Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020 12:06

Ομάδα Τέχνης “Δούρειος Ίππος”: Ο “αυτοσχεδιασμός” στην τελική ευθεία

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Λίγες μόλις μέρες έχουν απομείνει από την πρεμιέρα της θεατρική ομάδας “Δούρειος Ίππος” με το έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο “Απόψε αυτοσχεδιάζουμε” σε σκηνοθεσία Παρασκευά Παπαπετρόπουλου.

Από το επόμενο Σάββατο 22 Φεβρουαρίου και μέχρι τις 8 Μαρτίου η σκηνή του θεάτρου “Απόλλων” μετατρέπεται σε ένα άλλο “θέατρο” που θα φιλοξενήσει τις ιστορίες ενός θιάσου της δεκαετίας του 60.

Εκεί οι θεατές θα μάθουν από πρώτο χέρι τί συμβαίνει στις πρόβες και τα παρασκήνια. Την αγωνία του συγγραφέα, τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη, το πόσο "ελεύθερος" τελικά είναι ο ηθοποιός να αυτοσχεδιάσει επί σκηνής ή να ακολουθήσει πιστά το κείμενο. Και όλα αυτά διανθισμένα με τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων.

Το έργο
Ένας θίασος προσπαθεί να διασκευάσει σε θεατρικό έργο το διήγημα του Λουίτζι Πιραντέλλο "Λεονόρα, Αντίο!". Οι σκηνοθετικές εντολές προκαλούν σύγχυση στους ηθοποιούς, οι οποίοι στο μεταξύ ταυτίζονται τόσο πολύ με τους ρόλους τους, ώστε διώχνουν τον σκηνοθέτη προκειμένου να ζήσουν τις ζωές των χαρακτήρων που υποδύονται!

Η παράσταση–ανοιχτή πρόβα εξελίσσεται μετ’ εμποδίων καθώς σε αρκετά σημεία προκαλούνται εντάσεις και διαφωνίες μεταξύ σκηνοθέτη και ηθοποιών. Είναι οι αναγκαίες αφορμές για να εξεταστούν διάφορα ζητήματα ουσίας για τη σκηνική τέχνη και την υποκριτική.

Ο Πιραντέλο μεταγράφει με μεγάλη μαεστρία φιλοσοφικές σκέψεις χρησιμοποιώντας την τέχνη των μεταμορφώσεων και των αντικατοπτρισμών . Στο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» στήνει τους καθρέπτες του εντός του ίδιου του θεάτρου....

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020 20:01

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Τελευταίες παραστάσεις για “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” στο θέατρο Απόλλων
    Πύργος: Τελευταίες παραστάσεις για “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” στο θέατρο Απόλλων

    Τις καλύτερες εντυπώσεις έχει κερδίσει η Ομάδα Τέχνης Δούρειος Ίππος που ανεβάζει στο θέατρο Απόλλων την παράσταση. “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα”.Πρόκειται για το κορυφαίο θεατρικό έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το οποίο είναι και το τελευταίο έργο που έγραψε το 1936.

    Από τις 4 Μαρτίου που ξεκίνησαν οι παραστάσεις, όσοι βρέθηκαν στον "Απόλλωνα" και παρακολούθησαν τις ερμηνείες του θιάσου, πραγματικά εντυπωσιάστηκαν από την απόδοση όλων. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο "Δούρειος Ίππος" κερδίζει δικαιολογημένα το χειροκρότημα του κοινού.

    Το έργο αναφέρετε στην περίοδο πένθους σε ένα σπίτι στην Ανδαλουσία, όπου η 60χρονη Μπερνάρντα Άλμπα την οποία υποδύεται η Παναγιώτα Ιωάννου, κατέχει τον απόλυτο έλεγχο πάνω στις κόρες της: Αγκούστιας, Μαγκνταλένα, Αμέλια, Μαρτίριο και Αδέλα. Στο σπίτι ζουν επίσης η Πόνθια, η οικονόμος, κι η Μαρία Χοσέφα, μητέρα της Μπερνάρντα.

    Το έργο επικεντρώνεται στα ζητήματα της καταπίεσης, του συμβιβασμού και του πάθους και την επιρροή των ανδρών στις γυναίκες. Η τυραννία της Μπερνάρντα απέναντι στις κόρες της προμηνύει τη φύση του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκι στην Ισπανία, λίγο αφού τελειώσει το έργο του ο Λόρκα.

    Ο σκηνοθέτης Παρασκευάς Παπαπετρόπουλος, υπογράφει άλλη μια επιτυχία για την ομάδα τέχνης "Δούρειος Ίππος".

    Οι παραστάσεις συνεχίζονται από σήμερα Τετάρτη έως την Κυριακή, όπου κλείνει και αυτός ο επιτυχημένος κύκλος του "Δούρειου Ίππου".

    Οι ηθοποιοί με την σειρά που εμφανίζονται είναι οι ακόλουθοι:
    ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ: Χαρούλα Κόλλια
    ΠΟΝΘΙΑ: Ανδριανή Αργυρακούλου
    ΖΗΤΙΑΝΑ: Αθανασία Συντέτου
    ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ: Μάρω Καραλή
    ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ: Παναγιώτα Ιωάννου
    ΑΟΥΓΚΟΥΣΤΙΑΣ: Αιμιλία Ζαφειροπούλου
    ΜΑΓΔΑΛΕΝΑ: Ιουλία Κόλλια
    ΑΜΕΛΙΑ: Αθανασία Συντέτου
    ΜΑΡΤΙΡΙΟ: Ελευθερία Μυλωνά
    ΑΔΕΛΑ: Πένυ Ζουμπάκη
    ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ: Κατερίνα Τσουραμάνη
    ΚΟΡΙΤΣΙ: Λυδία Μίνιτς
    ΜΑΡΙΑ ΧΟΣΕΦΑ: Αφροδίτη Κουτρούτσου
    ΠΕΠΕ ΡΟΜΑΝΟ: Βασίλης Τσάκαλης
    ΠΡΟΥΔΕΝΘΙΑ: Κατερίνα Τσουραμάνη

    Συντελεστές
    Σκηνοθέτης: Παρασκευάς Παπαπετρόπουλος
    Μετάφραση: Πάνος Κυπαρίσσης
    Επιμέλεια Κουστουμιών-σκηνικών: Αργυρώ Πολίτη
    Μακιγιάζ: Αμάντα Χάρμπαλη
    Βοηθός Σκηνοθέτη: Αποστόλης Στεργιώτης
    Φωτισμός: Αλέκος Αμπελογιάννης
    Φωτογραφίες: Λάμπρος Τσακριλής

  • Πύργος: “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” στο Θέατρο Απόλλων
    Πύργος: “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” στο Θέατρο Απόλλων

    “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα”, το κορυφαίο θεατρικό έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το οποίο είναι και το τελευταίο έργο που έγραψε το 1936, πρόκειται να απολαύσει το θεατρόφιλο κοινό της περιοχής από την Ομάδα Τέχνης ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ και τον σκηνοθέτη Παρασκευά Παπαπετρόπουλο.

    Η πρεμιέρα του έργου είναι το Σάββατο 4, Μαρτίου στο θέατρο Απόλλων και οι θεατές θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα γεγονότα κατά την περίοδο πένθους σε ένα σπίτι στην Ανδαλουσία, όπου η 60χρονη Μπερνάρντα Άλμπα την οποία υποδύεται η Παναγιώτα Ιωάννου, κατέχει τον απόλυτο έλεγχο πάνω στις κόρες της: Αγκούστιας, Μαγκνταλένα, Αμέλια, Μαρτίριο και Αδέλα. Στο σπίτι ζουν επίσης η Πόνθια, η οικονόμος, κι η Μαρία Χοσέφα, μητέρα της Μπερνάρντα.

    Το έργο επικεντρώνεται στα ζητήματα της καταπίεσης, του συμβιβασμού και του πάθους και την επιρροή των ανδρών στις γυναίκες. Η τυραννία της Μπερνάρντα απέναντι στις κόρες της προμηνύει τη φύση του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκι στην Ισπανία, λίγο αφού τελειώσει το έργο του ο Λόρκα.

    Οι ηθοποιοί με την σειρά που εμφανίζονται είναι οι ακόλουθοι:
    ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ: Χαρούλα Κόλλια
    ΠΟΝΘΙΑ: Ανδριανή Αργυρακούλου
    ΖΗΤΙΑΝΑ: Αθανασία Συντέτου
    ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ: Μάρω Καραλή
    ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ: Παναγιώτα Ιωάννου
    ΑΟΥΓΚΟΥΣΤΙΑΣ: Αιμιλία Ζαφειροπούλου
    ΜΑΓΔΑΛΕΝΑ: Ιουλία Κόλλια
    ΑΜΕΛΙΑ: Αθανασία Συντέτου
    ΜΑΡΤΙΡΙΟ: Ελευθερία Μυλωνά
    ΑΔΕΛΑ: Πένυ Ζουμπάκη
    ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ: Κατερίνα Τσουραμάνη
    ΚΟΡΙΤΣΙ: Λυδία Μίνιτς
    ΜΑΡΙΑ ΧΟΣΕΦΑ: Αφροδίτη Κουτρούτσου
    ΠΕΠΕ ΡΟΜΑΝΟ: Βασίλης Τσάκαλης
    ΠΡΟΥΔΕΝΘΙΑ: Κατερίνα Τσουραμάνη

    Συντελεστές
    Σκηνοθέτης: Παρασκευάς Παπαπετρόπουλος
    Μετάφραση: Πάνος Κυπαρίσσης
    Επιμέλεια Κουστουμιών-σκηνικών: Αργυρώ Πολίτη
    Μακιγιάζ: Αμάντα Χάρμπαλη
    Βοηθός Σκηνοθέτη: Αποστόλης Στεργιώτης
    Φωτισμός: Αλέκος Αμπελογιάννης
    Φωτογραφίες: Λάμπρος Τσακριλής

  • Παύλος Χαϊκάλης: Το τελευταίο χειροκρότημα αφιερωμένο στον αδερφό του
    Παύλος Χαϊκάλης: Το τελευταίο χειροκρότημα αφιερωμένο στον αδερφό του

    "Η μακαρίτισσα μητέρα της κυρίας" ανέβηκε κανονικά και απόψε στο θέατρο Απόλλων, από την Ομάδα Τέχνης Δούρειος Ίππος. Μόνο που το κλίμα στο φινάλε ήταν βαρύ.

    Ο θάνατος του μέλους της ομάδας Θανάση Χαϊκάλη και αδερφού του πρωταγωνιστή της παράστασης Παύλο Χαϊκάλη, έριξε βαριά τη σκιά στους ανθρώπους του "Δούρειου Ίππου" που κλήθηκαν από τη μια να στηρίξουν τον πρωταγωνιστή τους, από την άλλη να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να βγάλουν την παράσταση μετά την απώλεια ενός αγαπημένου φίλου.

  • Δούρειος Ίππος: Έκανε πρεμιέρα με Χαϊκάλη παρά τις αντιδράσεις του ΔΟΠ
    Δούρειος Ίππος: Έκανε πρεμιέρα με Χαϊκάλη παρά τις αντιδράσεις του ΔΟΠ

    Κανονικά ανέβηκε στη σκηνή του θεάτρου Απόλλων η παράσταση της Ομάδας Τέχνης "Δούρειος Ίππος", “Η μακαρίτισσα μητέρα της κυρίας” του Ζορζ Φεϋντώ και έκανε πρεμιέρα το βράδυ του Σαββάτου.

    Παρά τις αντιδράσεις που υπήρξαν και την απόφαση ανάκλησης παραχώρησης του θεάτρου από τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού, με αφορμή την παρουσία του Παύλου Χαϊκάλη σε πρωταγωνιστικό ρόλο, λόγω ασθενείας του Βασίλη Αγγελόπουλου, η παράσταση δεν ματαιώθηκε.

    Αρκετοί ήταν αυτοί που παρακολούθησαν την παράσταση και στήριξαν την Ομάδα Τέχνης "Δούρειος Ίππος" και χειροκρότησαν στο φινάλε τους συντελεστές.

    Η διαμάχη για την παράσταση συνεχίζεται στα social media, αλλά όπως φαίνεται η ομάδα θα συνεχίσει και με τις επόμενες προγραμματισμένες παραστάσεις.

    theatro 2

    theatro 3

    theatro 4

    theatro 5

    theatro 6

    theatro 7

  • Παύλος Χαϊκάλης: Τι είπε για την παράσταση, τον Μικελόπουλο, τις καταγγελίες
    Παύλος Χαϊκάλης: Τι είπε για την παράσταση, τον Μικελόπουλο, τις καταγγελίες

    Ο “Δούρειος Ίππος” έκανε πρεμιέρα το βράδυ του Σαββάτου, παρά την απόφαση του ΔΟΠ Πύργου και αρκετοί ήταν οι θεατές σε αυτή την πρώτη παράσταση. Ο Παύλος Χαϊκάλης που πρωταγωνιστεί στην παράσταση, αλλά είναι και το πρόσωπο για το οποίο υπάρχει η διαμάχη θεατρικής ομάδας και ΔΟΠ, μίλησε για κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής, για το Βάσο και το Χάρη Μικελόπουλο, τις καταγγελίες, την παράσταση και το “Δούρειο Ίππο”.

    Η αναφορά στο έργο

    Ο Παύλος Χαϊκάλης αναφέρθηκε σε δηλώσεις του μετά την πρεμιέρα στο έργο του Φεϋντώ “Η μακαρίτισσα μητέρα της κυρίας”. “Ένα έργο, το οποίο είναι γραμμένο από τον μετρ του του είδους, είναι ο άνθρωπος που ξέρει πολύ καλά το πως να χειρίζεται το λόγο και νομίζω ότι το γέλιο βγαίνει αβίαστα, από καρδιάς και απόδειξη ότι το χάρηκε ο κόσμος απόψε.

    Η παράσταση αφιερώνεται στο Βασίλη Αγγελόπουλο, που είναι ο πρόεδρος του “Δούρειου Ίππου” και που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας, αυτή τη στιγμή έχει κάνει εγχείρηση στο στομάχι και έγινε έκτακτα. Κλήθηκα επειδή ήξεραν ότι είμαι εδώ στο Κατάκολο, να βοηθήσω τα παιδιά. Βέβαια δεν υπήρχε περίπτωση να αρνηθώ γιατί δεν θα μπορούσε να ανέβει η δουλειά.

    Ήταν σύντομο το χρονικό διάστημα, μέσα σε 20 μέρες, έπρεπε να γίνουν τα πάντα, οι πρόβες, γενικές δοκιμές, ρούχα και όλα αυτά…Αλλά η αγάπη για το θέατρο, μας οδήγησε να κάνουμε την παράσταση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που δεν ήταν μόνο η περιπέτεια του Βασίλη αλλά κι άλλες περιπέτειες” είπε ο κ. Χαϊκάλης και σχολίασε ακόμα ότι “… νομίζω ότι ο κόσμος απέδειξε ότι λατρεύει το θέατρο, θέλει το θέατρο και διασκέδασε απόψε και γέλασε από καρδιάς”.

    Ο γνωστός ηθοποιός συμπλήρωσε πως “… η έννοια του ερασιτέχνη είναι ότι είναι εραστής της τέχνης. Εραστές της τέχνης είμαστε κι εμείς που δουλεύουμε επαγγελματικά. Απλούστατα η διαφορά αφορά μόνο στο κομμάτι του ταμείου ή αν θέλετε μίας αντιμετώπισης χρόνου, δηλαδή εμείς έχουμε υποχρεωτικά πέντε πρόβες την ημέρα επί ενάμιση δύο μήνες, ενώ τα παιδιά δεν μπορούν να τις έχουν αυτές. Κάνουν 2, 3 μήνες από 2 ώρες που θυσιάζουν από τη δουλειά τους και από τον ελεύθερο χρόνο τους. Αυτό έχει μία μαγεία και μία γοητεία και από κάτω υποβόσκει η αγάπη και η λατρεία για το θέατρο. Και αυτό μας ενώνει. Αυτό που μετράμε είναι η αγάπη και το τι ψυχή θα καταθέσουμε. Γιατί αυτός είναι ο στόχος. Να καταθέσεις ψυχή και να λάβει αυτή την κατάθεση ψυχής ο κόσμος και να την αγκαλιάσει.Αυτός είναι ο στόχος και νομίζω ότι το καταφέρνουν”.

    Xaikalis 2Ο Παύλος Χαϊκάλης με το δικηγόρο Μάκη Παπαγιαννόπουλο και τον σκηνοθέτη της παράστασης Παρασκευά Παπαπετρόπουλο

    “Ο Βάσος Μικελόπουλος μου έδωσε το έναυσμα να αγαπήσω τον κινηματογράφο”

    Ο Παύλος Χαϊκάλης αναφερόμενος στη διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή την παρουσία του στην παράσταση, ανάμεσα στην Ομάδα Τέχνης “Δούρειος Ίππος”, τον ΔΟΠ και τη Δημοτική Αρχή, δήλωσε τα εξής: “Με λυπεί ένα γεγονός το οποίο είναι μία ειρωνία της τύχης. Ο πατέρας του Χάρη του Μικελόπουλου ο Βάσος, ήταν ο άνθρωπος που στα οχτώ μου χρόνια, μου έδωσε το έναυσμα για να αγαπήσω τον κινηματογράφο, γιατί ήταν στο Rex και με έβαζε συνέχεια μέσα και έτσι λάτρεψα τον κινηματογράφο. Έτσι λάτρεψα την μεγάλη οθόνη και τον χώρο της τέχνης. Η συγκυρία είναι μετά από κάποια χρόνια έρχεται ο γιος του, για να μου κλείσει τις πόρτες. Αυτό ήταν για μένα η μεγαλύτερη πίκρα”.

    Ο κ. Χαϊκάλης συνέχισε λέγοντας ότι “… προσωπικά εγώ μπορώ να κοιτάζω τους ανθρώπους στα μάτια και συνδιαλέγομαι με όσους τουλάχιστον γνωρίζουν τα πράγματα. Ούτε ο Δήμος ούτε το δημοτικό συμβούλιο και κανείς δεν περίμενε την αντίδραση αυτή, γιατί αυτό μετράει. Η αντίδραση του κόσμου, να μη φιμώσει το θέατρο. Υπάρχουν θεσμοί, υπάρχουν δικαστικές αρχές, να κρίνουν εάν υπάρχει κάτι επιλήψιμο. Δεν υπάρχει όμως και δυστυχώς δεν πρόκειται να δώσουμε χαρά σε κανέναν”.

    Σχολιάζοντας ιδιαίτερα το θέμα των σε βάρος του καταγγελιών ο κ. Χαϊκάλης δήλωσε ότι “… ας περιμένουν τον χρόνο να αποσαφηνιστούν κάποια πράγματα, ας μη βιάζονται κι αυτό που έγινε ήταν μία προσπάθεια φίμωσης του θεάτρου, διότι ειπώθηκαν τέρατα, τα οποία δεν έχουν καμία βάση. Δεν μπορεί ο σκηνοθέτης να ρωτάει τον δήμαρχο ή το δημοτικό συμβούλιο, ποιους ηθοποιούς θα επιλέξει. Και ο κόσμος το απέδειξε με τις αντιδράσεις του και η αντίδραση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη και φοβάμαι πως αντί για ήττα του Χαϊκάλη που περίμεναν, τελικά έγινε ήττα του Δήμου…”.

  • Τηλεοπτική μάχη στο Mega για τον Δούρειο Ίππο και τον Παύλο Χαϊκάλη
    Τηλεοπτική μάχη στο Mega για τον Δούρειο Ίππο και τον Παύλο Χαϊκάλη

    Η διαμάχη για την παράσταση που ανέβασε η Ομάδα Τέχνης Δούρειος Ίππος με πρωταγωνιστή - μετά από αντικατάσταση - τον Παύλο Χαϊκάλη, δεν έχει τέλος.

    Χθες δόθηκε μια ακόμα - τηλεοπτική μάχη στην εκπομπή "Τι λες τώρα" της Κατερίνας Καραβάτου.

    Στο Mega μίλησαν ο δήμαρχος Πύργου, κ. Αντωνακόπουλος και ο δικηγόρος της ομάδας τέχνης «Δούρειος Ίππος», Αντώνης Κατσάς. Ο κ. Κατσάς χαρακτήρισε ακραία και φασιστική την προσπάθεια ακύρωσης της παράστασης και επισήμανε πως ο δήμος Πύργου γνώριζε ένα μήνα πως ο Πάυλος Χαϊκάλης θα είναι στην παράσταση.

    Ο δήμαρχος ανέφερε χαρακτηριστικά πως ο κ. Χαϊκάλης μετά από χρόνια θυμάται ότι είναι από το Κατάκολο ενώ έλεγε ότι είναι από την Πάτρα. «Εμείς δεν μπορούμε να είμαστε αδιάφοροι», συμπλήρωσε.

    Από ένα σημείο και έπειτα οι τόνοι ανέβηκαν και η συζήτηση εξετράπη...

    Δείτε το απόσπασμα της εκπομπής:

  • Ανακοίνωση του "Δούρειου Ίππου": Κανονικά η πρεμιέρα - "Ας μας κρίνει το κοινό"
    Ανακοίνωση του

    Τις τελευταίες τουλάχιστον 15 ημέρες η θεατρική μας ομάδα προετοιμαζόταν πυρετωδώς, σχεδόν καθημερινά, για την παράσταση Η Μακαρίτισσα Μητέρα της Κυρίας(Feulamère de Madame)τουΖωρζ Φεϋντό (GeorgesFeydeau).

    Οι πρόβες λάμβαναν χώρα στο δημοτικό θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ με πάσα διαφάνεια και δημοσιότητα, τόσο μέσα από τις ανακοινώσεις της ομάδας στα socialmedia και στον τοπικό τύπο, όσο και από τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι συντελεστές της παράστασης. Όλα αυτά στο χώρο του δημοτικού θεάτρου ΑΠΟΛΛΩΝ το οποίο έχει παραχωρηθεί την ομάδα μας από τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού του Δήμου Πύργου (ΔΟΠΠ) για το σκοπό αυτό.

    Κι ενώ όλα ήταν έτοιμα για την πρεμιέρα της παράστασης η οποία έχει οριστεί για το Σάββατο 5/3/2022, ξαφνικά, την Παρασκευή, 4/3, μια μέρα πριν και χωρίς να έχουμε ενημερωθεί, ο Πρόεδρος του ΔΟΠΠ συγκάλεσε έκτακτο ΔΣ με τη διαδικασία της δια περιφοράς ψηφοφορίας προκειμένου να αναστείλει την παραχώρηση του χώρου στην ομάδα μας ώστε να μη γίνει η παράσταση.

    Όπως εξηγεί το σκεπτικό της απόφασης, η πράξη αυτή έγινε για να προστατεύσει ο Πρόεδρος αλλά και ο Δήμαρχος ο οποίος, όπως αναφέρεται συνεπικουρεί την απόφαση, την φήμη του Δημοτικού Θεάτρου Απόλλων και την υπόληψη της πόλης, από κάποιον κίνδυνο τον οποίο ουδέποτε εξήγησε, κινούμενος μάλιστα όπως αναφέρει το σκεπτικό από διαμαρτυρίες τόσο στον τοπικό τύπο όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

    Βρισκόμαστε επομένως στο σημείο η πόλη να απειλείται από ένα ηθικό παράπτωμα, το οποίο προφανώς εκπορεύεται από την πολιτιστική μας ομάδα, ένα παράπτωμα
    το οποίο, σύμφωνα πάντα με την απόφαση, αμαυρώνει την ιστορία του θεάτρου ΑΠΟΛΛΩΝ και παρεκκλίνει από τις αρχές της Τέχνης η οποία αντί να ποιεί ήθος δημιουργεί και μεταδίδει καταδικαστέες πράξεις και συμπεριφορές. Δεν τα λέμε εμείς αυτά. Η απόφαση του ΔΟΠΠ τα λέει.

    Εμείς λοιπόν, τα μέλη μιας πολιτιστικής, θεατρικής ομάδας που απαρέγκλιτα εδώ και δυο δεκαετίες και με πολλή αγάπη γι΄αυτό που κάνουμε, ανεβάζουμε παραστάσεις στον ίδιο χώρο, στο θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ, είμαστε εκείνοι που απειλούμε την ηθική μιας ολόκληρης κοινωνίας και σπιλώνουμε την ιστορία της πόλης μας!

    Έξοχο το σκεπτικό, αλλά πάσχει σε ένα σημείο: δεν μας λέει τι είναι αυτό το τόσο κατακριτέο που δικαιολογεί αυτή την απόφαση; Και μάλιστα μια ημέρα πριν την πρεμιέρα όταν όπως προαναφέρθηκε εδώ κι εβδομάδες, ήταν όλα στο φως: Το έργο, οι συντελεστές του, οι ημερομηνίες κτλ.

    Εφόσον τίποτα συγκεκριμένο δεν αναφέρεται στο σκεπτικό, ρωτάμε:

    Για ποιο λόγο ανακαλείτε την άδεια με συνεπακόλουθο την ακύρωση της παράστασης;

    Για ποιο λόγο μας προσβάλλετε και θίγετε την αξιοπρέπειά μας την οποία επιφυλασσόμαστε να προασπίσουμε με κάθε νόμιμο και δημοκρατικό τρόπο;

    Και αλήθεια, γιατί τόσες αναφορές σε θέματα έμφυλης βίας με το λογικό συνειρμό να παραπέμπει σε υπαινιγμούς ότι κάτι συμβαίνει με αυτό τον θίασο; Γνωρίζουν μήπως στον ΔΟΠΠ κάτι που όλοι οι υπόλοιποι αγνοούμε; Υπάρχει μήπως συντελεστής της παράστασης που να έχει καταδίκη η έστω εκκρεμή δικαστική υπόθεση για θέματα έμφυλης βίας; Κι αν το γνωρίζουν γιατί δεν το αναφέρουν στην απόφαση που εξέδωσαν;

    Πιστεύαμε ότι σε αυτή την μικρή κοινωνία όπου όλοι γνωριζόμαστε κάποιες θέσεις και απόψεις ήταν αυτονόητες. Εντούτοις, επειδή αυτό φαίνεται ότι δε συμβαίνει επαναλαμβάνουμε σε όλους τους τόνους με δυνατή φωνή και απόλυτη καθαρότητα ότι είμαστε αμετατόπιστα αντίθετοι και καταδικάζουμε απερίφραστα όλες τις μορφές σεξουαλικής ή έμφυλης βίας, αποδοκιμάζουμε την ευκολία με την οποία γίνονται ανεκτές οι πράξεις αυτές και στεκόμαστε στο πλάι των θυμάτων.

    Γιατί πρόκειται για ζητήματα δημοκρατίας.

    Μια δημοκρατία όμως που για να λειτουργήσει απαιτεί κάθε τέτοια καταγγελία να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα με συγκεκριμένες αποδείξεις και να μη στηρίζεται σε φήμες ή κουτσομπολιά.

    Διότι όποιος ηθικολογεί στηριζόμενες σε φήμες, είναι επιρρεπής σε στρατηγήματα, σε διαθέσεις μωσαϊκού εξαγνισμού αυτής της κοινωνίας και φυσικά σε μορφές λογοκρισίας ιεροεξεταστικού χαρακτήρα τύπου και απόρριψης της ελευθερίας της έκφρασης μέσω της Τέχνης.

    Γιατί η Τέχνη είναι ο κατ’ εξοχήν χώρος που οι ιδέες και οι αξίες που διέπουν μια κοινωνία τίθενται υπό κρίση και συχνά οι εξουσιαστικές δυνάμεις της κοινωνίας δέχονται την κριτική του καλλιτέχνη.

    Γι΄αυτό άλλωστε η Τέχνη πρέπει να είναι ελεύθερη και πάντα διαλεκτική σε κάθε μορφή εξουσιαστικότητας.

    Αυτή την Τέχνη υπηρετούμε εμείς 20 χρόνια τώρα, αυτή θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε. Γι΄αυτό δεν μπορούμε να δεχθούμε καμιά απόφαση διοικητικού οργάνου που επιχειρεί να παρεμβληθεί ανάμεσα στη σχέση της Τέχνης με το κοινό της.

    Ο κόσμος είναι αυτός που αποφασίζει αν ένα έργο είναι καλό ή κακό. Με αυτό τον τρόπο η τέχνη της υποκριτικής ποιεί ήθος. Όχι ηθική.

    Καλούμε όλους τους συμπολίτες να έρθουν απόψε στην πρεμιέρα μας και να είναι αυστηροί μαζί μας. Να μας κρίνουν θετικά ή αρνητικά, αλλά να είναι αυτοί οι κριτές μας. Αυτοί και μόνο αυτοί.

  • Πύργος: Εντάσεις για την συμμετοχή του Παύλου Χαϊκάλη στην παράσταση του Δούρειου Ίππου (photos & video)
    Πύργος: Εντάσεις για την συμμετοχή του Παύλου Χαϊκάλη στην παράσταση του Δούρειου Ίππου (video)

    Εντάσεις έφερε η απόφαση του Δημοτικού Οργανισμού Πολιτισμού Πύργου μια ημέρα πριν την πρεμιέρα της παράστασης της Ομάδας Τέχνης "Δούρειος Ίππος" “Η μακαρίτισσα μητέρα της Κυρίας” του Ζωρζ Φεϋντό”.

    Η συμμετοχή του Παύλου Χαϊκάλη στην παράσταση, πυροδότησε αντιδράσεις σε κύκλους του ΔΟΠ Πύργου και της Δημοτικής Αρχή και ενώ είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετές ημέρες η αντικατάσταση του πρωταγωνιστή Βασίλη Αγγελόπουλου για λόγους υγείας, αποφάσισε σήμερα να ανακαλέσει την παραχώρηση του δημοτικού θεάτρου Απόλλων.

    Τα μέλη της Ομάδας Τέχνης Δούρειος Ίππος θα παραμένει σύμφωνα με πληροφορίες στο χώρο, καθώς νωρίτερα κατήγγειλαν πως επιχειρήθηκε αλλαγή κλειδαριών στο θέατρο.

    Στο σημείο στην πρώτη φάση της έντασης πριν φτάσουν οι δημοσιογράφοι, έφτασε η Αστυνομιά με σκοπό να καταγγελθεί το γεγονός και να υποβληθούν μηνύσεις, κάτι που προς ώρας δεν έγινε.

    Αναμένονται οι εξελίξεις...

    apollon entasi 2

    apollon entasi 3

    Δείτε βίντεο με τις στιγμές του έντονου διαλόγου:

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch