Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2024 07:22

Νίκος Λαϊνόπουλος : «Η πόλη πρέπει να αποκτήσει πολιτιστικό χαρακτήρα και ταυτότητα»

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

Τι συμβαίνει όταν παντρεμένα ζευγάρια είναι έτοιμα να υποκύψουν στον πειρασμό της… απιστίας; Όταν τα κουτσομπολιά και οι παρεξηγήσεις εναλλάσσονται με τέτοιο ρυθμό που δύσκολα ξεχωρίζει ο «θύτης» από το «θύμα»; Οι απαντήσεις θα δοθούν από την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου στη σκηνή του Δημοτικού Θέατρο «Απόλλων» με την σπαρταριστή κωμωδία του Ζωρζ Φεντώ «Ψύλλοι στ’ αυτιά» από τη θεατρική ομάδα «Προσκήνιο» και τον Νίκο Λαϊνόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Για άλλη μια χρονιά ο Νίκος Λαϊνόπουλος, μας εκπλήσσει ευχάριστα με τις επιλογές του. Από το δράμα στην κωμωδία υπηρετεί το ερασιτεχνικό θέατρο με ευδιάκριτη αφοσίωση και στρατιωτική πειθαρχία. Δεν εφησυχάζει, ούτε βαδίζει σε γνώριμα μονοπάτια. Εξελίσσει το ρεπερτόριό του και μαζί του εξελίσσεται και ο ίδιος. Το περσινό καλοκαίρι ανέβασε τον «Οιδίποδα τύραννο» στο θέατρο Φλόκα στην Αρχαία Ολυμπία και έκανε τους πιο αυστηρούς ή ακόμη και δύσπιστους κριτές του να υποκλιθούν στο άρτιο αποτέλεσμα. Από το αρχαίο δράμα μας ταξιδεύει σε πιο… σουρεαλιστικά θεατρικά μονοπάτια, με ένα έργο παρεξηγήσεων και ανατροπών σε φρενήρεις ρυθμούς! Και έναν συγγραφέα να καυτηριάζει κυρίως την μετριότητα της αστικής τάξης μέσα από το πρίσμα των ερωτικών… ατασθαλιών.

Συναντήσαμε τον Νίκο Λαϊνόπουλο στο θέατρο «Απόλλων» σε ένα διάλλειμα από τις εντατικές πρόβες. Μας μίλησε για το έργο, τη σύγχρονη ματιά του συγγραφέα-παρά το γεγονός ότι γράφτηκε το 1907- την πορεία της θεατρικής ομάδας «Προσκήνιο» και τη συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Κοέν, αλλά και το πώς κρίνει την πολιτιστική εικόνα του Πύργου.

Lainopoulos 2

«Η επιλογή του έργου είναι μια δύσκολη υπόθεση, και ειδικά της κωμωδίας γιατί είναι ένα πάρα πολύ απαιτητικό είδος. Και ειδικά το συγκεκριμένο που είναι μια πολύ ωραία φάρσα. Δεν πήγαμε σε μια εύκολη επιλογή. Είναι πολύ γρήγορο στους ρυθμούς του, απαιτεί ενέργεια, συγχρονισμό απ’ όλους μας… Ήταν πολύ δύσκολες οι πρόβες αλλά και εμένα δεν μου αρέσουν οι ευκολίες. Στόχος μου είναι να κάνουμε έργα-που ακόμη και αν δεν έχουν μεγάλα μηνύματα-να μείνουν στη μνήμη του κόσμου σαν μια ωραία παράσταση και πετυχημένη απ’ όλες τις απόψεις» μας λέει ο Νίκος Λαϊνόπουλος για την επιλογή του έργου.

Ο Ζωρζ Φεντώ κριτικάρει την κοινωνία της εποχής του 1907. Κριτικάρει όμως και τη σύγχρονη εποχή…

Μα τίποτα δεν έχει αλλάξει, ειδικά στα θέματα του έρωτα, της συζυγικής απιστίας, τα «πιπεράτα» θέματα των συντρόφων… Όλα είναι σύγχρονα. Ο άνθρωπος εξελίσσεται μεν αλλά κάποια πράγματα παραμένουν ίδια (γέλια).

Εκτιμώ ότι δεν αναλύει μόνο την απιστία αλλά και με ποιον τρόπο μπορεί να διαδοθεί κάτι και να πάρει μεγάλες διαστάσεις ακόμη και χωρίς υπόσταση.

Ασφαλώς, αλλά κυρίως και πώς μπορεί να μπερδευτεί μια κατάσταση, πόσες παρεξηγήσεις μπορεί να γίνουν, πόσα πρόσωπα να εμπλακούν… Πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο έργο των παρεξηγήσεων, του μπερδέματος και των ανατροπών.

Lainopoulos 4

Έχεις καταφέρει τόσα χρόνια τεχνηέντως να ισορροπείς ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Ποιος ο στόχος της εναλλαγής του ρεπερτορίου;

Η ομάδα μας έχει κάνει δραματικά έργα και πολλές κωμωδίες. Ο μεγάλος στόχος είναι να παρουσιάζουμε κάθε χρόνο μια διαφορετική εικόνα. Δεν αντέχω την επανάληψη. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για μια θεατρική ομάδα που έχει μπει στον 24ο χρόνο της, να μην βαριέται ο κόσμος. Δεν αντέχει το κοινό να βλέπει την ίδια εικόνα. Όλα τα έργα είναι μια πρόκληση. Και πάντα η επιλογή γίνεται σε συνεννόηση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Δεν κρύβω ότι έχω μια προτίμηση σε πιο δραματικά έργα. Μ’ αρέσει όμως και η κωμωδία και είναι ευχαρίστηση να ακούς τον κόσμο να γελάει.

Όσοι θα έρθουν να δούνε την παράσταση, στο φουαγιέ του «Απόλλωνα» θα δούνε να δεσπόζει η Σφίγγα από την καλοκαιρινή παράσταση «Οιδίπους τύραννος». Κουβαλάς ακόμη τον Οιδίποδα μαζί σου;

Νομίζω ότι θα τον «κουβαλάω» για πολύ καιρό ακόμη. Μ’ έχει σημαδέψει ο ρόλος αυτός όπως και την πορεία της θεατρικής ομάδας. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα, ένα τεράστιο ρίσκο. Πολλοί που άκουσαν ότι θα ανεβάσουμε αρχαίο δράμα ήταν επιφυλακτικοί. Και πραγματικά χαίρομαι που ακόμη κι’ αυτοί, οι πιο δύσκολοι, πείστηκαν και το εκδήλωσαν ένθερμα και με απόλυτη ειλικρίνεια. Εισπράξαμε τα συγχαρητήρια του θεατρόφιλου κοινού της πόλης. Ανθρώπων που έχουν γνώση του θεάτρου και είναι απαιτητικοί ως θεατές.

Lainopoulos 3

Αισθάνθηκες δικαιωμένος με την κριτική που εισέπραξες για όσους σε αμφισβήτησαν τα προηγούμενα χρόνια;

Ναι, και κυρίως σ’ αυτούς αναφέρομαι. Η αμφισβήτηση υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχίζει να υπάρχει. Το θέατρο, ακόμη και το ερασιτεχνικό είναι μια πολύ δύσκολη αρένα. Δυστυχώς υπάρχει όχι μόνο αμφισβήτηση αλλά και κακοήθεια πολλές φορές. Έχω απαντήσει όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τη δουλειά και τις επιλογές μας. Η θεατρική ομάδα «Προσκήνιο» πάντα παρουσιάζει, και ας κατηγορηθώ από κάποιους, μια άρτια καλλιτεχνικά και τεχνικά παράσταση. Γίνεται πάρα πολλή δουλειά και γι’ αυτό έχουμε επιλέξει τα τελευταία χρόνια έναν συγκεκριμένο άνθρωπο, τον Αλέξανδρο Κοέν. Είναι δάσκαλος υποκριτικής, σκηνοθέτης, έχει μια πολύ επιτυχημένη πορεία στην Αθήνα, έχουν περάσει από τα «χέρια» του ηθοποιοί με καριέρα στο θέατρο και μας διδάσκει διαρκώς. Είναι πάντα σύμφωνος με τις επιλογές μας και δεν επαναπαύεται ποτέ. Δεν έρχεται στον Πύργο να κάνει μια… παραστασούλα, μια αρπαχτή και να φύγει.

Lainopoulos 5

Πώς κρίνεις το πολιτιστικό γίγνεσθαι στην πόλη μας; Σε ικανοποιεί η εικόνα που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια;

Δυστυχώς εδώ και 21 χρόνια, που ασχολούμαι με το θέατρο, δεν αλλάζει κάτι. Μπορεί να μην γνωρίζω εγώ τί είναι και τι σημαίνει πολιτισμός. Από το δικό μου μετερίζι όμως, βλέπω κάποια πράγματα, ή έχω αντίληψη κάποιων πραγμάτων και κάποιες σκέψεις για το τί μπορεί να γίνει και να αλλάξει η πόλη σ’ αυτό το κομμάτι τουλάχιστον.

Δεν νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κάτι θεαματικό ώστε η πόλη αυτή να αποκτήσει μια πολιτιστική ταυτότητα ή μια κουλτούρα που να εμπεριέχει τα στοιχεία της φυσιογνωμίας, της παιδείας μιας τοπικής κοινωνίας. Δεν έχουν δημιουργηθεί μόνιμοι θεσμοί και δομές στην πόλη που να εξελίσσονται, να αναπτύσσονται και μέσα απ’ αυτούς η πόλη να παρουσιάζει την πολιτιστική της ταυτότητα. Και να αναδεικνύεται και η τοπική πολιτιστική δημιουργία. Οι θεατρικές ομάδες κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό για να προσδώσει πολιτιστική ταυτότητα στην πόλη. Τι έχουμε; Μόνο τις θεατρικές ομάδες και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Θα πρέπει να δημιουργηθούν δομές, να τεθούν στόχοι ώστε η πόλη να αποκτήσει έναν συγκεκριμένο πολιτιστικό χαρακτήρα, να αναδείξει τα πολιτιστικά της στοιχεία, τους ανθρώπους της. Και φυσικά απαιτείται ενεργοποίηση και συνεργασίες. Δεν μπορούμε να λέμε ότι κάνουμε πολιτισμό μετακαλώντας τους καλλιτέχνες, τραγουδιστές κ.α. για να κάνουμε τα περιβόητα πολιτιστικά καλοκαίρια. Χρειάζεται κι αυτό, αλλά δεν μπορεί να γίνεται μόνο αυτό. Δεν είναι αυτό η πολιτιστική ταυτότητα μιας πόλης. Και εγώ το έκανα ως Αντιπρόεδρος του ΔΟΠΠ το 2018 και το 19, και φέραμε δημοφιλείς τραγουδιστές για να περάσει ο κόσμος όμορφα. Αλλά δεν διαμορφώνεις πολιτιστική ταυτότητα μ’ αυτό. Δεν διαμορφώνεις πολιτιστική ταυτότητα μιλώντας και κλείνοντας συνεργασίες με τα γραφεία των μάνατζερ στην Αθήνα για να διαπραγματεύεσαι την αμοιβή του καλλιτέχνη και την ημερομηνία που θα εμφανιστεί στον Πύργο. Δεν αρκεί αυτό, και δεν βλέπω δυστυχώς να υπάρχει κανένας απολύτως σχεδιασμός τα τελευταία χρόνια. Και καμία απολύτως πρόοδο.

Lainopoulos 7

Τα πάντα είναι θέμα ανθρώπων. Να αγαπήσουν και να δουλέψουν για τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός δεν χρειάζεται ανθρώπους που αποσκοπούν σε οικονομικό όφελος ή τον αντιμετωπίζουν ως επιχειρηματική δράση. Δεν χρειάζεται ανθρώπους με έπαρση που δεν έχουν να επιδείξουν ουσιαστικό έργο σε πολιτιστικούς τομείς.

Για να «τρέξει» ο Πολιτισμός σε μια πόλη, θα πρέπει να υπάρξουν άνθρωποι να αγαπήσουν τον συγκεκριμένο τομέα, να έχουν όραμα και στόχους. Να κουραστούν με τη σκέψη αν χρειαστεί, να αναζητήσουν συμβουλές, να επιδιώξουν συνεργασίες….

Μιας και μιλάμε για την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης, θέλω να αναφερθούμε και στην μοναδική στέγη του πολιτισμού που δεν είναι άλλη από το θέατρο Απόλλων που παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα….

Αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα. Δυστυχώς κανείς δεν έχει σκύψει με ευλάβεια και αφοσίωση πάνω σ’ αυτό το κτήριο για να το φροντίσει και να το κρατήσει ζωντανό. Κατά τη διάρκεια της μικρής θητείας μου στον ΔΟΠΠ, ο «Απόλλωνας», πέρα από τα κτηριακά προβλήματα που επιδεινώθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια, δεν είχε και άλλα πράγματα για την ασφάλεια των θεατών και του χώρου. Εκδώσαμε το πρώτο πιστοποιητικό πυρασφάλειας, θέσπισα τον κανονισμό λειτουργίας και ελπίζω να επικαιροποιηθεί από τη νέα Δημοτική Αρχή. Προσπαθήσαμε να αποκαταστήσουμε κάποιες κτηριακές ανάγκες αλλά τα τελευταία χρόνια έχει επιδεινωθεί η κατάσταση. Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη μελέτη για να αποκατασταθούν όλες οι βλάβες και ζημιές που έχουν γίνει.

Lainopoulos 6

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2024 00:01

Σχετικά Άρθρα

  • Νίκος Λαϊνόπουλος: Παγκόσμια πρεμιέρα για την «Θυσία» στην Πρέβεζα - Ο Ηλείος ηθοποιός υποδύεται τον Κ. Καρυωτάκη
    Νίκος Λαϊνόπουλος: Παγκόσμια πρεμιέρα για την «Θυσία» στην Πρέβεζα - Ο Ηλείος ηθοποιός υποδύεται τον Κ. Καρυωτάκη

    Θα υποβληθεί και σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Στην πόλη που έδωσε τέλος στη ζωή του ο Κώστας Καρυωτάκης, την Πρέβεζα, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα η ταινία του Ελληνοσουηδού σκηνοθέτη Μπάμπη Τσόκα «Θυσία», το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, με τον Ηλείο ηθοποιό Νίκο Λαϊνόπουλο να «ζωντανεύει» στην μεγάλη οθόνη την εμβληματική προσωπικότητα του κορυφαίου έλληνα λογοτέχνη. Η ταινία που αναμένεται να έρθει και στον Πύργο το επόμενο διάστημα, θα υποβληθεί για συμμετοχή σε ευρωπαϊκά κινηματογραφικά φεστιβάλ.

    Πρόκειται για τη νέα ταινία του Ελληνοσουηδού σκηνοθέτη Μπάμπη Τσόκα, βασισμένη στο βιβλίο «Το ρολόι μέσα στο σύννεφο», του Απόστολου Τάσση. Μια συγκλονιστική ιστορία, βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα. Μια ιστορία αγάπης και πόνου. Στην ταινία διαδραματίζονται αληθινά γεγονότα από την 21η Οκτωβρίου 1912 και την απελευθέρωση της Πρέβεζας, τον διχασμό, την πυρπόληση της Σμύρνης το 1922 και τον ξεριζωμό των Ελλήνων, τον μεσοπόλεμο, τα στρατιωτικά κινήματα, τις Δικτατορίες και τον βομβαρδισμό της Πρέβεζας την 28η Οκτωβρίου 1940.

    Η «Θυσία» είναι η τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής, διανθισμένης με τις πικρές αληθινές ιστορίες των ηρώων της, ανθρώπων της Πρέβεζας, που συνδέονται και αλληλεπιδρούν με μεγάλα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τη σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδας. Ανάμεσα στα γεγονότα, βλέπουμε τον ερχομό του Κώστα Καρυωτάκη στην Πρέβεζα και την παραμονή του εκεί για 30 ημέρες περίπου μέχρι την αυτοκτονία του.

    lainopoulos thisia2

    «Ήταν μια σπουδαία εμπειρία, μια μεγάλη πρόκληση η ευκαιρία που μου δόθηκε να ερμηνεύσω την προσωπικότητα του Κώστα Καρυωτάκη» δηλώνει στο ilialive.gr ο Νίκος Λαϊνόπουλος που ετοιμάζεται να παραστεί στην πρεμιέρα με όλους τους συντελεστές της ταινίας, και συνεχίζει: «Δεν είναι μια αυτοβιογραφική ταινία. Μέσα από μια αλυσίδα, αληθινών τραγικών γεγονότων, βλέπουμε τον ερχομό του Καρυωτάκη στην Πρέβεζα και την διαμονή του εκεί μέχρι την αυτοκτονία του. Ήταν μια μεγάλη πρόκληση για μένα να υποδυθώ τον κορυφαίο λογοτέχνη. Μελέτησα το έργο και την προσωπικότητά του, για να καταφέρω να μπω στην ψυχοσύνθεσή του και να αποδώσω όσο το δυνατό καλύτερα τα ιδιαίτερα στοιχεία του, την μελαγχολία που τον χαρακτήριζε…».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η προβολή της ταινίας ξεκινά από την Πρέβεζα, τον τόπο καταγωγής του σκηνοθέτη, του συγγραφέα αλλά και της πλειοψηφίας των συντελεστών.

    Η τεχνική επεξεργασία της «Θυσίας» έγινε στη Σουηδία από μια σπουδαία ομάδα συνεργατών του Μπάμπη Τσόκα.

  • Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 
    Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 

    Όταν οι ηθοποιοί δεν μπορούν να μάθουν τα λόγια τους, όταν τα σαρδάμ έρχονται το ένα μετά το άλλο, όταν τα κοστούμια σκίζονται επί σκηνής, όταν τα σκηνικά καταρρέουν, όταν ηθοποιοί και σκηνοθέτης τσακώνονται συνεχώς, όταν στην παράσταση τίποτε δεν πάει καλά… τότε γίνεται… «Το σώσε»

    Με επιμονή στην ποιοτική κωμωδία συνεχίζει και φέτος η Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο (έχοντας στις αποσκευές της το φετινό Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Παράστασης στο Φεστιβάλ Καρδίτσας για τον Οιδίποδα Τύραννο). Συγκεκριμένα μετά τις γιορτές θα παρουσιάσει στο Θέατρο Απόλλων τη φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, ενώ το απαιτητικό σκηνικό της παράστασης θα επιμεληθεί ο Άρης Χρυσανθόπουλος.

    Ένας τρισάθλιος θίασος ανεβάζει στο θέατρο ένα τρισάθλιο έργο χωρίς ουσιαστικά να είναι έτοιμο για παράσταση. Αποτέλεσμα; Επί σκηνής όλα πάνε λάθος, και στο παρασκήνιο οι καβγάδες και οι ανταγωνισμοί κορυφώνονται.

    Το έργο τρυπώνει στον κόσμο των παρασκηνίων μιας θεατρικής παράστασης, και αποκαθηλώνει κάθε μύθο. Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το έργο παρακολουθώντας από τα παρασκήνια μια παράσταση φάρσας που είχε γράψει. «Πιο αστείο είναι να παρακολουθείς μια παράσταση από την κουίντα παρά από την πλατεία του θεάτρου. Αυτή τη συνθήκη έπρεπε οπωσδήποτε να την κάνω θεατρικό έργο», δήλωσε.

    Ένα σχόλιο, μια διακωμώδηση και συγχρόνως μια αποθέωση της θεατρικής πράξης – με μέσον την ξεκαρδιστική κωμωδία.

    proskinio ro sose 2

    Η παράσταση της Ομάδας Θεάτρου Προσκήνιο

    Στην ομάδα συμμετέχουν παλαιά αλλά και νέα μέλη που έχουν προστεθεί στο δυναμικό της ομάδας και συγκεκριμένα οι: Παίζουν: Νίκος Λαϊνόπουλος, Μαρία Μαντά, Άννα Τριπύλα, Φανή Ζάγκλη, Γιώτα Τόκα, Νικόλ Σπηλιοτοπούλου, Κώστας Μπιλάλης, Ήρα Μιχαήλ, Διονύσης Γάσπαρης, Γιώτα Νικητοπούλου, Ανδριάννα Γιατρά, Ραφαέλα Βουργουτζή.

    Φωτό - επιμέλεια μακέτας: Δημήρτης Παπαϊωάννου

    Τα υπόλοιπα τον Ιανουάριο επί σκηνής του Θεάτρου Απόλλων…

  • Γιάννης Γαλανόπουλος: «Το θέατρο είναι μια μεγάλη γιορτή»
    Γιάννης Γαλανόπουλος: «Το θέατρο είναι μια μεγάλη γιορτή»

    Η Ηλείος θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης μιλά για το νέο του έργο «Αλυσίδα» - Απόψε (Σάββατο 20/7) στις 21.30 στο ΣΙΝΕ ΡΟΔΟΝ στο Σταφιδόκαμπο

    Συνέντευξη στη Βίκυ Γκουγκουστάμου

    Οι μνήμες των παιδικών του χρόνων είναι γεμάτες θέατρο. Πιτσιρικάς ακόμη, δεν έχανε καμία παράσταση στα καλοκαιρινά φεστιβάλ-κυρίως της Αρχαίας Ήλιδας- που ήταν το πιο κοντινό στον τόπο διαμονής του, τον Σταφιδόκαμπο.

    Στο τέλος κάθε παράστασης, «χωνόταν» πίσω από τη σκηνή, να αγγίξει τα σκηνικά και τα κοστούμια, να δει κλεφτά τους ηθοποιούς… Ίσως τότε δεν είχε καταλάβει τον δεσμό που δημιουργούσε με την τέχνη του θεάτρου.

    Ένας δεσμός, που σήμερα έχει «προικίσει» τον Γιάννη Γαλανόπουλο, με επαίνους, τέσσερα βραβεία θεατρικής συγγραφής, βραβεία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, ατελείωτες ώρες πάνω στο σανίδι αλλά και πίσω από τη σκηνή ανεβάζοντας δικά του έργα αλλά και μεγάλες θεατρικές επιτυχίες άλλων δημιουργών, μια βραβευμένη θεατρική ομάδα, τους «Υπερφωτισμένους», αρκετές τηλεοπτικές εμφανίσεις σε δημοφιλείς σειρές και σύντομα στη μεγάλη οθόνη στην πολυαναμενόμενη ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου «Υπάρχω», αφιερωμένη στη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη.

    Ο Ηλείος θεατρικός συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης, κάθε χρόνο επιστρέφει εκεί που ξεκίνησαν όλα, στον Σταφιδόκαμπο. Εκεί, θα έχει την ευκαιρία το Ηλειακό κοινό να απολαύσει το νέο του έργο με τίτλο «Αλυσίδα», απόψε (Σάββατο 20 Ιουλίου) στις 21:30 στο ΣΙΝΕ ΡΟΔΟΝ, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης, με την ευγενική υποστήριξη του Δήμου Φυλής και δωρεάν είσοδο για το κοινό.

    Ο Γιάννης Γαλανόπουλος μιλάει στο ilialive.gr για το νέο του θεατρικό έργο και μας προσκαλεί να απολαύσουμε μια ιστορία που ακροβατεί με μαεστρία ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Όπως είναι η ζωή στην πραγματική της διάσταση…

    Galanopoulos2

    «Κάποιοι φίλοι που είδαν την «Αλυσίδα», μου είπαν «νομίζεις ότι είναι κωμωδία… Είναι πολύ τραγικά τα στοιχεία». Το κωμικό με το δραματικό ορισμένες φορές έχουν μια πολύ λεπτή γραμμή που τα χωρίζει. Θυμάμαι τον Σωτήρη Χατζάκη (ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας) σε κάποια σεμινάρια που κάναμε, είχε διαβάσει το έργο μου, «Φίδι στον κόρφο μου» και μου είχε πει ότι «διάβαζα το έργο σου και όση ώρα το μελετούσα, ένιωθα ότι συγγραφικά βρίσκεσαι πάνω σε ένα τεντωμένο ξυράφι με μια ομπρέλα και προσπαθείς να ακροβατήσεις. Αν πέσεις από τη μια πλευρά είναι το κωμικό αν πέσεις από την άλλη είναι το τραγικό..»

    Τι ακριβώς λοιπόν είναι η «Αλυσίδα» και τι πραγματεύεται; «Η «Αλυσίδα» είναι μια μαύρη κωμωδία. Είναι η ιστορία μας οικογένειας που δεν τα έχει πάει καλά οικονομικά. Παρ’ ότι το έχει παλέψει, τα επιχειρηματικά σχέδια των γονιών δεν πέτυχαν. Οι δύο κόρες, πολύ έξυπνες και ταλαντούχες αρχίζουν να συσχετίζονται με μια πλούσια οικογένεια την οποία, με μια «αλυσίδα» καταστάσεων, θα αποφασίσουν να εκμεταλλευτούν οικονομικά…

    »Είναι μια καταγραφή σημερινών καταστάσεων. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανοίγουν το κλιματιστικό τους γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το ρεύμα και από την άλλη, μια μερίδα ανθρώπων που δεν έχουν καταλάβει τίποτα από την κρίση. Το χιούμορ στο συγκεκριμένο έργο βγαίνει μέσα από τα δεδομένα για το πώς βλέπουν οι μεν τους δε. Μερίδα ανθρώπων χωρίς οικονομικά προβλήματα μπορεί να μην βλέπουν καν τη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων που ζουν στην άλλη πλευρά. Για παράδειγμα, όταν η πλούσια κυρία του έργου ασχολείται με το πώς θα πάει τα σκυλάκια της στον οδοντίατρο, στον θεατή φαίνεται αστείο μεν αλλά είναι τόσο αληθινές τέτοιες καταστάσεις….

    Το τηλεφώνημα στον Δημήτρη Ποταμίτη

    Τα σκηνικά, τα κοστούμια, οι διάλογοι που κατάφερνε να κρυφακούσει στα παρασκήνια του θεάτρου, θεατρικά προγράμματα… ήταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής του ζωής. Δεν έχανε καμία παράσταση θιάσου που ερχόταν στην περιοχή, κυρίως τα καλοκαίρια. «Σε κάθε παράσταση ήμουν εκεί και μετά «χωνόμουν» να μελετήσω τα σκηνικά, τα κοστούμια… Το θέατρο υπήρχε στη ζωή μου από πολύ μικρή ηλικία…. Θυμάμαι, πρέπει να ήμουν 12-13 ετών όταν έψαξα και βρήκα το τηλέφωνο του αείμνηστου Δημήτρη Ποταμίτη. Του τηλεφώνησα και του ζήτησα να μου στείλει τη διασκευή που είχε κάνει για την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη για να την ανεβάσω με παιδιά δημοτικού στον Σταφιδόκαμπο. Εκείνος εξεπλάγην όταν κατάλαβε ότι μιλούσε με ένα παιδί. Αυτό που μου είπε και θυμάμαι έντονα ήταν «Λυπάμαι που δεν θα ζω να δω τι θα κάνεις…»

    Ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης… Τι περισσότερο νιώθει ο ίδιος; «Για να είμαι ειλικρινής σκηνοθετώ αναγκαστικά γιατί στο ερασιτεχνικό θέατρο, όπως είναι γνωστό, δεν έχουμε πάντα την οικονομική δυνατότητα να προσλάβουμε έναν σκηνοθέτη. Όταν γράφω ένα έργο, πάντα ένας χαρακτήρας είμαι εγώ. Μπορεί λόγω ηλικίας ή λόγω καταστάσεων να βλέπω τον εαυτό μου σε έναν ήρωα. Όταν όμως έχω το κατάλληλο έμψυχο υλικό, όπως στην συγκεκριμένη παράσταση, προτιμώ να είμαι πίσω από τη σκηνή ώστε να έχω μια σφαιρική και ολοκληρωμένη εικόνα του έργου χωρίς το άγχος του ηθοποιού».

    Θέατρο - τηλεόραση - κινηματογράφος

    »Το θέατρο είναι μια δουλειά λεπτεπίλεπτη. Απαιτεί πολλή προσοχή στη λεπτομέρεια, επεξεργασία και πολλή δουλειά. Είναι σαν να ετοιμάζεις μια μεγάλη γιορτή και πρέπει όλα να είναι σωστά προετοιμασμένα. Θέλει μεγάλη οργάνωση, είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Η τηλεόραση για μένα, είναι απλά η καταγραφή της στιγμής….

    Galanopoulos3

    »Όταν μου προτάθηκε να παίξω στην ταινία «Υπάρχω», δεν το σκέφτηκα καθόλου. Όχι από ματαιοδοξία ή φιλοδοξία, όσο ότι θα έκανα έναν ρόλο που μου ξυπνάει μνήμες του πατέρα μου. Υποδύομαι έναν φανατικό Αεκτζή, όπως είναι και ο πατέρας μου. Επίσης μεγάλωσα με τα τραγούδια του Καζαντζίδη γιατί οι γονείς μου ήταν μετανάστες στη Γερμανία. Και φυσικά, το να δουλεύεις με τον Χρήστο Τσεμπερόπουλο, που οι ταινίες του είναι όλοι «σταθμοί» στον ελληνικό κινηματογράφο, είναι μια τεράστια εμπειρία.

    Η «ΑΛΥΣΙΔΑ» ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ

    Η οικογένεια «Επιστήμων», αντιμετωπίζοντας πολλές οικονομικές δυσκολίες, ζει σε ένα υπόγειο και τα μέλη της κάνουν δουλειές του ποδαριού, ελπίζοντας να βγουν από το τέλμα. Η ζωή τους αλλάζει όταν η μικρή κόρη της οικογένειας προσλαμβάνεται ως καθηγήτρια μαθηματικών στην εύπορη οικογένεια «Παλαιολόγου». Μέσω μιας «αλυσίδας συστάσεων», η οικογένεια των απόκληρων «Επιστημόνων» εισβάλλει στην πλούσια οικογένεια με σκοπό να επωφεληθεί, προκαλώντας απροσδόκητες εξελίξεις.
    Διανομή
    – Σοφία Γκαραβέλα (Σταυρούλα)
    – Βίκυ Δημητρακοπούλου (Μαρίνα)
    – Εύα Καρονίδου (Σωτηρία)
    – Μάριαν Κατσίγιαννη (Ελισάβετ)
    – Σπύρος Μαυρής (Φρέντυ)
    – Νίκη Πλαβούκου (Μαρία)
    – Αριάδνη Τσικαλάκη (Βαγγελιώ)

    Μέσω φωνών
    – Οδυσσέας Χριστοδουλάκης (Αχιλλέας)
    – Κωνσταντίνος Κοσμάς (Έντρι)
    – Γιάννης Γαλανόπουλος (Θοδωρής)

  • Το μεγάλο «ευχαριστώ» του Νίκου Λαϊνόπουλου
    Το μεγάλο «ευχαριστώ» του Νίκου Λαϊνόπουλου

    Στους ανθρώπους του Πύργου που τους στηρίζει επί 24 χρόνια, την πόλη που τους «ανέθρεψε» και όλους όσοι συνέβαλλαν στη μεγάλη επιτυχία, αφιέρωσε ο Νίκος Λαϊνόπουλος το βραβείο Β Καλύτερης Παράστασης που απέσπασε η Ομάδα Θεάτρου «Προσκήνιο» στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στην Καρδίτσα, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν και μουσική Ηλία Ανδριόπουλου.

    Με μια, από καρδιάς, ανακοίνωσή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρει: «Ξεκινήσαμε για την Καρδίτσα και το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου με μεγάλη αισιοδοξία και, ας μου επιτραπεί να πω, και με κάποια σιγουριά για ένα από τα μεγάλα βραβεία. Είχαμε δουλέψει σκληρά και είχαμε πιστέψει από την αρχή στην παράσταση αυτή. Ξεκινήσαμε, γνωρίζοντας επίσης, ότι έχουμε συμπαραστάτες σε αυτή την αναμέτρηση τον κόσμο και τους φίλους που μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια και που πρώτοι είχαν διακρίνει τη σημαντική δουλειά που είχε γίνει. Σε αυτούς άλλωστε οφείλουμε την ύπαρξη της ομάδας μας και τη συνεχή παρουσία της εδώ και 24 ολόκληρα χρόνια και σε αυτούς αφιερώνουμε το Βραβείο μας. Και στην πόλη του Πύργου που “μας ανέθρεψε”, όπως λέει ο Οδίποδας για τη Θήβα.

    Η συγκεκριμένη παράσταση αποτέλεσε μια παραγωγή του Δήμου Πύργου κατά την προηγούμενη δημοτική αρχή και οφείλω να ευχαριστήσω τον πρώην Δήμαρχο Πύργου Παναγιώτη Αντωνακόπουλο που μας εμπιστεύθηκε σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Την προσπάθεια και την ίδια την παράσταση συνεχίζει να στηρίζει και ο νυν Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για αυτόν. Η επικοινωνία μαζί του ήταν συνεχής και μας διευκόλυνε σε διάφορα πρακτικά ζητήματα.

    Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Παναγιώτη Μπράμο καθώς και την «Ιατρική Μέριμνα Δυτικής Ελλάδας» που λειτουργεί στον Πύργο υπό τη διεύθυνση του κ. Πέτρου Σπίνου, για την πολύτιμη συνδρομή τους στην κάλυψη μέρους της δαπάνης που απαιτούσε η συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ.

    Τέλος, ένα τεράστιο ευχαριστώ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της περιοχής μας, όχι μόνο για την προβολή της συμμετοχής μας και της βράβευσής μας στο συγκεκριμένο φεστιβάλ, αλλά και για τη γενικότερη συμβολή του στην προώθηση και προβολή όλων των προηγούμενων προσπάθειών μας και τη φιλοξενία που αδιαλείπτως μας παρέχει»

    Τους ρόλους της βραβευμένης παράστασης ερμήνευσαν οι: Νίκος Λαϊνόπουλος (Οιδίπους), Γιώτα Τόκα (Ιοκάστη), Ευάγγελος Κωνσταντίνου (Κρέων), Μαρία Μαντά (Τειρεσίας), Κώστας Μπιλάλης (Εξάγγελος), Σοφιανός Δημόπουλος (Θεράπων), Φανή Ζάγκλη (Άγγελος), Δώρα Λοίζου, Γεωργία Κράμπελα, Μαρίσια Νεοφωτίστου (Κορυφαίες του Χορού), Άγγελος Γκοτσίνας – Κώστας Ντεβενάζος (Ιερέας), Ραφαέλα Βουργουτζή (Αντιγόνη), Ανδριάνα Γιατρά (Ισμήνη).

    Laino Karditsa2

  • Ομάδα Θεάτρου “Προσκήνιο”: Κατέκτησε το βραβείο Β' καλύτερης παράστασης στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου στην Καρδίτσα
    Ομάδα Θεάτρου “Προσκήνιο”: Κατέκτησε το βραβείο Β' καλύτερης παράστασης στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου στην Καρδίτσα

    Αφιερωμένο στο κοινό του Πύργου

    Με ένα σπουδαίο βραβείο επέστρεψαν, η Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο και ο Νίκος Λαινόπουλος απο την Καρδίτσα. Η παράσταση “Οιδίπους τύραννος” απέσπασε το βραβείο Β καλύτερης παράστασης στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου που διεξάγεται στην θεσσαλική πόλη.

    Η ομάδα παρουσίασε την αριστουργηματική παράσταση το περασμένο Σάββατο 16 Μαρτίου στο κατάμεστο δημοτικό κινηματοθεάτρο Καρδίτσας, και απέσπασε το θερμό χειροκρότημα του θεατρόφιλου κοινού.

    Χθες, έγινε η απονομή των βραβείων με την Πυργιώτικη ομάδα να ξεχωρίζει σε πανελλήνιο επίπεδο και να κερδίζει ένα πολύ σημαντικό βραβείο σε μια από τις μεγάλες κατηγορίες του φεστιβάλ.

    Την ομάδα εκπροσώπησε ο πρωταγωνιστής της παράστασης Νίκος Λαϊνόπουλος που παρέλαβε το βραβείο μαζί με την Δώρα Λοΐζου, κορυφαία του χορού στον “Οιδίποδα”.

    Ο Νίκος Λαϊνόπουλος ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές της παράστασης και αφιέρωσε το βραβείο στο κοινό της πόλης του Πύργου και του Νομού Ηλείας, που παρακολουθεί και στηρίζει την ομάδα στην εικοσιτετράχρονη πορεία της.

    proskinio vraveio1

  • Θεατρική Ομάδα Προσκήνιο: Ο “Οιδίποδας” έκλεψε την παράσταση στην Καρδίτσα
    Θεατρική Ομάδα Προσκήνιο: Ο “Οιδίποδας” έκλεψε την παράσταση στην Καρδίτσα

    Το θερμό χειροκρότημα και οι κριτικές που ακολούθησαν απο το θεατρόφιλο κοινό, μαρτυρούν ότι ο “Οιδίποδας τύραννος” έχει τις περισσότεςρες πιθανότητες να αποσπάσει ένα απο τα βραβεία του 39ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου που διεξάγεται στην Καρδίτσα.
    Η ομάδα Θεάτρου “Προσκήνιο” παρουσίασε την αριστουργηματική τραγωδία του Σοφοκλή στο κατάμεστο δημοτικό κινηματοθέατρο της Καρδίτσας, το περασμένο Σάββατο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν μια από τις 8 παραστάσεις που προκρίθηκαν από την κριτική επιτροπή για το διαγωνιστικό μέρος.

    Η παράσταση καταχειροκροτήθηκε στο τέλος από το κοινό που την παρακολούθησε με αμείωτο ενδιαφέρον ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει και οι πρώτες εκτιμήσεις για τα βραβεία που κατατάσσουν τον «Οιδίποδα» νικητή σε κάποια από τις μεγάλες κατηγορίες.

    Η απόφαση της κριτικής επιτροπής και η απονομή των βραβείων θα γίνει το Σάββατο 23 Μαρτίου στις 8.30 το βράδυ στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Καρδίτσας. Τα βραβεία που θα απονεμηθούν είναι αυτά της Α’ παράστασης, Β’ παράστασης, Γ’ παράστασης , Πρωτοποριακής παράστασης, Πρωτότυπης παράστασης, Μουσικού Συνόλου, Α’ Εικαστικού συνόλου, Β’ Εικαστικού Συνόλου, Ηχητικής επένδυσης. Επίσης θα απονεμηθεί και το Βραβείο Κοινού.

    Proskinio Karditsa 2

    Proskinio Karditsa 3

  • Ο «Οιδίποδας» διεκδικεί βραβείο στην Καρδίτσα - Ν. Λαϊνόπουλος: «Ξεκινάμε με κέφι και αισιοδοξία»
    Ο «Οιδίποδας» διεκδικεί βραβείο στην Καρδίτσα - Ν. Λαϊνόπουλος: «Ξεκινάμε με κέφι και αισιοδοξία»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με τους καλύτερους οιωνούς ταξίδεψε η Ομάδα Θεάτρου «Προσκήνιο» για την Καρδίτσα όπου θα λάβει μέρος στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου. Η διαγωνιστική εμφάνιση της ομάδας με την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» πραγματοποιείται σήμερα Σάββατο 16 Μαρτίου στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο της πόλης και όλη η ομάδα πήρε στις «αποσκευές» της, τις διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε από το θεατρόφιλο κοινό του Πύργου αλλά και δεκάδων επισκεπτών που παρακολούθησαν την παράσταση στο θέατρο Φλόκα και στο Δημοτικό θέατρο «Απόλλων».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η παράσταση προκρίθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ μετά την αξιολόγησή της από την αρμόδια Επιτροπή Επιλογής Έργων, η οποία και κατέληξε στους οχτώ διαγωνιζόμενους θιάσους. Λίγες ώρες πριν την εμφάνιση της ομάδας σε κοινό και κριτική επιτροπή, ο πρωταγωνιστής Νίκος Λαϊνόπουλος μιλάει στο ilialive για την σημαντική πρόκριση που δίνει στο «Προσκήνιο» την ευκαιρία να παρουσιαστεί σε πανελλαδικό επίπεδο και να διαφημίσει το πολιτιστικό γίγνεσθαι της πόλης μας.

    Αναμέτρηση σε πανελλήνιο επίπεδο

    «Σε μια εποχή που έχουμε αναγάγει το τίποτα σε σπουδαίο, θεατές ή και συνεργοί κάποιων που προσπαθούν να αναδειχθούν και να καθιερωθούν ως περσόνες ή ειδήμονες επί παντός επιστητού, διεκδικητές τίτλων, θριάμβου και εφήμερης δόξας, εμείς, συνεχίζουμε τη δική μας πορεία και αποφασίζουμε να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία και να αναμετρηθούμε σε πανελλήνιο επίπεδο» δηλώνει ο Νίκος Λαϊνόπουλος.

    «Μας ενδιαφέρει, καταρχάς, η σωστή παρουσίαση της παράστασης και ευελπιστούμε στη διάκρισή της, σε κάποια από τις κατηγορίες των βραβείων που θα απονεμηθούν στα πλαίσια του Φεστιβάλ. Μια διάκριση που εάν έρθει θα είναι και μια σπουδαία διάκριση και προβολή του τόπου μας και της ντόπιας ερασιτεχνικής δημιουργίας. Είμαστε σε τέλεια φόρμα και ξεκινάμε για την Καρδίτσα με κέφι και αισιοδοξία, γνωρίζοντας ότι έχουμε συμπαραστάτες σε αυτή την αναμέτρηση τον κόσμο και τους φίλους που μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτούς άλλωστε οφείλουμε την ύπαρξη της ομάδας μας και την συνεχή παρουσία της εδώ και 24 ολόκληρα χρόνια»

    Ενωμένοι στο καλό

    Όπως εξηγεί ο Νίκος Λαϊνόπουλος, η συγκεκριμένη παράσταση αποτέλεσε μια παραγωγή του Δήμου Πύργου κατά την προηγούμενη δημοτική αρχή, την οποία συνεχίζει να στηρίζει και η νυν «γεγονός που καταδεικνύει ότι στο καλό μπορούμε να είμαστε ενωμένοι, να εξελισσόμαστε και να προοδεύουμε» και εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στους φορείς που στήριξαν τη συμμετοχή της ομάδας στο Φεστιβάλ.

    «Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού κ. Παναγιώτη Μπράμο καθώς και την “Ιατρική Μέριμνα Δυτικής Ελλάδας” που λειτουργεί στον Πύργο υπό τη διεύθυνση του κ. Πέτρου Σπίνου, για την πολύτιμη συνδρομή τους στην κάλυψη μέρους της δαπάνης που απαιτούσε η συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον τοπικό Τύπο και όλα τα ειδησεογραφικά sites, όχι μόνο για την προβολή της συμμετοχής μας στο συγκεκριμένο Φεστιβάλ αλλά και για τη γενικότερη συμβολή τους στην προβολή όλων των προηγούμενων προσπάθειών μας και τη φιλοξενία που αδιαλείπτως μας παρέχουν».

    • Η συντακτική ομάδα του ilialive εύχεται κάθε επιτυχία στην ομάδα θεάτρου «Προσκήνιο». Για μας είστε ήδη νικητές!

    Συντελεστές της παράστασης

    Η σκηνοθεσία της παράστασης ανήκει στον Αλέξανδρο Κοέν, ενώ η μουσική σύνθεση και η μελοποίηση των χορικών του έργου έγιναν από το μεγάλο μας συνθέτη Ηλία Ανδριόπουλο. Στην παράσταση εμφανίζονται οι: Νίκος Λαϊνόπουλος (Οιδίπους), Γιώτα Τόκα (Ιοκάστη), Ευάγγελος Κωνσταντίνου (Κρέων), Μαρία Μαντά (Τειρεσίας), Κώστας Μπιλάλης (Εξάγγελος), Σοφιανός Δημόπουλος (Θεράπων), Φανή Ζάγκλη (Άγγελος), Δώρα Λοίζου, Γεωργία Κράμπελα, Μαρίσια Νεοφωτίστου (Κορυφαίες του Χορού), Άγγελος Γκοτσίνας - Κώστας Ντεβενάζος (Ιερέας), Ραφαέλα Βουργουτζή (Αντιγόνη), Ανδριάνα Γιατρά (Ισμήνη).

    [widgetkit id="6" name="######### Gallery για Άρθρα #########"]

  • Διαγωνιστική εμφάνιση της ομάδας θεάτρου “ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ” με τον “Οιδίποδα τύραννο” στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας
    Διαγωνιστική εμφάνιση της ομάδας θεάτρου “ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ” με τον “Οιδίποδα τύραννο” στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας

    Με τη συνδρομή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Ιατρικής Μέριμνας Δυτικής Ελλάδας

    Ολοκληρώνει την προετοιμασία της η Ομάδα Θεάτρου ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ για τη διαγωνιστική εμφάνισή της στο 39ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας με την επιτυχημένη παράσταση “ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ” του Σοφοκλή, την οποία παρουσίασε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2023 στο θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ στο Φλόκα στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Τεχνών Αρχαίας Ολυμπίας και εν συνεχεία στο Δημοτικό Θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ του Πύργου.

    Η παράσταση προκρίθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καρδίτσας μετά την αξιολόγησή της από την αρμόδια Επιτροπή Επιλογής Έργων, η οποία και κατέληξε στους οχτώ διαγωνιζόμενους θιάσους και θα παρουσιασθεί ενώπιον του κοινού και της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ το Σάββατο 16 Μαρτίου στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Καρδίτσας.

    Τη διαγωνιστική εμφάνιση της παράστασης στο παραπάνω Φεστιβάλ συνδράμουν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθόσον η ένταξη της παράστασης στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ αποτελεί μια σημαντική προβολή του τόπου μας και της ντόπιας πολιτιστικής δημιουργίας σε πανελλαδικό επίπεδο και η “Ιατρική Μέριμνα Δυτικής Ελλάδας” που αποτελεί μια πρότυπη μονάδα πρωοβάθμιας υγείας που λειτουργεί στον Πύργο υπό τη διεύθυνση του χειρουργού στόματος κ. Πέτρου Σπίνου. Η σκηνοθεσία της παράστασης ανήκει στον Αλέξανδρο Κοέν, ενώ η μουσική σύνθεση και η μελοποίηση των χορικών του έργου έγιναν από το μεγάλο μας συνθέτη Ηλία Ανδριόπουλο.

    Στην παράσταση εμφανίζονται οι: Νίκος Λαϊνόπουλος (Οιδίπους), Γιώτα Τόκα (Ιοκάστη), Ευάγγελος Κωνσταντίνου (Κρέων), Μαρία Μαντά (Τειρεσίας), Κώστας Μπιλάλης (Εξάγγελος), Σοφιανός Δημόπουλος (Θεράπων), Φανή Ζάγκλη (Άγγελος), Δώρα Λοίζου, Γεωργία Κράμπελα, Μαρίσια Νεοφωτίστου (Κορυφαίες του Χορού), Άγγελος Γκοτσίνας - Κώστας Ντεβενάζος (Ιερέας), Ραφαέλα Βουργουτζή (Αντιγόνη), Ανδριάνα Γιατρά (Ισμήνη).

    proskinio oidipodas kardits 2

    proskinio oidipodas kardits 3

    proskinio oidipodas kardits 4

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο