Την 89η νίκη της καριέρας του πανηγύρισε στο Σπα ο Lewis Hamilton, με τη Mercedes κάνει το 1-2 στον έβδομο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Το βελγικό Grand Prix δεν είχε ιδιαίτερες συγκινήσεις, με τον Valtteri Bottas να ακολουθεί τον teammate του και τη Red Bull Racing του Max Verstappen να συμπληρώνει για μία ακόμα φορά το βάθρο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα στην καρδιά των Αρδεννών υποδέχθηκε ομάδες και οδηγού ξανά με συννεφιά. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 18 βαθμούς Κελσίου ενώ στο οδόστρωμα στους 30.
Φτάνοντας στην ώρα του αγώνα, η απειλή της βροχής είχε μειωθεί στο 40%. Πράγμα που δεν ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Carlos Sainz που θα εκκινούσε έβδομος αλλά δεν κατάφερε να παραταχθεί στο grid καθώς προδόθηκε από την εξάτμιση της McLaren.
Ο Lewis Hamilton είχε την pole position, η Mercedes είχε κάνει το πρώτο lock out στο Σπα μετά από πέντε χρόνια και πίσω τους εκκινούσαν η Red Bull του Max Verstappen και η Renault του Daniel Ricciardo. Οι τρεις πρώτοι εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα, οι επόμενοι επτά με τη μαλακή.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton εκκίνησε πολύ καλά και παρότι ο Bottas δεν είχε το ίδιο καλή αντίδραση, κρατήθηκε δεύτερος. Πίσω τους, Verstappen και Bottas είχαν μία φοβερή μονομαχία επί σχεδόν επτά χιλιόμετρα, βρέθηκαν πολλάκις δίπλα-δίπλα αλλά τελικά ο οδηγός της Red Bull κρατήθηκε μπροστά.
Αντίθετα, πίσω τους και στη μάχη των teammates τους, ο Esteban Ocon πέρασε τον Alex Albon, με έκτο τον Lancer Stroll της Racing Point και τον Charles Leclerc να σκαρφαλώνει με τη Ferrari από τη δέκατη-τρίτη, στην ένατη θέση.
Κι ενώ στην κορυφή τα πράγματα σταθεροποιήθηκαν, από τις θέσεις 7 και πίσω είχαμε διαρκείς αλλαγές θέσεων! Ο Pierre Gasly που ήταν ο μόνος που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, είχε εντυπωσιακό ρυθμό και στον γύρο 8 είχε ανέβει από την δωδέκατη, στην όγδοη θέση. Αντίθετα, ο Leclerc ήταν ανυπεράσπιστος στις ευθείες και έπεσε γρήγορα στη δωδέκατη θέση.
Φτάνοντας στο δέκατο γύρο, οι δύο Mercedes ήταν σχεδόν σε σχηματισμό, με τον Verstappen 5 δευτερόλεπτα πίσω και τον Ricciardo άλλα 7 πιο μακριά.
Στο γύρο 11 είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Antonio Giovinazzi έχασε τον έλεγχο στο Fagnes chicane, έπεσε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά και μετά η Alfa Romeo επέστρεψε διαλυμένη στην πίστα.
Την ίδια ώρα, ένας από τους τροχούς της ήταν ανεξέλεγκτος και έπεσε πάνω στη Williams του επερχόμενου George Russell. Ευτυχώς, κανένας εκ των δύο δεν τραυματίστηκε.
Οι περισσότεροι μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών. Οι τρεις πρώτοι για να βάλουν τη σκληρή γόμα και να πάνε μέχρι τέλους, με τον Gasly που φορούσε ήδη σκληρά, να παραμένει εντός πίστας και να ανεβαίνει τέταρτος. Με τη μαλακή συνέχισε ο Perez που ανέβηκε πέμπτος, ο Ricciardo ήταν έκτος βάζοντας τη σκληρή ενώ πίσω του, ο Albon πέρασε στα pit των Ocon αλλά… έβαλε τη μέση γόμα της Pirelli. Όσο για τον Leclerc, η Ferrari τον κράτησε 10 (!) δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να πέσει δέκατος-τέταρτος.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του γύρου 14 και παρότι οι διαφορές είχαν μηδενιστεί, η επιστροφή στη δράση ήταν χωρίς απρόοπτα.
Στο γύρο 17 ο Ricciardo κατάφερε να περάσει τον Perez, με τον Albon να τον μιμείται λίγο αργότερα.
Στο γύρο 19 ήρθε η ώρα να βάλει και ο Perez τη σκληρή γόμα, για να πάει με αυτή μέχρι τέλους. Καθυστέρηση στην αλλαγή ελαστικών που γεννά ερωτηματικά.
Στο γύρο 20 είχαμε επαφή των δύο Ferrari στη Les Combes, δίχως περαιτέρω συνέπειες. Σε ένα σημείο του αγώνα όπου ήταν ταχύτερες μόνο των Haas και της Williams του Nicholas Latifi.
Ένα πέρασμα μετά, ο Ricciardo πέρασε τον Gasly που ακόμα ήταν στο πρώτο stint και έτσι είχαμε αποκατάσταση της σειράς εκκίνησης για την πρώτη τετράδα. Μόνο που αυτή τη φορά, με τη σκληρή γόμα, ο Verstappen παρέμενε κοντά στον Bottas.
Στο γύρο 24 (από τους 44), ο Gasly έχασε μία θέση και από τον Albon ενώ στο επόμενο πέρασμα, ο Leclerc έγινε ο πρώτος οδηγός που προχώρησε σε δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Με τη Scuderia να κάνει άλλο ένα κακό pit stop – στα 5 δευτερόλεπτα.
Γύρος 26 και ο Gasly υποχώρησε έναντι και του Ocon, έπεσε έβδομος, με τη στρατηγική της AlphaTauri να δείχνει να μην αποδίδει. Έτσι στο προσεχές πέρασμα μπήκε για αλλαγή κι έβαλε τη σκληρή γόμα.
Ακολούθησε ένα μεγάλο κομμάτι του αγώνα χωρίς ιδιαίτερη δράση. Όσο όμως πλησιάζαμε προς το τέλος, η φθορά των ελαστικών είχε αρχίσει να αποτελεί πρόβλημα. Ο Hamilton αλλά και ο Bottas είχαν μικρό-εξόδους δίχως να χάσουν πολύ χρόνο.
Έτσι έφτασαν στο επιβλητικό 1-2, με τον Verstappen στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Αυτή ήταν η τέταρτη νίκη του Βρετανού στο Βέλγιο, είναι πλέον 50 πόντους μπροστά από τον teammate του. Όσο για τον Verstappen, μετά την εγκατάλειψη στην πρεμιέρα, μετρά έξι συνεχόμενες παρουσίες στο βάθρο και παραμένει δεύτερος, 3 πόντους μπροστά από τον Bottas.
Ο Ricciardo εκκίνησε τέταρτος και τερμάτισε τέταρτος, κερδίζοντας και τον έναν επιπλέον βαθμό από τον ταχύτερο γύρο.
Ο Esteban Ocon συμπλήρωσε την καλή ημέρα για τη Renault, προσπερνώντας στον τελευταίο γύρο τον Albon που έμεινε έκτος, μπροστά από τη McLaren του Lando Norris.
Με ρελάνς στο τέλος ο Gasly ανέβηκε όγδοος, με τις δύο Racing Point να συμπληρώνουν τη δεκάδα, την ώρα που οι Ferrari ήταν στις θέσεις 13 και 14.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Πηγή: Newsauto.gr