Αντιδράσεις και ανησυχία έχει προκαλέσει στους κύκλους των εκπαιδευτικών η είδηση της πιθανής συγχώνευσης του 11ου δημοτικού σχολείου Πύργου.
Η απάντηση έρχεται δια στόματος του προέδρου του Δ.Σ Δασκάλων και Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου Αθανάσιου Κατσίμπελη, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ενέκρινε το ποσό των 13,1 εκατομμυρίων ευρώ για κατασκευές σχολείων κανένα δεν θα γίνει στην πρωτεύουσα της Ηλείας.
Γιατί άραγε μόνο σε εμάς, στην πόλη του Πύργου δεν ιδρύονται σχολεία αλλά αντίθετα καταργούνται παρά το γεγονός πως υπάρχουν προτάσεις ίδρυσής τους;
Γιατί εδώ στον Πύργο καθημερινά βλέπουμε στους δρόμους παιδιά που δεν πάνε σχολείο;
Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου που οραματιζόταν ο Σύλλογός μας εδώ και χρόνια και μας είχαν παρουσιάσει και τη μακέτα καταργήθηκε σε μια νύχτα από την παρούσα κυβέρνηση.
Το 11ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου και το Δημοτικό Σχολείο Φιλοθέης απειλούνται να κλείσουν. Τα υπόλοιπα σχολεία του Πύργου ασφυκτικά γεμάτα τα περισσότερα και χωρίς να μπορούν να ανταποκριθούν κτηριακά, πολλά από αυτά, στον αριθμό μαθητών που διαθέτουν.
Πειραματικό σχολείο που θα συνεργαζόταν και με Πανεπιστημιακό τμήμα δεν έγινε ποτέ στην πόλη του Πύργου αν και προτάθηκε! Την Τρίτη όμως στην Αθήνα είχαμε την Ίδρυση Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών.
Μας ενημέρωσαν πως με Κοινή Υπουργική Απόφαση ιδρύεται από το σχολικό έτος 2018-2019 το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών, με έδρα την Αθήνα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής» τόνισε ο κ. Κατσίμπελης.
Ο κ. Κατσίμπελης έκανε επίσης γνωστό πως στις 17/03/17 εστάλη στην διοικούσα επιτροπή πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, έγγραφο το οποίο υπογράφει ο διευθυντής εκπαίδευσης Παναγιώτης Ζεύλας και μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής: «Παρακαλούμε να προβείτε, στην από μέρους σας έγκριση της λειτουργίας του 11ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου ως Πειραματικού. Σας γνωρίζουμε ότι το αίτημα μας στηρίζεται στα παρακάτω δεδομένα:
Στην διεύθυνση μας ανήκουν οργανικά πολλοί εκπαιδευτικοί με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα (κάτοχοι διδακτορικού, μεταπτυχιακού, τίτλων ξένων γλωσσών, πιστοποιητικών επιμόρφωσης Α και Β επιπέδου ΤΠΕ, τίτλων μετεκπαίδευσης σε διδασκαλεία καθώς και κάτοχοι δεύτερου πτυχίου), κατά συνέπεια διαθέτουν και την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση καθώς και διδακτική εμπειρία έτσι ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν το γενικό σκοπό και τους στόχους των Πειραματικών Σχολείων.
Το εν λόγω σχολείο, του οποίου ζητάμε τον χαρακτηρισμό του ως πειραματικό, διαθέτει ικανοποιητική κτιριακή υποδομή με άφθονα εποπτικά μέσα, χώρο για εγκατάσταση εργαστηρίου πληροφορικής και αίθουσες για διάφορες δραστηριότητες όπως φιλαναγνωσίας, πολιτιστικών- επιμορφωτικών εκδηλώσεων, εκθέσεων κ.λ.π.
Δεν έχει, ως σήμερα χαρακτηριστεί κάποιο σχολείο της Διεύθυνσης μας ως πειραματικό ή πρότυπο. Η αναγκαιότητα της λειτουργίας Π.Δ.Σ. υπήρξε απόρροια των ειδικών συνθηκών και παραμέτρων που έχουν διαμορφωθεί στην ευρύτερη κοινωνία του τόπου μας. Προς τούτο έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Πύργου. Επιπλέον για το ίδιο ζήτημα έχουν εκφραστεί θετικά οι κοινωνικοί και παραγωγικοί εταίροι της Ηλείας».