Ο Esteban Ocon πήρε μία συγκλονιστική νίκη στο Grand Prix Ουγγαρίας, ενδέκατο γύρο της σεζόν για τον μαγικό κόσμο της Formula 1!
Ήταν η πρώτη νίκη του Γάλλου στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πρώτης της Alpine ως κατασκευαστής! Το βάθρο συμπλήρωσαν η Aston Martin του Sebastian Vettel και η Mercedes του Lewis Hamilton που ανέκτησε τα ηνία στη βαθμολογία, αφού ο Max Verstappen «πλήρωσε» το ατύχημα της εκκίνησης που προκλήθηκε από τον Valtteri Bottas.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Hungaroring υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με τη βροχή να έχει μόλις αρχίσει και τους οδηγούς να φορούν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Lewis Hamilton ήταν για 101η φορά στην pole position, η Mercedes είχε κάνει lock out στην πρώτη σειρά του grid, με τις Red Bull στη δεύτερη ενώ στην τρίτη ήταν η Scuderia AlphaTauri του Pierre Gasly και η McLaren του Lando Norris.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ήταν ο Βρετανός αυτός που έκανε την καλύτερη εκκίνηση και θα έστριβε τρίτος, πίσω από τους Hamilton-Verstappen αλλά υπολόγιζε χωρίς τον Bottas. Ο Φινλανδός που είχε κάνει κακή εκκίνηση, έχασε τα φρένα και έπεσε πάνω στη McLaren.
Έπειτα, ο ένας έπεσε πάνω στη Red Bull του Verstappen και ο άλλος στη Red Bull του Sergio Perez, σε μία χαοτική εκκίνηση που είχε κι άλλο συμβάν πιο πίσω.
Ο Lance Stroll έκανε υπέρ-αισιόδοξη κίνηση στην εσωτερική, καβάλησε το κερμπ και έπεσε πάνω στη Ferrari του Charles Leclerc, που με τη σειρά του έπεσε πάνω στη McLaren του Daniel Ricciardo.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του αλλά καθώς υπήρχαν πολλά θραύσματα στην πίστα, υπήρξε κόκκινη σημαία και διακοπή αγώνα. Επιλογή βάλσαμο για κάποια «πληγωμένα» μονοθέσια.
Ανάμεσά τους ήταν αυτό του Verstappen που είχε υποστεί πολλές ζημιές στη δεξιά του πλευρά. Όμως εκτός μάχης ήταν η RB16B του Perez, η Ferrari του Leclerc, η Aston Martin του Stroll αλλά και η McLaren του Norris.
Ο Hamilton έβλεπε όλα να λειτουργούν υπέρ του, με την Alpine του Esteban Ocon, την Aston Martin του Vettel και η Ferrari του Carlos Sainz να παρατάσσονται πίσω του. Όσο για τον Bottas, έλαβε ποινή 5 θέσεων στο Grid του επόμενου αγώνα, στο Βέλγιο.
Όμως η σχεδόν μισή ώρα καθυστέρησης, είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσει η βροχή και η πίστα να αρχίσει να στεγνώνει. Τόσο, που μετά το γύρο σχηματισμού, όλοι έκριναν πως έπρεπε να βουτήξουν στα pit για να βάλουν σλικ ελαστικά!
Σχεδόν όλοι αφού ο Hamilton δεν ρίσκαρε, με αποτέλεσμα –σε μία μοναδική εικόνα στην ιστορία του σπορ– να παραταχθεί μόνος του στο grid!
Προφανώς αυτή ήταν η λάθος επιλογή, η πίστα ήταν για σλικ και μετά από ένα γύρο μοναξιάς, ο Βρετανός επισκέφτηκε κι αυτός το pit lane, με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος.
Ο Ocon βρέθηκε να προηγείται, πρώτη φορά Γάλλος οδηγός με γαλλικό μονοθέσιο από το 1986! Ο Vettel τον ακολουθούσε από κοντά, με τρίτη τη Williams του Nicholas Latifi και τέταρτη την AlphaTauri του Tsunoda, αφού η κίνηση στο pit lane είχε φέρει περαιτέρω ανακατατάξεις.
Με την πίστα της Βουδαπέστης να μην ευνοεί τα προσπεράσματα, οι διεκδικητές του τίτλου δεν μπορούσαν να κερδίσουν έδαφος με το γνώριμο ρυθμό. Μάλιστα ο Verstappen χρειάστηκε να ακουμπήσει με τη Haas για να βρεθεί μπροστά από τον Mick Schumacher.
Ο Hamilton ήταν πίσω του και στον γύρο 20 η Mercedes τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών, με το undercut να τον φέρνει μπροστά από τον Verstappen αλλά και τον Ricciardo, παρότι οι Red Bull και McLaren αντέδρασαν άμεσα.
Αντίστοιχα το undercut έφερε τον Tsunoda μπροστά από τον Latifi, την ώρα που ο Gasly έφτανε πολύ πιο μακριά για τη δική του αλλαγή, στον γύρο 31, πράγμα που του έδωσε πλεονέκτημα. Την ίδια ώρα ο Hamilton κέρδιζε έδαφος, ήταν όμως σαφές πως θα χρειαστεί να κάνει ξανά αλλαγή ελαστικών.
Στην κορυφή ο Vettel καταδίωκε τον Ocon αλλά δεν μπορούσε να επιτεθεί και το αργό pit stop της Aston Martin δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευτεί το undercut.
Στον γύρο 48 ο Hamilton μπήκε ξανά για αλλαγή ελαστικών, έβαλε φρέσκο σετ μέσης γόμας και ξεκίνησε την επίθεση. Ο πρωταθλητής άρχισε να μειώνει τη διαφορά με καταιγιστικό ρυθμό αλλά βρήκε τοίχο όταν έφτασε πίσω από τον Fernando Alonso.
Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε όλη την εμπειρία του και επί σειρά γύρων, έκλεινε την πόρτα. Πράγμα που στην κορυφή έκανε ο έτερος οδηγός της Alpine, ο Ocon, που δεν άφηνε τον Vettel να τον περάσει!
Πιο πίσω, χρειάστηκε να φτάσουμε στον γύρο 61 ώστε να μπει στους βαθμούς ο Verstappen, που με την τραυματισμένη RB16B πέρασε τον Ricciardo.
Ο Alonso συνέχισε να παίζει συγκλονιστική άμυνα, έκλεινε με κάθε τρόπο το δρόμο στον Χάμιλτον και χρειάστηκε να φτάσουμε στον γύρο 65 για να περάσει ο πρωταθλητής.
Επόμενος αντίπαλος ήταν ο Sainz, η Ferrari είχε ελαστικά 33 γύρων αλλά παρά το μαχητικό του πνεύμα, ο Ισπανός δεν μπόρεσε να κρατήσει τον Hamilton που τον πέρασε στον γύρο 67.
Όμως πλέον ο οδηγός της Mercedes δεν προλάβαινε να πιάσει τους δύο πρώτους. Εκεί ο Ocon κράτησε την ψυχραιμία του και πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1!
Για τον Vettel η δεύτερη θέση, το δεύτερο φετινό βάθρο, ήταν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα ενώ ο Hamilton κατάφερε από τελευταίος, να επιστρέψει σε θέσεις βάθρου!
Τέταρτος τερμάτισε ο Sainz, που επικράτησε στο τέλος στη μάχη με τον μέντορά του – τον Alonso. Ο Gasly έκανε στο τέλος pit stop και εξασφάλισε πως ο βαθμός του ταχύτερου γύρου δεν θα πήγαινε στον Hamilton ενώ ακριβώς πίσω του τερμάτισε ο teammate του, ο Tsunoda.
Η Williams έσπασε το ρόδι και μάλιστα με διπλό τερματισμό στους βαθμούς, εκεί που βρέθηκε και ο Verstappen, προσπαθώντας να μειώσει τις απώλειες.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Μετά το σημερινό αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG επέτρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας κατασκευαστών, έχοντας 300 πόντους έναντι 290 της RBR. McLaren-Ferrari συνεχίζουν χέρι-χέρι με 163 και 160 αντίστοιχα ενώ η Alpine «προσπέρασε» Aston Martin και Scuderia AlphaTauri. Έχει 75, με την ΑΜ στους 66 και την AT στους 64. Πάρτι στο στρατόπεδο της Williams, σκαρφάλωσε στην όγδοη θέση, με 6 πόντους, έναντι 2 της Alfa Romeo και 0 της Haas.
Στους οδηγούς ο Hamilton έφτασε τους 192 και είναι πλέον 6 μπροστά από τον Verstappen, με τους Norris, Bottas, Perez, Leclerc να μένουν στις θέσεις τους.