Στα 34,9 δισ. ευρώ ανέρχονται οι συνολικές online δαπάνες των Ελλήνων ενώ σχεδόν οι μισές εξ αυτών κατευθύνονται σε αγορές για την επίπλωση του σπιτιού, ρούχα και παπούτσια καθώς και σε είδη διατροφής.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Kantar Sifo για λογαριασμό του Ομίλου Nexi, το 2023 οι αγορές φυσικών αγαθών που έκαναν οι Έλληνες μέσω διαδικτύου ήταν αξίας 17,5 δισ. ευρώ. Αναλυτικά, οι υψηλότερες, σε κόστος, δαπάνες τους αφορούσαν σε αγορές οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (3,1 δισ. ευρώ), λευκών συσκευών (2,6 δισ. ευρώ) ρούχων (2,4 δισ. ευρώ) και παπουτσιών (1,7 δισ. ευρώ). Παράλληλα το 1,1 δισ. ευρώ έφτασαν οι αγορές για προϊόντα ομορφιάς, ενώ αντίστοιχο πόσο ξόδεψαν στις κατηγορίες των ειδών παντοπωλείου καθώς και των έτοιμων γευμάτων. Σε μηνιαία βάση, οι περισσότερες δαπάνες αφορούσαν σε ρούχα, είδη παντοπωλείου και προϊόντα ομορφιάς.
Από την άλλη πλευρά τα 10,7 δισ. ευρώ έφτασαν οι οnline αγορές για την πραγματοποίηση ταξιδιών, αποτελώντας του 31% του συνόλου των δαπανών. Από αυτά, οι Έλληνες ξόδεψαν 4,7 δισ. ευρώ για αεροπορικά εισιτήρια, 3,7 δισ. ευρώ για τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο και 0,7 δισ. ευρώ για ταξιδιωτικά πακέτα που αφορούν σε οργανωμένες διακοπές.
Στο τομέα των υπηρεσιών τέλος, κατευθύνεται το 19% των δαπανών του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίες ανέρχονται σε 6,7 δισ. ευρώ. Από αυτές οι υψηλότερες αφορούν στην ασφάλιση (3,1 δισ. ευρώ), σε online στοιχήματα (0,6 δισ. ευρώ) καθώς και αντίστοιχο πόσο για την αγορά εισιτηρίων για διάφορες εκδηλώσεις.
Η ίδια έκθεση δείχνει ότι το 94% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές μηνιαίως και σχεδόν οι μισοί προτιμούν τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους ψωνίζουν online είναι, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, οι χαμηλότερες τιμές, σε ποσοστό 27% και η εξοικονόμηση χρόνου σε ποσοστό 18%. Το 16 % θεωρεί πως η αγορά μέσω διαδικτύου είναι βολική/απλή ενώ το 15% πως με αυτό τον τρόπο μπορεί να κάνει εύκολα, σύγκριση τιμών.