Πέμπτη, 04 Φεβρουαρίου 2021 14:22

Καραμανλής για νέο ΚΟΚ: Δεν θέλουμε απλά μεγαλύτερα πρόστιμα, θέλουμε ποινές για παραδειγματισμό

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια και τις αλλαγές στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Στον τηλεοπτικό σταθμό Mega μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, για τον νέο ΚΟΚ αλλά και τα προβλήματα με τον συνωστισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όπως τόνισε ο υπουργός η κυβέρνηση θέτει σε εφαρμογή ένα συνολικό σχέδιο δράσης που θα περιλαμβάνει και θα εδράζεται σε τέσσερις τομείς παρεμβάσεων: α) ασφαλείς δρόμοι, β) κυκλοφοριακή παιδεία, γ) υπεύθυνοι οδηγοί και δ) δίκαιοι και αυστηροί κανόνες για όλους.

"Αυτό που κάναμε στο υπουργείο είναι να εντοπίσουμε 2.500 χιλιόμετρα επικίνδυνων σημείων και ειδικότερα 7.000 σημεία στο επαρχιακό και δευτερογενές δίκτυο της χώρας, όπου γίνονται θανατηφόρα δυστυχήματα και στα οποία θα γίνουν παρεμβάσεις, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων" σημείωσε ο κ. Καραμανλής, ενώ πρόσθεσε ότι θα γίνουν αρκετές παρεμβάσεις και στο έργο Πάτρα – Πύργος. "Θα βάλουμε 30 εκατ. ευρώ στα σημεία που είναι επικίνδυνα, ώστε να κάνουμε τις διορθώσεις που χρειάζονται" συμπλήρωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όχι στην κατεύθυνση των υψηλών προστίμων, αλλά σε υψηλές και αυστηρές ποινές, ενώ τόνισε πως στόχος του υπουργείου είναι η αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. "Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα διαφθοράς που υπάρχουν και αυτό που θα κάνουμε είναι και η εκπαιδευτικοί και οι εξεταστές να εκπαιδεύονται, ενώ θα μπουν και κάμερες, προκειμένου να έχουμε ένα αξιόπιστο σύστημα" ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως "θα τιμωρείται το αυτοκίνητο όπου χρειάζεται, πχ για ΚΤΕΟ θα μπορεί να γίνεται αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας ή των πινακίδων, ενώ όπου υπάρχουν προβλήματα με τους οδηγούς, πχ για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, θα είναι αυστηρές οι ποινές που θα προβλέπονται και θα έχουν να κάνουν ακόμα και με αφαίρεση διπλώματος για πού μεγάλο χρονικό διάστημα. "Το πρόβλημά μας δεν είναι να επιβάλουμε μεγάλα πρόστιμα, αλλά το ζήτημα είναι να επιβάλουμε ποινές που θα μπορούν να παραδειγματίσουν τους παραβάτες" υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Σχολιάζοντας τα φαινόμενα συγχρωτισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι τα προβλήματα εντοπίζονται σε συγκεκριμένα δρομολόγια, για τα οποία μεριμνεί το υπουργείο. "Έχουμε 1.225 λεωφορεία στους δρόμους, από τα 850 που παραλάβαμε. Έχουμε 3.000 δρομολόγια παραπάνω από τον Σεπτέμβριο, ενώ έχουμε πληρότητες κάτω του 65%" πρόσθεσε.

"Έχουμε μερικές διαδρομές που παρουσιάζουν πρόβλημα και εξετάζοντας τα στοιχεία αναδιαμορφώνουμε τα δρομολόγια" είπε ο κ. Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι η αναμονή στις γραμμές 2-3 του μετρό είναι 4,5 – 5,5 λεπτά κατά μέσο όρο, ενώ στη γραμμή 1 είναι στα 8 λεπτά. "Αυτές οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί αρκετά και προσπαθούμε να κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα" υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας ότι το προσεχές διάστημα αναμένεται να τοποθετηθούν ειδικά μηχανήματα για τον καθαρισμό του αέρα μέσα στα ΜΜΜ.

Πηγή: TheToc.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 04 Φεβρουαρίου 2021 11:13

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέμπη: Νέα δικογραφία στη Βουλή κατά του Καραμανλή
    Τέμπη: Νέα δικογραφία στη Βουλή κατά του Καραμανλή

    Νέα δικογραφία κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή και του υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου για το δυστύχημα των Τεμπών διαβιβάστηκε στη Βουλή.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η ποινική δικογραφία αφορά στην υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε γονέας θύματος για σημαντικές παραλείψεις.

    Σημειώνεται ότι τη σχετική ανακοίνωση έκανε κατά την έναρξη της συνεδρίασης της Ολομέλειας, με τον αντιπρόεδρο της Βουλής, Θανάση Μπούρα, να ανακοινώνει σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής τη διαβίβαση από το υπουργείο Δικαιοσύνης στη Βουλή νέας ποινικής δικογραφίας.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Δείτε πως κάνουν τις πινακίδες τους αόρατες απο τα ραντάρ της Τροχαίας (video)
    Δείτε πως κάνουν τις πινακίδες τους αόρατες απο τα ραντάρ της Τροχαίας (video)

    Οι επιτήδειοι σκαρφίζονται τα πάντα για να γλιστρούν από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Ακόμη και με χορηγούμενες αναρτήσεις στα social media!

    Γνωρίζετε που βρίσκονται τα Νησιά Κόκος; Κάπου στην Κόστα Ρίκα, όπως υποδηλώνει η κατάληξη .cc μίας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο που προωθεί μία απλή και έξυπνη λύση για να ξεγελούν τις κάμερες και τα φωτοραντάρ ταχύτητας.

    Πως μπορεί ένας οδηγός να αποφύγει τις δυσάρεστες συνέπειες ενός προστίμου παραβίασης του ΚΟΚ την ώρα που τον αποθανατίζει μία κάμερα ή ένα φωτοραντάρ;

    Υπάρχουν διάφοροι τρόποι. Ο καλύτερος και ο πιο απλός είναι να μην τρέχει και να συνετίζεται με τα όρια ταχύτητας.

    Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν και εφαρμογές χαρτών (apps) για smartphones που νόμιμα αναφέρουν τα ραντάρ/ κάμερες και τα μπλόκα. Και παρόλο που πολλοί οδηγοί γνωρίζουν που βρίσκονται στα σταθερά ραντάρ/ κάμερες, υπάρχουν και άλλοι τόσοι που την πατάνε.

    Ίσως να γνωρίζετε πως υπάρχουν και παράνομοι τρόποι, όπως είναι τα αντί-ραντάρ. Ωστόσο, υπάρχει κάτι πιο ζαβολιάρικο που χρησιμοποιείται από αρκετούς κατεργάρηδες: σπρέι ή μεμβράνες που πρακτικά κατά την λήψη κάνουν αόρατα μερικά ή όλα τα νούμερα της πινακίδας κυκλοφορίας!

    Μάλιστα, υπάρχουν πολλές τέτοιες ιστοσελίδες (όπως η μητρική alite.cc που με VPN παρουσιάσει και άλλες μη λειτουργικές καταλήξεις) που λειτουργούν παράνομα έχοντας έδρα νησιά και χώρες όπου τα πράγματα είναι προφανώς… χαλαρά.

    Ωστόσο, είναι εξοργιστικό να βλέπεις σχετικές χορηγούμενες αναρτήσεις στο Instagram ή στο Facebook που ενθαρρύνουν την παραβατικότητα. Ρίξτε μια ματιά παρακάτω και θα καταλάβετε…

    Πηγή: newsauto.gr

  • Χ. Αλεξοπούλου: Τι είπε η υφυπουργός, για νέο ΚΟΚ, ηλεκτρικά λεωφορεία και Πατρών - Πύργου
    Χ. Αλεξοπούλου: Τι είπε η υφυπουργός, για νέο ΚΟΚ, ηλεκτρικά λεωφορεία και Πατρών - Πύργου

    «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» λέει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου - Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που έρχονται και οι εργασίες στην Πατρών - Πύργου

    «Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης», τονίζει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
    Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). «Οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα ενώ λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού».
    Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» .

    Στη συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υφυπουργός μιλάει για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες να τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας με την σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, στη βελτίωση της βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.
    «Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες» δηλώνει η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μιλάει, επίσης, για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Tap’N’Pay, που αναμένεται να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μετακινούνται, δίχως να χρειάζεται να αναζητήσουν εκδοτήριο αλλά απευθείας με τη χρήση της τραπεζικής τους κάρτας καθώς και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τονίζοντας πως η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς «μας οδηγεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά 3’’ .
    Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, δηλώνει «η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 % … και μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».

    Ολόκληρη η συνέντευξη της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα, έχει ως εξής:
    -Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι προ των πυλών. Ήδη τα πρώτα λεωφορεία κάνουν τις δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας. Τι θα σημάνει η έλευση των νέων, «πράσινης» τεχνολογίας, οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας;
    Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων δεν είναι μία εύκολη άσκηση, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά. Η διαδικασία για την αντικατάστασή τους αποτελεί μια παρακαταθήκη, που μας κληροδότησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την οποία και συνεχίζουμε με συνέπεια.

    Πρόσφατα, παραλάβαμε 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εκ των οποίων τα 140 θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα 110 θα τα δούμε στη συμπρωτεύουσα. Ήδη ορισμένα από αυτά πραγματοποιούν δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα, ενώ πολλά έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών.
    Παράλληλα, έχουμε υπογράψει συμβάσεις για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 θα είναι 12 μέτρων και τα 100 αρθρωτά 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το 2025 σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας τα πιο παλιά.
    Ταυτόχρονα, έχουμε ξεκινήσει δυο νέους διαγωνισμούς για την προμήθεια 750 ακόμα λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
    Η σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, θα βελτιώσει τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

    -Πώς προχωρά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»; Θα έχουμε μεγαλύτερη επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πιο απλές διαδικασίες;
    Η Ελλάδα προσφέρει σήμερα μεγάλη επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη τους τελευταίους 8 μήνες έχουν υπαχθεί 11.275 πολίτες στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και έχουμε καταβάλλει σε 5.000 συμπολίτες μας 15,5 εκατομμύρια ευρώ.
    Τον Νοέμβριο του 2023, τροποποιήσαμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», ώστε μέσω της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή, να έχουμε τη δυνατότητα επαναδιάθεσης κεφαλαίων προς τους πολίτες. Με το υφιστάμενο πρόγραμμα, στόχος μας είναι να τριπλασιάσουμε τις πληρωμές έτσι ώστε, έως το τέλος του χρόνου, να διατεθούν στους πολίτες, περισσότερα, από 40 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να τονίσουμε ότι τα ποσά που αποδεσμεύονται, διατίθενται εκ νέου και εξαντλούνται σε ελάχιστη ώρα, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης.

    Ταυτόχρονα, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» που λήγει στο τέλος του τρέχοντος μηνός, σχεδιάζουμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».
    Όταν σχεδιάστηκαν το «Κινούμαι Ηλεκτρικά Ι» και το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» το 2020 και το 2021 αντίστοιχα, ήταν τελείως διαφορετικά τα δεδομένα της αγοράς. Σήμερα προσφέρονται πολλά περισσότερα και πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα και αρκετοί συμπολίτες μας έχουν ήδη αξιολογήσει θετικά τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Με γνώμονα την εμπειρία υλοποίησης των δυο προηγούμενων προγραμμάτων, τη σημερινή κατάσταση και τη δυναμική εξέλιξης που παρουσιάζει, σχεδιάσαμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» τελείως διαφορετικά. Απλοποιούμε τις διαδικασίες με στόχο να επισπεύσουμε το χρόνο πληρωμής των δικαιούχων αλλά και να εξυπηρετήσουμε την πολύ αυξημένη ζήτηση που αναμένουμε ότι θα υπάρξει. Πρωταρχική μας μέριμνα, προς όφελος των πολιτών, η μικρότερη δυνατή χρονική επιβάρυνση και η μέγιστη δυνατή απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων. Πολύ σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματος.

    -Σε ό, τι αφορά στα «πράσινα ταξί» υπάρχει μια διστακτικότητα των ιδιοκτητών ταξί να ανταλλάξουν το ρυπογόνο τους όχημα με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό. Πώς θα κινηθείτε;
    Τα «πράσινα» ταξί, τολμώ να πω, ότι αποτελούν σημαντικό τομέα της αυτοκίνησης με δεδομένο ότι τα ταξί, αποτελούν το 35% των οχηματοχιλιομέτρων στην Αθήνα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αν τα θερμικά ταξί αντικατασταθούν από ηλεκτρικούς κινητήρες, θα αναβαθμιστούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες μέσα στην πόλη.
    Η επιδότηση των ιδιοκτητών ταξί αρχίζει από το ποσό των 22.500 ευρώ και εάν σε αυτό συνυπολογιστούν και κάποιες ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, οδηγός κάτω των 29 ετών, το ποσό φθάνει στα 28.000 ευρώ.
    Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, καταβλήθηκαν οι επιδοτήσεις των 22.500 ευρώ, σε 22 δικαιούχους ιδιοκτήτες ταξί.
    Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους έως την καταληκτική ημερομηνία της επιδότησης.

    -Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;
    Ως Κυβέρνηση θέτουμε προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Υλοποιούμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας όπως η μικροκινητικότητα, αλλά και τη διευρυμένη χρήση, με πλήρως προσβάσιμα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
    Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.
    Απώτερος στόχος μας, είναι η μείωση του κυκλοφοριακού και κατ’ επέκταση των ρύπων και του θορύβου μέσα από την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών, η οποία θα επιτευχθεί με σταθερή πρόοδο σε τρία επίπεδα, από τη χρήση πιο αποδοτικών εξηλεκτρισμένων οχημάτων και την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ μέχρι την γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας του τρόπου ζωής μας.

    -Μεγάλος «θόρυβος» γίνεται για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, η αναθεώρηση του οποίου συνολικά «εκκρεμεί» 16 χρόνια. Μπορείτε να μας αναλύσετε τις βασικές αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο για τον νέο ΚΟΚ;
    Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τροποποιήθηκε, συνολικά, τελευταία φορά το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα εντός και εκτός πόλεων. Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.

    Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης. Τί σημαίνει αυτό; Για πρώτη φορά κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Επίσης θέλουμε οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα.
    Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών, που προβλέπει, ο νέος Ποινικός Κώδικας υιοθετούμε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο και με τον νέο ΚΟΚ.
    Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα.

    Λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.
    Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται, πλέον, εντός των αστικών κέντρων. Άρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο, ενώ ένα που γίνεται με ταχύτητα 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για ταχύτητες δεν αναφερόμαστε σε ψυχρά νούμερα, καθώς από αυτά εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.

    Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 χρόνια και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός μετά πρέπει να επανεξεταστεί για νέο δίπλωμα.
    Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μετά την αντικατάσταση των 12 αναλογικών καμερών σε ψηφιακές αλλά και ταυτόχρονα με την περισσότερη αστυνόμευση, έχει μειωθεί κατά πολύ η είσοδος των παραβατών στις λεωφορειολωρίδες.

    Επιπλέον, από τον Δεκέμβριο του 2023 υφίσταται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία πλατφόρμα, στην οποία δίνεται πρόσβαση στον πολίτη στους πόντους, στις παραβάσεις και τυχόν αφαιρετήρια που σχετίζονται με την άδεια οδήγησης.
    Η ψηφιοποίηση αυτή, εξασφαλίζει την εφαρμογή ενός μέτρου, το γνωστό point system, το οποίο συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    -Έως το τέλος του 2024 αναμένεται και η καθολική χρήση της νέας υπηρεσίας Tap’N’Pay στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τι προσδοκάτε από αυτή τη νέα υπηρεσία;
    Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου συστήματος πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και της Αθήνας καθώς ήδη σε κάποιες πόλεις, όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα, η υπηρεσία προσφέρεται. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην πρωτεύουσα με αφετηρία τις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ενώ ως το τέλος του 2024 θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία.
    Το Tap’N’Pay θα επιτρέπει στον επιβάτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο) στον ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα δίχως να χρειάζεται να εκδώσει τις ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card αν και θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή καθώς υπάρχουν πολλοί πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
    Η ενεργοποίηση του νέου συστήματος, είναι σημαντική, εφόσον θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης ενώ ο πολίτης θα εξοικονομεί χρόνο κατά τις μετακινήσεις του, καθώς δεν θα χρειάζεται να αναζητάει τα σημεία πώλησης.
    Το νέο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες.
    Επιπλέον, με το Tap’N’Pay περιορίζονται οι εκδόσεις χάρτινων εισιτηρίων με αποτέλεσμα να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η ρύπανση του περιβάλλοντος.

    -Είστε ικανοποιημένη από την λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς; Ποια βήματα πρέπει να γίνουν για να έχουν οι πολίτες δημόσιες, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές;
    Πώς θα μπορούσα να είμαι ικανοποιημένη από την κατάσταση των λεωφορείων καθώς, δυστυχώς υπάρχουν ακόμα λεωφορεία που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα ή είναι ρυπογόνα;
    Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε σκληρά προκειμένου να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση στα ΜΜΜ, η οποία θα συμβάλλει στην αλλαγή κουλτούρας των πολιτών για τις μετακινήσεις τους. Στόχος μας είναι η ανανέωση των λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.
    Στην Αθήνα, δυστυχώς, το 39% των λεωφορείων είναι μη προσβάσιμα σε άτομα με κινητική αναπηρία. Τα νέα, λοιπόν, ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν την απαραίτητη ράμπα, οπότε γίνονται 100% προσβάσιμα, για όλους, θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω της ηλεκτροκίνησης και ευελπιστούμε ότι θα τα επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.

    -Είστε και Βουλευτής Αχαΐας. Εκεί, μεταξύ άλλων, ένα μεγάλο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πατρών – Πύργου. Πότε θα είναι έτοιμος;
    Για εμάς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ύψιστη προτεραιότητα ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου και το αποδεικνύουν οι αριθμοί.
    Η νέα εθνική οδός Πατρών – Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή, ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας.
    Πλέον, είμαστε σε θέση να ανακοινώνουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 %. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας.
    Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής, το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΣΥΡΙΖΑ: Αυξάνει την πίεση στην κυβέρνηση για Κώστα Αχ. Καραμανλή
    ΣΥΡΙΖΑ: Αυξάνει την πίεση στην κυβέρνηση για Κώστα Αχ. Καραμανλή

    Σε εγρήγορση έθεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης με την επιστροφή του από τον στρατό, ανεβάζοντας τους τόνους της αντιπαράθεσης με τη ΝΔ.

    Εχτές επανέφερε το ζήτημα της τραγωδίας των Τεμπών, επιμένοντας -παρά τις περί του αντιθέτου ενδείξεις- στην ανάγκη σύστασης επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης (ή προανακριτικής όπως συνηθίζεται να λέγεται) για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ωστόσο αναμένει από τη ΝΔ να δεσμευθεί πως θα παραπέμψει τον πρώην υπουργό της στη δικαιοσύνη.

    «Σίριαλ» με το κατηγορητήριο

    Η αρχή έγινε με τη δημοσίευση βίντεο του Στέφανου Κασσελάκη, στο οποίο μιλούσε για «συγκεκριμένο και πανίσχυρο» κατηγορητήριο κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ καλούσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να το «υπερψηφίσει, προκειμένου να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση ώστε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη, μετά από άσκηση ποινικής δίωξης». Το έγγραφο που κρατούσε ο Στέφανος Κασσελάκης κατηγορούσε τον Κώστα Καραμανλή πως «έχει τελέσει τα εγκλήματα της Έκθεσης κατ' άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ και της Διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ' άρθρο 291 παρ. 1 δ) και στ)» και παρέθετε δέκα «επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις και παραλείψεις».

    Πέρασαν εννέα ώρες μέχρι ο ΣΥΡΙΖΑ να δημοσιοποιήσει το ακριβές κείμενο του κατηγορητηρίου, ενώ διατυπώνονταν ερωτήματα για το εάν ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει και το σχετικό αίτημα για την σύσταση της προανακριτικής.

    Εν τέλει η Θεοδώρα Τζάκρη κατέθεσε στον Γραμματέα της ΚΟ της ΝΔ, Σταύρο Καλαφάτη, το κατηγορητήριο, που πλέον ήταν σαφώς «εμπλουτισμένο», ενώ η γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ καλούσε την κυβέρνηση της ΝΔ, όχι μόνο να δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει την συγκρότηση Προανακριτικής, αλλά και «να δεσμευτεί ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στην δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης».

    Ο ΣΥΡΙΖΑ στο έγγραφο που επέδωσε η Θεοδώρα Τζάκρη στη ΝΔ κατηγορεί τον Κώστα Καραμανλή για τέσσερα αδικήματα:

    1. ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ
    2. κακουργηματική έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ
    3. κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ
    4. παράβαση καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

    Η αποκωδικοποίηση των ενεργειών του ΣΥΡΙΖΑ

    Στο πόρισμα που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της Εξεταστικής δεν υπήρχε αίτημα για σύσταση προανακριτικής, ενώ ζητούσε να επιληφθεί η δικαιοσύνη για την διερεύνηση διαφόρων αδικημάτων, μεταξύ των οποίων της ανθρωποκτονίας, της έκθεσης και της διατάραξης συγκοινωνίας. Θεωρούσε δε πως προκύπτει ευθύνη του Κώστα Αχ. Καραμανλή, δια των παραλείψεων του ως προς αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις.

    Ωστόσο κρίθηκε αναγκαίο πως έπρεπε να αυξηθεί η πίεση στην κυβέρνηση, γι αυτό και η Κουμουνδούρου άλλαξε τακτική την περασμένη εβδομάδα. Κάλεσε την κυβέρνηση να δεσμευθεί για σύσταση προανακριτικής σύντομης διάρκειας (ακόμα και δύο ημερών) που τελικά θα παραπέμψει τα όποια πιθανά αδικήματα του Κώστα Αχ. Καραμανλή στην δικαιοσύνη.

    Οι επιτελείς του ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν ότι προτίθενται να καταθέσουν επίσημα το αίτημα για προανακριτική, μόνον εάν υπάρξει δέσμευση από τη ΝΔ πως θα συναινέσει στην παραπομπή του Κώστα Καραμανλή στη δικαιοσύνη. Αυτή η τακτική κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς εκφράστηκαν φόβοι από στελέχη του κόμματος πως μπορεί η ΝΔ να πει «ναι» σε προανακριτική, αλλά η κατάληξή της να αποβεί άκαρπη, να «καούν» οι κατηγορίες εναντίον του και να απαλλαγεί ο Κώστας Καραμανλής, στερώντας την δυνατότητα νέας προανακριτικής.

    Όπως έλεγαν στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά από την «άτακτη υποχώρηση» της κυβέρνησης, πλέον δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΣΥΡΙΖΑ - Τέμπη: Κατηγορεί τον Καραμανλή ακόμα και για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο
    ΣΥΡΙΖΑ - Τέμπη: Κατηγορεί τον Καραμανλή ακόμα και για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο

    Το κατηγορητήριο με συγκεκριμένες πράξεις- παραλείψεις του Κώστα Αχ. Καραμανλή για τα Τέμπη παρέδωσε το απόγευμα της Δευτέρας η Θεοδώρα Τζάκρη στον γραμματέα της Κ.Ο. της ΝΔ, Σταύρο Καλαφάτη, προς ενημέρωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, της κυβέρνησης και της Κ.Ο. της ΝΔ.

    Κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία πληρείται η αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση των κακουργημάτων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ' άρθρο 299 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ.1δ και στ’ ΠΚ και της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ.2 ΠΚ.

    «Ζητούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ να δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει την συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής κατ’ άρθρο 86 παρ.3 του Συντάγματος για να διερευνήσει τα παραπάνω εγκλήματα και να δεσμευτεί ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στη δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης», υπογραμμίζει σε σχετική δήλωσή της η κυρία Τζάκρη.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητά από τη ΝΔ και τον πρωθυπουργό να εφαρμόσει το Σύνταγμα, να ενεργοποιήσει το νόμο περί ευθύνης υπουργών και να παύσει να συγκαλύπτει την εγκληματική συμπεριφορά του κ. Καραμανλή κι από τον κ. Καραμανλή να θέσει εαυτόν στη διάθεση της δικαιοσύνης.

    Το πλήρες κατηγορητήριο:

    ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΧΙΛ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΔΟΛΟ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 299 Π.Κ, ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 291 ΠΑΡ. 1Δ) ΚΑΙ ΣΤ) Π.Κ. ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 306 ΠΑΡ. 2 Π.Κ.

    Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2023, με την ιδιότητα του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών (η οποία του είχε ανατεθεί κατόπιν διορισμού από τον Πρωθυπουργό), ενώ :

    α) είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από το νόμο, την ιδιότητά του και τις εξ αυτής αρμοδιότητες, και β) ενώ γνώριζε την μη ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από τις έγγραφες γνωστοποιήσεις αρμόδιων οργάνων του ΟΣΕ, και όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό την διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας,

    εντούτοις, κατά το ανωτέρω διάστημα (7/2019 -2/2023) παρέλειψε να προβεί στις κάτωθι ενέργειες, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

    Εάν δε, προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες ασφαλούς λειτουργίας του δικτύου, σύμφωνα με την νομική του υποχρέωση και την εγγυητική ευθύνη που είχε εκ της ιδιότητας του Υπουργού για την δημόσια ασφάλεια, είναι βέβαιο ότι δεν θα επερχόταν, ως αποτέλεσμα των παράνομων και κατά συρροή παραλείψεών του, το αποτέλεσμα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών την 28η Φεβρουαρίου 2023, οι εξ αυτής θάνατοι 57 ανθρώπων και οι σωματικές βλάβες των επιζώντων.

    Ειδικότερα:

    1. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019, δεν προέβη σε οιαδήποτε ενέργεια, καίτοι όφειλε, για την αποκατάσταση της κομβικής σημασίας ζημίας αυτής. Όπως άλλωστε ρητώς αναφέρεται και στο «Πόρισμα Γεραπετρίτη», αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα και ως εκ τούτου καθίσταται πρόδηλη και σαφής, η ουσιώδης παράλειψή του ως άνω Υπουργού.
    2. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε την παύση από το 2020 της λειτουργίας του δευτεροβάθμιου οργάνου ελέγχου και ρύθμισης της κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου (Αθήνα), ουδέν έπραξε για την επαναλειτουργία του που ήταν απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών.
    3. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ήταν έτοιμο προς λειτουργία ήδη από τον Ιούλιο 2022, ουδέποτε το έθεσε σε λειτουργία.
    4. Ο Κώστας Καραμανλής δεν υλοποίησε/ολοκλήρωσε τη Σύμβαση 717/2014, με συνέπεια την μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, καθώς και του συστήματος ETCS ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ. Αντιθέτως δε, παρέτεινε για τρία (3) επιπλέον έτη την υλοποίηση της άνω σύμβασης, καίτοι γνώριζε ότι τούτο οδηγούσε αναπόδραστα στην καθυστέρηση ενεργοποίησης των προαναφερόμενων συστημάτων ασφάλειας.
    5. Ο Κώστας Καραμανλής δεν θέσπισε νέους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας, καίτοι όφειλε βάσει των οδηγιών 2016/797 και 2016/798, παραβιάζοντας έτσι τα άρθρα 59 και 60 του ν. 4632/2019.
    6. Ο Κώστας Καραμανλής εξέδωσε στις 30-5-2022 Υπουργική Απόφαση με την οποία αυθαίρετα άλλαξε τις προϋποθέσεις για τη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως στοιχείο άμεσα συνδεόμενο με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, γνωρίζοντας ότι τοποθετώντας παρανόμως τον εν λόγω Σταθμάρχη στη θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ασφάλειας των πολιτών.
    7. Ο Κώστας Καραμανλής αν και γνώριζε ότι ήταν αναγκαία η υπηρεσία δύο σταθμαρχών στους κεντρικούς σταθμούς, αποδέχθηκε τη λειτουργία αυτών μόνο με ένα σταθμάρχη.
    8. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς την Εμπιστευτική Επιστολή που του απεστάλη στις 6-9-2021 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητή Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ, με την οποία ο τελευταίος τον προειδοποιούσε με εμφατικό και σαφή τρόπο για το σύνολο των ανωτέρω ελλείψεων/καθυστερήσεων κλπ, επισημαίνοντας του τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μέγιστης σοβαρότητας».
    9. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε τις συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής ασφάλειας που περιέχονταν στις από 7-9-2021, 9-3-2022, και 1-11-2022 Εξώδικες Δηλώσεις - Γνωστοποιήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, των οποίων είχε λάβει προσωπικά ο ίδιος γνώση !
    10. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς τις σχετικές υποδείξεις του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του οποίου είχε λάβει γνώση ήδη από τις 4-10-2021 .
    11. Ο Κώστας Καραμανλής παρότι ήταν άριστος γνώστης της ανωτέρω περιγραφομένης κατάστασης δεν προχώρησε, ως όφειλε, στη λήψη άμεσων διορθωτικών αποφάσεων-μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως:
    • Το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό.
    • Τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.
    • Τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.

    Επειδή, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ βάσιμα πιστεύει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις περί του ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει τελέσει τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ και της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ, με τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις του.

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

    Όπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων:

    α) της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ,

    β) της κακουργηματικής έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ,

    γ) της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ και

    δ) της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κασσελάκης: Έλεγε ψέματα ο κ. Καραμανλής ότι δεν είχε ενδείξεις για το δυστύχημα των Τεμπών
    Κασσελάκης: Έλεγε ψέματα ο κ. Καραμανλής ότι δεν είχε ενδείξεις για το δυστύχημα των Τεμπών

    «Θεωρώ αδιανόητο ότι φιλοκυβερνητικό μέσο είχε τις συνομιλίες που είδαμε ότι έχουν μονταριστεί, πριν ακόμη φτάσουν στα χέρια της Αστυνομίας. Είναι Δημοκρατία αυτό;», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.

    Ο κ. Καραμανλής έλεγε ψέματα όταν έλεγε «ότι δεν είχε ενδείξεις για το έγκλημα που είδαμε στα Τέμπη πριν από έναν χρόνο. Και ενδείξεις από εργαζόμενους είχε και γράμματα και συναντήσεις», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης αναφορικά με τις πρόσφατες δηλώσεις του βουλευτή Σερρών ότι δεν υπάρχει ούτε ένα χαρτί «που να λέει πως εμείς προειδοποιούμε πως θα γίνει ένα τέτοιο μεγάλο δυστύχημα».

    Ερωτηθείς αν ο κ. Καραμανλής έχει και ποινικές ευθύνες για την Τραγωδία των Τεμπών, απάντησε καταφατικά, «καταθέτουμε ένα κατηγορητήριο για τον κ. Καραμανλή για να δούμε και τι στόχο έχει ο κ. Μητσοτάκης. Θέλει να τον καλύψει;», αναφέροντας δύο συγκεκριμένα αδικήματα για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει την ποινική δίωξη του Κώστα Καραμανλή, καλώντας την Κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη να υπερψηφίσουν ην σχετική πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ώστε ο πρώην Υπουργός Μεταφορών να κριθεί από τη Δικαιοσύνη.

    «Να βάλουμε λεπτομέρεια στα εγκλήματα. Έχω μιλήσει με τους γονείς των θυμάτων και είμαστε όλοι υπέρ της λεπτομέρειας», είπε.

    «Θεωρώ αδιανόητο ότι φιλοκυβερνητικό μέσο είχε τις συνομιλίες που είδαμε ότι έχουν μονταριστεί, πριν ακόμη φτάσουν στα χέρια της Αστυνομίας. Είναι Δημοκρατία αυτό; Επιτέλους κάποιος πολιτικός να πάρει την ευθύνη;», πρόσθεσε στη συνέχεια.

    Στην ερώτηση αν θεωρεί ότι η χώρα μας είναι τριτοκοσμική ή δικτατορία και χρειάζονται διεθνείς παρατηρητές προκειμένου να διεξαχθούν αδιάβλητες εκλογές, απάντησε ότι «η δημοκρατίας μας έχει πληγεί τον τελευταίο καιρό με σκάνδαλο όπως αυτά των παρακολουθήσεων, της διαρροής προσωπικών στοιχείων πολιτών και διάφορα άλλα» και για το λόγο αυτό ζήτησε την παρουσία διεθνών παρατηρητών.

    «Μπορεί να εγγυηθεί ο κ. Μητσοτάκης ότι δεν έχουν διαρρεύσει προσωπικά δεδομένων εκλογών; Είναι μια ερώτηση που πρέπει να απαντήσει. Μας έλεγαν ψέματα ότι τα μάζεψε τα στοιχεία η κ. Ασημακοπούλου», συνέχισε.

    Σε ερώτηση που δέχθηκε για το αν εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη, απάντησε: «Την εμπιστεύομαι, αλλά από την άλλη πρέπει να υπάρχει και μια λογοδοσία της Δικαιοσύνης. Έχουν περάσει 2 χρόνια από τις υποκλοπές και το Predator. Είναι 93 στόχοι. Να μας δώσει λεπτομέρεια».

    «Έχουμε 2 μήνες δρόμο μέχρι τις ευρωεκλογές. Θα διασχίσουμε όλη τη χώρα», είπε για τις Ευρωεκλογές.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο