Δευτέρα, 05 Αυγούστου 2024 19:57

Ο «Θάνατος του Ιβάν Ίλιτς» στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μαθήματα ζωής στο 12ο Φεστιβάλ Πηνειού

Καθήλωσαν οι ερμηνείες

Με την εξαιρετική παράσταση «Ο Θάνατος του Ιβάν Ίλιτς» συνεχίστηκαν την Παρασκευή οι θεατρικές διαδρομές του 12ου Φεστιβάλ Πηνειού. Το αριστούργημα του Ρώσου συγγραφέα Λέοντος Τολστόι, μια φιλοσοφική ανάγνωση στα βαθύτερα νοήματα της ζωής μπροστά στη θέα του αναπόφευκτου τέλους, καθήλωσε τους θεατές και τους οδήγησε σε ένα ειλικρινές ταξίδι αυτογνωσίας. Μια παράσταση - σταθμός στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας την τελευταία πενταετία συνεπήρε το κοινό του Ανοικτού Θεάτρου Καβασίλων και -μέσα από τη διεισδυτική προσέγγιση του κορυφαίου δημιουργού- το οδήγησε στην κάθαρση.

Στον πυρήνα του έργου η ιδέα ότι η προετοιμασία για το θάνατο ξεκινά με μια ορθή στάση απέναντι στη ζωή. Προς αυτή την κατεύθυνση η τραγική ιστορία του Ιβάν Ίλιτς μπορεί να αναγνωσθεί ως μια προσπάθεια αφενός κατανόησης της ιδέας του Θανάτου αφετέρου αναζήτησης ενός συμβιβασμού με την τελεσίδικη και ακυρωτική δύναμή του. Οι θεατές γίνονται κοινωνοί της σταδιακής μεταστροφής του Ιβάν που, υποκινούμενος από τον πόνο και την προοπτική του ανέφικτου τέλους, αναθεωρεί τις προτεραιότητές του και την σπουδαιότητα των εφήμερων απολαύσεων και αναζητά εναγωνίως τα βαθύτερα νοήματα της ζωής στην απλότητα, την ανθρώπινη επικοινωνία, την αθωότητα της παιδικής ηλικίας και την ειλικρίνεια των συναισθημάτων. Ο τρόμος, με τον οποίο αντιμετωπίζει αρχικά τον Θάνατο ο Ιβάν, μετουσιώνεται σταδιακά σε αγαλλίαση και ανακούφιση, ως αποτέλεσμα της εσωτερικής περιπλάνησης στα μονοπάτια της ψυχής του.

Οι θεατές που βρέθηκαν στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων παρακολούθησαν εκστασιασμένοι το ψυχογράφημα του Ιβάν Ίλιτς -όπως επιδέξια το σκιαγράφησε η πένα του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα- αλλά και την ουσιαστική μεταστροφή του λίγο πριν διασχίσει τον Αχέροντα. Η αντιμετώπιση της ιδέας του Θανάτου μέσα από μία στάση ζωής που βασίζεται στην ιδέα μιας ψευδεπίγραφης κοινωνικής υπεροχής, οδηγεί αναπόφευκτα σε μία απόλυτη κενότητα και στον φόβο. Ο Ιβάν ωστόσο αντιλαμβάνεται ότι η αποδοχή της ιδέας του αναπόφευκτου τέλους αλλά και η αναγνώριση της απρόβλεπτης φύσης της ζωής, δύναται να τον λυτρώσει και να τον οπλίσει με ηρεμία και θάρρος λίγο πριν το τέλος.

Οι ερμηνείες

Το σκηνικό λιτό και αφαιρετικό. Μία περιστρεφόμενη πολυθρόνα σε ένα μικρό βάθρο ελάχιστων τετραγωνικών ήταν αρκετά για να ξεδιπλώσουν οι δύο πρωταγωνιστές το αστείρευτο ταλέντο τους. Ο Θανάσης Κουρλαμπάς και ο Γιώργος Γαλίτης, σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας, υποδύθηκαν ιδανικά επί σκηνής όλους τους χαρακτήρες που καθόρισαν τον βίο του Ιβάν Ίλιτς καθώς και την πορεία του προς τον Θάνατο. Η εξαίσια σκηνοθετική προσέγγιση της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη στη νουβέλα του Τολστόι, βρήκε άξιους συμπαραστάτες στα πρόσωπα των δύο ηθοποιών. Η αλληλεπίδρασή τους, επάνω στα ελάχιστα τετραγωνικά της «σκηνής», πολυεπίπεδη· ένας συνεχής χορός, σχεδόν μυστικιστικός, λέξεων, ήχων και κινήσεων. Ένα κρεσέντο εικόνων και συναισθημάτων που «ταξίδεψε» τους θεατές του Ανοικτού Θεάτρου Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης» και τους οδήγησε -τελικά- στη κάθαρση.

Εύσημα για την αρτιότητα της παράστασης διεκδικούν ακόμη η πρωτότυπη μουσική του Γιάννη Οικονόμου, ο φωτισμός και η κίνηση που επιμελήθηκαν οι Μανώλης Μπράτσης και Χριστίνα Φωτεινάκη αντίστοιχα.

thanatos ivan kavasila 4

Μία περιστρεφόμενη πολυθρόνα σε ένα μικρό βάθρο ελάχιστων τετραγωνικών ήταν αρκετά για να ξεδιπλώσουν οι δύο πρωταγωνιστές το αστείρευτο ταλέντο τους

thanatos ivan kavasila 2

Εύσημα για την αρτιότητα της παράστασης διεκδικούν ακόμη ο φωτισμός και η κίνηση που επιμελήθηκαν οι Μανώλης Μπράτσης και Χριστίνα Φωτεινάκη αντίστοιχα.

thanatos ivan kavasila 3

Η αλληλεπίδρασή των δύο ηθοποιών ήταν πολυεπίπεδη· ένας συνεχής χορός, σχεδόν μυστικιστικός, λέξεων, ήχων και κινήσεων.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 05 Αυγούστου 2024 18:55

Σχετικά Άρθρα

  • Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 
    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 

    "Γυνή πλέουσα''

    Του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

    Σκηνοθεσία Αρκαδία Ψάλτη

    στον Πύργο Ηλείας

    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'', σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη, ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας.

    Η παράσταση της θεατρικής εταιρείας «Αγγελοπετριά», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία, στην Αθήνα, στο διατηρητέο οίκημα της Εταιρείας φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου στην Πλάκα, τελώντας υπό την αιγίδα της, και περιόδευσε στην Ελλάδα και στην Ρουμανία θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στις 9:00 μμ, στο θέατρο Απόλλων.

    Ένα διήγημα, 2 ηθοποιοί, 6 ρόλοι.

    ''Εἰς τὸν μικρὸν λιμένα τῆς ὡραίας νήσου του, ὅλες τὶς χρονιές, συνήθως τὸν Ὀκτώβριον, κατέπλεεν ἐπιστρέφων ἀπὸ τὰ ταξίδια μὲ τὴν σκούναν του, ὁ καπετὰν Γιάννης ὁ Καραντής, ὁ ἐπιλεγόμενος καὶ Καραβοκύρης.''

    Στο μικρό νησί, αρχές του 1900, οι γυναίκες των ναυτικών ψάχνουν τρόπους να αναπληρώσουν ό,τι δεν τους επιτρέπεται να νιώσουν, να σκεφθούν, να εκφράσουν, να ονειρευτούν. Ιδιοσυγκρασίες έντονες, ψυχισμοί πολύπλοκοι, ζουν μυστικές ζωές, ενδύονται ρόλους κοινωνικούς, στριμώχνονται και ασφυκτιούν μέσα σε αυτούς.

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' διερευνά μέσα από την Καραβοκυρού, την ηρωίδα του διηγήματος,την ανάγκη υπεραναπλήρωσης της μοναξιάς.

    Ο Παπαδιαμάντης, με χιούμορ, διεισδυτική ματιά και ευαισθησία φανερώνει τα αφανέρωτα. Με τρόπο που να μην φανερωθούν ποτέ. Μα να έχουν κιόλας ειπωθεί. Και όλο αυτό να είναι γεμάτο από αγνή αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.

    papad guni Klaiousa 2

    Συντελεστές

    Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

    Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου

    Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

    Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή, Νατάσσα Χιωτάκη

    Παραγωγή: ΑΜΚΕ ''Αγγελοπετριά''

    Ερμηνεύουν: Αρκαδία Ψάλτη, Ελευθερία Λουπασάκη

    Θέατρο Απόλλων, Συλαιδοπούλου 2 , Πύργος Ηλείας

    Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα

    Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΟΡΚΟΛΗΣ,

    Ερμού 3, τηλέφωνο 26210 22674

    Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο( φοιτητικό, συνταξιούχων, ανέργων) 12 ευρώ

    Λίγα λόγια για την «Αγγελοπετριά»:

    Η «Αγγελοπετριά» διερευνά και επανασυνδέει οργανικά τη θεατρική πράξη με τον χώρο και το κοινό της. Μέσα από το έργο μας αναδεικνύουμε ότι κάθε χώρος (ανοικτός, κλειστός, σύγχρονος, παραδοσιακός, ακμάζον, παραμελημένος) μπορεί εν δυνάμει να λειτουργήσει ως θεατρική σκηνή. Για να γίνει αυτό, η θεατρική πράξη λειτουργεί ως καταλύτης για την επανανοηματοδότηση της υλικότητας του χώρου με τις βιωματικές εμπειρίες των ανθρώπων του. Στις παραγωγές μας παρουσιάζουμε έργα Ελλήνων, ως επί των πλείστον συγγραφέων τα οποία μας βοηθούν να αναστοχαστούμε για προγενέστερες αλλά και σύγχρονες σχέσεις, ανάγκες και αγωνίες ανθρώπων σε χώρους και χρόνους της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η προσέγγισή μας βασίζεται στην ιδέα της «επιστροφής» του έργου στην πραγματική ζωή και υλοποιείται μέσα από την επιλογή των χώρων της παράστασης σε αστικές η μη περιοχές, της δραματουργικής και σκηνικής παρουσίασης και της οργανικής εμπλοκής του κοινού τόσο στο επίπεδο της ενσυναίσθησης οικείων βιωμάτων όσο και της συμμετοχής στο στήσιμο της παράστασης. Στόχος της «Αγγελοπετριάς» είναι η σύνδεση του πειραματισμού στη θεατρική πράξη με τις κοινωνικές ανάγκες και πρακτικές, ώστε οι θεατρικές παραγωγές μας να αναδεικνύουν όχι μόνο «τι

    σήμαιναν» κάποιοι χώροι ως γεγονότα αλλά και «τι μπορεί να γίνουν» μέσα από τη θεατρική εμπειρία των δημιουργών μαζί με το κοινό.

    Ενδεικτικές για την εργασία μας είναι οι εξής παραστάσεις μας. Η ''Πρώτη φλέβα'' του Γ. Μακριδάκη (2018-2019), που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ''Ανοιχτή πόλη''. Η παράσταση παρουσιάστηκε σε Cabaret στην Τρούμπα, σε λαϊκά καφενεία στο Κερατσίνι, την Δραπετσώνα και το Αιγάλεω, στην γειτονιά με τους οίκους ανοχής της Χίου (Bar Νυχτοπούλι) και σε Bar σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, της Κεφαλλονιάς της Κρήτης κ.α. Το ''Πιτσιμπούργκο'' της Σώτης Τριανταφύλλου (2014-2017), που παιζόταν και σε αυλές σπιτιών στην Αθήνα και σε λιμανάκια, παραλίες, χωράφια, αύλειους χώρους εκκλησιών σε πολλά μέρη της Ελλάδας (Χίο, Αίγινα, Κρήτη).

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 στην Χίο, στο αρχοντικό του Χωρέμη και στο φεστιβάλ θεάτρου της Αίγινας το 2020. Από τον Ιούνιο του 2023 παρουσιάζεται στην Πλάκα, Πολυγνώτου 3, στο διατηρητέο της Εταιρείας Φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου, όπου τελεί υπό την Αιγίδα του, περιόδευσε σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και στην Ρουμανία, στο Buzau International Arts Festival.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 
    Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο: Η φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, στο Θέατρο Απόλλων 

    Όταν οι ηθοποιοί δεν μπορούν να μάθουν τα λόγια τους, όταν τα σαρδάμ έρχονται το ένα μετά το άλλο, όταν τα κοστούμια σκίζονται επί σκηνής, όταν τα σκηνικά καταρρέουν, όταν ηθοποιοί και σκηνοθέτης τσακώνονται συνεχώς, όταν στην παράσταση τίποτε δεν πάει καλά… τότε γίνεται… «Το σώσε»

    Με επιμονή στην ποιοτική κωμωδία συνεχίζει και φέτος η Ομάδα Θεάτρου Προσκήνιο (έχοντας στις αποσκευές της το φετινό Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Παράστασης στο Φεστιβάλ Καρδίτσας για τον Οιδίποδα Τύραννο). Συγκεκριμένα μετά τις γιορτές θα παρουσιάσει στο Θέατρο Απόλλων τη φιλόδοξη παραγωγή «Το σώσε» του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέυν, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, ενώ το απαιτητικό σκηνικό της παράστασης θα επιμεληθεί ο Άρης Χρυσανθόπουλος.

    Ένας τρισάθλιος θίασος ανεβάζει στο θέατρο ένα τρισάθλιο έργο χωρίς ουσιαστικά να είναι έτοιμο για παράσταση. Αποτέλεσμα; Επί σκηνής όλα πάνε λάθος, και στο παρασκήνιο οι καβγάδες και οι ανταγωνισμοί κορυφώνονται.

    Το έργο τρυπώνει στον κόσμο των παρασκηνίων μιας θεατρικής παράστασης, και αποκαθηλώνει κάθε μύθο. Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το έργο παρακολουθώντας από τα παρασκήνια μια παράσταση φάρσας που είχε γράψει. «Πιο αστείο είναι να παρακολουθείς μια παράσταση από την κουίντα παρά από την πλατεία του θεάτρου. Αυτή τη συνθήκη έπρεπε οπωσδήποτε να την κάνω θεατρικό έργο», δήλωσε.

    Ένα σχόλιο, μια διακωμώδηση και συγχρόνως μια αποθέωση της θεατρικής πράξης – με μέσον την ξεκαρδιστική κωμωδία.

    proskinio ro sose 2

    Η παράσταση της Ομάδας Θεάτρου Προσκήνιο

    Στην ομάδα συμμετέχουν παλαιά αλλά και νέα μέλη που έχουν προστεθεί στο δυναμικό της ομάδας και συγκεκριμένα οι: Παίζουν: Νίκος Λαϊνόπουλος, Μαρία Μαντά, Άννα Τριπύλα, Φανή Ζάγκλη, Γιώτα Τόκα, Νικόλ Σπηλιοτοπούλου, Κώστας Μπιλάλης, Ήρα Μιχαήλ, Διονύσης Γάσπαρης, Γιώτα Νικητοπούλου, Ανδριάννα Γιατρά, Ραφαέλα Βουργουτζή.

    Φωτό - επιμέλεια μακέτας: Δημήρτης Παπαϊωάννου

    Τα υπόλοιπα τον Ιανουάριο επί σκηνής του Θεάτρου Απόλλων…

  • Δήμος Ζαχάρως: «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ» - Ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη την Τετάρτη 28 Αυγούστου
    Δήμος Ζαχάρως: «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ» - Ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη την Τετάρτη 28 Αυγούστου

    Ο Δήμος Ζαχάρως , παρουσιάζει ένα από τα πιο όμορφα ερωτικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη.

    «ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ»

    Μια μουσικο-θεατρική παράσταση, σε σκηνοθεσία-διασκευή του Γιώργου Φρατζεσκάκη.

    Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2024 και ώρα 21:00, Δημοτικό Σχολείο Ζαχάρως.

    Είσοδος Ελεύθερη

    zaxaro omorfi poli 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες εκδηλώσεις στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»
    Ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες εκδηλώσεις στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»

    Εντυπωσιακή αυλαία για το 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού

    Έλαμψε η μαύρη κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου

    «Μάγεψε» η Ειρήνη του Αριστοφάνη

    Εντυπωσιακά ολοκληρώθηκαν οι πολυδιάστατες δράσεις του Δήμου Πηνειού στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης». Η διαχρονική μαύρη κωμωδία των Ρέππα- Παπαθανασίου, «Μπαμπάδες με ρούμι», αλλά και η ειδικά προσαρμοσμένη για παιδιά κωμωδία του Αριστοφάνη, «Ειρήνη», αποτέλεσαν τις τελευταίες στάσεις στις θεατρικές περιπλανήσεις του 12ου Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού, μιας διοργάνωσης που αποτέλεσε σημείο αναφοράς στα πολιτιστικά δρώμενα του φετινού καλοκαιριού.

    Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της στο κοινό, η κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου παραμένει φρέσκια και δροσερή· μια μαύρη σάτιρα που καυτηριάζει επιδέξια το κυρίαρχο φαντασιακό της μεταπολιτευτικής Ελλάδας για –ει δυνατόν εύκολο- πλούτο και κοινωνική καταξίωση. Το συγγραφικό δίδυμο επιχειρεί ένα ενδελεχές ψυχογράφημα του ιδεοτύπου του νεοέλληνα, μια κατάδυση στις ανθρώπινες –και δη οικογενειακές- σχέσεις, μία αφτιασίδωτη προσέγγιση σε ευαίσθητα ζητήματα που σμίλεψαν –και συνεχίζουν ίσως να διαμορφώνουν- σημαντικές εκφάνσεις της Ελληνικής πραγματικότητας.

    Με πυρήνα τις ενδοοικογενειακές έριδες για την διεκδίκηση μιας κληρονομίας, οι συγγραφείς σκιαγραφούν με μαεστρία έναν κόσμο δολοπλοκίας στον οποίο οι ηθικοί φραγμοί και οι αναστολές καταλύονται ή –στην καλύτερη περίπτωση- επαναπροσδιορίζονται και επανατοποθετούνται διαρκώς από τους ήρωες σε νέα –βολική για αυτούς- βάση. Οι έξι πρωταγωνιστές, άνθρωποι της διπλανής –ή, αλίμονο, της δικής μας- πόρτας αλληλεπιδρούν, «ξεγυμνώνουν» τα μύχια πάθη και τους δαίμονες τους, δολοπλοκούν και εξυφαίνουν ένα σχέδιο αλληλοεξόντωσης. Η περιουσία του εκλιπόντος και ένα κερδισμένο δελτίο τζόκερ γίνονται η αφορμή για να πέσουν οι μάσκες και να αποκαλύψει ο καθένας το πραγματικό του πρόσωπο…

    Αν και έχουν περάσει σχεδόν δύο δεκαετίες από τη στιγμή που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η παράσταση «Μπαμπάδες με ρούμι», το κείμενο παραμένει δροσερό και φρέσκο. Οι Ρέππας και Παπαθανασίου προσάρμοσαν το έργο στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, εντάσσοντας στο κείμενο αναφορές από την ποπ κουλτούρα και την σημερινή πολιτική κατάσταση. Οι ευφάνταστες συγγραφικές προσαρμογές καθιστούν το αποτέλεσμα περισσότερο ζωντανό, επίκαιρο και … σπιρτόζικο.

    Ερμηνείες

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης. Οι ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν άψογα στο ευρηματικό και ιδιαίτερα αβανταδόρικο κείμενο των Ρέππα – Παπαθανασίου και χάρισαν απλόχερα στιγμές γέλιου στο θεατρόφιλο κοινό της Ηλείας που πλημμύρισε το Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων. Επρόκειτο για ένα –σχεδόν- δίωρο κρεσέντο κωμικοτραγικών καταστάσεων που εναλλάσσονταν με φρενήρη ρυθμό διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τον θεατών. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει τέλος η σκηνοθετική προσέγγιση που ανέδειξε επιδέξια το πνευματώδες και ευφυές ύφος του κειμένου.

    Σκόρπισε χαμόγελα η «Ειρήνη»

    Το 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού ολοκληρώθηκε με την παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Το έργο του κορυφαίου σατιρικού ποιητή της αρχαιότητας, ειδικά διασκευασμένο για παιδιά, καθήλωσε μικρούς και μεγάλους που βρέθηκαν το βράδυ της Κυριακής στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης» ταξιδεύοντάς τους μαγικά στον πανέμορφο και μυστηριώδη κόσμο του Ολύμπου. Η παράσταση αποτέλεσε μία ιδανική εισαγωγή στον Αριστοφάνη για τα παιδιά καθώς συνδυάζει επιδέξια το παραμύθι και τον μύθο με διαχρονικά μηνύματα και πανανθρώπινες αξίες· ουσιαστικά συνιστά μια ωδή στη σημασία της ειρήνης και στα αγαθά που προσφέρει η ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

    Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν ιδανικά τοποθετημένες στο ύφος του κειμένου ενώ η γιγαντοοθόνη στην οποία προβάλλονταν το σκηνικό, λειτούργησε άψογα στη δημιουργία μιας μυθικής ατμόσφαιρας. Οι παιχνιδιάρικες και ανεπιτήδευτες ερμηνείες καθώς και η πρωτότυπη μουσική δημιούργησαν ένα παραμυθένιο κλίμα στη σκηνή και παρέσυραν το κοινό σε ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι φαντασίας.

    fest piniou tel par 8

    Το συγγραφικό δίδυμο επιχειρεί ένα ενδελεχές ψυχογράφημα του ιδεοτύπου του νεοέλληνα, μια κατάδυση στις ανθρώπινες σχέσεις, μία αφτιασίδωτη προσέγγιση σε ζητήματα που σμιλεύουν την Ελληνική πραγματικότητα.

    fest piniou tel par 6

    Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η εναλλαγή του σκηνικού από το εσωτερικό ενός σπιτιού στον χώρο ενός κοιμητηρίου.

    fest piniou tel par 7

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης.

    fest piniou tel par 5

    Το θεατρόφιλο κοινό της Ηλείας «πλημμύρισε» το Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης».

    fest piniou tel par 2

    Οι ερμηνείες, πηγαίες και περιχαρακωμένες από κάθε ίχνος επιτήδευσης, έδωσαν χρώμα στον καταιγιστικό ρυθμό της παράστασης.

    fest piniou tel par 4

    Η παράσταση συνιστά μια ωδή στη σημασία της ειρήνης και στα αγαθά που προσφέρει η ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

    fest piniou tel par 3

    Οι παιχνιδιάρικες και ανεπιτήδευτες ερμηνείες καθώς και η πρωτότυπη μουσική δημιούργησαν ένα παραμυθένιο κλίμα στη σκηνή και παρέσυραν το κοινό σε ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι φαντασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» ρίχνει αυλαία το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας
    Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» ρίχνει αυλαία το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας

    Με την παιδική παράσταση «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η πριγκίπισσα Ρωξάνη» που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα θα παρουσιαστεί στο θέατρο της Αρχαίας Ήλιδας την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου στις 20:30, ρίχνει αυλαία για το καλοκαίρι του 2024 το 34ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας.

    Το έργο διαδραματίζεται στο Παρίσι το 18ου αιώνα, όπου οι τρεις Σωματοφύλακες συναντούν σε μια θεατρική παράσταση το μεγαλύτερο ποιητή της Γαλλίας «Συρανό ντε Μπερζεράκ» μαζί με την όμορφη Ρωξάνη, την οποία και όλοι ερωτεύονται.

    Θα καταφέρουν όμως να κερδίσουν την καρδιά της ή θα μπλεχτούν σε περιπέτειες; Πρόκειται για μία κωμωδία φτιαγμένη με σεβασμό στα παιδιά, ένα υπερθέαμα γεμάτο τραγούδι, χορό και πολλά διδακτικά μηνύματα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

    Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ευδοκία Σουβατζή σε κείμενα Σπύρου Στελιανέση, παίζουν οι ηθοποιοί Ελευθερία Μπουρανή, Σωτήρης Αγριανίδης, Γιώργος Καρανίκας, Γιάννης Τσούκας, Γιώργος Αλευρόπουλος, Σπύρος Στελιανέσης, Κωνσταντίνα Μπάκα Φίλη.

    Στο ρόλο του αφηγητή χαρίζει την φωνή του στην παράσταση ο γνωστός και αγαπημένος ηθοποιός Θανάσης Τσαλταμπάσης, ενώ ακούγεται και η φωνή του μικρού Άγγελου Τσουμπάρα.

    Η προπώληση των εισιτηρίων στα σημεία του Φεστιβάλ είναι στα 10€, ενώ η γενική είσοδος την ημέρα της παράστασης στα 12€.

    parast ilida somat 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • «Ο ποπολάρος» του Γρηγορίου Ξενόπουλου στην Ζαχάρω
    «Ο ποπολάρος» του Γρηγορίου Ξενόπουλου στην Ζαχάρω

    Ο Δήμος Ζαχάρως παρουσιάζει, ένα από τα δημοφιλέστερα θεατρικά έργα εποχής της ελληνικής δραματουργίας.

    Το Σάββατο 24 Αυγούστου και ώρα 21.00 στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Ζαχάρως, σε σκηνοθεσία Έλλης Βοζικιάδου

    Στα τέλη του 19ου αιώνα, ο λαός της Επτανήσου και ειδικά της Ζακύνθου είναι χωρισμένος σε δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα: τους άρχοντες και τους ποπολάρους.

    Το καλοκαίρι στην Μπόχαλη, στα κτήματα του πατέρα της, κόντε Ντιμάρα, η Έλντα πλήττει με την ανούσια παρέα των δύο ανόητων ξαδελφών της, της Κιάρας και της Τερέζας. Για να περάσει την ώρα της επιτρέπει στον νεαρό Ζέπο Πεμπονάρη -ποπολάρο στην καταγωγή και φοιτητή της Νομικής- να την πλησιάσει.

    Όταν επιστρέφουν στην πόλη, ο Ζέπος νομίζει πως η Έλντα τον αγαπά αληθινά μέχρι που ενημερώνεται από την Τερέζα, την ξαδέλφη της, ότι η Έλντα δε θέλει πλέον να τον ξαναδεί κι εκείνος θυμώνει, αντιδρά και τη διεκδικεί.

    Ο πατέρας της Έλντας γίνεται έξαλλος διότι εκείνο το διάστημα ετοιμάζεται να την παντρέψει με κάποιον Εγγλέζο αντίστοιχης κοινωνικής τάξεως. Ο Ζέπος επαναστατεί και στρέφεται ενάντια σε όλη την τάξη των ευγενών, μα οι άρχοντες είναι ισχυροί. Θα καταφέρει αυτός, ένας «ποπολάρος» να τα βάλει μαζί τους και να κερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του Έλντας;

    Η παράσταση σεβόμενη τη σπάνια γραφή του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα είναι δοσμένη σε κλασική γραμμή, στην ατμόσφαιρα της εποχής που διαδραματίζεται και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες.

    popolaros2

  • «Μπαμπάδες με ρούμι» στο 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού
    «Μπαμπάδες με ρούμι» στο 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού

    Η θρυλική κωμωδία των Ρέππα - Παπαθανασίου στο Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης» - Μια διαχρονική αιχμηρή σάτιρα την Παρασκευή 23/08· 21:00

    Με την παράσταση «Μπαμπάδες με ρούμι», τη θρυλική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα με τα αλλεπάλληλα sold out και το χιούμορ που «σκοτώνει», συνεχίζεται το βράδυ της Παρασκευής το 12ο Φεστιβάλ Δήμου Πηνειού. Η αιχμηρή σάτιρα διακωμωδεί επιδέξια την ελληνική κοινωνία που παραμένει, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, «μεγαλύτερη» από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική και προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.

    Μα τί είναι αυτοί οι «Μπαμπάδες» επιτέλους ; Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».

    Και τι κάνουν τελικά αυτά τα ανόητα καθάρματα; Σερβίρουν κάτι υπέροχους «Μπαμπάδες με ρούμι» με λιγουλάκι δηλητήριο και …όποιον πάρει ο χάρος. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν και κοιμούνται ήσυχοι υφαίνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης. Ποιος θα ξεμείνει ζωντανός να πάρει την περιουσία; Μένει να αποδειχθεί…

    Info
    Συγγραφείς / Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας
    Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.
    Τιμή Εισιτηρίου (ταμείο):20€ / Προπώληση: 18€
    Παρασκευή 23 Αυγούστου· 21:00
    Ανοικτό Θέατρο Καβασίλων «Χρήστος Μάλλιαρης»

  • Ο θρυλικός «παππούς» της Δήμητρας Παπαδοπούλου ανέβασε… πίεση από τα γέλια στο θέατρο της Αρχαίας Ήλιδας
    Ο θρυλικός «παππούς» της Δήμητρας Παπαδοπούλου ανέβασε… πίεση από τα γέλια στο θέατρο της Αρχαίας Ήλιδας

    Ξεκαρδιστικές στιγμές γέλιου χάρισε στο κοινό, το οποίο για ακόμα μία φορά γέμισε ασφυκτικά το θέατρο της Αρχαίας Ήλιδας, η παράσταση ο «Παππούς έχει Πίεση» της Δήμητρας Παπαδοπούλου σε σκηνοθεσία του Χρήστου Τριπόδη.

    Η σπαρταριστή κωμωδία και οι μοναδικές ερμηνείες των ηθοποιών, άφησαν τις καλύτερες των εντυπώσεων, με τους θεατές να χειροκροτούν θερμά τον θίασο.

    papous piesi ilida pap 2

    Στο ρόλο του «Παππού» ο Τάσος Χαλκιάς, μαζί με μια πλειάδα ηθοποιών στο πλευρό του και συγκεκριμένα: τον Κρατερό Κατσούλη, τη Μαριλού Κατσαφάδου, τη Δήμητρα Στογιάννη, την Ηρώ Πεκτέση και τον Άρη Αντωνόπουλο.

    Με την παράσταση, έκλεισε και ο βασικός κύκλος των προγραμματισμένων παραστάσεων του 34ου Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας.

    papous piesi ilida pap 3

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο