιτούνται για να δημιουργηθεί το προφίλ των υποψήφιων εργαζόμενων που θέλουν να απασχοληθούν στους κλάδους της εστίασης και του τουρισμού, στο JOBmatch.

Μόλις επιλέξουν τα φίλτρα που τους ενδιαφέρουν είναι πλέον ζήτημα χρόνου να γίνει το «match» ή «ταίριασμα» με την κατάλληλη επιχείρηση, για να γίνει η γνωριμία μεταξύ των δύο πλευρών.

Συγκεκριμένα, ο υποψήφιος εργαζόμενος επιλέγει τι επαγγέλματα θέλει και μπορεί να κάνει, σε ποιο ωράριο, σε ποια περιοχή σε τί εύρος μισθού.

Ταυτόχρονα οι εργοδότες μπορούν να δημιουργήσουν το επαγγελματικό τους προφίλ και να κάνουν ΑΜΕΣΑ match με τον εργαζόμενο στην θέση εργασίας που έχουν ανοίξει, βάση των επιλεγμένων κριτηρίων.

5+1 ερωτήσεις για το «match»

1. Πόσα στάδια υπάρχουν για να κλείσω μια δουλειά;

Είναι μόνο τέσσερα στάδια:
  • Swipe δεξιά για να «ματσάρεις» με την ευκαιρία εργασίας
  • Επιβεβαίωση ενδιαφέροντος
  • Προγραμματισμός συνέντευξης (ο εργοδότης μπορεί να το παραλείψει αυτό το βήμα και να προχωρήσει κατευθείαν στην πρόσληψη)
  • Πρόσληψη νέου εργαζομένου

2. Αν κλείσω συνέντευξη και δεν εμφανιστώ τι θα συμβεί;

Για να ακυρωθεί ή επαναπρογραμματιστεί μια συνέντευξη, θα πρέπει να ειδοποιήσεις τον εργοδότη μέσω της εφαρμογής, μέχρι 1 ώρα πριν. Αν δεν το κάνεις αυτό, τότε θα μπορεί να δηλώσει ότι δεν εμφανίστηκες και να πάρεις 0 rating, οπότε θα πρέπει να είσαι συνεπής.

3. Πώς επιλέγομαι για μια δουλειά;

Οι εργοδότες, ψάχνουν για υποψηφίους, βάζοντας ως φίλτρα πληροφορίες που έχεις στο προφίλ σου, όπως κατηγορία επιχείρησης, θέση εργασίας, χρόνια προϋπηρεσίας, επιθυμητό ημερομίσθιο, επιλεγμένο ωράριο και τοποθεσία. Με βάση αυτά τα φίλτρα εμφανίζονται αποτελέσματα υποψηφίων και από την πλευρά της η επιχείρηση, επιλέγει να σου στείλει notification για να κλείσετε συνέντευξη.

4. Πώς επιλέγω πού θέλω να δουλέψω;

Για να εμφανιστείς στις ευκαιρίες εργασίας που προτιμάς και να μπορούν να σε δουν και να σε επιλέξουν οι εργοδότες, απλώς συμπληρώνεις τα διαθέσιμα φίλτρα και έπειτα σε προβάλλουμε εμείς σε όλο μας το δίκτυο, σε πραγματικό χρόνο, όποτε προκύπτει μια ανάγκη. Στη συνέχεια, μια επιχείρηση θα σε ειδοποιήσει ότι σε επέλεξε και αποφασίζεις εσύ αν θα «ματσάρεις» ή όχι.

5. Πώς απαντάω θετικά ή/και αρνητικά σε ένα match;

Σου έρχεται notification ότι έχεις επιλεγεί, βάσει της διαθεσιμότητας, της περιοχής και των λοιπών φίλτρων που έχεις συμπληρώσει. Αυτό σημαίνει ότι εμφανίστηκε το προφίλ σου σε μια επιχείρηση και ότι πρέπει τώρα να επιβεβαιώσεις αν θέλεις να προχωρήσεις. Κάνοντας swipe δεξιά, επιλέγεις ότι σε ενδιαφέρει η ευκαιρία εργασίας, «ματσάρεις» δηλαδή με τον εργοδότη, ενώ κάνοντας swipe αριστερά, την αγνοείς.

+1. Πώς προστατεύονται τα στοιχεία μου;

Τα πλήρη στοιχεία σου, (επώνυμο, κινητό τηλ. email), όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία που προαιρετικά ανεβάζεις, όπως το βιογραφικό σου, είναι εμφανή στις επιχειρήσεις, μόνο αν τον επιλέξεις και φτάσετε στο σημείο να κλείσετε συνέντευξη. Μέχρι τότε, εμφανίζεται μόνο η φωτογραφία προφίλ σου, το μικρό σου όνομα, η ηλικία, το rating σου και τα χρόνια προϋπηρεσίας σου.

Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν το προφίλ τους στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 02 Ιουνίου 2024 10:17

Σχετικά Άρθρα

  • Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες
    Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες

    Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, νησιά όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα αλλά και προορισμοί του εξωτερικού, βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.

    Πληρότητες ακόμη και 90% εμφάνιζαν ήδη από τις αρχές του μήνα τα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε περιοχές οι οποίες παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις επιλογές των εγχώριων ταξιδιωτών τον χειμώνα, όπως τα χωριά της Αρκαδίας, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, η Καστοριά, η Καλαμπάκα και τα Καλάβρυτα. Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι προορισμοί που αποτελούν σταθερές επιλογές των Ελλήνων για το Σαββατοκύριακο ή τα τριήμερα, σε όλη τη διάρκεια του έτους, όπως το Καρπενήσι, το Ναύπλιο και η Ναύπακτος.

    Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, μπορεί να δείχνουν συνολικά μείωση 8% στις κρατήσεις σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αρκετοί ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα. Συγκεκριμένα, μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν Καστοριά, Ζαγοροχώρια, Πίνδος, Τζουμέρκα, Καλαμπάκα αλλά και Θράκη, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται επίσης οι Δελφοί και το Πήλιο ενώ δημοφιλή για το τριήμερο είναι και τα ταξίδια σε Αχαΐα, ορεινή Αρκαδία και Μάνη. Παράλληλα, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, πέραν των αφίξεων των ξένων επισκεπτών που συνεχίζονται και τους φθινοπωρινούς μήνες, προσελκύουν για το τριήμερο και τους Έλληνες ταξιδιώτες.

    Aυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από και προς τη βάση της Αθήνας και άνω του 20% από και προς της Θεσσαλονίκη, εμφανίζονταν οι πληρότητες στις πτήσεις της Aegean στο δίκτυο του εσωτερικού. Παραδοσιακά προορισμοί, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Ρόδος και η Αλεξανδρούπολη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και συχνότητας των πτήσεων υπάρχου και πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με βάση τα ίδια στοιχεία οι κορυφαίοι προορισμοί για το τριήμερο από την Αθήνα είναι τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Zάκυνθος ενώ αντίστοιχα από τη Θεσσαλονίκη η Χίος, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Κως.

    Αυξημένη η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η αυξημένη, τα τελευταία χρόνια, τάση των Ελλήνων για αποδράσεις στο εξωτερικό. Οι πτήσεις της Aegean από και προς τη βάση της Αθήνας εμφάνιζαν πληρότητες τουλάχιστον κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρσι ενώ από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης πάνω από 10%, με την εταιρεία να έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

    Μαδρίτη, Βενετία, Νίκαια, Παρίσι και Βαρκελώνη αποτελούν, τους πέντε κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού για τους ταξιδιώτες από την Αθήνα ενώ οι αντίστοιχοι από τη Θεσσαλονίκη επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και το Αννόβερο καθώς και το νέο απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για Άμστερνταμ. Ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται επίσης η Κωνσταντινούπολη. Για όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν με γκρουπ, η Λισαβόνα, η Ρώμη, το Μαρόκο, αλλά και το Παρίσι «πρωταγωνιστούν» στις προτιμήσεις τους ενώ υψηλή ζήτηση εμφανίζουν και τα πιο μακρινά ταξίδια, εκτός Ευρώπης.

    Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, στις οργανωμένες εκδρομές με αεροπλάνο, προηγούνται οι Δαλματικές ακτές, η Ιταλία, η Πολωνία, η Μάλτα, η Αλσατία, η Ελβετία και στις οδικές εκδρομές η Σόφια, η Οχρίδα, το Ντουμπρόβνικ, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Υψηλή επίσης ήταν η ζήτηση για ταξίδια στην Τουρκία, την Κωνσταντινούπολη, τα Παράλια, τη Σμύρνη και την Καππαδοκία. Τέλος, όσοι έχουν τη δυνατότητα και για πιο μακρινές αποδράσεις προτίμησαν προορισμούς όπως η Κούβα, Βιετνάμ, η Κίνα αλλά και αραβικές χώρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας
    Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας

    Η Σαντορίνη είναι ένα από τα νησιά, που διαθέτει παγκόσμια φήμη και ό,τι ακούγεται για αυτήν φέρει ισχυρό αντίκτυπο. Πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν για την τουριστική κίνηση, όμως το νησί μέχρι και τον Οκτώβριο συνεχίζει να δέχεται τουρίστες και να αποτελεί πόλο έλξης.

    Ωστόσο, οι εικόνες συνωστισμού, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, από τις μαζικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προβλημάτισαν και γέννησαν ανησυχία για φαινόμενα υπερτουρισμού. Αυτό όμως, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τη ρύθμιση της κρουαζιέρας.

    «Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει»

    «Το νησί παραμένει ένας από τους πιο ιδιαίτερους προορισμούς, χάρη στο γεωπεριβάλλον του και έλκει μεγάλη μερίδα “ποιοτικών” τουριστών. Εκείνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

    Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2012 είχα χρησιμοποιήσει τη λέξη κορεσμός. Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το εγκατέλειψε, για αυτό από φέτος θα ρυθμιστεί εκ νέου», σημείωσε ο δήμαρχος Θήρας.

    «Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς

    Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνη Παγώνη, η Σαντορίνη δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερτουρισμού αλλά «υπήρξε συνωστισμός και κακή οργάνωση, όπως συμβαίνει παντού, όπου πηγαίνουν μαζικά λεωφορεία. Αυτό μπορεί να συμβεί για παράδειγμα και στην Ακρόπολη. Δεν αφορά στο σύνολο της την τουριστική κίνηση», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, είναι να σταματήσει η δόμηση και κυρίως να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση. «Θέλουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση και να αξιοποιηθεί το οικιστικό απόθεμα. Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς, τους δασκάλους κτλ.

    Είναι υποχρέωση του κράτους να το ρυθμίσει, είτε δίνοντας κίνητρα, είτε τους πόρους να αναλάβει δράση τη τοπική αυτοδιοίκηση», σημείωσε ο κ.Ζώρζος. Όπως είπε, «δεν μπορεί να υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των κλινών, τα μέχρι τώρα στοιχεία κάνουν λόγο για 17.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες 40.000 σε ενοικιαζόμενα και βραχυχρόνια μίσθωση αλλά αυτό, το λέω με επιφύλαξη».

    «Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση είχαμε αύξηση των επισκεπτών, όπως φαίνεται και από τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο αλλά και αύξηση των κλινών που έριξε τη ζήτηση και τις τιμές», τόνισε ο δήμαρχος.

    «Το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον»

    Από την πλευρά του ο κ.Παγώνης, εκτιμά ότι το νησί φέτος δεν είχε την ίδια κίνηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές και ότι οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την τουριστική κίνηση ήταν το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες) και ορισμένα ζητήματα υποδομών αλλά όπως, τόνισε «με σωστό προγραμματισμό το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον».

    «Εκείνο που έχει επηρεάσει στο χρόνο, και όχι σε σχέση με πέρυσι, είναι σίγουρα η βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2014 ήταν μηδέν και τώρα η δηλωμένη βραχυχρόνια μίσθωση είναι 14.000. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο την ξενοδοχία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αλλά επηρεάζει πραγματικά και την οικιστική χρήση στη Σαντορίνη και τη μεταμόρφωση των ίδιων μας των οικισμών», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    «Αναμένουμε το νέο χωροταξικό»

    Σχετικά με τη δόμηση είπε ότι από το 2020 έχει σταματήσει η δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχείου εκτός σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του χωροταξικού. «Εμείς αναμένουμε το νέο χωροταξικό, γιατί έτσι θα έχουμε εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι τα επόμενα 20-30 χρόνια.

    Τονίζουμε όμως, ότι δεν μπορεί να απαγορεύεται να κατασκευαστεί μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, της τάξεως των 20 και 30 δωματίων, και την ίδια στιγμή να δίνεται άδεια για ένα σπίτι 200-300 τμ το οποίο θα αλλάξει χρήση και θα γίνει βραχυχρόνια μίσθωση. Άλλωστε, η Σαντορίνη έχει πολλές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις», υπογράμμισε.

    Τι ανέφερε ο Αντώνης Παγώνης

    Αναφορικά με τον luxury τουρισμό, ο κ. Παγώνης, μιλώντας στο περιθώριο του 2ου Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας “The luxury side of Greece” τόνισε ότι η Σαντορίνη, μαζί με τη Μύκονο, αποτελούν τις ναυαρχίδες του τουρισμού Πολυτελείας.

    «Είναι ένα νησί μοναδικό και μπορεί κάποιος να ζήσει την πολυτέλεια σε όλες τις εκφάνσεις της, όχι μόνο στη διαμονή και τις υπηρεσίες αλλά και στον πολιτισμό, τον οινοτουρισμό, τη γαστρονομία».

    Πηγή: cnn.gr

  • Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη
    Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο αύξησης και ενδυνάμωσης των κύριων τουριστικών αγορών της από το εξωτερικό συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop, στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 ως τιμώμενος προορισμός.

    Στη διοργάνωση συμμετείχαν 73 εκ των κορυφαίων Ολλανδών τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και tour operators. Η αποστολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο συμμετείχε σε περισσότερες από 30 Β2Β συναντήσεις. Επιπρόσθετα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης ΠΔΕ, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης μιλώντας για τον τιμώμενο προορισμό παρουσίασε στο Ολλανδικό κοινό, τον τουριστικό προορισμό Δυτική Ελλάδα, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τους ξένους επαγγελματίες.

    Ως επικεφαλής της αποστολής ο κ. Σακελλαρόπουλος δήλωσε ότι «η απήχηση της Ολυμπιακής Γης στο εξωτερικό αυξάνεται συνεχώς και απόδειξη σε αυτό είναι το γεγονός ότι η Περιφέρεια μας επιλέχθηκε από τους διοργανωτές να είναι ο τιμώμενος προορισμός σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια των επαφών με Ολλανδούς επαγγελματίες του τουρισμού ήταν σαφής η επιθυμία τους να γνωρίσουν περισσότερο τον τόπο μας ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στο δικό τους τουριστικό προφίλ και να αυξήσουν τις τουριστικές ροές των Ολλανδών επισκεπτών προς τα ξενοδοχεία μας».

    Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του, απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενώ συμμετείχαν ακόμα οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

    Να σημειωθεί πως η εκδήλωση τελέστηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη. Κύριος Χορηγός ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

    Τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης συνόδευσαν εκτός από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τουρισμού και το στέλεχος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής ΠΔΕ, Βασιλική Καραπάνου.

    pde toyrism outrexti 2

    pde toyrism outrexti 3

    pde toyrism outrexti 4

    pde toyrism outrexti 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024
    Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024

    Τα υψηλότερα ποσοστά στη Δυτική Ελλάδα

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) αναφορικά με τους κλάδους της εστίασης και των καταλυμάτων στο νομό Ηλείας την καλοκαιρινή περίοδο που βάζουν την περιοχή. Για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο υπήρξε ανοδική πορεία της τάξεως του 13,5% και 5,5% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα της προηγούμενη χρονιάς με την Ηλεία να σημειώνει τους πιο ανοδικούς δείκτες σε σύγκριση με τις άλλες Περειφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το πλήθος των επιχειρήσεων στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης ανέρχεται στην Ηλεία στις 1.407. Ο κύκλος εργασιών για το 2023 συνολικά άγγιξε τα 96.106.533 ευρώ με τη συμμετοχή του νομού στο συνολικό κύκλο εργασιών της χώρας να ανέρχεται στο 0.5%. Την ίδια στιγμή, στην Αχαΐα ο αριθμός των επιχειρήσεων στους παραπάνω κλάδους είναι 2.190 με κύκλο εργασιών 212.858.747 ευρώ που μεταφράζεται σε συμμετοχή 1,1% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ στην Αιτωλοακαρνανία οι 1.936 επιχειρήσεις έκαναν κύκλο εργασιών 122.288.739 ευρώ με 0,6% συμμετοχή.

    Ανοδική η πορεία το 2024

    Τα πρώτα δείγματα για το 2024 μιλούν για μια ανοδική πορεία, που δημιουργεί ελπίδες για το τουριστικό μέλλον της Ηλείας. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στο νομό σημειώθηκαν τα πιο υψηλά ποσοστά σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες (Αχαΐα-Αιτωλοακαρνανία).

    Όπως δείχνουν οι αριθμοί, τον περασμένο Ιούλιο ο κύκλος εργασιών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων ανήλθε στα 6.765.743 ευρώ ενώ τον Ιούλιο 2023 στα 5.963.521 ευρώ σημειώνοντας μια αυξητική μεταβολή της τάξεως του 13,5% για το συγκεκριμένο διάστημα. Τον Αύγουστο του 2024 οι οικονομικοί δείκτες ανήλθαν στα 8.660.415 έναντι 8.208.598 ευρώ για τον Αύγουστο του 2023 με θετικό πρόσημο 5,5%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο διάστημα, η Ηλεία σημείωσε την υψηλότερη ανοδική μεταβολή των δεικτών σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας. Έτσι, στην Αχαΐα τον Ιούλιο του 23 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 6.925.385 ευρώ ενώ τον ίδιο μήνα του 24 υπήρξε μια μικρή άνοδο με 6.975.905 ευρώ που μεταφράζεται σε μόλις 0,7% άνοδο ενώ για το μήνα Αύγουστο της ίδιας περιόδου το ποσοστό ανέρχεται στο 9,6% με κύκλο εργασιών για το 2023, 7.662.405 ευρώ και το 2024 8.394.455 ευρώ.

    Αντίστοιχα στην Αιτωλοακαρνανία τον Ιούλιο του 2023 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 3.973.307 ευρώ με τον Ιούλιο του 2024 να ανεβαίνει μόλις στα 4.052.211 ευρώ με ποσοστό 2 %, ενώ ο Αύγουστος του 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 4.610.080 και ο αντίστοιχος του 2024 με μια μικρή άνοδο στα 4.773.429 που μεταφράζεται σε 3,5%.

  • Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat
    Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat

    Το 90% από τα ταξίδια έγιναν για προσωπικούς λόγους, ενώ η Ελλάδα μαζί με την Πολωνία και την Τσεχία ξόδεψε τα λιγότερα ανά διανυκτέρευση

    Περισσότερα ταξίδια για τουρισμό πραγματοποίησαν οι Ευρωπαίοι το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων που εκπόνησε η Eurostat, οι κάτοικοι της ΕΕ πραγματοποίησαν 1,14 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση ήτοι 5,7% (+61,6 εκατομμύρια) περισσότερα σε ετήσια βάση.

    Προσωπικά και επαγγελματικά ταξίδια

    Από το σύνολο, τα περισσότερα από τα ταξίδια το 2023 – 1.029 εκατομμύρια ή 90% του συνόλου – έγιναν για προσωπικούς λόγους και τα υπόλοιπα 110 εκατομμύρια για επαγγελματικούς. Και οι δύο κατηγορίες αυξήθηκαν από το προηγούμενο έτος: για προσωπικούς λόγους αυξήθηκαν κατά 5,4% (+52 εκατομμύρια) και τα επαγγελματικά κατέγραψαν αύξηση 9,3% (+9 εκατομμύρια).

    Σε επίπεδο 10ετίας, σε σύγκριση με το 2013, ο αριθμός των ταξιδιών για προσωπικούς λόγους αυξήθηκε κατά 11,7% (+108 εκατομμύρια), ενώ ο αριθμός τους για επαγγελματικούς λόγους μειώθηκε κατά 6,3% (-7 εκατομμύρια).

    Προτιμώμενοι προορισμοί

    Εξετάζοντας τον προτιμώμενο προορισμό για τουρισμό, οι Ευρωπαίοι τείνουν να επιλέγουν κυρίως προορισμούς στη χώρα διαμονής τους.

    Το 2023, περισσότερα από 7 στα 10 ταξίδια ή το 73% των 1,14 δισεκατομμυρίων τουριστικών ταξιδιών ήταν εσωτερικού.

    Όσον αφορά τη διάρκεια, πάνω από τα μισά τουριστικά ταξίδια (56,5%) αφορούν σύντομα ταξίδια με 1 έως 3 διανυκτερεύσεις.

    Πόσα ξόδεψαν

    Οι κάτοικοι της ΕΕ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 97,6 € ανά διανυκτέρευση.

    Οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν σχετικά περισσότερα σε τουριστικά ταξίδια το 2023 (μεταφορές, διαμονή, άλλα αγαθά ή υπηρεσίες), με τις τουριστικές δαπάνες να ανέρχονται σε περίπου 553 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 16,5% σε σύγκριση με το 2022.

    Αυτό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 97,6 € ανά διανυκτέρευση με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το 2022, όταν ξόδεψαν κατά μέσο όρο 87,3€.

    Οι Ελληνες ξόδεψαν τα λιγότερα

    Εξετάζοντας τις δαπάνες ανά διανυκτέρευση, οι τουρίστες από το Λουξεμβούργο ξόδεψαν τα περισσότερα (183 €), ακολουθούμενοι από Αυστριακοί τουρίστες (161 €) και Ιρλανδοί τουρίστες (143 €), ενώ οι κάτοικοι της Ελλάδας (48 €), της Πολωνίας (52 €) και της Τσεχίας (57 €) ξόδεψε το λιγότερο ανά διανυκτέρευση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med
    ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής του Ευρωπαϊκού έργου "HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement", του Προγράμματος InterregEuro-MED, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αποστολής που αφορά τον Αειφόρο Τουρισμό,φιλοξενεί στην Πάτρα τη διήμερη συνάντηση του έργου.

    Ειδικότερα, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 09:30 π.μ, στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο " Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής" και στις 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 10:00 π.μ, η ενημερωτική ημερίδα Info Day του έργου HERIT ADAPT, όπου πρόκειται να παρουσιαστούν η SWOT Analysis του έργου καθώς και επιτυχή ευρωπαϊκά έργα που άφησαν το αποτύπωμα τους, όπως τα SPARC, ΑDRION INNOXENIA PLUS & DIALOFUE4TOURISM.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΠΔΕ,Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, σημειώνει τη σημασία του Έργου για την ΠΔΕ αλλά και την ικανοποίηση του για τις αποτελεσματικές συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τόσων διαφορετικών εταίρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών.

    Το Μοντέλο Βιώσιμου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφικές ανάγκες και τα οράματα, καθώς και τα υπάρχοντα πλαίσια και σχέδια, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, καθώς και μέσα από την αξιοποίηση της διακρατικής γνώσης που έχει ήδη αποκτηθεί από άλλα ευρωπαϊκά έργα.

    Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους - 8 χώρες που είναι:

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Επικεφαλής Εταίρος, Ελλάδα

    Αθηνά-Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των επικοινωνιών και Γνώσης, Ελλάδα.

    • Dubrovnik Development Agency Dura, Κροατία
    • Universidad De Granada, Ισπανία
    • Prijestonica Cetinje - Old Royal Capital Cetinje, Μαυροβούνιο
    • Comit? R?gional Du Tourisme Et Des Loisirs Occitanie, Γαλλία
    • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, Κύπρος
    • SapienzaUniversity of Rome, Ιταλία
    • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου, Ελλάδα
    • Municipality of Genoa, Ιταλία
    • Ministry of Tourism of the Republic of Bulgaria, Βουλγαρία

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση
    ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση

    Στα 22 δισ. ευρώ εκτιμάται η ετήσια δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου, ενώ το 10% των ετήσιων αγορών των νοικοκυριών πάει στην εστίαση, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

    Με αφορμή και την ημέρα διατροφής 2024, το ΙΕΛΚΑ κάνει λόγο για σημαντικές αλλαγές στη διατροφή τη τελευταία δεκαπενταετία όσον αφορά τις δαπάνες και τη κατανάλωση σε ποσότητες, με αξιοσημείωτες μειώσεις στην κατανάλωση πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών, ελαιόλαδου, φρέσκων φρούτων.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2023 στα 2,144 ευρώ αυξημένη κατά 3,37% σε σχέση με το 2022 κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών, και κατά 10,69% σε σχέση με το 2009 τη χρονιά πριν την έναρξη της πρώτης δημοσιονομικής κρίσης.

    Με βάση τα στοιχεία αυτά εκτιμάται ότι η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου το 2023 ανέρχεται σε 21,6 δισ. ευρώ (έναντι 22,1 δισ. ευρώ το 2009).

    Το ποσό αυτό περιλαμβάνει μόνο τη δαπάνη των Ελλήνων (π.χ. όχι τη δαπάνη μέσω Ho.Re.Ca., τουρισμού, εστίασης κλπ) και αφορά μόνο τα είδη παντοπωλείου (π.χ. δεν περιλαμβάνονται λοιπά είδη που βρίσκονται σε καταστήματα σουπερμάρκετ όπως γραφική ύλη, είδη για κατοικίδια, βρεφικό γάλα, είδη bazaar, καπνός κλπ).

    Συγκεκριμένα η δαπάνη για τρόφιμα διαμορφώθηκε σε 1,670 ευρώ ανά έτος κατά κεφαλήν και ποσοστό 19,58% των συνολικών δαπανών, η δαπάνη για άλλα είδη παντοπωλείου σε 474 ευρώ και 5,56% και η εστίαση σε 866 ευρώ και 10,15%.

    1728557151663-921370316-1.jpg

    Συνολικά οι βασικές δαπάνες της διατροφής, του παντοπωλείου, της εστίασης, του ηλεκτρισμού και των υγρών καυσίμων αντιπροσωπεύουν το 44,61% των συνολικών δαπανών το 2023, έναντι 37,90% το 2009.

    Όπως φαίνεται από μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση, η δαπάνη ανά κατηγορία αγαθών έχει διαφοροποιηθεί αρκετά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων κάτι το οποίο αποδίδεται στις αλλαγές σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες.

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης δείχνουν πως η αύξηση στη δαπάνη των αγορών σε βασικές πηγές υδατανθράκων, ενδεικτικά αύξηση της δαπάνης για ψωμί κατά 10% το 2023 σε σχέση με το 2022 και κατά 23% σε σχέση με το 2009. Ανάλογη αύξηση και για τα ζυμαρικά κατά 10% και 23% αντίστοιχα.

    Αλλαγές καταγράφηκαν και στην αναλογία της δαπάνης για πηγές πρωτεϊνης

    Ενδεικτικά το μοσχαρίσιο κρέας και το κρέας από αιγοπρόβατα αν και διαχρονικά παρουσιάζει μείωση κατά 13% και 2% αντίστοιχα, το 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 6% και 64%. Αντίθετα το χοιρινό και το κοτόπουλο παρουσιάζουν διαχρονικά αύξηση.

    Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα γαλακτοκομικά, με το πλήρες γάλα να παρουσιάζει μείωση σε αντίθεση με το γάλα με χαμηλά λιπαρά, τα αυγά και τα τυροκομικά.

    Παράλληλα σημειώνεται:

    • Αύξηση της δαπάνης για ελαιόλαδο κατά 28% το 2023 έναντι του 2022, αλλά μόλις κατά 7% σε σχέση με το 2009.

    • Αύξηση της δαπάνης για φρούτα 14%, για λαχανικά 15% σε σχέση με το 2009, αλλά με σταθεροποίηση για τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς.

    • Αύξηση της δαπάνης για καφέ κατά 6% και για τα αλκοολούχα ποτά από 9% έως 21%.

    • Αύξηση της δαπάνης για τα προϊόντα μη τροφίμων, την οικιακή και προσωπική φροντίδα κατά 16%, αλλά παραμένει μειωμένη σε σχέση με το 2009.

    Ισχυρή αύξηση σε εστίαση και ενοίκια

    Η αγορά της εστίασης παρουσιάζει αύξηση κατά σχεδόν 40% το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζει το φαγητό σε πακέτα.

    Η σημαντική αύξηση της δαπάνης για φαγητό εκτός σπιτιού στην Ελλάδα συνάδει με παγκόσμιες τάσεις, όπου παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση έτοιμων γευμάτων και φαγητού σε πακέτο.

    4.jpg

    Τέλος, όσον αφορά τις υπόλοιπες αγορές, τα ενοίκια κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2023 κατά 16%, αλλά ο ηλεκτρισμός έχει την μεγαλύτερη αύξηση διαχρονικά κατά 74% σε σχέση με το 2009.

    Σημειώνεται όμως ότι αυτές οι αυξήσεις δεν ακολούθησαν την πορεία της κατανάλωσης και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αξία των αγορών αυτών.

    2.jpg
    3.jpg

    Καταναλώθηκαν μικρότερες ποσότητες

    Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της κατανάλωσης σε ποσότητες τα οποία καταγράφουν μεγάλες μεταβολές πλέον σε επίπεδο διατροφής.

    Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν πως η μηνιαία κατανάλωση κατά κεφαλήν σε ψωμί και είδη αρτοποιίας παρουσιάζει μείωση κατά 6% σε περίπου 4 κιλά μηνιαίως.

    Παράλληλα, μείωση καταγράφεται και στην κατανάλωση των βασικών ζωικών πρωτεϊνών κατά περίπου 16%, με περίπου 6 κιλά λιγότερο κρέας ανά έτος με εξαίρεση τα πουλερικά τα οποία παρουσιάζουν αύξηση (είναι άλλωστε πιο οικονομική λύση).

    • Μείωση στα γαλακτοκομικά και ιδιαίτερα στο φρέσκο γάλα κατά 42% με εξαίρεση το γάλα με χαμηλά λιπαρά και τα αυγά.

    • Μείωση στην κατανάλωση ελαιόλαδου κατά περίπου 35% και κατά 7% μόνο το 2023. Περίπου 5 λίτρα λιγότερο ελαιόλαδο ανά έτος κατά κεφαλήν.

    • Μείωση στα φρέσκα φρούτα κατά 11% περίπου, με μείωση κατά 10 κιλό λιγότερα ανά έτος φρούτα.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία
    Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία

    Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% - Αντιδράσεις από τους Γερμανούς για την επικείμενη αύξηση στο κόστος του τουριστικού «πακέτου»

    Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί αλλά και Αμερικανοί ήταν, ανάμεσα στις μεγάλες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αυτοί που ξόδεψαν λιγότερα φέτος στους ελληνικούς προορισμούς στην «καρδιά» του καλοκαιριού επηρεάζοντας τελικά τις τουριστικές εισπράξεις και αίροντας για πρώτη φορά μετά την πανδημία το σερί ανόδου και μάλιστα στον έναν από τους δύο θερμότερους μήνες της υψηλής σεζόν.
    Κι αν τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από την Τράπεζα της Ελλάδος έδειξαν άνοδο στο επτάμηνο κατά 577,5 εκατ. ευρώ, ή 5,6%, έναντι του αντίστοιχου 7μήνου του 2023, αγγίζοντας τα 11 δισ. ευρώ (10,95 δισ. ευρώ για την ακρίβεια) η πορεία του μηνός Ιουλίου με την πτώση κατά 4,2%, στα 4,03 δισ. ευρώ είναι δεδομένο ότι δημιουργεί προβληματισμό. Πρόσθετη παράμετρος, το γεγονός ότι η πτώση αφορά μεγάλες ξένες αγορές για τη χώρα, πλην της βρετανικής αγοράς η οποία συνέχισε ανοδικά.
    Πτώση καταγράφεται και στη Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι τόσο σε επίπεδο επταμήνου όσο και για το μήνα Ιούλιο: Ειδικότερα, η Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% στα 584 ευρώ φέτος από τα 619 ευρώ το επτάμηνο του 2023 και 632 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μόνο για το μήνα Ιούλιο η μείωση ήταν μεγαλύτερη, κατά 9,1%, φτάνοντας τα 608 ευρώ από τα 669 ευρώ του πολύ καλύτερου Ιουλίου του 2023 και 671 ευρώ του Ιουλίου του 2022.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο