Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2022 15:49

“Η Ζωή… είναι γυναίκα!” - Η παράσταση - έκπληξη από τους μαθητές της ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ

Γράφτηκε από τον

Με τις καλύτερες εντυπώσεις έμειναν όσοι παρακολούθησαν την χθεσινή παράσταση, στο θέατρο “Απόλλων” στον Πύργο, με τίτλο “Η Ζωή… είναι γυναίκα!” από την Β’ τάξη Βρεφονηπιοκόμων της ΕΠΑΣ Δ.ΥΠ.Α (πρώην ΟΑΕΔ) . Ύστερα από σχεδόν τρία χρόνια πανδημίας, οι μαθήτριες βρέθηκαν στη σκηνή και ερμήνευσαν θεατρικούς μονολόγους, που αφορούσαν διαχρονικά κοινωνικά προβλήματα, όπως ο πόλεμος, η κακοποίηση (λεκτική, συναισθηματική, ή σωματική), το ψέμα, η ανασφάλεια, η συρρίκνωση και παραφθορά της Ελληνικής γλώσσας και η συναισθηματική μοναξια.

Τα παιδιά με την βοήθεια, την καθοδήγηση και την σκηνοθεσία, της εκπαιδευτικού τους και πολιτισμολόγου, Μαρίας Κολόκα, ερμήνευσαν κείμενα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων ενώ δύο από αυτά τα εντόπισαν στο διαδίκτυο και αφορούν πραγματικές μαρτυρίες γυναικών, για το πως βίωσαν την καραντίνα. Συνδετικός κρίκος αλλά και καταλύτης όλων των γυναικών, είναι ένα κορίτσι 8 ετών που μεγαλώνει σε έναν κόσμο που τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς ένα τεράστιο αδιέξοδο, αλλά ελπίζει σε ένα καλύτερο μέλλον, μια ζωή πιο φωτεινή, που θα πρυτανεύουν η ειρήνη, η αγάπη, η καλοσύνη, ο σεβασμός και η συμπόνια για τον συνάνθρωπο.

Η διευθύντρια του ΕΠΑΣ Δ.ΥΠ.Α Όλγα Κίτσου αναφερόμενη στην προσπάθεια αυτή των μαθητριών της σε δήλωσή της στο ilialive.gr, σημείωσε πως «…πάνω απ’ όλα, μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά αυτά είναι τα παιδιά της καραντίνας που ήταν δύσκολες όπως και να έχει και ιδιόρρυθμες οι συνθήκες που έχουν ζήσει, θέλω να πιστεύω ότι θα τους ανταμείψουμε με το έργο και εύχομαι τα καλύτερα». Από την πλευρά της η εκπαιδευτικός και σκηνοθέτιδα της παράστασης Μαρία Κολόκα τόνισε ότι: «Αφορμή για την παράσταση στάθηκε μια πρόταση των παιδιών να κάνουμε κάτι για την αποφοίτησή τους και αποφασίσαμε να κάνουμε μία θεατρική παράσταση.

Η παράσταση ονομάζεται η ζωή είναι γυναίκα και είναι γυναικείοι θεατρικοί μονόλογοι, τα παιδιά καταπιάνονται με διάφορα κοινωνικά θέματα όπως είναι ο πόλεμος, η μοναξιά, η παραφθορά της ελληνικής γλώσσας, έχουν δουλέψει πάρα πολύ κάτω από δύσκολες συνθήκες, νομίζω όμως ότι τα κατάφεραν και με το παραπάνω. Είμαι περήφανη για αυτές και ελπίζω να το αγκαλιάσετε και να το χαρείτε όπως το χαρήκαμε και εμείς.

Επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το θεατρικό γιατί θεωρώ ότι είναι ένας τρόπος έκφρασης για τα παιδιά που τα βγάζει από τα στενά όριά τους. Είναι παιδιά τα οποία δεν είχαν ξανά ασχοληθεί με το θέατρο και το είδα σαν μία ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από αυτά που λένε και να δείξουν περισσότερα πράγματα, να “λυθούν” αν θέλετε. Αυτό το “λύσιμο” νομίζω ότι θα τους χρειαστεί και αργότερα. Να μπουν δηλαδή σε μία κοινωνία που δεν είναι μονοδιάστατη, έχει πολλές διαστάσεις.

Τα κείμενα είναι επιλογή δική μου, δύο κείμενα είναι γνωστών συγγραφέων, τα υπόλοιπα νέων ελλήνων συγγραφέων και τρία από τα κείμενα είναι πραγματικές μαρτυρίες μέσα από το διαδίκτυο, γυναικών για το πως βίωσαν τις συνθήκες της καραντίνας, τα οποία στοιχειοθετήθηκαν επιμελήθηκαν και παρουσιάζονται.

Σε ό,τι αφορά την σκηνοθεσία, προσπάθησα να μη χάσουν τα παιδιά με τις οδηγίες μου την αθωότητά τους και την απλότητα τους» ανέφερε κυρία Κολόκα ενώ μιλώντας για τα κορίτσια σημειώσει ότι δεν ήθελε να είναι στημένες αλλά να είναι οι εαυτοί τους έτσι ώστε να μπορέσουν να μπουν μέσα στο κείμενο και να το κάνουν δικό τους πράγμα και το οποίο τελικά έγινε.

epas 2

epas 3

epas 4

epas 5

epas 6

epas 7

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2022 16:24

Σχετικά Άρθρα

  • Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»
    Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»

    Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»

    Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης μίλησε στην εκπομπή «Happy Day» αναφορικά με την θεατρική παράσταση «Φάλαινα» στην οποία πρωταγωνιστεί και ήδη έχει γίνει sold out μέχρι τον Ιανουάριο.

    «Αισθάνομαι πολύ χαρούμενος γιατί αυτό που ονειρεύτηκα με κάποιο τρόπο ακούμπησε λίγο στις ψυχές των ανθρώπων. Είχαμε πάει με τον κολλητό μου να δούμε τη “Φάλαινα” και τελειώνοντας η ταινία μου λέει, “θα ήταν ωραίο να μπορούσες να κάνεις κάτι τέτοιο στο θέατρο”. Παράλληλα τότε έκανα κάτι μαθήματα για επαγγελματίες και μη ηθοποιούς και τα παιδιά τότε που είχαν δει την ταινία μου είπαν ότι θα ήταν ωραίο να δοκιμαστώ σε κάτι τέτοιο.

    Αρχές Μάιου με πήρε τηλέφωνο ο παραγωγός και μου είπε ότι θέλει να κάνουμε τη “Φάλαινα”. Το πήρα και λίγο σημαδιακά, γιατί εκείνη την ώρα αγόραζα ένα δώρο για τη βαπτιστήρα μου… Μου πήρε 2,5 ώρες να απαντήσω θετικά και πήρα και τη γενναία απόφαση να σκηνοθετήσω την παράσταση. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να σκηνοθετώ τον εαυτό μου…» ανέφερε αρχικά ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης για το πως προέκυψε αυτός ο ρόλος.

    «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στη ζωή μας. Εμένα αυτή η παράσταση μου έβγαλε τον πατέρα μου, πολλά πράγματα που διαπραγματεύεται η παράσταση είναι ένα κομμάτι του κυρ Λεωνίδα, πάντα θετικά, όχι αρνητικά. Η σχέση με τον πατέρα μου είναι πολύ σημαντική. Ο πατέρας μου, η μάνα μου, και η άλλη μου μαμά η δεύτερη σύζυγος του πατέρα μου, η οικογένειά μου είναι το πιο σημαντικό πράγμα, δε νομίζω ότι θα υπάρξει πιο σημαντικό, ίσως αν κάνω παιδί να είναι τα παιδί.

    Όταν είδα την ταινία, ταυτίστηκα στη διαπραγμάτευση των ανθρώπων που για τον έρωτα μπορούν να κάνουν τα πάντα. Τα μεσοβέζικα πράγματα καταλαβαίνω ότι υπάρχουν αλλά δε τα αναγνώρισα ποτέ μέσα μου» είπε σε άλλο σημείο ο αγαπημένος ηθοποιός.

    «Η γνώμη των ανθρώπων με επηρέαζε όταν θεωρούσα εγώ τον εαυτό μου ως κάτι “άξιο”. Δε με ενδιαφέρει η γνώμη των ανθρώπων που έχουν μια επίκριση ενώ δε με ξέρουν… Το κομμάτι της έπαρσης ή το καλάμι μπορεί να ήρθε σε μικρότερη ηλικία από ανωριμότητα. Ευτυχώς το κάπνισα γρήγορα αυτό το καλάμι, το διέλυσα γιατί από μόνος μου ντρεπόμουν για την εικόνα του Πυγμαλίωνα ως ηθοποιός, σαν άνθρωπος είμαι μια χαρά, σαν ηθοποιός δεν αισθάνομαι πολύ άνετα… πάντα έχω μια μικρή ντροπή γι’ αυτό τον κύριο» κατέληξε ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.

    Ακόμη ο ηθοποιός παραδέχτηκε ότι δε σκέφτηκε ποτέ να πάρει τόσα κιλά για αυτόν τον ρόλο καθώς το σώμα του δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει για περισσότερες από τρεις παραστάσεις.

    Πηγή: NewsBomb.gr

  • Πύργος: Η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη (ξανά)συστήνεται στο κοινό της πόλης με Παπαδιαμάντη
    Πύργος: Η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη (ξανά)συστήνεται στο κοινό της πόλης με Παπαδιαμάντη

    Το ζήτημα της μοναξιάς στη «Γυνή πλέουσα»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με τον αξεπέραστο λόγο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και το έργο «Γυνή πλέουσα» η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη ανεβαίνει στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων» την Παρασκευή και το Σάββατο 1&2 Νοεμβρίου στις 21.00 και συστήνεται ξανά στο θεατρόφιλο κοινό του Πύργου. Η παρουσία της στην Ηλειακή πρωτεύουσα θα είναι πλέον πολύ συχνή καθώς φέτος, μετά από 18 χρόνια, σκηνοθετεί πάλι την Θεατρική Ομάδα Πύργου με το έργο «Μάρτυρας κατηγορίας» της Αγκάθα Κρίστι που θα κάνει πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2025.

    Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα η σκηνοθέτης-ηθοποιός μίλησε στα ΜΜΕ για τη «Γυνή πλέουσα», τα διαχρονικά μηνύματα που περνά ο λόγος του Παπαδιαμάντη μέσα από ένα άκρως φεμινιστικό έργο καθώς και τη συνεργασία της με τον ΘΟΠ που φέτος θα βρίσκεται στο σκηνοθετικό «τιμόνι» της ομάδας .

    «Το βασικό κριτήριο να ανεβάσω την παράσταση ήταν ο λόγος του Παπαδιαμάντη. Είναι ένας λόγος αποκαλυπτικός» δηλώνει η Αρκαδία Ψάλτη. Μαζί με την Ελευθερία Λουπασάκη «ταξιδεύουν» πίσω στο 1900 και μέσα από έξι συνολικά ρόλους διηγούνται ιστορίες γυναικών που ζουν μόνες τους σε ένα ναυτικό νησί όπου όλοι οι άντρες είναι μπαρκαρισμένοι.

    Αναφερόμενη στην πλοκή και τα μηνύματα του έργου, η ηθοποιός και σκηνοθέτιδα σημειώνει: «Το θέμα του έργου είναι η μοναξιά που βιώνουν αυτές οι γυναίκες στην καθημερινότητά τους. Είναι μια κοινωνία αμιγώς γυναικεία. Μέσα στο διήγημα ξεδιπλώνονται όλα τα ήθη και τα έθιμα εκείνης της εποχής ενώ παράλληλα βλέπουμε πώς βιώνουν οι ηρωίδες, η κάθε μία με διαφορετικό τρόπο, την συναισθηματική απουσία. Πώς προσπαθούν να διαχειριστούν το κενό που δημιουργεί η έλλειψη ενός συντρόφου, επικοινωνίας, ενός στηρίγματος... Πόσο σκληρό είναι, σε οποιαδήποτε συνθήκη, ένας άνθρωπος να βιώνει μοναξιά είτε την έχει δημιουργήσει ο ίδιος είτε η κοινωνία. Με ποιους τρόπους προσπαθεί να αναπληρώσει το κενό, να βρει ένα «σωσίβιο» να πιαστεί και τελικά να είναι αυτό που τον βυθίζει ακόμη περισσότερο στο σκοτάδι...»

    Arkadia Psalti 2

    Η γλώσσα του Παπαδιαμάντη στο σήμερα

    Ένα φεμινιστικό έργο που υμνεί τη γυναίκα και τους ρόλους που καλείται να αναλάβει προκειμένου να ανταπεξέλθει σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, καθιστά τη «Γυνή πλέουσα», αν και γράφτηκε το 1905, διαχρονικό και σύγχρονο. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο λόγο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που όπως σημειώνει η Αρκαδία Ψάλτη «Ο τρόπος που χρησιμοποιεί ο Παπαδιαμάντης τις λέξεις, η ποιητική του διάθεση, το υψηλό πνεύμα και χιούμορ που έχει, ανοίγει κόσμους και «περιοχές» ψυχικές που δεν γνωρίζει κάποιος ότι διαθέτει και παράλληλα τον βοηθά να αντιληφθεί τον συναισθηματικό κόσμο του άλλου. Όλη η ουσία του κειμένου είναι τί μπορεί να κάνεις κάποιος για να μην βιώνει μοναξιά καθώς δεν υπάρχει εποχή που ο άνθρωπος δεν μετριέται με τη μοναξιά. Δεν υπάρχει εποχή που ο άνθρωπος δεν βρίσκεται σε ένα «κλουβί» μόνος του ζητώντας βοήθεια».

    ΘΟΠ-18 χρόνια μετά

    Το 2006 είχε συνεργαστεί με τον ΘΟΠ ανεβάζοντας το έργο των Ρέππα-Παπαθανασίου «Ροζ Μολότοφ». Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε 18 χρόνια αργότερα και σήμερα η Αρκαδία Ψάλτη σκηνοθετεί την μακροβιότερη θεατρική ομάδα της πόλης με το «Μάρτυρας κατηγορίας» της Αγκάθα Κρίστι.

    «Το 2006 η Θεατρική Ομάδα Πύργου με είχε εκπλήξει ευχάριστα. Ήταν από τις πιο δεμένες τις πιο καλοδουλεμένες και πολυπληθείς ομάδες. Από τις καλύτερες που έχω δει στην Ελλάδα, και έχω δει αρκετές» τονίζει η σκηνοθέτιδα με μεγάλη εμπειρία σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες. «Οι θεατρικές ομάδες επιτελούν πολύ σημαντικό πολιτιστικό έργο. Ψυχαγωγούν όχι μόνο τους θεατές αλλά και τους ανθρώπους που μπαίνουν στη διαδικασία να ανακαλύπτουν κείμενα και να θέλουν να επικοινωνήσουν με τον κόσμο μέσα από την τέχνη και το θέατρο».

    Ο «Μάρτυρας κατηγορίας» είναι ένα δικαστικό θρίλερ από μια μετρ του είδους και όπως εξηγεί η κ. Ψάλτη «είναι ένα έργο με πολλά επίπεδα. Έχει σασπένς, δικαστική διαμάχη όπου βλέπουμε τον αντίκτυπο που έχει το έργο της δικαιοσύνης στην κοινωνία, και την αιώνια σύγκρουση ανάμεσα στο θηλυκό και το αρσενικό. Σίγουρα είναι ένα έργο που όποιος το διαβάζει ή το βλέπει δεν θέλει να το αφήσει…»

    Συντελεστές της παράστασης «Γυνή πλέουσα»

    Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

    Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου

    Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

    Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή, Νατάσσα Χιωτάκη

    Παραγωγή: ΑΜΚΕ ''Αγγελοπετριά''

    Ερμηνεύουν: Αρκαδία Ψάλτη, Ελευθερία Λουπασάκη

    Θέατρο Απόλλων, Συλαιδοπούλου 2 , Πύργος Ηλείας

    Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα

    Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΟΡΚΟΛΗΣ,

    Ερμού 3, τηλέφωνο 26210 22674

    Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο( φοιτητικό, συνταξιούχων, ανέργων) 12 ευρώ

  • Παιδική θεατρική παράσταση στην Αμαλιάδα «Ο λαγός και η χελώνα», από τους μύθους του Αισώπου
    Παιδική θεατρική παράσταση στην Αμαλιάδα «Ο λαγός και η χελώνα», από τους μύθους του Αισώπου

    ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

    Ένας από τους πιο αγαπημένους και διαχρονικούς μύθους του Αισώπου σε μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή στο σήμερα, δοσμένη με τρυφερότητα και χιούμορ!

    Μια παιδική θεατρική παράσταση εμπνευσμένη και δουλεμένη από ανθρώπους της εκπαίδευσης και της τέχνης με πολυετή εμπειρία, ουσιαστική γνώση και βαθιά αγάπη για το παιδί και το παιδικό θέατρο!

    Χαρακτηριστική σφραγίδα κι υπογραφή της ομάδας μας η διάδραση κι η ενεργή συμμετοχή των μικρών θεατών στην εξέλιξη της πλοκής!

    Βασικές κι ανεκτίμητες αξίες, όπως η φιλία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη και η συνεργασία επικοινωνούνται με σαφήνεια, απλότητα κι αμεσότητα, με ιδιαίτερο σεβασμό στον ψυχαγωγικό αλλά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα του παιδικού θεάτρου.

    Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

    Ο λαγός, Λόνι Τρεχάλας, φέρει τον τίτλο του «Πρωταθλητή του Δάσους». Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πρωτιά και ο θαυμασμός των άλλων, κι έτσι έχει γίνει φαντασμένος, χωρίς σεβασμό για τα υπόλοιπα ζωάκια.

    Μια μέρα θα συναντήσει τη Λόνα τη χελώνα, που πιστεύει ότι πάνω απ’ όλα έχει σημασία η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα, και που θα τον προκαλέσει σε έναν φαινομενικά άνισο αλλά συναρπαστικό αγώνα!

    Θα καταφέρει, άραγε, η χελώνα να δώσει στο μικρό λαγό να καταλάβει πως η αγάπη και η αποδοχή, η φιλία και η συνεργασία είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη αξία στη ζωή και πως αληθινή πίστη στον εαυτό μας σημαίνει να μην τα παρατάμε ακόμα κι όταν όλα φαντάζουν δύσκολα;

    Θα το ανακαλύψουμε στην πορεία του αγώνα, παρέα με το Λόνι και τη Λόνα!

    amaliada theatr aisopos 2

    ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

    Θεατρική διασκευή από το μύθο του Αισώπου: Έλενα Πολυγένη

    Σκηνοθεσία: Μένια Ορφανίδου

    Μουσική-Στίχοι-Ενορχηστρώσεις: Δημήτρης Κίκλης

    Χορογραφίες: Μένια Ορφανίδου

    Σκηνικά - Φωτισμοί: ΣΑΜΕΝ production

    Κοστούμια: Μιλένα

    Επεξεργασία ήχου: Κλεάνθης Κωνσταντινίδης-Imagine Pixels

    Το τραγούδι «Κάνε μια ευχή» στο φινάλε της παράστασης ερμηνεύει η λατρεμένη Μπέσσυ Αργυράκη!!!

    Στο ρόλο του εκφωνητή των αγώνων ακούγεται η φωνή του πολυαγαπημένου Χάρη Ρώμα!!!

    Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Έλενα Πολυγένη,Ευθυμία Μαρκοπούλου, Σάββας Γραμματικός

    Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά από 2 έως 102 ετών…!

    Διάρκεια παράστασης:70 λεπτά

    Διάλειμμα:10 λεπτά

    Σάββατο 2 Νοεμβρίου στην Αμαλιάδα, στο «Cine Cinema Αμαλιάδα»(Αντωνίου Πετραλιά και Σμύρνης, τηλ: 2622038088)

    για δύο παραστάσεις: 5:00μ.μ. & 6:30μ.μ.

    Τιμές εισιτηρίων: 9 ευρώ προπώληση/10 ευρώ ταμείο

    Προπώληση στο ταμείο του κινηματογράφου και στο

    https://www.more.com/theater/children/o-lagos-kai-i-xelona/

    Πληροφορίες και τηλεφωνικές κρατήσεις στο: 6947817212

    (Δελτίο Τύπου)

  • Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 
    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 

    "Γυνή πλέουσα''

    Του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

    Σκηνοθεσία Αρκαδία Ψάλτη

    στον Πύργο Ηλείας

    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'', σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη, ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας.

    Η παράσταση της θεατρικής εταιρείας «Αγγελοπετριά», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία, στην Αθήνα, στο διατηρητέο οίκημα της Εταιρείας φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου στην Πλάκα, τελώντας υπό την αιγίδα της, και περιόδευσε στην Ελλάδα και στην Ρουμανία θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στις 9:00 μμ, στο θέατρο Απόλλων.

    Ένα διήγημα, 2 ηθοποιοί, 6 ρόλοι.

    ''Εἰς τὸν μικρὸν λιμένα τῆς ὡραίας νήσου του, ὅλες τὶς χρονιές, συνήθως τὸν Ὀκτώβριον, κατέπλεεν ἐπιστρέφων ἀπὸ τὰ ταξίδια μὲ τὴν σκούναν του, ὁ καπετὰν Γιάννης ὁ Καραντής, ὁ ἐπιλεγόμενος καὶ Καραβοκύρης.''

    Στο μικρό νησί, αρχές του 1900, οι γυναίκες των ναυτικών ψάχνουν τρόπους να αναπληρώσουν ό,τι δεν τους επιτρέπεται να νιώσουν, να σκεφθούν, να εκφράσουν, να ονειρευτούν. Ιδιοσυγκρασίες έντονες, ψυχισμοί πολύπλοκοι, ζουν μυστικές ζωές, ενδύονται ρόλους κοινωνικούς, στριμώχνονται και ασφυκτιούν μέσα σε αυτούς.

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' διερευνά μέσα από την Καραβοκυρού, την ηρωίδα του διηγήματος,την ανάγκη υπεραναπλήρωσης της μοναξιάς.

    Ο Παπαδιαμάντης, με χιούμορ, διεισδυτική ματιά και ευαισθησία φανερώνει τα αφανέρωτα. Με τρόπο που να μην φανερωθούν ποτέ. Μα να έχουν κιόλας ειπωθεί. Και όλο αυτό να είναι γεμάτο από αγνή αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.

    papad guni Klaiousa 2

    Συντελεστές

    Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

    Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου

    Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

    Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή, Νατάσσα Χιωτάκη

    Παραγωγή: ΑΜΚΕ ''Αγγελοπετριά''

    Ερμηνεύουν: Αρκαδία Ψάλτη, Ελευθερία Λουπασάκη

    Θέατρο Απόλλων, Συλαιδοπούλου 2 , Πύργος Ηλείας

    Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα

    Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΟΡΚΟΛΗΣ,

    Ερμού 3, τηλέφωνο 26210 22674

    Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο( φοιτητικό, συνταξιούχων, ανέργων) 12 ευρώ

    Λίγα λόγια για την «Αγγελοπετριά»:

    Η «Αγγελοπετριά» διερευνά και επανασυνδέει οργανικά τη θεατρική πράξη με τον χώρο και το κοινό της. Μέσα από το έργο μας αναδεικνύουμε ότι κάθε χώρος (ανοικτός, κλειστός, σύγχρονος, παραδοσιακός, ακμάζον, παραμελημένος) μπορεί εν δυνάμει να λειτουργήσει ως θεατρική σκηνή. Για να γίνει αυτό, η θεατρική πράξη λειτουργεί ως καταλύτης για την επανανοηματοδότηση της υλικότητας του χώρου με τις βιωματικές εμπειρίες των ανθρώπων του. Στις παραγωγές μας παρουσιάζουμε έργα Ελλήνων, ως επί των πλείστον συγγραφέων τα οποία μας βοηθούν να αναστοχαστούμε για προγενέστερες αλλά και σύγχρονες σχέσεις, ανάγκες και αγωνίες ανθρώπων σε χώρους και χρόνους της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η προσέγγισή μας βασίζεται στην ιδέα της «επιστροφής» του έργου στην πραγματική ζωή και υλοποιείται μέσα από την επιλογή των χώρων της παράστασης σε αστικές η μη περιοχές, της δραματουργικής και σκηνικής παρουσίασης και της οργανικής εμπλοκής του κοινού τόσο στο επίπεδο της ενσυναίσθησης οικείων βιωμάτων όσο και της συμμετοχής στο στήσιμο της παράστασης. Στόχος της «Αγγελοπετριάς» είναι η σύνδεση του πειραματισμού στη θεατρική πράξη με τις κοινωνικές ανάγκες και πρακτικές, ώστε οι θεατρικές παραγωγές μας να αναδεικνύουν όχι μόνο «τι

    σήμαιναν» κάποιοι χώροι ως γεγονότα αλλά και «τι μπορεί να γίνουν» μέσα από τη θεατρική εμπειρία των δημιουργών μαζί με το κοινό.

    Ενδεικτικές για την εργασία μας είναι οι εξής παραστάσεις μας. Η ''Πρώτη φλέβα'' του Γ. Μακριδάκη (2018-2019), που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ''Ανοιχτή πόλη''. Η παράσταση παρουσιάστηκε σε Cabaret στην Τρούμπα, σε λαϊκά καφενεία στο Κερατσίνι, την Δραπετσώνα και το Αιγάλεω, στην γειτονιά με τους οίκους ανοχής της Χίου (Bar Νυχτοπούλι) και σε Bar σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, της Κεφαλλονιάς της Κρήτης κ.α. Το ''Πιτσιμπούργκο'' της Σώτης Τριανταφύλλου (2014-2017), που παιζόταν και σε αυλές σπιτιών στην Αθήνα και σε λιμανάκια, παραλίες, χωράφια, αύλειους χώρους εκκλησιών σε πολλά μέρη της Ελλάδας (Χίο, Αίγινα, Κρήτη).

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 στην Χίο, στο αρχοντικό του Χωρέμη και στο φεστιβάλ θεάτρου της Αίγινας το 2020. Από τον Ιούνιο του 2023 παρουσιάζεται στην Πλάκα, Πολυγνώτου 3, στο διατηρητέο της Εταιρείας Φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου, όπου τελεί υπό την Αιγίδα του, περιόδευσε σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και στην Ρουμανία, στο Buzau International Arts Festival.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 
    Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 

    Όταν οι ηθοποιοί δεν μπορούν να μάθουν τα λόγια τους, όταν τα σαρδάμ έρχονται το ένα μετά το άλλο, όταν τα κοστούμια σκίζονται επί σκηνής, όταν τα σκηνικά καταρρέουν, όταν ηθοποιοί και σκηνοθέτης τσακώνονται συνεχώς, όταν στην παράσταση τίποτε δεν πάει καλά… τότε γίνεται… «Το σώσε»

    Με επιμονή στην ποιοτική κωμωδία συνεχίζει και φέτος η Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο (έχοντας στις αποσκευές της το φετινό Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Παράστασης στο Φεστιβάλ Καρδίτσας για τον Οιδίποδα Τύραννο). Συγκεκριμένα μετά τις γιορτές θα παρουσιάσει στο Θέατρο Απόλλων τη φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, ενώ το απαιτητικό σκηνικό της παράστασης θα επιμεληθεί ο Άρης Χρυσανθόπουλος.

    Ένας τρισάθλιος θίασος ανεβάζει στο θέατρο ένα τρισάθλιο έργο χωρίς ουσιαστικά να είναι έτοιμο για παράσταση. Αποτέλεσμα; Επί σκηνής όλα πάνε λάθος, και στο παρασκήνιο οι καβγάδες και οι ανταγωνισμοί κορυφώνονται.

    Το έργο τρυπώνει στον κόσμο των παρασκηνίων μιας θεατρικής παράστασης, και αποκαθηλώνει κάθε μύθο. Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το έργο παρακολουθώντας από τα παρασκήνια μια παράσταση φάρσας που είχε γράψει. «Πιο αστείο είναι να παρακολουθείς μια παράσταση από την κουίντα παρά από την πλατεία του θεάτρου. Αυτή τη συνθήκη έπρεπε οπωσδήποτε να την κάνω θεατρικό έργο», δήλωσε.

    Ένα σχόλιο, μια διακωμώδηση και συγχρόνως μια αποθέωση της θεατρικής πράξης – με μέσον την ξεκαρδιστική κωμωδία.

    proskinio ro sose 2

    Η παράσταση της Ομάδας Θεάτρου Προσκήνιο

    Στην ομάδα συμμετέχουν παλαιά αλλά και νέα μέλη που έχουν προστεθεί στο δυναμικό της ομάδας και συγκεκριμένα οι: Παίζουν: Νίκος Λαϊνόπουλος, Μαρία Μαντά, Άννα Τριπύλα, Φανή Ζάγκλη, Γιώτα Τόκα, Νικόλ Σπηλιοτοπούλου, Κώστας Μπιλάλης, Ήρα Μιχαήλ, Διονύσης Γάσπαρης, Γιώτα Νικητοπούλου, Ανδριάννα Γιατρά, Ραφαέλα Βουργουτζή.

    Φωτό - επιμέλεια μακέτας: Δημήρτης Παπαϊωάννου

    Τα υπόλοιπα τον Ιανουάριο επί σκηνής του Θεάτρου Απόλλων…

  • Δήμος Ζαχάρως: «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ» - Ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη την Τετάρτη 28 Αυγούστου
    Δήμος Ζαχάρως: «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ» - Ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη την Τετάρτη 28 Αυγούστου

    Ο Δήμος Ζαχάρως , παρουσιάζει ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη.

    «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ»

    Μια μουσικο-θεατρική παράσταση, σε σκηνοθεσία-διασκευή του Γιώργου Φρατζεσκάκη.

    Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2024 και ώρα 21:00, Δημοτικό Σχολείο Ζαχάρως.

    Είσοδος Ελεύθερη

    zaxaro omorfi poli 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες εκδηλώσεις στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»
    Ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες εκδηλώσεις στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»

    Εντυπωσιακή αυλαία για το 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού

    Έλαμψε η μαύρη κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου

    «Μάγεψε» η Ειρήνη του Αριστοφάνη

    Εντυπωσιακά ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες δράσεις του Δήμου Πηνειού στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης». Η διαχρονική μαύρη κωμωδία των Ρέππα- Παπαθανασίου, «Μπαμπάδες με ρούμι», αλλά και η ειδικά προσαρμοσμένη για παιδιά κωμωδία του Αριστοφάνη, «Ειρήνη», αποτέλεσαν τις τελευταίες στάσεις στις θεατρικές περιπλανήσεις του 12ου Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού, μιας διοργάνωσης που αποτέλεσε σημείο αναφοράς στα πολιτιστικά δρώμενα του φετινού καλοκαιριού.

    Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της στο κοινό, η κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου παραμένει φρέσκια και δροσερή· μια μαύρη σάτιρα που καυτηριάζει επιδέξια το κυρίαρχο φαντασιακό της μεταπολιτευτικής Ελλάδας για –ει δυνατόν εύκολο- πλούτο και κοινωνική καταξίωση. Το συγγραφικό δίδυμο επιχειρεί ένα ενδελεχές ψυχογράφημα του ιδεοτύπου του νεοέλληνα, μια κατάδυση στις ανθρώπινες –και δη οικογενειακές- σχέσεις, μία αφτιασίδωτη προσέγγιση σε ευαίσθητα ζητήματα που σμίλεψαν –και συνεχίζουν ίσως να διαμορφώνουν- σημαντικές εκφάνσεις της Ελληνικής πραγματικότητας.

    Με πυρήνα τις ενδοοικογενειακές έριδες για την διεκδίκηση μιας κληρονομίας, οι συγγραφείς σκιαγραφούν με μαεστρία έναν κόσμο δολοπλοκίας στον οποίο οι ηθικοί φραγμοί και οι αναστολές καταλύονται ή –στην καλύτερη περίπτωση- επαναπροσδιορίζονται και επανατοποθετούνται διαρκώς από τους ήρωες σε νέα –βολική για αυτούς- βάση. Οι έξι πρωταγωνιστές, άνθρωποι της διπλανής –ή, αλίμονο, της δικής μας- πόρτας αλληλεπιδρούν, «ξεγυμνώνουν» τα μύχια πάθη και τους δαίμονες τους, δολοπλοκούν και εξυφαίνουν ένα σχέδιο αλληλοεξόντωσης. Η περιουσία του εκλιπόντος και ένα κερδισμένο δελτίο τζόκερ γίνονται η αφορμή για να πέσουν οι μάσκες και να αποκαλύψει ο καθένας το πραγματικό του πρόσωπο…

    Αν και έχουν περάσει σχεδόν δύο δεκαετίες από τη στιγμή που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η παράσταση «Μπαμπάδες με ρούμι», το κείμενο παραμένει δροσερό και φρέσκο. Οι Ρέππας και Παπαθανασίου προσάρμοσαν το έργο στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, εντάσσοντας στο κείμενο αναφορές από την ποπ κουλτούρα και την σημερινή πολιτική κατάσταση. Οι ευφάνταστες συγγραφικές προσαρμογές καθιστούν το αποτέλεσμα περισσότερο ζωντανό, επίκαιρο και … σπιρτόζικο.

    Ερμηνείες

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης. Οι ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν άψογα στο ευρηματικό και ιδιαίτερα αβανταδόρικο κείμενο των Ρέππα – Παπαθανασίου και χάρισαν απλόχερα στιγμές γέλιου στο θεατρόφιλο κοινό της Ηλείας που πλημμύρισε το Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων. Επρόκειτο για ένα –σχεδόν- δίωρο κρεσέντο κωμικοτραγικών καταστάσεων που εναλλάσσονταν με φρενήρη ρυθμό διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τον θεατών. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει τέλος η σκηνοθετική προσέγγιση που ανέδειξε επιδέξια το πνευματώδες και ευφυές ύφος του κειμένου.

    Σκόρπισε χαμόγελα η «Ειρήνη»

    Το 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού ολοκληρώθηκε με την παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Το έργο του κορυφαίου σατιρικού ποιητή της αρχαιότητας, ειδικά διασκευασμένο για παιδιά, καθήλωσε μικρούς και μεγάλους που βρέθηκαν το βράδυ της Κυριακής στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης» ταξιδεύοντάς τους μαγικά στον πανέμορφο και μυστηριώδη κόσμο του Ολύμπου. Η παράσταση αποτέλεσε μία ιδανική εισαγωγή στον Αριστοφάνη για τα παιδιά καθώς συνδυάζει επιδέξια το παραμύθι και τον μύθο με διαχρονικά μηνύματα και πανανθρώπινες αξίες· ουσιαστικά συνιστά μια ωδή στη σημασία της ειρήνης και στα αγαθά που προσφέρει η ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

    Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν ιδανικά τοποθετημένες στο ύφος του κειμένου ενώ η γιγαντοοθόνη στην οποία προβάλλονταν το σκηνικό, λειτούργησε άψογα στη δημιουργία μιας μυθικής ατμόσφαιρας. Οι παιχνιδιάρικες και ανεπιτήδευτες ερμηνείες καθώς και η πρωτότυπη μουσική δημιούργησαν ένα παραμυθένιο κλίμα στη σκηνή και παρέσυραν το κοινό σε ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι φαντασίας.

    fest piniou tel par 8

    Το συγγραφικό δίδυμο επιχειρεί ένα ενδελεχές ψυχογράφημα του ιδεοτύπου του νεοέλληνα, μια κατάδυση στις ανθρώπινες σχέσεις, μία αφτιασίδωτη προσέγγιση σε ζητήματα που σμιλεύουν την Ελληνική πραγματικότητα.

    fest piniou tel par 6

    Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η εναλλαγή του σκηνικού από το εσωτερικό ενός σπιτιού στον χώρο ενός κοιμητηρίου.

    fest piniou tel par 7

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης.

    fest piniou tel par 5

    Το θεατρόφιλο κοινό της Ηλείας «πλημμύρισε» το Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης».

    fest piniou tel par 2

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης.

    fest piniou tel par 4

    Η παράσταση συνιστά μια ωδή στη σημασία της ειρήνης και στα αγαθά που προσφέρει η ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

    fest piniou tel par 3

    Οι παιχνιδιάρικες και ανεπιτήδευτες ερμηνείες καθώς και η πρωτότυπη μουσική δημιούργησαν ένα παραμυθένιο κλίμα στη σκηνή και παρέσυραν το κοινό σε ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι φαντασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» ρίχνει αυλαία το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας
    Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» ρίχνει αυλαία το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας

    Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα θα παρουσιαστεί στο θέατρο της Αρχαίας Ήλιδας την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου στις 20:30, ρίχνει αυλαία για το καλοκαίρι του 2024 το 34ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας.

    Το έργο διαδραματίζεται στο Παρίσι το 18ου αιώνα, όπου οι τρεις Σωματοφύλακες συναντούν σε μια θεατρική παράσταση το μεγαλύτερο ποιητή της Γαλλίας «Συρανό ντε Μπερζεράκ» μαζί με την όμορφη Ρωξάνη, την οποία και όλοι ερωτεύονται.

    Θα καταφέρουν όμως να κερδίσουν την καρδιά της ή θα μπλεχτούν σε περιπέτειες; Πρόκειται για μία κωμωδία φτιαγμένη με σεβασμό στα παιδιά, ένα υπερθέαμα γεμάτο τραγούδι, χορό και πολλά διδακτικά μηνύματα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

    Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ευδοκία Σουβατζή σε κείμενα Σπύρου Στελιανέση, παίζουν οι ηθοποιοί Ελευθερία Μπουρανή, Σωτήρης Αγριανίδης, Γιώργος Καρανίκας, Γιάννης Τσούκας, Γιώργος Αλευρόπουλος, Σπύρος Στελιανέσης, Κωνσταντίνα Μπάκα Φίλη.

    Στο ρόλο του αφηγητή χαρίζει την φωνή του στην παράσταση ο γνωστός και αγαπημένος ηθοποιός Θανάσης Τσαλταμπάσης, ενώ ακούγεται και η φωνή του μικρού Άγγελου Τσουμπάρα.

    Η προπώληση των εισιτηρίων στα σημεία του Φεστιβάλ είναι στα 10€, ενώ η γενική είσοδος την ημέρα της παράστασης στα 12€.

    parast ilida somat 2

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ