Την 88η νίκη της καριέρας του και πέμπτη για φέτος πανηγύρισε στο Grand Prix Ισπανίας ο Lewis Hamilton.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κυριάρχησε στον αγώνα της Βαρκελώνης, μετατρέποντας σε νίκη την pole #92 της καριέρας του. Ο Max Verstappen και η Red Bull κατάφεραν να μπουν σφήνα ανάμεσα στις δύο Mercedes αλλά όχι να επαναλάβουν την επιτυχία του προηγούμενου αγώνα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Καταλονίας υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με πολλή ζέστη. Τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος άγγιζε τους 50!
Η pole #92 έφερε τον Lewis Hamilton για 150η φορά στην πρώτη σειρά του grid, εκεί όπου η Mercedes είχε κάνει για μία ακόμα φορά το lock-out. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ήταν οι Max Verstappen-Sergio Perez, στην τρίτη οι Lance Stroll-Alex Albon ενώ η τέταρτη ανήκε στις McLaren, με τον Charles Leclerc να μένει ένατος. Ο πρώτος στο grid που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα, ήταν ο ενδέκατος Sebastian Vettel.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton είχε καλή εκκίνηση και πετάχτηκε μπροστά, όμως αντίθετα, ο teammate του βρέθηκε πίσω και από τη Red Bull του Verstappen όσο και τη Racing Point του Stroll που έκανε φοβερό ξεκίνημα. Προσπάθησε να τον περάσει και ο Perez με την άλλη Racing Point, όμως τελικά ο Bottas κρατήθηκε τέταρτος. Ενώ ο Hamilton δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Verstappen, στο ξεκίνημα του γύρου 5 ο Bottas πέρασε τον Stroll.
Διαβάστε επίσης: Παρά τρίχα γλίτωσε τον σοβαρό τραυματισμό ο Βαλεντίνο Ρόσι (βίντεο)
Αυτό επέτρεψε στη Mercedes να έχει ένα στρατηγικό ατού έναντι του Verstappen, που θα έπρεπε να αντιμετωπίσει και το overcut αλλά και το undercut. Κι αυτό διότι η άλλη Red Bull, του Albon, ήταν στην έκτη θέση, πίσω από τις Racing Point.
Φτάνοντας στον γύρο 15 ο Hamilton είχε σταδιακά ανοίξει τη διαφορά από τον Verstappen, αυτή ήταν στα 4 δευτερόλεπτα με τον Bottas άλλα 2 πιο πίσω.
Στον γύρο 18 η Red Bull τράβηξε στα pit τον Albon που είχε κολλήσει πίσω από τα Racing Point, έκανε όμως την έκπληξη βάζοντας στην RB16 τη σκληρή γόμα ελαστικών!
Ο Verstappen ακολούθησε τέσσερις γύρους μετά, ζητώντας επιτακτικά από την ομάδα του να μπει για αλλαγή αφού είχε πέσει η απόδοση των ελαστικών του και η διαφορά από τον Hamilton είχε ανοίξει στα 7 δευτερόλεπτα.
Ο Ολλανδός έβαλε τη μέση γόμα και με τους μηχανικούς της Red Bull να κάνουν ένα ακόμα αστραπιαίο pit stop, στα 1.97 δευτερόλεπτα, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τις Racing Point.
Στον γύρο 24 οι Mercedes μπήκαν διαδοχικά για αλλαγή, έβαλαν αμφότερες της μέση γόμα και επέστρεψαν στις θέσεις 1 και 3, παρότι δεν έκαναν και τα ταχύτερα pit stop.
Με τη μέση γόμα η διαφορά Hamilton-Verstappen σταθεροποιήθηκε στα 3.5sec, με τον Bottas άλλα δύο πιο πίσω. Για τις Racing Point οι αλλαγή ελαστικών ήρθε στον γύρο 30 αλλά στον Perez κόστισε καθώς επέστρεψε στην πίστα πίσω από τη McLaren του Carlos Sainz, που στο δικό του pit stop είχε βάλει ξανά τη μαλακή γόμα.
Ωστόσο, είναι τέτοια η δυναμική της «ροζ Mercedes» που ο Perez πέρασε τον Ισπανό ένα γύρο μετά.
Πιο πίσω οι μάχες ήταν συναρπαστικές, με τον Leclerc να πιέζει πολύ τον Lando Norris αλλά να αδυνατεί να περάσει. Κι ενώ πίεζε τον Βρετανό, ξαφνικά προδόθηκε από τη Ferrari του.
Στο τελευταίο chicane η SF100 απλά έσβησε λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά, οδηγώντας τον σε τετ α κε. Κατάφερε να συνεχίσει αλλά έχοντας πέσει τελευταίος. Επέστρεψε στα pit και τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα.
Εν τω μεταξύ, μαύρα σύννεφα είχαν αρχίσει να πλησιάζουν την πίστα, με την πρόβλεψη της Ferrari να κάνει λόγω για έλευσή της πριν την ολοκλήρωση του αγώνα!
Στον γύρο 40 ο Albon πραγματοποίησε το δεύτερο pit stop, βάζοντας τη σκληρή γόμα, με τον teammate του να ακολουθεί στον γύρο 42, βάζοντας όμως τη μέση γόμα. Κίνηση ίσως επιβεβλημένη δεδομένου πως ο Bottas είχε αρχίσει να τον πιέζει ξανά.
Ο Φινλανδός περίμενε μέχρι τον γύρο 49 για να μπει με τη σειρά του για pit stop, έβαλε τη σκληρή γόμα και επέστρεψε στην πίστα 6.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen, έχοντας 17 γύρους για να επιτεθεί.
Στον γύρο 51 έκανε δεύτερο pit stop και ο Hamilton, που αρνήθηκε μέσω team radio τη μαλακή και τελικά έβαλε τη μέση γόμα. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής επέστρεψε άνετα πρώτος, με προβάδισμα έναντι του Verstappen που με τη σειρά του είχε παρόμοιο ρυθμό με εκείνον του Bottas.
Η βροχή δεν ήρθε και ο Hamilton έφτασε με άνεση στη νίκη που του επέτρεψε να διευρύνει το προβάδισμά του στους 37 βαθμούς.
Ο Verstappen παρέμεινε δεύτερος στον αγώνα και τη βαθμολογία ενώ ο Bottas, όταν είδε πως δεν μπορούσε να επιτεθεί στον Ολλανδό, έκανε ένα επιπλέον pit stop βάζοντας φρέσκο σετ μέσης γόμας και πήρε τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Ακολούθησαν οι δύο Racing Point με τον Perez να τερματίζει ψηλότερα αλλά να έχει ποινή 5 δευτερολέπτων, η McLaren του τοπικού ήρωα Sainz, η Ferrari του Vettel, η Red Bull του Albon, η AlphaTauri του Gasly και η McLaren του Norris.
Αξίζει να σημειωθεί πως στον ίδιο γύρο ήταν μόνο οι τρεις πρώτοι.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Η συνέχεια είναι σε δύο εβδομάδες, με το Grand Prix Βελγίου στην πίστα του Σπα.
Πηγή: Newsauto.gr