Αυτό το αναγκαίο έργο θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει, όπως επίσης και η επέκταση του σιδηρόδρομου σε ολόκληρη την Πελοπόννησο.
Το ότι δεν έχουν γίνει, οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά δεν αποτελούν έργα προτεραιότητας για το μεγάλο κεφάλαιο και την ΕΕ, δεν εντάσσονται στα διευρωπαϊκά δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών.
Έγιναν ορισμένες υποδομές που κατά προτεραιότητα εξυπηρετούν τις ανάγκες για μετατροπή της περιοχής σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, έργα που τα πλήρωσε και εξακολουθεί να τα πληρώνει ο λαός μας μέσα από τα πανάκριβα διόδια.
Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή είχε τονίσει την αναγκαιότητα αυτών των έργων, που υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες με σεβασμό στο οικιστικό και φυσικό περιβάλλον. Αντιτάχτηκε στις λεόντειες συμβάσεις παραχώρησης και σε σχεδιασμούς που καταστρέφουν τον αστικό ιστό και το περιβάλλον, που στο όνομα της μείωσης του κόστους κατασκευής καταστρέφουν την ποιότητα ζωής των λαϊκών στρωμάτων.
Η απαράδεκτη εγκληματική πολιτική του κόστους - οφέλους, με την οποία σχεδιάζει τα έργα η ΕΕ και οι κυβερνήσεις, η σημερινή της ΝΔ και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, είναι η βασική αιτία ανύπαρκτων ή υποτυπωδών υποδομών που αφορούν τις ανάγκες του λαού μας. Τις θυσιάζουν στην προκρούστεια κλίνη του "μεταφορικού έργου".
Έχουν τεράστιες ευθύνες οι περιφερειακές και δημοτικές αρχές της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, που τόσα χρόνια υπηρετούν πιστά την αντιλαϊκή πολιτική του κόστους – οφέλους των κυβερνήσεων και της ΕΕ. Έχουν μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που βρίσκετε το έργο.
Η κυβέρνηση, η περιφερειακή και οι δημοτικές αρχές με βάση και τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στο θέμα, έχουν χωριστεί σε δυο στρατόπεδα. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους για των μεγαλοεργολάβων τα συμφέροντα, που θα δώσουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Η παραχώριση της κατασκευής του έργου σε ιδιώτες, τα προς - πίσω που οι μεν το δίνουν στον έναν και οι δεν στον άλλον, έχει ως αποτέλεσμα πέραν από την καθυστέρηση, σημαντική αύξηση του κόστους του έργου, ανά χιλιόμετρο το κόστος αυξήθηκε κατά 69%, από 7,7 σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Το κομμάτι της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος – Πάτρα έφτασε να κοστίσει σχεδόν όσο προϋπολόγιζαν να κοστίσει όλο το έργο μέχρι την Τσακώνα.
Το ΚΚΕ επιμένει στην ανάγκη δημιουργίας του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος μέχρι την Τσακώνα, ενός έργου χωρίς ΔΙΟΔΙΑ, με προστασία των οικισμών και του φυσικού περιβάλλοντος. Με νέα χάραξη στη νότια έξοδο της Πάτρας και στη λίμνη Καϊάφα, όπως επίσης και στην επέκταση του σιδηρόδρομου και την αναβάθμιση του επαρχιακού δικτύου.
Φτάνει πια η κοροϊδία!
Διεκδικούμε
Σύγχρονα οδικά έργα, ασφαλή, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού μέσα από έναν κρατικό φορέα κατασκευών στο πλαίσιο μιας άλλης οικονομίας που κίνητρο δεν θα έχει το κέρδος, αλλά την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι ο λαός να πάρει στα χέρια του τα "κλειδιά" της οικονομίας, με τη δική του εξουσία.
Απαιτούμε
Να υπάρξει νέα χάραξη με σεβασμό στους υπάρχοντες οικισμούς και το περιβάλλον, παρακάμπτοντας τους οικισμούς νότια της Πάτρας και τη λίμνη Καϊάφα.
Να καταργηθούν όλα τα διόδια στους οδικούς άξονες όλης της χώρας και να γίνουν όλα τα έργα υποδομής λαϊκή περιουσία, ώστε να κυκλοφορεί ελεύθερα και με ασφάλεια ο λαός, χωρίς να πληρώνει χαράτσια.
Τομεακή Επιτροπή Ηλείας