Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 16:53

Η Gen Z νιώθει μεγαλύτερη ανασφάλεια χωρίς το κινητό παρά χωρίς το πορτοφόλι

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Περισσότερο από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού αντιστοιχεί στη Gen Z - Ποιες ηλικίες ανήκουν σε αυτή - Η νοσταλγία για τη δεκαετία 2000

Είναι η γενιά, που δεν έχει γνωρίσει ζωή χωρίς διαδίκτυο, επικοινωνεί μέσω κοινωνικών δικτύων και νοσταλγεί το 2000 ως … vintage. Δυσπιστεί απέναντι στις κυβερνήσεις, είναι πρόθυμη να αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα και προτιμά ρούχα, που δεν είναι ούτε ‘ανδρικά’, ούτε ‘γυναικεία’. Διεκδικεί καλύτερες συνθήκες εργασίας, σέβεται τον ελεύθερο χρόνο της αλλά την ίδια στιγμή, νιώθει μοναξιά και καταγράφονται προβλήματα ψυχικής υγείας. Τέλος, η δυσχερής κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, τους αποτρέπει από την αποταμίευση και τις επενδύσεις.
Πολλοί από τη GenZ έχουν ήδη ενηλικιωθεί και εργάζονται. Για το λόγο αυτό, προσελκύουν το ενδιαφέρον των ειδικών – οικονομολόγων, διαφημιστών, διαμορφωτών της κοινής γνώμης, ιατρών – οι οποίοι καταγράφουν τις νέες τάσεις, που διαμορφώνονται από τη συγκεκριμένη γενιά, ώστε να προσαρμόσουν αναλόγως τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Οι κορυφαίες τάσεις για τη Gen Z το 2024
Ψηφιακοί γηγενείς

Η Gen Z δεν γνώρισε τον κόσμο χωρίς το διαδίκτυο. Είναι μία γενιά ‘ψηφιακών γηγενών’ με προσλαμβάνουσες σχεδόν αποκλειστικά συνδεδεμένες με το ίντερνετ. Περισσότεροι από το 95% των νέων της Gen Z έχουν smartphone, το 83% έχουν φορητό υπολογιστή και το 78% έχουν κονσόλα ψηφιακών παιχνιδιών συνδεδεμένη με το ίντερνετ. Σχεδόν το 71% των νέων αφιερώνουν 3 έως 6 ώρες για να συνδεθούν κάθε εβδομάδα και να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Ενδεικτικό είναι το εύρημα μίας πρόσφατης έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, περισσότεροι από τους μισούς Gen Zers αισθάνονται μεγαλύτερη ανασφάλεια όταν δεν έχουν το έξυπνο τηλέφωνό τους παρά το πορτοφόλι τους.

Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν τη μεγαλύτερη τάση για τη Gen Z
Οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες είναι το Ιnstagram, το Snapchat και το TikTok - το ένα τέταρτο της γενιάς των Gen Z περνούν πέντε ή και περισσότερες ώρες ημερησίως στο TikTok ενώ μέσα σε μία πενταετία, η συγκεκριμένη πλατφόρμα ανέβηκε σε δημοφιλία κατά 911% !
Εκτός από τα κοινωνικά δίκτυα, οι περισσότεροι Gen Zers χρησιμοποιούν, επίσης, τα smartphones για την αναπαραγωγή βίντεο, μουσική και podcasts. Όσο για τις αναζητήσεις στο YouTube, καταγράφεται μία σχετικά σταθερή αύξηση μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια της τάξης του 177%. Κάθε μέρα, το 44% αυτών παρακολουθούν περισσότερες από 3 ώρες Netflix ενώ μόλις 20% της γενιάς αυτής δεν έχουν τη δική τους συνδρομή στο Netflix.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη ενσωματωθεί στη Gen Z: περίπου το 61% όσων ανήκουν σ’αυτή τη γενιά βλέπουν θετικά το περιεχόμενο που παράγεται από την ΤΝ στα κοινωνικά δίκτυα. Θεωρούν πως πρόκειται για ένα εργαλείο που έχει έρθει για να διευκολύνει τη ζωή μας – από το να βοηθά στις μαθητικές ή φοιτητικές εργασίες έως το να βγάζει ταξιδιωτικά προγράμματα.
Η νοσταλγία για τη δεκαετία 2000

Σχετικά πρόσφατα, οι Gen Zers έχουν αρχίσει να επαναφέρουν τις τάσεις των αρχών της χιλιετίας με μία νέα ματιά στη βιωσιμότητα. Δημοφιλής τάση στο Instagram είναι το Y2K με τις πρόσφατες αναζητήσεις για το «y2k aesthetic» να ανεβαίνουν κατά 3.250%.

Η νοσταλγία των Gen Zers ‘ακουμπάει’ τη μόδα του 2000. Δεν είναι τυχαίο που πρόσφατα, η εταιρεία Juicy Couture επανέφερε δυναμικά τις γνωστές ‘βελουτέ’ αθλητικές φόρμες ενώ επανεμφανίστηκαν τα χαμηλόμεσα τζην. Νέα ‘ανάγνωση’ και για τις δημοφιλείς μπότες Ugg – μόνο το δεύτερο μισό του 2021, η ζήτηση ‘χτύπησε ταβάνι’ με αύξηση 525% ενώ το αντίστοιχο hashtag έχει ξεπεράσει τις ένα εκατομμύριο αναρτήσεις στο Ιnstagram.
Μία εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή πωλήσεων για ‘παλαιά’ κομμάτια είναι η Depop – το 90% των χρηστών είναι μικρότεροι από 26 ετών. Τα vintage των αρχών 2000 έχουν κυριολεκτικά απογειώσει αυτή την εφαρμογή, η οποία κυριάρχησε το διάστημα που ακολούθησε την πανδημία και οι αναζητήσεις σε αυτή παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα.

Η ‘νοσταλγική’ διάθεση των Gen Zers ‘επιστρέφει’ στο χρόνο και τα προϊόντα τεχνολογίας

Το hashtag «flip phone» (το τηλέφωνο με το ‘καπάκι’) συγκέντρωσε περισσότερα από 600 εκατομμύρια views στο TikTok! Η εταιρεία CASETiFY κυκλοφόρησε θήκες για iPhone, που μοιάζουν με τα θρυλικά Blackberries, τα τηλέφωνα με καπάκι και τα αυθεντικά iPod. Δεν λείπουν κι εκείνοι, που σπεύδουν να ‘απαλλαγούν’ από τα AirPods, αντικαθιστώντας τα με ενσύρματα ακουστικά.
Δυσπιστία απέναντι στην κυβέρνηση και τους θεσμούς

Οι 7 στους 10 νέοι της Gen Z πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να κάνουν περισσότερα για να λύνουν τα προβλήματα. Η συγκεκριμένη τάση γιγαντώθηκε από την περίοδο της πανδημίας και μετά με τη δυσπιστία να αυξάνεται.
Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι νέοι της Gen Z όχι μόνο απέναντι στην πολιτική. Από μία έρευνα της Deloitte προέκυψε, ότι το 24% της Gen Z δεν εμπιστεύονται τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων και το 49% τους θρησκευτικούς ηγέτες.

Η διαφορετικότητα και η κοινωνική δικαιοσύνη, ‘σημαίες’ της Gen Z.

Όχι μόνο είναι η πιο ‘πρόθυμη’ γενιά στο να ‘αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα αλλά, σύμφωνα με έρευνες, το 62% πιστεύει στα οφέλη της κοινωνίας συνολικά από την ενσωμάτωση της διαφορετικότητας. Θέματα συμπερίληψης και κοινωνικής δικαιοσύνης, αποτελούν υψηλή προτεραιότητα.
Η αναδυόμενη αγοραστική δύναμη

Μελέτες της AdAge αναφέρουν πως σήμερα, η αγοραστική δύναμη της Gen Z ανέρχεται σε 143 δις δολάρια ενώ έχουν διαφανεί διάφορες τάσεις σχετικά με τη θέση των νέων στην παγκόσμια αγορά. Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι οι υπηρεσίες τύπου ‘Αγόρασε τώρα, Πλήρωσε αργότερα’ (Buy now, pay later - BNPL) - περισσότερο από το 44% των ψηφιακών καταναλωτών της Gen Z άνω των 14 ετών χρησιμοποίησε αυτές τις υπηρεσίες (BNPL) τουλάχιστον μία φορά το 2022. Όσο για την αναζήτηση πλατφόρμας με αυτού του είδους τις υπηρεσίες από τους νέους, μέσα σε μία πενταετία έχει αυξηθεί κατά 725%.

Από έρευνα των δημοφιλών περιοδικών Vogue και GQ, προέκυψε ότι η πανδημία έκανε 3 στους 5 Gen Zers πιο συνειδητοποιημένους σε σχέση με τα ρούχα, που αγοράζουν, πολλοί από αυτούς στρέφονται σε είδη υψηλότερης ποιότητας ενώ το 27% αυτών είναι πιο πρόθυμοι από τους μεγαλύτερους να αγοράσουν ρούχα από δεύτερο χέρι. Επίσης, σχεδόν ο ένας στους δύο (48%), επιλέγουν μάρκες, που δεν κατατάσσουν τα προϊόντα τους σαν ‘γυναικεία’ ή ‘ανδρικά’.
Πώς επηρεάζουν την αγορά εργασίας οι Gen Zers

Οι μεγαλύτερης ηλικίας εκπρόσωποι αυτής της γενιάς μπαίνουν τώρα για πρώτη φορά στον επαγγελματικό στίβο με πλήρη απασχόληση και μέχρι το 2025 θα αποτελούν το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Σήμερα, έχουν ήδη αρχίσει να ηγούνται πολλών μεγάλων αλλαγών, με κυρίαρχη εκείνη της ισορροπίας μεταξύ του χρόνου εργασίας και ελεύθερου χρόνου. Σχεδόν το 40% των νέων αυτών, δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ισορροπία ανάμεσα σε δουλειά και ελεύθερο χρόνο όταν επιλέγουν το που θα εργαστούν ενώ τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα η προοπτική εξέλιξης μέσα στην ίδια εταιρεία, που απασχολούνται. Οι Gen Zers διεκδικούν περισσότερα προνόμια – ευέλικτο ωράριο, πλήρη υγειονομική ασφάλιση, δωρεάν γεύματα και σημαντικές αυξήσεις μισθού, μεταξύ άλλων ενώ επιθυμούν να προωθεί ο εργοδότης τους ένα υγιεινό τρόπο ζωής, όπως το να τους παρέχει συνδρομή σε γυμναστήριο. Δεν είναι τυχαίο που οι αναζητήσεις για θέματα ευεξίας των ενδιαφερόμενων να εργαστούν σε εταιρείες έχει αυξηθεί κατά 317% την τελευταία πενταετία.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο εργασίας, σχεδόν οι μισοί από τη γενιά Ζ (48%) θα προτιμούσαν ένα υβριδικό εργασιακό περιβάλλον ενώ μόνο το 30% θα ήθελε να εργάζεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως. Επίσης, ο ένας στους δύο θα ήθελε να έχει τη δική του επιχείρηση. Η παράλληλη απασχόληση, ενδιαφέρει σε μεγάλο ποσοστό (46%) τους νέους άνω των 18. Άλλωστε, σχεδόν το ένα τέταρτο αυτών δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στους λογαριασμούς τους χωρίς αυτή – συνήθως κάνουν πωλήσεις ρούχων, που φτιάχνουν οι ίδιοι, καλλιτεχνικά αντικείμενα στην πλατφόρμα Etsy ή έχουν ανεξάρτητη συνεργασία με το Fiverr.

Αυξημένη ανησυχία για θέματα πνευματικής υγείας

Σχεδόν οι μισοί Gen Zers νιώθουν έντονο στρες συνεχώς, δεν χαρακτηρίζονται από αισιοδοξία ενώ είναι κατά δύο ή τρεις φορές πιο πιθανό σε σχέση με τις άλλες γενιές, να κάνουν αυτοκτονικές σκέψεις ή να έχουν ήδη αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν την περασμένη χρονιά.
Τα αίτια για τις ανησυχίες σχετικά με την πνευματική υγεία διαφέρουν. Μία πιθανή αιτία είναι η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας, κατάσταση, στην οποία οι ειδικοί της ψυχικής υγείας αναφέρονται ως “iDisorder” (ηλεκτρονική διαταραχή). Ειδικότερα, τα κοινωνικά δίκτυα συνδέονται με την επιδείνωση της πνευματικής υγείας των νέων.

Αξίζει να αναφερθεί πως η ‘ψηφιακή ευεξία’ των Gen Zers προκαλεί ανησυχία – οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για το συγκεκριμένο όρο (digital wellbeing) έχουν αυξηθεί κατά 6,300% τα τελευταία 5 χρόνια. Επιπροσθέτως, ο ΠΟΥ αναφέρει πως εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 «έχουν αυξηθεί σημαντικά οι δυσμενείς επιπτώσεις στην πνευματική υγεία των νέων».

Οι ενήλικοι της Gen Z αναφέρουν πως αισθάνονται μοναξιά και δεν έχουν αρκετή συναισθηματική υποστήριξη αν και στατιστικά, είναι πιο δεκτικοί στο να αναζητήσουν βοήθεια ειδικού προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ψυχική υγεία τους, όπως και να δεχθούν θεραπευτική αγωγή καθώς το ‘στίγμα’ των προβλημάτων ψυχικής υγείας τείνει να μειωθεί σημαντικά. Σ’αυτό έχει συμβάλλει η δημόσια παραδοχή διασημοτήτων της Gen Zers ή των Millennials πως παλεύουν με τα δικά τους θέματα ψυχικής υγείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Ολυμπιονίκης του 2020, Simone Biles, η οποία τοποθετήθηκε σχετικά στα κοινωνικά δίκτυα.

Τέλος, η Gen Z βάζει ως προτεραιότητα για το 2024 να παραμείνει συνολικά υγιής, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Instagram, μέσα από τη συστηματική σωματική άσκηση και την κατανάλωση υγιεινών γευμάτων.

Διαφορετική η στάση της Gen Z στη διαχείριση των οικονομικών

Αντιμετωπίζοντας δυσκολία στο να ανταποκριθούν στους λογαριασμούς και στο ενοίκιο, οι επιλογές της Gen Z σχετικά με τη διαχείριση των οικονομικών τους διαφέρουν από εκείνες των προηγουμένων γενεών.
Τα ιδιαίτερα χαμηλά επιτόκια αποτελούν μία ‘κανονικότητα’ για τους νέους, οι οποίοι – σε συνδυασμό με τον αυξημένο πληθωρισμό – δεν προβαίνουν σε καμία επένδυση, ούτε αγοράζουν αποταμιευτικά προϊόντα από τις τράπεζες. Σε σχέση με τους μεγαλύτερους, η γενιά αυτή θα επιβαρυνθεί περισσότερο με φορολογία αλλά και φοιτητικά δάνεια. Ειδικότερα, στην Αγγλία, υπολογίζεται ότι αν ο σημερινός 30άρης ‘φορτώνεται’ με οφειλή ύψους περίπου 30.000 λιρών για όλη του τη ζωή, ο 20άρης μπορεί να φτάσει στις 100.000 λίρες. Ανεξαρτήτως φοιτητικών δανείων, ένας μεγάλος αριθμός νέων εκτιμάται ότι θα έχει περισσότερα χρέη στη ζωή του, γεγονός αποτρεπτικό για αποταμιεύσεις.

Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 13:21

Σχετικά Άρθρα

  • Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000
    Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000

    Η δραματική αύξηση στις τιμές των τεχνολογικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια και τα δυσβάσταχτα τέλη εγγραφής IMEI έχουν οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των λαθραίων κινητών τηλεφώνων στην Τουρκία. Καθώς οι εισαγωγές κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 9,7% τους τελευταίους 8 μήνες, ο αριθμός των λαθραίων συσκευών ξεπέρασε το σύνολο των τελευταίων τριών ετών.

    Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο 2024, οι εισαγωγές smartphone μειώθηκαν σε 2,95 εκατομμύρια, ενώ οι λαθραίες εισαγωγές εκτοξεύθηκαν, με τις κατασχεμένες συσκευές να ανέρχονται σε 127 χιλιάδες, αξίας 11 εκατομμυρίων ευρώ.

    Τα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται στη δεύτερη θέση μεταξύ των λαθραίων προϊόντων που εισέρχονται στην Τουρκία και μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται ο αριθμός των κατασχεμένων κινητών να φτάσει τις 200 χιλιάδες.

    Η μείωση των νόμιμων πωλήσεων από 12 σε 10 εκατομμύρια συσκευές το χρόνο οφείλεται στη χαμηλή αγοραστική δύναμη και τον περιορισμό των δόσεων. Η θέσπιση ορίου δόσεων για την πώληση κινητών άνω των 12 χιλιάδων TL (300€) με μόλις 3 δόσεις είναι άλλος ένας λόγος εκτεταμένης παρανομίας στην αγορά κινητών τηλεφώνων.

    Πηγή: cnn.gr

  • Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;
    Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;

    Από απάτες phishing έως την μόλυνση από κακόβουλο ή κατασκοπευτικό λογισμικό, το κινητό μας τηλέφωνο και όλα τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα σε αυτό κινδυνεύουν συχνά από κακόβουλες ενέργειες. Τι μπορούμε; όμως; να κάνουμε για αυτό;

    Η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) προσφέρει συμβουλές για να αποτρέψετε τους χάκερ και τους εισβολείς να επιτεθούν στο κινητό σας τηλέφωνο. H πιο αποδοτική μέθοδος είναι απλά το κλείσιμο του κινητού. Αυτή η απλή ενέργεια της επανεκκίνησης του κινητού μία φορά την εβδομάδα μπορεί να κάνει πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν πληροφορίες από το τηλέφωνό σας, αν και όχι εντελώς αδύνατο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την ασφάλεια του κινητού σας.

    Η NSA προτείνει:

    • Ενημερώστε τις εφαρμογές σας. Φροντίστε να ενημερώσετε τις εφαρμογές και το λειτουργικό σας σύστημα με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας
    • Χρησιμοποιήστε επίσημα καταστήματα εφαρμογών. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα, όπως το App Store της Apple ή το Google Play Store
    • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα αρχείων σε email και μηνύματα κειμένου, καθώς αυτοί είναι συνηθισμένοι τρόποι ενεργοποίησης κακόβουλου λογισμικού
    • Προσέξτε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε να συνδέεστε σε αυτά όταν είναι δυνατόν
    • Απενεργοποιήστε το Bluetooth όταν δεν το χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη σύνδεση μιας μη εξουσιοδοτημένης συσκευής στο τηλέφωνό σας
    • Χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης. Δημιουργήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης με τουλάχιστον έξι ψηφία για να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το τηλέφωνό σας
    • Αξιοποιήστε τα βιομετρικά στοιχεία. Ενεργοποιήστε την ενσωματωμένη σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής σας για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία
    • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστα αξεσουάρ, μόνο γνήσια καλώδια φόρτισης ή αξεσουάρ φόρτισης από αξιόπιστο κατασκευαστή. Αποφύγετε δημόσιους σταθμούς φόρτισης USB
    • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας όταν δεν χρειάζονται
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»
    Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»

    Tα social media και η κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου επιβαρύνουν σημαντικά την ψυχική υγεία των ατόμων που κάνουν βαριά χρήση, συμπεραίνει μια νεότερη δημοσκόπηση

    Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.

    Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.

    Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.

    Αισθήματα ενοχής

    Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.

    Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).

    Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media

    Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.

    1. Δημιουργήστε «ζώνες χωρίς τεχνολογία». «Η δημιουργία καθορισμένων περιοχών στο σπίτι όπου η τεχνολογία είναι απαγορευμένη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις καθημερινές σας συνήθειες. Για παράδειγμα, κάνοντας το υπνοδωμάτιό σας ζώνη χωρίς τεχνολογία, προωθείτε την καλύτερη υγιεινή ύπνου και τη χαλάρωση, χωρίς περισπασμούς από ειδοποιήσεις και οθόνες. Ομοίως, η δημιουργία μιας τραπεζαρίας χωρίς τεχνολογία ενισχύει τις ουσιαστικές συνομιλίες και την οικογενειακή επικοινωνία κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Αυτοί οι σκόπιμοι χώροι μειώνουν τον χρόνο στις οθόνες, ενθαρρύνουν πιο υγιείς αλληλεπιδράσεις ή βοηθούν στο να απολαύσετε ήσυχες στιγμές».
    2. Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας πριν χρησιμοποιήσετε το κινητό: «Πριν πιάσετε το κινητό σας, σας συμβουλεύω να κάνετε μια παύση και να θέσετε έναν σαφή στόχο για τη χρήση του. Αναρωτηθείτε τι θέλετε να πετύχετε, είτε πρόκειται για έλεγχο μηνυμάτων, διερεύνηση ενός θέματος ή απάντηση σε ένα email. Αυτή η πρακτική ενθαρρύνει μια πιο συνειδητή προσέγγιση της τεχνολογίας, βοηθώντας σας να αποφύγετε την παγίδα της άσκοπης περιήγησης. Έχοντας έναν σαφή στόχο, παραμένετε συγκεντρωμένοι στην εργασία σας και μειώνετε την πιθανότητα να αποσπαστείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες περισπάσεις».
    3. Σκεφτείτε τι περιεχόμενο καταναλώνετε: «Η τήρηση ενός ημερολογίου των εμπειριών σας με διάφορους τύπους περιεχομένου μπορεί να είναι μια αποκαλυπτική πρακτική. Αφού καταναλώσετε κάποιο περιεχόμενο, είτε πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικά άρθρα ή βίντεο, αφιερώστε μια στιγμή για να καταγράψετε τα συναισθήματά σας και τις σκέψεις σας. Νιώσατε έμπνευση, ενημέρωση ή εξάντληση; Αυτή η ανασκόπηση σας βοηθά να διακρίνετε ποιο περιεχόμενο εμπλουτίζει τη ζωή σας και ποιο μπορεί να μοιάζει με χάσιμο χρόνου. Με την πάροδο του χρόνου, θα αναπτύξετε μια πιο σαφή εικόνα των προτύπων κατανάλωσης περιεχομένου, επιτρέποντάς σας να κάνετε πιο ενημερωμένες επιλογές για το τι θα παρακολουθήσετε στο μέλλον».
    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι
    Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι

    Μέσω των social media η Gen Z δημιουργεί τη δικιά της γλώσσα

    “Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η Gen Z.

    Υπάρχουν περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στο TikTok με την ετικέτα #demure. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη με έναν τόνο ειρωνείας, για να περιγράψουν τα πάντα.

    Το TikTok αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι νέοι. Άλλες αστείες λέξεις, όπως «κοκέτα», είναι και πάλι της μόδας. Η καθομιλουμένη σημειώνει ανοδική πορεία: η Gen Z λένε χρησιμοποιεί το “yapping” -ελληνιστί, η πάρλα- ή “delulu”.

    Οι νέες λέξεις έχουν γίνει επίσης δημοφιλείς. Για παράδειγμα το “skibidi”, έναν όρο που διαδόθηκε από ένα meme που τραγουδά σε μια τουαλέτα. Σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο.

    Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι λέξεις διαδίδονται πολύ γρήγορα. Τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις παράγονται ή δίνονται νέο νόημα στο TikTok το χρόνο, εκτιμά ο Tony Thorne, διευθυντής του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.

    Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα αλλάζει όχι μόνο αυτό που λένε οι νέοι, αλλά και πώς το λένε. Μια “προφορά TikTok”, η οποία περιλαμβάνει “uptalk”, έναν τονισμό που ανεβαίνει στο τέλος των προτάσεων, όλο και εξαπλώνεται.

    Gen Z και μετάλλαξη της γλώσσας

    Η μετάλλαξη της γλώσσας στο TikTok οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, στην ηλικία των χρηστών του. Οι περισσότεροι είναι 18-34 ετών. Αυτό έχει σημασία γιατί «οι νέοι είναι γλωσσικοί καινοτόμοι», λέει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, στον Economist.

    Για δεκαετίες οι νέοι έχουν δημιουργήσει λέξεις για να ξεχωρίζουν από τους ενήλικες. Στα social media τέτοιοι νεολογισμοί βρίσκουν μεγάλο κοινό. Ο κ. Ilbury το περιγράφει ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας». Οι γονείς το αποκαλούν εδώ και καιρό αναζήτηση προσοχής.

    Όλα αυτά επιταχύνουν την εξέλιξη της γλώσσας . Βέβαια αυτό δυσκολεύει τους δημιουργούς λεξικών, οι οποίοι πρέπει να κρατούν αρχείο του διαρκώς διευρυνόμενου λεξικού. Το Oxford English Dictionary ( OED ) , ο πιο διάσημος χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει μόνο μια λέξη αφού έχει χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια. Αυτό είναι πολύ αργό για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη γλώσσα. Το OED μόλις τώρα προσθέτει λέξεις όπως «binge-worthy», που ήδη έχει αρχίσει να ξεχνιέται. Η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το «rizz, που προήλθε και διαδόθηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται ωστόσο να χρησιμοποιείται ακόμα.

    Πηγή: In.gr
  • Αυτός ο δημοφιλής τρόπος φόρτισης μπορεί να χακάρει και να καταστρέψει το κινητό σας
    Αυτός ο δημοφιλής τρόπος φόρτισης μπορεί να χακάρει και να καταστρέψει το κινητό σας

    Ευτυχώς, υπάρχει ένας τρόπος για να καρατήσετε το κινητό σας ασφαλές

    Η ασύρματη φόρτιση ήταν κάτι καινοτόμο όταν πρωτοεμφανίστηκε, καθώς μας απελευθέρωνε από τα ενοχλητικά καλώδια.

    Ακριβώς όπως τα ασύρματα ακουστικά, όσο λιγότερα καλώδια, τόσο το καλύτερο.

    Ωστόσο, υπάρχει ένας κρυμμένος κίνδυνος με την ασύρματη φόρτιση που ίσως δεν γνωρίζετε.

    Ενώ είναι εξαιρετικά βολικό, μπορεί να αφήσει το τηλέφωνό σας πιο ευάλωτο σε χάκερς.

    Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα διερευνούν κατά πόσον οι ασύρματοι φορτιστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραβίαση τηλεφώνων και τα ευρήματά τους είναι αρκετά ανησυχητικά.

    Νέα αδύναμα σημεία

    Αυτό που βρήκαν ήταν ένα «παραθυράκι» στον τρόπο που λειτουργούν οι ασύρματοι φορτιστές λόγω της έλλειψης κρυπτογράφησης που είναι ενσωματωμένη σε αυτή τη διαδικασία.

    Οι ερευνητές εξήγησαν: "Η έρευνά μας εντόπισε νέα αδύναμα σημεία στα συστήματα ασύρματης φόρτισης, καθιστώντας τα ευάλωτα σε σκόπιμες ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές".

    Με απλούστερους όρους, η ομάδα ανέπτυξε μια μέθοδο που ονομάζεται VoltSchemer, η οποία θα μπορούσε να μεταβάλει τα σήματα ισχύος που ρέουν μεταξύ του φορτιστή και του τηλεφώνου.

    Αυτό τους επέτρεψε να ελέγχουν την επικοινωνία μεταξύ των δύο συσκευών.

    Με αυτόν τον τρόπο, οι ερευνητές κατάφεραν να «αφήσουν τον φορτιστή να επιτεθεί» στο τηλέφωνο - μέχρι να προκληθεί υλική ζημιά.

    Πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι το τηλέφωνό σας τείνει να ζεσταίνεται αρκετά όταν φορτίζει επίσης.

    Οι ερευνητές απέδειξαν στην πραγματικότητα ότι ο ασύρματος φορτιστής μπορεί να υπερθερμανθεί και να κάψει συσκευές.

    Το πιο ανησυχητικό από όλα, σύμφωνα με την ομάδα, ήταν ότι πολλοί δεν θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν πολύ εύκολα έναν καλό ασύρματο φορτιστή από έναν προβληματικό.

    Το πρόβλημα δεν αφορά την ίδια τη βάση φόρτισης, αλλά την υποδοχή USB στην οποία είναι συνδεδεμένη. Έτσι, επιφανειακά, όλα φαίνονται νόμιμα, αλλά το μυστικό βρίσκεται στην πρίζα.

    Ευτυχώς, αυτού του είδους η επίθεση δεν μπορεί να συμβεί στον δικό σας φορτιστή καθώς δεν μπορεί να «κατέβει» σε ήδη υπάρχον λογισμικό.

    Έτσι, εφόσον κρατάτε τα πράγματά σας και χρησιμοποιείτε μόνο φορτιστές που είναι δικοί σας και τους εμπιστεύεστε, είναι απίθανο να αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα.

    Ωστόσο, μπορεί να σκεφτείτε δύο φορές τη χρήση δημόσιων ασύρματων φορτιστών. Ειδικά αν δεν μπορείτε να δείτε από πού τροφοδοτούνται, καθώς αυτοί θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι «πειραγμένοι».

    Με πληροφορίες από UniladTech

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο σας όταν περνάτε πολλές ώρες στο κινητό
    Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο σας όταν περνάτε πολλές ώρες στο κινητό

    Τα ευρήματα των ερευνών θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε

    Oι γονείς θέλουν να παρέχουν στα παιδιά τους όλα τα εργαλεία που μπορούν για να τα προετοιμάσουν για την ενήλικη ζωή και τον «πραγματικό κόσμο» - αλλά εκτός από το να τους δίνουν πολύτιμα μαθήματα ζωής, πολλοί γονείς αγοράζουν στα παιδιά τους και ένα smartphone.

    Πλέον οι έφηβοι από νεαρή μάλιστα ηλικία αποκτούν ένα smartphone και αποκτούν μεγάλη εξοικείωση, ξοδεύοντας αμέτρητες ώρες μπροστά από μια οθόνη.

    Όμως, αφού διαπιστώσετε τι επίδραση έχουν αυτές οι συσκευές στον εγκέφαλο και ακόμη περισσότερο στους νέους, ίσως να το σκεφτείτε διπλά προτού σπεύσετε να τους αγοράσετε ένα smartphone.

    Οι επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει ότι οι έφηβοι είναι πολύ πιο επιρρεπείς στο να εθίζονται στα κινητά τους τηλέφωνα, καθώς ο εγκέφαλός τους αναπτύσσεται ακόμη σε αυτή την ηλικία και η υπερβολική χρήση μπορεί να τον επαναπρογραμματίσει πλήρως.

    Σε αυτό το σημείο της ζωής τους, ο προμετωπιαίος φλοιός τους - ο οποίος, όπως εξηγούν οι ειδικοί, είναι ουσιαστικά το «σύστημα ελέγχου» του εγκεφάλου - εξακολουθεί να εξελίσσεται και εξαρτάται υπερβολικά από την άμεση ικανοποίηση που λαμβάνουν οι νέοι από ένα scroll στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου της εκπομπής Tonight του ITV, οι ειδικοί ανέλυσαν μαγνητικές τομογραφίες που έδειξαν πώς αντιδρά ο εγκέφαλος ενός εφήβου σε ευχάριστες εμπειρίες όπως για παράδειγμα απλά να «σερφάρει» στο TikTok ή στο Instagram.

    Η καθηγήτρια νευροεπιστήμης και ψυχικής υγείας, Ciara McCabe, εξήγησε ότι οι ενήλικες με πλήρως ανεπτυγμένο εγκέφαλο γνωρίζουν πότε έχουν ξοδέψει πολλές ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ στις μέρες μας οι νέοι δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτόν τον τρόπο.

    Και ως αποτέλεσμα, οι έφηβοι είναι πιο επιρρεπείς σε εθιστικές συμπεριφορές, καθώς συνηθίζουν να λαμβάνουν αυτή την τακτική διέγερση από τον έλεγχο της διαδικτυακής τους κοινότητας.

    Αντί να βιώνουν τις χαρές στην πραγματική ζωή, αναζητούν μια γρήγορη λύση για την έξαρση της ντοπαμίνης.

    «Όταν χρησιμοποιείς smartphone, αν είσαι σε εφαρμογές που είναι ευχάριστες ή σε ανταμείβουν, πρόκειται να ενεργοποιηθούν μέρη του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην επιβράβευση», δήλωσε ο McCabe, σύμφωνα με τη Mirror.

    Όταν είστε ενήλικας και κοιτάτε ένα smartphone, προφανώς έχετε ενεργοποιήσει το σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου σας, αλλά έχετε επίσης πλήρως ανεπτυγμένο τον προμετωπιαίο φλοιό σας και αυτό είναι κάτι σαν σύστημα ελέγχου.

    Υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν ότι οι εγκέφαλοι των εφήβων ανταποκρίνονται διαφορετικά από ό,τι ο εγκέφαλος των ενηλίκων. Αυτό είναι πιθανό να συμβαίνει επειδή τμήματα του προμετωπιαίου φλοιού δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη πλήρως στους νεότερους ανθρώπους και στην εφηβεία».

    Εξήγησε ότι αυτό θέτει τους εφήβους σε μεγαλύτερο κίνδυνο να γίνουν εξαρτημένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ο εγκέφαλός τους συνηθίζει στο συνεχές χτύπημα ντοπαμίνης που δέχονται όταν βρίσκονται στο διαδίκτυο.

    Αυτό μπερδεύει το σύστημα ανταμοιβής τους, ενώ για τους μεγαλύτερους που είχαν μια παιδική ηλικία χωρίς συσκευές και τώρα διαθέτουν έναν πλήρως ανεπτυγμένο προμετωπιαίο φλοιό, έχουν ένα σύστημα που δεν εξαρτάται από την έξαψη που παίρνουν από ένα scroll στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Άλλες μελέτες έχουν επίσης δώσει παρόμοια αποτελέσματα, με έρευνα που διεξήχθη στις ΗΠΑ το 2022 να υποδηλώνει ότι ο εγκέφαλος ενός εφήβου που είναι συνεχώς ενεργός στο smartphone του αναπτύσσεται διαφορετικά.

    Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας εξήγησαν προηγουμένως ότι οι νέοι που τσέκαραν τις διαδικτυακές τους πλατφόρμες έως και 20 φορές την ημέρα έγιναν «υπερευαίσθητοι» στην κοινωνική ανατροφοδότηση από τους συνομηλίκους τους.

    Αυτή η συνήθεια συνδέθηκε με επακόλουθες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός τους ανταποκρινόταν στον κόσμο γύρω τους.

    Ο συν-συγγραφέας της μελέτης και επιστημονικός υπεύθυνος της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης, Mitch Prinstein, εξήγησε: «Οι περισσότεροι έφηβοι αρχίζουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους για την ανάπτυξη του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της ζωής μας.

    «Η έρευνά μας καταδεικνύει ότι ο έλεγχος των συμπεριφορών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να έχει μακροχρόνιες και σημαντικές συνέπειες για τη νευρική ανάπτυξη των εφήβων, κάτι που είναι κρίσιμο να εξετάσουν οι γονείς όταν κατανοούν τα οφέλη και τις πιθανές βλάβες που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνολογίας από τους εφήβους».

    *Mε πληροφορίες από LadBible

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Προειδοποιήσεις ΕΥΠ: Τα σημάδια ότι το κινητό σας έχει παραβιαστεί και πώς να προφυλαχθείτε
    Προειδοποιήσεις ΕΥΠ: Τα σημάδια ότι το κινητό σας έχει παραβιαστεί και πώς να προφυλαχθείτε

    Εγχειρίδιο από την ΕΥΠ για την ασφάλεια των κινητών τηλεφώνων και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

    Ένα οδηγό για την παραβίαση κινητών τηλεφώνων, αλλά και υπολογιστών, εξέδωσε η ΕΥΠ. Στα εν λόγω εγχειρίδια παρουσιάζονται τα σημάδια που μπορεί να εντοπίσει ο χρήστης για να καταλάβει πως η συσκευή του έχει παραβιαστεί. Παράλληλα επισημαίνονται και κάποιες ενέργειες που μπορεί να κάνει για να προφυλαχθεί

    Σημειώνεται πως οι οδηγίες απευθύνονται κυρίως σε εργαζομένους του Δημοσίου που διαχειρίζονται ευαίσθητα ή διαβαθμισμένα δεδομένα, με σκοπό την προστασία των πληροφοριών και την ασφάλεια των επικοινωνιών τους. Ωστόσο σε αυτά υπάρχουν και γενικές οδηγίες, οι οποίες μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες για όλους τους χρήστες.

    «Το κινητό μας βαθμιαία γίνεται όλο και πιο απαραίτητο για τις πιο απλές μέχρι και τις πιο σύνθετες απαιτήσεις της καθημερινότητάς μας (για επικοινωνία, ενημέρωση, συναλλαγές, διασκέδαση κ.λπ.) και όταν ο χρόνος που ο καθένας μας το χρησιμοποιεί γίνεται όλο και περισσότερος (τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά κατά μέσον όρο παγκοσμίως, με αυξητική τάση)», αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο διοικητής της ΕΥΠ, Θεμιστοκλής Δεμίρης και προσθέτει:

    «Είναι προφανές ότι καθένας μας έχει επάνω του ένα θησαυροφυλάκιο στοιχείων, που πολλοί τρίτοι μπορεί να εποφθαλμιούν για κακόβουλους σκοπούς. Όταν μάλιστα τα κινητά χρησιμοποιούνται από στελέχη του δημοσίου φορέα που χειρίζονται διαβαθμισμένες πληροφορίες, τυχόν διαρροές στοιχείων από αυτά μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια και εμπιστευτικότητα πληροφοριών σημαντικών για τη λειτουργία δημόσιων φορέων και την εθνική μας ασφάλεια».

    Τα σημάδια πως το κινητό σας έχει παραβιαστεί

    • Αναδυόμενα παράθυρα (pop - ups) με διαφημίσεις
    • Ύποπτα μηνύματα και κλήσεις από ή προς άγνωστους αριθμούς
    • Μεγάλη χρήση δεδομένων
    • Ασυνήθιστη απώλεια μπαταρίας ή υπερθέρμανση του κινητού
    • Μείωση απόδοσης
    • Αλλαγές στις ρυθμίσεις του τηλεφώνου – κυρίως σε άδεια χρήσης κάμερας ή μικροφώνου
    • Ασυνήθιστες χρεώσεις στον λογαριασμό
    Μέτρα προστασίας για τα smartphones
    • Προβείτε σε απενεργοποίηση και επανεκκίνηση του κινητού σας τηλεφώνου μια φορά την ημέρα
    • Λαμβάνετε τις πιο πρόσφατες εκδόσεις λογισμικού, καθώς και τις ενημερώσεις ασφαλείας
    • Περιορίστε τον αριθμό εφαρμογών από το Google Play Store/App Store που κατεβάζετε στο κινητό
    • Κλειδώνετε την οθόνη σας είτε με βιομετρικό κλείδωμα είτε με PIN/ κωδικό
    • Απενεργοποίηση Κάμερας και Μικροφώνου
    • Περιορίστε τα δικαιώματα πρόσβασης των εφαρμογών σας σε λειτουργίες όπως Κάμερα, Μικρόφωνο, Τοποθεσία, Επαφές σας, Φωτογραφίες
    • Απενεργοποιήστε την παρακολούθηση τοποθεσίας και την παρακολούθηση των διαφημίσεων
    • Μην συνδέεστε σε άγνωστα ή/και ανοιχτά (μη κλειδωμένα) δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε τους δημόσιους χώρους φόρτισης με χρήση USB. Όπως επισημαίνεται οι δράστες έχουν τη δυνατότητα να μολύνουν τις θύρες ώστε να εισάγουν κακόβουλο λογισμικό στις συσκευές που συνδέονται . Πρόκειται για την τακτική juice jacking.
    Μέτρα προστασία για τη χρήση υπολογιστή
    • Λαμβάνετε τις πιο πρόσφατες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος καθώς και τις ενημερώσεις ασφαλείας
    • Προβείτε στην εγκατάσταση γνήσιας έκδοσης του λειτουργικού συστήματος WINDOWS στον υπολογιστή σας
    • Χρησιμοποιείτε λογισμικό κατά των ιών (anti-virus)
    • Ενεργοποιήστε ή εγκαταστήστε το τείχος προστασίας (firewall)
    • Τηρείτε βασικούς κανόνες ασφαλείας κατά τη δημιουργία και χρήση λογαριασμού χρήστη στον υπολογιστή σας, όπως χρήση τοπικού λογαριασμού Microsoft χρήση λογαριασμού Διαχειριστή μόνο από εξουσιοδοτημένο χρήστη κλείδωμα οθόνης προστασία κωδικών πρόσβασης
    • Δημιουργείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα αντίγραφα ασφαλείας (backups)
    • Προσαρμόστε τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας στον υπολογιστή σας και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την πρόσβαση εφαρμογών σε Κάμερα/Μικρόφωνο, την απενεργοποίηση εντοπισμού της Τοποθεσίας και της παρακολούθησης των διαφημίσεων
    • Προσαρμόστε τις ρυθμίσεις ασφάλειας και ιδιωτικότητας στους browsers που χρησιμοποιείτε για την περιήγησή σας στο Διαδίκτυο
    Οι πιο διαδεδομένοι κίνδυνοι για smartphones

    Κακόβουλο λογισμικό (malware)

    Αποτελεί την πιο παραδοσιακή απειλή για όλους τους τύπους συσκευών που έχει ως στόχο να μολύνει τη συσκευή ενός προσώπου, να υποκλέψει τα δεδομένα του ή να αλλοιώσει τον κώδικα του συστήματος. Τα συνηθέστερα παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων περιλαμβάνουν ιούς, trojans («δούρειους ίππους»), ransomware, spyware, adware, κ.λπ.

    Απειλές «social engineering»

    Ο όρος αυτός αναφέρεται στις επιθέσεις που βασίζονται στην προσωπική επικοινωνία με τον χρήστη, με σκοπό να του αποσπάσουν πληροφορίες, οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων ή υποκλοπή ταυτότητας.

    Απειλές «phishing»

    Ο όρος phishing («ηλεκτρονικό ψάρεμα») αναφέρεται στις επιθέσεις κατά τις οποίες ο επιτιθέμενος, υποδυόμενος έναν αξιόπιστο οργανισμό, παραπλανά τον χρήστη, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ζητώντας του να ακολουθήσει κάποιο σύνδεσμο (link) και να εισάγει προσωπικούς κωδικούς ή και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες. Συχνά δε, η επικοινωνία με στόχο το phishing γίνεται μέσω των social media.

    Κλοπή δεδομένων

    Οι παραβιάσεις δεδομένων μπορεί να οδηγήσουν σε έκθεση προσωπικών πληροφοριών, αν μια συγκεκριμένη εφαρμογή ή υπηρεσία που χρησιμοποιείται από τον χρήστη πέσει θύμα κυβερνοεπίθεσης. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν τα κλεμμένα διαπιστευτήρια για να υποκλέψουν την ταυτότητα του χρήστη ή για να αποκτήσουν εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε λογαριασμούς του χρήστη.

    Ευπάθειες λογισμικού

    Οι κυβερνοεγκληματίες επιδιώκουν να εντοπίσουν τα «κενά ασφαλείας» των λειτουργικών συστημάτων και να τα εκμεταλλευτούν. Κάθε αδυναμία μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση νέων κυβερνοαπειλών. Για τον λόγο αυτό πρέπει οι χρήστες να προβαίνουν σε συχνές και επαρκείς ενημερώσεις ασφαλείας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο