Μηχανοκίνητα

GP Άμπου Ντάμπι: Έκλεισε τη σεζόν με στιλ ο Hamilton

GP Άμπου Ντάμπι: Έκλεισε τη σεζόν με στιλ ο Hamilton

Ιδανικά έκλεισε μία θριαμβευτική για εκείνον σεζόν ο Lewis Hamilton, καθώς μετέτρεψε την pole position σε νίκη στη μαγευτική Γιας Μαρίνα που φιλοξένησε τον εικοστό-πρώτο και τελευταίο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Ο οδηγός της Mercedes είδε πρώτος την καρό σημαία σε ένα αγώνα που είχε απρόοπτα και εγκαταλείψεις, με τον Sebastian Vettel της Ferrari και τον Max Verstappen της Red Bull Racing να συμπληρώνουν το βάθρο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Γιας Μαρίνα υποδέχθηκε για δέκατη συνεχή χρονιά ομάδες και οδηγούς. Όχι όμως με την αναμενόμενη ηλιοφάνεια, καθώς είχε συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 32 βαθμούς, οδοστρώματος στους 34 και πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα που έφτανε το 40%!

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα δεν είχαμε αλλαγές στην πρώτη τετράδα, Charles Leclerc βρέθηκε μπροστά από τη Red Bull του Daniel Ricciardo ενώ ο Verstappen που εκκίνησε με hyper soft γόμα (ενώ οι γύρω του με ultra soft) έχασε θέσεις πέφτοντας δέκατος αλλά υπήρξε επαφή ανάμεσα στη Haas του Romain Grosjean και τη Renault του Nico Hulkenberg. Το γαλλικό μονοθέσιο αναποδογύρισε μερικές φορές και κατέληξε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά, με τον Γερμανό να εγκλωβίζεται λόγω του προστατευτικού συστήματος halo, σε ένα συμβάν που φανέρωσε και έναν τομέα που αυτό δεν βοηθά ιδιαίτερα.

Ευτυχώς ο Hulkenberg δεν τραυματίστηκε, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας που έκανε άμεσα την εμφάνισή του, έμεινε στην πίστα μέχρι το τέλος του τέταρτου γύρου. Όταν αυτό αποσύρθηκε, οι δύο Mercedes έφυγαν μπροστά, με τις Ferrari να ακολουθούν ενώ ο Verstappen που παραπονιόταν για υπερθέρμανση του κινητήρα του, έδινε μεγάλες μάχες με τις Force India.

Ειδικά με εκείνη του Esteban Ocon, με τους δυο τους να πρωταγωνιστούν με την κοκορομαχία τους πριν από δύο εβδομάδες στη Βραζιλία. Τα μονοθέσιά τους ακούμπησαν και ενώ φαινόταν πως η μεταξύ τους κόντρα ίσως να μην είχε ευτυχές φινάλε, τα προβλήματα εμφανίστηκαν αλλού.

Στον γύρο 6 ο Kimi Raikkonen είδε τη Ferrari του να παραδίδει πνεύμα και να ακινητοποιείται στην ευθεία, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Mercedes αντέδρασε άμεσα φωνάζοντας τον Bottas για αλλαγή ελαστικών, όπως και η Alfa Romeo Sauber με τον Leclerc.

Ο Hamilton έπεσε ένατος και έμπλεξε σε μονομαχία με τον Verstappen, είδε πως δεν θα είναι τόσο απλό να περάσει κι άφησε για λίγο το πόδι από το γκάζι. Την ίδια ώρα ο teammate του, Bottas, οδηγούσε την κούρσα, με τη Ferrari του Vettel και τις Red Bull πίσω του. Όμως σε εκείνο το σημείο του αγώνα, έχοντας συμπληρώσει πλέον διψήφιο αριθμό γύρων, ο τέταρτος Verstappen γυρνούσε ένα δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερα από τον πρωτοπόρο!

Στον γύρο 16 ήταν η σειρά του Vettel να μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών, ο Γερμανός έβαλε τη super soft γόμα για να πάει μέχρι τέλους και επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα στις δύο Force India. Πέρασε εύκολα τον Ocon αλλά το αργό Pit stop (3.7sec) συν το χρόνο που έχασε πίσω από τη Force India, του στέρησαν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί το undercut.

Έτσι όταν ένα γύρο μετά μπήκε στα pit και ο Bottas, επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Vettel και μάλιστα με διαφορά άνω των τριών δευτερολέπτων.

Στο γύρο 18 μπήκε για αλλαγή ο Verstappen που με τη σειρά του επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους προαναφερθέντες παρότι οι μηχανικοί της Red Bull Racing έκαναν εντυπωσιακό χρόνο, στα μόλις 2.08 δευτερόλεπτα! Με πιο σκληρή γόμα ο Ricciardo είχε μεγαλύτερο πρώτο stint, με την απειλή της βροχής να παίζει το ρόλο της στο παιχνίδι υπομονής της αυστριακής ομάδας.

Άλλωστε ο Αυστραλός γυρνούσε στο 1.43.8 ενώ οι Mercedes που τον ακολουθούσαν στο 1.44+. Χρειάστηκε να φτάσουμε στον γύρο 33 για να μπει στα pit, έμεινε εκεί μόλις 2.2 sec, επέστρεψε στην πίστα πέμπτος και 7 sec πίσω από τον teammate του αλλά με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά από τους υπόλοιπους, θα είχε το πάνω χέρι στο υπόλοιπο του αγώνα.

Την ίδια ώρα ο Vettel είχε πλησιάσει επικίνδυνα τον Bottas, τον οποίο και πέρασε στον γύρο 35, εκμεταλλευόμενος ένα μπλοκάρισμα του Φινλανδού στη στροφή 5. Σα να μην έφτανε αυτό για τον οδηγό της Mercedes, άμεσα τους καθρέφτες του γέμισε ο Verstappen. Η κόντρα τους κράτησε μερικούς γύρους, υπήρξε επαφή μεταξύ τους και τελικά ο Ολλανδός κατάφερε να περάσει. Κι ένα γύρο μετά, τον πέρασε και η άλλη Red Bull, του Ricciardo, με το ασημί βέλος να πέφτει στην πέμπτη θέση.

Έχοντας χάσει τις μάχες, στον γύρο 41 εκ των 55, η Mercedes τον φώναξε στα pit και του έβαλε την ultra soft γόμα. Στην κορυφή η διαφορά Hamilton-Vettel ήταν σταθερά στα πέντε δευτερόλεπτα αλλά πίσω τους οι Red Bull κέρδιζαν από ένα και πλέον δευτερόλεπτο στο γύρο. Όμως; Η «επίθεση» δεν κράτησε πολύ και σύντομα οι διαφορές σταθεροποιήθηκαν.

Παράλληλα, οι εγκαταλείψεις που ήταν περισσότερες του συνηθισμένου, με τους Ericsson, Ocon, Gasly, να μπαίνουν διαδοχικά στη λίστα έγιναν σε σημεία και με τρόπο που δεν έφεραν SC ή VSC.

Έτσι, μετά την ενδέκατη pole position, o Hamilton πανηγύρισε και την ενδέκατη νίκη του μέσα στο 2018, κλείνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη σεζόν στην οποία κατέκτησε τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του στη Formula 1.

Ο Vettel αρκέστηκε στο να τον ακολουθήσει, τόσο στο Άμπου Ντάμπι όσο και βαθμολογικά ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο οδηγός που έκλεψε την παράσταση στο δεύτερο μισό της σεζόν, ο Verstappen.

Ο Ricciardo ολοκλήρωσε την καριέρα του στη Red Bull με μία τέταρτη θέση, η χαμηλή πτήση του Bottas τον βρήκε πέμπτο στο πέσιμο της καρό σημαίας ενώ best of the rest ήταν ο Carlos Sainz με τη Renault.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν η Force India του Perez και οι δύο Haas, με τον Fernando Alonso να κλείνει την καριέρα του στη Formula 1 με μία ενδέκατη θέση.

Αναλυτικά η κατάταξη:

f1 abudhabi18 race times640

Πηγή: Newsauto.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup