Δραματικό φινάλε είχε το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, με τη μάχη της Αυστραλίας να προσφέρει άφθονες συγκινήσεις και ανατροπές! Ο Sebastien Ogier πανηγύρισε τον έκτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του στους οδηγούς, ενώ η Toyota είναι αυτή που βρέθηκε στην κορυφή στους κατασκευαστές!
Έχοντας το πάνω χέρι μετά την κατάταξη και του δεύτερου σκέλους, ο Γάλλος είχε την πολυτέλεια να οδηγήσει με προσοχή στις δύσκολες ειδικές διαδρομές, καθώς η βροχή είχε μετατρέψει το χώμα σε ένα λασπώδες χάος. Και εκεί, τόσο ο Thierry Neuville όσο και ο Ott Tanak, λύγισαν.
Πρώτος ο οδηγός της Hyundai που πήγε στη χώρα των καγκουρό υστερώντας μόλις τρεις βαθμούς έναντι του Ogier. Κυνηγώντας τον στην κατάταξη, τρεις ειδικές πριν το τέλος έκανε το λάθος που τον έφερε να περνάει βίαια πάνω από ένα χαντάκι και να χάνει ένα τροχό από το i20 WRC – μαζί και όποιες ελπίδες για τον τίτλο.
Στο επόμενο πέρασμα ήταν η σειρά του Tanak. Ο Εσθονός όντας 23 πόντους πίσω από τον Ogier, ήθελε το μάξιμουμ της νίκης συν των βαθμών της Power stage για να ελπίζει. Και φαινόταν πως τον πρώτο στόχο τον είχε πετύχει ώσπου έστειλε το Toyota Yaris WRC σε ένα δέντρο.
Έτσι ο Ogier έμεινε χωρίς αντίπαλο και κατάφερε να εξασφαλίσει τον έκτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του – τέσσερις είχε με τη Volkswagen Motorsport και δύο με την M-Sport, ενώ είναι ήδη γνωστό πως από το 2019 θα οδηγεί ξανά για τη Citroen.
«Ήταν μία απίστευτη σεζόν, οι διαφορές ήταν τόσο μικρές. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός απ’ όταν πίστευα πως θα ήταν δύσκολο να πάρω τελικά αυτόν τον τίτλο αλλά δεν το βάλαμε κάτω. Δώσαμε τα πάντα, είχαμε πίσω μας μία φανταστική ομάδα που μας κράτησε στο παιχνίδι και κατακτήσαμε τον τίτλο στο τελευταίο ράλι. Είμαι πολύ συγκινημένος», είπε ο Ogier.
Η εγκατάλειψη του Tanak έφερε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου τον teammate του, Jari-Matti Latvala. Η πρώτη νίκη του Φινλανδού από τον Φεβρουάριο του 2018, όχι μόνο του επέτρεψε να διατηρήσει το σερί που τον θέλει να έχει τουλάχιστον μία επιτυχία σε κάθε σεζόν από το 2008 και μετά, βοήθησε όμως και την Toyota Gazoo Racing να κατακτήσει τον τίτλο κατασκευαστών! Μία επιτυχία για την ιαπωνική εταιρεία, που ήρθε μόλις στη δεύτερη σεζόν εμπλοκής της στο WRC μετά από απουσία 17 ετών.
Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Hayden Paddon της Hyundai και ο Mads Ostberg της Citroen. Στην τέταρτη θέση ήταν ένα άλλο Yaris, αυτό του Esapekka Lappi κι ακολούθησαν τα δύο Ford Fiesta WRC του πρωταθλητή ξανά Ogier και του Elfyn Evans.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά το δεύτερο σκέλος:
Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) 2:59:52.0
Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC) +32.5
Ostberg / Eriksen (Citroën C3 WRC) +52.2
Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC) +1:02.3
Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +2:30.8
Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC) +3:05.1
Breen / Martin (Citroën C3 WRC) +8:59.1
Η τελική βαθμολογία οδηγών:
Sébastien Ogier – 219
Thierry Neuville – 201
Ott Tänak – 181
Jari-Matti Latvala – 128
Esapekka Lappi – 126
Andreas Mikkelsen – 84
Elfyn Evans – 80
Hayden Paddon – 73
Dani Sordo – 71
Mads Ostberg – 70
Η τελική βαθμολογία κατασκευαστών:
Toyota Gazoo Racing – 368
Hyundai WRT – 341
M-Sport Ford WRT – 324
Citroën Total Abu Dhabi WRT – 237
Πηγή: newsauto.gr