Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2021 17:24

Γιώργος Τζαβέλλας: Ο πρωτοπόρος, κορυφαίος - και σχεδόν άγνωστος - Έλληνας σκηνοθέτης

Γράφτηκε από την

Αν και υπήρξε μία ξεχωριστή μορφή της τέχνης και του κινηματογράφου, ο κορυφαίος σκηνοθέτης της μεταπολεμικής γενιάς και ένας από τους σημαντικότερους στην Ελλάδα, ο Γιώργος Τζαβέλλας δεν έτυχε ποτέ της αναγνώρισης που του άξιζε, καθώς η ακεραιότητα του ήθους του και ο γλυκός του χαρακτήρας, που διαπερνούσε όλες του τις ταινίες, δεν ταίριαζε με το κινηματογραφικό σύστημα, που βολοδέρνει στη μιζέρια, διαφημίζει μετριότητες, προβάλει το ασήμαντο. Τον κατέταξαν ως έναν ακόμη σκηνοθέτη του παλιού εμπορικού ελληνικού σινεμά, με τον πρέποντα σεβασμό μόνο από ελάχιστους γνώστες του έργου του, αλλά και αυτούς που έμπαιναν στην ουρά για να κόψουν εισιτήριο να δουν τις κλασικές σήμερα ταινίες “Η Κάλπικη Λίρα”, “Ο Μεθύστακας”, “Ο Γρουσούζης”, “Το Σοφεράκι”, “Μια Ζωή την Έχουμε”, ο Ζηλιαρόγατος”, “Η Δε Γυνή να Φοβείται τον Άνδρα”...

Αγαπημένες κλασικές ταινίες, που σήμερα, ανήκουν, ως ένα βαθμό δικαιωματικά, στους λαμπρούς πρωταγωνιστές τους, τον Ορέστη Μακρή, τον Βασίλη Λογοθετίδη, τον Μίμη Φωτόπουλο, την Έλλη Λαμπέτη, τον Δημήτρη Χορν, την Ειρήνη Παπά, τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τόσους άλλους που διέπρεψαν σε δεύτερους, αλλά αξέχαστους, ρόλους. Όχι όμως και του αυτοδίδακτου, ρομαντικού, ευαίσθητου, αυθεντικού Γιώργου Τζαβέλλα.

Ο Γιώργος Τζαβέλλας, που “έφυγε” πριν 45 χρόνια (18 Οκτωβρίου 1976), υπήρξε ένας αυτοδίδακτος σκηνοθέτης, αλλά με τεράστια γνώση και βαθιά σκέψη, ένας πρωτοπόρος, με όραμα για το ελληνικό σινεμά, γύρισε μόλις 12 ταινίες. Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ένας ανυπότακτος καλλιτέχνης, για τον οποίο αξίζει να θυμηθούμε τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής του και της σταδιοδρομίας του.

Σικελιανός, Σαρλό και μπιλιάρδα

Ο Γιώργος Τζαβέλλας γεννήθηκε στις 10 Αυγούστου του 1916, απόγονος της ιστορικής οικογένειας Τζαβέλλα, από το Σούλι, γιος του δημοσιογράφου Θάνου Τζαβέλλα και της Αφροδίτης Μιχαηλίδου, ενώ παιδικός του φίλος υπήρξε ο Νίκος Τσιφόρος, τον οποίο γνώρισε στα μπιλιαρδάδικα της Κυψέλης. Το 1927 θα παρακολουθήσει τις Δελφικές Γιορτές του Άγγελου και της Εύας Σικελιανού. Θα μαγευτεί και θα συγκινηθεί τόσο, με την αναβίωση του αρχαίου ελληνικού δράματος, βάζοντας ως κρυφό πόθο την ενασχόλησή του μια μέρα με την τραγωδία. Κάτι που θα καταφέρει τελικά 35 χρόνια μετά, γυρίζοντας την εξαίσια και πρωτοπόρα για την εποχή της “Αντιγόνη”, με την Ειρήνη Παπά, τον Μάνο Κατράκη και την Μάρω Κοντού. Ωστόσο, θα μαγευτεί και με έναν ακόμη θρύλο, αυτή τη φορά στις κινηματογραφικές αίθουσες, όπου θα γίνει μόνιμος θαμώνας και θα “σπουδάσει” τον κινηματογράφο, τον Τσάρλι Τσάπλιν. Ο περίφημος “Σαρλό” και οι ταινίες του θα τον γοητέψουν τόσο που θα πάρει την απόφαση να ασχοληθεί στη ζωή του, με αυτό που αγαπά περισσότερο. Το σινεμά.

Από το μέτωπο στα “Χειροκροτήματα”

Προηγουμένως, όμως, θα πολεμήσει στο αλβανικό μέτωπο ως στρατιώτης και επιστρέφοντας θα ζήσει κατοχή. Λίγο πριν την απελευθέρωση, με τη βοήθεια του παραγωγού Μαυρίκιου Νόβακ θα γυρίσει την πρώτη δραματουργικά και τεχνικά άρτια ελληνική ταινία, τα “Χειροκροτήματα” επαναφέροντας στο προσκήνιο τον αλησμόνητο Αττίκ. Χωρίς χρήματα, στούντιο και τεχνικά μέσα, ο Τζαβέλλας γύρισε την ταινία στο πίσω μέρος της οθόνης του Ρεξ, ένα από τα κτίρια που οι Γερμανοί παρείχαν ηλεκτρικό ρεύμα όλο το 24ωρο. Η ταινία, σε σενάριο δικό του, έγινε τεράστια επιτυχία εκείνη τη μαύρη περίοδο, παρότι ορισμένες φορές ήταν εμφανέστατη η απειρία του νεαρού σκηνοθέτη.

Το 1946 θα γυρίσει τη δεύτερη ταινία του, “Πρόσωπα Λησμονημένα”, ένα δράμα που χαρακτήριζε και ο ίδιος μέτριο και στο οποίο πρωταγωνιστούσαν οι Αιμίλιος Βεάκης και Μάνος Κατράκης. Δυο χρόνια μετά, επιμένοντας να γυρίζει ελληνοκεντρικά θέματα, ακόμη ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του, θα σκηνοθετήσει το αισθηματικό δράμα “Μαρίνος Κοντάρας”, εμπνευσμένος από το ομότιτλο διήγημα του Εφταλιώτη, με τον Μάνο Κατράκη και σε παραγωγή και πάλι της “Νόβακ Φιλμ”. Ο Τζαβέλλας δεν κάμφθηκε από τις δυσκολίες των γυρισμάτων σε Πάρο, Σαντορίνη και ως πρωτοπόρος κατάφερε να συμμετάσχει σε φεστιβάλ στο Βέλγιο, συστήνοντας τον ελληνικό κινηματογράφο στο εξωτερικό.

“Ο Μεθύστακας” και “Ο Γρουσούζης”

Το 1950 θα ξεκινήσει η θριαμβευτική δεκαετία της καλλιτεχνικής του πορείας, με την τεράστια επιτυχία “Ο Μεθύστακας”, ένα εξαίσιο συγκινητικό μελόδραμα, με τον τεράστιο Ορέστη Μακρή στον ομώνυμο ρόλο και τον Χορν, ο οποίος για τον ευαίσθητο και γλυκό χαρακτήρα του Τζαβέλλα είχε πει ότι “το μοναδικό ελάττωμα του Τζαβέλλα, αναμφισβήτητα του μεγαλύτερου Έλληνα σκηνοθέτη του κινηματογράφου, ήταν ο μελό χαρακτήρας του που αποτυπωνόταν και στις ταινίες του”.

Το 1952 θα γυρίσει ακόμη ένα μελόδραμα, με έντονα κοινωνικά ηθογραφικά στοιχεία και πάλι με τον Μακρή, τον “Γρουσούζη”, ένα φιλμ που θα διανθίσει με κωμικά στοιχεία, ενώ μια σειρά από αξιόλογους καρατερίστες – ανάμεσά τους και ο νεαρός Ντίνος Ηλιόπουλος σε ρόλο ενός γέροντα – θα συμβάλλουν στην επιτυχία της ταινίας, της οποίας, εκτός από την παραγωγή, ο Φίνος είχε αναλάβει και το μοντάζ!

Τον ίδιο χρόνο θα γυρίσει το αισθηματικό δράμα “Η Αγνή του Λιμανιού”, με την Ελένη Χατζηαργύρη (παραγωγή Φίνος Φιλμ), ενώ τον επόμενο χρόνο θα σκηνοθετήσει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, την απολαυστική αισθηματική κωμωδία “Το Σοφεράκι” με τον Μίμη Φωτόπουλο, στο ρόλο ενός γλεντζέ άστατου ταξιτζή, που ερωτεύεται το κορίτσι (Σμαρούλα Γιούλη) που χτύπησε με το σαραβαλάκι του. Πανέξυπνο δικό του σενάριο, απίστευτες ατάκες, ρυθμός, κεφάτες ερμηνείες και στο μοντάζ ο Ντίνος Κατσουρίδης,

Η καλύτερη ελληνική ταινία

Το 1955 θα γυρίσει, για πολλούς, την καλύτερη ελληνική ταινία όλων των εποχών, μία σπονδυλωτή, την πρώτη στην Ελλάδα, λαϊκή δραματική αισθηματική κομεντί, την πάντα φρέσκια “Κάλπικη Λίρα”, έχοντας ως πρωταγωνιστές τους Λογοθετίδη, Λιβυκού, Φωτόπουλο, Βρανά, Μακρή, Διανέλλο, Χορν και Λαμπέτη. Ο Τζαβέλλας, σε δικό του σενάριο, φτιάχνει μία από τις αρτιότερες ελληνικές ταινίες, αυτή τη φορά σε παραγωγή της ΑΝΖΕΡΒΟΣ, διαπερνώντας όλη την ελληνική κοινωνία, μέσα από τις τέσσερις ιστορίες του και βάζοντας στο στόχαστρό του το χρήμα και το πόσο κάλπικο είναι. Το φιλμ έγινε η πρώτη διεθνής ελληνική επιτυχία, αφού όπου κι αν προβλήθηκε την υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, ενώ στη Σοβιετική Ένωση, η ταινία “παίχθηκε” σε 1.000 κινηματογραφικές αίθουσες ταυτόχρονα. Επίσης, Επιπλέον, βραβεύτηκε στα Φεστιβάλ Βενετίας και Μόσχας.

Ο Ζηλιαρόγατος, η Υβόν και η Αλίκη

Το 1956 θα έρθει η ώρα του “Ζηλιαρόγατου”, μιας ξεκαρδιστικής κωμωδίας αισθηματικών παρεξηγήσεων, με τον Βασίλη Λογοθετίδη και ένα υπέροχο καστ συμπρωταγωνιστών, σε παραγωγή της ΑΝΖΕΡΒΟΣ. Το 1958 θα γυρίσει την αισθηματική κωμωδία “Μια Ζωή την Έχουμε”, με τον Δημήτρη Χορν και την Υβόν Σανσόν, που τα τερτίπια της και η συμπεριφορά της προκάλεσε την οργή όλων των συντελεστών, ενώ το ντουμπλάρισμά της που έκανε η Θεανώ Ιωαννίδου δεν κόλλαγε με τον σνομπ χαρακτήρα της. Η ταινία στην εποχή της ήταν μία αποτυχία και είναι άγνωστο αν τελικά θα γινόταν αγαπητή από το κοινό, αν πρωταγωνιστούσε η αρχική επιλογή, η Αλίκη Βουγιουκλάκη!

Η Τραγωδία και η Αντιπαροχή ονείρων

Το 1961 θα κάνει το παιδικό του όνειρο πράξη και θα μεταφέρει στην οθόνη την τραγωδία του Σοφοκλή “Αντιγόνη”, με αποτέλεσμα πρωτοποριακό για την εποχή, που δίχασε την ελληνική κριτική, αλλά αποθεώθηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Την τελευταία του ταινία θα την γυρίσει το 1964. Πρόκειται για την κλασική αισθηματική κωμωδία “Η Δε Γυνή να Φοβείται τον Άνδρα”, με την οποία ανέδειξε δύο νέους ηθοποιούς ως πρωταγωνιστές, τον Γιώργο Κωνσταντίνου και την Μάρω Κοντού, μια μεγάλη αγάπη αλλά και την εποχή της αντιπαροχής και του γκρεμίσματος όλων αυτών που μας ένωναν ως κοινωνία, παρά τα όποια στερεότυπα, τις ασήμαντες διενέξεις.

Ελληνικό Θέμα

Στις 18 Οκτωβρίου του 1976 θα πεθάνει από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο, λίγες ημέρες μετά το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, για το οποίο πάσχισε ως ένθερμος υποστηρικτής του. Ο Γιώργος Τζαβέλλας που ξέφυγε από το παλιό ελληνικό σινεμά, ουσιαστικά έναν μιμητισμό του ξένου κινηματογράφου σε συνδυασμό με τα ελληνικά χαρακτηριστικά, είχε δηλώσει ότι “θα είχαμε πολλά να κερδίσουμε αν στρεφόμασταν σε θέματα καθαρώς ελληνικού χρώματος, σε συνδυασμό με τις φυσικές καλλονές του τόπου. Είναι ο μόνος τρόπος ν’ αποφύγουμε τη συντριπτική σύγκριση με τον πλούτο των σκηνικών που παρουσιάζουν τα ευρωπαϊκά και αμερικανικά φιλμ. Μ’ άλλα λόγια, την έλλειψη να την κάνουμε πρωτοτυπία, δημιουργώντας ιδιότυπο ελληνικό φιλμ. Κι άλλωστε, αυτή θα είναι η προσωπικότητα του ελληνικού κινηματογράφου: το ελληνικό θέμα”.

Μία άποψη, μία πεποίθηση, για έναν γνήσιο αυθεντικό ελληνικό κινηματογράφο, που ακόμη αναζητείται, μαζί με τα ασπρόμαυρα ευγενικά, γεμάτα γλυκύτητα όνειρα του Γιώργου Τζαβέλλα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Η Φωτογραφία από την ταινία “Το Σοφεράκι” του 1953 -ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2021 09:54

Σχετικά Άρθρα

  • Γλυκά Νερά: Σκηνοθέτης κατηγορείται για ξυλοδαρμό 70χρονου - «Με πιάνει, με πετάει σε μια μάντρα»
    Γλυκά Νερά: Σκηνοθέτης κατηγορείται για ξυλοδαρμό 70χρονου - «Με πιάνει, με πετάει σε μια μάντρα»

    Ένας 70χρονος καταγγέλλει πως έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από γνωστό σκηνοθέτη στην περιοχή των Γλυκών Νερών, το πρωί της Παρασκευής (25/10).

    Όλα ξεκίνησαν όταν ο σκηνοθέτης φέρεται να επιτέθηκε στον 70χρονο, βγάζοντάς τον με τη βία έξω από το αυτοκίνητό του.

    Το περιστατικό διαδραματίστηκε σε πεζόδρομο, όπου απαγορεύεται η διέλευση οχημάτων, πλην των μονίμων κατοίκων της περιοχής, όπως το θύμα της επίθεσης.

    «Από την πάνω μεριά που απαγορεύεται να έρθουν προς τον πεζόδρομο, κατέβαινε ένας κύριος που δεν τον ήξερα εγώ και ήταν εκεί πέρα και μου λέει "φύγε από εκεί να περάσω", του λέω "πού να πάω, εγώ θέλω να πάω σπίτι μου. Εδώ μένω" του λέω, συν ότι "κανονικά απαγορεύεται, έχεις και πινακίδες από πάνω", "κοίτα τις πινακίδες" του λέω που λέει απαγορεύεται, τίποτα», είπε στο MEGA ο 70χρονος.

    «Με πιάνει από το χέρι, με πετάει σε μια μάντρα»

    «Κατεβαίνει από το αυτοκίνητο έρχεται με πιάνει εμένα από το χέρι, μέσα από το αυτοκίνητο το δικό μου, με πετάει πάνω σε μία μάντρα, χτύπησα το χέρι μου στην μάντρα, το πόδι μου».

    Στη συνέχεια ο σκηνοθέτης άρπαξε τα κλειδιά του οχήματος του 70χρονου για να το κάνει στην άκρη γιατί τον… ενοχλούσε.

    «Παίρνει μου βουτάει τα κλειδιά, μπαίνει στο αμάξι μου να πάει να το ανεβάσει πάνω σε ένα ύψωμα, ένα βουναλάκι που έχει εκεί για να πάει να περάσει αυτός. Βγήκαν οι γείτονες και αυτός άρχισε και έβριζε και έκανε και έδειχνε. Τραμπουκισμό δηλαδή χοντρό τραμπουκισμό. Πήγα στο νοσοκομείο και μου βρήκαν οι γιατροί ράγισμα, μελανιές».

    Ο 70χρονος υπέστη κάκωση αριστερού ώμου και κλείδας, ενώ φέρει μώλωπες στο χέρι και στο πόδι του.

    Σήμερα (28/10) ο 70χρονος θα εξεταστεί από ιατροδικαστή, θα απευθυνθεί και στις εισαγγελικές Αρχές.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κουέντιν Ταραντίνο: Αποκάλυψε την ταινία που τον «τραυμάτισε» όταν ήταν παιδί
    Κουέντιν Ταραντίνο: Αποκάλυψε την ταινία που τον «τραυμάτισε» όταν ήταν παιδί

    «Η απροσδόκητη τραγική ανατροπή της ταινίας ήταν αυτό που μου προκάλεσε τέτοιο σοκ» είπε ο σπουδαίος σκηνοθέτης

    Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Κουέντιν Ταραντίνο βρέθηκε στη Βαρκελώνη την Κυριακή, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής του περιοδείας, για να παρουσιάσει το βιβλίο του «Διαλογισμοί του κινηματογράφου».
    Σε μια συνάντηση με τους θαυμαστές του εξομολογήθηκε ότι η ταινία που, παρά τις προσδοκίες, τον «τραυμάτισε» περισσότερο στην παιδική του ηλικία ήταν το «Μπάμπι».
    «Ο Μπάμπι που χάθηκε όταν χωρίστηκε από τη μητέρα του, οι πυροβολισμοί του κυνηγού εναντίον της και η τρομακτική πυρκαγιά στο δάσος με επηρέασαν περισσότερο από κάθε άλλη εικόνα που είδα στον κινηματογράφο», είπε ο σκηνοθέτης και πρόσθεσε ότι «ήταν σαν να έβλεπα την αποκάλυψη από την οπτική γωνία των ζώων».
    Ο Ταραντίνο αποκάλεσε τον «Μπάμπι» «την ταινία που τραυμάτισε τα παιδιά για δεκαετίες» και είπε επίσης: «Αλλά νομίζω ότι, περισσότερο από την ψυχολογική δυναμική της πλοκής, η απροσδόκητη τραγική ανατροπή της ταινίας ήταν αυτό που μου προκάλεσε τέτοιο σοκ».
    «Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν ανέδειξαν την πραγματική φύση της ταινίας. Αντιθέτως, επικεντρώθηκαν στα καμώματα του αξιαγάπητου Μπάμπι και του Τάμπορ. Τίποτα δεν με προετοίμασε για τη σπαρακτική τροπή των γεγονότων. Θυμάμαι το μικρό μου μυαλουδάκι να αναφωνεί: "Τι στο καλό συμβαίνει εδώ;" Νομίζω ότι, αν ήμουν πιο προετοιμασμένος για αυτό που θα έβλεπα, θα το είχα επεξεργαστεί διαφορετικά», αποκάλυψε ο δημιουργός του «Pulp Fiction».
    Ο σκηνοθέτης από το Νόξβιλ του Τενεσί δεν μεγάλωσε μέσα σε «γυάλα», όπως είπε στο κοινό του Teatre Coliseum, καθώς η μητέρα του τον άφηνε από πολύ μικρή ηλικία να βλέπει ταινίες που συνιστώνται μόνο για ενήλικες.
    «Κάποια στιγμή, όταν συνειδητοποίησα ότι παρακολουθούσα ταινίες που άλλοι γονείς δεν άφηναν τα παιδιά τους να δουν, ρώτησα τη μητέρα μου γι' αυτό. "Κουέντιν", μου είπε, "ανησυχώ περισσότερο για σένα που βλέπεις ειδήσεις. Μια ταινία δεν πρόκειται να σου κάνει κακό"», εξηγεί ο Ταραντίνο στο βιβλίο του.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ ETTORE FERRARI
  • Είπε την παράστασή του βαρετή και κατέληξε με... κόπρανα στο πρόσωπό της - Ο απίστευτος καυγάς χορογράφου με κριτικό τέχνης
    σε Viral
    Είπε την παράστασή του βαρετή και κατέληξε με... κόπρανα στο πρόσωπό της - Ο απίστευτος καυγάς χορογράφου με κριτικό τέχνης

    Το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο επικεφαλής χορογράφος της Κρατικής Όπερας του Ανοβέρου πασάλειψε το πρόσωπο μίας κριτικού χορού με περιττώματα σκύλου αφού εκείνη έγραψε αρνητική κριτική για την τελευταία του παράσταση, σύμφωνα με γερμανικές εφημερίδες.

    Η Βίμπκε Χούστερ, κριτικός χορού της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), παρευρέθηκε στην πρεμιέρα του μπαλέτου «Glaube – Liebe – Hoffnung» (Πίστη - Αγάπη - Ελπίδα) το Σάββατο στην Κρατική Όπερα του Ανόβερου.

    Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ο Μάρκο Γκέκε, ένας από τους χορογράφους της παραγωγής, βρήκε τη Χούστερ στο -γεμάτο από κόσμο- φουαγιέ του θεάτρου και άλειψε το πρόσωπό της με περιττώματα σκύλου, ανέφεραν εφημερίδες.

    Απείλησε να την αποκλείσει και έβγαλε μια τσάντα γεμάτη κόπρανα

    Ο Γκέκε, ο οποίος είναι ο επικεφαλής χορογράφος και σκηνοθέτης του Κρατικού Μπαλέτου του Ανόβερου, απείλησε να αποκλείσει την Χούστερ από το θέατρο πριν βγάλει από μια τσάντα που ήταν γεμάτη με κόπρανα και τα πασαλείψει στο πρόσωπο της κριτικού χορού, ανέφερε η FAZ.

    Το περιστατικό ακολούθησε την αρνητική κριτική της Χούστερ για τη νέα παράσταση του Γκέκε «In the Dutch Mountains», η οποία δημοσιεύτηκε στη FAZ το Σάββατο, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

    Η Χούστερ έγραψε πως η παρακολούθηση της παράστασης, η οποία έκανε πρεμιέρα πρόσφατα στο Nederlands Dans Theatre της Χάγης, ήταν σαν να «τρελαίνεσαι από την μια και να πεθαίνεις από την πλήξη από την άλλη».

    Η Όπερα ζήτησε συγγνώμη για το επεισόδιο σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι ελέγχει ποια μέτρα θα λάβει κατά του σκηνοθέτη σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία. Δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι συνέβη.

    «Επικοινωνήσαμε με τη δημοσιογράφο αμέσως μετά το περιστατικό και της ζητήσαμε συγγνώμη προσωπικά αλλά και δημόσια», είπε σε δήλωσή της η Λόρα Μπέρμαν, η καλλιτεχνική διευθύντρια της όπερας. «Λυπούμαστε πολύ καθώς το κοινό μας αναστατώθηκε από αυτό το περιστατικό».

    Η FAZ είπε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα της αστυνομίας, υποδηλώνοντας επίσης πως η δημόσια προσβολή της Χούστερ είναι ένα ανησυχητικό νέο για τον κόσμο της τέχνης.

    «Αυτό το εξευτελιστικό περιστατικό δεν είναι μόνο μια πράξη σωματικής βλάβης, αλλά και μια προσπάθεια εκφοβισμού της ελεύθερης, κριτικής μας άποψης για την τέχνη», υπογράμμισε η εφημερίδα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μανούσος Μανουσάκης για «Ψίθυρους Καρδιάς»: Οι γυναίκες Ρομά μου έλεγαν «ντροπή σου, μας έκανες ρεζίλι»
    Μανούσος Μανουσάκης για «Ψίθυρους Καρδιάς»: Οι γυναίκες Ρομά μου έλεγαν «ντροπή σου, μας έκανες ρεζίλι»

    Ο γνωστός σκηνοθέτης διηγήθηκε μια ιστορία από τα γυρίσματα της επιτυχημένης σειράς

    Ο Μανούσος Μανουσάκης μίλησε για τους «Ψίθυρους Καρδιάς» και μοιράστηκε με το κοινό μια ιστορία για τη σειρά, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν.

    Ο σκηνοθέτης μίλησε στην εκπομπή «Mega Stories». Όπως εξήγησε αρχικά, η ιστορία που διηγήθηκε έγινε την ημέρα των γυρισμάτων του γάμου της Ερατούς.

    «Γυρίζουμε τη σκηνή του γάμου της Ερατούς. Όλα τα Άνω Λιόσια ήταν εκεί, οι κοπελίτσες δοκιμάζουν τα φορέματά τους και μια εβδομάδα κάναμε πρόβες για το πώς θα χορέψουν. Έχουμε στήσει τα τραπέζια κι έχουμε νοικιάσει 500 καρέκλες για να έρθει όλος ο κόσμος κι ήρθε όλος ο οικισμός», είπε αρχικά.

    «Η σειρά έπαιζε Δευτέρα κι εμείς τα νυχτερινά γυρίσματα τα κάναμε Δευτέρες, λόγω των θεάτρων, για να μπορούν οι ηθοποιοί. Η σειρά έπαιζε 22:00 και 21:30 άρχισαν να φεύγουν. Τους ρωτάμε "πού πάτε" και μας λένε "πάμε να δούμε το επεισόδιο και θα ξανάρθουμε". Πήγαν κι ήρθαν ξανά για το γύρισμα», περιέγραψε στη συνέχεια.

    Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η μόνη ιστορία που είχε να διηγηθεί από τα γυρίσματα της σειράς. Μια ακόμα σκηνή με την Ερατώ ήταν η αιτία να αντιδράσουν πολλές γυναίκες Ρομά.

    «Έχουμε μια σκηνή, που έχει δώσει το πρώτο φιλί η Ερατώ με τον Απόστολο και γυρνά σπίτι της βράδυ, που ο οικισμός είναι άδειος και μπαίνει στο χωλ με ένα μεγάλο καθρέφτη. Βγάζει το πουκάμισό της από τη μέση και πάνω κι αρχίζει να αισθάνεται το σώμα της. Όταν παίχτηκε το επεισόδιο, γύρισαν όλες οι γυναίκες Ρομά και με περικύκλωσαν και μου έλεγαν "ντροπή Μανουσάκη, ρεζίλι μας έκανες"», αναφέρει ο σκηνοθέτης.

    Όπως εξήγησε στη συνέχεια, ο λόγος που προκλήθηκαν αντιδράσεις, δεν ήταν η ερωτική σκηνή, αλλά το πώς παρουσιάστηκε.

    «Έρχεται η στιγμή που θα γυρίσουμε ερωτική σκηνή. Πιο σεμνή ερωτική σκηνή δεν έχω κάνει, επειδή φοβόμουν τις αντιδράσεις. Μόνο μάτια και χέρια κοντινά. Παίζεται και με μεγάλη αγωνία περιμένω τι θα μου πούνε και γυρνάνε και μου λένε "έτσι μπράβο Μανουσάκη με άντρα, όχι μόνη της"», είπε κλείνοντας.

    Δείτε το βίντεο στο Protothema.gr

    Πηγή: Protothema.gr

  • Steven Spielberg εναντίον streaming: Πλατφόρμες όπως το HBO Max «έριξαν τους σκηνοθέτες κάτω από το λεωφορείο»
    Steven Spielberg εναντίον streaming: Πλατφόρμες όπως το HBO Max «έριξαν τους σκηνοθέτες κάτω από το λεωφορείο»

    Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ (Steven Spielberg) δήλωσε σε νέα συνέντευξή του στους New York Times ότι οι υπηρεσίες streaming όπως το HBO Max έχουν πετάξει τους σκηνοθέτες «κάτω από το λεωφορείο», καθώς «με συνοπτικές διαδικασίες» απορρίπτουν νέες κυκλοφορίες υψηλού προφίλ στο streaming και όχι στις αίθουσες. Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης αναφέρεται στην απόφαση της Warner Bros. να κυκλοφορήσει το σύνολο των ταινιών της για το 2021 τόσο στο HBO Max όσο και στους κινηματογράφους την ίδια ημέρα. Για τον Σπίλμπεργκ, μια τέτοια απόφαση άλλαξε τις κινηματογραφικές συνήθειες των ενηλίκων.

    «Η πανδημία δημιούργησε μια ευκαιρία για τις πλατφόρμες streaming να αυξήσουν τις συνδρομές τους σε επίπεδα ρεκόρ και επίσης να πετάξουν μερικούς από τους καλύτερους φίλους μου σκηνοθέτες κάτω από το λεωφορείο, καθώς οι ταινίες τους δεν έλαβαν με συνοπτικές διαδικασίες κινηματογραφικές κυκλοφορίες», δήλωσε ο Spielberg. «Πληρώθηκαν και οι ταινίες ξαφνικά υποβιβάστηκαν, στην προκειμένη περίπτωση, στο HBO Max. Η περίπτωση για την οποία μιλάω. Και τότε όλα άρχισαν να αλλάζουν».

    «Νομίζω ότι οι μεγαλύτεροι θεατές ανακουφίστηκαν που δεν χρειάστηκε να πατήσουν πάνω σε κολλώδη ποπ κορν», συνέχισε ο Spielberg. «Αλλά πραγματικά πιστεύω ότι οι ίδιοι αυτοί παλαιότεροι θεατές, μόλις μπήκαν στην αίθουσα, η μαγεία του να βρίσκεσαι σε μια κοινωνική κατάσταση με ένα μάτσο αγνώστους είναι τονωτική... εναπόκειται στις ταινίες να είναι αρκετά καλές ώστε να κάνουν όλους τους θεατές να το λένε αυτό μεταξύ τους όταν τα φώτα ξανανοίξουν».

    Ο Spielberg ανέφερε το «Elvis» του Baz Luhrmann ως μια ταινία που του έδωσε ελπίδα για το μέλλον των ταινιών που στρέφονται προς τους ενήλικες στο box office. Ο σκηνοθέτης είπε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα μεγάλα σίκουελ και οι ταινίες της Marvel και της DC και της Pixar και κάποιες από τις ταινίες κινουμένων σχεδίων και οι ταινίες τρόμου εξακολουθούν να έχουν θέση στην κοινωνία», δεδομένων των εισπρακτικών τους αποδόσεων. Το «Elvis», με τα 151 εκατ. δολάρια εγχώρια έσοδα, απέδειξε ότι οι ταινίες για ενήλικες εξακολουθούν να έχουν ελπίδες.

    «Βρήκα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το 'Elvis' ξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια δολάρια στο εγχώριο box office», δήλωσε ο Spielberg. «Πολλοί άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας πήγαν να δουν αυτή την ταινία και αυτό μου έδωσε ελπίδα ότι ο κόσμος αρχίζει να επιστρέφει στον κινηματογράφο καθώς η πανδημία γίνεται ενδημική. Πιστεύω ότι οι ταινίες θα επιστρέψουν. Πραγματικά το πιστεύω».

    Αν και η πανδημία δεν άλλαξε πλήρως τη δέσμευση του Spielberg στις κινηματογραφικές αίθουσες, παραδέχτηκε στους Times ότι τουλάχιστον τον έκανε να εξετάσει πιο ανοιχτά την αξία μιας πιθανής μετακίνησης προς μια κυκλοφορία μόνο μέσω streaming.

    «Έκανα το 'The Post' ως μια πολιτική δήλωση για την εποχή μας, αντικατοπτρίζοντας την κυβέρνηση Νίξον, και θεωρήσαμε ότι ήταν ένας σημαντικός προβληματισμός για πολλούς ανθρώπους για να καταλάβουν τι συνέβαινε στη χώρα μας», δήλωσε ο Spielberg. «Δεν ξέρω αν μου είχε δοθεί αυτό το σενάριο μετά την πανδημία, αν θα προτιμούσα να είχα κάνει αυτή την ταινία για την Apple ή το Netflix και να είχε βγει σε εκατομμύρια ανθρώπους. Επειδή η ταινία είχε κάτι να πει σε εκατομμύρια ανθρώπους, και ποτέ δεν θα μπορούσαμε να φέρουμε αυτά τα εκατομμύρια ανθρώπων σε αρκετές αίθουσες για να κάνουμε αυτή τη διαφορά. Τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά ώστε να μπορώ να σας το πω αυτό».

    Η τελευταία σκηνοθετική προσπάθεια του Spielberg, "The Fabelmans", ανοίγει αποκλειστικά σε επιλεγμένες κινηματογραφικές αίθουσες στις 11 Νοεμβρίου, πριν επεκταθεί σε όλη την επικράτεια στις 23 Νοεμβρίου.

    Με πληροφορίες απο Variety

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ CAROLINE BREHMAN

  • Δίκη Ινδαρέ: Αθωώθηκε ο σκηνοθέτης και οι γιοι του - «Θύματα τυφλής και αυθαίρετης αστυνομικής βίας» λέει η εισαγγελέας
    Δίκη Ινδαρέ: Αθωώθηκε ο σκηνοθέτης και οι γιοι του - «Θύματα τυφλής και αυθαίρετης αστυνομικής βίας» λέει η εισαγγελέας

    Έλαβε τέλος η δίκη της οικογένειας Ινδαρέ για τα όσα είχαν συμβεί στο πλαίσιο εκκένωσης κατάληψης στο Κουκάκι και στην οδό Ματρόζου τον Δεκέμβριο του 2019, μέσα και έξω από το σπίτι του. Το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων αποφάσισε την αθώωση λόγω αμφιβολιών του σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρέ καθώς και των γιων του.

    «Κόλαφος» η εισαγγελέας

    Η εισαγγελέας της έδρας είχε προτείνει να κηρυχθούν αθώοι οι κατηγορούμενοι αφού δεν προέκυψε ότι τέλεσαν τα αδικήματα για τα οποία κατηγορούνται.

    Μάλιστα, στην αγόρευσή της αναφέρθηκε σε αντιφάσεις στις καταθέσεις των αστυνομικών σε σχέση με τα όσα είχαν ισχυριστεί προανακριτικά και επικαλέστηκε τις καταθέσεις γειτόνων, οι οποίοι είδαν τους τρεις κατηγορούμενους στο μπαλκόνι του σπιτιού τους κατά τη διάρκεια της επιχείρησης της αστυνομίας για την εκκένωση της κατάληψης, σύμφωνα με το dikastiko.gr.

    «Δεν αφήνει αμφιβολία ότι άλλοι ήταν εκείνοι που έκαναν τα αδικήματα και άλλοι οι κατηγορούμενοι, οι οποίοι βρίσκονταν στο σπίτι τους» τόνισε, συμπληρώνοντας ότι «Οι τρεις κατηγορούμενοι με απόλυτη βεβαιότητα δεν τέλεσαν αυτές τις πράξεις. Έγιναν θύματα μιας τυφλής, ωμής και αυθαίρετης αστυνομικής βίας και χρησιμοποιήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις για να καλύψουν την παταγώδη αποτυχία της επιχείρησης. Έγιναν τα εξιλαστήρια θύματα. Προτείνω να απαλλαγούν όχι λόγω αμφιβολιών, αλλά γιατί δεν τέλεσαν τις πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται».

    «Τα παιδιά μου ήταν δεμένα, οι αστυνομικοί τούς έβριζαν τη μάνα»

    «Φάγαμε το ξύλο της αρκούδας. Αυτοί ήταν σαν Ρόμποκοπ, και με κατηγορούν ότι αντιστάθηκα, ότι έβρισα. Εγώ δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα, ήταν σαν μαύρη θύελλα. Απίστευτο υβρεολόγιο, μου πάταγαν το κεφάλι, μου τραβούσαν τα χέρια και έλεγα ‘’έλεος, δεν αντέχω, θα σκάσω’’. Τα παιδιά μου ήταν δεμένα, οι αστυνομικοί τους έβριζαν τη μάνα, έλεγαν ότι έχει πάρει όλη τη γειτονιά, ότι δεν είμαι ο πατέρας τους. Συνέχεια έλεγαν ότι αν δε μας έπιαναν στην ταράτσα, αλλά μας έπιαναν μέσα στο σπίτι, θα γ@@@ τα παιδιά και τη μάνα τους. Αυτή ήταν η παρηγοριά μου ότι ευτυχώς δε μας έπιασαν μέσα στο σπίτι», είχε πει πριν λίγες ημέρες ο σκηνοθέτης στην απολογία του, ενώ είχε προσθέσει ότι είχε προηγηθεί «χαμός, ένταση, καπνοί πολύ εντυπωσιακή και τρομακτική επιχείρηση».

    «Απολογούμαι για την αφέλεια μου να πιστεύω ότι η ελληνική αστυνομία είναι για να μας προστατεύει. (…) Απολογούμαι απέναντι στα παιδιά μου για την αφέλειά μου να ανοίγω την πόρτα στους αστυνομικούς, να ανεβαίνω στην ταράτσα μου για να μας παίρνουν σιδηροδέσμιους», είχε υπογραμμίσει επίσης ο Δημήτρης Ινδαρές.

    Στη συνέχεια ενώπιον του δικαστηρίου απολογήθηκε και ο ένας εκ των υιών Ινδαρέ (ο δεύτερος, επίσης κατηγορούμενος για την υπόθεση απουσίαζε, όπως είχε δικαίωμα), ο οποίος είχε κάνει λόγο για σωματική και μη βία, που ασκήθηκε στην οικογένεια.

    «Με έριξαν κάτω, μου πέρασαν χειροπέδες, μου πίεσαν το κεφάλι με τις μπότες στο δάπεδο, είδα τον 56χρονο πάτερα μου να τρώει κλοτσιά με το πάνω μέρος της μπότας στο κεφάλι. Ήμουν σαστισμένος από τη βία που μας ασκήθηκε. Η μάνα μου έντρομη με το νυχτικό να φωνάζει ‘’τι κάνετε;’’ Και να της απαντάνε: ‘’φύγε από δω μωρή γιατί θα σε πετάξω κάτω από τη σκάλα’’», υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Γιάννη Γαλανόπουλο
    Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Γιάννη Γαλανόπουλο

    Με μια πολύ σημαντική διάκριση έφυγε από το «Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Θερμαϊκού» ο Ηλείος Γιάννης Γαλανόπουλος, ο σκηνοθέτης της Ομάδας Θεάτρου Φυλής «Υπερφωτισμένοι». Κέρδισε ομόφωνα από την Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ το Βραβείο Σκηνοθεσίας για την παράσταση «La Nona» του Roberto Cossa.

    Το «La Nona», που προκρίθηκε στο Φεστιβάλ μέσα από 32 συμμετοχές θεατρικών παραστάσεων, απέσπασε συνολικά τέσσερα σημαντικά Βραβεία και έναν Έπαινο Ερμηνείας για την 7χρονη Διονυσία Ιωάννα Γαλανοπούλου, την κόρη του σκηνοθέτη, στο ρόλο της Αφηγήτριας! Εκτός από το «βαρύ» Βραβείο Σκηνοθεσίας, η Ομάδα απέσπασε το Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου για την αεικίνητη Μπαρμπηλένα Τριανταφύλλου που υποδύθηκε μοναδικά τον «Τσίτσο», το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης της Επιτροπής των Πολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου Θερμαϊκού και το Βραβείο Μουσικής για τον Ηλείο, επίσης, Νίκο Γκουβίτσα, για την σπαραξικάρδια και νοσταλγική μουσική του, η οποία σε έκανε να νιώθεις αβίαστα λύπη και συμπόνοια για τα πάθη των ηρώων της Nona.

    galanopoulos skin vraveio 2

    Σημαντικοί άνθρωποι του θεάτρου βρέθηκαν στις θέσεις της Κριτικής Επιτροπής, ένας από αυτούς ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Αστέριος Πελτέκης.

    Στα τέλη Σεπτέμβρη, το La Nona είχε αποσπάσει διακρίσεις και στους 5Ους Πανελλήνιους Αγώνες Θεατρικών Εργαστηρίων του ΘΕΣΜα, στην Σπερχειάδα. Εκεί, κέρδισε Έπαινο Ερμηνείας ο Γιάννης Γαλανόπουλος για το ρόλο της Nona, Βραβείο Καλύτερης Αφίσας η Αλεξάνδρα Γαμπιεράκη και υποψηφιότητες για το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου - η Έρη Μαριόγλου ως Μάρτα - Επιλογής Έργου, Ενδυματολογίας και Μουσικής Επιμέλειας.

    galanopoulos skin vraveio 3

    Το «La Nona», που οι Ηλείοι παρακολούθησαν τον περασμένο Ιούλιο στο «Σινέ Ρόδον», στη γενέτειρα του Γιάννη Γαλανόπουλου, τον Σταφιδόκαμπο, προλόγιζε ο πρώτος διδάξας τον ρόλο της Nona στην Ελλάδα, Δημήτρης Πιατάς, ο οποίος συμπωματικά ήταν το Τιμώμενο Πρόσωπο του Φεστιβάλ στην Τελετή Λήξης στη Θεσσαλονίκη.

    Η παράσταση της «γιαγιάς» αγαπήθηκε πολύ όπου κι αν παίχτηκε! Περισσότεροι από 3.000 θεατές καταχειροκρότησαν τους Υπερφωτισμένους στον Δήμο Φυλής όπου έγινε η πρεμιέρα με τρία sold out στη νέα Θεατρική Σκηνή του στο Ζεφύρι, αλλά και στους Δήμους Ελληνικού – Αργυρούπολης, Αγ. Αναργύρων – Καματερού, Βριλησσίων, Μεταμόρφωσης, Κορίνθου, Ανδραβίδας – Κυλλήνης, Αχαρνών, Σπερχειάδας – Μακρακώμης, Χαλανδρίου και Θερμαϊκού.

    galanopoulos skin vraveio 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δημήτρης Λιγνάδης: Αποφυλακίζεται σήμερα ο καταδικασμένος για βιασμό σκηνοθέτης - Εξασφάλισε εγγύηση 30.000 ευρώ
    Δημήτρης Λιγνάδης: Αποφυλακίζεται σήμερα ο καταδικασμένος για βιασμό σκηνοθέτης - Εξασφάλισε εγγύηση 30.000 ευρώ

    Εκτός φυλακής θα βρίσκεται από σήμερα το μεσημέρι ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος εξασφάλισε την χρηματική εγγύηση των 30.000 ευρώ που είχε οριστεί για την αποφυλάκισή του. Ο καταδικασμένος σε κάθειρξη 12 ετών σκηνοθέτης, ο οποίος, όπως απεφάνθη το δικαστήριο είναι ένοχος για τον βιασμό δύο ανηλίκων δεν θα περάσει ούτε μία ακόμα ημέρα μέσα στο κατάστημα κράτησης του Κορυδαλλού μετά την απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Αθηνών.

    Ο Δημήτρης Λιγνάδης είχε περιθώριο να καταβάλλει την εν λόγω εγγύηση μέχρι και τις 29 Ιουλίου ωστόσο, χρειάστηκε λίγες μόνο ώρες για να εξασφαλίσει το ποσό.

    Η απόφαση του δικαστηρίου για τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο αλλά και την οργή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για «ντροπή».

    Ελεύθερος ο Δημήτρης Λιγνάδης

    Με απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου εκτός φυλακής θα βρεθεί ο Δημήτρης Λιγνάδης. Σύμφωνα με το δικαστήριο, στον καταδικασμένο για δύο βιασμούς σκηνοθέτη πρέπει να δοθεί αναστολή στην εκτέλεση της ποινής μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.

    Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία (4-3), μειοψηφουσών δύο ενόρκων και μιας συνέδρου που είχαν τη γνώμη να μην έχει αναστέλλουσα δύναμη. Οι όροι που τού επιβλήθηκαν ομόφωνα είναι η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, η εμφάνιση στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του 3 φορές το μήνα και η καταβολή εγγύησης 30.000 ευρώ.

    Κανένα ελαφρυντικό για τον Δημήτρη Λιγνάδη

    Νωρίτερα, το δικαστήριο δεν αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό σε βάρος του σκηνοθέτη ο οποίος καταδικάστηκε για 2 βιασμούς και αθωώθηκε για άλλους δύο. Επί της ουσίας το δικαστήριο υιοθέτησε την πρόταση του εισαγγελέα, ο οποίος νωρίτερα είχε ζητήσει να μην αναγνωριστεί κανένα ελαφρυντικό στον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

    Το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα της υπεράσπισης για την αναγνώριση των ελαφρυντικών του προτέρου σύννομου βίου και της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς.

    Η απόρριψη του αιτήματος των ελαφρυντικών φέρνει αντιμέτωπο τον σκηνοθέτη με ποινές από 5 έως 15 έτη κάθειρξης. Ο εισαγγελέας ζήτησε να επιβληθεί στον κατηγορούμενο ποινή 12 ετών για την κάθε πράξη.

    Σφοδρή σύγκρουση Οικονόμου – ΣΥΡΙΖΑ για Λιγνάδη

    Νέα κόντρα ξέσπασε μεταξύ του Γιάννη Οικονόμου και του Νάσου Ηλιόπουλου με αφορμή την αποφυλάκιση υπό όρους του καταδικασμένου για δύο βιασμούς πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη.

    Στην αρχική του ανακοίνωση, μόλις έγινε γνωστή η είδηση ότι ο καταδικασθείς σκηνοθέτης θα αφεθεί ελεύθερος μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό, ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «από σήμερα ο άνθρωπος που καταδικάστηκε σε ποινή 12 ετών για τον βιασμό ανηλίκων, θα κυκλοφορεί ελεύθερος με απόφαση της Δικαιοσύνης».

    Μάλιστα κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Λίνα Μενδώνη για προσπάθεια συγκάλυψης ενώ ανέφερε ότι στοχοποιήθηκαν τα θύματα και κατέληξε επισημαίνοντας: «Το μόνο που μπορεί να πει κανείς είναι ντροπή».

    Η αιχμηρή ανακοίνωση Ηλιόπουλου

    Από σήμερα ο άνθρωπος που καταδικάστηκε σε ποινή 12 ετών για τον βιασμό ανηλίκων, θα κυκλοφορεί ελεύθερος με απόφαση της Δικαιοσύνης.

    Όταν άρχισαν οι αποκαλύψεις, ο κ. Μητσοτάκης και η κα Μενδώνη επί είκοσι ημέρες προσπαθούσαν να «κουκουλώσουν» την υπόθεση δημιουργώντας μια ευνοϊκή περιρρέουσα ατμόσφαιρα για τον βιαστή και τότε καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, την ίδια ώρα που στοχοποιήθηκαν τα θύματα που είχαν το σθένος να μιλήσουν.

    Η ατμόσφαιρα αυτή αποτυπώθηκε και σήμερα στην απόφαση του δικαστηρίου.

    Το μόνο που μπορεί να πει κανείς είναι ντροπή.

    Οικονόμου: «Όνειδος για κοινοβουλευτικό κόμμα η στάση του ΣΥΡΙΖΑ»

    Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε στον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για μετατροπή της δικαστικής απόφασης σε «αντικείμενο χυδαίας κομματικής εκμετάλλευσης», ενώ ανέφερε ότι η στάση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποτελεί «όνειδος για ελληνικό κοινοβουλευτικό κόμμα».

    Η ανακοίνωση Οικονόμου

    Μόνο ένα κόμμα που έχει αποφασίσει να πορευτεί μέσα στο βούρκο και την αθλιότητα θα επιχειρούσε να μετατρέψει σε αντικείμενο χυδαίας κομματικής εκμετάλλευσης μια δικαστική απόφαση, για υπόθεση βιασμού.

    Αρχικά με ανακοίνωση της Τομεάρχη Πολιτισμού Σίας Αναγνωστοπούλου χαρακτήριζε την καταδίκη Λιγνάδη «νίκη του δικού μας ηθικού και αξιακού συστήματος», επιχειρώντας να καπηλευθεί πολιτικά μια δικαστική απόφαση για υπόθεση μάλιστα ποινικού και όχι πολιτικού ενδιαφέροντος.

    Στη συνέχεια ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ηλιόπουλος επιχείρησε να χρεώσει τη δικαστική απόφαση, για απόλυση του κ. Λιγνάδη με περιοριστικούς όρους, στον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Πολιτισμού!

    Πρόκειται για μια άθλια συκοφαντία, για τον ορισμό της τοξικότητας, που συνιστά δολοφονία χαρακτήρων και υπονόμευση των θεσμών. Αυτά είναι που συνιστούν τον «τραμπισμό αλά γκρέκα». Η στάση του αυτή είναι όνειδος για ελληνικό κοινοβουλευτικό κόμμα.

    Ηλιόπουλος: «Δύο φορές ντροπή η ανακοίνωση Οικονόμου»

    Ο Νάσος Ηλιόπουλος απάντησε σε λιτό αλλά δηκτικό ύφος στον Γιάννη Οικονόμου. «Μια φορά ντροπή για την αποφυλάκιση Λιγνάδη, δυο φορές ντροπή για την ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Οικονόμου», σημείωσε σε ανακοίνωσή του.

    Κούγιας: Είχαμε δίκιο όταν λέγαμε ότι είναι κατασκευασμένη η υπόθεση

    Σε δηλώσεις του ο συνήγορος του ηθοποιού ανέφερε μεταξύ άλλων ότι με βάση τις ψήφους των μελών του ΜΟΔ επί της ενοχής φαίνεται ότι ο εντολέας του «κατά την κρίση των τακτικών δικαστών είναι αθώος». Είπε επίσης ότι «Αποδεικνύεται ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης είναι αθώος και ότι είχαμε δίκιο όταν λέγαμε πως είναι κατασκευασμένη η υπόθεση».

    Από την πλευρά της η εκ των συνηγόρων των θυμάτων για τους βιασμούς των οποίων καταδικάστηκε ο ηθοποιός, Μαρία Κουρτέση, δήλωσε πως οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης πρέπει να γίνονται σεβαστές και συνέστησε ψυχραιμία καθώς εκκρεμεί η έφεση της πολύκροτης υπόθεσης Ο έτερος συνήγορος των άλλων δύο καταγγελλόντων, κ. Γιάννης Βλάχος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι προσανατολίζονται στην άσκηση έφεσης ως προς το αθωωτικό σκέλος της απόφασης, θέμα που θα κριθεί από τον αρμόδιο Εισαγγελέα.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο