Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι να δικαιωθούν, εμφανίστηκαν χθες κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου στην ΠΕ Ηλείας, οι γονείς των μαθητών των οποίων τα τμήματα πρόκειται να συγχωνευθούν ύστερα από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Οι γονείς με σύμμαχο τον Ιατρικό Σύλλογο Πύργου που κάνει λόγο για απαράδεκτο μέτρο εν μέσω πανδημίας, βροντοφώναξαν ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και να αφήσουν τα παιδιά τους να «στοιβαχτούν» σε μια αίθουσα που θα μετατραπεί σε υγειονομική βόμβα.
Ο Θοδωρής Τσίπας γονέας μαθητών του 3ου Γυμνασίου Πύργου αναφέρθηκε στον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα που έχει αυτή η επιλογή του υπουργείου συμπληρώνοντας ότι: «…Σαν να μην έφταναν τα εκπαιδευτικά και μαθησιακά κενά την σχολική χρονιά που διανύουμε, που προστέθηκαν στα περσινά κενά λόγω της τηλεκπαίδευσης και της μη ομαλής λειτουργίας των σχολείων λόγω της πανδημίας, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας με την λογική του κόστους οφέλους προχωρά στις συγχωνεύσεις τμημάτων στην περιοχή μας και σε όλη την χώρα. Θύματα αυτής της πολιτικής είναι τα σχολεία. Έχουμε βάσιμες υποψίες επίσης ότι θα ακολουθήσει και στα υπόλοιπα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την στιγμή λοιπόν που κάτω από αντίξοες συνθήκες γίνονται μεγάλες προσπάθειες να μαζευτούν τα ασυμμάζευτα των μορφωτικών και ψυχολογικών επιπτώσεων που προέκυψαν από τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας, την στιγμή που 18 μήνες της πανδημίας ανέδειξαν με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο ότι πρέπει να μειωθούν οι μαθητές στα τμήματα για λόγους υγιεινής και ασφάλειας αλλά και να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά που προέκυψαν από την περίοδο της πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας αντί να προχωρήσει στην πρόληψη εκπαιδευτικών όπου απαιτείται ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά παρά τις διαβεβαιώσεις για την έγκαιρη κάλυψη που είχαμε φέτος, επιλέγει να χρησιμοποιήσει τεχνικές που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές και υγειονομικές συνέπειες με τις συγχωνεύσεις τμημάτων.
Αυτή η επιλογή του υπουργείου Παιδείας είναι μία επιλογή που έχει έντονο αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα αφού αγνοεί το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα. Είναι μία επιλογή που δεν εξετάζει αν πράγματι οι αίθουσες μπορούν να δεχτούν τόσους μαθητές σε τόσα τετραγωνικά. Γιατί εγείρονται πλέον θέματα έκθεσης μαθητών σε κίνδυνο. Είναι μία επιλογή που έχει αυξημένο υγειονομικό κίνδυνο αφού δεν υπολογίζεται η πιθανή διασπορά του ιού και ακόμα βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας. Είναι μία επιλογή που συνολικά υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία».
Επιπλέον ο κ. Τσίπας ενώ αναφέρθηκε και στους κύκλους συναντήσεων που πραγματοποίησε το συντονιστικό γονέων με τους βουλευτές, Κατρίνη, Καλαματιανό, Νικολακόπουλο και Αυγερινοπούλου. Όπως έκανε γνωστό, όλοι αναγνώρισαν το δυσμενές μετρό της συγχώνευσης τμημάτων και δεσμεύτηκαν ότι θα αναλάβουν πρωτοβουλίες. Μάλιστα ήδη ο κ. Κατρίνης έχει κάνει επερώτηση στην υπουργό Παιδείας για το θέμα αυτό μαζί με άλλους 12 βουλευτές του ΚΙΝΑΛ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας που εξέφρασε δημόσια την στήριξη του, κάνοντας λόγο για παραλογισμό, όπως και ο δήμαρχος Πύργου.
Ο κ. Τσίπας αναφέρθηκε επίσης και στις παραστάσεις διαμαρτυρίας που έγιναν προς τον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τον κ Φωτεινόπουλο, όπου επεσήμανε έντονα ότι: «Παρά τις επίμονες ερωτήσεις μας για το ποιος έχει την ευθύνη για τις συγχωνεύσεις αφού όλα γίνονται μέσω προφορικών εντολών, η απάντηση είναι ότι γίνεται εφαρμογή του νόμου και ευθύνονται οι πιο πάνω από αυτόν. Επιχείρησε επίσης με τον λόγο του να διχάσει τους γονείς και τους μαθητές λέγοντας ότι πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, επειδή η Γ Γυμνασίου δεν έχει συνενώσεις στα τμήματα και ως εκτούτου δεν υπάρχει καμία μεταβολή. Ασφαλώς ο κ. Φωτεινόπουλος δεν έχει αντιληφθεί ότι με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και με τις αλλαγές των προγραμμάτων ανατρέπεται και το πρόγραμμα όλων των τάξεων και η αναστάτωση αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τέλος, ο Ιατρικός σύλλογος χθες με μία ανακοίνωση καταπέλτη χαρακτηρίζει απαράδεκτες της συγχώνευσης των σχολικών τμημάτων και απέστειλε την επιστολή σε όλα τα αρμόδια υπουργεία και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση . Μάλιστα όπως τονίζει δε χρειάζεται κανείς να έχει πτυχίο ιατρικής για να κατανοήσει ότι οτιδήποτε αυξάνει τους συνωστισμούς σε κλειστούς χώρους ευνοεί την μετάδοση του κορονοϊού. Επανειλημμένα υπενθυμίζει ότι έχει τονίσει πως τα τμήματα δεν πρέπει να έχουν πάνω από 15 μαθητές. Επειδή δεν υπήρχαν αίθουσες τα τμήματα έγιναν 20 αλλά όλο αυτό το παράλογο να γίνονται τμήματα με 27 μαθητές το καυτηριάζει σημειώνοντας επίσης πως όταν η πολιτεία καλεί τους πολίτες να προσέχουν για την τήρηση των μέτρων, δεν επιτρέπεται η ίδια με τις αποφάσεις της να παραβιάζει αυτά τα μέτρα. Η λύση δεν είναι άλλη από την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Δε δεχόμαστε τίποτα λιγότερο από την ασφάλεια των παιδιών μας και την αναβάθμιση των σχολείων…».
Από την πλευρά της η Δήμητρα Καραγιάννη εκπρόσωπος γονέων του Γυμνασίου Λάλα, μιας περιοχής που δοκιμάστηκε σκληρά από τις πυρκαγιές του Αυγούστου σημείωσε πως: «Η συγχώνευση σε εμάς έγινε στο τμήμα της Β Γυμνασίου που από δύο τμήματα έγιναν ένα, ουσιαστικά με μία προφορική εντολή όπως πληροφορηθήκαμε κι εμείς ένα πρωινό. Ενώ το σχολείο έχει αίθουσες, ήδη τα παιδιά ξεκίνησαν με δύο τμήματα στην Β γυμνασίου, είχαν καθηγητές κανονικά, ακολούθησαν το πρόγραμμά τους και όλα αυτά τώρα ανατράπηκαν. Εμείς ως περιοχή έχουμε και την ιδιαιτερότητα ότι είμαστε μία πυρόπληκτη περιοχή, δοκιμαστήκαμε από τις πυρκαγιές του Αυγούστου, η καθημερινότητα των γονιών είναι δύσκολη διότι καταστράφηκαν περιουσίες και ήρθε τώρα και η συγχώνευση να μας δημιουργήσει ένα ακόμα πρόβλημα. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε ως γονείς και φαντάζομαι ότι αυτό απασχολεί την κοινή γνώμη γενικότερα, είναι το πως υπήρχε 20 μήνες τώρα κορονοϊός και τα παιδιά παρακολουθούσαν τα μαθήματά τους μέσω του webex και ξαφνικά ενώ γνωρίζουμε όλοι ότι ο κορονοϊός είναι σε έξαρση, συγχωνεύονται οι τάξεις και μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες. Δεν μπορώ να καταλάβω με ποιο κριτήριο πάρθηκε αυτή η απόφαση. Εμείς που είμαστε ημιορεινή περιοχή, δεν υπάρχει δυνατότητα από τους γονείς να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους δραστηριότητες ή να υποστηριχθούν στην καθημερινή τους εκπαίδευση και αυτή η εξέλιξη θεωρούμε ότι υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία και το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών μας. Εμείς θα το παλέψουμε και θα αγωνιστούμε γιατί θεωρούμε ότι αυτό το μέτρο δεν είναι σωστό και όπως έγινε αλλά και λόγω της πανδημίας».
Ως εκπρόσωπος των γονέων του υπό κατάληψη Γυμνασίου Ζαχάρως η Μαρίνα Αντωνοπούλου ακολούθως τόνισε ότι: «Το σχολείο μας είναι σε κατάληψη, έχουμε επισκεφθεί μαζί με όλα τα άλλα σχολεία τους πολιτικούς του νομού μας και έχουμε και ψήφισμα από τον Δήμο Ζαχάρως ότι συμπαραστέκεται στην προσπάθειά μας. Είμαστε αντίθετοι σε αυτή την απόφαση του υπουργείου Παιδείας που θέλει να στοιβάξει μέσα σε μία αίθουσα των 35 τετραγωνικών που είναι του Γυμνασίου Ζαχάρως, 27 παιδιά. Από τρία τμήματα δηλαδή να γίνουν δύο».