Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου 2021 12:18

Φεστιβάλ Ολυμπίας: Γιατί το φύλο, γιατί ο κινηματογράφος γιατί στην εκπαίδευση

Γράφτηκε από την
Ad Slot

24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Ένα δίωρο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με θέμα «Γιατί το φύλο, γιατί ο κινηματογράφος γιατί στην εκπαίδευση» με την Εύα Σπαθάρα φιλοξενείται αύριο Πέμπτη, στις 18:00 στο σταθερό στούντιο μεταδόσεων του Φεστιβάλ, στο φουαγιέ της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και θα μεταδοθεί ζωντανά από το προφίλ του Φεστιβάλ στο Facebook: facebook.com/olympiaiff, από το κανάλι στο Youtube: youtube.com/channel/UC2OfxhqIaJN9NTbWVmcCj3w καθώς και από τις υπηρεσίες βίντεο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: video.sch.gr/.

Η απάντηση στο ερώτημα γιατί το φύλο, γιατί ο κινηματογράφος, γιατί στην εκπαίδευση, δεν θεωρείται ακόμη και σήμερα αυτονόητη. Ιδιαίτερα σήμερα, και με δεδομένο τις έμφυλες αποτυπώσεις και τις ανισότητες που η πανδημία ανέδειξε και ταυτόχρονα τις επέτεινε, η εισαγωγή και η ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου στην εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία και επιβεβλημένη. Η αξιοποίηση του κινηματογράφου, η χρήση του ως εργαλείο μαθησιακό, πολιτισμικό, αισθητικό, ιδεολογικό, παρέχει όλα εκείνα τα αξιοποιήσιμα στοιχεία για να αναδειχθούν στο επίπεδο των αναπαραστάσεων και της παραγωγής Λόγων, οι έμφυλες κατασκευές και ο τρόπος διεμβολής των κανονιστικών προτύπων, των έμφυλων αποκλεισμών, προς την κατεύθυνση του σεβασμού, της ισότητας των φύλων, της κριτικής ερμηνείας... Υπό αυτή την έννοια ο κινηματογράφος, και η αξιοποίησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί το πλέον πρόσφορο μέσο για την επίτευξη του παραπάνω στόχου.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 01 Δεκεμβρίου 2021 12:21

Σχετικά Άρθρα

  • Η Zofia Stafiej πρωταγωνίστρια της ταινίας “I never cry” μιλά για την πρώτη θέση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας
    Η Zofia Stafiej πρωταγωνίστρια της ταινίας “I never cry” μιλά για την πρώτη θέση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας

    Λίγες στιγμές μετά την ανακοίνωση των βραβείων του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους στον Πύργο, η Zofia Stafiej πρωταγωνίστρια της νικήτριας ταινίας “I never cry” μίλησε για αυτή την εμπειρία της και τα βραβεία που κατέκτησε.

    - Ποιο ήταν το στοιχείο εκείνο που σας κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον στο σενάριο του Piotr Domalewski;
    Nομίζω το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του σεναρίου είναι η αλήθεια. Ένιωσα ότι ένα κορίτσι σαν τη Ola Hudzik θα μπορούσε να υπάρχει πραγματικά. Επίσης μου αρέσει ο συνδυασμός μαύρου χιούμορ- δράματος που είδα στο σενάριο του Piotr. Κάτι σαν κλαυσίγελος.

    - Ποια ήταν η πιο απαιτητική στιγμή για εσάς ως προς την ερμηνεία του ρόλου;
    Η πιο απαιτητική στιγμή ήταν η τελευταία σκηνή. Το κατάλαβα μόλις διάβασα το σενάριο. Ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο να καταδυθώ σε τόσο βαθιά συναισθήματα και να επαναλάβω τη διαδικασία σε περισσότερες λήψεις, ιδίως όταν ήξερα πόσο σημαντική είναι αυτή η σκηνή για την ταινία και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ήταν μόλις η 5η μόλις γυρισμάτων που έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου!

    - Σας ήταν δύσκολο να αποδώσετε ταυτόχρονα την οργή της Όλα με τη θλίψη και την ευάλωτη πλευρά της;
    Δεν ήταν δύσκολο για εμένα να συνδυάσω τη δύναμη της Όλα με τη θλίψη και την ευαλωτότητά της, γιατί δεν πιστεύω ότι ως άνθρωποι είμαστε ρομπότ και για εμένα είναι προφανές ότι έχουμε διάφορα κομμάτια μέσα μας. Ο καθένας έχεις τα αδύναμα σημεία του και τα δυνατά. Έτσι, δεν ήταν δύσκολο για εμένα.

    - Τι συμβολίζει η εμμονή της Όλα με το αυτοκίνητο που της έχει υποσχεθεί ο πατέρας της;
    Δεν πιστεύω ότι το αυτοκίνητο της ήταν εμμονή. Είναι τόσο σημαντικό για την Όλα γιατί ήταν ένα σύμβολο από την πλευρά του πατέρα της, ένα «σ’ αγαπώ» που περίμενε να ακούσει. Επίσης ένας πιο «τεχνικός» λόγος ήταν ότι θα της προσέφερε περισσότερη αυτονομία, που ήταν κάτι πολύ σημαντικό για εκείνη.

    - Ποιο πιστεύετε ότι είναι το turning point για την Όλα;
    Νομίζω το turning point για την Όλα ήταν ότι είδε πως ο πατέρας της είχε όντως εξοικονομήσει τα χρήματα για το αυτοκίνητο. Γιατί ήταν σαν να άκουγε τον πατέρα της να της λέει «σ’ αγαπώ».

    - Εντελώς τυχαία έχει η προσωπική σας διαδρομή κάποια κοινά στοιχεία με εκείνα της Όλα. Είχε μεταναστεύσει και ο δικός σας πατέρας στην Ιρλανδία για να εργαστεί.
    Νομίζω ότι ο κοινός μας τόπος ήταν η μετανάστευση. Η δική μου κατάσταση ήταν διαφορετική βέβαια γιατί ο πατέρας μου εργάζεται στον τομέα των χρηματοοικονομικών και μετακόμισε στην Ιρλανδία προκειμένου να βελτιώσει την καριέρα του. Έχω δύο νεότερα αδέρφια και οι γονείς μου αποφάσισαν πως εγώ, ως μεγαλύτερη τότε, 8 ετών, έπρεπε να πάω να μείνω με τον πατέρα μου. Έπειτα από έναν χρόνο ήρθαν και η μητέρα μου με τα αδέρφια μου. Έτσι, παρότι η οικονομική μου κατάσταση δεν ήταν η ίδια με της Όλα, ξέρω πολύ καλά πως είναι να σου λείπει ο γονιός σου που είναι σε κάποια άλλη χώρα και δεν μπορείς να τους αγκαλιάσεις παρά να τους δεις μόνο στο Skype. Νομίζω πως αυτή η εμπειρία μου με βοήθησε να συνδεθώ με την Όλα σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

    - Υπήρξε κάποιος τόπος στα γυρίσματα, κάποιο σημείο που μοιάζει να σας μετέφερε πίσω στο παρελθόν;
    Υπάρχει ένα μέρος στο Δουβλίνο που με μετέφερε στο παρελθόν, η γέφυρα Ha'penny. Κάναμε γυρίσματα εκεί και θυμόμουν πολύ καλά τη γέφυρα καθώς την διέσχιζα κάθε μέρα όταν ήμουν 8 χρονών για να πάω στο σχολείο, ήταν απίστευτη εμπειρία για εμένα.

    - Πώς συνέβαλε το στοιχείο της ερωμένης του πατέρα στην εξέλιξη της ιστορίας;
    Νομίζω ότι αυτός ο χαρακτήρας αποκάλυψε μια διαφορετική πτυχή στην Όλα και αποκάλυψε το πόσο ώριμη είναι, με ενσυναίσθηση κάτω από τη σκληρή μάσκα του «εγώ-δεν-κλαίω» όταν αποφάσισε να δώσει τα χρήματα στη Σάρα. Νομίζω ότι ήταν η δική της απάντηση στο «σ’αγαπώ» του πατέρα της.

    - Πώς θα χαρακτήριζες τη σχέση της Όλα με τον αδερφό της που είχε κινητικά προβλήματα;
    Η σχέση με τον αδερφό της ήταν πανέμορφη, γεμάτη αγάπη και κατανόηση. Επίσης ο Dawid Tulej, που υποδυόταν τον Paweł είναι ένας φανταστικός άνθρωπος και νιώθω ευγνώμων που δούλεψα μαζί τους γιατί η θετική του στάση για τη ζωή και το κουράγιο του ήταν το πιο σημαντικό μάθημα ζωής για εμένα και για όλη την ομάδα μας.

    - Τελικά και συνολικά τι θα λέγατε ότι σας συγκίνησε στην Όλα;
    Με συγκίνησαν πολλά στην Όλα. Ιδίως το γεγονός πως υπάρχουν πολλά παιδιά στον κόσμο που, όπως εκείνη, δεν έχουν μια κανονική παιδική ηλικία, όπως αξίζει σε κάθε παιδί. Αυτό που αγάπησα πιο πολύ σε εκείνη είναι πως παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε και την τραγωδία που ζούσε μέσα της, δεν έχασε τη νεανικότητά της και το κέφι της για τη ζωή, την καλή καρδιά και την ευαισθησία της. Θαυμάζω πως δεν άφησε στο κακό που της συνέβαινε να κλέψει το φως της. Λόγω αυτού πιστεύω ότι η τελευταία σκηνή μας χαρίζει ελπίδα.

  • Καθήλωσε το "Ποτέ δεν κλαίω" - Ξανά δια ζώσης η απονομή βραβείων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας (photos)
    Καθήλωσε το

    Η καθηλωτική εφηβική ταινία Ποτέ δεν κλαίω (I never cry) του Piotr Domalewski από την Πολωνία, ένα γλυκόπικρο δράμα ενηλικίωσης που εξερευνά την πολυπλοκότητα των οικογενειακών σχέσεων σκιαγραφώντας το ζοφερό τοπίο της σύγχρονης Ευρώπης, τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ταινίας στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους το βράδυ του Σαββάτου.

    Στην ταινία, πρωταγωνιστεί η δεκαεπτάχρονη Όλα, η οποία ταξιδεύοντας από την Πολωνία στη Ιρλανδία για να παραλάβει τις στάχτες του πατέρα της, έρχεται αντιμέτωπη με την αδυσώπητη γραφειοκρατία και ανακαλύπτει πως ο μονίμως απών μπαμπάς της είχε μια κρυφή ζωή… Η πρωταγωνίστρια Zofia Stafiej κέρδισε το βραβείο καλύτερης παιδικής ερμηνείας του Φεστιβάλ Ολυμπίας, ενώ το φιλμ απέσπασε ακόμα τα βραβεία της ΠΕΚΚ και της ΟΚΛΕ.

    Το βραβείο καλύτερης παιδικής ερμηνείας (για αγόρι) δόθηκε στον Αρίφ Σάικχ για την ερμηνεία του στην ταινία Δύο φίλοι από την Ινδία, καθώς κατάφερε να αποδώσει τόσο τη χαρά της ζωής όσο και τον πόνο του θανάτου και της απώλειας. Όπως είπε ο σκηνοθέτης, οι δύο μικροί πρωταγωνιστές της ταινίας πριν τα γυρίσματα δεν είχαν δει ούτε φωτογραφική μηχανή, ενώ ζουν σε ένα απομακρυσμένο χωριό χωρίς ίντερνετ και με ελλιπή ηλεκτροδότηση.

    Το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους μυθοπλασίας πήγε στην ταινία Πεντόβολα (Ινδία), ενώ το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους κινουμένου σχεδίου στο animation Σαντιάγο (Βουλγαρία), εμπνευσμένο από το «Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ.

    Το βραβείο σκηνοθεσίας κέρδισε η Ana Laura Calderón για την ταινία Η καρδιά του Μεσκίτ (Μεξικό), ενώ το βραβείο σεναρίου πήγε στον Τζόναθαν Λεμάιρ για την ταινία μεγάλου μήκους Ταραχή του Neegan Trudel (Καναδάς) με ηρωίδα ένα νεαρό κορίτσι που παλεύει ενάντια στο πεπρωμένο της, με τη μητέρα της να είναι απούσα.

    Στο τμήμα ντοκιμαντέρ KIDS & DOCS το μεγάλο βραβείο απέσπασε το Σχολείο Ελπίδας του Mohamed El Aboudi, ένα ποιητικό ντοκιμαντέρ παρατήρησης, με θέμα την εκπαίδευση και τους μαθητές μέσα σ’ ένα σκληρό περιβάλλον.

    Την τελετή έναρξης άνοιξε με μήνυμά του ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, ο οποίος χαιρέτισε το φεστιβάλ Ολυμπίας, το οποίο, όπως είπε, φέρνει τον κινηματογράφο σε νέους και παιδιά με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους: μέσα από τους δημιουργούς, αλλά και μέσα από τους κριτές και τους θεατές όλων των ηλικιών.

    Ο κ. Γιατρομανωλάκης υπογράμμισε πως το Φεστιβάλ συνεχίζεται για άλλη μια εβδομάδα online (έως και τις 12/12, στο οnline.olympiafestival.gr ) και ανανέωσε το ραντεβού με μικρούς και μεγάλους για το 2022 και την 25η διοργάνωση.

    Τα συγχαρητήρια του για την φετινή επιτυχημένη διεξαγωγή μετέφερε δια ζώσης και ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος, εξαίροντας τη δράση της ΚΟΙΝΣΕΠ Φεστιβάλ Ολυμπίας στην πόλη του Πύργου, ενώ ευχήθηκε «να μην μεγαλώσουμε ποτέ -γιατί αν μείνουμε παιδιά, υπάρχει ελπίδα να σωθούμε».

    Κατά την διάρκεια της απονομής των βραβείων της 21ης Camera Zizanio, παιδιά απ’ όλον τον κόσμο ανέβηκαν με ενθουσιασμό για να παραλάβουν τα βραβεία τους, ενώ τα νεαρά μέλη των κριτικών επιτροπών νέων, μετέφεραν το σκεπτικό τους, μίλησαν για τα θέματα που απασχόλησαν τους μικρούς κινηματογραφιστές και αφιέρωσαν τα βραβεία στους δασκάλους τους, τους γονείς τους, αλλά και σε παιδιά που δεν κατάφεραν να φτάσουν τα 20 τους χρόνια…

    Ο αντιπεριφερειάρχης πολιτισμού και τουρισμού Νικόλαος Κοροβέσης, καλωσόρισε το κοινό του φεστιβάλ και υπογράμμισε πως «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα υπογράψει νέα προγραμματική σύμβαση με το Φεστιβάλ για τα επόμενα τρία χρόνια», προσθέτοντας πως ο ίδιος θα εισηγηθεί το φεστιβάλ να ενισχυθεί με μεγαλύτερο ποσό.

    Παίρνοντας τον λόγο, ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ολυμπίας Παντελής Παντελόγλου μίλησε για το Olympia Creative Ideas Pitching Lab, μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2018 «με στόχο να ενθαρρύνει την δημιουργία παιδικών και εφηβικών ταινιών στην χώρα μας, στην οποία παράγονται πολύ λίγες ταινίες που απευθύνονται σε νέους».

    «Αυτό ήταν το δυσκολότερο φεστιβάλ που διοργανώσαμε αυτά τα 24 χρόνια», εξομολογήθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους Δημήτρης Σπύρου. Το τέταρτο κύμα της πανδημίας είχε ήδη φτάσει επιθετικά κι εμείς έπρεπε να αλλάζουμε συνεχώς τον προγραμματισμό μας. Όμως θα ήταν καταστροφή το φεστιβάλ να διεξαχθεί μόνο online για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Γιατί πρωτίστως είναι ένα γεγονός κοινωνικό, μία συνάντηση ανθρώπων». Υπογραμμίζοντας την ανάγκη παραγωγής (και) μεγάλου μήκους ταινιών με αποδέκτες παιδιά και νέους, ο Δ. Σπύρου, αναφέρθηκε στην πρόσφατη πρωτοβουλία του ΕΚΚ να μοριοδοτεί στο εξής την παραγωγή τέτοιων ταινιών, γεγονός που αναμένεται να ενθαρρύνει την παραγωγή τους. Κλείνοντας τόνισε την σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων στην κατεύθυνση της επανακατασκευής και επαναλειτουργίας του παλιού Σταφιδεργοστασίου της πόλης, που θα αποτελέσει τη νέα στέγη του Φεστιβάλ.

    Σε προσωπικό επίπεδο εκμυστηρεύτηκε πως για πρώτη φορά, λόγω κορωνοϊού, φέτος είχε αγωνία «μήπως έχουμε κάποιο ατύχημα. Για μένα το φετινό φεστιβάλ θα τελειώσει πραγματικά όταν βεβαιωθώ πως όλοι θα έχουν επιστρέψει με ασφάλεια, υγιείς, στα σπίτια τους…».

    Την τελετή λήξης έκλεισε παραδοσιακά ο Βασίλης Γιαννόπουλος, αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ. «Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη από υπέροχες ταινίες και πλούσιες δράσεις. Αυτή είναι η Ηλεία που θέλουμε να ζούμε: με εξωστρέφεια, ώστε να καλλιεργούμε το πνεύμα μας και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας. Η παιδεία και ο πολιτισμός είναι προτεραιότητά μας, κάτι που αποδεικνύεται από την ανανέωση της προγραμματικής σύμβασης με το Φεστιβάλ. Δεν θέλουμε όμως να είμαστε απλοί διαχειριστές ή χρηματοδότες –η επανάχρηση του ΑΣΟ όπου θα στεγαστούν όλες οι δράσεις του Φεστιβάλ είναι επιβεβλημένη. Πιστεύουμε πως στην 25η διοργάνωση θα έχουμε να σας παρουσιάσουμε κάτι πιο απτό…».

    [widgetkit id="6" name="######### Gallery για Άρθρα #########"]

  • Αυγερινοπούλου: Απένειμε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην τελετή λήξης του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους
    Αυγερινοπούλου: Απένειμε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην τελετή λήξης του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

    ...εκ μέρους του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα

    Τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κωνσταντίνο Αν. Τασούλα, εκπροσώπησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην τελετή λήξης του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και της 21ης Ευρωπαϊκής Συνάντησης Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio.

    Η κα Αυγερινοπούλου απένειμε το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων σε μια ταινία του διεθνούς διαγωνιστικού προγράμματος που προσεγγίζει με λεπτό χιούμορ και ειρωνεία την απολυταρχία, τον εθνικισμό και την μισαλλοδοξία, ενώ υπερασπίζεται την φιλία και την αλληλεγγύη με παιδική αθωότητα και αισιοδοξία. Το βραβείο απέσπασε η ταινία «Γείτονες / Neighbours» του Mano Khalil από τo Συριακό Κουρδιστάν.

    Στο χαιρετισμό της η κυρία Αυγερινοπούλου τόνισε ότι «το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους, ως θεσμός που αγκαλιάζει όλα αυτά τα χρόνια της επιτυχημένης πορείας του δύο σημαντικούς τομείς της ζωής μας, την εκπαίδευση και την τέχνη, προσφέρει - μέσα από βιωματικές δράσεις - σφαιρική παιδεία στους νέους μας, καλλιεργώντάς τους δεξιότητες, αρετές και αξίες» και συμπλήρωσε ότι «η Βουλή των Ελλήνων από το 2005 απονέμει σε μία από τις ταινίες μεγάλου μήκους του Διαγωνιστικού Τμήματος το Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες», με κριτήρια καλλιτεχνικά και θεματικά».

    Τα κριτήρια επιλογής αφορούν την ανάδειξη των αξιών που δίνουν περιεχόμενο και ποιότητα στην ανθρώπινη ζωή, όπως είναι ο αγώνας για την ελευθερία, οι δημοκρατικές αρχές, η ισότητα των ανθρώπων, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η υπεράσπιση των μειονοτήτων, η καταπολέμηση της βίας, η εξάλειψη της πείνας και της φτώχειας, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός προς τον άλλο, η ανεξιθρησκία, η δημιουργικότητα. Είναι οι αξίες εκείνες που έχει χρέος να προασπίζεται η Βουλή των Ελλήνων.

    Η κα Αυγερινοπούλου συνεχάρη τον βραβευόμενο, τους διοργανωτές, τους καλλιτέχνες, αλλά και όλα τα παιδιά που συνέβαλαν στην επιτυχή διεξαγωγή της φετινής διοργάνωσης.

  • "Ποτέ δεν κλαίω" - Η ταινία που σάρωσε στο 24o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

    24o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

    Διεθνής Κριτική Επιτροπή

    Κείμενο διακήρυξης
    Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής έχουν εντυπωσιαστεί από τη γενική ποιότητα των επιλογών του Φεστιβάλ, που περιλαμβάνει πολλές νέες ανακαλύψεις. Θέλουμε να συγχαρούμε τους κινηματογραφιστές, τους ηθοποιούς και τα συνεργεία τους. Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε το προσωπικό του Φεστιβάλ και τους πολλούς υπέροχους και εξαιρετικά προικισμένους εθελοντές για τη γενναιόδωρη φιλοξενία τους και την αδιάκοπη βοήθεια ώστε να γίνει η δουλειά μας εύκολη και η διαμονή μας ευχάριστη μέσα σε αυτούς τους απίθανους καιρούς. Ζήτω το Φεστιβάλ Ολυμπίας!

    Τα Βραβεία
    Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους
    Ποτέ δεν κλαίω / Jak najdalej stad, Piotr Domalewski, Πολωνία, 100’, 2020
    Το βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους απονέμεται σε μια ταινία με εξαιρετικό σενάριο, ερμηνείες και εκτέλεση. Μια ταινία που φωτίζει ένα διασυνοριακό οικογενειακό δράμα και την ανθεκτικότητα και ευρηματικότητα της πρωταγωνίστριάς μας.

    Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας
    Πεντόβολα / Five Pebbles, Ankit Kothari, Ινδία, 14’, 2020
    Το βραβείο πηγαίνει σε μία ταινία που δεν αρκεί να τη δεις με τα μάτια, πρέπει να την γευτείς και με τη γλώσσα. Η πιο γευστική και η πιο εκθαμβωτική εικόνα του φετινού προγράμματος ήταν αυτή μιας γρανίτας, που αποτελούσε μεταφορά της αγνής και απλής χαράς. Με εικαστική ευφράδεια, αυτή η ταινία μιλάει για μια φιλία τόσο δυνατή που μοιράζεται τα πάντα, από παπούτσια μέχρι βότσαλα.

    Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Κινουμένου Σχεδίου
    Σαντιάγο / Santiago, Andrey Koulev, Βουλγαρία, 2021
    Η ταινία είναι μια εξαιρετικά δημιουργική διασκευή ενός κλασικού λογοτεχνικού έργου, που τοποθετεί τη δράση στην Αρκτική και χρησιμοποιεί διαφορετικά είδη animation. Η φιλία ανάμεσα σ’ ένα παιδί κι έναν ηλικιωμένο άνδρα εκτίθεται αναλυτικά σ’ αυτή την ταινία, που είναι αρκετά προσιτή στο παιδικό κοινό.

    Βραβείο Σκηνοθεσίας σε Ταινία Μεγάλου Μήκους
    Στην Ana Laura Calderón για την ταινία Η καρδιά του Μεσκίτ / Mezquite´s Heart, Μεξικό, 2019. Αυτή η σκηνοθέτρια μας προσκαλεί με μαεστρία στον ονειρικό κόσμο ενός γηγενούς κοριτσιού του βόρειου Μεξικού με καθηλωτικές εικόνες και ήχους.

    Βραβείο Σεναρίου σε Ταινία Μεγάλου Μήκους
    Στον Τζόναθαν Λεμάιρ για την ταινία Μεγάλου Μήκους Ταραχή / Noise, Neegan Trudel, Καναδάς, 2019. Σ’ αυτή την ιστορία, ένα νεαρό κορίτσι παλεύει ενάντια στο πεπρωμένο της. Η ιστορία μάς κρατά διαρκώς κοντά στην πρωταγωνίστρια με ζωηρούς διαλόγους. Παρά τις δυσκολίες της ζωής, η ιστορία μας αφήνει μια ελπίδα για να στηριχτούμε. Ένα κορίτσι με τη δύναμη της Έμιλι αξίζει μια αξιοπρεπή ζωή και η ιστορία μάς πείθει ότι γι’ αυτό θα παλέψει.

    Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας
    Στον Αρίφ Σάικχ για την ερμηνεία του στην ταινία Δύο φίλοι / Two Friends, Prasun Chatterjee
    Ινδία, 2021. Την Κριτική Επιτροπή έπεισε η ερμηνεία ενός νεαρού ηθοποιού που κατάφερε να αποδώσει τόσο τη χαρά της ζωής όσο και τον πόνο του θανάτου και της απώλειας. Μέσα από την περίτεχνη κινηματογράφηση, ο νεαρός ηθοποιός μοιράζεται τη χαρά της νιότης και τη γοητεία της απλής ζωής στην ύπαιθρο. Αλλά σε στιγμές μεγάλης θλίψης, η σιωπή του λέει περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσε να πει με λέξεις.

    Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας
    Στην Zofia Stafiej στην ταινία Ποτέ δεν κλαίω / I Never Cry, Piotr Domalewski, Πολωνία-Ιρλανδία, 2020
    Είναι πονηρή, είναι ζόρικη, αλλά είναι και ευάλωτη. Η καρδιά της είναι γεμάτη με θυμό, αλλά και με αγάπη κι ενσυναίσθηση. Η Ζόφια Στάφιεζ ενσαρκώνει επιτυχημένα σε δύο γλώσσες μια νεαρή κοπέλα, σ’ ένα ταξίδι πολλαπλών ανακαλύψεων.

    Διεθνής Κριτική Επιτροπή Kids & Docs (Τμήμα Ντοκιμαντέρ)

    Κείμενο διακήρυξης
    Ως κριτική επιτροπή του τμήματος Kids &Docs του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ κινηματογράφου Ολυμπίας, είδαμε ντοκιμαντέρ με δυνατούς χαρακτήρες με τους οποίους μπορεί κάνεις να ταυτιστεί. Τόσο ντοκιμαντέρ που απευθύνονταν σε παιδιά και νέους όσο και ντοκιμαντέρ που τα αφορούσαν. Το πρόγραμμα με τόλμη εστίασε σε κοινωνικά ζητήματα που έδωσαν αφορμή για μακρές και ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Ταινίες με κινηματογραφική αισθητική όχι μόνο για νέους αλλά και για το ευρύ κοινό. Για τις βραβεύσεις ωστόσο, εστιάσαμε σε εξαιρετικά ντοκιμαντέρ που θα μπορούσαν να έχουν απήχηση σε νεανικό κοινό.

    Τα Βραβεία

    Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
    Σχολείο Ελπίδας / School of Hope, Mohamed El Aboudi, Finland-France-Morocco-USA, 2020
    Το βραβείο απονέμεται σε ένα ποιητικό ντοκιμαντέρ παρατήρησης, επειδή δείχνει τη σημασία της εκπαίδευσης και τους αφοσιωμένους δασκάλους και μαθητές, μέσα σ’ ένα σκληρό περιβάλλον, που επηρεάζεται έντονα από την κλιματική αλλαγή.

    Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ντοκιμαντέρ Μικρού & Μεσαίου Μήκους
    Σκυλιά της ερήμου / Desert Dogs, Samuel Morris, Switzerland, 20', 2020
    Για τους ζωηρούς και ισχυρούς πρωταγωνιστές που διερευνούν την ταυτότητά τους μεταξύ παράδοσης και ανεξαρτησίας, όπου το σκέιτμπορντ μετατρέπεται σε έναν δημιουργικό τρόπο έκφρασης.

    Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
    Αγαπητά Παιδιά του Μέλλοντος / Dear Future Children, Franz Böhm, Germany-United Kingdom-Austria, 2021
    Με τον ισορροπημένο και ακριβή ρυθμό της ταινίας, βλέπουμε από μέσα τον νεανικό ακτιβισμό σε τρία διαφορετικά μέρη του κόσμου, όπου τρεις νεαρές γυναίκες παλεύουν για τη δημοκρατία, το περιβάλλον και την κοινωνική δικαιοσύνη εκεί όπου ζουν.

    Εύφημη μνεία
    Girlhood: Η ταινία δείχνει τη σημασία της φιλίας που βοηθά στο ξεπέρασμα της απομόνωσης και των ανασφαλειών που επιβάλλουν τα στερεότυπα. Μια ταινία που δίνει μια προσιτή εικόνα για το τι σημαίνει να είσαι κορίτσι σήμερα, με σκηνοθέτριες τις Βάνια Τέρνερ και Μαρία Σιδηροπούλου.

    Εύφημη μνεία
    Μη διστάσεις να έρθεις επίσκεψη, μαμά / Don’t Hesitate to Come for a Visit Mom, της Άννα Αρτεμίγιεβα για τον απλό, πυκνό και προσωπικό τρόπο που δείχνει την οικογενειακή σχέση και επικοινωνία, όταν η απόσταση είναι ένα εμπόδιο.

    Εύφημη μνεία
    Άγια / Aya, του Σιμόν Κουλιμπαλί Ζιλάρ για την παρουσίαση ενός φανταστικού χαρακτήρα σε μια υπαρκτή νησιωτική κοινότητα που βρίσκεται υπό την απειλή της κλιματικής αλλαγής και για τον μοναδικό τρόπο διερεύνησης των ορίων μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας.

    Βραβεία Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής Νέων

    Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας
    Στις μαύρες μου / Blue , Megan Devaney, Ιρλανδία, 2020

    Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Κινουμένου Σχεδίου
    Μαύρη τσουλήθρα / Black Slide , Uri Lotan, Ισραήλ, 2021

    Βραβεία Κριτικών Επιτροπών των Παιδιών (ηλικίας έως 12 ετών)

    Καλύτερη ταινία μικρού μήκους animation
    Πτήση / Fly , Carlos Gómez-Mira Sagrado , Ισπανία, 2020

    Καλύτερη ταινία μικρού μήκους μυθοπλασίας
    Χορωδία Ελκήθρων / The Kicksled Choir, Torfinn Iversen, Νορβηγία, 2020

    Καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους
    Spaceboy, Olivier Pairoux, Βέλγιο, 2020

    Καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μικρού/μεσαίου μήκους
    Ιβ / Eve, Lucy Jane & Joya Berrow, Ηνωμένο Βασίλειο,2020

    Καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους
    Παιδικό πρωτάθλημα / Kids Cup, Bortebane Line Hatland,Νορβηγία, 2021

    Βραβεία Κριτικών Επιτροπών των Παιδιών (ηλικίας 13 ετών και άνω)

    Καλύτερη ταινία μικρού μήκους animation
    Τα δάκρυα του Σηκουάνα / The Seine's tears ,Yanis Belaid, Eliott Benard, Nicolas Mayeur, Etienne Moulin, Hadrien Pinot, Lisa Vicente, Philippine Singer, Alice Letailleur, Γαλλία, 2021

    Καλύτερη ταινία μικρού μήκους μυθοπλασίας
    Όπως τους ήξερα / Like the Ones I Used to Know , Annie St-Pierre, Καναδάς, 2021

    Καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους
    Αγαπητέ κε Φίρερ / Dear mr. Führer, Christian Lerch , Γερμανία, 2021

    Καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μικρού/μεσαίου μήκους
    Ο θείος Τούντορ / My Uncle Tudor, Olga Lucovnicova, Βέλγιο-Πορτογαλία-Ουγγαρία-Μολδαβία, 2020

    Καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους
    US Kids, Kim A. Snyder, ΗΠΑ, 2020

    Ειδικά Βραβεία

    Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»
    Γείτονες / Neighbours, Mano Khalil, Ελβετία, Συρία, Κατάρ, 125', 2021

    Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ)
    Ποτέ δεν κλαίω / I never cry, Piotr Domalewski, Πολωνία, 100’, 2020

    Βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (ΟΚΛΕ)
    Ποτέ δεν κλαίω / I never cry, Piotr Domalewski, Πολωνία, 100’, 2020

    Βραβείο Διεθνούς Κέντρου Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους (CIFEJ)
    Ένα σχολείο στο Cerro Hueso / A school in Cerro Hueso, Betania Cappato, Αργεντινή, 70’, 2021

    Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου ECFA
    Ταινία Μεγάλου Μήκους: Space boy, Olivier Pairoux, Βέλγιο, 97’, 2021
    Ταινία Μικρού Μήκους: Εγώ, η Γιούλια / I, Julia, Arvin Kananian, Σουηδία, 15', 2020
    Ντοκιμαντέρ: Μια νιότη / A Youth, Giorgio Bosisio, Ιταλία, 2020

    Βραβείο “#ThisisEU – Ευρωπαϊκές Αξίες της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα
    Γείτονες / Neighbours, Mano Khalil, Ελβετία, 2021

    21η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοκαουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio

    Τα Βραβεία του Ελληνικού Διαγωνιστικού Τμήματος

    Οι επιτροπές της Camera Zizanio λειτούργησαν φέτος διαδικτυακά. Μέλη τους ήταν παιδιά από την περιοχή μας αλλά και ολόκληρη τη χώρα. Για 10 μέρες έβλεπαν ταινίες φτιαγμένες από συνομηλίκους τους και συζητούσαν με αφορμή αυτές μέσω τηλεδιασκέψεων. Τελικά ξεχώρισαν αυτές που κατά την κρίση τους παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη ποιότητα στη μορφή και το περιεχόμενο.

    Κατηγορία Α’ – Ταινίες παιδιών έως 12 ετών

    Α’ Βραβείο: Γενέθλια χωρίς, Κινηματογραφικό Εργαστήρι 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών

    Β’ Βραβείο: Μίλα μου, Δημοτικό Σχολείο Καλλιφύτου Δράμας

    Γ’ Βραβείο: Η απίστευτη ιστορία του Αγένιου Μπεκγουά, Παναγιώτης Μπόμπορης
    Η Πολυκατοικία. Μία νύχτα... μα ποια νύχτα;, 1ο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού

    Κατηγορία Β’ – Ταινίες παιδιών από 13 έως 16 ετών

    Α’ Βραβείο: Να με κοιτάς στα μάτια, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου

    Β’ Βραβείο: Devised space 2020, Καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα

    Γ’ Βραβείο: Τηλεόραση αγάπη μου,1ο Γυμνάσιο Βόλου, θεατρική - κινηματογραφική ομάδα

    Κατηγορία Γ’ – Ταινίες παιδιών από 17 έως 20 ετών

    Α’ Βραβείο: Μάσκα να βάλεις / Put your mask on!, 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου
    [Tο ΙΕΚ ΑΚΜΗ προσφέρει πλήρεις υποτροφίες σε 2 από τους συντελεστές της ταινίας].

    Β’ Βραβείο: To Δάσος, Γιάννης Ακριβόπουλος

    Γ’ Βραβείο: Mην πεις ποτέ σου “είναι αργά”, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων
    [Η Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου προσφέρει μια πλήρη υποτροφία σε έναν από τους συντελεστές των ταινιών].

    Ειδικά βραβεία

    Βραβείο Εγγραμματισμού στα Μέσα - Απονέμεται από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο:
    1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Λήμνου

    Βραβείο Συνήγορου του Πολίτη - Ταινίες που ξεχωρίζουν για την κοινωνική τους ευαισθησία:

    Να με κοιτάς στα μάτια, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου
    Με ακούτε;, Κινηματογραφική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Aγ. Ιωάννη Ρέντη

    Βραβείο Νίκου Καβουκίδη
    Επιτραπέζιο χάσμα, Ηλίας Μαθιουδάκης

    Τα Βραβεία του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος

    Κατηγορία Α’ – Ταινίες παιδιών έως 12 ετών
    Αυλή Σχολείου, Ha Yeon Lee, N. Koρέα

    Κατηγορία Β’ – Ταινίες παιδιών από 13 έως 16 ετών
    Μια Ιστορία στην Άκρη του Δρόμου, Kamo Nattapol Komalarajun, Ταϊλάνδη

    Κατηγορία Γ’ – Ταινίες παιδιών από 17 έως 20 ετών
    Mαμά, είμαι ένα αδέσποτο πουλί, Ting Su, Κίνα

    Τα Βραβεία του Ευρωπαϊκού Διαγωνιστικού Τμήματος

    Κατηγορία Α’ – Ταινίες παιδιών έως 12 ετών

    Α’ Βραβείο: Το νησί χωρίς όνομα,Camera Etc, Βέλγιο

    Β’ Βραβείο: SOLItudini, I.C.70 Marino-Santa Rosa, Ιταλία
    Magic House, Children's Art Centre, Toon Club India, Πολωνία / Ινδία

    Γ’ Βραβείο: Δεν υπάρχουν ανεπιθύμητα αντικείμενα, Primary School No. 90 in Poznań,Πολωνία

    Κατηγορία Β’ – Ταινίες παιδιών από 13 έως 16 ετών

    A’ Βραβείο: Wendigo, Max Hendrickson, Ιρλανδία
    Fomo, Kevin Meggs , Max Hendrickson, Ιρλανδία

    Β’ Βραβείο: Παραμορφωτικός καθρέφτης, Alisa Lander, Ρωσία

    Γ’ Βραβείο: H τρύπα, Piotr Kaźmierczak, Πολωνία

    Κατηγορία Γ’ – Ταινίες παιδιών από 17 έως 20 ετών

    Α’ Βραβείο: Πλήξη, Viktor Gelbek, Δανία

    Β’ Βραβείο: Eίμαι εδώ για σένα, Sissi Carlota Ulmer, Γερμανία

    Γ’ Βραβείο: Η γραμμή της ζωής, Andrea Corazza, Ιταλία
    Μεγαλώνοντας, Malu de Kruijk, Lente Ljsendijk, Ολλανδία

    4th OLYMPIA CREATIVE IDEAS PITCHING LAB

    Το Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab εντάσσεται στις δραστηριότητες του Φεστιβάλ που απευθύνονται στον επαγγελματικό χώρο του κινηματογράφου. Για την ακρίβεια, στόχο έχει την ενίσχυση της παραγωγής ταινιών για παιδιά και νέους στην Ελλάδα. Ζητούμενο είναι να παραχθούν αξιόλογες ταινίες, που θα αποφεύγουν τις παγίδες των απλοποιήσεων και της κακώς εννοούμενης εμπορικότητας, και θα μπορούν να προωθηθούν στο διεθνές κύκλωμα των φεστιβάλ ταινιών για παιδιά και νέους.

    Φέτος φιλοξενήθηκαν 10 δημιουργοί από τους 38 που υπέβαλαν τις προτάσεις τους. Δίνονται δύο βραβεία ύψους 3.000 ευρώ έκαστο, από την ΕΡΤ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Και οι δύο ταινίες λαμβάνουν επίσης χορηγία τεχνικών υπηρεσιών από τις εταιρείες Massive Productions, STEFILM και Νεανικό Πλάνο. Τα βραβεία αποφασίστηκαν από δύο επιτροπές που όρισαν αντίστοιχα οι δύο οργανισμοί.

    Βραβείο ΕΚΚ: Η μέρα που γίναμε ήρωες, Ευδοξία Χασάπη

    Βραβείο ΕΡΤ: Love you more than peanut butter, Αριάδνη Αγγελική Ευφρονίτου Λιτού

  • Γιαννόπουλος από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας: Το 2022 αναμένονται σπουδαίες ανακοινώσεις
    Γιαννόπουλος από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας: Το 2022 αναμένονται σπουδαίες ανακοινώσεις

    Τα καλύτερα είναι μπροστά για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και το 2022 αναμένεται να φέρει καλές ειδήσεις. Αυτό άφησε να εννοηθεί χθες στην τελετή λήξης της διαγωνιστικής εβδομάδας του φεστιβάλ, ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλος, στο χαιρετισμό του.
    Με την 25η διοργάνωση φαίνεται πως θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με το μελλοντικό σπίτι του φεστιβάλ τις αποθήκες και το σταφιδεργοστάσιο του ΑΣΟ στο κέντρο του Πύργου. Γεγονός που αναμένεται να απογειώσει τις προοπτικές του φεστιβάλ.

    Στο χαιρετισμό του ο κ. Γιαννόπουλος ξεκίνησε λέγοντας πως “… λένε ότι όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα. Και η αλήθεια είναι ότι αυτή η εβδομάδα πέρασε πιο γρήγορα από κάθε άλλη, γιατί ήταν γεμάτη Φεστιβάλ, γεμάτη από ωραίες ταινίες και καλλιτεχνικές δράσεις.

    Για μένα προσωπικά το Φεστιβάλ αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική απεικόνιση της Ηλείας στην οποία θέλουμε να ζούμε. Σε μια Ηλεία με εξωστρέφεια, που σε ωθεί να καλλιεργείς το πνεύμα σου και να διευρύνεις τους ορίζοντές σου.

    giannop fest 2

    Ο κινηματογράφος και γενικότερα ο πολιτισμός, αποτελούν για εμάς στην Περιφερειακή Αρχή, προτεραιότητα. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται εμπράκτως με τη συμμετοχή της Περιφέρειας στην Προγραμματική Σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και με την ουσιαστική στήριξη του θεσμού του Φεστιβάλ”…

    Εστιάζοντας στις εξελίξεις που όλοι περιμένουν σχετικά με το “σπίτι” του θεσμού τόνισε πως “… δε θέλουμε να είμαστε απλοί παρατηρητές ή έστω απλοί χρηματοδότες ή διαχειριστές ενός Φεστιβάλ. Σε εμένα προσωπικά δεν αρκεί αυτό. Θέλουμε να επενδύσουμε σε πολιτιστικά εγχειρήματα που θα έχουν ισχυρό αποτύπωμα διεθνώς και ταυτόχρονα θα συνεισφέρουν στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.

    Ένα τέτοιο εγχείρημα δεν μπορεί να είναι άλλο από την επανάχρηση του ΑΣΟ, ούτως ώστε εκεί να στεγαστούν όλες οι δράσεις του Φεστιβάλ. Αυτό που θέλω να σας διαβεβαιώσω, μετά λόγου γνώσεως, είναι ότι, προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε σκληρά. Θέλω να πιστεύω ότι του χρόνου, το 2022, στην 25η διοργάνωση του Φεστιβάλ, αν όλα πάνε καλά, θα μπορούμε να είμαστε σε θέση να πούμε κάτι πιο συγκεκριμένο, κάτι απτό”.

    giannop fest 4

    Ο κ. Γιαννόπουλος κλείνοντας, συνεχάρη τους διοργανωτές για την άψογη διοργάνωση, σε μια δύσκολη χρονική συγκυρία, επιβαρυμένη από τα περιοριστικά μέτρα που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊου. Συγχαρητήρια έδωσε επίσης σε όλους τους συμμετέχοντες, στους διαγωνιζόμενους, στις κριτικές επιτροπές, στα παιδιά…

    “Η χαρά μας θα είναι, του χρόνου, το 2022, σ’ ένα Φεστιβάλ που θα συμπληρώνει 25 χρόνια ζωής, σ’ ένα Φεστιβάλ πλήρως απελευθερωμένο χωρίς κανένα περιορισμό, να είστε όλοι εδώ, να ανταμώσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και να περάσουμε ωραία. Να είστε όλοι καλά” είπε στον επίλογό του…

    giannop fest 3

  • Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους: Βήματα προς την εξάλειψη της κακοποιητικής συμπεριφοράς των ενηλίκων προς τα παιδιά
    Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους: Βήματα προς την εξάλειψη της κακοποιητικής συμπεριφοράς των ενηλίκων προς τα παιδιά

    Εκδήλωση: Βήματα προς την εξάλειψη της κακοποιητικής συμπεριφοράς των ενηλίκων προς τα παιδιά, Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021, ώρα 18:00 μ.μ.

    Με αφορμή την ταινία “My Uncle Tudor” της Olga Lucovnicova, η οποία διαγωνίζεται στο πρόγραμμα KIDS & DOCS, το Φεστιβάλ Ολυμπίας διοργανώνει εκδήλωση με τη συμμετοχή κορυφαίων επιστημόνων, σκηνοθετών, εκπροσώπων του κινήματος #metoo και δημοσιογράφων, στην οποία θα συζητηθούν οι σημαντικές πτυχές του ζητήματος (η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης, προτεινόμενες θεσμικές ενέργειες, η ενημέρωση των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των γονέων, της κοινωνίας, ο ρόλος των ΜΜΕ, ο κώδικας δεοντολογίας όσων κινηματογραφούν άτομα που έχουν υποστεί κακοποίηση κλπ). Η συζήτηση θα μεταδοθεί διαδικτυακά και ζωντανά μέσω της σελίδας του Φεστιβάλ Ολυμπίας στο Facebook με ταυτόχρονη αναμετάδοση στο κανάλι του Φεστιβάλ στο YouTube και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

    Το ντοκιμαντέρ της Olga Lucovnicova αποτελεί ένα εξαιρετικό σχόλιο πάνω στη θεματική. Η ταινία θα είναι διαθέσιμη από τις 04/12 στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (online.olympiafestival.gr) και προτρέπουμε όλους να την δουν, προκειμένου να παρακολουθήσουν καλύτερα τη συζήτηση. Της συζήτησης θα προηγηθεί η μετάδοση βίντεο διάρκειας 15 λεπτών, στο οποίο συνομιλούν οι διαγωνιζόμενες στο Τμήμα KIDS & DOCS του 24ου Φεστιβάλ Ολυμπίας Olga Lucovnicova (My Uncle Tudor) και Βάνια Τέρνερ (Girlhood), με θέμα τις κακοποιητικές συμπεριφορές των ενηλίκων προς τα παιδιά, τα ηθικά διλήμματα που τίθενται κατά την κινηματογράφηση τέτοιων θεμάτων και τη θεραπευτική δύναμη του κινηματογράφου.

    ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ (κατά αλφαβητική σειρά των ομιλητών):

    • «Εκπαιδευτικοί στην πρώτη γραμμή - Δημιουργώντας και υποστηρίζοντας προγράμματα πρόληψης της σεξουαλικής βίας και κακοποίησης στο σχολείο». Δρ Μαργαρίτα Γερούκη, Εκπαιδευτικός, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Πανεπιστημίου Jyväskylä Φινλανδίας.
    • «Από το βιασμό της σιωπής στην αποκάλυψη και την αλληλεγγύη». Αλεξάνδρα Κορωναίου, Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας, π. Κοσμήτορας Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Παντείου Πανεπιστημίου.
    • «Η δύναμη για την αλήθεια και η δύναμη της αλήθειας»

    Σοφία Μπεκατώρου, Ολυμπιονίκης, Ψυχολόγος.

    • «Σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών: η ευρωπαϊκή εμπειρία και τα ελλείμματα και διλήμματα της ελληνικής πραγματικότητας».

    Δρ Γεώργιος Νικολαΐδης, Ψυχίατρος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, π. Πρόεδρος της Επιτροπής Λανζαρότε του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική βία και εκμετάλλευση.

    • «Παιδική κακοποίηση και δημοσιογραφία: από την κλειδαρότρυπα στην ενημέρωση»

    Μαρινίκη Αλεβιζοπούλου, δημοσιογράφος, συνιδρύτρια της πλατφόρμας The Manifolde Files.

    • «Πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης»

    Έλενα Ράπτη, Bουλευτής A' Θεσσαλονίκης, Συντονίστρια της καμπάνιας “ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ” για τον τερματισμό της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών.

    • «Καταγράφοντας το τραύμα: ενσυναίσθηση και δεοντολογία»

    Βάνια Τέρνερ, σκηνοθέτρια, δημοσιογράφος.

    • «Αντιμέτωποι με την πραγματικότητα»

    Πασχάλης Τσαρούχας, ηθοποιός, συγγραφέας, Πρόεδρος Πειθαρχικού Συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

    Τη συζήτηση συντονίζει ο Παντελής Παντελόγλου, Αναπληρωτής Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ολυμπίας.

    Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

    Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για την ευγενική παραχώρηση του χώρου διεξαγωγής της εκδήλωσης.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Φεστιβάλ Ολυμπίας: Δημόσια παρουσίαση του 4ου Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab
    Φεστιβάλ Ολυμπίας: Δημόσια παρουσίαση του 4ου Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab

    Αύριο, στις 11 το πρωί στον κινηματογράφο Ορφέα στον Πύργο θα πραγματοποιηθεί η τελική δημόσια παρουσίαση του 4oυ Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab σε live κοινό επαγγελματιών αλλά και live streaming ταυτόχρονα που υλοποιήθηκε υβριδικά παράλληλα με το 24ο Φεστιβάλ Ολυμπίας και την 21η Camera Zizanio. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του εργαστηρίου εκπόνησαν οι εκπαιδεύτριες Λίνα Γιαννοπούλου, Αγάθη Δαρλάση και Τζωρτζίνα Κακουδάκη και συμπληρώθηκε από σεμινάρια διεθνών επαγγελματιών του παιδικού κινηματογράφου. Η παρουσίαση θα γίνει στα αγγλικά ενώπιον των κριτικών επιτροπών που συγκροτούν το ΕΚΚ και η ΕΡΤ, αλλά και παραγωγών απ’ την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Στο φετινό Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab του υποβλήθηκαν 39 προτάσεις οι οποίες αξιολογήθηκαν από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Δημήτρη Σπύρου και τις εκπαιδεύτριες του εργαστηρίου με κριτήρια την πρωτοτυπία και αυθεντικότητα της ιδέας, την εγγύτητα της ιδέας στο ζητούμενο παιδικό κοινό, την ρεαλιστικότητα της πρότασης ως προς τη δυνατότητα υλοποίησης, την σαφήνεια, αρτιότητα και συνοχή της ιδέας και την τήρηση των τυπικών όρων της προκήρυξης.

    Pitching 3

    Η διαδικασία της αξιολόγησης κατέληξε στην επιλογή 12 ιδεών που συμμετείχαν στο Pitching Lab και διεκδικούν τα βραβεία που αθλοθέτησαν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η ΕΡΤ ΑΕ, ύψους 3.000 Ευρώ έκαστο. Οι δύο προτάσεις που θα βραβευτούν θα ενισχυθούν επιπλέον με τεχνικές υπηρεσίες στην τελική φάση υλοποίησης των ταινιών, προσφορά των εταιρειών SteFilm και Massive Productions. Το Νεανικό Πλάνο θα συνδράμει τους δημιουργούς στη διαμόρφωση των φακέλων τους και θα προσφέρει επίσης μεταφραστικές υπηρεσίες σε όλα τα στάδια μέχρι και την υλοποίηση των ταινιών.

    Pitching 2

    Μιλήσαμε με την εκπαιδεύτρια Λίνα Γιαννοπούλου η οποία αναφέρθηκε στο «πείραμα» της περσινής διοργάνωσης που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, με την ομάδα εργασίας να δουλεύει αποκλειστικά διαδικτυακά. «Φέτος δουλέψαμε με διαδικτυακές συναντήσεις σε διάστημα τριών εβδομάδων ενώ δια ζώσης έγινε η τεχνική πρόβα και θα γίνει και η παρουσίαση. Οι αλλαγές που γίνονται από την αρχή της διαδικασίας έως το τέλος της, στο διάστημα αυτών των εβδομάδων που διαρκούν οι συναντήσεις, είναι αλλαγές στα πρότζεκτ τις οποίες μπορούν να αφομοιώσουν περισσότερο οι συμμετέχοντες σε αντιδιαστολή με τις αλλαγές που βλέπαμε να συμβαίνουν καθημερινά όταν το lab γινόταν με φυσική παρουσία σε διάστημα 4-5 ημερών στον Πύργο. Άρα, αλλαγές πιο έντονες και δυνατές σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οι τρεις εκπαιδεύτριες λειτουργούμε συμπληρωματικά δουλεύοντας σε διαφορετικούς τομείς του κάθε πρότζεκτ, με κοινό παρονομαστή ότι και οι τρεις έχουμε μια αθροιστική εμπειρία δουλεύοντας με παιδιά και νέους, δουλεύουμε με νέους επαγγελματίες του κινηματογράφου και έχουμε ιδιαίτερη αγάπη στο συγκεκριμένο είδος (genre). Στόχος του lab και συνάμα η βοήθεια που προσφέρει είναι να εξοικειωθούν οι Έλληνες δημιουργοί με το είδος αυτό, να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να μπορούν να τις επικοινωνούν σε επίπεδα επαγγελματικού pitching και να έρθουν σε επαφή με παραγωγούς Έλληνες και ξένους και με φεστιβάλ του εξωτερικού για παιδιά και νέους».

    Οι προτάσεις που επιλεχτήκαν

    • Η Πόρτα, της Λεωνόρας Δεληγιάννη
    • Love you more than peanut butter, των Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου, Δημήτρη Τσακαλέα και Λήδας Βαρτζιώτη
    • Kost@s, των Βασίλη Καλαμάκη και Μαριαλένας Βαρελά
    • Oscar, των Πολυξένης Κάτσαρη και Ματίνας Φύκαρη
    • Το Δώρο και ο Λύκος, των Ελισάβετ Λαλουδάκη και Massimo Pizzocaro
    • Ποιος θέλει τα πιράνχας;, των Φίλιππου Μανδηλαρά και Γρηγόρη Βαρδαρινού
    • Χαρτζιλίκι, του Νίκου Παπαχίου [σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Παπαγιάγκου]
    • Super-Amanda, του Σωτήρη Πετρίδη
    • Ναβαλίνες, του Χάρη Ραφτογιάννη [associate producer: Micah Magee]
    • Από Μακριά, των Χριστίνας Τσακμακά και Βασίλη Κοντογιάννη [σκηνοθέτρια: Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου]
    • Το Τεστ, του Αλέξανδρου Τσιλιφώνη
    • Τρεις Σανίδες, της Ευδοξίας Χασάπη

    Το Φεστιβάλ Ολυμπίας ευχαριστεί όσους υπέβαλαν προτάσεις και τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να γράφουν σενάρια για ταινίες που ανήκουν στο είδος του “κινηματογράφου για παιδιά και νέους”, ενός είδους με κομβικό ρόλο για το σήμερα και το αύριο της αγαπημένης μας τέχνης, του κινηματογράφου.

    Το 4ο Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Γραφείου Δημιουργική Ευρώπη MEDIA.

    (Δελτίο Τύπου)

  • 24ο Φεστιβάλ Ολυμπίας: Κινηματογραφικά εργαστήρια και σεμινάρια
    24ο Φεστιβάλ Ολυμπίας: Κινηματογραφικά εργαστήρια και σεμινάρια

    Το ερευνητικό εργαστήριο «Το Σινεμά αλλιώς: Ένα διαφορετικό πρόγραμμα για να μάθουμε σινεμά μαζί» και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση-σεμινάριο με θέμα «Ο κινηματογράφος και το αόρατο Άλλο: Η ερμηνευτική επεξεργασία της εικόνας» φιλοξενούνται αύριο Τετάρτη στο σταθερό στούντιο μεταδόσεων του Φεστιβάλ, στο φουαγιέ της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας και θα μεταδοθούν ζωντανά από το προφίλ του Φεστιβάλ στο Facebook: facebook.com/olympiaiff, από το κανάλι στο Youtube: youtube.com/channel/UC2OfxhqIaJN9NTbWVmcCj3w καθώς και από τις υπηρεσίες βίντεο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: video.sch.gr/.

    Σχεδιαστής και εμψυχωτής του εργαστηρίου είναι ο Αργύρης Θέος, Διευθυντής Φωτογραφίας στον κινηματογράφο και Σχεδιαστής Φωτισμών στο θέατρο, με διδακτική εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Το ερευνητικό εργαστήριο θα παρουσιαστεί στις 18:00 και για μία ώρα. “Το Σινεμά αλλιώς” αποτελείται από μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων που χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ για την διδασκαλία του κινηματογράφου. Κατά την εφηβεία τα παιδιά ευαισθητοποιούνται έντονα πάνω σε κοινωνικά θέματα που αισθάνονται ότι τα αφορούν. Το θέατρο φόρουμ (όπως το ανέπτυξε ο Augusto Boal και το εξελίσσουν οι διάδοχοί του) ανήκει στην γενική κατηγορία του θεάτρου του καταπιεσμένου. Στο τετράμηνο εργαστήριο αυτό, που απευθύνεται σε ομάδα εφήβων και θα υλοποιηθεί από τις αρχές του 2022, η ομάδα θα μάθει να εργάζεται συλλογικά, θα δημιουργήσει το σενάριο, θα το δείξει σε άλλους, θα το αλλάξει και θα το γυρίσει ταινία. Το εργαστήριο αποτελεί την ερευνητική εργασία του Αργύρη Θέου για την απόκτηση τίτλου Μεταπτυχιακών Σπουδών από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

    THEOS

    Στις 19:00 θα ξεκινήσει η συζήτηση-σεμινάριο για την ερμηνευτική επεξεργασία της εικόνας. Ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Παύλος Κάβουρας και ο σκηνογράφος Αντώνης Χαλκιάς συνομιλούν με αφορμή μια επικείμενη κινηματογραφική καταγραφή ενός λαϊκού παραδοσιακού στοιχείου της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Πρόκειται για το γλέντι της Ολύμπου Καρπάθου το οποίο παρουσιάζει την εξής ιδιαιτερότητα: δεν είναι μια κοινή διασκέδαση, αλλά μια παραδοσιακή κοινοτική τελετουργία. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: είναι δυνατόν να εκφραστεί κινηματογραφικά μια τελετουργία με σεβασμό στις αρχές και τις παραδόσεις της κοινωνίας με την οποία αυτή συνδέεται ιστορικά και πολιτισμικά χωρίς να αλλοιωθεί η βαθύτερη αλήθειά της; Ο κινηματογράφος της παρατήρησης, με τις ρεαλιστικές απεικονίσεις της εθνογραφικής πραγματικότητας, δεν μπορεί να υπερβεί το οπτικό εμπόδιο της «εξ-αντικειμενίκευσης» του Άλλου.

    XALKIAS

    Κάτι τέτοιο είναι εφικτό με μια ερμηνευτική επεξεργασία της εικόνας, με την οποία η κινηματογραφική εκδοχή του αντικειμένου-θέματος της ταινίας μπορεί να αποδώσει πειστικά στην οθόνη την αόρατη και αδιαπραγμάτευτη ετερότητά του εικονιζόμενου Άλλου. Σκοπός της συνομιλίας αυτής δεν είναι η απόρριψη του κινηματογραφικού ή εθνογραφικού ρεαλισμού. Είναι η άποψη ότι το δόγμα της μίμησης δεν μπορεί να μας πάει μακριά στη κινηματογραφική διαχείριση της τελετουργίας. Για αυτό το λόγο προτείνεται η υιοθέτηση της ερμηνευτικής επεξεργασίας της εικόνας του Άλλου ως αυτόνομου κινηματογραφικού αντικειμένου. Για να έχει δύναμη η κινηματογραφική εικόνα, για να είναι ρητορικά αποτελεσματική, πρέπει να μεταφέρει την ποιητική ένταση ανάμεσα σε μια ισχυρή αίσθηση της πραγματικότητας του αόρατου Άλλου και σε μια διαβατική ερμηνεία της. Και αυτό μπορεί να το κατορθώσει ο κινηματογράφος με την ερμηνευτική επεξεργασία της εικόνας-της εικόνας του Άλλου.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς