Ο υπουργός δήλωσε ότι το 2019 κλείνει δυνατά και η Ελλάδα κοιτάζει το 2020 με αισιοδοξία, πιστεύοντας ότι με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα "θα σπάσει ακόμη πιο μεγάλα ρεκόρ". - Η ελληνική συμμετοχή στην WTM Λονδίνου.
Την ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (World Travel Market), με μια από τις πιο μεγάλες συμμετοχές της χώρας μας στην έκθεση αυτή, και τα πρώτα μηνύματα «συγκρατημένης αισιοδοξίας» στον ελληνικό τουρισμό για το 2020, επεσήμανε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος επισκέφτηκε σήμερα τα περίπτερα των Ελλήνων εκθετών και είχε επαφές με στελέχη της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.
Ο υπουργός δήλωσε ότι η φετινή χρόνια κλείνει δυνατά και η Ελλάδα κοιτάζει το 2020 με αισιοδοξία, πιστεύοντας ότι με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα «θα σπάσει ακόμη πιο μεγάλα ρεκόρ και στην ποιότητα και όχι μόνο στην ποσότητα». Μιλώντας νωρίτερα σε συνέντευξη για την ελληνική συμμέτοχη στην WTM του Λονδίνου, σε Έλληνες και ξένους ανταποκριτές, αναφέρθηκε στο 10ετες στρατηγικό πλάνο του υπουργείου για τον τουρισμό, που στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Αναφερόμενος στο κλείσιμο του βρετανικού τουριστικού ομίλου Thomas Cook, τόνισε ότι η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα για να στηρίξει αυτούς που υπέστησαν τις μεγαλύτερες ζημιές και το ίδιο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, ώστε να μην υπάρξουν μόνιμες ζημιές για τις επόμενες χρονιές, ενώ ταυτόχρονα σκοπεύει να ξεκινήσει τη διαφημιστική καμπάνια της χωρας από το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. «Ήδη η ζήτηση και από αεροπορικές εταιρίες για να αντικαταστήσουν τις χαμένες θέσεις, αλλά και από τους τουριστικούς πρακτορες ώστε να κάνουν συμφωνίες με τα ξενοδοχεία που είχαν συμφωνίες με την Thomas Cook και τις έχασαν, είναι πολύ αυξημένη και ισχυρή. Εμείς από την πλευρά μας θα ξεκινήσουμε τη διαφημιστική καμπάνια από πολύ νωρίς, από το πρώτο τρίμηνο και ιδανικά από τον Ιανουάριο του 2020 και με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε και θα στηρίξουμε τους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμου» είπε.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι παρά τους φόβους για το Brexit, αλλά και την ελληνική οικονομική κρίση, η βρετανική αγορά εξακολουθεί να πηγαίνει καλά, σημειώνοντας αύξηση, όλα αυτά τα χρόνια, και όπως φαίνεται μάλλον θα είναι η πρώτη τουριστική αγορά για την Ελλάδα.
«Η βρετανική αγορά πάει πολύ καλά. Ήδη όπως φαίνεται από τα νούμερα θα είναι μάλλον η πρώτη τουριστική αγορά για τη χώρα μας. Εμείς είμαστε ευχαριστημένοι με μονοψήφια αύξηση στον αριθμό των τουριστών, αλλά διψήφια αύξηση στο τουριστικό εισόδημα. Γιατί θέλουμε να φύγουμε από τα νούμερα και να βελτιώσουμε την ποιότητα προϊόντος, να εστιάσουμε σε τουρίστες με υψηλότερα εισοδήματα».
Συγκεκριμένα για το Brexit είπε ότι μέχρι τώρα οι εκτιμήσεις για τα αρνητικά αποτελέσματά του δεν έχουν επιβεβαιωθεί στην πράξη και ότι μόλις υπάρξει περισσότερη καθαρότητα για το τι θα συμβεί, οι Βρετανοί πολίτες θα μπορούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους με σιγουριά και άρα με θετικότερα αποτελέσματα για την χώρα μας.
Ο κ. Θεοχάρης υποστήριξε ότι το υπουργείο Τουρισμού παρακολουθεί τον ανταγωνισμό γειτονικών περιοχών, όπως το δυναμικό άνοιγμα χωρών της βόρειας Αφρικής, και προχωρά στις κατάλληλες κινήσεις. «Μεσομακροπρόθεσμα δεν φοβόμαστε. Το αντίθετο. Όσο υπάρχει σταθερότητα στην περιοχή μας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και στη βόρειο Αφρική και στην ευρύτερη γειτονιά, αυτό θα αυξήσει τις ροές στην περιοχή, θα μεγαλώσει την πίτα και η χώρα μας έχει ένα πολύ ισχυρό προϊόν, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα», σχολίασε.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην ανάγκη βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού, μέσω ενεργών πολιτικών διαχείρισης των τουριστικών ροών και της συνολικής τουριστικής εμπειρίας, ιδιαίτερα στις περιοχές που η πίεση στις υποδομές είναι μεγαλύτερη και όπου το brand είναι παγκόσμιου επιπέδου.
Αναφερόμενος στον δεκαετή στρατηγικό σχεδιασμό, είπε ότι είναι απαραίτητες οι στρατηγικές κατευθύνσεις στο επενδυτικό και θεσμικό πεδίο και αναγκαίος ο συντονισμός με τις τοπικές υπηρεσίες, ενώ βασικοί πυλώνες του θα είναι η διασυνδεσιμότητα και προσβασιμότητα του τουριστικού προϊόντος, οι επενδύσεις και η διαχείριση των προορισμών, η διαχείριση της εμπειρίας και των προϊόντων που προσφέρονται στους τουρίστες, η εκπαίδευση. «Θέλουμε να φύγουμε από την προώθηση των προορισμών και να πάμε στην προώθηση της εμπειρίας», να δώσουμε λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα που υπάρχουν, να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Άντζελα Γκερέκου, τόνισε ότι η Ελλάδα θέλει να συνεργαστεί - πέρα από τους μεγάλους ομίλους - και με μικρότερες εξειδικευμένες εταιρίες για τον θεματικό τουρισμό. Σε ότι αφορά την προβολή της χώρας μας, στόχος είναι η προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, στην ανάδειξη περιοχών, που σήμερα είναι λιγότερο γνωστές, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα τουριστικών προϊόντων που δεν εντάσσονται στην αυστηρή τουριστική περίοδο. «Ο τουρισμός εμπειρίας μέσα από την τοπική ταυτότητα, είναι ένας τέτοιος στόχος. Οι νέοι άνθρωποι ζητούν να ζήσουν ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από την εμπλοκή τους σε τοπικά ήθη και έθιμα, στον τρόπο ζωής των τοπικών κοινωνιών και σε εργαστήρια παραγωγής. Υπάρχουν τέτοιες προτάσεις» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο ΕΟΤ, είπε, δημιουργεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα μικρά ελληνικά νησιά, με πληροφορίες που ενδιαφέρουν. Σχετικά με το πακέτο προβολής της Ελλάδας είπε ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου στοχεύοντας σε ανοίγματα όπως η Μέση Ανατολή, η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, αλλά και οι κλασικές αγορές.
Στη συνέντευξη τύπου της Ελλάδας στην WTM μίλησε ως καλεσμένη και η πρόεδρος του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, Φλορέτ Καραδόντη, η οποία παρουσίασε στο κοινό εκθέματα και δυνατότητες των επισκεπτών στο νέο μουσείο του Ιδρύματος στην Αθήνα, τονίζοντας ότι αυτή τη στιγμή είναι το μοναδικό μουσείο σύγχρονων εικαστικών τεχνών. Σε ότι αφορά την παρουσία του μουσείου στην παγκόσμια τουριστική αγορά, δήλωσε ότι στόχος είναι τόσο η αύξηση των επισκεπτών στο μουσείο όσο και η προσέλκυση μιας κατηγορίας τουριστών στην Αθήνα, που ενδιαφέρονται και για τον σύγχρονο πολιτισμό, εκτός από τις αρχαιότητες, καθώς το μουσείο έχει να επιδείξει έναν πλούτο σύγχρονων έργων τέχνης και σπάνιων συλλόγων. «Η συλλογή μας είναι παγκόσμιας εμβέλειας, με έργα που τα ζητούν σε όλο τον κόσμο, όπως για παράδειγμα κάποιοι πίνακες του Βαν Γκόγκ» είπε.
Η ελληνική συμμετοχή στην WTM Λονδίνου
Μια από τις μεγαλύτερες, τόσος σε εκθέτες όσο και σε μέγεθος περιπτέρου, κρίνεται η φετινή συμμετοχή της Ελλάδας στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση του Λονδίνου, όπου παρουσιάζουν τα τουριστικά τους προϊόντα 109 φορείς από τις περιφέρειες της χώρας και φιλοξενούνται 86 συνεκθέτες του ΕΟΤ, που έχει αναλάβει τη διοργάνωση της προβολής. Το ελληνικό περίπτερο καλύπτει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους εντός της έκθεσης, στον οποίο φιλοξενούνται συνολικά 23 τραπεζάκια.
Η 40η διεθνής έκθεση τουρισμού (World Travel Market) πραγματοποιείται στο Λονδίνο (4-6 Νοεμβρίου), στον εκθεσιακό χώρο ExCel, με τη συμμετοχή σχεδόν 5.000 εκθετών, ανάμεσα στους οποίους εταιρίες από όλο τον κόσμο που παρουσιάζουν στην παγκόσμια αγορά τους προορισμούς, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε όλους τους τομείς του τουρισμου. Κάθε χρόνο περισσότεροι από 30.000 επισκέπτες και επαγγελματίες τουρισμού παρίστανται στην έκθεση για να συμμετάσχουν στις συναντήσεις δικτύωσης, να συνομιλήσουν με τους εκθέτες και να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό. Στην έκθεση συμμετέχουν και εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών βιομηχανιών που αναζητούν επιχειρηματικές ευκαιρίες και νέα συμβόλαια συνεργασιών.
Σύμφωνα με τον ανώτατο διευθυντή του WTM Λονδίνου, Σαιμον Πρες, το 2019 η παγκόσμια έκθεση τουρισμού γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας του με πολλές νέες πρωτοβουλίες και δράσεις για τη βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού και αναμένει να πετύχει για φέτος έναν κύκλο εργασιών ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων.
Ο Έλληνας υπουργός, μαζί με ομολόγους του από άλλες χώρες, πρόκειται να συμμετάσχει αύριο στην υπουργική σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στην WTM με θέμα «Τεχνολογία για την ανάπτυξη της υπαίθρου», με στόχο την ενθάρρυνση καλών πρακτικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ανάπτυξης της υπαίθρου και της γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα στις αστικές και αγροτικές κοινότητες.
Στην τριήμερη παγκόσμια τουριστική έκθεση φιλοξενούνται εξάλλου συνέδρια και σεμινάρια με τη συμμετοχή ηγετικών στελεχών του τουριστικού κλάδου, γύρω από τις καινοτομίες, τις νέες τάσεις και τις προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας.