Αν δεν υπήρχε το δυστύχημα στα Τέμπη, η σημερινή συνεδρίαση θα είχε αντικείμενο την αύξηση του κατώτατου μισθού
Διευρύνονται οι συζητήσεις για τις πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης για το δυστύχημα στα Τέμπη, βάζοντας στο στόχαστρο και τις ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή.
Έτσι, ενώ φαινόταν πως η υποψηφιότητα του πρώην υπουργού στις Σέρρες ήταν ειλημμένη απόφαση με κυβερνητικά στελέχη να διαμηνύουν πως ο λαός είναι αυτός που θα κρίνει τον κύριο Καραμανλή, τις τελευταίες ώρες άνοιξε μια νέα συζήτηση και ένας έντονος προβληματισμός για το αν τελικά πρέπει να είναι ξανά υποψήφιος στα γαλάζια ψηφοδέλτια.
Η συζήτηση άνοιξε ιδίως μετά τις σκέψεις της κυβέρνησης, που εκφράστηκαν μέσω διαφόρων υπουργών, ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από τον κ. Καραμανλή πραγματοποιήθηκε με την απόφασή του να παραιτηθεί από υπουργός την ίδια κιόλας ημέρα του δυστυχήματος και άρα έπραξε αυτό που έπρεπε να κάνει.
Το ενδεχόμενο ωστόσο, που παραμένει ανοικτό -να περιοριστεί στην παραίτησή του από υπουργός, και να είναι υποψήφιος στις εθνικές εκλογές- προκαλεί συζητήσεις όχι μόνο από την αντιπολίτευση που είναι ριζικά αντίθετη, αλλά και από φιλοκυβερνητικούς βουλευτές.
Η πίεση που ασκείται στο παρασκήνιο ώστε να πέσουν οι τόνοι σε σχέση με τη συμμετοχή του τις εκλογές φαίνεται πως είναι έντονη. Όπως έλεγαν μάλιστα βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, «καλύτερα να το πράξει ο ίδιος πριν του το ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης».
Οι πραγματικές ευθύνες και παραλήψεις
Τα τελευταία 24ωρα γίνεται λόγος για πραγματικές ευθύνες και για παραλείψεις. Δεν είναι τυχαία η νέα συγγνώμη που εξέφρασε απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων ο Γιώργος Γεραπετρίτης στην αρχή της συνέντευξης Τύπου που έδωσε ανακοινώνοντας τα νέα μέτρα ασφαλείας και ανάκτησης εμπιστοσύνης για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε ξεκάθαρα για ευθύνες πέραν του ανθρώπινου λάθους, ενώ παρέπεμψε στη δικαιοσύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες υπουργών.
Ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων είναι θέμα της δικαιοσύνης να το κρίνει καμία σκιά τα πάντα με διαφανή τρόπο».
Εκτός όμως από τον υπουργό Επικρατείας, που έδειξε ότι το θέμα στην ουσία δεν έχει κλείσει οριστικά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου μιλώντας στον Σκάι ανέφερε μεταξύ άλλων πως «έχουν μία αντανάκλαση ευθύνης, χωρίς αμφιβολία, στη δική μας κυβέρνηση, στις διοικήσεις, στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δεν το κρύψαμε».
Το δρόμο που επέλεξε και ο ίδιος έδειξε εμμέσως στον Κώστα Καραμανλή ο βουλευτής της Ν.Δ και πρώην υπουργός Θοδωρής Ρουσόπουλος. Ερωτηθείς σχετικώς σε τηλεοπτική εκπομπή ο κ. Ρουσόπουλος απάντησε : «δεν θα του πω εγώ τι θα κάνει, ο κόσμος είναι ο υπέρτατος κριτής. Όταν εγώ το 2008 κατηγορήθηκα για αθλιότητα.... εγώ είπα το 2009 στον Καραμανλή δεν θα κατέβω υποψήφιος δεν θα μπορούσα να παλέψω την κατάσταση».
Το αρνητικό κλίμα για τον κ. Καραμανλή συντηρείται και από την αντιπολίτευση. Η Κουμουνδούρου θεωρεί ότι αν ο κ. Καραμανλής μείνει εκτός ψηφοδελτίων θα θεωρηθεί πολιτική «νίκη», άσχετα αν ο ΣΥΡΙΖΑ στα δικά του ψηφοδέλτια συμπεριλάβει υποψηφίους που έχουν καταδικαστικές αποφάσεις, όπως υποστηρίζει η Νέα Δημοκρατία.
Μάλιστα στον ΣΥΡΙΖΑ λένε ότι την τελευταία τετραετία έχουν καταθέσει 60 επίκαιρες ερωτήσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο εκ των οποίων οι 22 αφορούσαν ειδικά την ασφάλεια. Η τελευταία μάλιστα ήταν οκτώ ημέρες πριν την τραγωδία.
Σήμερα η συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου
Σήμερα το πρωί συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Είναι αυτή η συνεδρίαση που δεν έγινε αφού μεσολάβησε η τραγωδία.
Η σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου έχει ως θέμα την ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για τα θέματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Ο πρωθυπουργός πρόκειται να ανακοινώσει μέτρα που θα αφορούν τις αποζημιώσεις που προβλέπονται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο κ. Μητσοτάκης αύριο Παρασκευή θα επισκεφθεί με το ίδιο θέμα της στην ατζέντα την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου.
Θεωρητικά αν δεν υπήρχε το δυστύχημα στα Τέμπη, η σημερινή συνεδρίαση θα είχε αντικείμενο την αύξηση του κατώτατου μισθού και μέσα από εκεί θα περιγραφόταν με έναν τρόπο ο οδικός χάρτης μέχρι τις εκλογές.
Θα γινόταν αντιληπτές δηλαδή ποιες θα ήταν οι προθέσεις του πρωθυπουργού ως προς τον χρόνο διεξαγωγής τους. Το θέμα ωστόσο, παρά την τραγωδία, συντηρείται σε επίπεδο συζήτησης μεταξύ κυβερνητικών βουλευτών και στελεχών με ορισμένους να προτείνουν, παρά το σημερινό δυσμενές και βαρύ κλίμα για την κυβέρνηση οι πρώτες κάλπες να στηθούν στις 9 Απριλίου.
Ο λόγος που πιστεύουν κάτι τέτοιο είναι πως αν οι εκλογές πάνε τελικά για τον Μάϊο, τότε θα είναι αρκετά δύσκολος ο στόχος του κ. Μητσοτάκη για αυτοδυναμία της ΝΔ:
«Ορισμένοι σκέφτονται τεχνοκρατικά και όχι πολιτικά» λένε οι βουλευτές αυτοί που υποστηρίζουν ότι δεν θα πρέπει να αλλάξει ο αρχικός στόχος που ήταν οι εκλογές να πραγματοποιηθούν την Κυριακή 9 Απριλίου.
Μάλιστα μερικοί εξ αυτών, λένε ότι αν οι εκλογές γίνονταν στις αρχές του άλλου μήνα, τότε υπήρχαν περιθώρια στις δεύτερες εκλογές ο στόχος της αυτοδυναμίας να ήταν εφικτός. Τώρα όμως που συνεχώς θα συζητάμε το δυστύχημα και τις ευθύνες της κυβέρνησης και των υπουργών σε κάθε δημόσια αντιπαράθεση, ο στόχος αυτός αδυνατίζει, με ό,τι σημαίνει αυτό.