Τον μήνα Οκτώβριο ωστόσο καταγράφηκε η μεγαλύτερη άνοδος (+7,9% σε όγκο και 7,8% σε αξία) έως τώρα μέσα στο έτος, ξεπερνώντας και την αντίστοιχη του Αύγουστου που παίρνει «ώθηση» λόγω τουρισμού (+6,1% σε όγκο και 5,3% σε αξία). Μάλιστα, την εβδομάδα πριν από την 28η Οκτωβρίου (20-27/10), καταγράφηκε σημαντική αύξηση (+21,1% σε όγκο και +21% σε αξία) σε σχέση με πέρσι, με υποχώρηση την αμέσως επόμενη εβδομάδα (-12,4% σε όγκο και -12,6% σε αξία), η οποία όμως είχε μία λιγότερη εργάσιμη μέρα σε σχέση με πέρσι.
Συνολικά στο 10μηνο του 2024, οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 3,7% και σε αξία κατά 3,5%, με τον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 9,957 δισ. ευρώ.
Στην ανοδική αυτή πορεία της κατανάλωσης «συμβάλλουν» και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων. Τόσο τα τρόφιμα (αύξηση +3,7% σε όγκο), όσο και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς (+3,8%) καθώς και τα είδη οικιακής φροντίδας (+2,5%). Η αξία των πωλήσεων την ίδια περίοδο ενισχύθηκε κατά 4,5% στα τρόφιμα, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρέμενε σταθερή ενώ στα είδη οικιακής φροντίδας αυξήθηκε κατά 0,3%.
Αυξημένες πωλήσεις ανά τεμάχιο εμφανίζουν και όλες οι επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, δύο κατηγορίες που συνδέονται με την τάση για κατανάλωση εντός σπιτιού που παρατηρήθηκε άλλωστε έντονα το καλοκαίρι, καταγράφουν άνοδο 7,6% και 6% αντίστοιχα. Ενισχυμένες κατά 7,4% είναι οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στα γαλακτοκομικά και κατά 5,6% στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Πέραν των τροφίμων, άνοδο 5,1% εμφανίζουν τα προϊόντα υγείας και ομορφιά και τα καθαριστικά για το σπίτι κατά 4%.
Την ίδια στιγμή, οι τιμές στο 10μηνο του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση της τάξεως του 0,1% μεσοσταθμικά. Oυσιαστικά δηλαδή διατηρούνται στα περσινά επίπεδα καθώς, σύμφωνα με την Circana, η μοναδική κατηγορία στην οποία καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές ανά τεμάχιο είναι εκείνη των τροφίμων (+0,8%) ενώ αντίθετα στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρατηρείται μείωση κατά 3,7% και στα είδη οικιακής φροντίδας κατά 2,1%.
Σημαντική θέση, πάντως, στο καλάθι των καταναλωτών που συνεχίζουν να αναζητούν οικονομικότερες λύσεις λόγω των ανατιμήσεων που έχουν προηγηθεί, διατηρούν και φέτος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και εκείνα που πωλούνται υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας ή προσφοράς. Το μερίδιο των PL επί του συνόλου των πωλήσεων διαμορφώνεται στο 26,7% ωστόσο η άνοδός του σε σχέση με πέρσι, οφείλεται αποκλειστικά στην κατηγορία των τροφίμων. Παράλληλα, στο 25,6% διαμορφώνεται το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια, αυξημένο κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, με την ένταση των προσφορών να είναι περισσότερο αυξημένη (+0,8) στην κατηγορία ειδών οικιακής φροντίδας.