Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 16:39

Ο Κορκίδης αποσύρει την υποψηφιότητά του για το Δήμο Πειραιά

Γράφτηκε από τον

Από την περασμένη Παρασκευή είχε γίνει γνωστό ότι σήμερα Δευτέρα ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ θα ανακοίνωνε την υποψηφιότητά του για το δήμο Πειραιά με τη στήριξη της ΝΔ.

Την ώρα που στην Πειραιώς εμφανίζονταν σίγουροι για την υποψηφιότητα του κ. Βασίλη Κορκίδη, ο ίδιος με μια αιφνιδιαστική κίνηση προκαλεί αναταράξεις στην αξιωματική αντιπολίτευση.

Μέσω Twitter ανακοίνωσε πως τελικά δεν θα είναι υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, επικαλούμενος οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις.

Παράλληλα, ευχαρίστησε τον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη για την τιμητική πρόταση στήριξης στη διεκδίκηση του δήμου Πειραιά.

Δείτε την ανάρτηση του κ. Κορκίδη:

Δεν θα είμαι υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά!

— Βασίλης Κορκίδης (@vkorkidis) 12 Νοεμβρίου 2018

Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 21:39

Σχετικά Άρθρα

  • Β. Κορκίδης: Η αγοραστική κίνηση την πασχαλινή εορταστική περίοδο ξεπέρασε τον τζίρο των προηγούμενων ετών
    Β. Κορκίδης: Η αγοραστική κίνηση την πασχαλινή εορταστική περίοδο ξεπέρασε τον τζίρο των προηγούμενων ετών

    «Η πασχαλινή εορταστική περίοδος, παρά τη μικρή της διάρκεια και τις υψηλές τιμές στα τρόφιμα, σε πρώτη εκτίμηση εκτιμάται πως ξεπέρασε την αγοραστική κίνηση των προηγούμενων ετών». Αυτό δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας πως «ο τζίρος του Πάσχα, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει με διψήφιο ποσοστό το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς».

    Ακόμη, ο κ. Κορκίδης ανέφερε ότι, παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς για περιορισμένη κατανάλωση λόγω ακρίβειας, η κίνηση ήταν αυξημένη τόσο στις αγορές τροφίμων όσο και στα εμπορικά καταστήματα.

    «Στις περισσότερες κεντρικές εμπορικές αγορές των περιοχών της Αττικής οι πωλήσεις ήταν βελτιωμένες και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας στα μαγαζιά, αισθητά αυξημένος. Οι γονείς και οι νονοί, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με κάθε δυνατό τρόπο ανταποκρίθηκαν αξιοπρεπώς στις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις, αγοράζοντας τα παραδοσιακά πασχαλινά δώρα στα βαφτιστήρια τους. Το "πασχαλινό" και το "καλάθι του νονού" έκαναν τη δουλειά τους, αφού λειτούργησαν προληπτικά για τη συγκράτηση των τιμών», τόνισε ο ίδιος.

    «Η μεγάλη έξοδος από το λεκανοπέδιο, σύμφωνα και με τα αυξημένα εισιτήρια από το λιμάνι του Πειραιά κατά 20%, δεν επηρέασε τόσο την εμπορική κίνηση, αφού οι περισσότεροι έκαναν τις αγορές τους πριν αναχωρήσουν για τις ολιγοήμερες διακοπές τους σε χωριά, νησιά και εξοχικά. Από όπου όμως και εάν έκαναν οι καταναλωτές τις αγορές των δώρων και του πασχαλινού τραπεζιού, ο τζίρος του Πάσχα, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει με διψήφιο ποσοστό το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς.

    Μακάρι η εμπορική κίνηση των γιορτινών ημερών του Πάσχα να συνεχιστεί με το ίδιο ρυθμό στην εγχώρια αγορά, παρά το "παράδοξο"της ακρίβειας στον κλάδο των τροφίμων», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Β. Κορκίδης: Απαραίτητο «πολυεργαλείο» ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αν και με δύσκολες οδηγίες χρήσης
    Β. Κορκίδης: Απαραίτητο «πολυεργαλείο» ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αν και με δύσκολες οδηγίες χρήσης

    Όσο συντομότερα αξιοποιηθεί η πλατφόρμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού, τόσο καλύτερα θα είναι για την αντιμετώπιση, ενδεχόμενων, νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ αρχικά ο δύσκολος «συνέταιρος» του εξωδικαστικού θεωρούνταν οι τράπεζες, μέχρι σήμερα, έχουν ρυθμίσει 167.000 δάνεια αξίας 11 δις ευρώ με κούρεμα έως 75% και έχουν αναδιαρθρώσει 564.000 δάνεια ύψους 32 δις ευρώ.

    Αυτά σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε ανακοίνωση με την οποία καταθέτει την άποψή του για την αναγκαιότητα του εξωδικαστικού συμβιβασμού έστω και αν, όπως σημειώνει, πρόκειται για «πολυεργαλείο με δύσκολες οδηγίες χρήσης».

    Πιο αναλυτικά ο κ. Κορκίδης αναφέρει:

    Η κρίση στο ενεργειακό θα φέρει γρηγορότερα στο προσκήνιο την αναγκαιότητα σχηματοποίησης μιας νέας ευέλικτης στρατηγικής για την αντιμετώπιση της απειλής νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών, που θα προκύψουν για ένα μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων, ως επί το πλείστων επιχειρήσεων, αλλά και της αξιοποίησης όλων των ρυθμίσεων που βρίσκονται σήμερα «στο τραπέζι». Θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπ´όψη, ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο αυξήθηκαν το πρώτο δίμηνο του 2022 κατά 4,1 δις ευρώ ξεπερνώντας τα 113 δις ευρώ, ενώ προσθέτοντας τα 40 δις ευρώ στον ΕΦΚΑ και τα 98 δις ευρώ των «κόκκινων» δανείων, τα χρέη 4 εκατ. φορολογουμένων ξεπερνούν τα 250 δις ευρώ.

    Ένα χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση των οφειλών είναι σαφώς ο εξωδικαστικός μηχανισμός ο οποίος εξ αιτίας μιας σειράς γεγονότων που επακολούθησαν των κυμάτων της πανδημίας φαίνεται να πέρασε σε «δεύτερη μοίρα» παρά το γεγονός ότι η όλη διαδικασία ξεκίνησε με «ενθουσιασμό». Και τούτο γιατί περισσότεροι από 50.000 οφειλέτες που έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, με την αίτηση 16.000 να βρίσκεται σε διάφορα στάδια, αλλά να μην έχουν «πατήσει το κουμπί» για την οριστικοποίηση και την δρομολόγηση της διαδικασίας.

    Με βάση τα τελευταία στοιχεία έχουν υποβληθεί τελικώς μόνο 2.000 αιτήσεις και από αυτές ήδη έχουν ρυθμιστεί επιτυχώς και αυτομάτως μέσω αλγόριθμου πάνω από 350 που ρύθμισαν τόσο χρέη προς τράπεζες, funds servicers και δημόσιο δηλαδή ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ. Σε 10 μήνες οι 350 ρυθμίσεις ή 35 κάθε μήνα ή 1 καθημερινά, σαφώς δεν είναι ικανοποιητικός αριθμός και για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν 52 «help desk», δυστυχώς την ημέρα που ξέσπασε ο πόλεμος. Η πλατφόρμα μπορεί να είναι νέα και δύσκολη, αλλά παράγει την πρόταση αυτόματης ρύθμισης και ο οφειλέτης επιλέγει αν θέλει ή όχι. Γεγονός είναι ότι υπήρξαν κάποιες δικαιολογημένες «γκρίνιες» για τεχνικά προβλήματα της πλατφόρμας, από λογιστές και δικηγόρους, αλλά στην πραγματικότητα εκ των στοιχείων απορρέει ότι δεν έγινε σωστή χρήση με βάση τις οδηγίες.

    Η ενεργειακή κρίση, που ελέω πολέμου, ήρθε να υπερτονίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις στα μεταφορικά κόστη, αλλά και στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα δημιουργήσει επιπρόσθετα βάρη στις επιχειρήσεις με τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού και πιθανώς νέα «ανοίγματα» για τα οποία θα αναζητηθεί λύση. Δεν θα υπεισέλθω στο αν κάποιος που έχει κάνει αίτηση δεν προχωρά την διαδικασία όπως της άρσης του απορρήτου για να ελεγχθεί αν έχει πλούτο γιατί αυτό θα οδηγούσε σε μια άλλη συζήτηση που δεν είναι της παρούσης, αλλά αξίζει να σημειωθεί πως η αναλογία οφειλών και περιουσιακών στοιχείων καθορίζει το κούρεμα των οφειλών που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 90%.

    Το «σκληρό πρόσωπο του πολέμου», έδειξε σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία όπου κανείς δεν μπορεί να μείνει αλώβητος των όποιων συνεπειών. Και το έδειξε με τις άμεσες επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, καθώς μειώνεται δραστικά το διαθέσιμο εισόδημά τους. Ο υψηλός πληθωρισμός επιβραδύνει την ανάπτυξη όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής οικονομίας. Εκ των γεγονότων καθίσταται προφανής η αξία της ύπαρξης εργαλείων για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών. Δεν θα πρέπει οι επιχειρήσεις που κατάφεραν να επιβιώσουν μετά από 12 χρόνια οικονομικής και υγειονομικής κρίση να οδηγηθούν σε οικονομικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα την απώλεια ενός σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας. Τούτο δοθέντος, η χρήση των διαθέσιμων εργαλείων είναι «μονόδρομος» και ο εξωδικαστικός είναι ένα «πολυεργαλείο», έστω με ένα δύσκολο «manual» 60 σελίδων.

    Σε περιόδους κρίσεων ο κάθε πολίτης πάντα έχει την τάση να στρέφει το βλέμμα στο κράτος για βοήθεια για στήριξη. Όσο λοιπόν συντομότερα αξιοποιηθεί η πλατφόρμα του εξωδικαστικού, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι ανάσες που θα πάρει μία επιχείρηση. Αν αναρωτηθούμε αν φτάνει μόνο ο εξωδικαστικός, σαφώς η απάντηση είναι ότι όσα περισσότερα εργαλεία υπάρχουν, όσες περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο καλύτερα. Σημειωτέον πως ενώ αρχικά ο δύσκολος «συνέταιρος» του εξωδικαστικού θεωρούνταν οι τράπεζες πρέπει να επισημάνω πως έχουν μέχρι σήμερα ρυθμίσει 167.000 δάνεια αξίας 11 δις ευρώ με κούρεμα έως 75% και έχουν αναδιαρθρώσει 564.000 δάνεια ύψους 32 δις ευρώ.

    Είναι σαφές πως το κράτος με τα 1,1 δις ευρώ πρόσθετα μέτρα κατά της ακρίβειας και συνολικά με τις μέχρι τώρα επιδοτήσεις 3,7 δις ευρώ θα συνεχίσει να στηρίζει οριζόντια και στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις, που έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Παράλληλα θα πρέπει να εκμεταλλευτεί όλα τα διαθέσιμα σε επίπεδο Ε.Ε. εργαλεία, αλλά και όλους τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε με καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία να τονωθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων για να παραμείνουν σε λειτουργία και να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ληξιπρόθεσμες οικονομικές τους υποχρεώσεις. Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν μια εύχρηστη «εργαλειοθήκη» ευέλικτων ρυθμίσεων και βεβαίως επιθυμία ένταξης για μια εκατέρωθεν αποτελεσματική αξιοποίηση. «Συν Αθηνά και χείρα κίνει».

  • Κορκίδης: Πυλώνας αναπτυξιακού σχεδιασμού το νέο ΕΣΠΑ
    Κορκίδης: Πυλώνας αναπτυξιακού σχεδιασμού το νέο ΕΣΠΑ

    Το ΕΣΠΑ 2021-2027 μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί, σύμφωνα µε τα 8 τομεακά και τα 13 περιφερειακά προγράμματα, από τον Σεπτέμβριο, και να αποτελέσει βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την προσεχή εξαετία, προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και στο εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου Πειραιά και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την έγκριση του νέου ΕΣΠΑ.

    «Το στοίχημα για την Ελλάδα δεν είναι μόνο να μπορέσει να απορροφήσει το ευρωπαϊκό πακέτο, του ΕΣΠΑ, αλλά να το αξιοποιήσει κατάλληλα σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας», τονίζει ο κ. Κορκίδης και προσθέτει:

    «Να θυμίσω ότι στο παρελθόν κονδύλια της ΕΕ για τις συνδυασμένες μεταφορές, λιμενικές και μεταφορικές υποδομές, αξιοποιήθηκαν πλημμελώς, εν αντιθέσει με άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ που σήμερα στηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξή τους στις βάσεις που τέθηκαν τότε, προβάλλοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Στο νέο ΕΣΠΑ υπάρχει πλέον μία νέα προσέγγιση στους τομείς αλιείας και ναυτιλίας. Αξίζει, τέλος, να σημειώσω ότι η προσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων, που έχουν ήδη αναδυθεί και θα αναδυθούν την επόμενη εξαετία, είναι "πεδίον δόξης λαμπρόν" για μια καλύτερη Ελλάδα με τη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων από την πολιτεία, την κοινωνία και την επιχειρηματικότητα του τόπου».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Β. Κορκίδης στην EuroCommerce: Με περιβαλλοντικά μέτρα να διασφαλίζεται ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα
    Β. Κορκίδης στην EuroCommerce: Με περιβαλλοντικά μέτρα να διασφαλίζεται ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα

    «Πράσινα» προγράμματα, ιδιαίτερα για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, προκειμένου να παρακολουθήσει την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το κλίμα, ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και εκπρόσωπος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στην EuroCommerce, Βασίλης Κορκίδης, στην τηλεδιάσκεψη με θέμα το επερχόμενο ευρωπαϊκό πακέτο «Fit for 55».

    Σε ανακοίνωση, σχετικά με τα όσα ανέφερε ο κ. Κορκίδης, ο πρόεδρος τοποθετήθηκε ως εξής:

    Ένα σύνολο περιβαλλοντικών μέτρων πρέπει, μεταξύ άλλων, να διασφαλίζει ότι οι επιχειρήσεις στην ΕΕ-27 είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα. Το ευρωπαϊκό πακέτο «Fit for 55» ή «Έτοιμοι για το 55» πρέπει να είναι κατάλληλο, τόσο για τις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσο και τις μεγάλες, ώστε να σημειωθεί ταχεία πρόοδος στην απαλλαγή της ΕΕ από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έως το 2050. Είναι επίσης απαραίτητο να διασφαλιστεί ένας μακροπρόθεσμος προγραμματισμός για όλες τις επιχειρήσεις, ώστε με ευρωπαϊκούς πόρους να επενδύσουν σε πιο πράσινο και ανανεώσιμο εξοπλισμό.

    Ο «οικολογικός διακόπτης» του συγκεκριμένου πακέτου θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζει μόνιμη και προσιτή παροχή φθηνής ενέργειας στις επιχειρήσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Όπως σε κάθε προηγούμενη κλιματική νομοθεσία, έτσι και τώρα, η επιχειρηματικότητα, κάθε δραστηριότητας, είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα πρέπει να λάβει υπόψη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όταν θα προτείνει τον κλιματικό στόχο της για το 2050. Επιπλέον όμως, χρειάζεται μια εμπεριστατωμένη εκτίμηση των επιπτώσεων με virtual δοκιμές στις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βάσει του επερχόμενου πακέτου «Fit for 55», που θα παρουσιαστεί από την Επιτροπή τον Ιούνιο.

    Στη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 25 Μαΐου, συζητήθηκε η πρόοδος για μια επιτυχή συνέχεια του νόμου της ΕΕ για το κλίμα. Το Σύνταγμα της ΕΕ λέει «πρώτα η ενεργειακή απόδοση» και αυτό έχει νόημα, γιατί η χρήση λιγότερης ενέργειας μας εξοικονομεί χρήματα, βοηθά όσους αγωνίζονται να θερμάνουν τα σπίτια τους, δεν προσθέτει στις ανάγκες υποδομής δικτύου και αποφεύγει την καύση ορυκτών καυσίμων. Για να σημειωθεί όμως γρήγορη πρόοδος στην απαλλαγή της ΕΕ από τη καύση του άνθρακα, θα πρέπει τα επόμενα χρηματοοικονομικά και κανονιστικά μέτρα να είναι πραγματικά κατάλληλα για την πολυάριθμη σε απασχόληση μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

    Αυτό είναι προφανές, αν θυμηθούμε πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν το 98,9% των επιχειρήσεων της ΕΕ, που απασχολούν το 66% των εργαζομένων και στην Ελλάδα είναι το 99,9% με το 88% των εργαζομένων. Είναι σημαντικό το πακέτο «Fit for 55» να παρέχει στην επιχειρηματικότητα ένα μακροπρόθεσμο σταθερό πλαίσιο πολιτικής, με προβλεψιμότητα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσουν σε μια μηχανή τροφοδοτείται με ένα συγκεκριμένο είδος ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε να μην παραμεριστούν μετά από λίγα χρόνια, λόγω της νέας νομοθεσίας. Χωρίς αυτή τη βεβαιότητα, οι επενδύσεις θα τεθούν σε αναμονή και έτσι περισσότερα οικολογικά προϊόντα και διαδικασίες θα καθυστερήσουν.

    Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο αν θεωρήσουμε ότι η ρευστότητα και η επενδυτική ικανότητα των περισσότερων επιχειρήσεων είναι μειωμένη λόγω της πανδημίας. Αναφορικά με τα μεμονωμένα στοιχεία του πακέτου, τονίζεται ότι η αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση θα πρέπει να επιτρέπει στα κράτη μέλη να διατηρούν την επιλογή συστημάτων υποχρεώσεων και εναλλακτικών μέτρων. Μάλιστα, έως τώρα εναλλακτικά μέτρα έχουν προσφέρει καλές ευκαιρίες για τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στα δίκτυα ενεργειακής απόδοσης.

    Η αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από την άλλη πλευρά θα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να βασίζονται σε μια αξιόπιστη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, με προσιτό κόστος, για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αυξάνοντας την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, την οικονομία του υδρογόνου και επιτρέποντας την αποτελεσματική ολοκλήρωση του τομέα, διασφαλίζοντας την τεχνολογική ουδετερότητα.

    Οι βιώσιμες και πραγματικά φιλικές προς το κλίμα ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια πρέπει να αποτελούν τον πρωταρχικό ελληνικό στόχο. Το «Fit for 55», παρά το όνομα που του έχει δοθεί, δεν είναι μια εκστρατεία άσκησης, αλλά μια ενέργεια των Βρυξελλών με ένα κρίσιμο επερχόμενο πακέτο αναθεωρημένων νόμων για το κλίμα. Το «55» αντικατοπτρίζει και αναφέρεται στον στόχο μείωσης των καθαρών εκπομπών ρύπων κατά 55% με ενδιάμεσο σταθμό το 2030 και τελικό το 2050, όπως υπέγραψαν οι ηγέτες της ΕΕ στη Συνθήκη του Παρισιού.

    Ωστόσο, ενώ ο καθαρός στόχος 55% είναι μια αύξηση από το προηγούμενο επίπεδο 40% της ΕΕ, η επιστήμη δείχνει ότι εξακολουθεί να είναι χαμηλή για να διατηρήσει την αύξηση των παγκόσμιων θερμοκρασιών στους 1,5 °C και την αποφυγή καταστροφικών επιπτώσεων. Το 2020 παγκοσμίως οι φόροι για ρύπους έφτασαν τα 53 δισ. ευρώ και αυξήθηκαν 18% σε ένα χρόνο. Η ΕΕ μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 για φυσικούς πόρους και περιβάλλον έχει προϋπολογίσει να ενεργοποιήσει πόρους 374 δισ. ευρώ.

    Το γεγονός ότι η ΕΕ αποφάσισε να καθορίσει ένα «καθαρό» στόχο μείωσης των εκπομπών ρύπων, σημαίνει πως πρέπει να εστιάσει στον «οικολογικό διακόπτη» λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με «tailor made» πράσινα προγράμματα προκειμένου να μετατραπεί το «Fit for 55%» σε «Fit for 1.5 °C».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κορκίδης: Σημαντικότερος ο ρόλος του κράτους στην μετά covid εποχή
    Κορκίδης: Σημαντικότερος ο ρόλος του κράτους στην μετά covid εποχή

    «Στην μετά covid εποχή, θα είναι ίσως ακόμη σημαντικότερος ο ρόλος του κράτους για τη διαμόρφωση μιας ευέλικτης, σε πρακτικό επίπεδο, οικονομικής πολιτικής. Η ανάκαμψη θα απαιτήσει άμεσα τις αλλαγές που δεν έγιναν γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, εργοδότες και εργαζόμενοι με μειωμένα εισοδήματα, νοικοκυριά με υποχρεώσεις που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν, επιχειρήσεις με μειούμενα έσοδα και κλάδοι που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, είναι προφανές ότι θα στραφούν στην κεντρική εξουσία για ένα μορατόριουμ χρεών».

    Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε μήνυμά του για να χαιρετήσει την επετειακή παρουσίαση της 20ης Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου.

    Ο πρόεδρος σημειώνει ότι, στο καθαρά δημοσιονομικό πεδίο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ρυθμοί μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία μπορούν να αναμένονται ισχυρά θετικοί στην αρχή της εξόδου, αλλά να μετριάζονται γρήγορα αν δεν αντιδράσει έγκαιρα η οικονομική πολιτική προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της παραγωγικής βάσης. Πιθανώς να απαιτηθεί ένα διαφορετικό μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής και μεταρρυθμίσεις δυναμικού χαρακτήρα, συνεχίζει ο ίδιος, οι οποίες θα εδράζουν στη συσσωρευμένη εμπειρία από τα «παθήματα» της προηγούμενης κρίσης χρέους, αλλά και της κρίσης που διαμόρφωσε η πανδημία.

    Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι οι μικρομεσαίοι του εμπορίου έχουν ανάγκη ρυθμιστικών παρεμβάσεων ώστε, από τα μέτρα επιδοματικής στήριξης, να γίνουν αποδέκτες κεφαλαίων βιώσιμης επανεκκίνησης.

    «Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας, να μην επιτρέψουμε να μεταλλαχθεί η αγορά χωρίς εμάς, αλλά να επιδιώξουμε να μεταρρυθμιστεί με εμάς» όπως τόνισε και συνεχίζει: Οι ιδεοληψίες, η γραφειοκρατία, η πολυνομία και το δυσδιάκριτο που δημιουργεί η έλλειψη σαφήνειας της εικόνας του ορίζοντα μέσα στον οποίο καλείται μια επιχείρηση να προχωρήσει, να επενδύσει ή ακόμη και να προσελκύσει κεφάλαια από το εξωτερικό, πρέπει να αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. Είτε μέσα από μία ψηφιακή προσέγγιση, όπως αυτή που τώρα ξεκινά, είτε μέσα από μία συνολική αναθεώρηση της «οπτικής γωνίας» υπό την οποία βλέπουμε τις παραμέτρους που προσδιορίζουν τις εξελίξεις, θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε με επιτυχία το επιχειρείν του μέλλοντος και το εμπόριο της επόμενης 20ετίας.

    Όπως σημείωσε ο ίδιος, στις βασικές παραμέτρους που θα διαμορφώσουν και θα καθοδηγήσουν την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας για το επιχειρείν πρέπει να στραφεί τώρα το ενδιαφέρον, τόσο των αρμόδιων οργάνων της πολιτείας, όσο και των φορέων του επιχειρηματικού κόσμου. Τα πολύτιμα συμπεράσματα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που επέφερε στο εμπόριο η πανδημία είναι προφανές ότι δείχνουν, ως προς τη διαμόρφωση των παραμέτρων, στην κατεύθυνση του να δοθεί έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό, δηλαδή στο σύνολο της ανάπτυξης των δεξιοτήτων του ατόμου σε ένα περιβάλλον ταχέως μεταβαλλόμενο και ψηφιοποιούμενο διαρκώς. Η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια περνά μέσα από την εμπορική πολιτική, τόσο σε πρακτικό, όσο και σε θεωρητικό επίπεδο.

    Η ΕΣΕΕ, πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης, έχει καταστήσει σαφές ότι στέκεται αρωγός σε κάθε περίπτωση πολιτικής που θα στοχεύσει στην περαιτέρω βελτίωση των δεξιοτήτων του ατόμου και προς τούτο βρίσκεται σε συνεχή επαφή με πανεπιστημιακά και άλλα ιδρύματα με στόχο να φέρει πιο κοντά το αυριανό στέλεχος στην επιχειρηματική πραγματικότητα και τις ανάγκες που σήμερα διαμορφώνει η αγορά, σε πρακτικό δηλαδή επίπεδο, ώστε να κτιστεί η στέρεα βάση. Βάση επί της οποίας, θα κτιστεί το επόμενο γνωσιακό επίπεδο του σύγχρονου εμπορίου, με ό,τι αυτό θετικό συνεπάγεται.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Τι δηλώνει ο Β. Κορκίδης για το “κλείσιμο” της Διώρυγας του Σουέζ - Ποιες οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά
    Τι δηλώνει ο Β. Κορκίδης για το “κλείσιμο” της Διώρυγας του Σουέζ - Ποιες οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά

    «Εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου container ship στη Διώρυγα του Σουέζ δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια». Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης σχετικά με το ναυτικό συμβάν στη Διώρυγα του Σουέζ .

    Όπως αναφέρει αναλυτικά ο κ. Κορκίδης: «Η προσάραξη του γιγαντιαίου container ship μήκους 400 μέτρων με φορτίο 20.000 TEU, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δημιουργεί καθυστέρηση 2 εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Ήδη βρίσκονται σε αναμονή 321 πλοία με φορτία συνολικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος του κλεισίματος του Σουέζ εκτιμάται ότι θα κοστίσει παγκοσμίως αρκετά δισ. δολάρια. Ευνοούνται βεβαίως τα ναύλα στη ναυτιλία λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργείται μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του "congestion" στο Σουέζ. Ηδη, οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια.

    Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία. Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία.

    Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων. Θα περιμένουμε τις εξελίξεις στον τρόπο και χρόνο αποκόλλησης του πλοίου, ώστε να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις οικονομικές επιπτώσεις μέχρι να είναι και πάλι διαθέσιμη στη παγκόσμια ναυσιπλοΐα η μεγαλύτερη Διώρυγα του κόσμου».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία: EPA/MAXAR TECHNOLOGIES

  • Κορκίδης: «Ανάσα» για τις επιχειρήσεις το πάγωμα των οφειλών στο Δημόσιο μέχρι τέλος του έτους
    Κορκίδης: «Ανάσα» για τις επιχειρήσεις το πάγωμα των οφειλών στο Δημόσιο μέχρι τέλος του έτους

    Μεγάλη ανάσα δίνει στις πληττόμενες επιχειρήσεις και νοικοκυριά η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για αναστολή πληρωμών έως το τέλος του 2021 όλων των οφειλών προς το Δημόσιο, που συσσωρεύτηκαν από την αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού, δηλαδή από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα και είτε έχουν μείνει αρρύθμιστες, είτε έχουν ήδη πάρει παράταση στις προθεσμίες καταβολής μέχρι τις 30 Απριλίου του τρέχοντος έτους.

    Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και προσθέτει ότι «πρόκειται ουσιαστικά για μια μετάθεση στις προθεσμίες εξόφλησης οφειλών του 2020 και του 2021 η οποία, αν συνυπολογιστεί και ο μέγιστος αριθμός δόσεων που μπορεί να φθάνει τις 48, επεκτείνεται μέχρι και το τέλος του 2025».

    Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε:

    «Ο υπουργός Οικονομικών ουσιαστικά με αυτή την απόφαση του δίνει "φιλί ζωής" σε χιλιάδες επιχειρήσεις και ανακουφίζει εκατομμύρια φορολογούμενους. Εκτιμούμε τη 12μηνη αναστολή πληρωμής οικονομικών υποχρεώσεων στο Δημόσιο και το "πάγωμα" οφειλών της πανδημίας μέχρι τέλος του έτους ενώ περιμένουμε ανάλογες αποφάσεις στήριξης στο μέλλον».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κορκίδης: Σε αναζήτηση «κενών κοντέινερς» το διεθνές εμπόριο
    Κορκίδης: Σε αναζήτηση «κενών κοντέινερς» το διεθνές εμπόριο

    Σε «τροχοπέδη» για το διεθνές εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, εξελίσσεται εν μέσω πανδημίας, το θέμα της εξεύρεσης κενών εμπορευματοκιβωτίων σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, όπως σημειώνει πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, σε άρθρο του σε ιστοσελίδα.

    Ο πρόεδρος σημειώνει ότι η έλλειψη διαθέσιμων κενών εμπορευματοκιβωτίων που αντιμετωπίζουν οι φορτωτές, δημιουργεί σοβαρές διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ προκαλείται από λειτουργικούς παράγοντες και όχι από έλλειψη πραγματικού εξοπλισμού.

    Οι τιμές των φορτίων με κενά εμπορευματοκιβώτια έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ τους τελευταίους μήνες, με το Χρηματιστήριο Ναυτιλίας της Σαγκάης να αναφέρει τιμές spot άνω των 4.000 δολαρίων ανά TEU για τις υπηρεσίες Ασίας-Ευρώπης. Καθίσταται προφανές, αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, ότι οι εν λόγω χρεώσεις επηρεάζουν το τελικό κόστος διαμετακόμισης, άρα και την ανταγωνιστικότητα των προς εξαγωγή προϊόντων στις διεθνείς αγορές όπως βέβαια και το τελικό κόστος των εισαγόμενων προϊόντων που καλείται να πληρώσει ο τελικός καταναλωτής. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι αυξητικές τάσεις στις τιμές spot ανα μονάδα TEU, αλλά και οι πιέσεις που δέχθηκε και δέχεται η εφοδιαστική, ώθησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού να εξετάσει τις πρακτικές τιμολόγησης και κρατήσεων εν μέσω της συνεχιζόμενης διαταραχής στην αλυσίδα εφοδιασμού.

    Οι φορείς της αγοράς, όπως αναφέρει ο κ. Κορκίδης, υποστηρίζουν ότι υπάρχει παραβίαση των υφιστάμενων συμβάσεων με θέσπιση παράλογων όρων για την αποδοχή κρατήσεων και αυξήσεις πολύ πάνω από εκείνες που έχουν συμφωνηθεί.

    Ο ίδιος συνεχίζει, υπογραμμίζοντας ότι στο «κυνήγι» των κενών εμπορευματοκιβωτίων, ή μάλλον για την διαλεύκανση των αιτίων που τα κενά εμπορευματοκιβώτια αποτελούν «είδος προς εξαφάνιση», έχουν ήδη εισέλθει οι αρμόδιες κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες πραγματοποίησαν συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν πλήθος γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν οι τιμές των ναύλων, χωρίς ωστόσο να υπάρξει αποτέλεσμα. Με φόντο την έκβαση της συγκεκριμένης συνεδρίασης, αλλά και από το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει επέλθει εξομάλυνση των ροών των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα αρμόδια κινεζικά υπουργεία Εμπορίου και Μεταφορών συνεξετάζουν δέσμη μέτρων για την εξομάλυνση της αγοράς. Τα μέτρα αυτά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, όπως δεν έχουν ανακοινωθεί τα πορίσματα στα οποία φέρεται να έχει καταλήξει η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή των ΗΠΑ, που εξετάζει πιθανές κυρώσεις, μετά από αναφορές ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν προμηθεύουν εμπορευματοκιβώτια στους εξαγωγείς γεωργικών προϊόντων της χώρας σε εσωτερικές τοποθεσίες, γεγονός που επίσης διατηρεί αυξημένες χρεώσεις.

    Το θέμα των «κενών» εμπορευματοκιβωτίων, πέραν των γενικότερων οικονομικών συνεπειών που προκαλεί στις διεθνές εμπόριο, συνιστά και μία από τις ψηφιακές προκλήσεις της εφοδιαστικής. Το τελευταίο διάστημα, στο θέμα της «ορατότητας» στην εφοδιαστική φαίνεται ότι έχει προστεθεί μία ακόμη παράμετρος ελέω των «κενών» εμπορευματοκιβωτίων. Αποτελεί πεποίθηση των παροικούντων της ψηφιακής τεχνολογίας στις συνδυασμένες μεταφορές, ότι η περαιτέρω βελτίωση της ψηφιοποίησης της εφοδιαστικής σε όλο το εύρος της, θα αποσοβήσει προσεχώς περιπτώσεις μείωσης της «ορατότητας», αλλά και των αιφνίδιων διακοπών που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο του πρώτου και δεύτερου κύματος της πανδημίας. Η ψηφιοποίηση θα συμβάλει στην ιχνηλασιμότητα και άρα στη μείωση του χρόνου διακίνησης των κοντέινερς, των πιέσεων για εξεύρεση χώρων εναπόθεσης εντός και εκτός λιμένων, με τελική θετική συνέπεια τη μείωση του χρόνου διακίνησης και του τελικού κόστους.

    Σημειώνεται πάντως, ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες, εκ των οικονομικών αποτελεσμάτων που δημοσιοποίησαν για το προηγούμενο έτος, αποδείχθηκε ότι χειρίστηκαν με επιδεξιότητα την κρίση της πανδημίας, διασφαλίζοντας τις μέγιστες δυνατές πληρότητες στα πλοία, σε συνάρτηση με τις μειωμένες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η εξομάλυνση των ροών σε «κενά» εμπορευματοκιβώτια υπό τον φόβο της παρέμβασης των ρυθμιστικών αρχών σε Κίνα, Ε.Ε. και ΗΠΑ, θα αρχίσει να γίνεται σταδιακά ορατή προς τις αρχές του επόμενου μήνα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ