Παρασκευή, 19 Μαϊος 2023 19:26

ΥΠΠΟΑ: Δημιουργείται το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσήνης – Αναδεικνύεται το Ταφικό Μνημείο Ερμιόνης

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Δύο νέες προγραμματικές συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 1.120.000 ευρώ υπέγραψαν η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας. Οι συμβάσεις αφορούν στην εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσήνης και στη διαμόρφωση του χώρου τοποθέτησης του Ταφικού Μνημείου Ερμιόνης.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Η δημιουργία του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αρχαία Μεσσήνη υπήρξε πάγιο και διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Τον περασμένο Ιούλιο υπογράψαμε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Δήμο Μεσσήνης, θέτοντας τις βάσεις ώστε να δρομολογηθούν οι αναγκαίες διαδικασίες. Με την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης, ξεκινά η εκπόνηση των μελετών, οι οποίες χρηματοδοτούνται από κοινού από το ΥΠΠΟΑ και την Περιφέρεια, ώστε ο μείζων αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης να αποκτήσει μία σύγχρονη μουσειακή υποδομή, αντάξια της σημασίας του χώρου και των ευρημάτων του. Παράλληλα, προχωρούμε στην ανάδειξη ενός πολύ σημαντικού ευρήματος, του Ταφικού Μνημείου Ερμιόνης, με την τοποθέτησή του σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει την ευκαιρία για τη μελλοντική δημιουργία ενός αρχαιολογικού περιπάτου που θα συμβάλει στην ανάδειξη της πλούσιας ιστορίας της Ερμιόνης. Θέλω, από καρδιάς, να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, για τη στενή, σταθερή και ιδιαίτερα αποδοτική συνεργασία που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και για το ειλικρινές ενδιαφέρον του για τα έργα πολιτισμού».

ypoa arx messini 3

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας δήλωσε ότι «Υπογράψαμε δύο πολύ σημαντικές Προγραμματικές Συμβάσεις για την Πελοπόννησο, η μία για τη μελέτη του Μουσείου της Αρχαίας Μεσσήνης και η άλλη αφορά στην τοποθέτηση του ταφικού μνημείου Ερμιονίδας, η οποία θα γίνει σε ένα οικόπεδο ιδιοκτησίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, κάτι πολύ σημαντικό για την περιοχή. Ολόκληρη η Πελοπόννησος είναι ένας απέραντος αρχαιολογικός τόπος και η συνεισφορά της Υπουργού ήταν πολύτιμη. Γνωρίζει τα θέματά της υπήρξε εργατική και επίμονη και η στάση της ήταν πάντα σωστή, με ευαισθησία και συνεχή προσπάθεια ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Θέλω να την ευχαριστήσω δημόσια για την προσπάθειά της και για τον αγώνα της για όλες τις μορφές Πολιτισμού. Η προσπάθειά της απέδωσε καρπούς. Εύχομαι και ελπίζω να συνεχίσει το έργο της».

  • Η προγραμματική σύμβαση για τη δημιουργία του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Αρχαίας Μεσσήνης, ύψους 1.000.000 ευρώ, με φορείς υλοποίησης το ΥΠΠΟΑ και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, προβλέπει την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών (Προμελέτη, Οριστική – Μελέτη Εφαρμογής – Τεύχη δημοπράτησης), καθώς και τη Μουσειολογική και Μουσειογραφική μελέτη.

Η αναγκαιότητα της ίδρυσης του μουσείου επιβάλλεται από τον πλούτο του υλικού των ανασκαφών που διενεργούνται εδώ και χρόνια από τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη στην Αρχαία Μεσσήνη. Η συντήρηση τεκμηρίωση των ευρημάτων των ανασκαφών που διενεργούνται στην αρχαία Μεσσήνη επί πολλές δεκαετίες και η έκθεση επιλεγμένων συνόλων θα δώσει την δυνατότητα παρουσίασης στο κοινό της διαχρονικής ιστορίας της περιοχής, την εξέλιξη της οικιστικής μορφής της και το βίο των κατοίκων της.

ypoa arx messini 3

Το μουσείο θα ανεγερθεί σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Μεσσήνης, εμβαδού 9.258,60 τ.μ., στην περιοχή μεταξύ του υφιστάμενου αρχαιολογικού μουσείου και του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Μεσσήνης. Η διαδικασία δωρεάς του οικοπέδου από τον Δήμο Μεσσήνης στο ΥΠΠΟΑ βρίσκεται σε εξέλιξη.

  • Η σύμβαση για την αναστήλωση, στερέωση και διαμόρφωση χώρου τοποθέτησης του Ταφικού Μνημείου Ερμιόνης, προϋπολογισμού 120.000 ευρώ και φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας, προβλέπει την εκπόνηση αρχιτεκτονικής, στατικής, Η/Μ μελέτης, καθώς και μελέτης φωτισμού και διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, με σκοπό την ανάδειξη του Ταφικού Μνημείου Ερμιόνης, μεγάλων διαστάσεων (3,23X1,98X1,45) καλύμματος ταφικής κλίνης, που παριστάνει ανακεκλιμένο ζεύγος με ημίεργες κεφαλές. Το ρωμαϊκό ταφικό μνημείο θα τοποθετηθεί σε τμήμα δημοτικού οικοπέδου, που βρίσκεται ανατολικά του κτηρίου του ΟΤΕ στην Ερμιόνη, το οποίο παραχωρήθηκε για τον συγκεκριμένο σκοπό στο ΥΠΠΟΑ. Ο χώρος αυτός επιλέχθηκε επειδή είναι κοντά στο σημείο εύρεσης του Μνημείου, ενώ γειτνιάζει και με κατάλοιπα αναστηλωμένου τμήματος του αρχαίου τείχους της Ερμιόνης.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 19 Μαϊος 2023 18:56

Σχετικά Άρθρα

  • Μεσσήνη: Άγριο ξύλο σε πανηγύρι για τις θέσεις μικροπωλητών (video)
    Μεσσήνη: Άγριο ξύλο σε πανηγύρι για τις θέσεις μικροπωλητών (video)

    Η κεντρική πλατεία της Μεσσήνης μετατράπηκε σε... ρινγκ.

    Σε ρινγκ μετατράπηκε η κεντρική πλατεία της Μεσσήνης, την ώρα που βρισκόταν σε εξέλιξη ένα πανηγύρι.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το MEGA, δύο ομάδες Ρομά πιάστηκαν στα χέρια για μια θέση στον χώρο μικροπωλητών.

    Η συμπλοκή ήταν ιδιαίτερα άγρια και μάλιστα μπροστά στα έντρομα μάτια των ανθρώπων που βρίσκονταν εκεί.

    Όπως θα δείτε στο βίντεο ντοκουμέντο από το περιστατικό, η μουσική έχει σταματήσει και κάποιοι σπεύδουν να απομακρύνουν τα παιδιά τους.

    Σύμφωνα με τους θαμώνες, ομάδες μικροπωλητών Ρομά διεκδικούσαν τον ίδιο χώρο για να πουλήσουν τα προϊόντα τους.

    Δείτε το βίντεο:

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Μεσσήνη: 22χρονος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο
    Μεσσήνη: 22χρονος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο

    Χθες το απόγευμα ένας άνδρας 22 χρονών έχασε τη ζωή του, στην περιοχή του Αγίου Νικολάου Μεσσήνης, όταν κάτω από άγνωστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο του οχήματος που οδηγούσε και κατέληξε σε χάνδακα.

    Ο χάνδακας βάθους 3 μέτρων, ήταν γεμάτος με νερό με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του 22χρονου.

    Πηγή: TharrosNews.gr

  • Κοινή πρωτοβουλία του Ν. Φαρμάκη και του Δ. Πτωχού για τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα
    Κοινή πρωτοβουλία του Ν. Φαρμάκη και του Δ. Πτωχού για τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

    Οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης και Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία για την προώθηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, ένα έργο μεγάλης σημασίας τόσο για την βελτίωση της οδικής ασφαλείας όσο και για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

    Στη συνάντηση τους, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, συζητήθηκαν τα βασικά σημεία του έργου, ενώ προγραμματίζεται και συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό για τον καθορισμό των απαραίτητων ενεργειών.

    Η σημασία του έργου για την οικονομική, εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι αναμφισβήτητη. Απαραίτητη επίσης είναι η βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας σε έναν δρόμο με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

    Για αυτούς τους λόγους, οι επαφές θα συνεχιστούν, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι θα προχωρήσουν άμεσα οι απαραίτητες μελέτες και παρεμβάσεις, ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια και η ταχύτητα των μετακινήσεων στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.

    Μετά τη συνάντηση, ο κ. Φαρμάκης επεσήμανε ότι μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου, η αναβάθμιση του οδικού άξονα που θα συνδέσει την Ηλεία με τη Μεσσηνία θα σηματοδοτήσει την επί της ουσίας ολοκλήρωση ενός έργου που θα προσφέρει ισχυρή οικονομική ανάπτυξη στην δυτική πλευρά της Πελοποννήσου.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως
    Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως

    Θα αποκατασταθούν βλάβες και φθορές από τους σεισμούς

    Στην αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών του Δήμου Ζαχάρως προχωρά η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Ήδη ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου βρίσκεται στον «αέρα», με τον προϋπολογισμό του έργου να βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 550.000 ευρώ, ενταγμένο στο πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».

    Οι αναστηλωτικές εργασίες που θα εκτελεστούν έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την στερέωση και αποκατάσταση του μνημείου που προστατεύεται από τον Ν. 4858/2021 «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» .

    Ο ναός, ξεκίνησε να χτίζεται το 1850 και ολοκληρώθηκε περίπου το 1896. Πρόκειται για μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική που ανατολικά απολήγει σε τρείς τρίπλευρες αψίδες. Πάνω από τη δυτική είσοδο υψώνεται λιθόκτιστο κωδωνοστάσιο, ενώ εσωτερικά στη δυτική πλευρά διαμορφώνεται γυναικωνίτης.

    Ο Ι.Ν. έχει υποστεί βλάβες από τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ετών στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως από τον σεισμό της 15ης Φεβρουαρίου 2016.
    Σύμφωνα με τη μελέτη προτείνονται οι εξής παρεμβάσεις:

    - Σφράγιση των ρωγμών με χρήση ενεμάτων (χρήση ενέματος με την προσθήκη κατάλληλων φυσικών προσμίξεων).
    - Αντικατάσταση λίθων μεγάλων διαστάσεων οι οποίοι έχουν αστοχήσει με νέους λίθους αντίστοιχης θλιπτικής αντοχής.
    - Αποκατάστασή ρωγμών με καθαίρεση και ανακατασκευή τμήματος της εξωτερικής στρώσης της λιθοδομής 50 cm εκατέρωθεν κάθε ρωγμής με χρήση των ίδιων λίθων που καθαιρέθηκαν ή αντικατάστασή τους εάν απαιτείται από λίθους αντίστοιχης αντοχής και κονίαμα με βάση την υδραυλική άσβεστο.
    - Ενίσχυση της θεμελίωσης, με την δημιουργία στο ανατολικό τμήμα του ναού συστοιχίας πασσάλων

    Φωτογραφία: Σχίνοι... Sxinoi... Μπισχίνι

  • Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού
    Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού

    Τις «ενεργές» προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων και Αρχαιολογικά Μουσεία κατέγραψε το proson.gr.

    Διαβάστε περισσότερα στο proson.gr.

  • Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»
    Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»

    Σάλος έχει προκληθεί τα τελευταία 24ωρα μετά τις δηλώσεις του καταξιωμένου σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου για την ξαφνική πάυση της επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στην κατηγορία «Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας» για την επόμενη απονομή των Όσκαρ.

    Ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι της επιτροπής, που «εκδιώχθηκαν» με ένα email χωρίς αιτιολόγηση και ενώ είχαν ήδη λάβει υλικό από τις ταινίες, ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού το λόγο αυτής της απομάκρυνσης, καθώς και τα κριτίρια που γίνεται η επιλογή των μελών αυτής της επιτροπής.

    Η καθολική απόσυρση

    Ως αποτέλεσμα αυτής της κίνησης, 20 από τους 23 υποψήφιους κινηματογραφιστές, οι οποίοι είχαν καταθέσει τις δημιουργίες τους, απέσυραν την υποψηφιότητα τους από τη διαδικασία θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για το περιστατικό.

    Η απόσυρση αυτή έγινε γνωστή με μία κοινή ενυπόγραφη επιστολή:

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

    Προς τους:

    1. Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λίνα Μενδώνη
    2. Υφυπουργό Πολιτισμού, κο. Ιάσονα Φωτήλα

    Κοινοποίηση:

    • Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κα. Ελένη Δουνδουλάκη
    • Προϊσταμένη Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων, κα. Ελένη Τουμπανάκη

    Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    Οι παρακάτω υπογράφουσες και υπογράφοντες, σκηνοθέτες και παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών που έχουμε υποβάλει τη συμμετοχή της ταινίας μας στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους – διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις – με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία.

    Συγκεκριμένα, στις 11 Αυγούστου 2024 εστάλησαν από το ΥΠ.ΠΟ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι σύνδεσμοι των ταινιών μας (vimeo link κ.λ.π.) σε τουλάχιστον τέσσερις επαγγελματίες του κινηματογράφου, με τις οποίες και τους οποίους είχε προηγηθεί επικοινωνία εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ, για να τους προταθεί η θέση του προέδρου και των μελών της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ, θέση που οι εν λόγω επαγγελματίες αποδέχτηκαν. Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου 2024, τα συγκεκριμένα μέλη της επιτροπής έλαβαν νέο γραπτό μήνυμα με το οποίο το ΥΠ.ΠΟ τα ενημέρωνε πως τελικά δε θα είναι μέλη της επιτροπής, χωρίς να τους εξηγούνται οι λόγοι του μη ορισμού τους εν τέλει. Την ίδια ημέρα, λίγες ώρες μετά, στη Διαύγεια του ΥΠ.ΠΟ αναρτήθηκε η απόφαση συγκρότησης της επιτροπής, χωρίς φυσικά τη συμμετοχή καμίας και κανενός από τις/τους συγκεκριμένες/νους τέσσερις επαγγελματίες.

    Οι παραπάνω ανεύθυνοι και πρόχειροι χειρισμοί εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ εγείρουν ερωτήματα και εύλογες υπόνοιες για τη στόχευση τέτοιων ενεργειών. Θυμίζουν δε τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, που έχουν καταργηθεί από το 2009. Πρακτικές από τις οποίες οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά δώσαμε αγώνες για να απεμπλακούμε, πρακτικές που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο κράτος που θέλει να ονομάζεται ευρωπαϊκό, και που εκθέτουν και θα εκθέσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη χώρα μας διεθνώς.

    Επιπλέον, στέλνοντας το ΥΠ.ΠΟ τους συνδέσμους των ταινιών μας σε άτομα που – για άγνωστους λόγους – δεν συμπεριέλαβε τελικά στην επιτροπή, αντί να προστατεύσει – ως όφειλε – την πνευματική μας ιδιοκτησία, την οποία όλες και όλοι εμείς του εμπιστευτήκαμε, την μεταχειρίστηκε με τρόπο παράνομο, ανεύθυνο και προσβλητικό για τους δημιουργούς υπό όποια ιδιότητα (σκηνοθέτες και παραγωγοί).

    Οι απορίες είναι εύλογες: Τι μεσολάβησε ανάμεσα στην πρόταση που έγινε στις/στους συγκεκριμένες/νους επαγγελματίες να αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και των μελών της επιτροπής (πρόταση που επισφραγίστηκε γραπτά με την αποστολή των συνδέσμων των ταινιών μας) και στον εν τέλει μη ορισμό τους; Τι είναι αυτό που οδήγησε στις συγκεκριμένες ανορθόδοξες και πρωτοφανείς ενέργειες; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθούνται για την συγκρότηση της επιτροπής και αν ναι, αυτές οι διαδικασίες ακολουθήθηκαν ή όχι;

    Επισημαίνουμε τέλος, πως η μεταχείριση μιας έμπειρης στη συγκεκριμένη διαδικασία υπαλλήλου ως εξιλαστήριου θύματος – όπως φαίνεται πως είναι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ για το ζήτημα – ούτε μας ικανοποιεί ούτε αποκαθιστά το κύρος και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Αξίζει σε όλες και σε όλους μας – αλλά και στο ίδιο το ΥΠ.ΠΟ – κάτι καλύτερο απ’ όλα αυτά.

    Αλφαβητικά οι υπογράφουσες και υπογράφοντες, δημιουργοί των 20 ταινιών που αποσύρονται από την έως άνω διαδικασία (από τις συνολικά 23 που είχαν κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, όπως η λίστα είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο):

    • Αδριανόπουλος Χρήστος (σκηνοθέτης ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Αλαβάνος Νικόλας (παραγωγός ταινιών Ο τελευταίος ταξιτζής & Πολύδροσο)
    • Ασλανίδης Λουίζος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Βενέτης Άγγελος (παραγωγός ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Βουγιούκαλου Ρένα (παραγωγός ταινίας Embryo Lavra Butterfly)
    • Βούλγαρης Αλέξανδρος (σκηνοθέτης ταινίας Πολύδροσο)
    • Δόριζας Άρης (σκηνοθέτης ταινίας Γιάννης Σπανός, πίσω απ? τη μαρκίζα)
    • Δρανδάκη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Εξάρχου Σοφία (σκηνοθέτρια ταινίας Animal) και
    • Μαρία Κοντογιάννη (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Ζωναράς Κάρολος (σκηνοθέτης ταινίας Tranzit)
    • Ιερόπουλος Φιλ (σκηνοθέτης ταινίας Avant–Drag!)
    • Ιωακειμίδη Χριστίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Μέντιουμ)
    • Καλομενόπουλος Γιώργος (παραγωγός ταινίας Dolls of Dresden)
    • Μαυροειδής Ζαχαρίας (σκηνοθέτης ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Μπολομύτη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Νούσιας Γιώργος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Ντούζα Μαρία (σκηνοθέτρια ταινίας Άκουσε με)
    • Πάσχος Στέργιος (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος ταξιτζής)
    • Πατρούμπα Βάσω (παραγωγός ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Πετροπούλου Τζίνα (παραγωγός ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Ραΐσης Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος υπνοβάτης)
    • Σαραντινός Μιχάλης (παραγωγός ταινίας Άκουσε με)
    • Σουλτάνη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Εξέλιξη)
    • Τσαγγάρη Αθηνά (παραγωγός ταινίας Ladies in waiting)
    • Τσάφας Αλέξης (σκηνοθέτης ταινίας Dolls of Dresden)
    • Τσικάρας Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Επιχείρηση άστρο)
    • Τσιμιτσέλης Γιάννης (σκηνοθέτης ταινίας Κουραμπιέδες με χιόνι)
    • Τσουκαλά Ιωάννα (σκηνοθέτρια ταινίας Ladies in waiting)
    • Τωμαδάκη Κωστούλα (σκηνοθέτρια ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Χαραλαμπίδης Ρένος (σκηνοθέτης ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Χούρσογλου Περικλής (σκηνοθέτης ταινίας Εξέλιξη)
    • Ψύκου Ελίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Αδέσποτα Κορμιά)

    Πηγή: ethnos.gr

  • ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου
    ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου

    Στην γ' φάση του έργου της αποκάλυψης, προστασίας και ανάδειξης του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟ), σε συνέχεια των θετικών γνωμοδοτήσεων του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) επί της στατικής μελέτης των πρανών και της μελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης των όμβριων υδάτων του ανασκαφικού σκάμματος. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, την ολοκλήρωση των ανασκαφών ακολουθεί και η τελική διαμόρφωση του μνημείου.

    Το Γυμνάσιο της Αρχαίας Ολυμπίας οικοδομήθηκε τον 2ο αι. π.Χ., δίπλα στην κοίτη του ποταμού Κλαδέου, και ανήκει στο ίδιο συγκρότημα με την παλαίστρα που βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με αυτό. Πρόκειται για μεγάλο περίκλειστο μακρόστενο κτίσμα, το οποίο είχε στο κέντρο του μια ευρύχωρη αυλή με δωρικές στοές στις τέσσερις πλευρές του.

    Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε: «Η αποκάλυψη και η ανάδειξη του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία, του χώρου δηλαδή στον οποίον προπονούνταν οι αθλητές που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνεχίζεται απρόσκοπτα από το υπουργείο Πολιτισμού δια της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί η α' και β΄ φάση αποκάλυψης του μνημείου και ακολουθεί η αποκάλυψη και ανάδειξη του βόρειου και τελευταίου τμήματος του Γυμνασίου, με την επικείμενη ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος. Παράλληλα, με την αποκάλυψη του μνημείου, δημιουργούμε ένα πλέγμα αντιπλημμυρικής προστασίας του, καθώς η θέση του δίπλα στον Κλαδέο ποταμό, το καθιστά ευάλωτο σε πλημμυρικά φαινόμενα. Με την ολοκλήρωση της αποκάλυψης του Αρχαίου Γυμνασίου, αλλά και με τα έργα αποκατάστασης και ανάδειξης σημαντικών μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου στην Αρχαία Ολυμπία, όπως οι Θέρμες, το λεγόμενο εργαστήριο του Φειδία, η «Οικία του Νέρωνα», συμπληρώνεται η εικόνα του αρχαιολογικού χώρου, διευρύνεται η περιήγηση των επισκεπτών και ενισχύεται η εμπειρία τους».

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, για την εκπόνηση της στατικής μελέτης αξιοποιήθηκαν τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της ηλεκτρομηχανολογικής και στατικής μελέτης στις προηγούμενες φάσεις του έργου, όπως και η διαμορφωμένη εικόνα του χώρου μετά την ολοκλήρωση της β' φάσης του έργου, και αποτιμήθηκε η λειτουργία των εφαρμοσμένων λύσεων κατόπιν των έντονων πλημμυρικών φαινομένων του Νοεμβρίου του 2015. Οι προτάσεις της μελέτης αφορούν σε καθαρισμούς και αντιστήριξη των πρανών του σκάμματος αλλά και σε μέτρα προστασίας των αρχαιοτήτων βάσει των αρχαίων καταλοίπων. Ειδικά για τη δυτική πλευρά κατά μήκος του Κλαδέου, στην περιοχή με τη χαμηλότερη στάθμη του φυσικού εδάφους, προτείνεται η κατασκευή αναλήμματος για την προστασία του σκάμματος από πιθανή πλημμύρα και η προστασία του φυσικού εδάφους έναντι της διάβρωσης. Το έργο αποχέτευσης - αποστράγγισης των όμβριων υδάτων ολοκληρώνεται με την κατασκευή ανοικτών αγωγών στα πρανή του σκάμματος, τη διαμόρφωση αποστράγγισης και την κατασκευή φρεατίων.

    Η δυτική του πλευρά του Γυμνασίου έχει παρασυρθεί από τον ποταμό Κλαδέο και πιθανολογείται ότι αποτελούνταν από δωμάτια που χρησίμευαν ως καταλύματα των αθλητών. Στην ανατολική στοά υπήρχε εξωτερικός τοίχος με διπλή εσωτερική δωρική κιονοστοιχία με 66 κίονες και προς την αυλή μια δεύτερη κιονοστοιχία με 60 κίονες. Το συνολικό μήκος της στοάς αυτής ήταν ίσο με το μήκος του ολυμπιακού σταδίου, έτσι ώστε οι αθλητές του δρόμου να προπονούνται ακριβώς στην ίδια απόσταση. Στην ανατολική στοά υπήρχε ο «ξυστός», στεγασμένος στίβος για την προπόνηση των δρομέων, το μήκος του οποίου ήταν ίσο με το μήκος ενός σταδίου (192,27μ.). Ο πλαϊνός, παράλληλος, υπαίθριος διάδρομος ήταν η «Παραδρομίς». Η προπόνηση των αθλητών στα αγωνίσματα του ακοντίου και του δίσκου γίνονταν στον μεγάλο υπαίθριο χώρο του Γυμνασίου.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    YPPO Gumnasio Olympias2

  • Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα
    Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα

    Όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, λόγω πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.

    Συγκεκριμένα, το ΥΠΠΟ πληροφορεί:«Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την ΕΦΑ Πόλης Αθηνών και από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, λόγω της πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι ως τις 5 το απόγευμα».

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς