Αναλυτική εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στο έργο κατασκευής της Πατρών – Πύργου έδωσε κατά την παρουσία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, χθες. Εκεί αποκάλυψε πως για τις εφτά από τις οκτώ συμβάσεις τα έργα θα ξεκινήσουν την Μ. Τρίτη, ενώ μια μέρα νωρίτερα θα γίνει η εγκατάσταση των συνεργείων.
«Όπως θυμάστε, παρουσιάστηκαν οι έξι διαγωνισμοί. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε τον 7ο διαγωνισμό για την έκφραση άποψης από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Για τον 8ο διαγωνισμό έχουμε την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οπότε περιμένουμε το αποτέλεσμα. Η δικάσιμος είναι στις 11 Ιουνίου και πιστεύουμε ότι μετά θα ανοίξει ο δρόμος για να υπάρξει και η Σύμβαση του 8ου Τμήματος.
Θέλω να πω, για να έχετε μία εικόνα, ότι σήμερα υπογράφονται οι δύο Συμβάσεις και οι άλλες δύο θα υπογραφούν αύριο. Η εγκατάσταση και η εκκίνηση της υλοποίησης του έργου θα γίνει τη Μ. Δευτέρα και τη Μ. Τρίτη θα υπάρχει επίσκεψη του κλιμακίου, για να δούμε την έναρξη των εργασιών. Οπότε, όλοι οι βουλευτές της Επιτροπής και της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και Αχαΐας, είναι καλεσμένοι για να δουν, επιτόπου, την κατασκευή του έργου» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε και στον 7ο διαγωνισμό που αφορά στο τμήμα Αμαλιάδα – Δουναίικα. «Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης είναι 58.400.000 ευρώ και έχει προαίρεση 1.600.000 ευρώ. Τα υπό κατασκευή έργα είναι μήκους 8,96 χλμ. με νέα χάραξη. Μέσα στο έργο περιλαμβάνεται ο ανισόπεδος κόμβος της Αμαλιάδας, νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι και λοιπά συνοδά έργα.
Το έργο της προαίρεσης που έχει ενταχθεί στο συγκεκριμένο διαγωνισμό αφορά στην εκτέλεση εργασιών για την προσαρμογή της κάθετης οδού του ανισόπεδου Κόμβου Αμαλιάδας στη νέα προβλεπόμενη, από το σχέδιο πόλεως, οδό, σύμφωνα με τα ειδικότερα αναφερόμενα στα συμβατικά τεύχη της εργολαβίας. Γι' αυτό είναι ο προϋπολογισμός 1.600.000 ευρώ.
Σας έχει σταλεί αναλυτικό υπόμνημα για τις διαδικασίες που έχει ακολουθήσει η υπηρεσία. Ο τελικός ανάδοχος είναι η εταιρία «INTRAKAT». Επομένως, μέχρι τώρα στις επτά διαγωνιστικές διαδικασίες έχουμε από δύο έργα να παίρνουν τρεις εταιρείες. Σήμερα, η εταιρία «INTRAKAT» παίρνει άλλο ένα.
Άρα, έχουμε και μεγάλη διασπορά στους αναδόχους, σε αντίθεση με όσα, κατά καιρούς, είχαν βγει στη δημοσιότητα».
Στην τοποθέτησή του ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε πως επί δύο χρόνια υπήρξαν διαπραγματεύσεις και αλληλογραφίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να επιτευχθεί να υπάρξει ένας αυτοκινητόδρομος, από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα, καθώς όπως είπε υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα. «Να σας θυμίσω, η αλληλογραφία ξεκίνησε με το να κάνουμε μια λωρίδα και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα» σχολίασε ο κ. Σπίρτζης.