Κυριακή, 17 Μαϊος 2020 11:18

Στη Βουλή αύριο η τροπολογία Θεοδωρικάκου για τα τραπεζοκαθίσματα - Όλες οι ρυθμίσεις

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Τη ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα επέκτασης στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) να αναπτύξουν τα τραπεζοκαθίσματά τους σε κοινόχρηστους χώρους, καταθέτει με τροπολογία αύριο στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος. Η τροπολογία θα κατατεθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού «Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη».

Με τις ρυθμίσεις που προβλέπει η τροπολογία, και θα ισχύσουν έως 31 Δεκεμβρίου 2020, στόχος είναι ο περιορισμός των επιπτώσεων, στα καταστήματα εστίασης, από τα μέτρα που έχουν επιβληθεί για την αποτροπή της πανδημίας του covid-19.

Με την τροπολογία, δίνεται η δυνατότητα επέκτασης, ατελώς, έως και 100% του κοινοχρήστου χώρου που αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα, εφόσον αυτό είναι δυνατόν και υπό την προϋπόθεση της εξασφάλισης ακώλυτης διέλευσης των πεζών και των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους, υπό προϋποθέσεις, να πεζοδρομούν για ορισμένες ώρες ή και ολόκληρη την ημέρα, συγκεκριμένους δρόμους προκειμένου να δώσουν περισσότερο χώρο για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε καταστήματα εστίασης, ή να δημιουργούν διαδρόμους κίνησης πεζών, ποδηλάτων ή διαδρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Σε περιπτώσεις παραβάσεων, όπως επί παραδείγματι αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου, επιβάλλονται πρόστιμα ίσα με το ανάλογο τέλος του χώρου της παράνομης χρήσης και σε περίπτωση υποτροπής έως και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας του καταστήματος.

Για τις περιπτώσεις των καταστημάτων που δεν είναι εφικτή η παραχώρηση επί πλέον χώρου δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να μειώνουν τα τέλη έως και σε ποσοστό 50%.

Οι ρυθμίσεις που θα κατατεθούν είναι οι εξής:

1. Έως 31.12.2020, με απόφαση της αρμόδιας για τη διαχείριση χρήσης κοινοχρήστου χώρου υπηρεσίας του οικείου δήμου, υπό την επιφύλαξη του ν. 3028/2002 (Α’ 153) και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε συνεχόμενο ή μη της υφιστάμενης παραχώρησης κοινόχρηστο χώρο, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώματα έτερων δικαιουμένων της χρήσης αυτού. Ο παραχωρούμενος χώρος μπορεί να εκτείνεται μέχρι του διπλάσιου του χώρου της αρχικής παραχώρησης ή να είναι ικανός για την ανάπτυξη του ίδιου αριθμού τραπεζοκαθισμάτων που προβλέπονται στην ήδη κατεχόμενη άδεια χρήσης, και πάντως όχι τριπλάσιος από την αρχική παραχώρηση. Η αίτηση μπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Προκειμένου περί πλατειών, στις οποίες προβάλλονται καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, η πρόσθετη παραχώρηση χώρου γίνεται κατ’ εφαρμογή των προβλεπομένων στην παρ. 5 του άρθρου 13 του 24.9/20.10.1958 β.δ.. Προκειμένου περί οδών, η παραχώρηση χρήσης τους λαμβάνει χώρα ύστερα από γνώμη της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής και αφορά το τμήμα προ των καταστημάτων ή στην προβολή αυτών. Για τους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 13 του ως άνω β.δ. Δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη μόνιμων ή προσωρινών σταθερών κατασκευών, καθώς και η εγκατάσταση ηχείων, στο χώρο που παραχωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού.

2.Υπό την επιφύλαξη της παρ. 7 του άρθρου 13 του 24.9/20.10.1958 β.δ., για τη χορήγηση της αδείας χρήσης πρόσθετου χώρου λαμβάνεται υπόψη, ιδίως, η ακώλυτη διέλευση πεζών και οχημάτων, καθώς και η προστασία των διαβάσεων των ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων (ΑμεΑ), βάσει των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 52907/2009 Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Β’ 2621). Σε κάθε περίπτωση, κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων καθώς και οποιωνδήποτε κινητών κατασκευών σκίασης σε κοινόχρηστους χώρους, η λωρίδα ελεύθερης όδευσης πεζών τουλάχιστον ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών (1,50μ) πρέπει να εξασφαλίζεται και κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων. Δεν επιτρέπεται ο παραχωρημένος επιπρόσθετος χώρος που καταλαμβάνουν τα τραπεζοκαθίσματα να επικαλύπτει τυχόν κατασκευασμένο, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 52907/2009 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Β’ 2621), οδηγό όδευσης τυφλών. Επιπλέον, λαμβάνεται μέριμνα για την απρόσκοπτη πρόσβαση και λειτουργία εγκαταστάσεων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας. Σε καμία περίπτωση οι προσωρινές διαμορφώσεις δεν εμποδίζουν τις εισόδους/εξόδους των παρόδιων κτιρίων, των χώρων στάθμευσης των παρακείμενων χρήσεων, τις απορροές των ομβρίων και τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

3. Στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η κατά την παρ. 1 παραχώρηση πρόσθετου χώρου, με απόφαση της οικείας οικονομικής επιτροπής επέρχεται μείωση των τελών χρήσης αναλογικά προς την επιβαλλόμενη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων και πάντως όχι άνω του πενήντα τοις εκατό (50%).

4. Με απόφαση δημάρχου είναι δυνατή η συγκρότηση συνεργείων ελέγχου για την τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας για τη λειτουργία των ΚΥΕ, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου για τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια ηχοστάθμης από τη χρήση μουσικής, αποτελούμενα από δημοτικούς υπαλλήλους και προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας, εφόσον λειτουργεί Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας στον οικείο δήμο. Ελεγκτικές αρμοδιότητες άλλων Υπηρεσιών και Φορέων δεν θίγονται από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου. Με όμοια απόφαση συγκροτούνται συνεργεία από υπαλλήλους του οικείου δήμου για την αφαίρεση και περισυλλογή αντικειμένων πάσης φύσεως επί του αυθαιρέτως καταληφθέντος κοινόχρηστου χώρου. Στο προσωπικό των συνεργείων της παραγράφου αυτής καταβάλλεται αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης και απασχόλησης κατά τη νύχτα και κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο άρθρο 20 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).

5. Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης πέραν των με την παρ. 1 παραχωρηθέντων κοινόχρηστων χώρων, επιβάλλεται με απόφαση του δημάρχου σε βάρος του παραβάτη πρόστιμο ίσο με το τέλος που αναλογεί στην παράνομη χρήση. Με μέριμνα του οικείου δήμου απομακρύνονται αμέσως τα επιπλέον τραπεζοκαθίσματα ή τυχόν άλλα αντικείμενα. Εφόσον βεβαιωθεί δεύτερη παράβαση εντός τριών (3) μηνών, αφαιρείται η άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου και επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας του καταστήματος για τρεις (3) μήνες.

6. Κατά το διάστημα προσωρινής διακοπής λειτουργίας ΚΥΕ για λόγους αναγόμενους σε παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας, δεν είναι δυνατή η ίδρυση και έναρξη λειτουργίας άλλου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στην ίδια τοποθεσία.

7. Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου δήμου, η οποία εκδίδεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α' 57) και του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α' 87) και ύστερα από μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε δημοτικές οδούς, είτε για ορισμένες ώρες της ημέρας είτε για το σύνολο της ημέρας, καθώς και η προσωρινή απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, υπό την προϋπόθεση ακώλυτης διέλευσης οχημάτων άμεσης ανάγκης και διέλευσης/στάσης/στάθμευσης οχημάτων μονίμων κατοίκων και ΑΜΕΑ. Με όμοια απόφαση είναι δυνατή η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν μέχρι 31.12.2020.

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 17 Μαϊος 2020 11:27

Σχετικά Άρθρα

  • Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές
    Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές

    Ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης λαμβάνει και επίσημα ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση, ύψους 1.000.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης βρίσκεται ανάμεσα στους 35 Δήμους όλης της Ελλάδας που εγκρίθηκαν προς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να υποβάλουν πρόταση στο «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Α) ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ» - ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: 2.4 «Πρόληψη & διαχείριση κινδύνων» ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ-ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ2.24».

    Στην απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης χρηματοδοτείται με 1.000.0000 ευρώ για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές από καιρικά φαινόμενα.

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή του για την χρηματοδότηση, τόνισε: «Τα αποτελέσματα του προγραμματισμού, της δουλειάς και των χρηματοδοτήσεων αποτυπώνονται σε έργα. Η Δημοτική Αρχή με συγκεκριμένο σχέδιο και ορίζοντα διεκδίκησης πετυχαίνει σταδιακά όλους τους στόχους της. Εξασφάλισε ακόμα μια χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ, , ώστε να προχωρήσει ο Δήμος σε έργα αποκατάστασης ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά ώστε να συνεχίσει ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης να σχεδιάζει ένα καλύτερο μέλλον για τους δημότες του».

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης ευχαριστεί τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο για την υπογραφή της απόφασης, ενώ εκφράζει ιδιαίτερες ευχαριστίες προς τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο και τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλο, καθώς και οι δυο τους στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια έγκρισης της χρηματοδότησης, με συνεχή υποστήριξη των αιτημάτων του Δήμου.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024
    Ηλεία: Ελπιδοφόρα αύξηση σε εστίαση και κρατήσεις καταλυμάτων Ιούλιο & Αύγουστο 2024

    Τα υψηλότερα ποσοστά στη Δυτική Ελλάδα

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) αναφορικά με τους κλάδους της εστίασης και των καταλυμάτων στο νομό Ηλείας την καλοκαιρινή περίοδο που βάζουν την περιοχή. Για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο υπήρξε ανοδική πορεία της τάξεως του 13,5% και 5,5% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα της προηγούμενη χρονιάς με την Ηλεία να σημειώνει τους πιο ανοδικούς δείκτες σε σύγκριση με τις άλλες Περειφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το πλήθος των επιχειρήσεων στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης ανέρχεται στην Ηλεία στις 1.407. Ο κύκλος εργασιών για το 2023 συνολικά άγγιξε τα 96.106.533 ευρώ με τη συμμετοχή του νομού στο συνολικό κύκλο εργασιών της χώρας να ανέρχεται στο 0.5%. Την ίδια στιγμή, στην Αχαΐα ο αριθμός των επιχειρήσεων στους παραπάνω κλάδους είναι 2.190 με κύκλο εργασιών 212.858.747 ευρώ που μεταφράζεται σε συμμετοχή 1,1% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ στην Αιτωλοακαρνανία οι 1.936 επιχειρήσεις έκαναν κύκλο εργασιών 122.288.739 ευρώ με 0,6% συμμετοχή.

    Ανοδική η πορεία το 2024

    Τα πρώτα δείγματα για το 2024 μιλούν για μια ανοδική πορεία, που δημιουργεί ελπίδες για το τουριστικό μέλλον της Ηλείας. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στο νομό σημειώθηκαν τα πιο υψηλά ποσοστά σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες (Αχαΐα-Αιτωλοακαρνανία).

    Όπως δείχνουν οι αριθμοί, τον περασμένο Ιούλιο ο κύκλος εργασιών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων ανήλθε στα 6.765.743 ευρώ ενώ τον Ιούλιο 2023 στα 5.963.521 ευρώ σημειώνοντας μια αυξητική μεταβολή της τάξεως του 13,5% για το συγκεκριμένο διάστημα. Τον Αύγουστο του 2024 οι οικονομικοί δείκτες ανήλθαν στα 8.660.415 έναντι 8.208.598 ευρώ για τον Αύγουστο του 2023 με θετικό πρόσημο 5,5%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο διάστημα, η Ηλεία σημείωσε την υψηλότερη ανοδική μεταβολή των δεικτών σε σχέση με τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδας. Έτσι, στην Αχαΐα τον Ιούλιο του 23 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 6.925.385 ευρώ ενώ τον ίδιο μήνα του 24 υπήρξε μια μικρή άνοδο με 6.975.905 ευρώ που μεταφράζεται σε μόλις 0,7% άνοδο ενώ για το μήνα Αύγουστο της ίδιας περιόδου το ποσοστό ανέρχεται στο 9,6% με κύκλο εργασιών για το 2023, 7.662.405 ευρώ και το 2024 8.394.455 ευρώ.

    Αντίστοιχα στην Αιτωλοακαρνανία τον Ιούλιο του 2023 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 3.973.307 ευρώ με τον Ιούλιο του 2024 να ανεβαίνει μόλις στα 4.052.211 ευρώ με ποσοστό 2 %, ενώ ο Αύγουστος του 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 4.610.080 και ο αντίστοιχος του 2024 με μια μικρή άνοδο στα 4.773.429 που μεταφράζεται σε 3,5%.

  • Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για τη ρύθμιση χρεών σε δήμους - Δυνατότητα για έως 60 δόσεις
    Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για τη ρύθμιση χρεών σε δήμους - Δυνατότητα για έως 60 δόσεις

    Δυνατότητα για την ρύθμιση χρεών προς τους ΟΤΑ σε έως 60 δόσεις, με ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δίνει στους πολίτες το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε πρόσφατα.

    Η ρύθμιση αφορά κάθε είδους οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα (όπως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης - ΔΕΥΑ), καθώς και προς τις περιφέρειες.

    Τα οφέλη της ρύθμισης είναι ευνόητα και για τις δύο πλευρές, καθώς αφενός οι πολίτες που θα την αξιοποιήσουν θα έχουν φορολογική ενημερότητα, αφετέρου οι ΟΤΑ θα βελτιώσουν τα οικονομικά τους, καθώς θα μπουν στα ταμεία τους ένα μέρος από τα 3,6 δισ. ευρώ που έχει φτάσει το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ.

    Ο διακανονισμός αφορά χρέη που βεβαιώθηκαν έως τις 31 Οκτωβρίου 2024, ενώ η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται προς την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, της περιφέρειας ή του νομικού του προσώπου έως τις 31 Ιανουαρίου 2025.

    Για όσους έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη (ετήσιο ατομικό εισόδημα έως 9.600 ευρώ, ισχύουν και άλλα περιουσιακά και λοιπά κριτήρια), τα χρέη καταβάλλονται με απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα ως εξής:

    α) αν εξοφληθούν εφάπαξ, με απαλλαγή κατά 95%,

    β) αν εξοφληθούν σε δύο έως έξι δόσεις, με απαλλαγή κατά 85%,

    γ) αν εξοφληθούν σε επτά έως δώδεκα δόσεις, με απαλλαγή κατά 80%,

    δ) αν εξοφληθούν σε 13 έως 60 δόσεις, με απαλλαγή κατά 75%.

    Δυνατότητα εξόφλησης σε έως 60 δόσεις έχουν και οι επιχειρήσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που δεν ανήκουν στην κατηγορία του ευάλωτου οφειλέτη, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύουν οι απαλλαγές.

    Για ολες τις περιπτώσεις οι δόσεις είναι μηνιαίες και ισόποσες (εκτός της τελευταίας) και δεν μπορεί να είναι μικρότερες των 50 ευρώ.

    Στη ρύθμιση μπορεί, επίσης, να υπάγονται και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης:

    α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου,

    β) έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών,

    γ) δεν έχουν βεβαιωθεί, επειδή εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιονδήποτε βαθμό, εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα.

    Η πληρωμή, είτε του εφάπαξ ποσού είτε της πρώτης δόσης, πραγματοποιείται μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα γνώσης του οφειλέτη περί υπαγωγής του στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.

    Εάν καθυστερήσει η καταβολή δόσης, ο οφειλέτης επιβαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης, από την επομένη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί.

    Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον ο οφειλέτης έχει καταβάλει το 5% της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή μέχρι 5.000 ευρώ, ή το 10% της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή πάνω από από 5.000 δίνεται εντολή άρσης της δέσμευσης αυτής προς την αρμόδια ΔΟΥ και σε εντολή για επαναδέσμευση σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μίας από τις δόσεις. Με τις ίδιες προϋποθέσεις, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη, ο οποίος όμως εάν χάσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

    Σε περίπτωση μη καταβολής δύο συνεχόμενων δόσεων ή συνολικά τριών δόσεων, η ρύθμιση διακόπτεται και βεβαιώνονται εκ νέου τα οφειλόμενα, μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις που έχουν διαγραφεί.

    Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ζητά η ρύθμιση οφειλών δημοτών προς τους ΟΤΑ, να είναι με απαλλαγή των προσαυξήσεων σε ποσοστό 100% για όλους, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, όπως ίσχυε σε προηγούμενες ρυθμίσεις.

    Η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προτείνει να δοθεί θεσμικά η δυνατότητα σε όλες τις ΔΕΥΑ να αναθέτουν στις ΔΟΥ την είσπραξη των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών και ταυτόχρονα, ο χρόνος παραγραφής να γίνει από πενταετία σε εικοσαετία.

    Με τον νέο νόμο θεσπίζεται, επίσης, η δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό συμβιβασμό για οφειλές σε δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα που υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ.

    Σε αυτήν την περίπτωση, το χρέος ως σύνολο απαιτήσεων (αρχικού οφειλόμενου ποσού, τυχόν προστίμων και προσαυξήσεων), βεβαιώνεται στην οικεία ΔΟΥ, η οποία πλέον το διαχειρίζεται ως χρέος του Δημοσίου, ενεργώντας όλες τις πράξεις που ορίζονται στις ρυθμίσεις του σχετικού ν. 4738/2020.

    Πηγή: Cnn.gr
  • 6η ΥΠΕ: Rapid test στην Ηλεία στις 14/10
    6η ΥΠΕ: Rapid test στην Ηλεία στις 14/10

    Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι προς το ευρύ κοινό συνεχίζονται εκ μέρους της 6ης ΥΠΕ και του ΕΟΔΥ, με στόχο τον εντοπισμό των κρουσμάτων του νέου κορονοιού που δεν φέρουν συμπτώματα, καθώς η διασπορά εξαπλώνεται.

    Τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου θα διενεργηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι στο Γενικό Νοσοκομείο Πύργου (κατά τις ώρες 08:00 με 16:00) για το ευρύ κοινό.

    Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι διενεργούνται από το επιστημονικό προσωπικό του ΕΟΔΥ με rapid tests.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση
    ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση

    Στα 22 δισ. ευρώ εκτιμάται η ετήσια δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου, ενώ το 10% των ετήσιων αγορών των νοικοκυριών πάει στην εστίαση, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

    Με αφορμή και την ημέρα διατροφής 2024, το ΙΕΛΚΑ κάνει λόγο για σημαντικές αλλαγές στη διατροφή τη τελευταία δεκαπενταετία όσον αφορά τις δαπάνες και τη κατανάλωση σε ποσότητες, με αξιοσημείωτες μειώσεις στην κατανάλωση πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών, ελαιόλαδου, φρέσκων φρούτων.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2023 στα 2,144 ευρώ αυξημένη κατά 3,37% σε σχέση με το 2022 κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών, και κατά 10,69% σε σχέση με το 2009 τη χρονιά πριν την έναρξη της πρώτης δημοσιονομικής κρίσης.

    Με βάση τα στοιχεία αυτά εκτιμάται ότι η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου το 2023 ανέρχεται σε 21,6 δισ. ευρώ (έναντι 22,1 δισ. ευρώ το 2009).

    Το ποσό αυτό περιλαμβάνει μόνο τη δαπάνη των Ελλήνων (π.χ. όχι τη δαπάνη μέσω Ho.Re.Ca., τουρισμού, εστίασης κλπ) και αφορά μόνο τα είδη παντοπωλείου (π.χ. δεν περιλαμβάνονται λοιπά είδη που βρίσκονται σε καταστήματα σουπερμάρκετ όπως γραφική ύλη, είδη για κατοικίδια, βρεφικό γάλα, είδη bazaar, καπνός κλπ).

    Συγκεκριμένα η δαπάνη για τρόφιμα διαμορφώθηκε σε 1,670 ευρώ ανά έτος κατά κεφαλήν και ποσοστό 19,58% των συνολικών δαπανών, η δαπάνη για άλλα είδη παντοπωλείου σε 474 ευρώ και 5,56% και η εστίαση σε 866 ευρώ και 10,15%.

    1728557151663-921370316-1.jpg

    Συνολικά οι βασικές δαπάνες της διατροφής, του παντοπωλείου, της εστίασης, του ηλεκτρισμού και των υγρών καυσίμων αντιπροσωπεύουν το 44,61% των συνολικών δαπανών το 2023, έναντι 37,90% το 2009.

    Όπως φαίνεται από μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση, η δαπάνη ανά κατηγορία αγαθών έχει διαφοροποιηθεί αρκετά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων κάτι το οποίο αποδίδεται στις αλλαγές σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες.

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης

    Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης δείχνουν πως η αύξηση στη δαπάνη των αγορών σε βασικές πηγές υδατανθράκων, ενδεικτικά αύξηση της δαπάνης για ψωμί κατά 10% το 2023 σε σχέση με το 2022 και κατά 23% σε σχέση με το 2009. Ανάλογη αύξηση και για τα ζυμαρικά κατά 10% και 23% αντίστοιχα.

    Αλλαγές καταγράφηκαν και στην αναλογία της δαπάνης για πηγές πρωτεϊνης

    Ενδεικτικά το μοσχαρίσιο κρέας και το κρέας από αιγοπρόβατα αν και διαχρονικά παρουσιάζει μείωση κατά 13% και 2% αντίστοιχα, το 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 6% και 64%. Αντίθετα το χοιρινό και το κοτόπουλο παρουσιάζουν διαχρονικά αύξηση.

    Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα γαλακτοκομικά, με το πλήρες γάλα να παρουσιάζει μείωση σε αντίθεση με το γάλα με χαμηλά λιπαρά, τα αυγά και τα τυροκομικά.

    Παράλληλα σημειώνεται:

    • Αύξηση της δαπάνης για ελαιόλαδο κατά 28% το 2023 έναντι του 2022, αλλά μόλις κατά 7% σε σχέση με το 2009.

    • Αύξηση της δαπάνης για φρούτα 14%, για λαχανικά 15% σε σχέση με το 2009, αλλά με σταθεροποίηση για τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς.

    • Αύξηση της δαπάνης για καφέ κατά 6% και για τα αλκοολούχα ποτά από 9% έως 21%.

    • Αύξηση της δαπάνης για τα προϊόντα μη τροφίμων, την οικιακή και προσωπική φροντίδα κατά 16%, αλλά παραμένει μειωμένη σε σχέση με το 2009.

    Ισχυρή αύξηση σε εστίαση και ενοίκια

    Η αγορά της εστίασης παρουσιάζει αύξηση κατά σχεδόν 40% το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζει το φαγητό σε πακέτα.

    Η σημαντική αύξηση της δαπάνης για φαγητό εκτός σπιτιού στην Ελλάδα συνάδει με παγκόσμιες τάσεις, όπου παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση έτοιμων γευμάτων και φαγητού σε πακέτο.

    4.jpg

    Τέλος, όσον αφορά τις υπόλοιπες αγορές, τα ενοίκια κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2023 κατά 16%, αλλά ο ηλεκτρισμός έχει την μεγαλύτερη αύξηση διαχρονικά κατά 74% σε σχέση με το 2009.

    Σημειώνεται όμως ότι αυτές οι αυξήσεις δεν ακολούθησαν την πορεία της κατανάλωσης και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αξία των αγορών αυτών.

    2.jpg
    3.jpg

    Καταναλώθηκαν μικρότερες ποσότητες

    Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της κατανάλωσης σε ποσότητες τα οποία καταγράφουν μεγάλες μεταβολές πλέον σε επίπεδο διατροφής.

    Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν πως η μηνιαία κατανάλωση κατά κεφαλήν σε ψωμί και είδη αρτοποιίας παρουσιάζει μείωση κατά 6% σε περίπου 4 κιλά μηνιαίως.

    Παράλληλα, μείωση καταγράφεται και στην κατανάλωση των βασικών ζωικών πρωτεϊνών κατά περίπου 16%, με περίπου 6 κιλά λιγότερο κρέας ανά έτος με εξαίρεση τα πουλερικά τα οποία παρουσιάζουν αύξηση (είναι άλλωστε πιο οικονομική λύση).

    • Μείωση στα γαλακτοκομικά και ιδιαίτερα στο φρέσκο γάλα κατά 42% με εξαίρεση το γάλα με χαμηλά λιπαρά και τα αυγά.

    • Μείωση στην κατανάλωση ελαιόλαδου κατά περίπου 35% και κατά 7% μόνο το 2023. Περίπου 5 λίτρα λιγότερο ελαιόλαδο ανά έτος κατά κεφαλήν.

    • Μείωση στα φρέσκα φρούτα κατά 11% περίπου, με μείωση κατά 10 κιλό λιγότερα ανά έτος φρούτα.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αίτημα χρηματοδότησης 150.000 ευρώ υπέβαλε στο Υπουργείο Εσωτερικών ο Δήμος Ήλιδας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
    Αίτημα χρηματοδότησης 150.000 ευρώ υπέβαλε στο Υπουργείο Εσωτερικών ο Δήμος Ήλιδας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας

    Στην υποβολή αιτήματος για χρηματοδότηση ύψους 150.000 ευρώ υπέβαλε ο Δήμος Ήλιδας προς το Υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της πρόσκλησης για το πρόγραμμα «Εκτέλεση εργασιών από τους ΟΤΑ της χώρας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας ΙΙ».

    Ειδικότερα, η πρόταση και το Τεχνικό Δελτίο που συνέταξε η Διεύθυνση Υδάτινων Πόρων του Δήμου Ήλιδας, αφορά στις ανορύξεις τριών γεωτρήσεων και συγκεκριμένα δύο στην πόλη της Αμαλιάδας και μιας στην κοινότητα Δουναιίκων.

    Στην Αμαλιάδα, η ανόρυξη των δύο γεωτρήσεων για την Αμαλιάδα κρίθηκε σκόπιμη και άμεσης ανάγκης, λόγω των φαινομένων των τελευταίων ετών με τις μεγάλες ελλείψεις νερού και την μείωση της στάθμης της λίμνης φράγματος Πηνειού.

    Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, αφού δεν συντηρήθηκαν επαρκώς, υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν οι οχτώ γεωτρήσεις που διαθέτει ο Δήμος Ήλιδας για την Αμαλιάδα.

    Αποτέλεσμα να μην υπάρχει εφεδρική λύση στην ομαλή υδροδότηση της Αμαλιάδας, μιας πόλης 18 και πλέον χιλιάδων κατοίκων, σε περίπτωση που το διυλιστήριο δεν λειτουργεί για οποιαδήποτε αιτία.

    Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει και η κοινότητα Δουναιίκων, αφού η υπάρχουσα γεώτρηση υπολειτουργεί και η ανάγκη ενίσχυσης της ποσότητας νερού, λόγω και των αυξημένων αναγκών ύδρευσης, είναι μεγάλη για τους 650 κατοίκους της κοινότητας.

    Στο νέο έργο περιλαμβάνεται και η περίφραξη του χώρου σε απόσταση 20 μέτρων περιμετρικά των γεωτρήσεων, προκειμένου να ασφαλιστούν και να αποκλειστεί ο κίνδυνος ατυχήματος σε ανθρώπους και ζώα.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Σουβλάκι μόνο για λίγους: Θα «φλερτάρει» με τα 5 ευρώ μετά τις αυξήσεις «φωτιά» και την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας
    Σουβλάκι μόνο για λίγους: Θα «φλερτάρει» με τα 5 ευρώ μετά τις αυξήσεις «φωτιά» και την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας

    Είδος... πολυτελείας τείνει να γίνει το σουβλάκι με τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους της αγοράς να εκτιμούν πως πολύ σύντομα θα φλερτάρει με τα 4,5 Ευρώ στην Αθήνα και με τα 6 ευρώ στη Θεσσαλονίκη.

    Η αύξηση των πρώτων υλών (στο κρέας, στις πατάτες και στα ζαρζαβατικά), το μεγάλο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, την άνοδο των ημερομισθίων και την είσοδο της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας θα εκτοξεύσουν την τιμή τόσο στο τυλιχτό σουβλάκι όσο και στο τεμαχιακό, δηλαδή, τα σκέτα καλαμάκια.

    Αύξηση 20%

    Σήμερα στην Αθήνα και στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας τα τυλιχτά πωλούνται από 3,20 έως 3,60 ανάλογα την επιχείρηση, την περιοχή, την ποιότητα, την ποσότητα και τον ανταγωνισμό και το τεμαχιακό κυμαίνεται από 2 έως 2,30 ευρώ έκαστο. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μέχρι τα Χριστούγεννα και κυρίως από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας τα τυλιχτά θα φτάσουν 4,20 με 4,50 ευρώ και τα τεμαχιακά από 2,5 έως 2,7 Ευρώ.

    Στα 6 Ευρώ στη Θεσσαλονίκη

    Ξεχωριστή περίπτωση είναι η Θεσσαλονίκη όπου η ποσότητα των προϊόντων στο κάθε τυλιχτό σουβλάκι είναι διπλάσια και τριπλάσια σε σχέση με την Αθήνα και σήμερα κοστίζει από 4,5 έως 5 ευρώ. Μετά τις αυξήσεις θα αγγίζει ίσως και ξεπεράσει τα 6 ευρώ και ήδη πολλοί επιχειρηματίες βάζουν νερό στο κρασί τους μειώνοντας τις μερίδες ώστε να απορροφήσουν τις αυξήσεις.

    Αυξήσεις 15% στο κρέας

    «Μόνο τα κρέατα έχουν αυξηθεί 15% το τελευταίο δίμηνο. Τεράστια είναι η αύξηση στις τιμές της πατάτας που είναι βασικό συστατικό αλλά και των λαχανικών όπως ντομάτα, κρεμμύδι και ότι άλλο περιέχει ένα σουβλάκι. Ειδικά μετά το άνυδρο καλοκαίρι τα λαχανικά έχουν αυξηθεί δραματικά. Δεν αναφέρομαι στις διάφορες σάλτσες. Υπολογίστε επίσης τις τιμές του ρεύματος που παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σημειώστε ακόμα την έλλειψη προσωπικού που ανεβάζουν τα μεροκάματα. Τους τελευταίους μήνες όλες αυτές τις αυξήσεις τις έχουν απορροφήσει οι επιχειρήσεις καθώς όπως αντιλαμβάνεστε δε μπορούμε να αλλάζουμε κάθε μέρα τους τιμοκαταλόγους όπως ενδεχομένως κάνουν στα σούπερ μάρκετ. Ενόψει της χειμερινής σεζόν όλοι οι επιχειρηματίες θα κάνουν τους λογαριασμούς τους και θα διαπιστώσουν πως δεν θα βγαίνουν και θα πρέπει να προβούν στις αυξήσεις. Ναι, πιστεύω πως σύντομα το τυλιχτό σουβλάκι που γνωρίζουμε όλοι θα φτάσει μέχρι και 4,5 ευρώ», λέει στο ethnos.gr ο Αναστάσιος Μοναστηριώτης ιδιοκτήτης δύο επιχειρήσεων με συνολικό προσωπικό 68 εργαζομένους.

    Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας

    «Ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα ανεβάσει το κόστος μιας επιχείρησης είναι η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας. Ο λόγος είναι απλός. Σήμερα οι επιχειρηματίες για να αποσβέσουν τις ζημιές δεν είναι καθ΄ όλα νόμιμοι. Με την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας που όλα θα είναι ξεκάθαρα και θα ελέγχεται ανά πάσα στιγμή το προσωπικό και θα πέφτουν πρόστιμα οι επιχειρηματίες θα πρέπει να συμμορφωθούν ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας σε ασφαλιστικές εισφορές, μεροκάματα, υπερωρίες κλπ. Επίσης οι επιχειρήσεις με πολυάριθμο προσωπικό θα αντιμετωπίσουν και λειτουργικά προβλήματα εφαρμογής του μέτρου. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να αφήνει το σερβίρισμα και να ασχολείται με τον έλεγχο του ωραρίου του. Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο επιχειρηματίας», λέει ο λογιστής Γεράσιμος Παπαδάτος.

    Πιο ευάλωτες οι μεγαλές επιχειρήσεις

    «Εάν η επιχείρηση είναι οικογενειακή αυτό ας υποθέσουμε πως μπορεί να ελεγχθεί. Εάν η επιχείρηση έχει πολυάριθμο προσωπικό αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να συντονίζεται εν ώρα φόρτου εργασίας. Επομένως χρειάζεται ένας ειδικευμένος υπάλληλος που θα επωμιστεί με αυτή την ευθύνη. Η επί πλέον θέση εργασίας και οι υποδομές είναι ένα επι πλέον κόστος και όσο πιο πολλοί εργαζόμενοι υπάρχουν τόσο πιο μεγάλη είναι η διαδικασία», προσθέτει ο Γεράσιμος Παπαδάτος.

    «Δεν μπορεί να είναι φτηνό το σουβλάκι»

    Όπως τονίζει ο Αναστάσιος Μοναστηριώτης: «Με τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά το σουβλάκι δε μπορεί να είναι πλέον φτηνό. Μέσα στην τιμή που πρέπει να έχει το σουβλάκι περιλαμβάνεται το 25% κόστος μισθοδοσίας, το 35% του κόστους των πρώτων υλών, το 15% των παγίων και περίπου ένα 10% οι επισφάλειες, συντηρήσεις, διαφήμιση. Από 8% έως 10% είναι το κέρδος. Εάν τα υπολογίσετε με τις τιμές που υπάρχουν σήμερα το 3,40 και το 3,60 είναι πλέον ασύμφορο».

    «Ξεκαθάρισμα το 2025»

    «Εκτιμώ δε πως πολύ σύντομα πολλές επιχειρήσεις εστίασης θα αναγκαστούν να κλείσουν. Πολλές από αυτές έχουν τζίρο αλλά έχουν τεράστια κόστη και εν τέλει ζημιές που μετακυλίονται ή καλύπτονται. Αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί, επομένως θεωρώ το 2025 θα είναι μία χρονιά που θα γίνει ξεκαθάρισμα στον κλάδο μας».

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο