Τρίτη, 03 Σεπτεμβρίου 2019 11:38

Δανεισμός τέλος: «Αν θέλετε τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναγνωρίστε ότι είναι δικά μας», λέει το Βρετανικό Μουσείο

Γράφτηκε από τον

Με μια προκλητική απάντηση της εκπροσώπου του Βρετανικού Μουσείου στην εφημερίδα «Τα Νέα», μάλλον παίρνει τέλος η συζήτηση για τον δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, όπως πρότεινε με τη συνέντευξή του στον Observer ο Ελληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Προϋπόθεση για να μπούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση περί δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι να αναγνωρίσετε ότι νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι η Βρετανία και όχι η Ελλάδα» ήταν η δήλωση-απάντηση της εκπροσώπου τύπου του Μουσείου στον Ελληνα Πρωθυπουργό, προσθέτοντας ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Βρετανικό Μουσείο και όχι από την βρετανική κυβέρνηση.

Η απάντηση μάλλον δίνει πρόωρο τέλος στην ιδέα να επιστραφούν τα Γλυπτά έστω και ως δάνειο με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821 αφού όχι μόνο δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει τέτοια δήλωση από την οποιαδήποτε Ελληνική κυβέρνηση, αλλά ο κ. Μητσοτάκης είχε φροντίσει νωρίτερα, στην ίδια αυτή συνέντευξη στον Observer, να σημειώσει οτι: « Οχι απλώς «η απαίτηση μας για επιστροφή των γλυπτών παραμένει ακέραια», αλλά και οτι ο δανεισμός των γλυπτών δεν θα αποτελούσε απλώς και μόνο μια χειρονομία καλής θέλησης αλλά και μια «ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της ελληνικής απαίτησης».
Επιμένει στην σκληρή γραμμή το Βρετανικό Μουσείο

Η απάντηση της εκπροσώπου του Μουσείου είναι η ίδια που είχε δώσει και πάλι στα Νέα ο διευθυντής του Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ, που είχε πει αποκλείσει το ενδεχόμενο μόνιμης επιστροφής η επ αόριστον δανεισμού των γλυπτών, αρνούμενος ακόμα και τον βραχυχρόνιο δανεισμό τους αν η Ελλάδα δεν αναγνωρίσει ότι ανήκουν στους Βρετανούς.
Οχι του Βρετανικού Μουσείου στην πρόταση Μητσοτάκη για δανεισμό των γλυπτών του Παρθενώνα
Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ INTIMENEWS

Η εφημερίδα φιλοξενεί ακόμα δήλωση και από την Ντάουνινγκ Στριτ, με τον εκπρόσωπο του Μπόρις Τζόνσον να επισημαίνει ότι τα Γλυπτά του Παρθενών αποτελούν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου και συνεπώς οι αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά λαμβάνονται από τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις.
Αγρια κόντρα με τον ΣΥΡΙΖΑ

Η πρόταση Μητσοτάκη προκάλεσε μεγάλη κόντρα της κυβέρνησης με τον ΣΥΡΙΖΑ με την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει λόγο για «μεγαλειώδη γκάφα» του Κυριάκου Μητσοτάκη και την πρώην υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να κατηγορεί τον πρωθυπουργό, ότι «ο δανεισμός των Γλυπτών προς έκθεση αποδέχεται στην ουσία τις κατά καιρούς απαντήσεις των δανειστών, περί αναγνώρισης της κυριότητας εκ μέρους της χώρας μας ως προϋπόθεση του δανεισμού, γεγονός το οποίο υπονομεύει και ακυρώνει την οριστική επιστροφή και επανένωση».

Για απίστευτο κυνισμό κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ και την Μυρσίνη Ζορμπά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, σημειώνοντας τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο κ. Μητσοτάκης για τον δανεισμό των γλυπτών, την επισήμανσή του οτι το αίτημα της επιστροφής παραμένει ακέραιο και θυμίζοντας τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στον χώρο του Πολιτισμού.
Μενδώνη: Δεν δεχόμαστε ότι η κυριότητα ανήκει στους Βρετανούς

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον ΣΚΑΙ είπε ακόμα ότι είναι απολύτως ψευδές ότι αποδεχόμαστε ότι η κυριότητα των Γλυπτών ανήκει στους Βρετανούς. «Από την στιγμή που έχουμε κλοπή ή δεν δημιουργείται κανένα απολύτως δικαίωμα. Η πάγια θέση είναι ότι η Ελλάδα όχι απλώς δεν αναγνωρίζει την ιδιοκτησία των Γλυπτών αλλά ούτε τη νομή ούτε και την κατοχή». Είπε ακόμα ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθεσε ένα απολύτως σαφές και ξεκάθαρο θέμα προς τους Βρετανούς. Ένα αίτημα δανεισμού, υπό την προϋπόθεση του πλαισίου που ήδη υπάρχει. Δεν τίθεται θέμα κυριότητας των γλυπτών. Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε την κλοπή», ξεκαθάρισε.

Η κ. Μενδώνη είπε ακόμα ότι ο δανεισμός, η πρόταση να εκτεθούν στην Αθήνα από τον πρωθυπουργό δεν αλλάζει το πάγιο αίτημα. Έχουν ανταποκριθεί πολύ θετικά στο αίτημα του πρωθυπουργού. Είναι μια χειρονομία καλής θέλησης. Εμείς σαν υπουργείο Πολιτισμού θα ετοιμάσουμε την γραπτή πρόταση και ο πρωθυπουργός έχει την απόλυτη δικαιοδοσία των κινήσεων».Στο ερώτημα αν είναι έτοιμη η πρόταση, η υπουργός Πολιτισμού είπε ότι ετοιμάζεται η πρόταση και όλα είναι θέμα διαπραγμάτευσης.

Πηγή: iefimerida.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 03 Σεπτεμβρίου 2019 11:17

Σχετικά Άρθρα

  • Γλυπτά του Παρθενώνα: Ανέλπιστη στήριξη από Τουρκία - «Δεν υπάρχει νόμιμο έγγραφο που να νομιμοποιεί τον Έλγιν»
    Γλυπτά του Παρθενώνα: Ανέλπιστη στήριξη από Τουρκία - «Δεν υπάρχει νόμιμο έγγραφο που να νομιμοποιεί τον Έλγιν»

    Ανέλπιστη στήριξη από την Τουρκία στο θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα βρίσκει η Ελλάδα. Κατά την 24η Σύνοδο της Unesco η εκπρόσωπος της Τουρκίας δήλωσε πως η γειτονική μας χώρα δεν έχει υπόψη της το «φιρμάνι» του Έλγιν, δηλαδή το έγγραφο - που υποστηρίζει η Βρετανία -ότι της παρείχε η Οθωμανική Αυτοκρατορία για να αφαιρέσει τα γλυπτά.

    «Δεν έχουμε υπόψη μας κανένα έγγραφο»

    Ειδικότερα, μιλώντας στη σύνοδο της Unesco για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις χώρες προέλευσης η προϊσταμένη του τμήματος Καταπολέμησης της Λαθρεμπορίας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, Ζεϊνέπ Μποζ είπε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα:

    «Θέλουμε ολόψυχα να ευχαριστήσουμε την ελληνική αντιπροσωπεία για την προβολή των επιχειρημάτων τους με πραγματικά και συγκεκριμένα στοιχεία, όπως στην υπόθεση των Γλυπτών για περισσότερα από 40 χρόνια τώρα. Και ως επικεφαλής της μονάδας καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης πολιτιστικής κληρονομιάς στην Τουρκία δεν έχουμε υπόψη μας κανένα έγγραφο που να νομιμοποιεί αυτή την αγορά που έγινε από το αποικιοκρατικό Ηνωμένο Βασίλειο εκείνη την εποχή».

    «Επομένως δεν νομίζω ότι υπάρχει χώρος για να συζητήσουμε τη νομιμότητά της ακόμη και σύμφωνα με τη νομοθεσία της εποχής και ανυπομονώ ολόψυχα να γιορτάσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, καθώς πιστεύουμε ότι σηματοδοτεί την αλλαγή συμπεριφοράς προς την προστασία της πολιτιστικής ιδιοκτησίας και αποτελεί το ισχυρότερο μήνυμα που δίνεται παγκοσμίως. Γι’αυτό μείνετε δυνατοί», κατέληξε.

    Σημειώνεται ότι η δήλωση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς προέρχεται από τη χώρα διάδοχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι Αρχές της οποίας βάσει του βρετανικού αφηγήματος παραχώρησαν στον λόρδο Έλγιν το φιρμάνι που τους έδινε δικαίωμα να αφαιρέσουν τα Γλυπτά, που έκτοτε είναι ένα από τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου στις συζητήσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Πώς σώθηκαν τα γλυπτά της Ολυμπίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
    Πώς σώθηκαν τα γλυπτά της Ολυμπίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

    Μια εκπαιδευτική δράση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Γυμνάσιο Πελοπίου με τη δημιουργία μαθητικού ντοκιμαντέρ μικρού μήκους

    Μια εξαιρετικά σημαντική εκπαιδευτική δράση με θέμα την επιχείρηση διάσωσης των αρχαιοτήτων του Μουσείου της Ολυμπίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υλοποιεί αυτές τις ημέρες το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας στο Γυμνάσιο Πελοπίου. Η δράση αποτελεί συνέχεια του εργαστηρίου που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στο σχολείο και αφορούσε την μεθοδολογία για την έρευνα, ανίχνευση και οπτικοακουστική καταγραφή μαρτυριών σχετικά με την επιχείρηση απόκρυψης των γλυπτών τον Νοέμβριο - Δεκέμβριο του 1940.

    Το εργαστήριο προσέφερε στα παιδιά και τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς μια σφαιρική προσέγγιση και πρακτική καθοδήγηση σχετικά με την διάδραση της επιστημονικής έρευνας και της κινηματογραφικής αφήγησης, τις τεχνικές οπτικοακουστικής καταγραφής της προφορικής ιστορίας και ενσωμάτωσης της πληροφορίας στην διαδικασία δημιουργίας ενός ντοκιμαντέρ, με επίκεντρο αυτή την σημαντική για την τοπική –και όχι μόνο– ιστορία της επιχείρησης απόκρυψης των αρχαιοτήτων.

    Αυτές τις μέρες γίνεται κινηματογράφηση στο παλαιό αρχαιολογικό μουσείο, κάτω από το δάπεδο του οποίου οι αρχαιολόγοι έκρυψαν τα γλυπτά, με σκοπό να αποτυπώσει τον χώρο και να ανιχνεύσει των τρόπο με τον οποίο έγινε η όλη επιχείρηση, καταγράφοντας αφ’ ενός έμμεσες προφορικές μαρτυρίες από απογόνους ντόπιων τεχνιτών και εργατών (μαρμαρογλύπτες, ξυλουργοί κ.ά.) που πήραν μέρος σε αυτήν και αφ’ ετέρου αυτοπτών μαρτύρων που παρακολούθησαν την ανέλκυση / αποκάλυψη του Ερμή του Πραξιτέλους μετά από τον Πόλεμο.

    Παράλληλα, τα παιδιά θα κινηματογραφήσουν σημαντικά γλυπτά (Ερμής του Πραξιτέλους, Νίκη του Παιωνίου, γλυπτός διάκοσμος του ναού του Διός) και άλλες αρχαιότητες που εκτίθενται στο νέο Μουσείο, καθώς αναφέρονται συγκεκριμένα οι τρόποι εξασφάλισής τους στα σχετικά τεκμήρια και πρέπει να συσχετιστούν οπτικά για τους θεατές του μαθητικού ντοκιμαντέρ.

    Η δράση υλοποιείται με τον συντονισμό των κινηματογραφιστών/εκπαιδευτών Βασίλη Κοσμόπουλου και Πέτρου Κολοτούρου, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Αργυρώς Σαρρή, Τάκη Γεωργακόπουλου και Ανδριάνας Μπόκιου και τη συμμετοχή των μαθητών /μαθητρών της Γ’ τάξης του σχολείου. Το Φεστιβάλ Ολυμπίας συγχαίρει τα παιδιά για το ζήλο με τον οποίο συμμετέχουν στη διαδικασία του εργαστηρίου και ευχαριστεί τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Πελοπίου καθώς και την διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας Ερωφίλη Κόλλια για την άδεια πρόσβασης στους χώρους του παλαιού και του νέου μουσείου της Ολυμπίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πιστό ομοίωμα του Παρθενώνα αλλά... από ζύμη - Η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας προετοιμάζεται για το Παγκόσμιο
    Πιστό ομοίωμα του Παρθενώνα αλλά... από ζύμη - Η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας προετοιμάζεται για το Παγκόσμιο

    Μια ομάδα αρτοποιών από όλη την Ελλάδα κατασκεύασε ομοίωμα το Παρθενώνα από ζύμη.

    Οι αρτοποιοί που βρίσκονται πίσω από αυτό το μοναδικό δημιούργημα είναι μέλη της Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. Όπως είπαν μιλώντας στο OPEN και στην εκπομπή «Τώρα Μαζί», για την κατασκευή του Παρθενώνα αφιέρωσαν περίπου 8 ώρες.

    Η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας έχει ήδη περάσει τα προκριματικά του σχετικού διαγωνισμού Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα κληθούν να διαγνωστούν στο ψωμί, τα προϊόντα φούρνου και το καλλιτεχνικό ζυμάρι. Το θέμα θα είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, που διοργανώνονται στη Γαλλία.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό
    Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό

    Δύο ανδρικά κεφάλια και ένα κεφάλι αλόγου που φυλάσσονταν από τον 19ο αιώνα στις συλλογές των Μουσείων του Βατικανού, επέστρεψαν στην Ελλάδα

    Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Αγία Έδρα, η ιστορικής σημασίας, τελετή δωρεάς των τριών θραυσμάτων του Παρθενώνα που μέχρι τώρα βρίσκονταν στα Μουσεία του Βατικανού και τα οποία, από την Τετάρτη θα αποσταλούν στο Μουσείο της Ακρόπολης.

    Πρόκειται για προσωπική απόφαση του πάπα Φραγκίσκου και για δωρεά του στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμο. Την ελληνική κυβέρνηση, στην σημερινή τελετή, εκπροσώπησε η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον Αρχιεπίσκοπο, ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Η Αγία Έδρα και ο ίδιος ο πάπας Φραγκίσκος, εκπροσωπήθηκαν από τον πρόεδρο του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιο Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογράμμισε ότι «με μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη χειρονομία και ένα δείγμα πνευματικής και φιλάδελφης σχέσης, ανάμεσα στην Ορθόδοξη και στην Καθολική Εκκλησία, ο πάπας Φραγκίσκος προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τα τρία αυτά θραύσματα, προκειμένου να επανενωθούν με τα γλυπτά που εκτίθενται στο μουσείο της Ακρόπολης».

    «Είναι πραγματικά ιστορική η στιγμή αυτή: για την Ελλάδα, για το Βατικανό και την διεθνή αρχαιολογική κοινότητα, αλλά νομίζω ότι πρόκειται και για ένα πολύ μεγάλο μήνυμα διαλόγου, συμφιλίωσης και ειρήνης. Αισθανόμαστε ευγνώμονες για ετούτη την χειρονομία, σε αυτή την δύσκολη στιγμή που βιώνει ο Ελληνικός λαός, μετά την τρομερή τραγωδία στα Τέμπη. Είμαστε ευγνώμονες διότι και ο πάπας, και η Καθολική Εκκλησία, έχουν ενώσει τις προσευχές τους για τα παιδιά που χάθηκαν, αλλά και για την στήριξη των οικογενειών τους», πρόσθεσε η υπουργός.

    Ειδικότερα, το πρώτο θραύσμα που επιστρέφεται είναι μια κεφαλή εφήβου, το δεύτερο ανήκει σε ένα από τα άλογα του τέθριππου της Αθηνάς και το τρίτο είναι μια ανδρική κεφαλή με γένια, η οποία ανήκει στη νότια μετόπη, όπου απεικονιζόταν η Κενταυρομαχία.

    «Ήταν μια προσωπική επιθυμία του πάπα Φραγκίσκου. Μια ημέρα με κάλεσε και μου είπε: "αποφάσισα να δωρίσουμε τα τρία θραύσματα του Παρθενώνα, κάνε ό,τι χρειάζεται". Παράλληλα, έγραψε και στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, κάνοντάς του γνωστή την απόφασή του, ενώ ήρθε σε επαφή με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και την υπουργό πολιτισμού», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιος Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Υπογράμμισε, επίσης, ότι «είναι μια ακόμη ένδειξη φιλίας και βούλησης να συνεχίσουμε στην οδό του οικουμενικού διαλόγου, κάτι που ο πάπας εξέφρασε ξεκάθαρα με την δωρεά του».

    Σύμφωνα με τον καρδινάλιο Αλζάγα, με την πράξη αυτή ο Φραγκίσκος «επιβεβαίωσε την φιλία του με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, με θέληση να συνεχιστούν τα βήματα προόδου, αλλά και οι πολιτιστικές ανταλλαγές με τα Μουσεία του Βατικανού». «Με αυτό τον στόχο» -είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθολικός υψηλόβαθμος κληρικός-«οι διευθυντές του Μουσείου της Ακρόπολης και του Βατικανού, έχουν ήδη συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπτυξη της συνεργασίας τους».

    «Σημαντικότατο βήμα»

    Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «μετείχε, σήμερα, ως εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, με μια όντως ιστορική στιγμή».

    «Έγινε ένα σημαντικότατο βήμα και δόθηκε μια ιστορική διάσταση στο γεγονός αυτός, καθώς, δι' αυτής της πρωτοβουλίας του πάπα Φραγκίσκου, αφενός επανενώνονται κάποια από τα μάρμαρα που έλειπαν από τον Παρθενώνα (και επουλώνονται μερικώς, πληγές και τραύματα του παρελθόντος) και αφετέρου αποδεικνύεται πως όταν οι χριστιανοί συνεργάζονται, μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα και να δώσουν, μαζί, λύσεις πρακτικές σε προβλήματα χρονίζοντα και σε ιστορικές εκκρεμότητες», είπε ο Αιδεσιμολογιώτατος.

    «Eίναι επίσης σημαντικό το ότι όλο αυτό ολοκληρώνεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας, η οποία βρίσκεται υπό τις συνέπειες της τραγωδίας των Τεμπών, όπου τόσοι νέοι άνθρωποι έχασαν την ζωή μας. Η ημέρα αυτή μας δίνει λίγη αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον. Ευχή του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και όλων μας, είναι η πρωτοβουλία και η πράξη αυτή του πάπα Φραγκίσκου να βρει κι άλλους μιμητές και να πετύχουμε, πραγματικά, την επανένωση όλων των γλυπτών του Παρθενώνα, στο ίδιο αυτό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς», ολοκλήρωσε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις;

    Ο δε διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητής Νικόλαος Σταμπολίδης, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε:

    «Μέσα από την χαρά που με διέπει, θέλω να πω ένα ευχαριστώ από καρδιάς, για την γενναιοδωρία του πάπα και της Καθολικής Εκκλησίας να επιστρέψει αυτά τα τρία γλυπτά από την μετόπη, την ζωφόρο και το αέτωμα του Παρθενώνα, στην Αθήνα, στο μουσείο της Ακρόπολης, ώστε να επανενωθούν για πάντα, με τον μνημείο στο οποί ανήκουν. Ο Παρθενώνας είναι το οικουμενικό μνημείο, όχι μόνον για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη τη ανθρωπότητα και η πράξη του πάπα, δείχνει ότι πράγματι πρέπει να βαδίζει, κανείς, στην οικουμενική αλήθεια, της ενότητας και επομένως, υπό αυτή την έννοια, με αναφορά στο παγκόσμιο μνημείο, που είναι ο Παρθενώνας».

    Απαντώντας, σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ αν πρόκειται και για ένα μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις, για να αναληφθούν παρόμοιες πρωτοβουλίες, για την επανένωση του Παρθενώνα, ο κύριος Σταμπολίδης απάντησε ότι «έχει ήδη συντελεστεί η έλευση του θραύσματος από το Παλέρμο της Σικελίας» και ότι «σε αυτό προστίθενται τα τρία αυτά από το Βατικανό και γίνονται προσπάθειες, συνεχώς, και για τα υπόλοιπα κομμάτια».

    «Επειδή ο βρετανικός λαός έχει ήδη εκφραστεί με το 78% των exit polls, σύμφωνα με τους Sunday Times, κάποια στιγμή, και οι ιθύνοντες, φίλοι μας Βρετανοί θα καταλάβουν ότι αυτό που ενώνει ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, την δημοκρατία και το ίδιο το μνημείο, είναι ότι όλα τα γλυπτά αυτά πρέπει επιστρέψουν στο σπίτι τους», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του μουσείου της Ακρόπολης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Γλυπτά του Παρθενώνα: «Θεματοφύλακας η Βρετανία, επικίνδυνος δρόμος η επιστροφή τους», δηλώνει η Βρετανίδα υπουργός Πολιτισμού
    Γλυπτά του Παρθενώνα: «Θεματοφύλακας η Βρετανία, επικίνδυνος δρόμος η επιστροφή τους», δηλώνει η Βρετανίδα υπουργός Πολιτισμού

    Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα θα είναι ένας «επικίνδυνος και ολισθηρός δρόμος», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας, προειδοποιώντας ότι θα μπορούσε να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για άλλες διεκδικήσεις.

    Η Μισέλ Ντόνελαν δήλωσε ότι η Βρετανία έχει ενεργήσει ως προσεκτικός «θεματοφύλακας» των αμφισβητούμενων αντικειμένων, προσθέτοντας: «Μόλις αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

    Την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν αναφορές ότι ο Τζορτζ Όσμπορν, υπό την ιδιότητά του ως πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, είχε μυστικές συνομιλίες με τον Έλληνα πρωθυπουργό για την πιθανή επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

    «Μπορώ να κατανοήσω ορισμένα από τα επιχειρήματα, αλλά πιστεύω ότι είναι πολύ επικίνδυνος και ολισθηρός ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε», είπε η υπουργός στην Telegraph και πρόσθεσε: «Τα μουσεία και τα πολιτιστικά μας κέντρα είναι κόμβοι που μπορούν να επισκεφθούν οι άνθρωποι, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και οι τουρίστες, και που τους επιτρέπουν να μεταφερθούν σε ένα διαφορετικό μέρος του κόσμου και σε μια διαφορετική χρονική περίοδο».

    «Πρόκειται για αντικείμενα για τα οποία έχουμε φροντίσει πολύ επί δεκαετίες, αν όχι και περισσότερο, για τα οποία έχουμε ερευνήσει σημαντικά, τα οποία έχουμε αναλάβει τη φύλαξη. Και μόλις αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

    Πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν «πολύ δύσκολο να ξέρει κανείς σε ποιον να επιστρέψει αυτά τα πράγματα».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Έκθεση σύγχρονης γλυπτικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
    Έκθεση σύγχρονης γλυπτικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας

    Στο πλαίσιο του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2022, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας οργανώνει έκθεση σύγχρονης γλυπτικής στο περιστύλιο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ολυμπίας.

    Το θέμα της έκθεσης έχει τίτλο “Πλαστικά σχήματα / οι ζωές μας” και περιλαμβάνει έργα των καλλιτεχνών Pankaj Guru, Priyanka Guptal και Eleni Stoelinga – Tsiapara.

    Τα εγκαίνια της έκθεσης η οποία πραγματοποιείται με την αρωγή του Φυσιολατρικού – Πολιτιστικού Συλλόγου Αρχαίας Ολυμπίας, θα γίνουν την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 17.30.

    efor ekthesi glupta 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τα διεθνή ΜΜΕ για την φωτιά στην Πεντέλη: O ναός του Παρθενώνα καλυμένος με κόκκινο φως
    Τα διεθνή ΜΜΕ για την φωτιά στην Πεντέλη: O ναός του Παρθενώνα καλυμένος με κόκκινο φως

    Στη δραματική κατάσταση στην Ελλάδα από τη δασική πυρκαγιά της Πεντέλης αναφέρονται τα διεθνή ΜΜΕ.

    Το πρακτορείο Reuters επισημαίνει ότι η μεγάλη πυρκαγιά πυροδοτήθηκε από τους θυελλώδεις ανέμους που εξακολουθούν να μαίνονται, με αποτέλεσμα οι Αρχές να διατάξουν την εκκένωση τουλάχιστον τεσσάρων περιοχών και ενός νοσοκομείου.

    Ειδική αναφορά κάνει το πρακτορείο στην εικόνα της φωτιάς από τον ναό του Παρθενώνα στον λόφο της Ακρόπολης, με τον ιερό βράχο να καλύπτεται από κόκκινο φως λόγω της φωτιάς που καίει στο βάθος. «Μέχρι το βράδυ, οι φλόγες ήταν ορατές από το νησί της Εύβοιας, περίπου 50 χιλιόμετρα μακριά, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες», αναφέρει το Reuters.

    H Washington Post, με ανταπόκριση από το Ντράφι, αναφέρει ότι το βράδυ της Τρίτης εκατοντάδες άνθρωποι εκκένωσαν τα σπίτια τους καθώς η πυρκαγιά απειλεί τις εστίες που βρίσκονται στους πρόποδες του βουνού στη βορειοδυτική Αττική.

    Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρεται στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών καθώς και στην επιστράτευση 15 αεροπλάνων και εννέα ελικοπτέρων στις επιχειρήσεις κατάσβεσης.

    «Σπίτια κάηκαν στην Πεντέλη, 25 χλμ. βορειοανατολικά της Αθήνας, από τη μεγάλη φωτιά. Δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματίες ή εγκλωβισμένους» μεταδίδει το ABC News, προσθέτοντας: «Εκκενώθηκε παιδικό νοσοκομείο».

    Για τεράστια κινητοποίηση προκειμένου να σβήσει η φωτιά στην Πεντέλη κάνει λόγο σε δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro». Στο ίδιο μήκος κύματος και το δημοσίευμα στη «Le Monde», το οποίο αναφέρει ότι «φωτιά στα βόρεια της Αθήνας οδήγησε στην εκκένωση οικισμών».

    Το ρεπορτάζ αναφέρει της γαλλόφωνης εφημερίδας La Presse ανέφερε: «Η ελληνική πολιτική προστασία ζήτησε την Τρίτη την εκκένωση εννέα χωριών και προαστίων στους πρόποδες του όρους Πεντέλη, βόρεια της Αθήνας, που απειλούνται από μεγάλη πυρκαγιά. Το περασμένο καλοκαίρι, η Ελλάδα και ειδικά το νησί της Εύβοιας, κοντά στην Αθήνα, είχαν πληγεί από υψηλές θερμοκρασίες και καταστροφικές δασικές πυρκαγιές, οι οποίες είχαν ρημάξει χιλιάδες στρέμματα και είχαν σκοτώσει τρεις ανθρώπους. Ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, η ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει από τους Ευρωπαίους εταίρους της, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας (MEPC), να στείλουν πυροσβέστες από πολλά κράτη μέλη ως προληπτικό μέτρο».

    Το BBC επισημαίνει ότι οι ακραίες θερμοκρασίες σε όλη την Ευρώπη σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους έχουν δημιουργήσει ένα φονικό κοκτέιλ δασικών πυρκαγιών κινητοποιώντας χιλιάδες πυροσβέστες σε όλη την ήπειρο.

    Επισημαίνει δε ότι ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (WMO) προειδοποιεί ότι το χειρότερο δεν έχει έρθει ακόμα.

    Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: Eurokinissi/ Γιάννης Παναγόπουλος

  • Βρετανικό Μουσείο: Δεν συζητάμε με την Ελλάδα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα - Υπάρχουν αντίγραφα στην Αθήνα
    Βρετανικό Μουσείο: Δεν συζητάμε με την Ελλάδα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα - Υπάρχουν αντίγραφα στην Αθήνα

    Τις ελληνικές επιδιώξεις για επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα απορρίπτει για ακόμα μία φορά το Βρετανικό Μουσείο, σημειώνοντας ότι απευθύνονται σε εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και υπογραμμίζοντας τις θερμές σχέσεις που έχει με την UNESCO.

    «Δεν έχουν γίνει ούτε προγραμματίζονται νέες συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα», ξεκαθαρίζει στην «Καθημερινή», εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, προβάλλοντας, παράλληλα, ως επιχείρημα τον διεθνή χαρακτήρα του μουσείου. Αναλυτικά η δήλωση του Βρετανικού Μουσείου στην «Καθημερινή»
    «Το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να επιβεβαιώσει ότι δεν έχουν γίνει ούτε προγραμματίζονται νέες συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα.Πάντα απολαμβάναμε μια θετική και συνεργατική σχέση με την UNESCO και με συναδέλφους από ιδρύµατα σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανοµένου του Μουσείου της Ακρόπολης στην Αθήνα. Το Μουσείο είναι πάντα πρόθυμο να εξετάσει αιτήματα για δανεισμό οποιωνδήποτε εκθεμάτων από τη συλλογή – δανείζουμε μεταξύ 4.000-5.000 αντικειμένων κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, 170 αρχαία ελληνικά αντικείμενα περιοδεύουν στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία όπου θα φτάσουν και θα εμπνεύσουν νέους θεατές, προτού επιστρέψουν στο Μουσείο.

    Αυτά τα όμορφα έργα τέχνης αγαπιούνται από μια παγκόσμια κοινότητα και πιστεύουµε ότι η δημόσια πρόσβαση θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των συνομιλιών – πολύ συχνά οι συζητήσεις περιορίζονται σε νομικίστικο και ανταγωνιστικό πλαίσιο αντί να επικεντρώνονται στο πώς να μοιραστούν τα γλυπτά με έναν ευρύτερο κόσμο.

    Ο ρόλος ενός σύγχρονου μουσείου είναι να παρέχει ένα μέρος όπου αυτά τα αντικείμενα πυροδοτούν τη δημιουργικότητα και βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν το παρελθόν, να διαμορφώσουν το παρόν και να προετοιμαστούν για το μέλλον. Πάντα πιστεύαμε ότι αυτά τα έργα βοηθούν τους επισκέπτες να αγκαλιάσουν αυτό το όραμα.

    Η αρχαία πόλη-κράτος της Αθήνας ήταν ένα από τα κορυφαία έθνη της Ανατολικής Μεσογείου, μια πολιτιστική και στρατιωτική δύναμη που συναγωνιζόταν την πανίσχυρη Περσία. Εκατομμύρια επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου επωφελούνται από μια μόνιμη συλλογή που αποτυπώνει αυτό το τεράστιο τόξο της Ιστορίας το οποίο έχει διαρκή αντίκτυπο στην ανάδυση του σύγχρονου κόσμου.

    Η εμβάθυνση της δημόσιας πρόσβασης, η δημιουργία νέων τρόπων και ευκαιριών για διαμοιρασμό και κατανόηση των συλλογών σε ολόκληρο τον κόσμο, παραμένει στον πυρήνα όσων επιδιώκει να επιτύχει το Βρετανικό Μουσείο.

    Το Βρετανικό Μουσείο έχει θερμές σχέσεις με την UNESCO, δουλεύοντας μαζί της για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς στο Ιράκ και τώρα στην Ουκρανία, προστατεύοντάς την για τις μελλοντικές γενιές. Γι’ αυτόν τον λόγο το Μουσείο πιστεύει ακράδαντα ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην επίδειξη της σημασίας της αρχαίας Αθήνας στο πλαίσιο των αρχαίων πολιτισμών που τη διαμόρφωσαν –Αίγυπτος και Ασσυρία– και μεταγενέστερων πολιτισμών που εμπνεύστηκαν από αυτήν. Δεν έχουν γίνει νέες συνομιλίες. Πιστεύουμε ότι η επέκταση της δημόσιας πρόσβασης είναι το πραγµατικό ζήτημα. Τα υπόλοιπα γλυπτά είναι θραύσματα – μόνο το 50% των πρωτότυπων έχει σωθεί. Δεν θα υπάρξει ποτέ μια “μαγική στιγμή” κατά την οποία όλα τα γλυπτά θα επανενωθούν. Τα σωζόμενα γλυπτά στην Αθήνα μιλούν για την αρχαία ιστορία αυτής της μεγάλης πόλης, στο Λονδίνο μιλούν στην ιστορία του κόσμου και σε εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Δύο συμπληρωματικές ιστορίες στις οποίες τα Γλυπτά του Παρθενώνα παίζουν αναπόσπαστο ρόλο.

    Υπάρχουν αντίγραφα των Γλυπτών του Βρετανικού Μουσείου στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου εκτίθενται μαζί με τα εναπομείναντα γλυπτά που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα τις τελευταίες δεκαετίες.

    Η ψηφιακή σάρωση παίζει σημαντικό ρόλο στην έρευνα και έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει νέες ανακαλύψεις για πολλά διαφορετικά αντικείμενα, συµπεριλαμβανομένων των Γλυπτών του Παρθενώνα. Συνεχίζουμε να διερευνούμε την προσέγγισή μας στην ψηφιακή σάρωση για να κατανοήσουμε πλήρως τις δυνατότητές της ως μέρος της ευρύτερης δουλειάς μας. Για παράδειγμα, πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι πολύτιμο για την εξέταση των συνδέσεων μεταξύ των θραυσμάτων και της πρόσφατης πρωτοποριακής έρευνας σχετικά με την πολυχρωμία των Γλυπτών του Παρθενώνα».

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ