Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2022 13:47

Γεωργιάδης: Η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα ανταγωνίζεται την άλλη για το φθηνότερο «καλάθι»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα ανταγωνίζεται την άλλη για το φθηνότερο «καλάθι». Άρα, η κάθε αλυσίδα θα επιλέξει τα προϊόντα και τις τιμές. Την επόμενη εβδομάδα θα δούμε τα καλάθια των εταιρειών».

Αυτό σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης σε τηλεφωνική παρέμβασή του σήμερα, Πέμπτη 27 Οκτωβρίου, στον τηλεοπτικό σταθμό Αντέννα.

Ο υπουργός πρόσθεσε: «Εμείς δεν έχουμε βάλει διατίμηση, εμείς βάζουμε έναν καινούριο χώρο ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων. Με το καλάθι αυτό λέμε στον κάθε συμπολίτη μας "αυτά που σου είναι τελείως απαραίτητα, θα τα βρεις σε πολύ προσιτές τιμές"».

Επιπλέον ο υπουργός κάλεσε «τον κάθε κλάδο να συμμετάσχει» και πρόσθεσε: «Υπάρχουν κλάδοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και κάποιοι κλάδοι όχι. Εάν το καλάθι κερδίσει τους καταναλωτές, όλοι θα θέλουν να κάνουν το ίδιο και κανείς δεν θα θέλει να μείνει απέξω».

Για την διαγραφή του κ. Α. Πάτση

Για την διαγραφή του κ. Α. Πάτση και τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός δήλωσε:

«Την ίδια ημέρα βγήκαν στην δημοσιότητα δύο συγκλονιστικές περιπτώσεις. Η μία του κ. Πάτση και η άλλη του διπλωματικού συμβούλου του κ. Τσίπρα, του κ. Αϋφαντή, ο οποίος αποκάλυψε ότι ο κ. Κατρούγκαλος κυνηγούσε εκλιπαρώντας τον κ. Τσαβούσογλου να μην γίνει "θερμό επεισόδιο" μέχρι τις εκλογές του 2019 για να μη χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές. Τα δύο κόμματα όφειλαν να δώσουν εξηγήσεις για αυτά που ακούστηκαν. Η Ν.Δ. προχώρησε άμεσα στη διαγραφή Πάτση. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε τίποτα. Αυτή είναι η διαφορά των δύο κομμάτων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2022 13:53

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας με καθυστέρηση ετών – Οι δεσμεύσεις του Γεωργιάδη
    Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας με καθυστέρηση ετών – Οι δεσμεύσεις του Γεωργιάδη

    Με αρκετά χρόνια καθυστέρηση αναμένεται να δημιουργηθεί ο ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος υγείας τον οποίο έχουν επιχειρήσει να δημιουργήσουν αρκετές κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια. Η σημερινή κυβέρνηση ήδη από την πρώτη της θητεία είχε δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει τον ηλεκτρονικό φάκελο για τους ασθενείς ο οποίος θα περιλαμβάνει όλα τα ιατρικά τους δεδομένα ώστε να διευκολύνονται στις υπηρεσίες που θα λαμβάνουν από το σύστημα υγείας.

    Δέσμευση Γεωργιάδη για το καλοκαίρι του 2025

    Αρκετά χρόνια μετά όμως από τις δεσμεύσεις που έχουν διατυπωθεί, ο φάκελος ακόμη δεν είναι έτοιμος παρότι επιχειρείται αυτή την περίοδο να ξεκινήσει και η ψηφιοποίηση των ιατρικών δεδομένων των ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία. Ο υπουργός υγείας πάντως Άδωνις Γεωργιάδης δεσμεύεται ότι το καλοκαίρι του 2025 ο ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος υγείας θα είναι πραγματικότητα.

    «Το επόμενο καλοκαίρι θα είναι έτοιμος ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Ασθενούς. Όσοι κάνουν αυτές τις προληπτικές εξετάσεις, τα στοιχεία τους θα μπαίνουν στον ηλεκτρονικό φάκελο και από εκεί και πέρα, ό,τι συμβαίνει στη ζωή τους, ο γιατρός θα μπορεί να το γνωρίζει» σημειώνει ο υπουργός Υγείας.

    Στην τελευταία προσπάθεια να δημιουργηθεί ο θεσμός του προσωπικού γιατρού ήταν υποχρεωτική η δημιουργία και του ηλεκτρονικού φακέλου των ασθενών από τους γιατρούς που θα αναλάμβαναν ρόλο στο νέο σύστημα.

    Όμως επειδή ο θεσμός του προσωπικού γιατρού «κόλλησε», μαζί του «κόλλησε» και η δημιουργία του φακέλου. Έτσι σήμερα σχεδόν οι μισοί πολίτες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό φάκελο υγείας, ενώ και όσοι έχουν αποκτήσει, αυτός δεν ενημερώνεται αφού ουσιαστικά έχει «παγώσει».

    «Πάγωσε» η ψηφιοποίηση των φακέλων στα νοσοκομεία

    Στο μεταξύ μπλόκαρε και το πρόγραμμα ψηφιοποίησης των ιατρικών φακέλων των ασθενών στα νοσοκομεία, που επρόκειτο να ξεκινήσει πριν λίγο καιρό.

    Ο περιβόητος ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος υγείας των ασθενών, θα ξεκινούσε σταδιακά μέσα στα νοσοκομεία αφού θα ψηφιοποιούνταν όλα τα αρχεία με Ευρωπαϊκά κονδύλια.

    Το έργο έχει αναλάβει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας και ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες και θα έπρεπε να ξεκινήσουν να σκανάρουν εκατομμύρια στοιχεία με φακέλους ασθενών ώστε να ψηφιοποιηθούν όλα τα δεδομένα.

    Ωστόσο, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές του ethnos.gr, ενώ για πρώτη φορά τα νοσοκομεία είναι έτοιμα και έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει παγώσει τη διαδικασία και οι ομάδες που θα ξεκινούσαν το έργο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.

    Να τονιστεί ότι οι διοικήσεις των νοσοκομείων είχαν ειδοποιηθεί από το υπουργείο υγείας από τον περασμένο Αύγουστο και έχουν ετοιμάσει ειδικούς χώρους συγκέντρωσης των φακέλων, όπου και θα εργαστούν τα στελέχη για την ψηφιοποίηση των ιατρικών δεδομένων των ασθενών.

    Όμως τα ειδικά κλιμάκια που έχουν συσταθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να προχωρήσουν στην ψηφιοποίηση τους, δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί.

    Αλλά το ζήτημα είναι πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. η οποία έχει θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ κατά τη συνήθη τακτική η χώρα μας έχει καθυστερήσει. Με βάση το χρονοδιάγραμμα πάντως το έργο πρέπει να είναι έτοιμο τον Φεβρουάριο του 2026.

    Να σημειωθεί εδώ ο ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος ασθενών όταν θα είναι έτοιμος θα περιλαμβάνει όλα τα ιατρικά αρχεία των ασθενών από τα φάρμακα που έλαβαν μέχρι τις νοσηλείες και τις επεμβάσεις που μπορεί να έχουν πραγματοποιήσει. Πρόσβαση θα έχουν οι ίδιοι με κωδικό αλλά και οι γιατροί τους οποίους θα πρέπει να δίνουν έγκριση προκειμένου να μπορούν να εισέλθουν στο ψηφιακό τους αρχείο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • «Πόλεμος» στη Βουλή ανάμεσα σε Γεωργιάδη και Πολάκη - Υπερψηφίστηκε η άρση ασυλίας του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ
    «Πόλεμος» στη Βουλή ανάμεσα σε Γεωργιάδη και Πολάκη - Υπερψηφίστηκε η άρση ασυλίας του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ

    Υπερψηφίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (17/10) στη Βουλή η άρση ασυλίας του Παύλου Πολάκη, που ήρθε μετά από πρόταση της Επιτροπής Δεοντολογίας.

    Συγκεκριμένα, υπέρ της άρσης ασυλίας του βουλευτή Χανίων ψήφισαν 224, κατά 46 και παρών 2.

    Η εξέλιξη για τον Παύλο Πολάκη ήρθε έπειτα από έγκληση του Άδωνι Γεωργιάδη για συκοφαντική δυσφήμηση και εξύβριση δημοσίως, μέσω internet κατ’ εξακολούθηση.

    Σύμφωνα με τον φάκελο της δικογραφίας, η μήνυση και αγωγή αφορά ανάρτηση του βουλευτή που υποστηρίζει ότι ο Υπουργός Υγείας χρηματίστηκε χαρακτηρίζοντας τον «λαδέμπορα».

    Κόντρα Πολάκη-Γεωργιάδη

    Νωρίτερα ξέσπασε "μάχη" ανάμεσα στον υπουργό Υγείας και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υγείας αποκάλεσε τον Άδωνι Γεωργιάδη, λαδέμπορα και αδιευκρίνιστο. «Εγώ δεν ζητώ καμία συγγνώμη από κανέναν που διασπάθισε δημόσιο χρήμα και υπόσχομαι ότι θα συνεχίσω να πολεμώ για να ξαναφτιάξουμε μια έντιμη Ελλάδα», σημείωσε ο ίδιος. Σύμφωνα με τον ίδιο στη δίκη που θα γίνει με αντίδικο τον κ. Γεωργιάδη θα πρέπει να βρεθεί ένας δικαστής, «ο οποίος θα μπει στην ουσία της υπόθεσης όπως μπήκαν οι αμερικανοί δικαστές και το FBI», αναγκάζοντας τη Novartis να καταβάλλει στο αμερικανικό δημόσιο περί τα 400 εκατ. δολάρια.Ο Παύλος Πολάκης από το βήμα της Βουλής παρουσίασε και ένα μπουκαλάκι με αντισηπτικό το οποίο κοστίζει 1,5 ευρώ ενώ πριν από λίγα χρόνια κόστιζε 30 λεπτά.

    Απαντώντας ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι η μήνυση που κατέθεσε αποτελεί το έσχατο μέσο καταφυγής για να βρει το δίκαιο του και να ο πρώην Υπουργός ζητήσει συγγνώμη θα αποσύρει τη μήνυση. «Είπε ο Π. Πολάκης όσα ακούω για τη Novartis από την πρώτη μέρα. Τόσο αξιόπιστοι είναι οι μάρτυρες, ο ένας είναι στη φυλακή, ο Φιλίστωρ Δεστεμπασίδης κι ο άλλος την αναίρεσε την καταγγελία, Νίκος Μανιαδάκης», τόνισε και εξήγησε ότι η Τουλουπάκη τον έψαχνε επί 3 συναπτά έτη και δεν βρήκε τίποτα. «Αυτά τα χρόνια έγινε έλεγχος στους λογαριασμούς όλης της οικογένειάς μου, των εταιρειών μου. Κάλεσε τους πελάτες η κυρία Τουλουπάκη για να εξηγήσει γιατί αγόραζαν βιβλία από την εταιρεία μου. Δεν βρήκε κάτι να με καλέσει καν για εξηγήσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά. Προσέθεσε ότι όπως και σε κάθε υπόθεση που έχει αρχειοθετηθεί μπορεί να ανοίξει εκ νέου αν βρεθούν νέα στοιχεία.

    «Κάπου πρέπει να μπει ένα όριο»

    Σε ότι αφορά τα αδιευκρίνιστα εισοδήματα, τόνισε ότι κάθε πηγή εισοδήματος που δεν είναι μισθοδοσία θεωρείται αδιευκρίνιστο. «Στη δική μου περίπτωση είχα εισοδήματα από τις εταιρείες μου. Που είχα φτιάξει 30 χρόνια πριν. Δεν αυξήθηκαν τα κέρδη μου όταν έγινα υπουργός, μειώθηκαν τα κέρδη μου. Έγινε έλεγχος φορολογικός και διευκρινίστηκαν στην εφορία γιατί η οικονομική εισαγγελία διερευνά ποινικά θέματα», υπογράμμισε. Συμπλήρωσε ότι έγινε έρευνα για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και δεν βρέθηκαν καν ενδείξεις ενώ για τα υπόλοιπα έπρεπε να τα ψάξουν οι φορολογικές αρχές που τα έψαξαν και δεν βρήκαν τίποτα.

    «Κάπου πρέπει να μπει ένα όριο. Υπάρχει κάτι άλλο να κάνω για να σταματήσει ο Πολάκης να με συκοφαντεί. Ποια είναι η αντιπρότασή σας; Πείτε μου εσείς ένα άλλο τρόπο για να υπερασπιστώ την τιμή και υπόληψη μου. Υπάρχει κάτι άλλο για να σταματήσει ο Πολάκης; Πείτε μου εσείς; Εγώ λέω να πάμε στο Δικαστήριο. Εσείς τι λέτε σε αυτό. Λέτε όχι. Να συνεχίσει να με συκοφαντεί χωρίς καμία συνέπειες», τόνισε απευθυνόμενος προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και συνέχισε: «Δεν είστε υπερ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Εγώ τι είμαι ζώο; Εσείς που είστε τόσο ευαίσθητοι, για τα δικά μου έχετε ευαισθησία;»

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μήνυμα Γεωργιάδη κατά της υπεσυνταγράφησης: Σταματήστε, θα σας πιάσουμε - Οι 10 κραυγαλέες περιπτώσεις και οι επιστροφές χιλιάδων ευρώ
    Μήνυμα Γεωργιάδη κατά της υπεσυνταγράφησης: Σταματήστε, θα σας πιάσουμε - Οι 10 κραυγαλέες περιπτώσεις και οι επιστροφές χιλιάδων ευρώ

    «Θερίζει» η παραβατικότητα στο σύστημα συνταγογράφησης φαρμάκων και διαγνωστικών εξετάσεων στον ΕΟΠΥΥ αφού έπειτα από ελέγχους που έκανε ο ΕΟΠΥΥ και η ΗΔΙΚΑ βρέθηκαν εκατοντάδες γιατροί να συνταγογραφούν παρανόμως και κραυγαλέα φάρμακα εκτός κάθε λογικής.

    Οι 10 κραυγαλέες περιπτώσεις και οι επιστροφές χιλιάδων ευρώ

    Μάλιστα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασε 10 ενδεικτικές κραυγαλέες περιπτώσεις παραβατικότητας στη συνταγογράφηση φαρμάκων. Ενδεικτικά μία γιατρός στη Μυτιλήνη συνταγογραφούσε στην 15χρονη κόρη της 3 διαφορετικές στατίνες (φάρμακο για τη χοληστερίνη) χωρίς φυσικά να μπορεί να το δικαιολογήσει.

    Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι ο ίδιος κάλεσε τη γιατρό για να τη ρωτήσει σχετικά και η οποία του δήλωσε ότι η κόρη της είχε μία σπάνια ασθένεια και «δεν θα ξανασυμβεί».

    Οι γιατροί που εντοπίσθηκαν να υπερσυνταγογραφούν αποκλείσθηκαν ήδη από το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ενώ θα κληθούν να επιστρέψουν χιλιάδες ευρώ στο σύστημα υγείας. Παράλληλα σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας θα ελεγχθούν και φορολογικά.

    «Σταματήστε να υπερσυνταγογραφείτε θα σας πιάσουμε» διαμήνυσε ο υπουργός Υγείας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

    Ο Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε σε 100 νέες περιπτώσεις ιατρών που έκαναν υπερβολική συνταγογράφηση και όπως διαπιστώθηκε από τους ελέγχους που έγιναν μέσα στους πρώτους 8 μήνες φέτος έγραψαν 250 έως 422 διαφορετικά φάρμακα ανά ασθενή.

    Πράγμα που σημαίνει κατά τον υπουργό Υγείας ότι ο κάθε ασθενής από αυτούς τους γιατρούς έπαιρνε από 250 έως 1.600 τεμάχια φαρμάκων. «Δεν υπάρχει άνθρωπος που να πάρει τέτοια ποσότητα και να μην χαιρετίσει τον μάταιο τούτο κόσμο» δήλωσε ο υπουργός Υγείας.

    Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας θα γίνει αναδρομικός έλεγχος ενώ εκτίμησε ότι είναι τουλάχιστον κατά 50 εκατ. ευρώ τα φάρμακα που συνταγογραφούνται ετησίως στον ΕΟΠΥΥ χωρίς να χρειάζεται να γράφονται.

    Ο αρμόδιος υπουργός Υγείας δήλωσε εμφατικά ότι δεν έχει διάθεση να τιμωρήσει κανέναν αλλά επιθυμεί να μπει μια τάξη στο χώρο αυτό ώστε οι γιατροί να μην χρησιμοποιούν με αθέμιτο και ανεύθυνο τρόπο την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

    Οι 10 πιο κραυγαλέες περιπτώσεις που εντοπίστηκαν:

    • Παθολόγος στη Γλυφάδα έγραψε 221 σκευάσματα με 1621 τεμάχια στη μητέρα της και όλα εκτελέστηκαν στο ίδιο φαρμακείο.
    • Παθολόγος στη Μυτιλήνη που συνταγογραφούσε μόνο βραδινές ώρες από τις 9 το βράδυ έως τις 4 το πρωί, έγραψε 705 διαφορετικά σκευάσματα και 1818 τεμάχια στον άνδρα τις δύο κόρες και τον εαυτό της. «Την πήρα ο ίδιος καθώς είχε γράψει στην κόρη της 15 ετών 3 διαφορετικές στατίνες. Της είπα είμαι 53 ετών και παίρνω μια στατίνη, μου είπε ότι έχει πολύ σπάνια πάθηση αλλά δεν θα ξαναγίνει. Η ίδια είχε γράψει φάρμακα σε αλλοδαπό τεχνικό που είχε έρθει για συναυλία στο νησί και πρέπει να έφυγε με 1.000 τεμάχια» είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
    • Καρδιολόγος στη Νέα Μηχανιώνα έγραψε σε δύο αλλοδαπούς 500 σκευάσματα και 925 τεμάχια
    • Γιατρός έγραψε 258 διαφορετικά σκευάσματα συνολικά 704 τεμάχια που εκτελέστηκαν σε φαρμακείο συγγενή ασθενούς
    • Παθολόγος στην Αθήνα έγραφε 362 σκευάσματα σε έναν ασθενή που εκτελέστηκαν σε φαρμακείο συγγενούς του και συνολικά εκτελέστηκαν 686 τεμάχια
    • Παιδίατρος στη Θεσσαλονίκη έγραψε 300 σκευάσματα και 1350 τεμάχια σε 4 παιδιά που είναι μέλη αθλητικού συλλόγου εκτελώντας όλες τις συνταγές σε ένα κεντρικό φαρμακείο
    • Ψυχίατρος στην Αθήνα έγραψε 980 τεμάχια φαρμάκων
    • Ορθοπεδικός στην Πάτρα έγραψε 1060 τεμάχια από αντιφλεγμονώδη
    • Δερματολόγος στο Ηράκλειο έγραψε 275 φάρμακα και 1500 τεμάχια
    • Γυναικολόγος στη Λάρισα έγραψε 200 φάρμακα και 1.100 τεμάχια προσφέροντας εξειδικευμένη φροντίδα σε εγκύους και γυναίκες σε εμμηνόπαυση

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Φάρμακα: Το νέο μέτωπο Άδωνι Γεωργιάδη με τον κλάδο – Οι πιέσεις, η έλλειψη μέτρων και ελέγχων
    Φάρμακα: Το νέο μέτωπο Άδωνι Γεωργιάδη με τον κλάδο – Οι πιέσεις, η έλλειψη μέτρων και ελέγχων

    Ανάμεσα σε συμπληγάδες περνά τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς έχει πλέον ανοίξει για τα καλά νέο μέτωπο με την αγορά του φαρμάκου.

    Η πολιτική υγείας στον τομέα του φαρμάκου που ακολουθείται από την κυβέρνηση, έχει οδηγήσει τις περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες να βρίσκονται απέναντι από το υπουργείο υγείας, καθώς για πρώτη φορά καλούνται να καλύψουν με δικά τους έξοδα 8 στα 10 φάρμακα που σήμερα χορηγούνται στα δημόσια νοσοκομεία.

    Η στρεβλή αυτή πολιτική φαρμάκου που ακολουθείται, απέχει πολύ από τη δυνατότητα που μπορεί να δοθεί στις επιχειρήσεις του κλάδου για ανάπτυξη αλλά και περαιτέρω επενδύσεις στη χώρα μας.

    Αυτό είναι και το επιχείρημα των εκπροσώπων των φαρμακευτικών επιχειρήσεων καθώς επισημαίνουν ότι με τις επιβαρύνσεις που δέχονται οι οποίες αγγίζουν πλέον το 83% των συνολικών τους εσόδων, δεν μπορούν να προγραμματίσουν επιχειρηματικά την επόμενη ημέρα

    Ωστόσο αυτό το συνονθύλευμα πολιτικών αποφάσεων με τις υποχρεωτικές επιστροφές και εκπτώσεις, οδηγεί ενίοτε και στη μη εισαγωγή νέων καινοτόμων φαρμάκων στη χώρα μας. Κάτι που βέβαια θα βλάψει τους Έλληνες ασθενείς οι οποίοι δεν θα έχουν πρόσβαση σε νέες θεραπείες οι οποίες κυκλοφορούν στην υπόλοιπη Ευρώπη.

    Η περιορισμένη χρηματοδότηση τα τελευταία χρόνια

    Αιτία αυτής της στρεβλής πολιτικής που ακολουθείται στο φάρμακο είναι εκτός των άλλων και η περιορισμένη χρηματοδότηση τα τελευταία χρόνια, καθώς τα κονδύλια που διαθέτει η πολιτεία για τα φάρμακα δεν έχουν αυξηθεί εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη κινείται στα 2,145 δις ευρώ, ποσό που υπολείπεται πολύ από τις ανάγκες που υπάρχουν σήμερα στη χώρα.

    Όλα αυτά την ώρα που κάθε χρόνο παράγονται και προστίθενται νέες καινοτόμες θεραπείες στο «καλάθι» των φαρμακευτικών επιλογών, οι οποίες προσφέρουν περισσότερα χρόνια ζωής στους ασθενείς, αλλά δεν καλύπτονται οικονομικά από την πολιτεία αφού η δαπάνη παραμένει ίδια.

    Ταυτόχρονα η έλλειψη θεραπευτικών πρωτοκόλλων που να θέτουν κάποια όρια αλλά και κανόνες στη συνταγογράφηση των φαρμάκων, επιβαρύνουν την κατάσταση καθώς ανεξέλεγκτα συνεχίζεται η συνταγογράφηση προς κάθε κατεύθυνση.

    Η στρεβλή εικόνα στην αγορά του φαρμάκου

    Παράλληλα η έλλειψη ελέγχων αλλά και επεξεργασίας των στατιστικών δεδομένων που υπάρχουν σήμερα για τις χρόνιες ασθένειες, φαίνεται ότι συμβάλλουν στο να συνεχίζεται η στρεβλή αυτή εικόνα στην αγορά του φαρμάκου.

    Και όλα αυτά δεν θα είχαν καμία σημασία εάν στο τέλος δεν κινδύνευαν οι ασθενείς - ειδικά με χρόνια και σοβαρά νοσήματα - να βρεθούν χωρίς τις νέες καινοτόμες θεραπείες που διατίθενται στον υπόλοιπο πλανήτη.

    Άλλωστε οι φαρμακευτικές εταιρείες που καλούνται σήμερα να καλύψουν το 83% τις φαρμακευτικής δαπάνης για τα νοσοκομειακά Φάρμακα, εμμέσως πλην σαφώς προειδοποιούν ότι οι μητρικές τους εταιρείες θα τους απαγορεύουν στο μέλλον να εισάγουν στη χώρα μας όλες τις νέες θεραπείες.

    Υπό το πρίσμα αυτό ο Άδωνις Γεωργιάδης αλλά και γενικότερα η κυβέρνηση θα κληθούν να λάβουν αποφάσεις που να φέρουν εξορθολογισμό της φαρμακευτικής πολιτικής, ώστε οι Έλληνες ασθενείς να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα φάρμακα που πραγματικά έχουν ανάγκη.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο