Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2021 21:37

Έκτακτη κρατική οικονομική ενίσχυση στην Εκκλησία με σφραγίδα Κεραμέως

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σύμφωνα με την τροπολογία που θα ψηφιστεί στη Βουλή, η έκτακτη επιχορήγηση θα είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη - Δεν αποσαφηνίζεται το συνολικό ποσό.

Έκτακτη επιχορήγηση για την ενίσχυση του φιλανθρωπικού έργου της Εκκλησίας και την κάλυψη έκτακτων αναγκών της λόγω κορονοϊού προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσαν στη βουλή οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Το ύψος της επιχορήγησης που θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως δεν αποκαλύπτεται το ύψος της επιχορήγησης αυτής.

Σύμφωνα με την τροπολογία που θα ψηφιστεί στη Βουλή, η εφάπαξ επιχορήγηση θα είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο.

Εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδος, θα επωφεληθούν η Εκκλησία της Κρήτης, οι Ιερείς Μητροπόλεις Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος, τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα και τα Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα του Ν. 4301/2014.

Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις ανά δικαιούχο και τα λοιπά διαδικαστικά θέματα, θα καθοριστούν από Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται για ένα χρόνο η κατ' εξαίρεση πρόσληψη σε θέσεις ιεροδιδασκάλων, Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας που είναι απόφοιτοι των Ιεροσπουδαστηρίων Εχίνου και Κομοτηνής ή απόφοιτοι Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με δεκαετή προϋπηρεσία στο αντικείμενο.

Όπως φαίνεται, η ενίσχυση αυτή προέκυψε μετά την πρόσφατη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των τακτικών επαφών του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο και μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η εξέλιξη της πανδημίας και η υλοποίηση του σχεδίου της κυβέρνησης για την αντιμετώπισή της.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που κατατέθηκαν και φέρουν τις υπογραφές του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη:

"Το Δημόσιο δύναται να καταβάλει εφάπαξ έκτακτη επιχορήγηση προς το νομικό πρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος, το νομικό πρόσωπο της Εκκλησίας της Κρήτης, τις Ιερές Μητροπόλεις Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος (Κ.Ι.Σ.Ε.), τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα (Ε.Ν.Π.), τα Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα (Θ.Ν.Π.) του ν. 4301/2014 (Α’ 223), που διαθέτουν άδειες ευκτήριου οίκου και τις θρησκευτικές κοινότητες που διαθέτουν άδειες ευκτήριου οίκου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες ανάγκες τους λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωvοϊού COVID – 19 και να ενισχύσουν το φιλανθρωπικό τους έργο".

Επίσης: "Mε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται το ύψος της επιχορήγησης, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησής της ανά δικαιούχο, η διαδικασία υποβολής σχετικής αίτησης, τα απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά, η διαδικασία και ο τρόπος χορήγησης της ενίσχυσης, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, και κάθε άλλο συναφές ζήτημα για την εφαρμογή".

Σημειώνεται πως κατά την συνεδρίασή της για τον μήνα Μάρτιο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ενημερώθηκε αναφορικά με τη "θετική ανταπόκριση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο αίτημα της Ιεράς Συνόδου για την αρωγή της Ελληνικής Πολιτείας μέσω της μερικής συμβολής στις ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας του λαϊκού προσωπικού των εκκλησιαστικών φορέων", όπως σημειώνει το πρακτορείο Ορθοδοξία.

Πηγή: News247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2021 20:32

Σχετικά Άρθρα

  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα

    Την πρόσληψη 1.860 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας (21/10), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Οι νεοπροσληφθέντες θα είναι προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως εξής:

    Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 538

    Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 148

    Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) → 198

    Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ → 34

    Σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) → 223

    Σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης → 681

    Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ → 36

    Επίσης, διατίθενται για πρόσληψη στα ΥΜΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ23.

    Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 29 έως και την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024.

    Στη διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes αναρτώνται πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες και ανάληψης υπηρεσίας.

    Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019
    Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019

    Αύξηση της τάξεως του 46% αναμένεται να έχει σημειωθεί στον κατώτατο μισθό μέχρι το 2027 από το 2019 που ανήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, καθώς όπως σημειώνει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, έως το τέλος της τετραετίας ο κατώτατος μισθός θα φτάνει στα 950 ευρώ.

    «Έχει να κάνει και με το θέμα της ακρίβειας. Ακούμε, ευλόγως, πάρα πολλές ανησυχίες, ακούμε σκέψεις σχετικά με το πού πάνε οι τιμές. Γίνονται προσπάθειες σχετικά με το ζήτημα αυτό, σημαντικές προσπάθειες» ανέφερε η υπουργός αναφορικά για το κατά πόσο οι αυξήσεις στους μισθούς γίνονται αισθητές στην καθημερινότητα των πολιτών και πρόσθεσε πως «ο μαθηματικός τύπος θα λαμβάνει υπ' όψιν το πόσο ανεβαίνουν οι τιμές. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές, θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Επίσης, θα λαμβάνει υπ' όψιν γενικότερα την οικονομία της χώρας μας».

    Παράλληλα, στη συνέντευξή της στο MEGA η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «τα τελευταία χρόνια, είχαμε μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία και μια μεγαλύτερη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας», τόνισε.

    Από 2,2% έως 2,5% οι αυξήσεις στις συντάξεις

    Ως προς τις επικείμενες αυξήσεις στις συντάξεις, που θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2025, δήλωσε ότι σωρευτικά την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί μια αύξηση που θα ξεπεράσει το 13%. Μάλιστα, επεσήμανε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2025, θα υπάρξει αύξηση από 2,2% έως 2,5% οριζοντίως στους συνταξιούχους, διευκρινίζοντας ότι το ακριβές ύψος της αύξησης εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία θα γνωστοποιηθούν εντός Νοεμβρίου «τα οποία επί του παρόντος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά».

    Τι αλλάζει στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

    Αναφερόμενη για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, η κα Κεραμέως δήλωσε ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, η οποία αφορά συνταξιούχους που λαμβάνουν πάνω από 1.400 ευρώ και είναι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς.

    Η στρέβλωση, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, η οποία βαίνει προς διόρθωση, εντοπίζεται στο γεγονός ότι, εξαιτίας της οριζόντιας αύξησης, που δίνεται στις συντάξεις, ορισμένοι συνταξιούχοι αλλάζουν κλίμακα, που συνεπάγεται μεγαλύτερο συντελεστή Εισφοράς Αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα, αντί να βλέπουν αύξηση στη σύνταξή τους, να παρατηρείται μείωση.

    Προανήγγειλε δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα τεθεί σε εφαρμογή, πριν από τα Χριστούγεννα, με την καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου, οι οποίες προκαταβάλλονται τον Δεκέμβριο.

    Ανέφερε επίσης ότι, το ίδιο διάστημα, θα καταβληθεί και το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και αφορά στους συνταξιούχους που έχουν προσωπική διαφορά και λαμβάνουν άθροισμα συντάξεων έως 1.600 ευρώ.

    Αναφορικά με την ανεργία, η υπουργός τόνισε ότι, για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο αριθμό και, συγκεκριμένα, στο 9% και προανήγγειλε στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα εστιάσουν στους νέους, τις γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους, όπου εντοπίζεται σημαντικός αριθμός πολύτιμου αναξιοποίητου ανθρώπινου δυναμικού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%
    Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%

    Η κυβέρνηση έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη στήριξη των εργαζομένων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης 17/10, η υπουργός επισήμανε πως «Παραλάβαμε το 2019 τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ και, σήμερα, είναι ήδη στα 830 ευρώ».

    Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 28% και η δέσμευση είναι να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027, στο τέλος της τετραετίας, εξήγησε.

    «Συνολικά, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα σημειώσει αύξηση 46%» κατέληξε.
    Τι προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία

    Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία, επισημαίνοντας ότι στόχος της είναι η διασφάλιση επαρκών κατώτατων μισθών και η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η οδηγία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα για θέσπιση μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    «Αναπροσαρμογή σημαίνει μόνο αύξηση. Ρητά η οδηγία προβλέπει ότι δεν μπορεί να υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού. Τα 950 ευρώ θα είναι η βάση το 2027. Αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας είναι το πώς θα αυξάνεται, μετά το 2027, ο κατώτατος μισθός», διευκρίνισε η κα Κεραμέως.

    Όπως τόνισε η ίδια, στο πόρισμά της, η Επιστημονική Επιτροπή προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως συμβαίνει και σε άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. για τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού. Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, όσο αυξάνονται οι τιμές στην αγορά, θα αυξάνεται και ο κατώτατος μισθός. «Ναι, έχουμε ζήτημα ακρίβειας και εκεί μπαίνει ο μαθηματικός τύπος και τι λέει; Αν τα ευάλωτα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα με υψηλές τιμές, να ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Λέει να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις πληθωριστικές τάσεις, αλλά και την παραγωγικότητα της οικονομίας μας», υπογράμμισε η υπουργός και προσέθεσε ότι, αν ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή. Η συζήτηση που κάνουμε είναι για το πώς και πόσο θα ανεβαίνει ο κατώτατος μισθός πάνω από τα 950 ευρώ, μετά το 2027» συμπλήρωσε η υπουργός Εργασίας.

    Ο διάλογος έχει ξεκινήσει

    Αναφερόμενη στον διάλογο που έχει ανοίξει επ’ αυτού με τους κοινωνικούς εταίρους, η κα Κεραμέως σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται τη θέση αρχής τους, σύμφωνα με την οποία ο κατώτατος μισθός θα πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο ελεύθερης συλλογικής διαπραγμάτευσης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στη χώρα μας υπάρχει δυσκολία στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν εργαζόμενοι και εργοδότες.

    «Θέλουμε ως κυβέρνηση να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και, γι’ αυτό, το επόμενο διάστημα, θα ανοίξω έναν ευρύτατο διάλογο, για να βρούμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε και εμείς ως Πολιτεία να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις» διαβεβαίωσε η υπουργός.

    Στη συνέχεια, η κα Κεραμέως ανέφερε περαιτέρω λόγους για τους οποίους ενδείκνυται ένας αντικειμενικός μηχανισμός αύξησης κατώτατου μισθού και όχι ελεύθερη συλλογική διαπραγμάτευση.

    «Πρώτον, γιατί ο αυτόματος μηχανισμός στη βάση αντικειμενικών δεικτών της οικονομίας προσφέρει προβλεψιμότητα και για τους εργαζόμενους και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, δεύτερον λαμβάνει υπ' όψιν αντικειμενικά στοιχεία της οικονομίας, όπως η αύξηση τιμών και η παραγωγικότητα της οικονομίας, τρίτον ο νομοθετικά προσδιοριζόμενος κατώτατος μισθός είναι η πολιτική που ακολουθούν 22 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, τέταρτον, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν όλα τα στρώματα της κοινωνίας, π.χ. τους ανέργους, που επηρεάζονται από τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950
    Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό

    «Μέχρι το 2027 θα έχουμε το 950, δηλαδή το 950 είναι ο κατώτατος μισθός που θα οριστεί μέχρι το 2027 και τώρα αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας είναι πώς θα αυξάνεται μετά το 2027 ο κατώτατος μισθός. Εκεί λοιπόν έρχεται μια επιστημονική επιτροπή η οποία προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως κάνουν και άλλες οκτώ χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να προσδιορίζεται με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός» τόνισε η υπουργός Εργασίας αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον υπολογισμό του κατώτατου μισθού.
    Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως - μιλώντας στην ΕΡΤ - οι αλλαγές θα ισχύσουν για τις βασικές αποδοχές του 2028, ενώ την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
    Με κατώτατο μισθό, όπως είναι η κυβερνητική δέσμευση για το 2027 στα 950 ευρώ, oι βασικές αποδοχές, όπως σημείωσε η υπουργός Εργασίας, θα έχουν συνολικά αυξηθεί κατά 46% συγκριτικά με το 2019.

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκτυο της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
    Ερωτηθείσα για το αν οι επιχειρήσεις αντέχουν την αύξηση του μισθολογικού κόστους, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και υπενθύμισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5.5% από το 2019.

    Αναφερόμενη τέλος, στην πάγια θέση των κοινωνικών εταίρων για ελεύθερη, μεταξύ τους διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η κ.Κεραμέως εκτίμησε ότι υπάρχουν δυσκολίες στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργοδότες και εργαζόμενοι, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων
    Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων

    Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου

    Τις προσλήψεις περισσότερων από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου. Πρόκειται να καλύψουν κενά σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.

    Εάν, όμως κριθεί αναγκαίο, θα προσληφθούν επιπλέον αναπληρωτές. Υπενθυμίζεται ότι στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν ήδη 28.730 αναπληρωτές συνολικά, εκ των οποίων 23.194 εκπαιδευτικοί και 5.539 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.

    Επιπλέον, με βάση το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο υπήρχε η σημείωση να προβούν «στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο ΟΠΣΥΔ των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των ΔΥΕΠ, των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π. (ενόψει της ίδρυσής τους)», στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών περιλαμβάνονται και προσλήψεις ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) και ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγοπαίδων).

    Προς το παρόν, σημειώνεται ότι δεν έχουν καταχωριστεί λειτουργικά κενά των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» (Μ.Ν.Α.Ε.) καθώς και του Έτους Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

    Σχετικά με τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών και τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αυτές γίνονται σύμφωνα με τα δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «της υπ’ αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β ́) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)».

    Υπογραμμίζεται ότι η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, εφόσον προηγηθεί αξιολόγηση και ιεράρχηση της αναγκαιότητας πλήρωσης του καθενός.

    Σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υπουργικής Απόφασης, που ορίζει τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών αναγκών, «Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

    Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

    Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.

    Τέλος, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Κεραμέως: Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας - Πόσο θα διαρκέσει
    Κεραμέως: Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας - Πόσο θα διαρκέσει

    «Μέσα στο 2024 θα ξεκινήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας. Θα διαρκέσει 1-1,5 χρόνο, θα αξιολογηθούν τα οφέλη του προγράμματος και στη συνέχεια θα πάμε σε καθολική εφαρμογή», ανέφερε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Όπως επισήμανε η κα Κεραμέως, «θα υπάρχει ένα βασικό επίδομα ανεργίας και από πάνω ένα μπόνους που θα λαμβάνει υπόψιν την ασφαλιστική ιστορία του προσώπου, για να είναι πιο δίκαιο και ανταποδοτικό. Το δεύτερο είναι να γίνει εμπροσθοβαρές, τους πρώτους μήνες να έρθει η πολιτεία να σε στηρίξει δυναμικά και στη συνέχεια θα βαίνει μειούμενο για να σε παρακινήσει να βρεις δουλειά».

    Οι δύο βασικές αλλαγές στο επίδομα ανεργίας είναι - όπως είπε η υπουργός Εργασίας - για να γίνει πιο δίκαιο. «Ο αριθμός των προσώπων που θα λάβουν το νέο επίδομα ανεργίας θα είναι συγκεκριμένος και η επιλογή για γίνει τυχαία, μέσω των ψηφιακών συστημάτων», πρόσθεσε στον ΣΚΑΪ.

    Επίσης, η κα Κεραμέως τόνισε ότι την τελευταία πενταετία έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας, σημειώνοντας ότι στον τομέα της πληροφορικής υπήρξε 85% αύξηση της απασχόλησης, ενώ στις κατασκευές 65% αύξηση .

    Για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας, η κα Κεραμέως υπογράμμισε ότι «από το καλοκαίρι και μετά έχουμε 750.000 εργαζόμενους που προστατεύονται από την ψηφιακή κάρτα εργασίας», ενώ «εφαρμόζεται πιλοτικά σε τουρισμό και εστίαση, έναν κλάδο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά».

    Σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, «από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αυξήθηκαν 62% οι υπερωρίες που δηλώθηκαν στα σούπερ μάρκετ». «Ή ήταν υπερωρίες που δεν πληρώνονταν καθόλου ή πληρώνονταν με μη σύννομο τρόπο», ανέφερε η κα. Κεραμέως.

    Αναφερόμενη στις συντάξεις, η κα Κεραμέως τόνισε ότι «έχει γίνει πρόοδος στις κυρίες συντάξεις, εκδίδονται 1250 συντάξεις την ημέρα», ενώ στις επικουρικές «υπάρχουν ζητήματα, εκεί έγινε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στις επικουρικές»

    Επίσης, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλιση εκτίμησε ότι «η αύξηση στην εισφορά αλληλεγγύης θα είναι μεταξύ 2,2% έως 2,5%». Για το ζήτημα που παρατηρείται στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, λόγω των αυξήσεων στις συντάξεις που έχει ως αποτέλεσμα ορισμένοι συνταξιούχοι να αλλάζουν κλιμάκιο και αντί να επωφελούνται από αύξηση να υφίστανται τελικά μείωση η κα Κεραμέως τόνισε ότι «σκοπεύουμε το αμέσως επόμενο διάστημα να νομοθετήσουμε για να μην υπάρχει αυτή η στρέβλωση. Είναι μία υπαρκτή στρέβλωση και θέλουμε να την διορθώσουμε. Επεξεργαζόμαστε ήδη νομοθετική λύση με τον κ. Τσακλόγλου για να προλάβουμε τις συντάξεις του τέλους Δεκεμβρίου».

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο