Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Το «ταμείο» για τις μεγαλύτερες αλυσίδες το 2023

Σούπερ μάρκετ: Το «ταμείο» για τις μεγαλύτερες αλυσίδες το 2023
Σε μία χρονιά έντονων πληθωριστικών πιέσεων, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023 εμφανίστηκε ενισχυμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τις πωλήσεις των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων του κλάδου να ξεπερνούν συνολικά τα 9,6 δισ. ευρώ.

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που έχουν ανακοινώσει για το προηγούμενο έτος οι τέσσερις μεγαλύτεροι «παίκτες» του οργανωμένου λιανεμπορίου (η Lidl δεν δημοσιεύει ισολογισμό), η Σκλαβενίτης ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θέση της σπάζοντας το «φράγμα» των 5 δισ. ευρώ σε τζίρο, η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα πωλήσεων με το 2022, παραμένοντας στο κατώφλι των 2 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 6% ήταν οι πωλήσεις του ομίλου METRO στο 1,59 δισ. ευρώ ενώ η Δ. Μασούτης ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο το 1 δισ. ευρώ σε τζίρο.

Σκλαβενίτης

Στα 5,16 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών για τον Όμιλο Σκλαβενίτη (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, Σκλαβενίτης Κύπρου, Χαλκιαδάκης, The Mart), αυξημένος κατά 15% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Παρασκευή. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 135,4 εκατ. ευρώ έναντι 78,511 εκατ. το 2022 και τα καθαρά κέρδη στα 96,995 εκατ. ευρώ, έναντι 58,172 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα, τη μητρική, «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», οι πωλήσεις έφτασαν στα 4,3 δισ. έναντι 3,7 δισ. ευρώ το 2022 και τα κέρδη προ φόρων στα 112,6 εκατ. ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη οικονομική χρήση (1,98 δισ. ευρώ) παρέμεινε ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2023 καθώς ανήλθε στο 1,97 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2022, μείωση η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία οφείλεται κατεξοχήν σε λογιστικές και λοιπές έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες. Για αυτό τον λόγο, όπως σημειώνει, τα προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ενώ και το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας να παραμένει αμετάβλητο.

ΜETRO ΑΕΒΕ

Αυξημένες κατά 6% ήταν το 2023 οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις του Ομίλου ΜΕΤRO φτάνοντας το 1,59 δισ. ευρώ. Τα EBITDA ανήλθαν σε 77,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 26,5% σε σχέση με το 2022 και τα κέρδη προ φόρων σε 31,0 εκατ. ευρώ έναντι 28,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση. Τα κέρδη προ φόρων αντιστοιχούν στο 1,95% των καθαρών πωλήσεων. Στα σούπερ μάρκετ «My market», όπως επισημαίνεται, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν, επηρεασμένες από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο. Στον τομέα της χονδρικής του Ομίλου, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού, της αυξημένης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca και του πληθωρισμού.

Μασούτης

Το φράγμα του 1 δισ. ευρώ ξεπέρασε για πρώτη φορά ο τζίρος της Δ. Μασούτης το 2023. Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Ομίλου καταγράφηκε αύξηση κατά 14,5% (από 940 εκατ. σε 1,076 δισ.) ενώ σε επίπεδο εταιρείας κατά 16,5% (από 923 εκατ. ευρώ σε 1,076 δισ.). Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας εμφάνισαν σταθερότητα (από 8.303 το 2022 σε 8.503 το 2023). Τα κέρδη βρίσκονται κάτω από το 1% του τζίρου. Τα μικτά κέρδη του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 10,1% στα 265,587 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 25,317 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 66,963 εκατ. ευρώ.

Πηγή: cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις