Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2022 10:07

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»

elitis andr

Μπήκε ο Φεβρουάριος και η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας συνεχίζει τα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο της Ανδρίτσαινας. Το διήμερο 15 και 16 Φεβρουαρίου ήταν αφιερωμένο στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με την Νηπιαγωγό κ. Χριστίνα Πρίνου επισκέφτηκαν την Βιβλιοθήκη της Ανδρίτσαινας. Συνεργάστηκαν με την Υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Δρ Σταματία Κοτρέτσου και συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

Ο σκοπός του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια στα νήπια της αποδοχής της διαφορετικότητας. Στόχοι ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά θετικές στάσεις και συμπεριφορές, να διώξουν από την ψυχή τους αρνητικά συναισθήματα, όπως φόβος, επιθετικότητα, να αναπτύξουν μεταξύ τους σχέσεις φιλίας και
συνεργασίας, να παίξουν και μέσα από το παιχνίδι να εκτονωθούν, να
ψυχαγωγηθούν και να εκφραστούν εικαστικά.

Την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου και ώρα 11.00 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας, παρουσίασαν στη Βιβλιοθήκη το δικό τους παραμύθι «Η Μαρκαδόρα Τερατίνα και το φίλτρο της αγάπης», απεικόνισαν τις σκηνές του παραμυθιού με κολλάζ και δραματοποίησαν μια σκηνή.

Την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου και ώρα 11.00 συμμετείχαν στο διαδικτυακό διαδραστικό πρόγραμμα «Το δάσος των συναισθημάτων» με την παιδαγωγική ομάδα Απ Όυσία.

Το δάσος αντιπροσωπεύει στα παραμύθια το κεντρικό σκηνικό των περισσότερων ιστοριών. Μπορεί να είναι σκοτεινό, φοβιστικό, απειλητικό, ξένο ή περιπετειώδες, φιλόξενο, πολύχρωμο, μαγικό. Μέσα από αυτό το διαδραστικό εργαστήριο τα παιδιά ανακάλυψαν τα διαφορετικά συναισθήματα που γεννιούνται μέσα από τη θεματική του δάσους. Μέσα από τα παιχνίδια, ήλθαν σε επαφή με τα συναισθήματά τους και τα συναισθήματα των άλλων και στο τέλος κατασκεύασαν τα δικά τους δάση συναισθημάτων.

Στη συνέχεια τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά κάνοντας την εικονογράφηση του δικού τους παραμυθιού «Η Μαρκαδόρα Τερατίνα και το φίλτρο της αγάπης».

Τέλος, δραματοποίησαν την τελευταία σκηνή και άφησαν να πετάξει ψηλά στον γαλάζιο ουρανό το κόκκινο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς που συμβολίζει τη φιλία, τη συνεργασία και την αγάπη. Δεσμεύτηκαν ότι θα σεβαστούν το δικαίωμα που έχουν όλοι να τους φέρονται με αγάπη και ευγένεια.

Ο Πρόεδρος, τα Μέλη του Εφορευτικού Συμβουλίου, η Προϊσταμένη και η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης θεωρώντας ότι η αποδοχή της διαφορετικότητας γκρεμίζει τα εμπόδια και συμβάλλει στην συνύπαρξη των ανθρώπων και των λαών, ευχαριστούν θερμά τα παιδιά και την κ. Χριστίνα Πρίνου για την εποικοδομητική και ουσιαστική συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

vivli andrits draseis 2

vivli andrits draseis 3

vivli andrits draseis 4

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2022 10:34

Σχετικά Άρθρα

  • Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία
    Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία
    1. Στο πλαίσιο αξιοποίησης του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού Τσίγκου» της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα μικρά κουταλοπίρουνα».

    Το πρόγραμμα παρακολούθησε το Νηπιαγωγείο Ανδρίτσαινας, η Α΄ Τάξη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας και η ΣΤ΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη Λακωνίας. Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η επιστημονική συνεργάτης της Βιβλιοθήκης, η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος κ. Γεωργία Νικολακοπούλου MSc., ενώ τον συντονισμό, την οργάνωση και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος είχε η Υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης η Δρ Σταματία Κοτρέτσου. Επίσης, ουσιαστική ήταν η συνδρομή της κ. Ευανθίας Κοντογούρη MEd., Υπεύθυνης των ψηφιακών εργαλείων.

    Αξιοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό υλικό το Εικονικό Μουσείο Αειφόρου ή Βιώσιμης διατροφής «Τα μικρά κουταλοπίρουνα»: https://www.artsteps.com/view/647c1cbebab49c024ca897e9

    Με αφορμή τα εκθέματα του εικονικού μουσείου σχεδιάστηκαν οι δράσεις:

    • «Πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο. Παίζω με τα χρώματα»
    • «Υγιεινό πρωινό»
    • «Γυμνάζομαι σωστά»
    • «Τα τοπικά προϊόντα της περιοχής μου»
    • «Το οικογενειακό τραπέζι»
    • «Παίζουμε και μαθαίνουμε για την αειφόρο διατροφή»
    • «Δεν πετάμε τίποτα»
    • «Ενεργειακά ποτά: Mύθος, ανάγκη ή απόλαυση;»
    1. Στο πλαίσιο καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ανδρίτσαινας υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια παρέα από ποντίκια παίζει με την αλφαβήτα», αξιοποιώντας το ομώνυμο βιβλίο της Φαίης Χανή από τις εκδόσεις Βιβλιόφωνο. Με παιγνιώδη τρόπο τα νήπια περιπλανήθηκαν στον μαγικό κόσμο της Αλφαβήτας, έπαιξαν, ζωγράφισαν, έκαναν κολλάζ, άκουσαν παραμύθια και ποιήματα, συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων και ασκήθηκαν στον αναδυόμενο αλφαβητισμό και τη φωνολογική ενημερότητα.

    Ευχαριστούμε θερμά τις επιστημονικές συνεργάτιδες της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας κ. Γεωργία Νικολακοπούλου και κ. Ευανθία Κοντογούρη, τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη κ. Παναγιώτη Συλλαίο, τον Διευθυντή του 9ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας κ. Εμμανουήλ Χαλδούπη, την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας κ. Αθανασία Τσιόντζιου και τους/τις εκπαιδευτικούς: κ. Ιωάννη Δασκαλάκη από το Δημοτικό Σχολείο Βλαχιώτη, κ. Αγγελική Καφφέ, κ. Κωνσταντίνα Ξηρομερίτη και κ. Μάνθα Νιώρα από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας για την ουσιαστική συνεργασία και δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.

    vivli abdrits ekp 2

    vivli abdrits ekp 3

    vivli abdrits ekp 4

    vivli abdrits ekp 5

    vivli abdrits ekp 6

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο: Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας
    Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο: Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας

    Η παιδική λέσχη ανάγνωσης της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας «Οι μικροί ταξιδευτές», ολοκλήρωσε τη θεματική ενότητα «Επιστήμη και Καινοτομία»πραγματοποιώντας ένα συναρπαστικό ταξίδιστο χώρο και το χρόνο, το Σάββατο 27Απριλίου 2024συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Δημιουργικότητας και Καινοτομίας. Με αφορμή το βιβλίο «Αϊνστάιν-Το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στον χώρο και τον χρόνο» του ΤόρμπενΚούλμαν πραγματοποιήθηκεεκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

    Πολλές ερωτήσεις και αναπάντεχες εκπλήξεις περίμεναν τα παιδιά και τους γονείς τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα-περίπατο στα στενά της Πλάκας, όπου μαζί με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο κ. Κώστας Στοφόρο, συνεργάτη του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, έκλεισαν τα μάτια και γύρισαν 2000 χρόνια πίσω,κάνοντας ένα ταξίδι στο χρόνο και στην ιστορία.Ο περίπατοςκατέληξε στο Μουσείο και έδωσε τη δυνατότητα στους γονείς να ανασύρουν στη μνήμη τους σχολικές αναμνήσεις, βλέποντας τα παλιά σχολικά βιβλία, και να θυμηθούν τα σχολικά τους χρόνια καθισμένοι στα παλιά ξύλινα θρανία, γράφοντας στις πλάκες με τους κονδυλοφόρους. Τα παιδιά παίρνοντας μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα απέκτησαν σημαντικές εμπειρίες με δημιουργικό τρόπο, μέσα από το παιχνίδι,ένιωσαν τη μαγεία που κουβαλάει το σχολικό βιβλίο και βρέθηκαν σε απόσταση αναπνοής από τον λογοτεχνικό πλούτο των βιβλίων του Κώστα Στοφόρου.

    Το συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο συνεχίστηκε με τον μάγο Ωρίωνα, το ρομπότ Άλμπι και την εντυπωσιακή παραγωγή «Στα Χνάρια του Einstein - Η Μαγεία της Βαρύτητας», στη «Θόλο» -το «Θέατρο» Εικονικής Πραγματικότητας- του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Ο νεαρός μάγος Ωρίωνας ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο, για το σύμπαν και τα μυστικά του, παρά για τα βαρετά μαγικά ξόρκια. Γοητεύεται από τα αστέρια, το σύμπαν και τους νόμους της φύσης. Τα παιδιά της παιδικής λέσχης ανάγνωσης ακολούθησαν τον μάγο και μπήκαν κρυφά στο Μουσείο του AlbertEinsteinόπου συνάντησαν ένα μικρό, έξυπνο, αλλά ιδιόρρυθμο ρομπότ, τον Άλμπι που γνώριζε τα πάντα για τις θεωρίες του μεγάλου επιστήμονα. Το ταξίδι έδωσε απαντήσεις σε δυσνόητα εκπαιδευτικά θέματα σχετικά με τη βαρύτητα και τα μυστικά του σύμπαντος, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της φιλίας.

    Το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού, ενός μάγου, ενός ρομπότ, ενός επιστήμονα και ενός συγγραφέα παιδικών βιβλίων,εμπνευσμένο απότους στίχους του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη«Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά», έφθασε στο τέλος!

    vivlioth andrits dimiourg 2

    vivlioth andrits dimiourg 3

    vivlioth andrits dimiourg 4

    vivlioth andrits dimiourg 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Επιμορφωτικές δράσεις στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας
    Επιμορφωτικές δράσεις στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας

    Στο πλαίσιο αξιοποίησης του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού Τσίγκου» της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, υλοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία δυο επιμορφωτικά σεμινάρια, στα οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Το πρώτο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2023 σε συνεργασία με τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ανατολικής Αττικής, κ. Ελένη Πασχαλίδου, κ. Χριστίνα Παπαγιαννίδου, κ. Αγνή Βίκη και κ. Αγαπούλα Ευθυμιοπούλου με θέμα: «Παιδί και Επικοινωνία»: Φιλαναγνωσία - STEM/STEAM Εκπαίδευση και ψηφιακή αφήγηση. Δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις στο Νηπιαγωγείο».

    Το σεμινάριο παρακολούθησαν 120 νηπιαγωγοί της Ανατολικής Αττικής και αρχικά παρουσιάστηκε η ψηφιακή αφήγηση «Ένα παράξενο ταξίδι στο διάστημα» από την Υπεύθυνη των Εκπ/κών Προγραμμάτων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας Δρ Σταματία Κοτρέτσου. Στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος φιλαναγνωσίας «Ταξίδι στη Βιβλιοχώρα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας», το οποίο υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 σε συνεργασία με το ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών. Στην παρουσίαση συμμετείχαν η κ. Ευανθία Κοντογούρη ΠΕ03, ΜEd, Διευθύντρια 3ου ΓΕΛ Αιγάλεω και επιστημονική συνεργάτης της βιβλιοθήκης, η κ. Χριστίνα Πρίνου, Νηπιαγωγός του Νηπιαγωγείου Ζαχάρως, η κ. Αθανασία Βασιλοπούλου, Νηπιαγωγός του Νηπιαγωγείου Κρεστένων και η κ. Αθανασία Τσιόντζιου ΜEd, Νηπιαγωγός- Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση και παρέμβαση του Αναπληρωτή Καθηγητή του ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Νεκτάριου Στελλάκη, ο οποίος τόνισε την αξία της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

    Το δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «STEM/STEAM/STREAM Εκπαίδευση – Εφαρμογές Ρομποτικής και 3D εκτύπωσης» υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και το 3ο Γενικό Λύκειο Αιγάλεω. Συντονίστρια του σεμιναρίου ήταν η Δρ Σταματία Κοτρέτσου, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας και συντονίστρια του εργαστηρίου ρομποτικής η επιστημονική συνεργάτης της Βιβλιοθήκης κ. Ευανθία Κοντογούρη, MΕd, Διευθύντρια του 3ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω. Είχε διάρκεια σαράντα (40) ώρες και περιλάμβανε δια ζώσης συναντήσεις και μεικτό μοντέλο σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Αναλυτικά: 24 ώρες δια ζώσης (εργαστήρια ρομποτικής), 4 ώρες διαδικτυακά (3D εκτύπωση, φιλοσοφία STEM/STEAM/STREAM εκπαίδευσης) και 12 ώρες για δημιουργία STEM/STEAM/STREAM διδακτικού σεναρίου.

    Συμμετείχαν Καθηγητές/τριες διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι επιμορφώθηκαν στην παρακάτω θεματολογία:

    1. Εφαρμογές ρομποτικής: «Εισαγωγή στη ρομποτική»: έννοια της λέξης «Ρομπότ», είδη και λειτουργία αισθητήρων. «Δημιουργώ ακολουθώντας οδηγίες»: δημιουργία κατασκευών με Lego-Boost Kit. «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ Ι»: φόρτωση έτοιμου προγράμματος, πειραματισμός, αναγνώριση αισθητήρων, λειτουργία αισθητήρων. «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ ΙΙ»: δημιουργία ρομποτικών κατασκευών και προγραμματισμός τους στο scratch. Τρόποι στροφής ρομπότ, χρήση αισθητήρων, ανταπόκριση (με στροφή, ήχο, εμπρόσθια και οπίσθια κίνηση) σε δεδομένα από αισθητήρες υπερήχων και χρώματος. «Arduino»: δημιουργία εικονικών κυκλωμάτων με χρήση Arduino στο Tinkercad και προσομοίωση της λειτουργίας τους. Κυκλώματα με χρήση Breadboard. Δημιουργία πραγματικών κυκλωμάτων με αντιστάσεις, leds, αισθητήρες, βομβητές κ.α. Φόρτωση κώδικα στο κύκλωμα. Πειραματισμός – τροποποιήσεις.
    2. Εφαρμογές 3D εκτύπωσης: «Βασικές αρχές και προγράμματα», «σχεδιασμός 3D αντικειμένων προς εκτύπωση».

    Γ) Η έννοια της STEM/STEAM/STREAM εκπαίδευσης: «Από τη Θεωρία στην πράξη», «παραδείγματα διδακτικών σεναρίων».

    Την ομάδα έργου πλαισίωσαν επιστημονικά και παιδαγωγικά οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κ.κ. Χρήστος Δ. Φανίδης, PhD, Σ.Ε. ΠΕ04, Κωνσταντίνος Γιατράς, PhD, MEd, Σ.Ε. ΠΕ03 και Αθηνά Κοκκόρη, PhD, MSc, Σ.Ε ΠΕ86.

    Στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος συνέβαλαν ουσιαστικά οι εθελοντές-επιστημονικοί συνεργάτες της βιβλιοθήκης κ.κ. Χρήστος Αλεξανδρόπουλος – Τεχνικός Η/Υ, Αλέξανδρος Μπριζόλης MSc – Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κα Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, Μιχάλης Τερεζάκης – Υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών και Υπεύθυνος της Λέσχης Ρομποτικής του Πανεπιστημίου και ο Σταύρος Γεράρδης, μαθητής Γενικού Λυκείου.

    Επίσης, οι υποδιευθυντές του 3ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω ο κ. Γεράρδης Νικόλαος, Καθηγητής Πληροφορικής και η κ. Κρέτση Γεωργία, Χημικός στήριξαν επιτυχώς τη διεξαγωγή των εργαστηρίων.

    Η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ευχαριστεί θερμά τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κ. Δήμητρα Μακρή PhD, MEd, MSc, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης και όλους τους εθελοντές για την ουσιαστική συνδρομή τους στην επίτευξη του στόχου, την ολοκλήρωση του πιλοτικού επιμορφωτικού προγράμματος.

    epim draseis vivl andrits 2

    epim draseis vivl andrits 3

    epim draseis vivl andrits 4

    epim draseis vivl andrits 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μια δυναμική τροχιά διανύει η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας.
    Μια δυναμική τροχιά διανύει η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας.

    Την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023 άνοιξαν οι πύλες της καινοτομίας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή!

    Με εξαιρετική επιτυχία και σε πανηγυρική ατμόσφαιρα έλαβε χώρα η εκδήλωση «Οι Πύλες της Καινοτομίας είναι έτοιμες ν’ ανοίξουν πάλι…», την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας σε συνεργασία με το Μαθητικό Δίκτυο «Ατίθασα Πινέλα». Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της Έφης Αιλιανού-Κυριλλοπούλου, της Ντίνας Αιλιανού-Τσίγκου και της Πηνειώς Κυριλλοπούλου-Σκαλτσούνη, τριών γυναικών που άφησαν το στίγμα τους στην Ανδρίτσαινα και αγκάλισαν τα σχολεία του μαθητικού δικτύου «Ατίθασα Πινέλα» για 15 χρόνια.

    Χαιρετισμούς απηύθυνε εκ μέρους της οικογένειας της Πηνειώς Κυριλλοπούλου-Σκαλτσούνη και της Έφης Αιλιανού-Κυριλλοπούλου ο κ. Δημήτρης Σκαλτσούνης, Επίτιμος Πρόεδρος του Συμβουλίου Επικρατείας. Εκ μέρους της οικογένειας Ντίνας Αιλιανού-Τσίγκου, η κ. Αγγελική Τσίγκου, Αρχιτέκτονας, εκ μέρους της Βιβλιοθήκης της Βουλής η κ. Μαρία Κούλη, Ιστορικός, στέλεχος του τμήματος Μπενακείου βιβλιοθήκης και Συλλογών Πολιτικών Προσωπικοτήτων και εκ μέρους του Λαογραφικού Μουσείου Ανδρίτσαινας η κ. Ελένη Αγγελοπούλου, Φυσικός, γραμματέας του Εξωραϊστικού Συλλόγου Ανδρίτσαινας.

    Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου «Κυψέλη – STEAM εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Πάμε Μουσείο;», την ξενάγηση στο «Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο – Μια ψηφιακή ματιά στο 1821» και τα εγκαίνια του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού–Τσίγκου».

    Στο πρώτο μέρος έγινε παρουσίαση του STREAM εκπαιδευτικού προγράμματος «Πάμε Μουσείο;», το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2021-2022 με τη συμμετοχή 10 σχολικών μονάδων της Ηλείας, Αττικής και Θεσσαλονίκης και ήταν αφιερωμένο στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Παράλληλα, παρουσιάστηκε το βιβλίο «ΚΥΨΕΛΗ», έκδοση της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, το οποίο περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή του ανωτέρω επετειακού προγράμματος και είναι ένα πολύτιμο εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να υλοποιήσουν καινοτόμα STEM προγράμματα. Στη συνέχεια ακολούθησε η πρωτότυπη ξενάγηση στο «Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο – Μια ψηφιακή ματιά στο 1821», με τίτλο «Αντίδωρο λοιπόν η ποίηση, χρέος λοιπόν η τέχνη;» με συνοδό την ποίηση της Έφης Αιλιανού, μέσα από εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας.

    Στο δεύτερο μέρος με τίτλο «Πήρες μαζί σου τις αναμνήσεις…» οι εκπαιδευτικοί του μαθητικού δικτύου «Ατίθασα Πινέλα» μοιράστηκαν με τους προσκεκλημένους στιγμές και συγκινήσεις από το παρελθόν με τα τιμώμενα πρόσωπα. Επίσης, παρουσιάστηκαν αποσπάσματα των εκθεμάτων του εικονικού μουσείου (βίντεο, δημιουργική γραφή).

    Στο τρίτος μέρος με τίτλο «Οι Πύλες της καινοτομίας είναι έτοιμες ν’ ανοίξουν πάλι…» , άνοιξαν επίσημα οι πύλες του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα-Αιλιανού-Τσίγκου», εγκαινιάζοντας τη νέα σύγχρονη εποχή για τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας. Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν σε εξέλιξη τον 3D εκτυπωτή να εκτυπώνει αναμνηστικά της Βιβλιοθήκης.

    Την προηγούμενη ημέρα, το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023, η παιδική λέσχη ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης ήρθε σε επαφή με εφαρμογές της 3D εκτύπωσης μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με εκπαιδευτές/τριες τον κ. Μιχάλη Τερεζάκη, την κ. Ευανθία Κοντογούρη, τον κ. Χρήστο Αλεξανδρόπουλο, την κ. Παρασκευή Θεοφανίδου και την κ. Πολυτίμη Θεοδωρίδου. Το πρόγραμμα συντόνισε η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης η Δρ Σταματία Κοτρέτσου.

    Ευχαριστούμε θερμά όλους τους δωρητές, τα μέλη του Μαθητικού Δικτύου «Ατίθασα Πινέλα» και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Ανδρίτσαινας που στηρίζουν ενεργά τις δράσεις μας.

    vivlioth andri kain 2

    vivlioth andri kain 3

    vivlioth andri kain 5

    vivlioth andri kain 6

    vivlioth andri kain 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας: Το εικονικό μουσείο αειφόρου ή βιώσιμης διατροφής  «Τα μικρά κουταλοπίρουνα» έγινε πραγματικότητα!
    Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας: Το εικονικό μουσείο αειφόρου ή βιώσιμης διατροφής  «Τα μικρά κουταλοπίρουνα» έγινε πραγματικότητα!

    Μπορείτε να πλοηγηθείτε με ή χωρίς VR γυαλιά και να αποκτήσετε μοναδικές εμπειρίες επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας

    Στον παρακάτω σύνδεσμο:

    https://www.artsteps.com/view/647c1cbebab49c024ca897e9

    Το εικονικό μουσείο «Τα μικρά κουταλοπίρουνα» για παιδιά προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνω να δημιουργώ ένα εικονικό μουσείο βιώσιμης διατροφής», το οποίο υλοποιήθηκε από τη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας κατά το σχολικό έτος 2022-2023, στο πλαίσιο της ετήσιας δράσης της Βιβλιοθήκης «Έχω δικαίωμα να γνωρίζω…», με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού (20 Νοεμβρίου, Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, 1989), τη Δεκαετία του ΟΗΕ για τη διατροφική δράση (2016-2025), στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου Ανδρίτσαινας.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε σύμφωνα με τους δεκαεπτά στόχους της Unesco για τη βιώσιμη ανάπτυξη και για την επίτευξη της βιωσιμότητας του πλανήτη και εντάχθηκε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων του ΙΕΠ αγγίζοντας διαθεματικά τους θεματικούς κύκλους: «Ζω καλύτερα - Ευ ζην», «Φροντίζω το περιβάλλον», «Δημιουργώ και καινοτομώ - Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία», «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ - Κοινωνική συναίσθηση και Ευθύνη».

    Το εικονικό μουσείο περιλαμβάνει ένα προθάλαμο με ενημερωτικό υλικό και αινίγματα, μια πράσινη αίθουσα για τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά, μια πορτοκαλί για εκείνα που πρέπει να καταναλώνονται μερικές φορές την εβδομάδα και μια κόκκινη για εκείνα που πρέπει να καταναλώνονται λίγες φορές το μήνα. Επίσης, διαθέτει playwall με διαδραστικά παιχνίδια, σχετικά με την αειφόρο διατροφή (σταυρόλεξα, παζλ, κουίζ, ιπποδρομίες), τα οποία είναι ενσωματωμένα στο εικονικό μουσείο με κώδικες ταχείας απόκρισης (QRs).

    Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Αμπαριώτη Μαργαρίτα, Κανάκη Ιωάννα, Κατσούλι Αλκιστίνα, Μιχαλακοπούλου Θεοδώρα του Μιχάλη, Μπιτολύκου Εβελίνα, Σιελούλη Πηνελόπη.

    Επιστημονικά υπεύθυνες για θέματα διατροφής: κ. Γεωργία Νικολακοπούλου MSc, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, κ. Σταματία Κοτρέτσου, Χημικός, Τεχνολόγος Τροφίμων PhD, MEd.

    Επιστημονικά υπεύθυνη για τη διδασκαλία των ψηφιακών εργαλείων: κ. Ευανθία Κοντογούρη, Μαθηματικός MΕd.

    vivli andr mouseo kout 2

    vivli andr mouseo kout 3

    vivli andr mouseo kout 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ζαΐμης για Ονοματολογικό Συνέδριο: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που προάγει τον Πολιτισμό
    Ζαΐμης για Ονοματολογικό Συνέδριο: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που προάγει τον Πολιτισμό

    Περισσότερες από 40 πρωτότυπες επιστημονικές μελέτες κυρίων ονομάτων της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου παρουσιάστηκαν στο ονοματολογικό συνέδριο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, στην Ανδρίτσαινα παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη.

    Ο Σύλλογος Νέων Ανδρίτσαινας ‘’Παρράσιοι’’ μαζί με την Ελληνική Ονοματολογική Εταιρεία και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος συνδριοργάνωσαν το 8ο Πανελλήνιο Ονοματολογικό Συνέδριο με θέμα «Ονόματα της Πελοποννήσου».

    «Συμμετέχουμε σε πολιτιστικές εκδηλώσεις που προάγουν τον πολιτισμό μας. Το κάθε όνομα «κρύβει» και μια ιστορία, ένα χαρακτηριστικό ή ακόμα και μια ιδιαιτερότητα ενός τόπου. Η ΠΔΕ στήριζε και θα συνεχίσει να στηρίζει πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη διαφύλαξη και προβολή του ελληνικού πολιτισμού και στην γενικότερη πρόοδο και κοινωνική ευημερία. Η γνώση της ιστορίας μας είναι ένας βασικός πυλώνας της οικονομικής μας ανάπτυξης», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης.

    zaimis onomat sunedrio 2

    Επίσης ο κ. Αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε στην πολιτιστική και ιστορική σημασία της βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας, στις προσπάθειες που καταβάλλει η Περιφέρεια για την επιδιόρθωση του εξωτερικού συστήματος πυρόσβεσης, αλλά κυρίως στις πρωτοβουλίες της σε συνεργασία με την διοίκηση της βιβλιοθήκης και το Υπουργείο Παιδείας, όπου και ανήκει διοικητικά, για την περαιτέρω ενίσχυση του εξοπλισμού και την αναβάθμιση των κτιριακών της εγκαταστάσεων μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

    Στη διάρκεια των εργασιών ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο γεγονός ότι ο ονοματολόγος μέσα από τη μελέτη του μπορεί να αναδείξει πληροφορίες για τη γλώσσα, τα έθιμα, την ιστορία, τις κλιματικές συνθήκες και την εδαφική σύσταση μιας περιοχής. Έτσι, το συνέδριο είχε ενδιαφέρον όχι μόνο για τους ερευνητές αλλά και για όσους κατάγονται από τις περιοχές που θα βρεθούν στο επίκεντρο. Στο συνέδριο συμμετείχαν πρόσωπα των γραμμάτων, του πνεύματος και της ονοματολογίας, ενώ η εταιρεία προχώρησε στην έκδοση επιστημονικού τόμου με τα πρακτικά του συνεδρίου.

    zaimis onomat sunedrio 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Το παιδικό Τμήμα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας στο ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ Πύργου
    Το παιδικό Τμήμα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας στο ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ Πύργου

    Η σχολική χρονιά 2022-2023 έφτασε στο τέλος και το παιδικό Τμήμα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, την Τρίτη 27 Ιουνίου 2023, βρέθηκε στην πρωινή ζώνη της ΕΡΤ Πύργου, και συγκεκριμένα στην εκπομπή του δημοσιογράφου και διευθυντή του σταθμού κ. Χρήστου Πλευριά. Στη συζήτηση συμμετείχε η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών προγραμμάτων της βιβλιοθήκης Δρ Σταματία Κοτρέτσου, η οποία είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τα καινοτόμα STEM/STEAM εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο «STEM-STEAM Εργαστήριο - Ντίνα Αιλιανού-Τσίγκου» της βιβλιοθήκης και τα οποία είχαν σκοπό την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Εξέφρασε την ικανοποίησή της για την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων και την επιτυχή προσπάθεια ανάδειξης σε σημαντικό βαθμό του πολύπλευρου ρόλου της βιβλιοθήκης και της ευρύτερης κοινωνικο-παιδαγωγικής και πολιτιστικής αποστολής της. Έγινε αναφορά στα παρακάτω STEM/STEAM προγράμματα:

    1. Εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας - STEAM ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να δημιουργώ ένα εικονικό μουσείο υγιεινής διατροφής».

    2. Εφαρμογές ρομποτικής - STEM εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να λύνω προβλήματα προγραμματίζοντας ρομπότ».

    3. Εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια-Κώδικες ταχείας απόκρισης (QRs).

    4. Ψηφιακή αφήγηση με avatars –STEAM ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξίδι στη Βιβλιοχώρα».

    Με αφορμή το τελευταίο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας, βρέθηκαν στο στούντιο του ραδιοφωνικού σταθμού, η νηπιαγωγός κ. Χριστίνα Πρίνου και νήπια των νηπιαγωγείων Καλλικώμου και Κρεστένων, ενώ συνδέθηκαν τηλεφωνικά οι νηπιαγωγοί κ. Αθανασία Βασιλοπούλου και κ. Αθανασία Τσιόντζιου. Μίλησαν για τη συναρπαστική εμπειρία τους παρουσιάζοντας την έκδοση του βιβλίου «Ένα παράξενο ταξίδι στο διάστημα», το οποίο είναι ένα συνεργατικό παραμύθι των νηπιαγωγείων Ανδρίτσαινας, Κρεστένων και Καλλικώμου, μέσα στο οποίο είναι ενσωματωμένη η ψηφιακή αφήγηση με QR κώδικα.

    Η διεξαγωγή και η επιτυχία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την ανιδιοτελή προσφορά και γόνιμη συνεργασία με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους εθελοντές - συνεργάτες της βιβλιοθήκης και τους δωρητές, τους οποίους ευχαριστούν θερμά τόσο ο πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου κ. Γ.Π. Βλασόπουλος και τα μέλη αυτού, όσο και η προϊσταμένη και η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της βιβλιοθήκης. Επίσης, απευθύνουν θερμές ευχαριστίες προς τον ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ Πύργου, τον διευθυντή κ. Χρήστο Πλευριά, τη δημοσιογραφική ομάδα και το τεχνικό προσωπικό για την καθοριστική συνδρομή τους στην προσπάθειά τους, καθώς ανέδειξαν με ενθουσιασμό το εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό έργο της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας, κοινωνώντας το στο ευρύ κοινό της Ηλείας. Σε μια εποχή, κατά την οποία κυριαρχεί ο λαϊκισμός και κατακλυζόμαστε από υποπροϊόντα υποκουλτούρας, η δραστηριότητα της ΕΡΤ έρχεται να αναδείξει τον ουσιαστικό παιδαγωγικό ρόλο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και την πολυσήμαντη και πολυδιάστατη πνευματική και πολιτισμική αποστολή τους.

    vivlioth paidia ert 2

    vivlioth paidia ert 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η Δημοσιά Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας καινοτομεί και  βάζει γερά θεμέλια στη STEM-STEAM εκπαίδευση!
    Η Δημοσιά Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας καινοτομεί και  βάζει γερά θεμέλια στη STEM-STEAM εκπαίδευση!

    Τριήμερο STEM- STEΑM Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας:

    «Το STEM-STEAM Εργαστήριο -Ντίνα Αιλιανού-Τσίγκου- γίνεται πραγματικότητα. Συναρπαστικές πτήσεις ρομποτικής, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας και 3D εκτύπωσης»

    Το STEM-STEAM Εργαστήριο -Ντίνα Αιλιανού-Τσίγκου- έγινε πραγματικότητα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας. Το τριήμερο από Παρασκευή 9 Ιουνίου μέχρι Κυριακή 11 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκαν εντυπωσιακές πτήσεις ρομποτικής, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο. Η πολύτιμη δωρεά της οικογένειας της Ντίνας Αιλιανού-Τσίγκου, στη μνήμη της, έβαλε τα θεμέλια οικοδόμησης του σύγχρονου STEM Εργαστηρίου και κατέδειξε την αξία της προσφοράς τους. Συγκεκριμένα, το Εργαστήριο εξοπλίστηκε από τους/τις κ.κ.: Λίλη Τσίγκου, Κωνσταντίνο και Θησέα Μυριάνθη, οικογένεια Φραγκόπουλου (Δημοσθένη, Φανή, Γεώργιο, Ευγενία), Καίτη Αιλιανού, Εύη Αιλιανού, Ειρήνη Αιλιανού, Helena Kyttari-Djupesland, Τζουλιέτα Μαρκαρά και Μπάουμαν Αχίμ, Ρωξάνη Τσίγκου, Βασίλη Μακρή, Γιάννη και Κλειώ Μπαϊρακτάρη-Σταυρογιάννη και Ευαγγελία Παλαιολόγου.

    Στο τριήμερο καινοτομίας και δημιουργικότητας οι μαθητές/τριες, οι γονείς και κηδεμόνες είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στα μυστικά της STEM-STEAM εκπαίδευσης συμμετέχοντας σε τρία εκπαιδευτικά προγράμματα:

    Εφαρμογές ρομποτικής

    STEM εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να λύνω προβλήματα προγραμματίζοντας ρομπότ». Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Τζατζάκης Χρήστος, Μπιτολύκος Δημήτριος, Πολύδωρος Ιωάννης, Μιχαλακοπούλου Θεοδώρα του Ηλία, Ρέππα Ασημίνα, Ρέππα Χριστίνα, Κλείσας Βίκτωρας, Κλείσα Μιράντα, Σιελούλης Φίλιππος, Σιελούλης Γεώργιος, Κανάκης Παντελής.

    Τα παιδιά με την εκπαιδευτική ρομποτική είχαν την ελευθερία της εξερεύνησης και της επίλυσης προβλημάτων με παιγνιώδη τρόπο. Αναδείχτηκε με αποτελεσματικό τρόπο η έμφυτη περιέργειά τους και μπόρεσαν να μάθουν πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους.

    Επιστημονικά υπεύθυνη: κ. Ευανθία Κοντογούρη MΕd

    Εκπαιδευτές/τριες-Εμψυχωτές/τριες: κ. Ευανθία Κοντογούρη MΕd, κ. Χρήστος Αλεξανδρόπουλος, κ. Κωνσταντίνος Φαντέλας.

    Εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας

    STEAM εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να δημιουργώ ένα εικονικό μουσείο υγιεινής διατροφής». Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Σιελούλη Πηνελόπη, Κατσούλι Αλκιστίνα, Μιχαλακοπούλου Θεοδώρα του Μιχάλη, Μπιτολύκου Εβελίνα, Αμπαριώτη Μαργαρίτα.

    Τα παιδιά σχεδίασαν το εικονικό μουσείο «Τα μικρά κουταλοπίρουνα», επέλεξαν αίθουσες, χρώματα, σχεδίασαν εκθέματα και είχαν την μοναδική εμπειρία να εμβυθιστούν με τα ειδικά VR γυαλιά και να αποκτήσουν μοναδικές εμπειρίες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας.

    Επιστημονικά υπεύθυνη: κ. Ευανθία Κοντογούρη MΕd

    Εκπαιδευτές/τριες-Εμψυχωτές/τριες: κ. Ευανθία Κοντογούρη MΕd, κ. Σταματία Κοτρέτσου PhD, MEd, κ. Χρήστος Αλεξανδρόπουλος, κ. Αθανασία Τσιόντζιου.

    Εκπαιδευτικά παιχνίδια-Κώδικες ταχείας απόκρισης (QRs)

    STEAM εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διατροφομαχίες: Μαθαίνω να τρέφομαι σωστά παίζοντας», σε συνέχεια του προγράμματος «Δικαιούμαι να μάθω τι είναι καλό για την ψυχική και τη σωματική μου υγεία», εστιάζοντας σε θέματα διατροφής.

    Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Τζατζάκης Χρήστος, Μπιτολύκος Δημήτριος, Πολύδωρος Ιωάννης, Μιχαλακοπούλου Θεοδώρα του Ηλία, Ρέππα Ασημίνα, Ρέππα Χριστίνα, Κλείσας Βίκτωρας, Κλείσα Μιράντα, Σιελούλης Φίλιππος, Σιελούλης Γεώργιος, Κανάκης Παντελής, Σιελούλη Πηνελόπη, Κατσούλι Αλκιστίνα, Μιχαλακοπούλου Θεοδώρα του Μιχάλη, Μπιτολύκου Εβελίνα, Αμπαριώτη Μαργαρίτα.

    Τα παιδιά έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με την υγιεινή διατροφή (σταυρόλεξα, παζλ, κουίζ, ιπποδρομίες), τα οποία ενσωματώθηκαν στο εικονικό μουσείο με κώδικες QRs.

    Επιστημονικά υπεύθυνες: κ. Γεωργία Νικολακοπούλου MSc, διαιτολόγος-διατροφολόγος, κ. Σταματία Κοτρέτσου PhD, MEd.

    Εκπαιδευτές/τριες-Εμψυχωτές/τριες: κ. Σταματία Κοτρέτσου PhD, MEd, κ. Ευανθία Κοντογούρη, κ. Αθανασία Τσιόντζιου, κ. Κωνσταντίνος Φαντέλας.

    Την τελευταία ημέρα, Κυριακή 11 Ιουνίου, δόθηκαν οι έπαινοι στους συμμετέχοντες και έγινε η παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους γονείς και κηδεμόνες από τα ίδια τα παιδιά.

    Τον συντονισμό και την εποπτεία των STEM-STEAM εκπαιδευτικών προγραμμάτων είχε η κ. Σταματία Κοτρέτσου PhD, MΕd, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας.

    Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΙ ΚΑΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ

    «STEM-STEAM Επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς»

    Η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας με αφορμή τη λειτουργία του STEM-STEAM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού-Τσίγκου» υλοποίησε κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά διαδικτυακά τα παρακάτω επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με επιμορφώτριες την υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της βιβλιοθήκης Δρ Σταματία Κοτρέτσου και την εξωτερική συνεργάτη της βιβλιοθήκης κ. Ευανθία Κοντούρη MEd.

    • «Τα avatars και η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία», διάρκειας 20 ωρών. Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων Ανδρίτσαινας, Καλλικώμου και Κρεστένων στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα». Το σεμινάριο υλοποιήθηκε μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης μεθοδολογίας.
    • «STEM-STEAM εκπαίδευση», διάρκειας 12 ωρών. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το 8ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου και το 3ο Γενικό Λύκειο Χαϊδαρίου. Το σεμινάριο υλοποιήθηκε μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης μεθοδολογίας και στο τέλος οι επιμορφούμενοι σχεδίασαν συνεργατικά STEM-STEAM διδακτικά σενάρια.

    Ο Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας κ. Γ. Π. Βλασόπουλος και τα μέλη αυτού, η προϊσταμένη κ. Αντωνία Βλαχούση και η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Δρ Σταματία Κοτρέτσου εκφράζουν θερμές ευχαριστίες προς τους/τις κ.κ.: Λίλη Τσίγκου, Κωνσταντίνο και Θησέα Μυριάνθη, οικογένεια Φραγκόπουλου (Δημοσθένη, Φανή, Γεώργιο, Ευγενία), Καίτη Αιλιανού, Εύη Αιλιανού, Ειρήνη Αιλιανού, Helena Kyttari-Djupesland, Τζουλιέτα Μαρκαρά και Μπάουμαν Αχίμ, Ρωξάνη Τσίγκου, Βασίλη Μακρή, Γιάννη και Κλειώ Μπαϊρακτάρη-Σταυρογιάννη, Ευαγγελία Παλαιολόγου, Γεωργία Νικολακοπούλου, Ευανθία Κοντογούρη, Χρήστο Αλεξανδρόπουλο, Αθανασία Τσιόντζιου, Κωνσταντίνο Φαντέλα. Επίσης, ευχαριστούν τις διευθύνσεις των συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων στα επιμορφωτικά σεμινάρια και τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς σε αυτά.

    andrits vivlioth stem steam 2

    andrits vivlioth stem steam 3

    andrits vivlioth stem steam 4

    andrits vivlioth stem steam 5

    andrits vivlioth stem steam 6

    andrits vivlioth stem steam 7

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς