Οι Λέσχες Αμαλιάδας και Πύργου συναντήθηκαν στον πολυχώρο ΔΕΞΑΜΕΝΗ
Στον φιλόξενο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΧΩΡΟ «ΔΕΞΑΜΕΝΗ» στον Πύργο συναντήθηκαν τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης Πύργου(ΔΕΞΑΜΕΝΗ αναγνώσεων) και μέλη της Λέσχης Βιβλίων Αμαλιάδας το απόγευμα της Κυριακής 8 για να σχολιάσουν το εξαιρετικό μυθιστόρημα της συγγραφέως Ρέας Γαλανάκη «Ελένη, ή ο Κανένας».
Οι Λέσχες Ανάγνωσης του Πύργου και της Αμαλιάδας αποτελούνται ουσιαστικά από παρέες, με κοινό παρανομαστή και επιδίωξη την ανάγνωση και τη συζήτηση.
Πρόκειται για δυο ομάδες ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει να συναντιούνται σε τακτά διαστήματα ( μία φορά τον μήνα) και να συζητούν για βιβλία που αποφάσισαν να διαβάσουν από κοινού.
Λειτουργούν με απλό τρόπο αποσκοπώντας στην καλλιέργεια της σχέσης των μελών τους με το διάβασμα, καθώς η ανάγνωση βιβλίων είναι ένας ευχάριστος και εποικοδομητικός τρόπος για να περνά κάποιος την ελεύθερη ώρα του , έτσι οι δυο συλλογικότητες έχουν συσσωρεύσει αρκετή εμπειρία και έχουν γίνει μέρος της προσωπικής και κοινωνικής ζωής των ανθρώπων των δυο πόλεων.
Το μυθιστόρημα «Ελένη, ή ο Κανένας» στηρίζεται σε μια πραγματική ιστορία. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο που έχει μεταφερθεί και στο θέατρο από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας με μεγάλη επιτυχία.
Το νήμα έδωσε η ζωή της σπετσιώτισσας και πρώτης σπουδασμένης ελληνίδας ζωγράφου Ελένης Αλταμούρα - Μπούκουρα, που μεγάλωσε στην μετεπαναστατική Ελλάδα του 19ου αιώνα, κόρη καπετάνιου που υπήρξε ο πρώτος θεατρώνης της Αθήνας.
Στα νιάτα της η Σπετσιώτισσα Eλένη Mπούκουρα ντύθηκε άντρας για να μπορέσει να σπουδάσει ζωγραφική στην Iταλία, παντρεύτηκε τον ζωγράφο Σαβέριο Aλταμούρα, γέννησε τα παιδιά της (ανάμεσά τους και τον θαλασσογράφο Iωάννη Aλταμούρα), επέστρεψε εγκαταλειμμένη από τον άντρα της στην Aθήνα και εργάστηκε ως ζωγράφος. Στα γεράματά της έζησε δυο δεκαετίες μόνη και έγκλειστη στο παραθαλάσσιο σπίτι των Σπετσών, παροπλισμένη πια ζωγράφος και χαροκαμένη μάνα, τριγυρισμένη από ψιθύρους για άσκηση μαγείας και για τρέλα. Δραματική, προκλητική, με πολλές ανατροπές και αντιφάσεις κύλησε η ζωή της πρώτης Eλληνίδας ζωγράφου, για την οποία δεν διαθέτουμε ακόμη όλα τα κλειδιά. Tο μυθιστόρημα Eλένη ή ο Kανένας προσπάθησε να προσεγγίσει τον βίο και τον μύθο αυτής της υπαρκτής, της πάντα επίκαιρης Eλένης, με τα δικά του αντικλείδια.
Πηγή: Εφημερίδα Πρωινή