Τρίτη, 02 Μαρτίου 2021 07:57

Ο Ν. Χαρδαλιάς για τη διαχείριση της κακοκαιρίας "Μήδεια"

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο θέμα της διαχείρισης της κακοκαιρίας «Μήδεια» αλλά και τον εκτός διαδικασίας εμβολιασμό στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ν. Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής Γ. Καμίνη, με θέμα την αξιοποίηση των εθελοντών πυροσβεστών.

Ο κ. Χαρδαλιάς, που αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας, συνεννόησης και κοινής προσπάθειας «απέναντι σε μια κλιματική αλλαγή που θα είναι αμείλικτη για τα παιδιά μας» μίλησε διεξοδικά για τις κινήσεις της ΓΓΠΠ απέναντι στη «Μήδεια»: «Ακούσαμε για το κλείσιμο της εθνικής οδού, ότι ταλαιπωρήθηκαν οι άνθρωποι και οι φορτηγατζήδες επί ώρες. Αυτό που συνέβη με την εθνική οδό, είπε ο κ. Χαρδαλιάς, είναι ότι εν μέσω χιονοθύελλας -γιατί στις πεντέμισι η ώρα εγώ ήμουν εκεί- εν μέσω μηδενικής ορατότητας, με τις εξόδους στην εθνική να είναι με μισό μέτρο χιόνι, με κίνδυνο δηλαδή να μποτιλιαριστούν όποια φορτηγά υπήρχαν εκεί και να κλείσει ακόμα και η ΛΕΑ, πήραμε μια δύσκολη απόφαση με τον υπουργό (Μ. Χρυσοχοΐδη) να κλείσει η εθνικής οδός, ακριβώς για να μην κινδυνεύσει κανένας». Όπως σημείωσε, αυτό δεν πρέπει να δημιουργεί έκπληξη, διότι ακολουθείται και σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία, η Πολωνία και η Ολλανδία. «Είναι ένα βασικό εργαλείο αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης».

Στη κριτική, εάν «είναι δυνατόν να έχει κλείσει η εθνική οδός» είπε ότι αυτό έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν: «'Αρα, συντεταγμένα πήγαμε, προκειμένου να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος. Ταλαιπωρήθηκε για σαράντα λεπτά στη γέφυρα της Καλυφτάκη» ώστε να γίνει αναστροφή. Όπως είπε ο υφυπουργός, «είναι προτιμότερο 40 λεπτά κάποιοι να ταλαιπωρηθούν, παρά εγκλωβισμένοι ώρες ατελείωτες, χιλιόμετρα μέσα στην εθνική οδό και (να έχουμε) καταστάσεις που ζήσαμε στο παρελθόν».

Όσο για το ζήτημα των επικαλύψεων, είπε ότι στο σχέδιο «Βορέας», τόσο ο ΔΕΔΔΗΕ όσο και οι δήμοι ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν. «Το αν είχαν τα μέσα ή αν μπορούσαν να το κάνουν είναι ένα άλλο ζήτημα, στο οποίο βεβαίως εκεί έχουμε και γραφειοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με το κλάδεμα».

Παράλληλα, ζήτησε να μην ακολουθείται στο θέμα αυτό «μικροπολιτική προσέγγιση». Το θέμα δεν είναι «το ανάθεμα και οι κατάρες, το τι έγινε και τι δεν έγινε. Το θέμα είναι να συνεννοηθούμε ότι όλο αυτό είναι ένα ζήτημα πατριωτικό στο οποίο θα πρέπει όλοι να συνεργαστούμε, γιατί απέναντι σε μια κλιματική αλλαγή που μέχρι τώρα ήταν μία περιγραφή όλων αυτών που συνέβαιναν μακριά από την Ελλάδα, τώρα είναι εδώ. Και το ζούμε πολύ γρήγορα» είπε ο κ. Χαρδαλιάς.

Σχετικά με το θέμα που έθεσε ο κ. Καμίνης για τους εκτός διαδικασίας εμβολιασμούς στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Χαρδαλιάς είπε ότι «είμαστε αμείλικτοι [..] Για όσους πιστεύουν ότι στην πλάτη των ανθρώπων που πραγματικά έχουν ανάγκη το εμβόλιο, θα παίζουν τα δικά τους παιχνίδια, (δεν θα κάνουμε) ούτε βήμα πίσω» τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι «όταν έχουμε 35.000 εμβολιασμούς και συζητάμε για 3-4-5 περιπτώσεις, προφανώς είναι η απόλυτη εξαίρεση.

Δεν μπορεί να υπάρχει ένας αστυνομικός ή να υπάρχει ένας ελεγκτής γύρω από κάθε εμβολιαστή ή γύρω από κάθε δομή από τις εκατοντάδες που υπάρχουν» σημείωσε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, διαβεβαιώνοντας ότι «παρακολουθούμε από κοντά» το θέμα.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Γ. Καμίνης, είπε ότι η κυβέρνηση δεν διασφάλισε σφιχτά χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή του σχεδίου «Βορέας» από όλους τους δήμους.

Ζήτησε επίσης να μη χρεωθούν οι πολίτες που δεν είχαν ρεύμα, για τις κλήσεις τους στο «πενταψήφιο» νούμερο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ ρώτησε τον κ. Χαρδαλιά, εάν για τα άτομα που εμβολιάστηκαν εκτός διαδικασίας στη Θεσσαλονίκη «έχετε φροντίσει να ενημερωθεί η δικαιοσύνη και να ασκηθούν διώξεις».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 02 Μαρτίου 2021 09:39

Σχετικά Άρθρα

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το "έλα με φόρα" της Τσαπανίδου»
    Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το

    Το γάντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήκωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, απαντώντας στον πρωθυπουργό. «Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη θα είναι «δυναμικά και εντός της Βουλής απέναντι σε μια αλαζονική κυβέρνηση, η οποία υποτιμά τα υπόλοιπα κόμματα.

    «Αυτή την παρέλαση αλαζονείας θα την πληρώσετε. Ο κόσμος ζητά ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή αλλά δεν τις βρίσκει. Το ύφος και η συμπεριφορά υπουργών της ΝΔ δείχνουν ότι οι μέρες της παντοδυναμίας είναι στο παρελθόν και πρέπει να ξεκαβαλήσετε από το καλάμι. Όσο συνεχίζεται την αλαζονείας επιταχύνεται την έξοδό σας από το Μέγαρο Μαξίμου και εμείς θα είμαστε εδώ να σας ανοίξουμε την πόρτα», συμπλήρωσε.

    Ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να γίνει συνένοχος στην την στήριξη των ισχυρών. «Γιατί δεν δεχτήκατε την πρότασή μας γιατί πρέπει να πάρει 1,1, εκ ένα κόμμα που η ηγεσία του βρίσκεται στη φυλακή», είπε μιλώντας για την τροπολογία των Σπαρτιατών και παράλληλα εξήγησε, σε ό,τι αφορά τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΠΑΣΟΚ είχε εσωτερικές διαδικασίες.

    «Βιάζεστε και ψάχνετε συναίνεση βαθιά τα μεσάνυχτα. Όταν θέλατε να ελέγξετε την ΑΔΑΕ και να κάνετε συγκάλυψη για το σκάνδαλο. Τότε βρήκατε τον Βελόπουλο», είπε ενώ κάλεσε να είναι φειδωλός όταν μιλά για την χρεοκοπία της χώρας. «Έχουμε διάθεση συναίνεσης για μεγάλα ζητήματα όπως είναι η κλιματική κρίση. Φέραμε προτάσεις και έχουμε δουλέψει διότι είναι μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποκτήσει η χώρα ανθεκτικότητα. Πρέπει να δούμε σε ποια ζητήματα είμαστε ευάλωτοι. Αν υπάρχει διάθεση εμείς είμαστε θετικοί», κατέληξε.

    Απαντώντας, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση σύντομα θα φέρει σχετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα με τη χρηματοδότηση των Σπαρτιατών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο η ρύθμιση που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ είχε αδυναμίες. Μάλιστα, ύψωσε τους τόνους λέγοντας ότι όσα είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την έξοδο του από το Μαξίμου θυμίζει το «έλα με φόρα» της Πόπης Τσαπανίδου!

    «Αν θα μας ανοίξετε την πόρτα για να μπείτε εσείς θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός σε τρία χρόνια από τώρα», είπε κλείνοντας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Χαρδαλιάς: «Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για την ασφαλή μεταφορά όλων των μαθητών»
    Χαρδαλιάς: «Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για την ασφαλή μεταφορά όλων των μαθητών»

    Σε σειρά μέτρων και νομοθετικών ρυθμίσεων για την απλούστευση των διαδικασιών που απαιτεί η διαχείριση του συστήματος μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, προχωρά η Περιφέρεια Αττικής με γνώμονα την ασφαλή μετακίνηση και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των οικογενειών τους όπως τονίζει ο Νίκος Χαρδαλιάς.

    Η μεταφορά των 35.000 μαθητών, είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και απαιτεί συνεχή παρακολούθηση με αναπροσαρμογή των δρομολογίων. Ο αριθμός των μαθητών μεταβάλλεται διαρκώς, τόσο ανά έτος όσο και ανά Περιφερειακή Ενότητα ενώ νέες ανάγκες κυρίως από μαθητές των ειδικών σχολείων, προκύπτουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους και απαιτούν άμεσα, νέα δρομολόγια και επιπλέον οδηγούς. Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι απαραίτητες διαγωνιστικές διαδικασίες, οι οποίες διαρκούν τουλάχιστον ένα μήνα, προσθέτοντας πολυπλοκότητα στο σύστημα. Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα είναι η έλλειψη οδηγών, η οποία εντείνεται με την απορρόφηση τους στον τουριστικό κλάδο ενώ, επίσης, ζητούμενο παραμένει και η καταλληλόλητα τους.

    Η περιφερειακή Αρχή με κύριο μέλημα την ασφάλεια των μαθητών, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις, λαμβάνει μέτρα και απλουστεύει τις διαδικασίες προωθώντας νομοθετικές ρυθμίσεις και συνεργιες με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση των προκλήσεων, σε πραγματικό χρόνο.

    «Ως περιφερειάρχης αλλά πρώτα από όλα ως γονιός θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να πηγαίνουν όλοι οι μαθητές με τη μέγιστη ασφάλεια στα σχολεία τους και οι γονείς να είναι απαλλαγμένοι από το άγχος αυτό», τονίζει ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς.

    Προσθέτει δε, ότι οι υπηρεσίες δίνουν άμεσες λύσεις σε κάθε ζήτημα που προκύπτει ενώ ταυτόχρονα προωθούνται μέτρα για την οριστική επίλυση χρόνιων προβλημάτων.

    «Η πολιτική μας αναπτύσσεται σε δύο πυλώνες: Έναν πυλώνα βραχυπρόθεσμων λύσεων και έναν πυλώνα προετοιμασίας για μακροπρόθεσμες λύσεις στο θέμα Μεταφορές Μαθητών στην Αττική», εξηγεί ο κ. Χαρδαλιάς σημειώνοντας ότι με την ολοκλήρωση τους θα δημιουργηθεί «μια ολιστική ποιοτική και μόνιμη αντιμετώπιση του θέματος».

    Ταυτόχρονα, προσθέτει θα δημιουργηθεί και «ένα δίκτυο ουσιαστικής σύνδεσης ανάμεσα στην Περιφέρεια, στη σχολική κοινότητα, τους Δήμους και τους αναδόχους, ώστε η διαδικασία μεταφοράς μαθητών, συνεχώς βελτιούμενη, να συμβάλλει στη συνολικότερη αναβάθμιση της σχολικής ζωής».

    Αναλυτικότερα για τα μέτρα επίλυσης των προβλημάτων όπως αποτυπώνονται στους δύο πυλώνες, μίλησε η αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Έρρικα Πρεζεράκου, της οποίας επίσης βαθιά πεποίθηση - σύνθημα αποτελεί η φράση «Θέλω μαζί με τους αναδόχους, τα σχολεία, τους γονείς να λειτουργούμε σαν ομάδα ώστε να έχουμε και το κατάλληλο αποτέλεσμα. Όλα τα παιδιά στα σχολεία».

    Στα βραχυπρόθεσμα, σημειώνει η ίδια και προκειμένου να δοθεί άμεση λύση, βάση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαίσιο προκηρύχθηκαν αλλεπάλληλες διαγωνιστικές διαδικασίες, ώστε να αναδειχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι ανάδοχοι για τα αντίστοιχα άγονα και νέα δρομολόγια που στο μεταξύ ανέκυπταν.

    Συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας

    Στα μακροπρόθεσμα συμπεριλαμβάνεται η διερεύνηση νέων δυνατοτήτων για την υλοποίηση των οποίων, διευκρινίζει η κα Πρεζεράκου, έχουν δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

    1. Σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονική διασύνδεση και η αυτοματοποίηση της ενημέρωσης (διαλειτουργικότητα) των δυο πληροφοριακών συστημάτων: της Περιφέρειας και του υπουργείου Παιδείας.

    2. Σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών να αποφασιστούν περισσότερο ευέλικτες λύσεις όπως η ενεργοποίηση της δυνατότητας απευθείας μίσθωσης (leasing) οχημάτων και πρόσληψης οδηγών και συνοδών από την Περιφέρεια.

    3. Σε συνεργασία με τους δήμους και με τη σχολική κοινότητα δημιουργείται δίκτυο εύρεσης και παρότρυνσης νέων αναδόχων ώστε να ενταχθούν στο έργο της μεταφοράς τονώνοντας την προσφορά οχημάτων και οδηγών, (το 2024 εντάχθηκαν 15 νέοι υποψήφιοι ανάδοχοι στο πρόγραμμα).

    4. Να καθιερωθεί ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης οδηγών και συνοδών ώστε να επιτευχθεί ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους μαθητές.

    Κάποιες βασικές επισημάνσεις για τη βαθύτερη κατανόηση των προβλημάτων που ταλανίζουν σήμερα το σύστημα μεταφοράς, παρουσίασε ο διευθυντής Παιδείας στης Περιφερείας Χάρης Σερπάνος και αυτές αφορούν:

    -Στη μεταφορά μαθητών κυρίως στα Ειδικά Σχολεία αφού οι εγγραφές ή μετεγγραφές γίνονται καθ' όλη της διάρκεια του σχολικού έτους.

    -Σε σημαντική έλλειψη επαγγελματιών οδηγών. Λόγω της αύξησης του τουριστικού προϊόντος και της επέκτασης της τουριστικής περιόδου στην Αττική η ζήτηση για οδηγούς αυξάνεται στερώντας κρίσιμο αριθμό οδηγών από τη μεταφορά μαθητών και κατά συνέπεια απουσία αναδόχων.

    -Έλλειψη πλαισίου εκπαίδευσης των οδηγών και συνοδών για τη συμπεριφορά τους σε μαθητές, διευθυντές και γονείς όπως καταδεικνύει ο αριθμός των σχετικών παραπόνων

    Επίσης, παραθέτει σημαντικά στοιχεία για την επικρατούσα εικόνα στο σύστημα μεταφοράς, σημειώνοντας ότι :Το έργο της μεταφοράς μαθητών προϋποθέτει συντονισμό και με την σχολική κοινότητα και με τους αναδόχους που αναλαμβάνουν τη μεταφορά.

    Αναφέρει ότι στην Περιφέρεια Αττικής μεταφέρονται σήμερα σχεδόν 31.000 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθημερινά με περίπου 1.785 δρομολόγια.

    Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται μέσω Δημοσίων Συμβάσεων Υπηρεσιών (ΔΣΥ) με αναδόχους λεωφορείων και ταξί.

    Επιπλέον, μεταφέρονται σχεδόν 4.000 μαθητές με τη χρήση Ειδικών Μαθητικών Δελτίων (ΕΜΔ) με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

    Το βασικό κριτήριο για να καταστεί ένας μαθητής δικαιούχος μεταφοράς με ΔΣΥ είναι να υπερβαίνει η απόσταση οικίας σχολείου τα: 1.200 μέτρα για τους μαθητές δημοτικού, 3.000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίου, 5.000 μέτρα για μαθητές Λυκείου.

    Δικαιούχοι ΕΜΔ, είναι όλοι οι μαθητές Δευτεροβάθμιας που η απόσταση υπερβαίνει τα 2.500 μέτρα

    Ολοκληρώνοντας ο κ. Σερπάνος επισημαίνει ότι αυτή τη στιγμή «Το ποσοστό κάλυψης σε επίπεδο αριθμού εξυπηρετούμενων μαθητών ανέρχεται στο 97% των δικαιούχων μαθητών για το σύνολο των σχολείων, ενώ το ποσοστό αυτό θα ανέβει και άλλο της επόμενες ημέρες, αφού είναι σε εξέλιξη ήδη νέοι διαγωνισμοί».

    Πηγή: cnn.gr

  • Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
    Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης

    Ο προϋπολογισμός θα είναι συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως σήμερα (7/10), είναι η μέρα κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή. Ο φετινός θα είναι απολύτως συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο - με αιχμή το όριο (3%) στις πρωτογενείς δαπάνες - που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Οι βασικές παραδοχές του κειμένου θα είναι οι εξής:

    • Δημόσιο Χρέος: 149,1% από 153,7% που θα διαμορφωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς
    • ΑΕΠ: +2,3% (μικρή επιτάχυνση από το φετινό 2,2%). Και το 2025 η Ελληνική οικονομία θα μεγεθύνεται πολύ πιο γρήγορα από τον κοινοτικό μέσο όρο
    • Πρωτογενές πλεόνασμα: 2,5%
    • Πληθωρισμός: 2,1% από 2,8% που θα κλείσει φέτος
    • Ανεργία: 9,7% επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα (9,6% το 2009)
    • Επενδύσεις: +8,4%
    • Εξαγωγές: +4%
    • Εισαγωγές: +3,6%
    Τα μέτρα

    Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και όλα τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί, ύψους 1,45 δισ. ευρώ:

    • Αύξηση συντάξεων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης. Η αύξηση εκτιμάται κοντά στο 2,5%.
    • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ το Δεκέμβριο σε συνταξιούχους που δεν θα δουν αύξηση στη σύνταξη τους λόγω προσωπικής διαφοράς. Αφορά περίπου 670.000 συνταξιούχους µε συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.
    • Επιπλέον εντός του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν: μία επιπλέον δόση στους δικαιούχους επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑµεΑ του ΟΠΕΚΑ (αφορά περίπου 185.000 άτομα).
    • Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ, επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος θα λάβουν και οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000).
    • Οριζόντια αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου από την 1η Απριλίου ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού.
    • Από 1η Απριλίου του 2025 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 830 ευρώ με ορίζοντα να αυξηθεί στα 950 ευρώ το 2027. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.
    • Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
    • Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ένοπλες Δυνάμεις) από 1/1/2025.
    • Νέα μείωση 1% στις ασφαλιστικές εισφορές από την αρχή του 2025. Κατά 0,5% από τις εισφορές εργαζομένων και κατά 0,5% από τις εργοδοτικές εισφορές κλάδου Υγείας
    • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο µε την εφαρμογή µμηδενικού συντελεστή από το 2025.
    • Τριετής απαλλαγή φόρου εισοδήματος για κενά ακίνητα που θα ενοικιαστούν.
    • Απαλλαγή από ΦΠΑ και το 2025 στα νέα κτίρια.
    • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
    • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
    • Αυτοτελής φορολόγηση εφημεριών ιατρών ΕΣΥ µε συντελεστή 22%.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Χαρδαλιάς σε αντιπεριφερειάρχες για αντιπλημμυρικά - «Μην κρυφτούμε στο γαϊτανάκι υπευθύνων»
    Χαρδαλιάς σε αντιπεριφερειάρχες για αντιπλημμυρικά - «Μην κρυφτούμε στο γαϊτανάκι υπευθύνων»

    Με την εντολή προς στους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες να βρεθούν τις επόμενες ημέρες στα σημεία όπου πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα ή εκτελούνται ανάλογες παρεμβάσεις, ολοκληρώθηκε η σύσκεψη που συγκάλεσε χθες ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς με τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες για την αξιολόγηση της υφιστάμενης αντιπλημμυρικής θωράκισης στην Αττικής

    «Θέλω τις επόμενες εβδομάδες να βγείτε από τα γραφεία σας και να είστε στις γειτονιές», υπογράμμισε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε: «Θέλω όλοι μας να βρεθούμε στο πεδίο. Οι καιροί είναι χαλεποί, οι προσδοκίες των πολιτών είναι υψηλές και η ευθύνη δική μας είναι μεγάλη. Απέναντι στην ανησυχία όμως και στην αγωνία των πολιτών, εμείς θα απαντάμε με συγκεκριμένα έργα και συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Θα αναλάβουμε την ευθύνη που έχουμε απέναντι στον κόσμο που μας αγκάλιασε και έχει απαιτήσεις από εμάς. Οτιδήποτε αφορά την ανθρώπινη ζωή, την ανθρώπινη περιουσία και το φυσικό περιβάλλον είναι ευθύνη μας. Κάθε μέρα θα παλεύουμε για να μπορούμε να φέρνουμε αποτελέσματα».

    Ο κ. Χαρδαλιάς αφού ευχαρίστησε τους αντιπεριφερειάρχες και τα υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας για τη συμβολή τους στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, τους παρουσίασε τον «οδικό χάρτη» σχετικά με τους καθαρισμούς και τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες.

    «Δεν θέλω να υπάρξει ρέμα ή οτιδήποτε που δεν θα το έχουμε καταγράψει»

    «Αντιλαμβάνομαι ότι αρρυθμίες και παθογένειες πάρα πολλών δεκαετιών δεν μας επέτρεψαν να έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό στο κομμάτι της αντιπλημμυρικής θωράκισης. Αυτό θα αλλάξει. Και θα αλλάξει με μεθοδικότητα, συγκροτημένα και με τη σοβαρότητα που οι ίδιες οι υπηρεσίες μας έχουν επιδείξει όλο αυτόν τον καιρό. Έχουμε ατελείωτα χιλιόμετρα πρώτων παρεμβάσεων. Και έχουμε και ατελείωτα χιλιόμετρα που κάθε χρόνο πρέπει να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη συντήρησή τους», δήλωσε. Και επισήμανε: «Δεν θέλω να υπάρξει ρέμα, δεν θέλω να υπάρξει οτιδήποτε που δεν θα το έχουμε καταγράψει. Μας ενδιαφέρει να προχωρήσουμε άμεσα στα έργα τα οποία χρειάζεται να προγραμματίσουμε. Και, φυσικά, να ολοκληρώσουμε ένα πλέγμα ενεργειών και παρεμβάσεων τα οποία δεν θα επαφίενται στη "καλή διάθεση" ή την "καλή βούληση" του εκάστοτε περιφερειάρχη. Να ολοκληρώσουμε ένα πλέγμα ενεργειών, τα οποία θα αποτελούν προγραμματισμένες παρεμβάσεις που θα δεσμεύουν κάθε περιφερειακή αρχή και τα οποία φυσικά θα πρέπει να έχουν εξασφαλισμένους πόρους».

    Ο Περιφερειάρχης Αττικής αναφέρθηκε και στις επικείμενες αλλαγών που θα προβλέπει η νέα «Χάρτα» της Αυτοδιοίκησης που έρχεται προς διαβούλευση προσεχώς από το Υπουργείο Εσωτερικών, επαναλαμβάνοντας το αίτημα οι Περιφέρειες να αποκτήσουν ενισχυμένες αρμοδιότητες στα ζητήματα αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων, μαζί με τους απαιτούμενους πόρους. Όπως τόνισε, εξάλλου, ήδη από το οικονομικό επιτελείο ολοκληρώνεται, τις επόμενες ημέρες, και ο σχετικός σχεδιασμός διάθεσης κονδυλίων.

    «Μην κρυφτούμε στο γαϊτανάκι υπευθύνων»

    «Λογικές, του τύπου "το έργο δεν είναι δικό μου", "δεν είναι αρμοδιότητα δική μου, είναι του δήμου", "είναι του Υπουργείου" ή οποιουδήποτε άλλου, προφανώς τις ακούμε, όμως δεν θα κρυφτούμε πίσω από αυτό το "γαϊτανάκι" διαφορετικών υπευθύνων. Όπου μπορούμε να παρέμβουμε, θα παρεμβαίνουμε, καταρχήν με δικές μας υπηρεσίες οι οποίες κάνουν εξαιρετική δουλειά. Ταυτόχρονα όμως δεν μπορούμε να ρισκάρουμε οτιδήποτε αφορά στη συνταγματική επιταγή. Έχουμε ορκισθεί στο Σύνταγμα», τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς. Και κατέληξε: «Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με την Κυβέρνηση που έχει αποδείξει ότι διαθέτει άμεσα αντανακλαστικά σε κάθε δυσκολία που έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε. Πρέπει επιτέλους να τελειώσει για πάντα η λογική που λέει ότι για ένα θέμα ασχολούνται πολλοί διαφορετικοί. Εμείς δεν λέμε να πάρουμε τα πάντα εμείς. Εμείς λέμε να υπάρχει ένας υπεύθυνος για οτιδήποτε. Αν η Πολιτεία κρίνει ότι η Περιφέρεια πρέπει να αναλάβει το κομμάτι του καθαρισμού των ρεμάτων, θα πρέπει να είναι έτοιμη και να το θεσμοθετήσει. Και ταυτόχρονα να μας δώσει και τους απαραίτητους πόρους. Α λα καρτ επαναστάτες δεν έχουμε υπάρξει ποτέ. Είμαστε στο πεδίο, είμαστε κοντά στις γειτονιές και θέλουμε να φέρουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Και, φυσικά, δεν κρυβόμαστε πίσω από καμία αρμοδιότητα».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει
    Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει

    Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

    Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.

    Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι:

    Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

    Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο Κ.Ο.Κ είναι:

    1. Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες

    2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

    (Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

    3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.

    Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

    4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

    6. Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο