Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε μία πανάξια νίκη στο Grand Prix της Βαρκελώνης, τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Παρότι έχασε στην εκκίνηση τα ηνία από τον Max Verstappen που εκκινούσε δίπλα του, κατάφερε να τον περάσει μέσω στρατηγικής και να διευρύνει το βαθμολογικό του προβάδισμα! Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Ολλανδός της Red Bull Racing και ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οι ψιχάλες είχαν δώσει τη θέση τους στον ήλιο, η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 31.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και παρότι εκκινούσε από την ακάθαρτη πλευρά του grid, ο Verstappen πέρασε τον Hamilton και πήρε τα ηνία του αγώνα.
Πίσω τους, στη στροφή 3 ο Leclerc κέρδισε κι αυτός μία θέση έναντι Mercedes, αφήνοντας πίσω του τον Bottas. Κι από εκεί και πέρα, ουσιαστικά καθυστερούσε τη W12, με τους δύο πρώτους να ξεφεύγουν.
Όμως σύντομα οι διαφορές μηδενίστηκαν αφού ο Yuki Tsunoda πάρκαρε την Scuderia AlphaTauri στην άκρη της στροφής 10 με μηχανικό πρόβλημα. Πράγμα που στο γύρο 9 έφερε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αυτό αποχώρησε στο τέλος του γύρου 10, με τους Verstappen-Hamilton να ανοίγουν πάλι τη διαφορά, τον Leclerc να συνεχίζει να κρατάει πίσω του τον Bottas και τους Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Esteban Ocon, Carlos Sainz, Lando Norris και Lance Stroll να συμπληρώνουν τη δεκάδα.
Νικητής στην Ισπανία ο Χάμιλτον (ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEJANDRO GARCIA)
Χρειάστηκε να φτάσουμε στον γύρο 24 για να αρχίσουν τα pit stop των πρωτοπόρων. Πρώτος μπήκε ο Bottas, με τον Verstappen να ακολουθεί ένα γύρο μετά. Παρότι υπήρξε καθυστέρηση και το pit stop του κράτησε 4.2 δευτερόλεπτα, ο Hamilton δεν αντέδρασε.
Αντίθετα μπήκε στα pit στο γύρο 29, με αποτέλεσμα να γυρίσει στην πίστα 6 δευτερόλεπτα μακριά. Διαφορά που κάλυψε γοργά αλλά δίχως να απειλεί τον Φερστάπεν.
Πίσω του, ο Μπότας απαλλάχθηκε με το undercut της Ferrari του Leclerc.
Κι ενώ ο Lewis ακολουθούσε τον αντίπαλό του, η Mercedes έριξε ζαριά στη στρατηγική. Κάλεσε τον πρωταθλητή ξανά στα pit, για πατημένο σετ μαλακής γόμας. Η Red Bull δεν αντέδρασε.
Έτσι ο Mad Max έπρεπε να κρατήσει ζωντανά τα ελαστικά του μέχρι τέλους (42 γύρους) ενώ ο Hamilton είχε 22 γύρους για να καλύψει 21 δευτερόλεπτα διαφοράς. Και άρχισε να ροκανίζει…
Πιο πίσω, μετά από μακρά μάχη ο Perez πέρασε τον Ricciardo ενώ ο Bottas έκανε επίσης νέο pit stop, αφού πρώτα δέχθηκε απρόθυμα να κάνει στην άκρη για να τον περάσει ο teammate του. Αυτό τον έφερε πίσω από τον Leclerc αλλά στον γύρο 58/66 ανέκτησε την τρίτη θέση.
Εν τω μεταξύ, στο γύρο 58 η διαφορά Verstappen-Hamilton ήταν στα 2.5 δευτερόλεπτα!
Ο Perez μπήκε τότε για αλλαγή pit stop, με τη Ferrari να καλεί άμεσα και τον Leclerc που ήταν μπροστά του.
Όμως η προσοχή στράφηκε στην κορυφή και στον γύρο 60/66, ο Hamilton πέρασε άνετα τον Verstappen που είχε ιδιαιτέρως ταλαιπωρημένα ελαστικά.
Έτσι ο Hamilton πανηγύρισε την νίκη #98 στην καριέρα του! Μία νίκη που βασίστηκε τόσο στο δικό του οδηγικό ταλέντο, όσο και στην ομάδα στρατηγικής της Mercedes υπό τον James Vowles.
O Verstappen μπήκε για αλλαγή ελαστικών μετά το προσπέρασμα και με φρέσκο σετ, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο που του χάρισε έναν επιπλέον βαθμό. Πλέον τους χωρίζουν 14.
Ο Bottas συμπλήρωσε το Top-3, αυτοί οι τρεις έχουν μοιραστεί το βάθρο περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην ιστορία του σπορ.
O Leclerc τερμάτισε στη θέση που εκκίνησε και δεν μπορεί παρά να είναι ικανοποιημένος για αυτό, με τους Perez, Ricciardo, Sainz να ακολουθούν, όντας στον ίδιο γύρο. Ένα γύρο πίσω ήταν οι υπόλοιποι που βαθμολογήθηκαν, δηλαδή οι Norris, Ocon, Gasly, με τη μάχη για τους βαθμούς στο φινάλε να είναι συναρπαστική.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Η συνέχεια είναι σε δύο εβδομάδες, με το Grand Prix του Μονακό!
Πηγή: Newsauto.gr - Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEJANDRO GARCIA