Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023 16:08

Πιστό ομοίωμα του Παρθενώνα αλλά... από ζύμη - Η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας προετοιμάζεται για το Παγκόσμιο

Γράφτηκε από

Μια ομάδα αρτοποιών από όλη την Ελλάδα κατασκεύασε ομοίωμα το Παρθενώνα από ζύμη.

Οι αρτοποιοί που βρίσκονται πίσω από αυτό το μοναδικό δημιούργημα είναι μέλη της Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. Όπως είπαν μιλώντας στο OPEN και στην εκπομπή «Τώρα Μαζί», για την κατασκευή του Παρθενώνα αφιέρωσαν περίπου 8 ώρες.

Η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας έχει ήδη περάσει τα προκριματικά του σχετικού διαγωνισμού Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα κληθούν να διαγνωστούν στο ψωμί, τα προϊόντα φούρνου και το καλλιτεχνικό ζυμάρι. Το θέμα θα είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, που διοργανώνονται στη Γαλλία.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023 14:33

Σχετικά Άρθρα

  • Γλυπτά του Παρθενώνα: Ανέλπιστη στήριξη από Τουρκία - «Δεν υπάρχει νόμιμο έγγραφο που να νομιμοποιεί τον Έλγιν»
    Γλυπτά του Παρθενώνα: Ανέλπιστη στήριξη από Τουρκία - «Δεν υπάρχει νόμιμο έγγραφο που να νομιμοποιεί τον Έλγιν»

    Ανέλπιστη στήριξη από την Τουρκία στο θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα βρίσκει η Ελλάδα. Κατά την 24η Σύνοδο της Unesco η εκπρόσωπος της Τουρκίας δήλωσε πως η γειτονική μας χώρα δεν έχει υπόψη της το «φιρμάνι» του Έλγιν, δηλαδή το έγγραφο - που υποστηρίζει η Βρετανία -ότι της παρείχε η Οθωμανική Αυτοκρατορία για να αφαιρέσει τα γλυπτά.

    «Δεν έχουμε υπόψη μας κανένα έγγραφο»

    Ειδικότερα, μιλώντας στη σύνοδο της Unesco για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις χώρες προέλευσης η προϊσταμένη του τμήματος Καταπολέμησης της Λαθρεμπορίας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, Ζεϊνέπ Μποζ είπε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα:

    «Θέλουμε ολόψυχα να ευχαριστήσουμε την ελληνική αντιπροσωπεία για την προβολή των επιχειρημάτων τους με πραγματικά και συγκεκριμένα στοιχεία, όπως στην υπόθεση των Γλυπτών για περισσότερα από 40 χρόνια τώρα. Και ως επικεφαλής της μονάδας καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης πολιτιστικής κληρονομιάς στην Τουρκία δεν έχουμε υπόψη μας κανένα έγγραφο που να νομιμοποιεί αυτή την αγορά που έγινε από το αποικιοκρατικό Ηνωμένο Βασίλειο εκείνη την εποχή».

    «Επομένως δεν νομίζω ότι υπάρχει χώρος για να συζητήσουμε τη νομιμότητά της ακόμη και σύμφωνα με τη νομοθεσία της εποχής και ανυπομονώ ολόψυχα να γιορτάσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, καθώς πιστεύουμε ότι σηματοδοτεί την αλλαγή συμπεριφοράς προς την προστασία της πολιτιστικής ιδιοκτησίας και αποτελεί το ισχυρότερο μήνυμα που δίνεται παγκοσμίως. Γι’αυτό μείνετε δυνατοί», κατέληξε.

    Σημειώνεται ότι η δήλωση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς προέρχεται από τη χώρα διάδοχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι Αρχές της οποίας βάσει του βρετανικού αφηγήματος παραχώρησαν στον λόρδο Έλγιν το φιρμάνι που τους έδινε δικαίωμα να αφαιρέσουν τα Γλυπτά, που έκτοτε είναι ένα από τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου στις συζητήσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό
    Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό

    Δύο ανδρικά κεφάλια και ένα κεφάλι αλόγου που φυλάσσονταν από τον 19ο αιώνα στις συλλογές των Μουσείων του Βατικανού, επέστρεψαν στην Ελλάδα

    Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Αγία Έδρα, η ιστορικής σημασίας, τελετή δωρεάς των τριών θραυσμάτων του Παρθενώνα που μέχρι τώρα βρίσκονταν στα Μουσεία του Βατικανού και τα οποία, από την Τετάρτη θα αποσταλούν στο Μουσείο της Ακρόπολης.

    Πρόκειται για προσωπική απόφαση του πάπα Φραγκίσκου και για δωρεά του στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμο. Την ελληνική κυβέρνηση, στην σημερινή τελετή, εκπροσώπησε η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον Αρχιεπίσκοπο, ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Η Αγία Έδρα και ο ίδιος ο πάπας Φραγκίσκος, εκπροσωπήθηκαν από τον πρόεδρο του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιο Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογράμμισε ότι «με μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη χειρονομία και ένα δείγμα πνευματικής και φιλάδελφης σχέσης, ανάμεσα στην Ορθόδοξη και στην Καθολική Εκκλησία, ο πάπας Φραγκίσκος προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τα τρία αυτά θραύσματα, προκειμένου να επανενωθούν με τα γλυπτά που εκτίθενται στο μουσείο της Ακρόπολης».

    «Είναι πραγματικά ιστορική η στιγμή αυτή: για την Ελλάδα, για το Βατικανό και την διεθνή αρχαιολογική κοινότητα, αλλά νομίζω ότι πρόκειται και για ένα πολύ μεγάλο μήνυμα διαλόγου, συμφιλίωσης και ειρήνης. Αισθανόμαστε ευγνώμονες για ετούτη την χειρονομία, σε αυτή την δύσκολη στιγμή που βιώνει ο Ελληνικός λαός, μετά την τρομερή τραγωδία στα Τέμπη. Είμαστε ευγνώμονες διότι και ο πάπας, και η Καθολική Εκκλησία, έχουν ενώσει τις προσευχές τους για τα παιδιά που χάθηκαν, αλλά και για την στήριξη των οικογενειών τους», πρόσθεσε η υπουργός.

    Ειδικότερα, το πρώτο θραύσμα που επιστρέφεται είναι μια κεφαλή εφήβου, το δεύτερο ανήκει σε ένα από τα άλογα του τέθριππου της Αθηνάς και το τρίτο είναι μια ανδρική κεφαλή με γένια, η οποία ανήκει στη νότια μετόπη, όπου απεικονιζόταν η Κενταυρομαχία.

    «Ήταν μια προσωπική επιθυμία του πάπα Φραγκίσκου. Μια ημέρα με κάλεσε και μου είπε: "αποφάσισα να δωρίσουμε τα τρία θραύσματα του Παρθενώνα, κάνε ό,τι χρειάζεται". Παράλληλα, έγραψε και στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, κάνοντάς του γνωστή την απόφασή του, ενώ ήρθε σε επαφή με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και την υπουργό πολιτισμού», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιος Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Υπογράμμισε, επίσης, ότι «είναι μια ακόμη ένδειξη φιλίας και βούλησης να συνεχίσουμε στην οδό του οικουμενικού διαλόγου, κάτι που ο πάπας εξέφρασε ξεκάθαρα με την δωρεά του».

    Σύμφωνα με τον καρδινάλιο Αλζάγα, με την πράξη αυτή ο Φραγκίσκος «επιβεβαίωσε την φιλία του με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, με θέληση να συνεχιστούν τα βήματα προόδου, αλλά και οι πολιτιστικές ανταλλαγές με τα Μουσεία του Βατικανού». «Με αυτό τον στόχο» -είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθολικός υψηλόβαθμος κληρικός-«οι διευθυντές του Μουσείου της Ακρόπολης και του Βατικανού, έχουν ήδη συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπτυξη της συνεργασίας τους».

    «Σημαντικότατο βήμα»

    Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «μετείχε, σήμερα, ως εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, με μια όντως ιστορική στιγμή».

    «Έγινε ένα σημαντικότατο βήμα και δόθηκε μια ιστορική διάσταση στο γεγονός αυτός, καθώς, δι' αυτής της πρωτοβουλίας του πάπα Φραγκίσκου, αφενός επανενώνονται κάποια από τα μάρμαρα που έλειπαν από τον Παρθενώνα (και επουλώνονται μερικώς, πληγές και τραύματα του παρελθόντος) και αφετέρου αποδεικνύεται πως όταν οι χριστιανοί συνεργάζονται, μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα και να δώσουν, μαζί, λύσεις πρακτικές σε προβλήματα χρονίζοντα και σε ιστορικές εκκρεμότητες», είπε ο Αιδεσιμολογιώτατος.

    «Eίναι επίσης σημαντικό το ότι όλο αυτό ολοκληρώνεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας, η οποία βρίσκεται υπό τις συνέπειες της τραγωδίας των Τεμπών, όπου τόσοι νέοι άνθρωποι έχασαν την ζωή μας. Η ημέρα αυτή μας δίνει λίγη αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον. Ευχή του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και όλων μας, είναι η πρωτοβουλία και η πράξη αυτή του πάπα Φραγκίσκου να βρει κι άλλους μιμητές και να πετύχουμε, πραγματικά, την επανένωση όλων των γλυπτών του Παρθενώνα, στο ίδιο αυτό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς», ολοκλήρωσε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις;

    Ο δε διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητής Νικόλαος Σταμπολίδης, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε:

    «Μέσα από την χαρά που με διέπει, θέλω να πω ένα ευχαριστώ από καρδιάς, για την γενναιοδωρία του πάπα και της Καθολικής Εκκλησίας να επιστρέψει αυτά τα τρία γλυπτά από την μετόπη, την ζωφόρο και το αέτωμα του Παρθενώνα, στην Αθήνα, στο μουσείο της Ακρόπολης, ώστε να επανενωθούν για πάντα, με τον μνημείο στο οποί ανήκουν. Ο Παρθενώνας είναι το οικουμενικό μνημείο, όχι μόνον για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη τη ανθρωπότητα και η πράξη του πάπα, δείχνει ότι πράγματι πρέπει να βαδίζει, κανείς, στην οικουμενική αλήθεια, της ενότητας και επομένως, υπό αυτή την έννοια, με αναφορά στο παγκόσμιο μνημείο, που είναι ο Παρθενώνας».

    Απαντώντας, σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ αν πρόκειται και για ένα μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις, για να αναληφθούν παρόμοιες πρωτοβουλίες, για την επανένωση του Παρθενώνα, ο κύριος Σταμπολίδης απάντησε ότι «έχει ήδη συντελεστεί η έλευση του θραύσματος από το Παλέρμο της Σικελίας» και ότι «σε αυτό προστίθενται τα τρία αυτά από το Βατικανό και γίνονται προσπάθειες, συνεχώς, και για τα υπόλοιπα κομμάτια».

    «Επειδή ο βρετανικός λαός έχει ήδη εκφραστεί με το 78% των exit polls, σύμφωνα με τους Sunday Times, κάποια στιγμή, και οι ιθύνοντες, φίλοι μας Βρετανοί θα καταλάβουν ότι αυτό που ενώνει ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, την δημοκρατία και το ίδιο το μνημείο, είναι ότι όλα τα γλυπτά αυτά πρέπει επιστρέψουν στο σπίτι τους», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του μουσείου της Ακρόπολης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Γλυπτά του Παρθενώνα: «Θεματοφύλακας η Βρετανία, επικίνδυνος δρόμος η επιστροφή τους», δηλώνει η Βρετανίδα υπουργός Πολιτισμού
    Γλυπτά του Παρθενώνα: «Θεματοφύλακας η Βρετανία, επικίνδυνος δρόμος η επιστροφή τους», δηλώνει η Βρετανίδα υπουργός Πολιτισμού

    Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα θα είναι ένας «επικίνδυνος και ολισθηρός δρόμος», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας, προειδοποιώντας ότι θα μπορούσε να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για άλλες διεκδικήσεις.

    Η Μισέλ Ντόνελαν δήλωσε ότι η Βρετανία έχει ενεργήσει ως προσεκτικός «θεματοφύλακας» των αμφισβητούμενων αντικειμένων, προσθέτοντας: «Μόλις αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

    Την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν αναφορές ότι ο Τζορτζ Όσμπορν, υπό την ιδιότητά του ως πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, είχε μυστικές συνομιλίες με τον Έλληνα πρωθυπουργό για την πιθανή επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

    «Μπορώ να κατανοήσω ορισμένα από τα επιχειρήματα, αλλά πιστεύω ότι είναι πολύ επικίνδυνος και ολισθηρός ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε», είπε η υπουργός στην Telegraph και πρόσθεσε: «Τα μουσεία και τα πολιτιστικά μας κέντρα είναι κόμβοι που μπορούν να επισκεφθούν οι άνθρωποι, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και οι τουρίστες, και που τους επιτρέπουν να μεταφερθούν σε ένα διαφορετικό μέρος του κόσμου και σε μια διαφορετική χρονική περίοδο».

    «Πρόκειται για αντικείμενα για τα οποία έχουμε φροντίσει πολύ επί δεκαετίες, αν όχι και περισσότερο, για τα οποία έχουμε ερευνήσει σημαντικά, τα οποία έχουμε αναλάβει τη φύλαξη. Και μόλις αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

    Πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν «πολύ δύσκολο να ξέρει κανείς σε ποιον να επιστρέψει αυτά τα πράγματα».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Τα διεθνή ΜΜΕ για την φωτιά στην Πεντέλη: O ναός του Παρθενώνα καλυμένος με κόκκινο φως
    Τα διεθνή ΜΜΕ για την φωτιά στην Πεντέλη: O ναός του Παρθενώνα καλυμένος με κόκκινο φως

    Στη δραματική κατάσταση στην Ελλάδα από τη δασική πυρκαγιά της Πεντέλης αναφέρονται τα διεθνή ΜΜΕ.

    Το πρακτορείο Reuters επισημαίνει ότι η μεγάλη πυρκαγιά πυροδοτήθηκε από τους θυελλώδεις ανέμους που εξακολουθούν να μαίνονται, με αποτέλεσμα οι Αρχές να διατάξουν την εκκένωση τουλάχιστον τεσσάρων περιοχών και ενός νοσοκομείου.

    Ειδική αναφορά κάνει το πρακτορείο στην εικόνα της φωτιάς από τον ναό του Παρθενώνα στον λόφο της Ακρόπολης, με τον ιερό βράχο να καλύπτεται από κόκκινο φως λόγω της φωτιάς που καίει στο βάθος. «Μέχρι το βράδυ, οι φλόγες ήταν ορατές από το νησί της Εύβοιας, περίπου 50 χιλιόμετρα μακριά, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες», αναφέρει το Reuters.

    H Washington Post, με ανταπόκριση από το Ντράφι, αναφέρει ότι το βράδυ της Τρίτης εκατοντάδες άνθρωποι εκκένωσαν τα σπίτια τους καθώς η πυρκαγιά απειλεί τις εστίες που βρίσκονται στους πρόποδες του βουνού στη βορειοδυτική Αττική.

    Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρεται στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών καθώς και στην επιστράτευση 15 αεροπλάνων και εννέα ελικοπτέρων στις επιχειρήσεις κατάσβεσης.

    «Σπίτια κάηκαν στην Πεντέλη, 25 χλμ. βορειοανατολικά της Αθήνας, από τη μεγάλη φωτιά. Δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματίες ή εγκλωβισμένους» μεταδίδει το ABC News, προσθέτοντας: «Εκκενώθηκε παιδικό νοσοκομείο».

    Για τεράστια κινητοποίηση προκειμένου να σβήσει η φωτιά στην Πεντέλη κάνει λόγο σε δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro». Στο ίδιο μήκος κύματος και το δημοσίευμα στη «Le Monde», το οποίο αναφέρει ότι «φωτιά στα βόρεια της Αθήνας οδήγησε στην εκκένωση οικισμών».

    Το ρεπορτάζ αναφέρει της γαλλόφωνης εφημερίδας La Presse ανέφερε: «Η ελληνική πολιτική προστασία ζήτησε την Τρίτη την εκκένωση εννέα χωριών και προαστίων στους πρόποδες του όρους Πεντέλη, βόρεια της Αθήνας, που απειλούνται από μεγάλη πυρκαγιά. Το περασμένο καλοκαίρι, η Ελλάδα και ειδικά το νησί της Εύβοιας, κοντά στην Αθήνα, είχαν πληγεί από υψηλές θερμοκρασίες και καταστροφικές δασικές πυρκαγιές, οι οποίες είχαν ρημάξει χιλιάδες στρέμματα και είχαν σκοτώσει τρεις ανθρώπους. Ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, η ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει από τους Ευρωπαίους εταίρους της, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας (MEPC), να στείλουν πυροσβέστες από πολλά κράτη μέλη ως προληπτικό μέτρο».

    Το BBC επισημαίνει ότι οι ακραίες θερμοκρασίες σε όλη την Ευρώπη σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους έχουν δημιουργήσει ένα φονικό κοκτέιλ δασικών πυρκαγιών κινητοποιώντας χιλιάδες πυροσβέστες σε όλη την ήπειρο.

    Επισημαίνει δε ότι ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (WMO) προειδοποιεί ότι το χειρότερο δεν έχει έρθει ακόμα.

    Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: Eurokinissi/ Γιάννης Παναγόπουλος

  • Βρετανικό Μουσείο: Δεν συζητάμε με την Ελλάδα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα - Υπάρχουν αντίγραφα στην Αθήνα
    Βρετανικό Μουσείο: Δεν συζητάμε με την Ελλάδα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα - Υπάρχουν αντίγραφα στην Αθήνα

    Τις ελληνικές επιδιώξεις για επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα απορρίπτει για ακόμα μία φορά το Βρετανικό Μουσείο, σημειώνοντας ότι απευθύνονται σε εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και υπογραμμίζοντας τις θερμές σχέσεις που έχει με την UNESCO.

    «Δεν έχουν γίνει ούτε προγραμματίζονται νέες συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα», ξεκαθαρίζει στην «Καθημερινή», εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, προβάλλοντας, παράλληλα, ως επιχείρημα τον διεθνή χαρακτήρα του μουσείου. Αναλυτικά η δήλωση του Βρετανικού Μουσείου στην «Καθημερινή»
    «Το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να επιβεβαιώσει ότι δεν έχουν γίνει ούτε προγραμματίζονται νέες συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα.Πάντα απολαμβάναμε μια θετική και συνεργατική σχέση με την UNESCO και με συναδέλφους από ιδρύµατα σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανοµένου του Μουσείου της Ακρόπολης στην Αθήνα. Το Μουσείο είναι πάντα πρόθυμο να εξετάσει αιτήματα για δανεισμό οποιωνδήποτε εκθεμάτων από τη συλλογή – δανείζουμε μεταξύ 4.000-5.000 αντικειμένων κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, 170 αρχαία ελληνικά αντικείμενα περιοδεύουν στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία όπου θα φτάσουν και θα εμπνεύσουν νέους θεατές, προτού επιστρέψουν στο Μουσείο.

    Αυτά τα όμορφα έργα τέχνης αγαπιούνται από μια παγκόσμια κοινότητα και πιστεύουµε ότι η δημόσια πρόσβαση θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των συνομιλιών – πολύ συχνά οι συζητήσεις περιορίζονται σε νομικίστικο και ανταγωνιστικό πλαίσιο αντί να επικεντρώνονται στο πώς να μοιραστούν τα γλυπτά με έναν ευρύτερο κόσμο.

    Ο ρόλος ενός σύγχρονου μουσείου είναι να παρέχει ένα μέρος όπου αυτά τα αντικείμενα πυροδοτούν τη δημιουργικότητα και βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν το παρελθόν, να διαμορφώσουν το παρόν και να προετοιμαστούν για το μέλλον. Πάντα πιστεύαμε ότι αυτά τα έργα βοηθούν τους επισκέπτες να αγκαλιάσουν αυτό το όραμα.

    Η αρχαία πόλη-κράτος της Αθήνας ήταν ένα από τα κορυφαία έθνη της Ανατολικής Μεσογείου, μια πολιτιστική και στρατιωτική δύναμη που συναγωνιζόταν την πανίσχυρη Περσία. Εκατομμύρια επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου επωφελούνται από μια μόνιμη συλλογή που αποτυπώνει αυτό το τεράστιο τόξο της Ιστορίας το οποίο έχει διαρκή αντίκτυπο στην ανάδυση του σύγχρονου κόσμου.

    Η εμβάθυνση της δημόσιας πρόσβασης, η δημιουργία νέων τρόπων και ευκαιριών για διαμοιρασμό και κατανόηση των συλλογών σε ολόκληρο τον κόσμο, παραμένει στον πυρήνα όσων επιδιώκει να επιτύχει το Βρετανικό Μουσείο.

    Το Βρετανικό Μουσείο έχει θερμές σχέσεις με την UNESCO, δουλεύοντας μαζί της για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς στο Ιράκ και τώρα στην Ουκρανία, προστατεύοντάς την για τις μελλοντικές γενιές. Γι’ αυτόν τον λόγο το Μουσείο πιστεύει ακράδαντα ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην επίδειξη της σημασίας της αρχαίας Αθήνας στο πλαίσιο των αρχαίων πολιτισμών που τη διαμόρφωσαν –Αίγυπτος και Ασσυρία– και μεταγενέστερων πολιτισμών που εμπνεύστηκαν από αυτήν. Δεν έχουν γίνει νέες συνομιλίες. Πιστεύουμε ότι η επέκταση της δημόσιας πρόσβασης είναι το πραγµατικό ζήτημα. Τα υπόλοιπα γλυπτά είναι θραύσματα – μόνο το 50% των πρωτότυπων έχει σωθεί. Δεν θα υπάρξει ποτέ μια “μαγική στιγμή” κατά την οποία όλα τα γλυπτά θα επανενωθούν. Τα σωζόμενα γλυπτά στην Αθήνα μιλούν για την αρχαία ιστορία αυτής της μεγάλης πόλης, στο Λονδίνο μιλούν στην ιστορία του κόσμου και σε εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Δύο συμπληρωματικές ιστορίες στις οποίες τα Γλυπτά του Παρθενώνα παίζουν αναπόσπαστο ρόλο.

    Υπάρχουν αντίγραφα των Γλυπτών του Βρετανικού Μουσείου στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου εκτίθενται μαζί με τα εναπομείναντα γλυπτά που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα τις τελευταίες δεκαετίες.

    Η ψηφιακή σάρωση παίζει σημαντικό ρόλο στην έρευνα και έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει νέες ανακαλύψεις για πολλά διαφορετικά αντικείμενα, συµπεριλαμβανομένων των Γλυπτών του Παρθενώνα. Συνεχίζουμε να διερευνούμε την προσέγγισή μας στην ψηφιακή σάρωση για να κατανοήσουμε πλήρως τις δυνατότητές της ως μέρος της ευρύτερης δουλειάς μας. Για παράδειγμα, πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι πολύτιμο για την εξέταση των συνδέσεων μεταξύ των θραυσμάτων και της πρόσφατης πρωτοποριακής έρευνας σχετικά με την πολυχρωμία των Γλυπτών του Παρθενώνα».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Γλυπτά του Παρθενώνα: Το Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζει ότι ο Έλγιν βρήκε τα περισσότερα αγάλματα «στα χαλάσματα» - Η απάντηση της Αθήνας
    Γλυπτά του Παρθενώνα: Το Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζει ότι ο Έλγιν βρήκε τα περισσότερα αγάλματα «στα χαλάσματα» - Η απάντηση της Αθήνας

    «Έντονες» φαίνεται ότι ήταν οι συνομιλίες Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της αρμόδιας Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO την Παρασκευή.

    Μία αιτία για το τεταμένο κλίμα της συνεδρίασης φαίνεται πως είναι ο ισχυρισμός του Βρετανικού Μουσείου πως τα περισσότερα από τα αγάλματα -που αφαιρέθηκαν από τον Έλγιν- εντοπίστηκαν «στα χαλάσματα» γύρω από το μνημείο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Guardian. Στην επίμαχη δήλωση προχώρησε ο αναπληρωτής διευθυντής του μουσείου, δρ. Τζόναθαν Ουίλιαμς.

    Ο ίδιος πρόσθεσε πως τα αντικείμενα δεν αφαιρέθηκαν όλα από τον ναό, «όπως έχει υποστηριχτεί». Μάλιστα, ο Ουίλιαμς είπε και πως η επιθυμία της Ελλάδας να δει ολοκληρωμένο τον Παρθενώνα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί, «καθώς μεγάλο μέρος του είχε καταστραφεί πολύ πριν φτάσει ο Λόρδος Έλγιν στην Ελλάδα».

    «Δεν θα υπάρξει ποτέ μία μαγική στιγμή επανένωσης, καθώς τα μισά γλυπτά του Παρθενώνα χάθηκαν για πάντα. Είχαν καταστραφεί από τα τέλη του 17ου αιώνα, πριν ο Έλγιν έρθει στην Αθήνα», δήλωσε συγκεκριμένα ο αναπληρωτής διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, ο οποίος ανέφερε ότι τώρα τα Γλυπτά είναι «πολύ καλά διατηρημένα».

    Η απάντηση της Ελλάδας

    Το ίδιο δημοσίευμα μεταδίδει και δήλωση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία κατηγορεί τον Λόρδο Έλγιν για κλοπή.

    «Με την πάροδο των χρόνων, οι ελληνικές Αρχές και η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχουν αποδείξει με ακλόνητα επιχειρήματα τα αληθινά γεγονότα γύρω από την αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα» αναφέρει, προσθέτοντας πως «Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να κατασχέσει και να εξάγει τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς πραγματική νόμιμη άδεια για να το πράξει, σε μια κατάφωρη πράξη κλοπής κατά συρροή».

    Η κα Μενδώνη επέμεινε, επίσης, πως η καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα θα συνεχιστεί ειδικά τώρα, σε μία διεθνή συγκυρία κατά την οποία διάφοροι θησαυροί και μνημεία επαναπατρίζονται στις χώρες τους.

    Για την επερχόμενη συνάντηση που ζήτησε η βρετανική πλευρά με το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη είπε πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε έναν ειλικρινή διάλογο με τη Βρετανία με βάση το νομικό και ηθικό πλαίσιο, καθώς και τις συστάσεις και τις αποφάσεις της UNESCO.

    Σημειώνεται πως σε αλληλογραφία μεταξύ του Λόρδου Έλγιν και του Ιταλού ζωγράφου που είχε αναλάβει την τετραετή επιχείρηση αφαίρεσης των αρχαιοτήτων, Τζιοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι, ο δεύτερος είχε ζητήσει από τον πρώτο να του στείλει πριόνια κατάλληλα για μάρμαρο και άλλα εργαλεία. Μάλιστα, ο Λουζιέρι έχει παραδεχθεί πως χρειάστηκε να γίνει «λίγο βάρβαρος» για την αφαίρεση μιας μετόπης, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Η πλήρης εικόνα της ζωφόρου του Παρθενώνα ψηφιακά σε διαδικτυακή εφαρμογή
    Η πλήρης εικόνα της ζωφόρου του Παρθενώνα ψηφιακά σε διαδικτυακή εφαρμογή

    Η ζωφόρος του Παρθενώνα διατίθεται ψηφιακά για όλους σε μια νέα, διαδραστική, δίγλωσση και εύχρηστη διαδικτυακή εφαρμογή.

    Όπως αναφέρεται στο τελευταία ηλεκτρονική έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου, στη διεύθυνση www.parthenonfrieze.gr τόσο το ευρύ κοινό όσο και οι ειδικοί έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πλήρη εικόνα του μοναδικού αυτού έργου τέχνης. Η εφαρμογή συγκεντρώνει φωτογραφίες και περιγραφές όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου που βρίσκονται στο Μουσείο Ακρόπολης και στο εξωτερικό.

    Η ζωφόρος του Παρθενώνα, μια συνεχής ζώνη με ανάγλυφες παραστάσεις που περιέτρεχε το επάνω μέρος του τοίχου του ναού, απεικονίζει την πομπή προς την Ακρόπολη κατά τα Μεγάλα Παναθήναια, τη μεγαλύτερη γιορτή της αρχαίας Αθήνας. Η σύνθεση της πομπής περιελάμβανε 378 ανθρώπινες μορφές, άνδρες και γυναίκες, πεζούς, ιππείς και αρματοδρόμους, και περισσότερα από 200 ζώα και αντικείμενα και δώρα προς την Αθηνά, προστάτιδα της Αθήνας.

    Η εφαρμογή, η οποία προσφέρει στους χρήστες μια διαδραστική εμπειρία περιήγησης, υλοποιήθηκε χάρη στην άριστη και μακροχρόνια συνεργασία τριών φορέων: του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), του Μουσείου Ακρόπολης και της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ). Το ΕΚΤ ανέπτυξε την αναβαθμισμένη έκδοση της διαδικτυακής εφαρμογής www.parthenonfrieze.gr, αξιοποιώντας φωτογραφικό υλικό της ΥΣΜΑ και εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνολογίες για την εικονική αναπαράσταση του και τη βέλτιστη ανάδειξη στο διαδίκτυο.

    Η εφαρμογή ενσωματώνει νέες λειτουργικότητες που την καθιστούν προσβάσιμη σε όλους, από όλα τα σύγχρονα μέσα και πλατφόρμες, ακολουθώντας τις καλές πρακτικές web design και UI/UX. Έτσι, ενισχύεται η θέαση από όλες τις σταθερές και κινητές συσκευές, ενώ ο χρήστης μπορεί να φτάσει σε όποιο επίπεδο λεπτομέρειας επιθυμεί με άμεσο και φιλικό τρόπο.

    Η εξερεύνηση της ζωφόρου του Παρθενώνα, γίνεται μέσα από τέσσερις ενότητες, καλύπτοντας τις ανάγκες των ερευνητών, με όλη την απαραίτητη τεκμηρίωση και εκτενές γλωσσάρι, ενώ ταυτόχρονα o απλός επισκέπτης μπορεί να έχει άμεσα μια συνολική εικόνα αυτού του μοναδικού αρχαιολογικού μνημείου.

    Στην ενότητα «Ο Παρθενώνας» περιλαμβάνονται κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό για την αρχιτεκτονική και τη γλυπτική διακόσμηση του ναού. Στην ενότητα «Γνωρίστε τη Ζωφόρο» ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει γενικά στοιχεία σχετικά με το θέμα, την ιστορία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή της ζωφόρου.

    Στην ενότητα «Εξερευνήστε τη Ζωφόρο» ο χρήστης μπορεί να εξερευνήσει τη ζωφόρο ανά πλευρά και ανά λίθο. Η ενότητα «Θεματική Περιήγηση» επιτρέπει στον χρήστη να προσεγγίσει τη ζωφόρο μέσα από τα επιμέρους θέματά της: την προετοιμασία της πομπής, τους ιππείς που συμμετέχουν στην πομπή, τα άρματα, την πομπή των προσφορών και των ζώων για θυσία και τέλος την παράδοση του πέπλου στη θεά Αθηνά με την παρουσία των θεών του Ολύμπου.

    Στη διαδικτυακή εφαρμογή parthenonfrieze.gr συγκεντρώνεται και υπομνηματίζεται, στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα, φωτογραφικό υλικό όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου. Παράλληλα, για να αποδοθεί η κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα του θαυμαστού αυτού συνόλου, το φωτογραφικό υλικό των λίθων συμπληρώνεται με τα σωζόμενα σχέδια των J. Carrey (1674) και J. Stuart (1751).

    Από το σύνολο της ζωφόρου σήμερα σώζονται 50 μέτρα στο Μουσείο Ακρόπολης και 80 μέτρα στο Βρετανικό Μουσείο. Ένας λίθος βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου και κάποια θραύσματα είναι διασκορπισμένα σε διάφορα ευρωπαϊκά μουσεία στο Παλέρμο, στο Βατικανό, στο Βίρτσμπουργκ, στη Βιέννη, στο Μόναχο και στην Κοπεγχάγη.

    Τον Ιανουάριο του 2022 το «θραύσμα Fagan» από το Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο επέστρεψε στην Αθήνα, προκειμένου να εκτεθεί για 8 χρόνια στο Μουσείο της Ακρόπολης και πήρε τη θέση του στην ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα, στην οποία αναπαρίστανται οι Θεοί του Ολύμπου. Έως ότου πραγματοποιηθεί η επανένωση όλων των σωζόμενων λίθων και των θραυσμάτων της ζωφόρου στον φυσικό τους χώρο, οι λάτρεις της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, θα μπορούν να θαυμάζουν το αριστούργημα που σχεδίασε ο γλύπτης Φειδίας, τον πέμπτο αιώνα π.Χ., στη νέα διαδικτυακή εφαρμογή του ΕΚΤ.

    zoforos parthenonas efarmogi. 2

    Λίγα λόγια για τη Ζωφόρο του Παρθενώνα

    Η ζωφόρος του Παρθενώνα, συνολικού μήκους 160 μέτρων και ύψους σχεδόν 1 μέτρου, σχεδιάστηκε από τον γλύπτη Φειδία και περιέτρεχε το πάνω μέρος του σηκού, του κυρίως ναού, μέσα από την εξωτερική κιονοστοιχία του. Το θέμα της κάλυψης μιας τόσο μεγάλου μήκους και παράλληλα στενής επιφάνειας έπρεπε να ήταν πολυπρόσωπο και ως τέτοιο θεωρήθηκε ότι κατάλληλη ήταν η παράσταση μιας πομπής.

    Το θέμα της ζωφόρου του Παρθενώνα είναι η πομπή των Παναθηναίων, το αποκορύφωμα της εορτής των Mεγάλων Παναθηναίων. Η ζωφόρος αποτελείτο από 115 λίθους, διαφόρων μεγεθών, με συνεχείς ανάγλυφες παραστάσεις ανθρώπων και ζώων. Η σύνθεση της πομπής περιελάμβανε 378 μορφές, θεούς, ήρωες της πόλης, άρχοντες, πολίτες άνδρες και γυναίκες, παιδιά, νέους και γέρους καθώς και περισσότερα από 200 ζώα, κυρίως άλογα, αλλά και βόδια και κριάρια.

    Στο σύνολο του έργου διακρίνονται τέσσερις ενότητες: Η προετοιμασία της πομπής, η κυρίως πομπή με την παράταξη των ιππέων και των αρμάτων, η πομπή των προσφορών και των ζώων για θυσία και η κυρίως λατρεία με την παράδοση του πέπλου.

    Η πομπή στη ζωφόρο ξεκινάει από τη νοτιοδυτική γωνία του ναού και χωρίζεται σε δύο παρατάξεις που πορεύονται προς τα ανατολικά. Η μία παράταξη συνεχίζει την πορεία της κατά μήκος της νότιας πλευράς, ενώ η άλλη αφού διασχίσει τη δυτική πλευρά, συνεχίζει κατά μήκος της βόρειας και καταλήγουν και οι δύο στην ανατολική πλευρά. Στη δυτική και τη βόρεια πλευρά οι μορφές βαδίζουν από τα δεξιά προς τα αριστερά του θεατή, ενώ στη νότια από τα αριστερά προς τα δεξιά.

    Μία μακρόχρονη συνεργασία με σημαντικά αποτελέσματα και πολύπλευρα οφέλη.

    Η ΥΣΜΑ, το Μουσείο Ακρόπολης και το ΕΚΤ τα τελευταία είκοσι χρόνια, μέσω των πολύπλευρων συνεργατικών τους δράσεων, έχουν χαράξει μία παράλληλη ψηφιακή πορεία στα πολιτιστικά και εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας, διαθέτοντας στο κοινό μια σειρά από σύγχρονες υποδομές ψηφιακού περιεχομένου.

    Η άριστη συνεργασία των τριών φορέων ξεκίνησε το 2003 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, σε μορφή CD-ROM, η εικονική αναπαράσταση της ζωφόρου του Παρθενώνα. Το 2009 αναπτύχθηκε με τεχνολογίες Flash ένας αυτόνομος ιστότοπος με εμπλουτισμένα κείμενα και εκπαιδευτικές εφαρμογές για τη Zωφόρο.

    Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις της Ανοικτής Πρόσβασης, το 2010 ολοκληρώθηκε η δημιουργία και η διάθεση του αποθετηρίου της Ζωφόρου του Παρθενώνα που λειτουργούσε συμπληρωματικά με τον αντίστοιχο ιστότοπο, ενώ το 2011 φιλοξενήθηκε στα πληροφοριακά συστήματα του ΕΚΤ ο δικτυακός τόπος www.acropolis-athena.gr ο οποίος είχε δημιουργηθεί από την ΥΣΜΑ σε συνεργασία με το Μουσείο Ακρόπολης και το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Δύο χρόνια αργότερα παραδόθηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας το αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη στο οποίο φιλοξενείται υλικό του Τομέα Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της ΥΣΜΑ.

    Το 2016 αναπτύχθηκε από το ΕΚΤ το αποθετήριο της ΥΣΜΑ στο οποίο συγκεντρώνεται αρχειακό υλικό από τα αναστηλωτικά προγράμματα της Αθηναϊκής Ακρόπολης και αναρτήθηκε στον ψηφιακό δημόσιο χώρο ο κατάλογος της βιβλιοθήκης της ΥΣΜΑ (μέσω της υποδομής ψηφιακού νέφους openABEKT). Την ίδια χρονιά συγκεντρώθηκαν στον εθνικό συσσωρευτή ψηφιακού πολιτιστικού περιεχομένου Searchculture.gr 4.108 τεκμήρια της ΥΣΜΑ. Λίγα χρόνια αργότερα το σύνολο των τεκμηρίων της ΥΣΜΑ εμπλουτίστηκε σημασιολογικά και διατέθηκε, μέσω του ΕΚΤ, στην ευρωπαϊκή ψηφιακή βιβλιοθήκη Europeana.

    To 2022 η ΥΣΜΑ, το Μουσείο Ακρόπολης (φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού) και το ΕΚΤ (φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης) συνεργάζονται εκ νέου και διαθέτουν στο ενδιαφερόμενο κοινό μία προηγμένη διαδικτυακή εφαρμογή για τη ζωφόρο του Παρθενώνα και την εικονική αναπαράσταση των περίφημων μαρμάρινων λίθων του ναού. Στο άμεσο μέλλον το περιεχόμενο της συγκεκριμένης εφαρμογής θα εμπλουτιστεί με νέες ψηφιακές συλλογές.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ακρόπολη: Η πλήρης εικόνα της ζωφόρου του Παρθενώνα μέσω διαδικτυακής εφαρμογής
    Ακρόπολη: Η πλήρης εικόνα της ζωφόρου του Παρθενώνα μέσω διαδικτυακής εφαρμογής

    Είναι προσβάσιμη σε όλον τον κόσμο και από όλα τα σύγχρονα μέσα και τις πλατφόρμες

    Μια ολοκληρωμένη εικόνα του μοναδικού γλυπτικού συνόλου της ζωφόρου του Παρθενώνα θα έχει πλέον την ευκαιρία να αποκτήσει το διεθνές κοινό μέσα από μια αναβαθμισμένη έκδοση της διαδικτυακής εφαρμογής του Μουσείου της Ακρόπολης .

    Στην διαδικτυακή εφαρμογή, που είναι προσβάσιμη σε όλον τον κόσμο και από όλα τα σύγχρονα μέσα και τις πλατφόρμες, παρουσιάζεται η συνεχής ανάγλυφη ζώνη που περιέτρεχε το επάνω μέρος του τοίχου του ναού. Η ζωφόρος απεικονίζει την πομπή της μεγαλύτερης γιορτής της αρχαίας Αθήνας, τα Παναθήναια. Τριακόσιες ογδόντα ανθρώπινες μορφές, άνδρες και γυναίκες, πεζοί, ιππείς και αρματοδρόμοι, 200 ζώα και αντικείμενα και δώρα προς την Αθηνά, προστάτιδα της Αθήνας, προσέρχονται στα γενέθλιά της αιώνια, από τότε έως σήμερα.
    Η εξαιρετική αυτή εφαρμογή συγκεντρώνει φωτογραφίες και περιγραφές όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου που βρίσκονται στο Μουσείο Ακρόπολης και στο εξωτερικό. Η εξερεύνηση της ζωφόρου μπορεί να γίνει μέσα από τις θεματικές ενότητες Ο Παρθενώνας, Γνωρίστε τη Ζωφόρο, Εξερευνήστε τη Ζωφόρο και Θεματική Περιήγηση. Στις πρώτες δύο ενότητες, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να μάθει γενικά στοιχεία για την ιστορία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή της ζωφόρου, ενώ στις δύο επόμενες μπορεί να εξερευνήσει τη ζωφόρο είτε ανά λίθο είτε μέσα από περιήγηση στα επιμέρους θέματά της.

    Η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε χάρη στην άριστη συνεργασία τριών φορέων: του Μουσείου Ακρόπολης, της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου-ΕΚΤ.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ