Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020 09:15

Εκτός σχεδίου δόμηση: Τι αλλάζει - Πώς θα χτίζονται οικόπεδα κάτω από τα 4 στρέμματα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Όλες οι προβλέψεις του πολεοδομικού και χωροταξικού νομοσχεδίου για την εξωαστική δόμηση, τα μεγάλα αυθαίρετα και την μεταφορά Συντελεστή Δόμησης

Διετή προθεσμία για να αξιοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους και να εκδώσουν οικοδομική άδεια σε οικόπεδα κάτω των 4 στρεμμάτων δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προχωρώντας στην θεσμοθέτηση της κατάργησης των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμησης. Παρά τα τείχη που υψώθηκαν τους προηγούμενους μήνες από μηχανικούς, πολίτες και βουλευτές όλων των κομμάτων για να αποσυρθεί η ρύθμιση, η κυβέρνηση με βελτιώσεις και σημειακές αλλαγές κατέθεσε χθες στην βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να σηκώσει τους κοινοβουλευτικούς τόνους τις επόμενες μέρες.

Η ρύθμιση, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις στον τομέα της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας, εκσυγχρονίζει το θεσμικό πλαίσιο, βάζει νέους κανόνες στη δόμηση και τις χρήσεις γης, ενεργοποιεί την μεταφορά συντελεστή δόμησης και την Τράπεζα Γης και παράλληλα εντάσσει στις προβλέψεις της διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά την τακτοποίηση των μεγάλων πολεοδομικών παραβάσεων.
Από τις σημαντικές αλλαγές του νομοσχεδίου είναι ότι δεν επέρχεται καμία τροποποίηση στην υφιστάμενη νομοθεσία για τα 4 στρέμματα καθώς η πολιτική ηγεσία σταθμίζοντας τις επιπτώσεις, αποφάσισε να αποσύρει την νομοθετική πρόταση για την κατηγοριοποίηση των δρόμων, από την οποία θα εξαρτόταν η δόμηση ενός οικοπέδου. «…το κράτος όπως καταδείχθηκε στη διαβούλευση, δημιούργησε την πεποίθηση στους ιδιοκτήτες από το 2003 ότι μπορούν να χτίζουν υπό συγκεκριμένους όρους και τώρα δεν είναι σε θέση να προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για τους δρόμους, χωρίς τη μεσολάβηση ενός χρονικού διαστήματος» σχολίαζαν χθες τις αλλαγές στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες παρεμβάσεις του νομοσχεδίου

Καταργείται από το 2023 η εκτός σχεδίου δόμηση σε οικόπεδα κάτω από τα 4 στρέμματα, ρύθμιση που αφορά γήπεδα επιφάνειας 750 τ.μ., με ελάχιστο «πρόσωπο» 10 μ. και ελάχιστο βάθος 15 μ., που υφίστανται από το 1962. Οικόπεδα 1.200 τ.μ., με ελάχιστο «πρόσωπο» 20 μ. και ελάχιστο βάθος 35 μ., που υφίστανται από το 1964. Επίσης ιδιοκτησίες 2.000 τ.μ. με ελάχιστο «πρόσωπο» 25 μ. και ελάχιστο βάθος 40 μ., που υφίστανται από το 1978 ή από το 1977. Στα οικόπεδα αυτά περιλαμβάνονται και όσα απώλεσαν την ελάχιστη αρτιότητα λόγω απαλλοτρίωσης αλλά και εκείνα που δεν έχουν αρτιότητα, αλλά είχαν δοθεί σε περιπτώσεις αναδασμών σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων.
Για τα ακίνητα αυτής της κατηγορίας προβλέπεται η χορήγηση προθεσμίας 2 ετών για την έκδοση της οικοδομικής άδειας, περίοδος για την οποία δεν θα υπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις που συνεπάγεται η έκδοση των σχετικών δικαιολογητικών (από δασαρχεία, αρχαιολογία κ.α).

Ταυτόχρονα όμως με τους γενικούς κανόνες ο νομοθέτης ανοίγει την δυνατότητα δόμησης και σε μικρότερα οικόπεδα κάτω των 4 στρεμμάτων στην περίπτωση που χαθεί η αρτιότητα, δίχως υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη (π.χ. λόγω απαλλοτρίωσης). Επίσης, θα δίνεται το δικαίωμα στο μέλλον, στους μελετητές των πολεοδομικών σχεδίων να κρίνουν κατά περίπτωση και να παρέχουν δικαίωμα δόμησης σε ακίνητα από δύο στρέμματα και πάνω.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι σε περιοχές όπου δεν υπάρχει κανένας πολεοδομικός σχεδιασμός (ΓΠΣ, ΠΔ κ.α), ο μέγιστος συντελεστής δόμησης θα ανέρχεται κατ’ αρχήν σε 0,18.

Αυτό σημαίνει ότι στα 4 στρέμματα θα χτίζει 180 τ.μ. από 200 τ.μ. που ισχύει σήμερα. Το μέγιστο ποσοστό κάλυψης ορίζεται σε 10% και ο μέγιστος αριθμός ορόφων σε δύο 2.
Οι οικοδομικές άδειες που θα εκδίδονται για τα συγκεκριμένα ακίνητα θα επιβαρύνονται με τέλος 5% επί του κόστους της οικοδομικής άδειας, το οποίο θα αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση δράσεων που θα αντισταθμίζουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από το γεγονός ότι δομούνται περιοχές που καταρχήν δεν προορίζονται για δόμηση.

Για όσα ακίνητα βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του 1923 που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, αλλά βρίσκονται εντός περιοχών στις οποίες καθορίζονται χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού, οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης θα πρέπει να συνάδουν με τα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τις χρήσεις γης στις περιοχές εντός σχεδίου στην ευρύτερη περιοχή.

Όσο για τους όρους δόμησης και τον συντελεστή δόμηση σε αυτά, θα είναι ευνοϊκότεροι έως και 10% από τους προβλεπόμενους στα οικόπεδα για τα οποία δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, σε καμιά περίπτωση όμως ευνοϊκότερη από τα εντός σχεδίου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι σε εκτός σχεδίου περιοχές οι οποίες θα ρυθμιστούν μέσω των Ειδικών Πολεδομικών Σχεδίων, θα μπορεί η αρτιότητα να ξεκινά από τα 2 στρέμματα, εάν κριθεί απαραίτητο από τον μελετητή.

Για τις τουριστικές εγκαταστάσεις σε περιοχές εκτός σχεδίου, δίχως να υπάρχει κάποιας μορφής πολεοδομικός σχεδιασμός, το ελάχιστο εμβαδόν διαμορφώνεται στα 8 στρέμματα. Όμως κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα εμβαδού 4 στρεμμάτων για την ανέγερση ξενοδοχειακών καταλυμάτων, εφόσον πληρούν ενεργειακά, περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά κριτήρια που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Οι αλλαγές στα αυθαίρετα

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω του νομοσχεδίου ρυθμίζει και θέματα της αυθαίρετης δόμησης, στην προσπάθειά του να μην δημιουργηθούν τετελεσμένα σε πολίτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες να τακτοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους ή που δεν φέρουν αποκλειστικά την ευθύνη της αυθαιρεσίας. Ειδικότερα εντάσσει στην κατηγορία 4 και εξαιρεί οριστικά της κατεδάφισης τις εξής περιπτώσεις:

-αυθαίρετους ανοικτούς εξώστες ή τμήματά τους που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο.

-αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα 50 τ.μ. σε συνολική δόμηση.

-κατασκευές που έγιναν βάσει νόμιμης οικοδομικής άδειας, όταν συντελέστηκαν επί ακινήτου που κατόπιν κατατμήθηκε, και υπερβαίνουν την προβλεπόμενη δόμηση και κάλυψη, όπως αυτή υπολογίζεται επί του ακινήτου που διαμορφώθηκε μετά την κατάτμηση. (Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από 20 εκ.)

Παράλληλα αναστέλλονται οι κυρώσεις για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις της Κατηγορίας 5 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες:

- κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας

-ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού,

-ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής

- ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης και

-ακίνητα που μεταβιβάζονται στην ΕΤΑΔ.

Ανασταίνεται η μεταφορά ΣΔ

Το ΥΠΕΝ δίνει λύσεις και στο θέμα της μεταφοράς συντελεστή δόμησης με βάση τη σχετική νομολογία του ΣτΕ. Συγκεκριμένα:

- Προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χωροθέτηση των Ζωνών Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ). Η μεταφορά συντελεστή δόμησης δεν θα γίνεται άναρχα, αλλά μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές και με ξεκάθαρους κανόνες. Αποκλείεται η νομιμοποίηση αυθαιρέτων μέσω της μεταφοράς συντελεστή δόμησης.

- Δημιουργείται ο μηχανισμός, της Ψηφιακής Τράπεζα Γης, που θα επιτρέπει την αποδοχή και προσφορά συντελεστή δόμησης ψηφιακά, γρήγορα και απρόσωπα, χωρίς αυτός να γίνεται αντικείμενο συναλλαγής.

- Υλοποιείται η δυνατότητα αποζημίωσης των ιδιοκτητών διατηρητέων κτιρίων μέσω της μεταφοράς συντελεστή δόμησης. Μέχρι σήμερα, οι ιδιοκτήτες αυτοί επωμίζονται μονομερώς το αυξημένο κόστος συντήρησης αυτών των κτιρίων και ταυτόχρονα δεν μπορούν να επωφεληθούν από τους συντελεστές δόμησης που ισχύουν στις όμορες περιοχές. Με την προβλεπόμενη ρύθμιση, προστατεύονται και η πολιτιστική κληρονομικά και η ιδιοκτησία, καθώς μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης οι ιδιοκτήτες διατηρητέων αποζημιώνονται για τους περιορισμούς στην αξιοποίηση της περιουσίας τους.

- Τίθενται οι βάσεις για να δημιουργηθούν οι προβλεπόμενοι από τα πολεοδομικά σχέδια κοινόχρηστοι χώροι. Και αυτό γιατί μέσω των προσφορών που θα προκύψουν από τις ΖΥΣ μπορούν να εξευρεθούν πόροι για την αποζημίωση ιδιοκτητών δεσμευμένων και μη αξιοποιούμενων μέχρι σήμερα ιδιοκτησιών.

- ‘Οποιος αγοράζει συντελεστή οφείλει να καταβάλει στον δήμο ένα επιπλέον 5% που θα προορίζεται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.

Xωρίς πρόστιμα οι εκπρόθεσμοι στο Κτηματολόγιο για 6 μήνες

Ενεργοποιείται, με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί εντός 6 μηνών για να δοθεί επαρκής χρόνος συμμόρφωσης στους ιδιοκτήτες, το πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης ακινήτου και πλέον ορίζεται ότι το πρόστιμο αυτό θα εξαρτάται όχι μόνο από την αξία του ακινήτου, αλλά και από το χρόνο της καθυστέρησης. Το ύψος του εν λόγω προστίμου θα κυμαίνεται από τα 300 στα 2000 ευρώ ανάλογα με την αξία του ακινήτου και θα προσαυξάνεται ανάλογα με τη χρονική καθυστέρηση της δήλωσης. Είναι ένα μέτρο για να ολοκληρωθεί επιτέλους η κτηματογράφηση στη χώρα μας.

Επίσης, στο νομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση με την οποία δίνεται παράταση για ένα έτος στις οριστικές εγγραφές στο Κτηματολόγιο για τις 297 περιοχές της χώρας στις οποίες η κτηματογράφηση ξεκίνησε πριν το 2006. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ως τις 31/12/2021, και λαμβάνοντας υπόψιν τις συνέπειες και τις δυσκολίες που έχει προκαλέσει η πανδημία, να γλιτώσουν τον χαρακτηρισμό της περιουσίας τους ως αγνώστου ιδιοκτήτη.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020 09:19

Σχετικά Άρθρα

  • Δήμος Πύργου: Χορήγηση αδειών χρήσης κοινόχρηστων χώρων
    Δήμος Πύργου: Χορήγηση αδειών χρήσης κοινόχρηστων χώρων

    Παρακαλούνται οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιποί επαγγελματίες, οι οποίοι καταλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους, να προσέλθουν άμεσα στην Οικονομική Υπηρεσία, το αργότερο έως 2/10/2024, για την έκδοση της απαιτούμενης άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, προς αποφυγήν δυσάρεστων καταστάσεων, ενόψει της συνέχισης των τακτικών ελέγχων από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.

    Στην γραπτή ανακοίνωση της αρμόδιας υπηρεσίας που υπογράφεται από τον Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Θεοδώρου αναφέρεται μεταξύ άλλων τα εξής:

    «Επισημαίνουμε σε όλους, δε, ότι πρέπει να περιορίζεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή άλλων κινητών πραγμάτων εντός του παραχωρηθέντος και αποτυπωθέντος, στο τοπογραφικό τους διάγραμμα, κοινόχρηστου χώρου, διαφορετικά θα υποστούν τις προβλεπόμενες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ευρωεκλογές 2024: Τι ισχύει με την εκλογική άδεια των εργαζομένων
    Ευρωεκλογές 2024: Τι ισχύει με την εκλογική άδεια των εργαζομένων

    Οι εργαζόμενοι ψηφοφόροι δικαιούνται ειδική άδεια για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος κατά τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024.

    Βάσει της εκλογικής νομοθεσίας, σε περίπτωση διεξαγωγής εκλογών, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές, για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των εργαζομένων τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημοσίου τομέα.

    Η άδεια αυτή δεν συμψηφίζεται με την κανονική ή άλλης μορφής άδεια.

    Σε περίπτωση που συμπέσουν οι εκλογές στο διάστημα της αδείας, διακόπτεται η άδεια, χορηγούνται οι ημέρες ειδικής αδείας εκλογών και η κανονική άδεια συνεχίζεται μετά την ειδική άδεια εκλογών.

    Βάσει των υπουργικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί κατά τις τελευταίες εκλογικές διαδικασίες, ο αριθμός των ημερών άδειας εξαρτάται από την απόσταση την οποία θα πρέπει να διανύσει ο εργαζόμενος ψηφοφόρος.

    Για εργαζόμενους με πενθήμερο:

    • από 200 - 400 χλμ., μια εργάσιμη ημέρα
    • από 401 και πάνω, δύο εργάσιμες ημέρες
    • για τα νησιά μέχρι 3 ημέρες

    Για εργαζόμενους με εξαήμερο:

    • από 100 - 200 χλμ., μια εργάσιμη ημέρα
    • από 201 - 400 χλμ., δύο εργάσιμες ημέρες
    • από 401 και πάνω, τρεις εργάσιμες ημέρες
    • για τα νησιά μέχρι 3 ημέρες

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τι ισχύει για την άδεια σχολικής παρακολούθησης - Πόσες μέρες δικαιούνται οι γονείς
    Τι ισχύει για την άδεια σχολικής παρακολούθησης - Πόσες μέρες δικαιούνται οι γονείς

    Διευκρινίσεις σχετικά με τη χορήγηση από τον εργοδότη άδειας σχολικής παρακολούθησης για τους γονείς παιδιών, μέχρι 18 ετών, τα οποία παρακολουθούν μαθήματα στοιχειώδους ή μέσης εκπαίδευσης, δίνει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), μέσω του Κέντρου Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων (www.kepea.gr), ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

    Συγκεκριμένα, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας:

    • Δικαιούχοι της άδειας σχολικής παρακολούθησης των παιδιών και, εν γένει, της παρουσίας τους στο σχολείο είναι όλοι οι εργαζόμενοι γονείς, πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
    • Η διάρκεια της άδειας είναι μέχρι τέσσερις εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.
    • Η άδεια σχολικής παρακολούθησης χορηγείται αυτοτελώς για κάθε παιδί που είναι μαθητής-μαθήτρια, ανεξάρτητα από το εάν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι και ανεξάρτητα από τον αριθμό των εργαζομένων στην επιχείρηση.
    • Η άδεια χορηγείται χωρίς περικοπή των αποδοχών και δεν συμψηφίζεται με τις άλλες άδειες που χορηγούνται στους εργαζόμενους.
    • Οι εργαζόμενοι γονείς δικαιούνται να απουσιάζουν ορισμένες ώρες ή ολόκληρη την ημέρα.
    • Εφόσον και οι δύο γονείς εργάζονται, αποφασίζουν ποιος από τους δύο θα κάνει χρήση της άδειας αυτής ή, εφόσον επιθυμούν την από κοινού της χρήση, αποφασίζουν και ενημερώνουν με υπεύθυνη δήλωσή τους για πόσο χρόνο ο καθένας θα κάνει χρήση της άδειας, που, πάντως, δεν μπορεί συνολικά να υπερβαίνει τις τέσσερις ημέρες συνολικά και για τους δύο γονείς.
    • Εφόσον ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, βάσει νόμου, Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) ή κανονισμών εργασίας, εφαρμόζονται αυτές.
    • Στη στοιχειώδη εκπαίδευση ανήκει και το νηπιαγωγείο, η φοίτηση στο οποίο, με βάση τον νόμο, είναι πλέον διετής για τα νήπια, που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων ετών.
    • Η άδεια σχολικής παρακολούθησης μπορεί να χορηγείται και κατά την ημέρα του αγιασμού, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς και κατά τις ημέρες των σχολικών εορτών ή εκδηλώσεων, επειδή ο γονέας μπορεί να ενημερωθεί και κατά τις ημέρες αυτές για θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του σχολείου, για τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίδοση του παιδιού, ενώ μπορεί να ενημερώσει και να συζητήσει γενικότερα θέματα ή προβλήματα που αφορούν τη φοίτηση, τη συμπεριφορά, την ένταξη του παιδιού στη σχολική μονάδα ή την αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά, ζητήματα που είναι επίσης πολύ σημαντικά για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξή του και υγεία.
    • Την εν λόγω άδεια δικαιούνται και οι γονείς παιδιών με αναπηρία, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους, που φοιτούν σε δομή ειδικής εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας ή είναι ενταγμένα και παρακολουθούν προγράμματα σε Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρίες, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες και ειδικά εκπαιδευτήρια.

    Παράλληλα, τα σωματεία, τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και οι Ομοσπονδίες δύναμης της ΓΣΕΕ, τονίζουν ότι είναι σε επαγρύπνηση για τις καταγγελίες των εργαζομένων.

    Επιπλέον, η ΓΣΕΕ σημειώνει ότι θα συνεχίσει να έχει στη διάθεση των συνδικάτων και των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια για κάθε ζήτημα πληροφόρησης, στήριξης και συλλογικής δράσης, το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ (ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ) (www.kepea.gr) και το Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης & Συμβουλευτικής Εργαζομένων και Ανέργων του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ)(https://www.inegsee.gr/diktio-ipiresion-pliroforisis-simvouleftikis-ergazomenon-anergon/).

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Αμπέλι: Πώς θα κατανεμηθούν οι νέες άδειες φύτευσης
    Αμπέλι: Πώς θα κατανεμηθούν οι νέες άδειες φύτευσης

    Χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων σε όλους τους επιλέξιμους παραγωγούς και για όλη την αποδεκτή έκταση

    Ολοκληρώθηκε η διαδικασία χορήγησης αδειών νέων φυτεύσεων αμπελιού για το 2023, καθώς και η βαθμολογία για τα αγροτεμάχια ανά περιφέρεια και το ποσοστό της αποδεκτής έκτασης.

    Ειδικότερα, για τις περιφέρειες Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Κρήτη, Ιόνια Νησιά και Ήπειρος καθώς και για τις περιφέρειες Αττικής, Στ. Ελλάδας χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων σε όλους τους επιλέξιμους παραγωγούς και για όλη την αποδεκτή έκταση, λαμβάνοντας υπόψη τη διαθέσιμη χορηγούμενη έκταση 1%.

    Για την περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης, χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς, των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία 5,5 και για όλη την αποδεκτή τους έκταση.

    Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία 5,5 για όλη την αποδεκτή τους έκταση. Για τα αγροτεμάχια που συγκέντρωσαν βαθμολογία 4,5 χορηγείται άδεια που αντιστοιχεί σε ποσοστό 35% της αποδεκτής τους έκτασης.

    Για την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία 7 και 6,5 και για όλη την αποδεκτή τους έκταση.

    Για την περιφέρεια Θεσσαλίας χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία από 5,5 έως 4,5 για όλη την αποδεκτή τους έκταση. Για τα αγροτεμάχια που συγκέντρωσαν βαθμολογία 4,45 χορηγείται άδεια που αντιστοιχεί σε ποσοστό 80% της αποδεκτής τους έκτασης

    Για την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία 7 έως και 2,75 για όλη την αποδεκτή τους έκταση. Για τα αγροτεμάχια που συγκέντρωσαν βαθμολογία 2,5 χορηγείται άδεια που αντιστοιχεί σε ποσοστό 50% της αποδεκτής τους έκτασης.

    Για την περιφέρεια Πελοποννήσου χορηγούνται άδειες νέων φυτεύσεων στους επιλέξιμους παραγωγούς των οποίων τα αγροτεμάχια συγκέντρωσαν βαθμολογία 6 για όλη την αποδεκτή τους έκταση. Για τα αγροτεμάχια που συγκέντρωσαν βαθμολογία 5 χορηγείται άδεια που αντιστοιχεί σε ποσοστό 28% της αποδεκτής τους έκτασης.

    Πηγή: In.gr

  • Πώς μεταβιβάζεται η ειδική άδεια μητρότητας στον πατέρα
    Πώς μεταβιβάζεται η ειδική άδεια μητρότητας στον πατέρα

    Οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη μεταβίβαση της ειδικής άδειας προστασίας μητρότητας εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα από τη μητέρα στον πατέρα του παιδιού, ρυθμίζει η απόφαση του υπουργείου Εργασίας.

    Συγκεκριμένα, η ρύθμιση προβλέπει ότι η μητέρα δικαιούται να μεταβιβάσει έως 7 μήνες από την ειδική άδεια προστασίας μητρότητας προς τον πατέρα, αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις με πλήρη ή μερική απασχόληση.

    Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η μεταβίβαση της ειδικής άδειας και παροχής στον πατέρα προϋποθέτει να είναι η μητέρα του παιδιού δικαιούχος αυτών, χωρίς να απαιτείται να έχει η ίδια κάνει χρήση τμήματος αυτής προηγουμένως.

    Η μητέρα επιλέγει πώς θα ασκήσει το δικαίωμά της και ειδικότερα αν θα κάνει η ίδια χρήση του συνόλου της ειδικής άδειας μητρότητας (9 μήνες) ή αν θα μεταβιβάσει τμήμα του δικαιώματός της ειδικής άδειας και παροχής προστασίας της μητρότητας έως επτά (7) μηνών στον πατέρα του παιδιού.

    Η μητέρα μπορεί επίσης να καθορίσει διαστήματα που θα κάνει χρήση της ειδικής άδειας η ίδια εναλλακτικά με τον πατέρα του τέκνου. Δεν ενδιαφέρει η σειρά που οι γονείς θα κάνουν χρήση της άδειας συμπληρωματικά μεταξύ τους. Με άλλα λόγια, η μητέρα μπορεί να ασκήσει πρώτη τμήμα του ως άνω δικαιώματος και να μεταβιβάσει το υπόλοιπο στον πατέρα, έως του ορίου των επτά μηνών.

    Εναλλακτικά, ο πατέρας μπορεί πρώτος να κάνει χρήση τμήματος της ειδικής άδειας και της παροχής που του μεταβιβάσθηκε από τη μητέρα, έως και 7μηνών και στη συνέχεια η μητέρα να ασκήσει η ίδια το υπόλοιπο του δικαιώματός της μέχρι και τη συμπλήρωση των εννέα μηνών της άδειας ή και αντιστρόφως. Η κατανομή διαστημάτων της άδειας και παροχής, κατόπιν μεταβίβασης μπορεί να γίνει συνεχόμενα και συμπληρωματικά μεταξύ των γονέων και για περισσότερες από μία εναλλαγές.

    Η μητέρα αποφασίζει για το εάν θα μεταβιβάσει η όχι την άδεια μητρότητας. Η μεταβίβαση γίνεται με υπεύθυνη δήλωση στη ΔΥΠΑ μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (κλικ εδώ), όπου αναφέρονται :

    α) το ονοματεπώνυμο, ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ του πατέρα,

    β) το/τα διάστημα/τα της άδειας που έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει η ίδια,

    γ) το/τα διάστημα/τα της άδειας που μεταβιβάζει στον πατέρα συνολικής διάρκειας έως επτά ημερολογιακών μηνών.

    Η υπεύθυνη δήλωση μπορεί να τροποποιηθεί με νεότερη δήλωση της μητέρας.

    Η χορήγηση της άδειας στον πατέρα έπειτα από μεταβίβαση σε αυτόν μπορεί να γίνει αμέσως μετά τη λήξη της άδειας μητρότητας (τοκετού και λοχείας) της μητέρας, είτε αμέσως μετά τη λήξη της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο αδείας από την μητέρα ή από τον πατέρα, ως ισχύουν κάθε φορά, είτε ακόμη μετά τη λήξη της ετήσιας κανονικής άδειας του πατέρα ή της μητέρας, εφόσον τα διαστήματα των ανωτέρω αδειών είναι συνεχόμενα. Η ετήσια άδεια της μητέρας ή του πατέρα χορηγείται υποχρεωτικά πριν την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας σε περίπτωση που με βάση τις ετήσιες προθεσμίες κινδυνεύει να χαθεί.

    Οι μητέρες, οι οποίες ήδη σήμερα και από 25/11/2022, χρόνο έναρξης ισχύος του ν. 4997/2022, κάνουν χρήση της ειδικής άδειας, μπορούν να μεταβιβάσουν στον πατέρα το δικαίωμα για όσο χρόνο απομένει μέχρι τη συμπλήρωση των εννέα (9) μηνών.

    Η άδεια χορηγείται στον εργαζόμενο, έπειτα από αίτησή του προς τον εργοδότη, τον οποίο οφείλει να προειδοποιήσει εγγράφως έναν μήνα πριν. Η προθεσμία αυτή δεν ισχύει εφόσον η μητέρα που μεταβιβάζει το δικαίωμά της στον πατέρα έχει υπόλοιπο ειδικής άδειας μικρότερο των δυο μηνών. Ο εργαζόμενος μπορεί να διακόψει την ειδική άδεια με έγγραφη συμφωνία του εργοδότη. Σε αυτή την περίπτωση το υπόλοιπο της άδειας δεν μεταφέρεται σε άλλη χρονική περίοδο αλλά μπορεί να χορηγηθεί και πάλι στη μητέρα.

    Ο χρόνος απουσίας του εργαζόμενου από την εργασία του κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τον υπολογισμό της ετήσιας κανονικής άδειας, της προϋπηρεσίας για τον καθορισμό της αμοιβής και της αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης αλλά και κάθε δικαιώματος που απορρέει από τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.

    Ο εργαζόμενος πατέρας που κάνει χρήση της ειδικής άδειας δικαιούται όλες τις παροχές και τις συνέπειες ως προς την ασφαλιστική κάλυψη όπως και η μητέρα. Τονίζεται ότι εφαρμόζονται στον πατέρα όλες οι γενικές και ειδικές διατάξεις που αφορούν στην ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας με τον ίδιο τρόπο που εφαρμόζονται και στην μητέρα εργαζόμενη που ασκεί το ίδιο δικαίωμα, ιδίως όσον αφορά στην προστασία και στην διατήρηση της απασχόλησής του και των όρων εργασίας του, την επιστροφή του στην ίδια θέση εργασίας ή σε ισοδύναμη θέση εργασίας, με όχι λιγότερο ευνοϊκούς επαγγελματικούς όρους και συνθήκες και να επωφεληθεί από οποιαδήποτε βελτίωση των συνθηκών εργασίας την οποία θα εδικαιούτο κατά την απουσία του.

    Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας που μεταβιβάζεται στον πατέρα καταβάλλει σε αυτόν την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας, εφόσον ο ίδιος βρίσκεται σε ενεργή εργασιακή σχέση. Το καταβαλλόμενο στον πατέρα εργαζόμενο ποσό επιδότησης είναι αυτό το οποίο θα ελάμβανε η ίδια η μητέρα εργαζόμενη σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που προβλέπει ότι κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας η ΔΥΠΑ καταβάλλει στην εργαζόμενη μητέρα μηνιαίως ποσό ίσο με τον κατώτατο μισθό, όπως κάθε φορά καθορίζεται, καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας με βάση το προαναφερόμενο ποσό.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σε ισχύ η άδεια πατρότητας 14 ημερών – Ολες οι γονικές άδειες που δικαιούστε
    Σε ισχύ η άδεια πατρότητας 14 ημερών – Ολες οι γονικές άδειες που δικαιούστε

    Άδεια πατρότητας διάρκειας 14 ημερών δικαιούνται για πρώτη φορά να λαμβάνουν οι πατέρες παιδιών που γεννήθηκαν από τις 19 Ιουνίου 2021 (ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης), ενώ από την ίδια ημερομηνία ενεργοποιείται η επιδότηση από τη ΔΥΠΑ για τις γονικές άδειες.

    Διαβάστε περισσότερα στην imerisia.gr

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Σε ισχύ η άδεια πατρότητας 14 ημερών - Δείτε ποιες γονικές άδειες δικαιούστε
    Σε ισχύ η άδεια πατρότητας 14 ημερών - Δείτε ποιες γονικές άδειες δικαιούστε

    Σήμερα εκδόθηκε η εγκύκλιος - Απαγορεύεται η απόλυση εργαζόμενου επειδή πήρε άδεια ή ευέλικτη ρύθμιση

    Άδεια πατρότητας διάρκειας 14 ημερών δικαιούνται για πρώτη φορά να λαμβάνουν οι πατέρες παιδιών που γεννήθηκαν από τις 19 Ιουνίου 2021 (ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης) ενώ από την ίδια ημερομηνία ενεργοποιείται η επιδότηση από τον ΟΑΕΔ για τις γονικές άδειες.
    Οι νέες διατάξεις του νόμου 4808/2021 για την «Προστασία της Εργασίας» που θεσπίζουν νέες άδειες για τους εργαζόμενους γονείς και φροντιστές τίθενται άμεσα σε εφαρμογή μετά την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου.
    Η εγκύκλιος που εκδόθηκε σήμερα παρέχει διευκρινίσεις και οδηγίες για την χορήγηση των νέων αδειών σε γονείς και φροντιστές, μεταξύ άλλων για την άδεια πατρότητας, τις γονικές άδειες, την άδεια φροντιστή, το δικαίωμα απουσίας για λόγους ανωτέρας βίας, τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας για γονείς, την επέκταση στην υιοθεσία σειράς αδειών που δικαιούνται οι φυσικές μητέρες. Η εγκύκλιος περιλαμβάνει ακόμη επεξηγήσεις για την προστασία από την απόλυση, γονέων που ζήτησαν ή έλαβαν τις άδειες αυτές καθώς και για το καθεστώς ελέγχου εφαρμογής των νέων διατάξεων.
    Σε δήλωσή του ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει: «Ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας τίθεται σε εφαρμογή. Με τις ρυθμίσεις για τις νέες άδειες που δικαιούνται γονείς και φροντιστές γίνονται σημαντικά βήματα για τη συμφιλίωση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή. Μέσα στον Ιούλιο θα εκδοθεί η πλειονότητα των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπει ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας και μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχουν κλείσει σχεδόν όλα τα θέματα. Παράλληλα, θα προχωρήσουν οι δύο μεγάλες παρεμβάσεις, δηλαδή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και η νέα Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή Επιθεώρηση Εργασίας».
    Οι νέες άδειες που θεσμοθετούνται ή επεκτείνονται έχουν ως εξής:
    Άδεια πατρότητας, 14 ημέρες με αποδοχές: Η άδεια αυτή χορηγείται συνολικά ή τμηματικά σύμφωνα με την αίτηση του εργαζόμενου ως εξής είτε: α) είτε ο εργαζόμενος λαμβάνει δύο (2) ημέρες άδειας πριν την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες που συνδέονται με την εγκυμοσύνη και τον τοκετό, οπότε στην περίπτωση αυτή, οι υπόλοιπες δώδεκα (12) ημέρες, χορηγούνται, συνολικά ή τμηματικά, άμεσα λόγω της γέννησης του τέκνου, εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία γέννησης είτε β) χορηγείται το σύνολο των ημερών αδείας μετά την ημερομηνία γέννησης. Την άδεια δικαιούται κάθε εργαζόμενος πατέρας, χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση και ανεξάρτητα από την οικογενειακή του κατάσταση. Υπενθυμίζεται ότι η άδεια πατρότητας με το προηγούμενο καθεστώς ήταν δύο ημέρες. Σύμφωνα με μεταβατική διάταξη, που εξειδικεύεται με την εγκύκλιο, όσοι πατέρες έχουν λάβει τις δύο ημέρες άδειας δικαιούνται τις επιπλέον (μέχρι 12) ημέρες έως ότου συμπληρωθεί ένας μήνας από τη γέννηση του τέκνου.
    Γονική άδεια διάρκειας 4 μηνών: χορηγείται συνεχόμενα ή τμηματικά και για τους δύο γονείς με επίδομα από τον ΟΑΕΔ για τους δύο πρώτους μήνες, ίσο με τον κατώτατο μισθό. Μόνη προϋπόθεση είναι η επί 1 έτος απασχόληση του εργαζόμενου στον ίδιο εργοδότη. Αν υπάρχουν περισσότερα παιδιά, οι γονείς έχουν δικαίωμα να πάρουν άδεια και για αυτά, εφόσον από τη λήξη της άδειας που δόθηκε για το προηγούμενο παιδί μεσολάβησε ένας χρόνος πραγματικής απασχόλησης στον ίδιο εργοδότη. Κατ’ εξαίρεση, γονείς διδύμων, τριδύμων ή και περισσότερων πολύδυμων τέκνων δικαιούνται να λάβουν τη γονική άδεια για κάθε παιδί ξεχωριστά, διακεκομμένα ή και συνεχόμενα, χωρίς να μεσολαβήσει ένας χρόνος πραγματικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου ηλικίας έως οκτώ ετών, η γονική άδεια χορηγείται από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια. Έπειτα από αίτηση του εργαζόμενου η γονική άδεια μπορεί να χορηγείται εναλλακτικά με τη μορφή μειωμένου ημερήσιου ωραρίου ή σε ημέρες άδειας, χωρίς να θίγεται το δικαίωμα του εργαζόμενου να λάβει το επίδομα γονικής άδειας. Σύμφωνα με μεταβατική διάταξη, ο ΟΑΕΔ υποχρεούται να καταβάλει το επίδομα της γονικής άδειας και στους γονείς που έλαβαν την άδεια με βάση το προηγούμενο πλαίσιο (που δεν προέβλεπε επίδομα) εφόσον η άδεια αυτή δεν είχε λήξει στις 19 Ιουνίου 2021, ημερομηνία που τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος.
    Άδεια φροντιστή: η άδεια (άνευ αποδοχών) χορηγείται για την κάλυψη σημαντικών αναγκών ή φροντίδας συγγενών ή άλλων προσώπων που κατοικούν στο ίδιο νοικοκυριό, για σοβαρό ιατρικό λόγο. Προϋπόθεση είναι η συμπλήρωση 6 μηνών εργασίας και η διάρκεια της άδειας είναι έως 5 ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.
    – Θεσμοθετείται δικαίωμα απουσίας του γονέα ή φροντιστή έως δύο φορές το χρόνο και για μία ημέρα κάθε φορά για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. ασθένεια ή ατύχημα του παιδιού ή του προσώπου που χρήζει φροντίδας η οποία βεβαιώνεται με ιατρική γνωμάτευση). Η άδεια είναι με αποδοχές.
    Γονείς παιδιών έως 12 ετών και φροντιστές δικαιούνται να ζητούν ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (όπως τηλεργασία, ευέλικτο ωράριο εργασίας ή μερική απασχόληση) με προϋπόθεση ο εργαζόμενος να έχει συμπληρώσει έξι μήνες εργασίας στον ίδιο εργοδότη.
    Με άλλες διατάξεις του νόμου, εξομοιώνονται τα δικαιώματα των εργαζομένων που υιοθετούν τέκνο έως οκτώ ετών με τις φυσικές μητέρες (μεταγενέθλιο τμήμα της άδειας μητρότητας, ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας), θεσπίζεται άδεια εργαζομένων γυναικών για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ενώ συμπληρώνεται, κωδικοποιείται και βελτιώνεται το πλαίσιο για τη χορήγηση σειράς αδειών που προέβλεπε ήδη η νομοθεσία (όπως οι άδειες φροντίδας τέκνου, παρακολούθησης σχολικής επίδοσης, γάμου, προγεννητικών εξετάσεων, ασθένειας παιδιού, σοβαρών νοσημάτων, νοσηλείας, κ.ά.)
    Τέλος, προβλέπεται ρητά ότι η απόλυση εργαζόμενου, επειδή ζήτησε ή έλαβε άδεια ή ευέλικτη ρύθμιση απαγορεύεται και είναι άκυρη ενώ σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης ισχύει η αντιστροφή του βάρους της απόδειξης. Δηλαδή ο εργοδότης θα πρέπει να αποδείξει στο δικαστήριο ότι η απόλυση έγινε για άλλους λόγους.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Συγκεκριμένες προτάσεις στη Βουλή από τον Μιχάλη Κατρίνη για να λυθεί οριστικά το ζήτημα των αυθαιρέτων στην Ηλεία
    Συγκεκριμένες προτάσεις στη Βουλή από τον Μιχάλη Κατρίνη για να λυθεί οριστικά το ζήτημα των αυθαιρέτων στην Ηλεία

    Στην συνεδρίαση της επιτροπής Οικονομικών της Βουλής τοποθετήθηκε ο Ηλείος βουλευτής Μιχάλης Κατρίνης, ζητώντας την ξεκάθαρη και οριστική επίλυση της εκκρεμότητας με τα αυθαίρετα κτίσματα στον νομό Ηλείας, τα οποία μπορούν να εξαγοραστούν με βάση το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου.

    Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ-ο οποίος ζήτησε και έλαβε τον λόγο κατ’ εξαίρεση για να τονίσει την σημασία που έχει η επίλυση του θέματος για πολλούς Ηλείους-πρότεινε συγκεκριμένες τροποποιήσεις-βελτιώσεις, με βάση τα όσα τόνισε ο σύλλογος οικιστών Ζαχάρως στην ακρόαση φορέων στη Βουλή και σημείωσε με υπόμνημά του ο σύλλογος οικιστών Σπιάτζας-Καβουρίου, θέσεις τις οποίες έχει υποστηρίξει και η σημερινή δημοτική αρχή του Πύργου.

    Ο κ. Κατρίνης έκανε αναφορά στους σεισμούς του 1993 και το υπ.αριθμΥΚ32237/5-7-1993 έγγραφο του ΥΠΕΧΩΔΕ που έδινε τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης των αυθαίρετων κτισμάτων σε Κατάκολο-Σπιάτζα, ώστε να στεγάσουν τους σεισμόπληκτους κατοίκους του Πύργου, οι οποίοι έμειναν εκεί για αρκετό χρονικό διάστημα και μέχρι να αποκατασταθεί το σπίτι τους στον Πύργο που είχε υποστεί σοβαρές ζημιές.

    ‘’Κτίσματα τα οποία χρησίμευσαν για αρκετό χρονικό διάστημα ως κύριες κατοικίες και ηλεκτροδοτήθηκαν με βάση απόφαση του κράτους, ώστε να εξυπηρετήσουν το σκοπό της κύριας διαμονής των σεισμόπληκτων Πυργιωτών, δεν μπορεί να μην περιλαμβάνονται στις διατάξεις του νομοσχεδίου που λύνει το θέμα των αυθαιρέτων’’ τόνισε ο Ηλείος βουλευτής, ζητώντας να περιληφθεί σχετική διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους αυτών των ακινήτων-που δε διαθέτουν τίτλους- να εξαγοράσουν το ακίνητο, εφοσον περιλαμβάνονται σε αυτές τις περιπτώσεις που σχετίζονται με το σεισμό του 1993 ή μετακινήθηκαν στις περιοχές αυτές μετά τον σεισμό του 1993 και να μην ισχύει ο περιοριστικός όρος της ύπαρξης του κτίσματος ως το 1981. Εναλλακτικά, προτάθηκε και συζητήθηκε η δυνατότητα να εξαγοράζεται το ακίνητο, αρκεί η ημερομηνία αίτησης εξαγοράς να απέχει 30 χρόνια από την κατασκευή του κτίσματος (δηλαδή αν γίνει η αίτηση το 2025, να έχει κτιστεί το ακίνητο ως το 1995 κ.ο.κ.)

    Επιπλέον, ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ πρότεινε να τροποποιηθεί το άρθρο 9 και να δοθεί η δυνατότητα να δηλωθεί το ακίνητο και το κτίσμα ως κύρια κατοικία στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του έτους υποβολής της αίτησης εξαγοράς (δηλαδή το 2023, 2024 κοκ) και όχι του προηγούμενου του έτους υποβολής όπως ίσχυε, αφού οι σχετικές δηλώσεις δεν μπορούν να τροποποιηθούν.

    Το επιχείρημα αυτό ενισχύει το γεγονός ότι λόγω της πανδημίας πολλές οικογένειες εγκαταστάθηκαν στα κτίσματα σε αυθαίρετα ακίνητα, χωρίς να προλάβουν ή να προνοήσουν να το δηλώσουν, χρησιμοποιούν δε αυτά τα κτίσματα ως κύρια, πλέον, κατοικία τους.

    Σε αυτό το αίτημα του κ. Κατρίνη και του συλλόγου οικιστών Ζαχάρως, ο υφυπουργός κ. Βεσυρόπουλος ανταποκρίθηκε θετικά και αναμένεται να κατατεθεί η σχετική νομοτεχνική βελτίωση στην αυριανή συζήτηση στην ολομέλεια.

    ‘’Το ζήτημα των αυθαιρέτων στην Ηλεία πρέπει να λυθεί οριστικά και να δοθεί η δυνατότητα-εντός των συνταγματικά επιτρεπτών ορίων-να εξαγοράσουν τα ακίνητα αυτά οι πολίτες που μένουν σε αυτά, πολλά από τα οποία χρησιμεύουν και ως κύρια κατοικία λόγω της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.

    Σε αυτή την κατεύθυνση, δίνω τη μάχη στη Βουλή ώστε οι διατάξεις που τελικά θα ψηφιστούν να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες περιπτώσεις συμπολιτών μας στην Ηλεία, να έχουν και αυτοί το δικαίωμα εξαγοράς του ακινήτου.

    Γιατί τελικά η πολιτική πρέπει να δίνει λύσεις..’’

    Στην ίδια συνεδρίαση, ο Μιχάλης Κατρίνης -μετά από συνεννόηση με τις δημοτικές αρχές Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου- πρότεινε να παραταθεί η απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τα πυρόπληκτα αγροτεμάχια και κτίσματα της Ηλείας (πυρκαγιές του 2021) και για τα έτη 2024-2025, λόγω της δυσκολίας των αγροτών να επιβιώσουν με τις αγροτικές τους εκτάσεις (κυρίως ελαιοκαλλιέργειες), οι οποίες δεν αποδίδουν παραγωγικά τουλάχιστον μέχρι το 2026, λόγω της μεγάλης καταστροφής.

    Με βάση το νομοσχέδιο, η απαλλαγή καταβολής του ΕΝΦΙΑ για τα πυρόπληκτα ακίνητα (στους δήμους Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου) παρατείνεται για το 2023.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς